Skocz do zawartości

Shell VPower Nitro+


czajnior

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem co to za paliwo ALE kiedyś miałem okazję testować V-Power 100+ czy jakoś tak to się nazywało i śmiem twierdzić że była to przereklamowana qupa za chorą kasę. screwy.gif

Na zwykłym paliwie z oszołoma lepiej mi się jeździło, taniej i więcej ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem co to za paliwo ALE kiedyś miałem okazję testować V-Power 100+ czy jakoś tak to się

> nazywało i śmiem twierdzić że była to przereklamowana qupa za chorą kasę.

> Na zwykłym paliwie z oszołoma lepiej mi się jeździło, taniej i więcej

Po prostu nie miałeś go do czego wlać. Moja Łada tylko na 100 jeździ, na 98 już usiłuje stukać. To nie jest paliwo które przyniesie efekt w normalnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu nie miałeś go do czego wlać. Moja Łada tylko na 100 jeździ, na 98 już usiłuje stukać. To

> nie jest paliwo które przyniesie efekt w normalnym silniku.

No wiec właśnie miałem, był to Polonez 1.6 GSI czyli wielopunkt.

Owszem na tym paliwie nie dzwonił ALE zużył go znacznie więcej i to na trasie, osiągi też były kiepskie no.gif

Po nalaniu paliwa na oszołomie od razu czuć było że auto chce jechać a po tej samej trasie spaliło go mniej a jechało lepiej ok.gif

trasa ta sama Piaseczno -- Ruciane Nida

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec właśnie miałem, był to Polonez 1.6 GSI czyli wielopunkt.

I ten wielopunkt pracował przy zwiększonym ciśnieniu sprężania?

> Owszem na tym paliwie nie dzwonił ALE zużył go znacznie więcej i to na trasie, osiągi też były

> kiepskie

> Po nalaniu paliwa na oszołomie od razu czuć było że auto chce jechać a po tej samej trasie spaliło

> go mniej a jechało lepiej

> trasa ta sama Piaseczno -- Ruciane Nida

Nie dziwi nic - paliwo im ma więcej oktanów tym ma mniejszą kaloryczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec właśnie miałem, był to Polonez 1.6 GSI czyli wielopunkt.

no i ? zlosnik.gif

takie paliwo stosuje się tam gdzie jest podwyższone ciśnienie w komorze spalania aby zapobiec spalaniu detonacyjnemu. Ono nie powoduje cudów w Polonezie 1.6 hehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie dziwi nic - paliwo im ma więcej oktanów tym ma mniejszą kaloryczność

Dokladnie. A zwiekszona odpornosc na stukanie to tak naprawde zwiekszona ogolnie odpornosc na zaplon wiec silnikowi nieprzystosowanemu zwyczajnie trudniej jest takie paliwo spalac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I ten wielopunkt pracował przy zwiększonym ciśnieniu sprężania?

Nie wiem

> Nie dziwi nic - paliwo im ma więcej oktanów tym ma mniejszą kaloryczność

No to wiem, ale reklamowali że takie ajwaj, że mniej auto zużywa, itd... a tymczasem już po pierwszym i ostatnim zalaniu czuć było że nic a nic się nie zgadza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i ?

> takie paliwo stosuje się tam gdzie jest podwyższone ciśnienie w komorze spalania aby zapobiec

> spalaniu detonacyjnemu. Ono nie powoduje cudów w Polonezie 1.6

ALE właśnie w Polonezach Plusach GLI i GSI zapomnieli dołożyć czujnik spalania stukowego i na paliwie 95 "dzwoniły" zawory w szczególności na jednopunkcie, na wielopunkcie również ale mniej.

Jak się nalało 98 to problem "dzwonienia" znikał, więc wydawało mi się że jak naleję tego super ajwaj to będzie lepiej niż na zwykłej 98 a tu doopa, owszem zawory nie "dzwoniły" ale żeby jakoś lepiej śmigał to nie powiem, wręcz miałem wrażenie że jest taki jakby przymulony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ALE właśnie w Polonezach Plusach GLI i GSI zapomnieli dołożyć czujnik spalania stukowego i na

> paliwie 95 "dzwoniły" zawory w szczególności na jednopunkcie, na wielopunkcie również ale

> mniej.

> Jak się nalało 98 to problem "dzwonienia" znikał, więc wydawało mi się że jak naleję tego super

> ajwaj to będzie lepiej niż na zwykłej 98 a tu doopa, owszem zawory nie "dzwoniły" ale żeby

> jakoś lepiej śmigał to nie powiem, wręcz miałem wrażenie że jest taki jakby przymulony

bo 98 ma niższą wartość opałową / kaloryczność czy jak to się tam nazywa.

Zysk z 98 i Racinga czy tam teraz Nitro+ masz tylko w przypadku wykorzystania czujnika spalania stukowego (którego w Twoim przykładzie jak sam piszesz nie założyli) i na dodatek kiedy ECU potrafi na tej podstawie przyśpieszyć zapłon. Chyba że ustawisz ręcznie przyśpieszony zapłon pod wyższą liczbę oktanową lub zrobisz w mapie odpowiednie wartości dla zapłonu.

Automagicznie tylko przy ECU, które to potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec właśnie miałem, był to Polonez 1.6 GSI czyli wielopunkt.

> Owszem na tym paliwie nie dzwonił ALE zużył go znacznie więcej i to na trasie, osiągi też były

> kiepskie

> Po nalaniu paliwa na oszołomie od razu czuć było że auto chce jechać a po tej samej trasie spaliło

> go mniej a jechało lepiej

> trasa ta sama Piaseczno -- Ruciane Nida

Ale jaja zlosnik.gif

To paliwo działało tylko w Polonezach GTI grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec właśnie miałem, był to Polonez 1.6 GSI czyli wielopunkt.

> Owszem na tym paliwie nie dzwonił ALE zużył go znacznie więcej i to na trasie, osiągi też były

> kiepskie

> Po nalaniu paliwa na oszołomie od razu czuć było że auto chce jechać a po tej samej trasie spaliło

> go mniej a jechało lepiej

> trasa ta sama Piaseczno -- Ruciane Nida

A, innymi słowy po zalaniu VPower nie miałeś problemu z większym doładowaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się nitro kojarzy z podtlenkiem azotu i filmem szybcy i wściekli

> NOS

Na tym paliwie, to się pewnie szypcy fściekają. Zwłaszcza jak próbują dynamicznie z pól poziszyn kapcia zedrzeć, a tu im się motor dusi. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to za paliwo ?

> Shell to ostro reklamuje

Przy tego typu lepszych paliwach, czy to benzyn czy olejów napędowych, chodzi bardziej o stosowanie jakiś tam dodatków poprawiających spalanie, poprawiających stan wtryskiwaczy, filtrów cząstek stałych, katalizatorów, głowic, zaworów, gniazd zaworowych, pomp paliwa itp.

W przypadku osiągów to różnice wychodzą chyba tylko podczas badań w laboratorium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś podjechałem renówką na shela. Pan z obsługi zdążył podejść zanim wysiadłem. Otworzył klapkę i pyta co lać? Odpowiedziałem - 95 po brzegi.

Pan odpowiedział - a może to nowe paliwo, v power nitro?

Popatrzyłem na niego, popatrzyłem na moją 13 letnią poobijaną renówkę 1.2 i wybuchłem śmiechem.

Pan się w sumie też uśmiechnął, pogadaliśmy chwilę i poszedłem do kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiec właśnie miałem, był to Polonez 1.6 GSI czyli wielopunkt.

> Owszem na tym paliwie nie dzwonił ALE zużył go znacznie więcej i to na trasie, osiągi też były

> kiepskie

> Po nalaniu paliwa na oszołomie od razu czuć było że auto chce jechać a po tej samej trasie spaliło

> go mniej a jechało lepiej

> trasa ta sama Piaseczno -- Ruciane Nida

Podobne rzeczy zaobserwowałem na noPb98, AH mi więcej spalała i nic poza tym. To już wynika z tego że paliwo jest mniej kaloryczne, za to auto nieco powinno zyskać na kulturze pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś podjechałem renówką na shela. Pan z obsługi zdążył podejść zanim wysiadłem. Otworzył klapkę i

> pyta co lać? Odpowiedziałem - 95 po brzegi.

> Pan odpowiedział - a może to nowe paliwo, v power nitro?

> Popatrzyłem na niego, popatrzyłem na moją 13 letnią poobijaną renówkę 1.2 i wybuchłem śmiechem.

> Pan się w sumie też uśmiechnął, pogadaliśmy chwilę i poszedłem do kasy.

Między innymi przez nachalną obsługę, nie korzystam z Shella. Ja wiem, że taki pan musi, bo szefostwo każe. Ale jak klient mówi "nie", to mało przyjemne jest zmuszanie go do powtórzenia "NIE".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Między innymi przez nachalną obsługę, nie korzystam z Shella. Ja wiem, że taki pan musi, bo

> szefostwo każe. Ale jak klient mówi "nie", to mało przyjemne jest zmuszanie go do powtórzenia

> "NIE".

ja tankuje głównie na shellu. Już jestem przyzwyczajony, że jak tylko zajeżdżam na stację, od razu wysiadam i mówię do idącego do mnie pana z obsługi, że sam sobie zatankuję.

A potem przy kasie od razu formułkę: "dzień dobry, nr dystrybutora, poproszę fakturkę, punktów nie zbieram, karty nie chcę założyć, za napój energetyczny i hot doga też dziękuję" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Między innymi przez nachalną obsługę, nie korzystam z Shella. Ja wiem, że taki pan musi, bo

> szefostwo każe. Ale jak klient mówi "nie", to mało przyjemne jest zmuszanie go do powtórzenia

> "NIE".

Pan nie był nachalny, powiedział bym nawet bardzo grzeczny, podobnie jak na orlenie czy innych stacjach.

Nie spotkałem się jeszcze, żeby po usłyszeniu "nie, dziękuję" próbowali nadal coś gmerać przy samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pan nie był nachalny, powiedział bym nawet bardzo grzeczny, podobnie jak na orlenie czy innych

> stacjach.

> Nie spotkałem się jeszcze, żeby po usłyszeniu "nie, dziękuję" próbowali nadal coś gmerać przy

> samochodzie.

No to ja trafiłem inaczej, co mnie skutecznie do Shella zraziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobne rzeczy zaobserwowałem na noPb98, AH mi więcej spalała i nic poza tym. To już wynika z tego

> że paliwo jest mniej kaloryczne, za to auto nieco powinno zyskać na kulturze pracy.

Zależy jaki silnik, u mnie w Astrze H różnica in + BP Ultimate vs. zwykłe 98 vs. 95 jest zauważalna. ok.gif (spalanie na tej samej trasie odpowiednio 12l(Arge - dobra stacja),11.2l(To samo Arge) i 10.5l(BP))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do benzynowca jak naleje 98 to chyba nie poczuje róznicy ,prócz portfela? 5 lat leje 95 do meganki

> ,ale u mnie w rodzinie satacy ze czuc jest inne auto.Grande MJ czy e 46 320D.

Do e46 320D i Punto Multijet chcesz lać PB98? Gratuluje, może stąd ta różnica w pracy silnika...

Śmieszy mnie jak ktoś pisze, że zalał swojego Poloneza paliwem przeznaczonym do sportowych aut i nie poczuł różnicy... a co miał Ci się ten Poldonez uturbić nagle, czy co?

Luuudzie, troche pomyślcie zanim coś napiszecie. To paliwo jest do aut sportowych, a przynajmniej do tych o większych mocach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do benzynowca jak naleje 98 to chyba nie poczuje róznicy ,prócz portfela? 5 lat leje 95 do meganki

> ,ale u mnie w rodzinie satacy ze czuc jest inne auto.Grande MJ czy e 46 320D.

Zależy, u mnie w Astrze benzynowej jest znaczna różnica in + przy 98 oktanach, a dokładnie BP Ultimate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa w silnikach przystosowanych do min.noPB98 czy uturbionych 300-400konnych evo/Imprach.

I w dłubanych N/A but.gif w upalne dni.

W seryjnych nie ma sensu.

I trzeba mieć takiego schell'a gdzie ktoś to tankuje, bo w mniejszych miejscowościach zleżałe jest często wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu nie miałeś go do czego wlać. Moja Łada tylko na 100 jeździ, na 98 już usiłuje stukać. To

> nie jest paliwo które przyniesie efekt w normalnym silniku.

Prawda.

Bardzo dobrym przykładem na to by wyczuć różnicę pomiędzy zwykłym paliwem, a tym lepszym jest też słynny silnik S-21, który był montowany w Żukach, Nysach, Warszawach i Tarpanach.

W przypadku tego silnika bardzo fajnie słychać różnicę, szczególnie gdy jadąc powoli na ostatnim biegu nagle wciśniemy pedał gazu do końca.

W przypadku zwykłego paliwa słuchać donośne "buuuuuu" i czasami klepanie zaworów, w przypadku lepszego paliwa tego "buuuuuu" albo nie ma albo jest znikome, całkowicie znika klepanie zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo paliwo o wysokiej liczbie oktanowej jest dobre do wysilonych silników wysokoobrotowych o wysokim stopniu sprężania oraz do silników o dużej pojemności, o mniejszym zakresie obrotów pracujących pod dużym obciążeniem. Zwykłe silniki nie potrzebują paliwa wysokooktanowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Działa w silnikach przystosowanych do min.noPB98 czy uturbionych 300-400konnych evo/Imprach.

> I w dłubanych N/A w upalne dni.

> W seryjnych nie ma sensu.

> I trzeba mieć takiego schell'a gdzie ktoś to tankuje, bo w mniejszych miejscowościach zleżałe jest

> często

Z tym zleżałym paliwem to mit jest i tyle.

A co do lepszego paliwa to zawsze tankuję VPover 95 i to w zupełności wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do e46 320D i Punto Multijet chcesz lać PB98? Gratuluje, może stąd ta różnica w pracy silnika...

> Śmieszy mnie jak ktoś pisze, że zalał swojego Poloneza paliwem przeznaczonym do sportowych aut i

> nie poczuł różnicy... a co miał Ci się ten Poldonez uturbić nagle, czy co?

> Luuudzie, troche pomyślcie zanim coś napiszecie. To paliwo jest do aut sportowych, a przynajmniej

> do tych o większych mocach.

A czy ja napisałem że chcę lać? angryfire.gifczy to moje ,CZYTAJ! co napisałem ja leje 95 do megany mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Udowodnij

Daj spokój, paliwa mają rygorystyczne normy w których mają się mieścić i różnica składu między nimi może być minimalna, a liczba oktanowa Vpower Racing --> Nitro+ się nie zmieniła. To czysty marketing i tyle, każdy podjedzie zatankować sprawdzić z ciekawości - sprzedaż wzrośnie chociaż na chwile, a niektórzy poczują placebo i zostaną przy shellu.

Shell kupuje paliwa z Lotosu - potem się do zbiornika dosypuje "pół łopaty " dodatków uszlachetniających i tak oto powstaje VPower Nitro 95.

Jedynym importowanym paliwem jest 100 oktanowy Racing... eee przepraszam, Nitro + to się teraz nazywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.