Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Przyszedl interface:)

Pytanie, czy procz fiatecoscan sa jakies inne narzedzia?

Jest tego troche na sieci, co warto na poczatek sprawdzic?

I pytanie o podlaczenie..podlaczac sie bezposrednio elm-body czy poprzez jakas przejsciówke?

Moj nie ma przelacznika linii, czy tak ma byc?

Mam V1.4

Mozecie powiedziec do czego są te adaptery?

Widze krosy, ale szybciej chyba ktos sie wypowie niz znajde:)

285803148-adapteryzeschematami1.jpg

post-78200-14352515737104_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie, czy procz fiatecoscan sa jakies inne narzedzia?

Są, Alfadiag, Iaw-scan2.

> I pytanie o podlaczenie..podlaczac sie bezposrednio elm-body czy poprzez jakas przejsciówke?

W Stilo z BC łączysz się bez adapterów.

> Moj nie ma przelacznika linii, czy tak ma byc?

> Mam V1.4

Tak.

> Mozecie powiedziec do czego są te adaptery?

> Widze krosy, ale szybciej chyba ktos sie wypowie niz znajde:)

Wszystko jest opisane w tym wątku.

Tu masz rozpisane, który adapter do czego i z jakim interfejsem.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

widze rozpiske, ale ktory jest do czego?

Mam niebieski KKl i Elm 327 + przejsciowki.

Rozumiem ze przejsciowki sa jesli chce zamienic linie z pinami.

A ktorym sie laczyc kablem.

Sorry, pierwszy raz samodzielnie bede piodlaczac wiec wole sie spytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> widze rozpiske, ale ktory jest do czego?

> Mam niebieski KKl i Elm 327 + przejsciowki.

> Rozumiem ze przejsciowki sa jesli chce zamienic linie z pinami.

> A ktorym sie laczyc kablem.

> Sorry, pierwszy raz samodzielnie bede piodlaczac wiec wole sie spytac.

285803430-zak-fes.jpg

1 i 2 linia z obrazka oznacza: można się połączyć VAG'iem lub ELM'em bez przełączników ani adapterów.

3, 4, 5, 6, 7 linia z obrazka oznacza, że można się połączyć VAG'iem lub ELM'em z przełącznikiem na pin nr1 lub z adapterem typ1.

8, 9, 10, 11, 12, 13 linia z obrazka oznacza, że można się połączyć VAG'iem z przełącznikiem na pin nr3 lub z adapterem typ2.

14, 15, 16 linia z obrazka oznacza, że można się połączyć VAG'iem lub ELM'em z przełącznikiem na pin nr9 lub z adapterem typ1.

17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33 linia z obrazka oznacza: można się połączyć ELM'em bez przełączników ani adapterów.

25, 26 linia z obrazka oznacza, że można się połączyć VAG'iem lub ELM'em z przełącznikiem na pin nr12 lub z adapterem typ1.

Do OBDKey nie będę się odnosił bo to widać przez analogię i raczej nikt na tym forum go nie używa.

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352515740138_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bas, rozumiem, że generalnie mogę sobie takie adaptery zrobić sam, bo to tylko odpowiedni połączenie przewodów, żadnych innych układów elektronicznych w tym nie ma?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bas, rozumiem, że generalnie mogę sobie takie adaptery zrobić sam, bo to tylko odpowiedni

> połączenie przewodów, żadnych innych układów elektronicznych w tym nie ma?

mozesz sobie zapodac sam, to zwykle przejscia przewodow, qmpel swego czasu robil sam, ale pozniej pokazaly sie gotowce wiec szkoda czasu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bas, rozumiem, że generalnie mogę sobie takie adaptery zrobić sam, bo to tylko odpowiedni

> połączenie przewodów, żadnych innych układów elektronicznych w tym nie ma?

Możesz, ale nie opłaca się, chyba że skądś wyszarpiesz tanio wtyki i gniazda.

Chciałem kiedyś zrobić taki adapter z przełącznikiem, ale ceny wtyków i gniazd mnie zniechęciły.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szkoda ze ma licencje:)

> 200zl na razie nie wydam:)

Dodatkowo gdybyś kupił licencję przed 29.01.2012 to dostałbyś dożywotnie aktualizacje a teraz kupujesz z aktualizacjami na 1 rok.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo gdybyś kupił licencję przed 29.01.2012 to dostałbyś dożywotnie aktualizacje a teraz

> kupujesz z aktualizacjami na 1 rok.

> Pozdrawiam BAS

Tak icon_eek.gifniewiedziałem confused.gifA ile kosztuje aktualizacja na rok?Pytam z ciekawosci,bo mam licencje smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

mozecie mi powiedziec jak sprawdzic wtryski (jak sie da) scan-erem?

Jest taka opcja sprawdzania wstryskow,nie sprawdzalem jeszcze co podaje.

Ile powinno byc i czy to wiarygodne?

Oczywiscie mam wszystko ok, ale tak z ciekawosci chcialbym sprawdzic czy moje spalanie jest w normie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hej!

> mozecie mi powiedziec jak sprawdzic wtryski (jak sie da) scan-erem?

> Jest taka opcja sprawdzania wstryskow,nie sprawdzalem jeszcze co podaje.

> Ile powinno byc i czy to wiarygodne?

> Oczywiscie mam wszystko ok, ale tak z ciekawosci chcialbym sprawdzic czy moje spalanie jest w

> normie.

Korekcje można sprawdzić ale jedynie w multijet, JTD nie ma takiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem ELM327 ver 1.3 i wszystko bujało bez zastrzeżeń. Teraz pokusiło mnie zakupić wersję 1.4 z VIAKEN-a i po skanowaniu interfejsów w FES-ie pojawia się komunikat, że znaleziono ELM327 i jednocześnie pojawia się komunikat "Zbyt duże opóźnienia".

Co muszę zmienić w ustawieniach? Czas opóźnienia ustawiony na 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj znowu walczyłem trochę z fes-em i znowu nie obyło się bez problemów,a dokładnie

1) kiedy łączyłem się z AbS-em auto zareagowało błędem na wyświetlaczu i sygnałem

dźwiękowym - czy to normalne ( po połączeniu się żadnych błędów fes nie widział)?

2) Zmieniłem kable na ELM 327 i chciałem połączyć się ze wspomaganiem i niestety du...

Fes krzyczy o jakiś adapter i nie chce się połączyć, a sam kabel powinien wystarczyć, co zatem jest nie tak?

3) Kiedy wykonałem operację skanowania centralek, to wywaliło mi błąd wspomagania, jednak po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu błąd zniknął (?)

To narazie tyle, ale coś czuję, że długo mi się jeszcze przyjdzie uczyć panic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To narazie tyle, ale coś czuję, że długo mi się jeszcze przyjdzie uczyć

tak sie koncza zabawy, jak ktos nawet nie przeczyta instrukcji programu i sprzetu.

najlepsza nauczka dla takich domoroslych majsterkowiczow jest zrobienie szkod i koniecznosc naprawy za wlasne pieniadze.

to bardzo dobrze edukuje i odstrasza na przyszlosc.

old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak sie koncza zabawy, jak ktos nawet nie przeczyta instrukcji programu i sprzetu.

> najlepsza nauczka dla takich domoroslych majsterkowiczow jest zrobienie szkod i koniecznosc naprawy

> za wlasne pieniadze.

> to bardzo dobrze edukuje i odstrasza na przyszlosc.

Wyobraź sobie, że instrukcję przeczytałem i to dość dogłębnie. Punkt 2 rozwiązałem w międzyczasie - zastosowałem nie ten kabel - powinien być VAG KKL a nie ELM.

A szkód nie mam żadnych bo wszystko z autem gra.

Według Ciebie najlepiej jechać do mechanika (do Ciebie?) i zapłacić za komputer 50-100zł. Jasne, już lecę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapoznaj sie z wymaganiami sprzetowymi: [LiNK]

bledy, ktore Ci sie pojawily sa ewidentnym dowodem na to, ze jednak ich nie spelniles:

[EDiTED] prosze bardzo, dla zasady, bo wlasciwe wymagania te same...

285814122-s2.gif

> A szkód nie mam żadnych bo wszystko z autem gra.

a szkoda - darmowa nauka nie zapada w pamiec.

post-67522-14352515762964_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapoznaj sie z wymaganiami sprzetowymi: [LiNK]

> bledy, ktore Ci sie pojawily sa ewidentnym dowodem na to, ze jednak ich nie spelniles:

> a szkoda - darmowa nauka nie zapada w pamiec.

Jak juz musisz po nim tak jechac to przynajmniej wklej poprawna dla niego tabelke 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stresujesz chłopa a ja miałem podobny problem z GP.

Podpiąłem. Przy skanie widzi sterownik ABS z dopiskiem "DostępZablokowany"

Najlepszy numer jest taki że połączyłem się ze sterownikiem.

Po połączeniu ze sterownikiem taki sam efekt -kontrolka na desce i sygnał .

Po rozłączeniu wszystko znika i brak błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bledy, ktore Ci sie pojawily sa ewidentnym dowodem na to, ze jednak ich nie spelniles:

co do punktu 2 ewidentna zgoda - błąd leżał po mojej stronie, natomiast pozostałe rzeczy nastąpiły w sposób ode mnie niezależny i z tego co już wyczytałem na innym forum całkowicie naturalny dla

łączenia się z ABS-em i skanowaniem centralek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1) kiedy łączyłem się z AbS-em auto zareagowało błędem na wyświetlaczu i sygnałem

> dźwiękowym - czy to normalne ( po połączeniu się żadnych błędów fes nie widział)?

Normalne, ECU przechodzi w tryb diagnostyczny, przestaje działać ABS, więc nie próbuj tego w czasie jazdy...

> 2) Zmieniłem kable na ELM 327 i chciałem połączyć się ze wspomaganiem i niestety du...

> Fes krzyczy o jakiś adapter i nie chce się połączyć, a sam kabel powinien wystarczyć, co zatem

> jest nie tak?

Bo siedzi na innym pinie i musisz mieć albo przełącznik albo adapter.

> 3) Kiedy wykonałem operację skanowania centralek, to wywaliło mi błąd wspomagania, jednak po

> wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu błąd zniknął (?)

Normalne bo... patrz wyżej.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

> Nie ma jeszcze co zmienił, szkoda też że nie ma wersji na Androida.

Jest lista zmian, ale na forum.

Quote:

The changes in 3.5 are:

- Added more PROXI configuration options

- Added 'Neutral signal learn' function for Stop&Start engines

- Improved support for KKL, ELM 327 and CANtieCAR interfaces

- Improved Particle filter regeneration on all diesel engines

- Support for Delphi climate control (159, Brera, Spider) (Full support)

- Support for Bosch Motronic Me7.9.10 CF5/EOBD Injection (Bravo, Linea, Delta, Musa 1.4 16V) (Full support)

- Improved support for Bosch Motronic Me7.9.10 CF5/EOBD Injection (1.4 16V) (Grande Punto, 500, MITO) support

- Support for Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection (2.3, 3.0) (Ducato)

- Support for DTC Details of Bosch EDC16C39 CF4/EOBD Diesel Injection

- Improved support for AISIN AF40-6 Automatic Gearbox (Croma, 159, Brera, Delta)

- Support for DTC Details of AISIN AF40-6 Automatic Gearbox

- Support for Marelli Connect NAV (All models) (Full support)

- Support for TEG Reader TRW (Croma, 159, Brera, Spider) (Info and DTC only)

- Support for Steering Lock TRW (Croma, 159, Brera, Spider) (Info and DTC only)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany w 3.5 są:

- Dodano więcej opcji konfiguracyjnych Proxi

- Dodane neutralnego ostrzegawcze się "Funkcja Stop & Start silników

- Poprawiona obsługa KKL, wiąz 327 i interfejsów CANtieCAR

- Poprawa Filtr cząstek stałych regeneracja na wszystkich silników wysokoprężnych

- Wsparcie dla Delphi klimatu kontrolą (159, Brera, Spider) (pełna obsługa)

- Wsparcie dla Bosch Motronic Me7.9.10 CF5/EOBD zastrzyków Bravo, Linea, Delta, Musa 1,4 16V) (pełny support)

- Poprawiona obsługa Bosch Motronic Me7.9.10 CF5/EOBD wstrzykiwań (1,4 16V) pkt Grande Punto, 500, MITO) wsparcia

- Wsparcie dla Bosch EDC16C39 CF4/EOBD wysokoprężny z wtryskiem ust 2,3, 3,0) ust Ducato)

- Wsparcie dla DTC szczegóły Bosch EDC16C39 wtrysku Diesel CF4/EOBD

- Poprawiona obsługa AISIN AF40-6 Automatyczna przekładnia (Croma, 159, Brera, Delta)

- Wsparcie dla DTC szczegółów Aisin Gearbox AF40-6 automatycznym

- Wsparcie dla Marelli Connect, NAV (wszystkie modele) (pełna obsługa)

- Wsparcie dla TEG Reader TRW (Croma, 159, Brera, Spider) ust Informacje i DTC tylko)

- Wsparcie dla Sterującego Blokada TRW (Croma, 159, Brera, Spider) ust Informacje i DTC tylko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki pogubiłem się już w tym wątku, kablach i korespondencji mailowej z Vikaenem. Chyba za głupi jestem confused.gif . Proszę o podpowiedź czy mając soft Fiat Ecu Skanner wystarczy mi taki kabel. Vikaen pisze mi że jeszcze potrzebuję drugi o taki kabel. Pogubiłem sie po co ma być ten drugi, sam pierwszy nie wystarczy? Według mnie i wg tego opisu ten pierwszy powinien wystarczyć, chyba że sie mylę i nie ogarniam tego mad.gif? Pozatym w tej specyfikacji jest JTD ale nie ma MultiJeta - jest jakaś róznica???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłopaki pogubiłem się już w tym wątku, kablach i korespondencji mailowej z Vikaenem. Chyba za

> głupi jestem . Proszę o podpowiedź czy mając soft Fiat Ecu Skanner wystarczy mi taki kabel.

> Vikaen pisze mi że jeszcze potrzebuję drugi o taki kabel. Pogubiłem sie po co ma być ten

> drugi, sam pierwszy nie wystarczy? Według mnie i wg tego opisu ten pierwszy powinien

> wystarczyć, chyba że sie mylę i nie ogarniam tego ? Pozatym w tej specyfikacji jest JTD ale

> nie ma MultiJeta - jest jakaś róznica???

Wszystko zależy od tego do czego chcesz używać FES'a. Żeby wykorzystać wszystkie możliwości FES'a potrzebujesz obu kabli. Tutaj masz rozpiskę co zrobisz jednym a co drugim kablem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystko zależy od tego do czego chcesz używać FES'a. Żeby wykorzystać wszystkie możliwości FES'a

> potrzebujesz obu kabli. Tutaj masz rozpiskę co zrobisz jednym a co drugim kablem.

czytałem tą rozpiskę i chyba wiem czego nie kumalem albo źle kumalem... Myliłem kabel, myslałem że OBDKEY to ten kabel, a ten kabel to chyba jest KL, czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup sobie zwykłego ELM 327 na bluetooth i tyle.

Nie zrobisz nim ABS i wspomagania chyba ze polutujesz piny albo zrobisz sobie np przełącznik.

Ja mam taki chiński i działa jak należy oprócz wymienionych wyżej i żadnych kabli, wszystko ładnie bezprzewodowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kup sobie zwykłego ELM 327 na bluetooth i tyle.

> Nie zrobisz nim ABS i wspomagania chyba ze polutujesz piny albo zrobisz sobie np przełącznik.

> Ja mam taki chiński i działa jak należy oprócz wymienionych wyżej i żadnych kabli, wszystko ładnie

> bezprzewodowo.

Zmodyfikowanym ELM'em można zrobić wszystko oprócz poduszek. Jeżeli poduszki Cię nie interesują (a w Stilo mogą interesować dosyć często wink.gif ) to można ograniczyć się tylko do ELM'a właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmodyfikowanym ELM'em można zrobić wszystko oprócz poduszek. Jeżeli poduszki Cię nie interesują (a

> w Stilo mogą interesować dosyć często ) to można ograniczyć się tylko do ELM'a właśnie.

Tak na marginesie: Nie wiem czy jest o co kruszyć kopie - w końcu za skasowanie błędów liczą sobie w warsztatach 100PLN, tyle wystarczy na oba kable - pełna niezależność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w warsztatach 100PLN, tyle wystarczy na oba kable - pełna niezależność.

Ja w aso ostatnio za podłączenie do kompa i skasowanie błędów zpłaciłam niecałe 16 zł icon_eek.gif przy okazji wymiany płynu do chłodnicy i serwisu klimy smile.gif dlaczego taka cena - nie wiem yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak na marginesie: Nie wiem czy jest o co kruszyć kopie - w końcu za skasowanie błędów liczą sobie

> w warsztatach 100PLN, tyle wystarczy na oba kable - pełna niezależność.

No i właśnie dlatego ja mam oba kable, jeden do wszystkiego oprócz poduszek a drugi do poduszek smile.gif

Chociaż od kiedy ogarnąłem wszystkie tematy dotyczące częstych i łatwych do zlikwidowania błędów to kabli tych używam praktycznie tylko do kasowania przeglądów okresowych wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę kolegów o podpowiedź czy da się zdiagnozować wszystko w Stilonku JTD 116, z 2002r w/w kablami to jest FES z przełącznikiem i ELM 327. Czy potrzebne są inne przejściówki? Być może odpowiedź jest w tym temacie, ale materiał jest obszerny i może przeoczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.