Gienek Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi rzadkimi wymianami oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi > rzadkimi wymianami oleju. Więc wymieniaj co 15kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Boxer AD 2012 ( 3,0) co 48.000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi > rzadkimi wymianami oleju. Czemu się bać? Jak tak pisze w instrukcji to znaczy, że wystarczy. Jeszcze powinno pisać lub co i tu liczba miesiecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 imho i tak kontrolka od przegladu zapali sie szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. I nie rzadziej niż co rok. Postępuj zgodnie z zaleceniami producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > I nie rzadziej niż co rok. W instrukcji obsługi jest napisane, że co dwa lata. Trochę rzadko chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi > rzadkimi wymianami oleju. Ja w kazdym aucie zmieniam co 10 tys km, niezaleznie czy jest nowe czy stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Jeszcze powinno pisać lub co i tu liczba miesiecy Co 24 miesiące. Komputer pokładowy odmierza km i miesiące. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azasello Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > W instrukcji obsługi jest napisane, że co dwa lata. Trochę rzadko chyba. Za dużo kasy masz? Postępuj jak w instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Więc wymieniaj co 15kkm. Tak mi też radził jeden z zaprzyjaźnionych mechaników. Zastanawiam się tylko czy ma rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > W instrukcji obsługi jest napisane, że co dwa lata. Trochę rzadko chyba. nie rzadko, tylko musisz używać olejów long life - czyli takich co to wytrzymują passaty od 2005 roku jeżdżą w takim trybie, pewnie niejeden juz milion przejechał i jadą dalej edit: ja tam zmieniam co 15kkm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Tak mi też radził jeden z zaprzyjaźnionych mechaników. Zastanawiam się tylko czy ma rację. pewnie inżynier i brał czynny udział w projektowaniu tego silnika, jak też pewnie doskonale zdaje sobie sprawę co oznaczają normy jakościowe na oleju. Nie przeceniaj mechaników - on jest od przykręcania śrubek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > nie rzadko, tylko musisz używać olejów long life - czyli takich co to wytrzymują Renault na gwarancji wlewa olej który uważa za stosowny. Ciekawe czy zgodziliby się aby wlać inny, ten co ja sobie zażyczę. > passaty od 2005 roku jeżdżą w takim trybie, pewnie niejeden juz milion przejechał i jadą dalej Słyszałem, że te nowsze passaty to już nie to co te stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Renault na gwarancji wlewa olej który uważa za stosowny. Ciekawe czy zgodziliby się aby wlać inny, > ten co ja sobie zażyczę. Musi spełniać określoną normę. > Słyszałem, że te nowsze passaty to już nie to co te stare. oczywiście - to bardzo różne auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 18 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > oczywiście - to bardzo różne auta. Słyszałem, też że są mniej trwałe niż te stare. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > I nie rzadziej niż co rok. Postępuj zgodnie z zaleceniami producenta. akurat w niektórych silnikach renault warto skrócić interwały wymiany oleju, żeby wydłużyć życie KZFR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 Ja to widzę tak. Dzisiejsze silniki zapewniają : 1 Bardzo wysokie osiągi z jednostki pojemności; 2 Wysoka trwałość ; 3 Niskie koszty eksploatacji (wymiany oleju co 30 tys i wiecej); Ale tylko dwie z tych trzech rzeczy na raz. Jeśli auta używa sie w optymalnych dla silnika warunkach to można wymieniać olej tak jak zalecają producenci. Ja wymieniam na wiosnę i na jesień. Co 10-15 tys km wychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > Słyszałem, też że są mniej trwałe niż te stare. Jak już chcesz sie bawić w OT Średni przebieg passata w Polsce to z pół miliona kilometrów nieważne czy B5, czy B6. B6 miało swoje choroby wieku dziecięcego, poza tym są o wiele bardziej skomplikowane niż B5. Noi B6 jest niestety dużo tańsze moim zdaniem od B5 - VW sobie passkiem B5 postawił bardzo wysoko poprzeczkę - silnik wzdłużnie, super materiały w środku, jak napęd 4x4 to tylko stały etc. Przez to wlazł w pole audi - ludzie woleli kupić dużego passata niż "małe" audi A4, bo niewiele mu ustępował. Vw poszedł po rozum do głowy i już robiąc B6 postarał się, żeby nikt nie pomyślał że to auto jest choćby trochę zbliżone do audi - zwykłe plastiki w środku, silniki poprzecznie, bez szału. Ale za to jest to nadal bardzo skomplikowany samochód - przez to średnio nadaje sie do napraw po stodołach. Uważam, że do legendy B5 już nie dorasta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 pszesz ten temat już wałkowany był tutaj 3 tygodnie temu coś się zmieniło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > passaty od 2005 roku jeżdżą w takim trybie, pewnie niejeden juz milion przejechał i jadą dalej To musiałby robić dzień w dzień 400km przez 7 lat. Trochę dużo, więc może nie jeden, ale góra dwa Z drugiej strony żeby zrobić autem 1mln km to potrzeba tyle paliwa co cena 5 nowych passatów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > imho i tak kontrolka od przegladu zapali sie szybciej To tam jest jakaś kontrolka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > W instrukcji obsługi jest napisane, że co dwa lata. Trochę rzadko chyba. Tak bylo w megance I i tka zmieniałem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 18 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi > rzadkimi wymianami oleju. Wymieniaj raz w roku, nie dłużej niż półtora roku, w zupełności starczy, częściej nie ma sensu. No chyba, ze faktycznie robisz rocznie więcej niż 30 tyś lub katujesz silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi > rzadkimi wymianami oleju. Jeśli nie będziesz jeździć tym autem całe życie to zmienił bo 30kkm ale nie rzadziej niż raz w roku. Ją mam inny delegat. Jak często zmieniać olej w aucie które rocznie robi około 3kkm. Stara corsa b 1.4 60KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. W niedoładowanych benzynach da rade choć silnik nie będzie szczęsliwy. W dieslach z tzw suchym DPF to morderstwo silnika i turbo. Niestety teraz za projektowanie aut wzięli sie ksiegowi i marketingowcy... btw W Astrze teoretycznie mogę wymieniać olej po 30 tyś albo wg wskazań kompa. Ostatnio komp nakazał wymianę po 9 tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Za dużo kasy masz? Postępuj jak w instrukcji a potem że TSI i TFSI są takie wadliwe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Jeśli nie będziesz jeździć tym autem całe życie to zmienił bo 30kkm ale nie rzadziej niż raz w > roku. Ją mam inny delegat. Jak często zmieniać olej w aucie które rocznie robi około 3kkm. > Stara corsa b 1.4 60KM Co dwa lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > To tam jest jakaś kontrolka? jak u mnie jest to i u niego jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi > rzadkimi wymianami oleju. Tak samo jest w Scenicu III. Ja wymieniłem po 15tys. ale to 1.9dci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > jak u mnie jest to i u niego jest Pewnie gdzieś tam jest. Pożyjemy zobaczymy. Auto na razie ma ciut ponad 7 tyś przebiegu. Za trzy tysiące km jadę na przegląd instalacji gazowej a na przegląd silnika to nie wiem. Chyba jednak nie będę czekał 30tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Tak samo jest w Scenicu III. Ja wymieniłem po 15tys. ale to 1.9dci W ASO nie pluli się że za wcześnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > W ASO nie pluli się że za wcześnie? Pińcet papierów zostawiłem, dlaczego mieli się pluć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Pewnie gdzieś tam jest. Pożyjemy zobaczymy. Auto na razie ma ciut ponad 7 tyś przebiegu. Za trzy > tysiące km jadę na przegląd instalacji gazowej a na przegląd silnika to nie wiem. Chyba jednak > nie będę czekał 30tyś Jak masz auto nowe na gwarancji, nie musisz robić żadnych przeglądów, żeby wymienić olej. Po prostu przeglądy robisz tak jak masz w instrukcji, co 30 tys. km, a np. co dodatkowe 15 tys. możesz podjechać do ASO na wymianę oleju, nawet z własnym olejem. Byle spełniał normy takie jak masz w instrukcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alkor Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co > 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi > rzadkimi wymianami oleju. Silnika nie zajeździsz. Ale chyba ten silnik to jakaś kontynuacja z Megane II która w 1.6 miała problemy z kołem zmiennych faz rozrządu (znajdziesz sobie pod KZFR). I to coś podobno jest dosyć wrażliwe na olej. Nie znam sprawy osobiście (jeszcze ) ale na francowatych i na forum megane jest coś na ten temat. Niby ta problematyczna część została w nowych silnikach poprawiona (wg Renault ) ale inni piszą że częstsza wymiana oleju jest receptą na problemy z KZFR. Ile w tym prawdy, nie wiem. Ale poszukał bym w tą stronę. Co do reszty silnika to wymiana co 30kkm nie powinna zmniejszyć żywotności silnika chociaż jak będziesz wymieniał co 20kkm (czy 15) to też raczej nie zbiedniejesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Pewnie gdzieś tam jest. Pożyjemy zobaczymy. Auto na razie ma ciut ponad 7 tyś przebiegu. Za trzy > tysiące km jadę na przegląd instalacji gazowej a na przegląd silnika to nie wiem. Chyba jednak > nie będę czekał 30tyś nie masz w instrukcji opisane, ze jak nadejdzie czas przegladu to zapala sie na desce duza czerwona lampka z napisem service? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 lepiej... Transit (Diesel bez cDPF; z wyjątkiem 147 kW) - przegląd standardowy po 2 latach lub 60 000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Ford transit 2012 2.2 tdci...serwis co 50.000 km!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gienek Napisano 19 Listopada 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Ford transit 2012 2.2 tdci...serwis co 50.000 km!!! To całkiem zrozumiałe postępowanie ze strony producenta. Samochód nie może być zbyt trwały ponieważ trzeba produkować i sprzedawać kolejne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > To całkiem zrozumiałe postępowanie ze strony producenta. Samochód nie może być zbyt trwały ponieważ > trzeba produkować i sprzedawać kolejne. IMO najwięcej zarabia się na serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 ja podałem, że w niektórych jest i 60 kkm... ale one mają po 2 filtry oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > IMO najwięcej zarabia się na serwisie Koszty zazwyczaj generuje osprzet, a poza turbo, to olej ma na to niewielki wplyw... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > To całkiem zrozumiałe postępowanie ze strony producenta. Samochód nie może być zbyt trwały ponieważ > trzeba produkować i sprzedawać kolejne. Tylko wiesz. Te 50 tys km to te auta często robią w kilka miesięcy. I bez problemu często dobijają do miliona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Ja w kazdym aucie zmieniam co 10 tys km, niezaleznie czy jest nowe czy stare. Jedyna słuszna odpowiedź... Robię identycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 u nas peugeoty boxery maja co 30 tysiecy maks co 40 tysiecy ta sa euro 4 a w silnikach euro5 co 48 tys i jezdza i daja rade :D benzyny co 30 tysiecy albo male 107 benzynowe co 15 tys. ja jestem tego zdania co ty mimo iz oleje lane to longlife to ja tak czy inaczej wymianialbym czesciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Jedyna słuszna odpowiedź... Robię identycznie ale takie interwały to były w latach 80 a od tego czasu technika chyba nieco poszła do przodu, np standardem są oleje syntetyczne rozumiem że stary selektor spisywał się tak samo przez te 10tyś jak te nowe ? ja tam w zmieniam jak producent przykazał co 20kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Jedyna słuszna odpowiedź... Robię identycznie a co 5000 km jeszcze słuszniejsza. a najsłuszniejsza codziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > To całkiem zrozumiałe postępowanie ze strony producenta. Samochód nie może być zbyt trwały ponieważ > trzeba produkować i sprzedawać kolejne. A wyobrażasz sobie wymianę oleju w 50 autach co 10kkm czyli możliwe że co 2 tyg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 > Boxer AD 2012 ( 3,0) co 48.000 km Po lifcie mają 48kkm, w Ducato mamy co 45kkm i ma się dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristo Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 w Ducato mamy co 45kkm i ma się dobrze ile zrobiły i na jakim oleum? bo sam mam zagwozdkę, co ile wymieniać - aktualnie do 25kkm dobijam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.