Skocz do zawartości

Okresy wymiany oleju w nowych samochodach


Gienek

Rekomendowane odpowiedzi

> W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co

> 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi

> rzadkimi wymianami oleju.

Więc wymieniaj co 15kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co

> 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi

> rzadkimi wymianami oleju.

Czemu się bać? Jak tak pisze w instrukcji to znaczy, że wystarczy.

Jeszcze powinno pisać lub co i tu liczba miesiecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co

> 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi

> rzadkimi wymianami oleju.

Ja w kazdym aucie zmieniam co 10 tys km, niezaleznie czy jest nowe czy stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W instrukcji obsługi jest napisane, że co dwa lata. Trochę rzadko chyba.

nie rzadko, tylko musisz używać olejów long life - czyli takich co to wytrzymują smile.gif

passaty od 2005 roku jeżdżą w takim trybie, pewnie niejeden juz milion przejechał i jadą dalej wink.gif

edit: ja tam zmieniam co 15kkm... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak mi też radził jeden z zaprzyjaźnionych mechaników. Zastanawiam się tylko czy ma rację.

pewnie inżynier i brał czynny udział w projektowaniu tego silnika, jak też pewnie doskonale zdaje sobie sprawę co oznaczają normy jakościowe na oleju.

Nie przeceniaj mechaników - on jest od przykręcania śrubek wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie rzadko, tylko musisz używać olejów long life - czyli takich co to wytrzymują

Renault na gwarancji wlewa olej który uważa za stosowny. Ciekawe czy zgodziliby się aby wlać inny, ten co ja sobie zażyczę.

> passaty od 2005 roku jeżdżą w takim trybie, pewnie niejeden juz milion przejechał i jadą dalej

Słyszałem, że te nowsze passaty to już nie to co te stare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Renault na gwarancji wlewa olej który uważa za stosowny. Ciekawe czy zgodziliby się aby wlać inny,

> ten co ja sobie zażyczę.

Musi spełniać określoną normę.

> Słyszałem, że te nowsze passaty to już nie to co te stare.

oczywiście - to bardzo różne auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to widzę tak.

Dzisiejsze silniki zapewniają :

1 Bardzo wysokie osiągi z jednostki pojemności;

2 Wysoka trwałość ;

3 Niskie koszty eksploatacji (wymiany oleju co 30 tys i wiecej);

Ale tylko dwie z tych trzech rzeczy na raz.

Jeśli auta używa sie w optymalnych dla silnika warunkach to można wymieniać olej tak jak zalecają producenci.

Ja wymieniam na wiosnę i na jesień. Co 10-15 tys km wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słyszałem, też że są mniej trwałe niż te stare.

Jak już chcesz sie bawić w OT wink.gif

Średni przebieg passata w Polsce to z pół miliona kilometrów wink.gif nieważne czy B5, czy B6.

B6 miało swoje choroby wieku dziecięcego, poza tym są o wiele bardziej skomplikowane niż B5.

Noi B6 jest niestety dużo tańsze moim zdaniem od B5 - VW sobie passkiem B5 postawił bardzo wysoko poprzeczkę - silnik wzdłużnie, super materiały w środku, jak napęd 4x4 to tylko stały etc. Przez to wlazł w pole audi - ludzie woleli kupić dużego passata niż "małe" audi A4, bo niewiele mu ustępował.

Vw poszedł po rozum do głowy i już robiąc B6 postarał się, żeby nikt nie pomyślał że to auto jest choćby trochę zbliżone do audi - zwykłe plastiki w środku, silniki poprzecznie, bez szału. Ale za to jest to nadal bardzo skomplikowany samochód - przez to średnio nadaje sie do napraw po stodołach. Uważam, że do legendy B5 już nie dorasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> passaty od 2005 roku jeżdżą w takim trybie, pewnie niejeden juz milion przejechał i jadą dalej

To musiałby robić dzień w dzień 400km przez 7 lat. Trochę dużo, więc może nie jeden, ale góra dwa zlosnik.gif

Z drugiej strony żeby zrobić autem 1mln km to potrzeba tyle paliwa co cena 5 nowych passatów icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co

> 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi

> rzadkimi wymianami oleju.

Wymieniaj raz w roku, nie dłużej niż półtora roku, w zupełności starczy, częściej nie ma sensu. No chyba, ze faktycznie robisz rocznie więcej niż 30 tyś lub katujesz silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co

> 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi

> rzadkimi wymianami oleju.

Jeśli nie będziesz jeździć tym autem całe życie to zmienił bo 30kkm ale nie rzadziej niż raz w roku. Ją mam inny delegat. Jak często zmieniać olej w aucie które rocznie robi około 3kkm. Stara corsa b 1.4 60KM wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co

> 30000km.

W niedoładowanych benzynach da rade choć silnik nie będzie szczęsliwy. bokser.gif W dieslach z tzw suchym DPF to morderstwo silnika i turbo.

Niestety teraz za projektowanie aut wzięli sie ksiegowi i marketingowcy...

btw

W Astrze teoretycznie mogę wymieniać olej po 30 tyś albo wg wskazań kompa. Ostatnio komp nakazał wymianę po 9 tyś km icon_eek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co

> 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi

> rzadkimi wymianami oleju.

Tak samo jest w Scenicu III. Ja wymieniłem po 15tys. ale to 1.9dci zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie gdzieś tam jest. Pożyjemy zobaczymy. Auto na razie ma ciut ponad 7 tyś przebiegu. Za trzy

> tysiące km jadę na przegląd instalacji gazowej a na przegląd silnika to nie wiem. Chyba jednak

> nie będę czekał 30tyś

Jak masz auto nowe na gwarancji, nie musisz robić żadnych przeglądów, żeby wymienić olej. Po prostu przeglądy robisz tak jak masz w instrukcji, co 30 tys. km, a np. co dodatkowe 15 tys. możesz podjechać do ASO na wymianę oleju, nawet z własnym olejem. Byle spełniał normy takie jak masz w instrukcji ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W renault Fluence z silnikiem 1,6l napisane jest w instrukcji obsługi, że olej należy wymieniać co

> 30000km. Czy to przypadkiem nie jest za rzadko? Boję się aby nie zajeździć silnika takimi

> rzadkimi wymianami oleju.

Silnika nie zajeździsz. Ale chyba ten silnik to jakaś kontynuacja z Megane II która w 1.6 miała problemy z kołem zmiennych faz rozrządu (znajdziesz sobie pod KZFR). I to coś podobno jest dosyć wrażliwe na olej.

Nie znam sprawy osobiście (jeszcze zlosnik.gif ) ale na francowatych i na forum megane jest coś na ten temat. Niby ta problematyczna część została w nowych silnikach poprawiona (wg Renault zlosnik.gif ) ale inni piszą że częstsza wymiana oleju jest receptą na problemy z KZFR.

Ile w tym prawdy, nie wiem. Ale poszukał bym w tą stronę.

Co do reszty silnika to wymiana co 30kkm nie powinna zmniejszyć żywotności silnika chociaż jak będziesz wymieniał co 20kkm (czy 15) to też raczej nie zbiedniejesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie gdzieś tam jest. Pożyjemy zobaczymy. Auto na razie ma ciut ponad 7 tyś przebiegu. Za trzy

> tysiące km jadę na przegląd instalacji gazowej a na przegląd silnika to nie wiem. Chyba jednak

> nie będę czekał 30tyś

nie masz w instrukcji opisane, ze jak nadejdzie czas przegladu to zapala sie na desce duza czerwona lampka z napisem service?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas peugeoty boxery maja co 30 tysiecy maks co 40 tysiecy ta sa euro 4 a w silnikach euro5 co 48 tys i jezdza i daja rade :D benzyny co 30 tysiecy albo male 107 benzynowe co 15 tys. ja jestem tego zdania co ty mimo iz oleje lane to longlife to ja tak czy inaczej wymianialbym czesciej zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jedyna słuszna odpowiedź... Robię identycznie

hmm.gif ale takie interwały to były w latach 80

a od tego czasu technika chyba nieco poszła do przodu, np standardem są oleje syntetyczne

rozumiem że stary selektor grinser006.gif spisywał się tak samo przez te 10tyś jak te nowe ?

ja tam w zmieniam jak producent przykazał co 20kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.