bb_maciek Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 jestem na etapie poszukiwania samochodu. ma być trwałe, dobre i tanie przebiegi roczne myślę, że ok 20 tysi do tej pory brałem pod uwagę benzynę diesla jakoś się...boję wiadomo serwisowanie droższe, ewentualne awarie również, natomiast spalanie jakie jest to wiadomo i to właśnie spowodowało moje wahania... budżet to ok 25 tysi, więc rocznikowo wychodzi to ok 2006 - 2008, auto klasy kompakt. z moich typów wymieniłbym (kolejność przypadkowa): - Opel Astra (1.7, 1,9) - BMW 1 (o ile się udałoby coś trafić w tej cenie 118) - Ford Focus (1.6, 1.8) - Civic (2.2) - Seat Leon (1.9, 2.0) - Toyota Auris (2.0) - Volvo (S40/V50 - 1.6, 2.0) - Kia Ceed/Pro Ceed (1.6, 2.0) wiadomo, że ciężko uogólniać, wiadomo, że wiele zależy od tego jak wcześniej samochód był użytkowany, ale czy z powyższych można wybrać taki, o którym można powiedzieć trwały, dobry i nie zabiją w razie awarii? albo czy z powyższych można któreś od razu skreślić, z powodu niezbyt udanej konstrukcji? spotkałem się kilkukrotnie z opinią (również w Auto Świecie) że współczesne diesle a właściwie ich turbiny zaprojektowane są na przebiegi rzędu 150 - 200 tysięcy, później pojawia sie problem...poza tym dochodzi jeszcze kwestia wtrysków, wrażliwości na paliwo, itp... czy moje obawy są uzasadnione? czy raczej olać to i szukać jakieś zdrowej sztuki? z powyższych użytkuję Skodę Octavię z silnikiem 2.0 TDI i sama charakterystyka silnika mi odpowiada, co do kosztów...firma płaci wiec tych nie znam, przy przebiegu 140 tysięcy (głównie trasa) jest wszystko ok (rocznik 2009), ale w kilku innych firmowych wysypała się już turbina... wcześniej użytkowałem Yarisa 1.4 D-4d do przebiegu 155 tysięcy, później go oddałem wiec nie wiem czy się wysypał czy nie poza tym doświadczeń z dieslami więcej nie mam dlatego będę wdzięczny za Wasze opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Znam dwie osoby co mają BMW E60 2.0 D i po tym co oni się mają z tymi dizlami, utrwalam się w przekonaniu, że jak dizel to tylko nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Znam dwie osoby co mają BMW E60 2.0 D i po tym co oni się mają z tymi dizlami, utrwalam się w > przekonaniu, że jak dizel to tylko nowy. a co się w nim dzieje? mój kolega wlasnie kupil e60 2.0D i jak na razie jest zadowolony jedyny minus tego auta to brak poduszek powietrznych , nie ma ani jednej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > a co się w nim dzieje? mój kolega wlasnie kupil e60 2.0D i jak na razie jest zadowolony jedyny Wtryski, zawieszenie, pompa, nie muszę pisac ile te graty kosztują do dizla. > minus tego auta to brak poduszek powietrznych , nie ma ani jednej fajny ulep musi być btw: 2.0 w BMW to podobno najgorszy dizel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Skoro się głównie boisz turbiny to weź pod uwagę, że jeśli chodzi o młodsze auta to większość też już ją ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Wtryski, zawieszenie, pompa, nie muszę pisac ile te graty kosztują do dizla. ale tak szybko w nim to pada? > fajny ulep musi być sam go lepił, także wie co ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > ale tak szybko w nim to pada? > sam go lepił, także wie co ma jedna sztuka po dwóch latach zaczęła sie sypać, druga zaraz po zakupie zaczęła generować koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Skoro się głównie boisz turbiny to weź pod uwagę, że jeśli chodzi o młodsze auta to większość też > już ją ma ale w przypadku silnika benzynowego biorę pod uwagę tylko opcję bez turbiny no chyba, że mnie coś podkusi i pójdę w Megane RS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > jestem na etapie poszukiwania samochodu. > ma być trwałe, dobre i tanie > przebiegi roczne myślę, że ok 20 tysi > do tej pory brałem pod uwagę benzynę > diesla jakoś się...boję wiadomo serwisowanie droższe, ewentualne awarie również, natomiast > spalanie jakie jest to wiadomo i to właśnie spowodowało moje wahania... > budżet to ok 25 tysi, więc rocznikowo wychodzi to ok 2006 - 2008, auto klasy kompakt. > z moich typów wymieniłbym (kolejność przypadkowa): > - Opel Astra (1.7, 1,9) > - BMW 1 (o ile się udałoby coś trafić w tej cenie 118) > - Ford Focus (1.6, 1.8) > - Civic (2.2) > - Seat Leon (1.9, 2.0) > - Toyota Auris (2.0) > - Volvo (S40/V50 - 1.6, 2.0) > - Kia Ceed/Pro Ceed (1.6, 2.0) > wiadomo, że ciężko uogólniać, wiadomo, że wiele zależy od tego jak wcześniej samochód był > użytkowany, ale czy z powyższych można wybrać taki, o którym można powiedzieć trwały, dobry i > nie zabiją w razie awarii? albo czy z powyższych można któreś od razu skreślić, z powodu > niezbyt udanej konstrukcji? > spotkałem się kilkukrotnie z opinią (również w Auto Świecie) że współczesne diesle a właściwie ich > turbiny zaprojektowane są na przebiegi rzędu 150 - 200 tysięcy, później pojawia sie > problem...poza tym dochodzi jeszcze kwestia wtrysków, wrażliwości na paliwo, itp... > czy moje obawy są uzasadnione? czy raczej olać to i szukać jakieś zdrowej sztuki? > z powyższych użytkuję Skodę Octavię z silnikiem 2.0 TDI i sama charakterystyka silnika mi > odpowiada, co do kosztów...firma płaci wiec tych nie znam, przy przebiegu 140 tysięcy (głównie > trasa) jest wszystko ok (rocznik 2009), ale w kilku innych firmowych wysypała się już > turbina... > wcześniej użytkowałem Yarisa 1.4 D-4d do przebiegu 155 tysięcy, później go oddałem wiec nie wiem > czy się wysypał czy nie > poza tym doświadczeń z dieslami więcej nie mam dlatego będę wdzięczny za Wasze opinie mam służbowego CEED'a 1.6 115KM jeździ bardzo fajnie, szybki, przy mocnej eksplatacji pali 8l/100km przez 160 tyś jakie przejechał było robione sprzęgło, turbina, lewa półoś, poduszki pod silnikiem... oleju nie bierze, ale z każdym kilometrem zawieszenie bardziej stuka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > ale w przypadku silnika benzynowego biorę pod uwagę tylko opcję bez turbiny no chyba, że mnie coś > podkusi i pójdę w Megane RS Ja bym szukał czegoś z LPG Wszystkie auta mam z LPG poza Polonezem Jeśli chcesz oszczędzać kasę na paliwie to używany diesel to chyba mylna droga. Ale to tylko moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Jeśli chcesz oszczędzać kasę na paliwie to używany diesel to chyba mylna droga. Ale to tylko moje > zdanie. też się zgodzę, raz miałem prywatnego diesla - zaznaczam raz - też chciałem zaoszczędzić... jak widać nie mam już diesla... w prywatnym użytku za prywatne pieniądze jak kupi się skarbonkę diesla boli jakby troszczkę bardziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Miałem sławetne 1,9tdi 150kM i miałem niezłe przeboje,ale moje auto było po chipie i dość mocno eksploatowane,dość mocno generowało koszty związane z wymianą wałka rozrządu i głowic co spowodowało szybki pogonienie samochodu w świat.Obecnie ujeżdżam diesla spod znaku dressowozów ze sławetnym silnikiem M57 czyli 3,0d i złego słowa nie mogę powiedzieć,obecnie na liczniku jest 240tys km z czego ok.40kkm zrobione przeze mnie i nic nie zaskoczyło od jakiś dwóch lat,a lekkiego życia nie ma. Fakt faktem,że to najsłabsza wersja 184kM bez sławetnych zacinających się klap w kolektorze ssącym,ale szczerze polecam ten motor w każdym innym modelu bmw,nie będziesz zawiedziony. Co do diesla w VAG ja bym odpuścił,jak jeździsz niedużo to celowałbym w 2.0tfsi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 stare i dobre było TDI ale 90 i 110 KM... tylko znajdź takiego z przebiegiem poniżej 300kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > stare i dobre było TDI ale 90 i 110 KM... > tylko znajdź takiego z przebiegiem poniżej 300kkm 300kkm?Chyba raczysz żartować,ostatnie silniki tdi na pompie przestali kłaść chyba w okolicach 2000r. więc obecnie znalezienie egzemplarza mającego mniej niż 500kkm graniczy z cudem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 nie no, znam jednego właściciela AUDI A3 TDI 110KM co ma od nowości 280 tyś km... ALE już sobie sam o 100 tyś zmniejszył bo mu się nie podobało że tyle widnieje na wyświetlaczu... A w cale nie myśli o sprzedaży... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > - Civic (2.2) Silnik świetny, ale niestety przeniesienie napędu kuleje - sprzęgło pada dość często i na razie brak 100% alternatywy na rozwiązanie problemu. Dość dobrze sobie radzi sprzęgło z Accorda 2.2 180 KM, ostatnio pojawiło się światełko w tunelu, bo zamiennik Sachsa ma inną konstrukcję niż OEM i wg specjalistów, będzie je można wzmocnić. Co do samej eksploatacji. Seryjnie silnik pokazuje ok 10KM i 20 Nm więcej niż katalog. Bez zmiany gratów spokojnie można uzyskać w okolicy 180KM i 400+Nm, tylko sprzęgło się odmeldowuje dość szybko. Jak dołożysz FMIC to spokojnie można dobić do 200KM i 420 Nm. I auto jest rakietą no ale sprzęgło wymieniasz co drugą wymianę oleju Spalanie - trasa autostradowa czyli 140-150 - okolice 7l Spokojna trasa 90-100 - niskie 6. Miasto - nie używam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > stare i dobre było TDI ale 90 i 110 KM... > tylko znajdź takiego z przebiegiem poniżej 300kkm moj mechanik ma właśnie tdi 90 km w golfie 4 z 98r z nalotem 190 ale ma go od nowosci i jezdzi tylko do koscioła i na wczasy. ostatnio wspominał, ze teraz bedzie rosło szybciej, bo go córce oddaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > do tej pory brałem pod uwagę benzynę > diesla jakoś się...boję .... > spalanie jakie jest to wiadomo i to właśnie spowodowało moje wahania... > budżet to ok 25 tysi, więc rocznikowo wychodzi to ok 2006 - 2008, auto klasy kompakt. Z używanymi dieslami to już bym uważał. Ja generalnie chciałbym zachęcić cię do spojrzenia na problem z innej strony a mianowicie: Każdy model ma lepsze i gorsze silniki. W jednym noPB ma sens w drugin ON może mieć sens. Zrób przegląd forum danego modelu i zrób listę polecanych silników. To już da ci obraz co masz do wyboru sensownego. Zdecyduj co ważniejsze dla Ciebie konkretny model czy konkretny typ silnika. Powodzenia przy podejmowaniu decyzji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Z doświadczenia z astrą powiem - diesle są wspaniałe, ale tylko nowe (lub na gwarancji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 30 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2013 no co Wy...ani jednej pozytywnej opinii o używanym dieslu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 To zalezy. Jak kupisz ceeda/i30 bez DPF i to wersje 1.6 115KM lub 136KM to bedzie Pan zadowolony. Jak z DPF to bedziesz chcial czym predzej sprzedac. W przypadku tych dwoch jest szansa trafic z PL z przebiegiem ponizej 100kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Z doświadczenia z astrą powiem - diesle są wspaniałe, ale tylko nowe (lub na gwarancji) eee tam, jak 1.3 i 1.9 w Astrze zawsze odradzam, tak 1.7 100-konne zawsze polecam. 110 i 125KM też generalnie odradzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przewoos Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Z doświadczenia z astrą powiem - diesle są wspaniałe, ale tylko nowe (lub na gwarancji) No co Ty? Mój jest wspaniały, nie mam mu jak do tej pory nic do zarzucenia po 140kkm.. . Znaczy, że nowy mam.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > eee tam, jak 1.3 i 1.9 w Astrze zawsze odradzam, tak 1.7 100-konne zawsze polecam. 110 i 125KM też > generalnie odradzam. A co jest złego w 1.9 CDTI ? Przecież to JTD który jest jednym z bardziej udanych diesli w historii i na własnym egzemplarzu mogę to póki co potwierdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > A co jest złego w 1.9 CDTI ? Przecież to JTD który jest jednym z bardziej udanych diesli w historii > i na własnym egzemplarzu mogę to póki co potwierdzić MOje marne 120KM ma 160 tkm, kupione po firmie i kula sie nadal. Cos zlego mnie czeka??? Ale wolalbym NoPb z LPG bo taniej, a ze nie jedzie zbytnio....coz....mozna przezyc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > A co jest złego w 1.9 CDTI ? Przecież to JTD który jest jednym z bardziej udanych diesli w historii > i na własnym egzemplarzu mogę to póki co potwierdzić Klapy, EGRy, koła dwumasowe, alternatory, DPFy, skrzynie 6-biegowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Klapy, EGRy, koła dwumasowe, alternatory, DPFy, skrzynie 6-biegowe. No to skupmy się na 8v które nie ma klap w kolektorze i jest ogólnie mniej skomplikowane. EGR - w wielu dieslach są z tym problemy, ale kwestia wyczyszczenia raz na jakiś czas lub zaślepienia. Chociaż akurat u mnie działa dobrze i jest czysty, a przebieg to 275 tys. km. Koło dwumasowe - w którym dieslu jest nieśmiertelne? I tak mam wrażenie że wytrzymuje dłużej niż w VW. Znam przypadek gdzie przy przebiegu ponad 400 tys. km w Alfie 156 dwumas jest jeszcze oryginalny. O skrzyniach i alternatorach nic szczególnego nie słyszałem, bardziej bym tutaj wymienił niezbyt trwały termostat i jego upierdliwą wymianę. A DPF pominę bo to inna bajka i niewiele ma wspólnego z samym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > 300kkm?Chyba raczysz żartować,ostatnie silniki tdi na pompie przestali kłaść chyba w okolicach > 2000r. więc obecnie znalezienie egzemplarza mającego mniej niż 500kkm graniczy z cudem. Zależy w jakiej budzie - w Octavii tłukli je jeszcze do 2005r. Moja ma 275 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Chyba do oszczedzania lepsze bedzie pb+gaz, znajomy kupil 3 lata temu vectre c 1.8 100kkm przebiegu, zalozyl gaz za 2,5k i tak smiga juz 70kkm i nawet wtryskow jeszcze nie zmienial. Grunt to znalezc auto proste do gazowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Silnik świetny, ale niestety przeniesienie napędu kuleje - sprzęgło pada dość często i na razie > brak 100% alternatywy na rozwiązanie problemu. Dość dobrze sobie radzi sprzęgło z Accorda 2.2 > 180 KM, ostatnio pojawiło się światełko w tunelu, bo zamiennik Sachsa ma inną konstrukcję niż > OEM i wg specjalistów, będzie je można wzmocnić. > Co do samej eksploatacji. Seryjnie silnik pokazuje ok 10KM i 20 Nm więcej niż katalog. Bez zmiany > gratów spokojnie można uzyskać w okolicy 180KM i 400+Nm, tylko sprzęgło się odmeldowuje dość > szybko. Jak dołożysz FMIC to spokojnie można dobić do 200KM i 420 Nm. I auto jest rakietą no > ale sprzęgło wymieniasz co drugą wymianę oleju > Spalanie - trasa autostradowa czyli 140-150 - okolice 7l > Spokojna trasa 90-100 - niskie 6. > Miasto - nie używam Sporadycznie zdazaja sie rozciagniecia lancucha rozrzadu (niby po 2006roku mialo byc poprawione,ale zglaszaja sie przypadki chyba i po tym terminie). Co do sprzegla z wersji 180KM,to trzeba trochu rzezbic.P&P nie podchodzi. Mozna z UK sciagnac sobie sprzeglo z firmy,ktora ogarnela temat wzmacnianych sprzegiel do 2.2 (dosc sporo wersji w zaleznosci od potrzeb). Poza tym chyba jeden z lepszych diesli na rynku. Bynajmniej mam taka nadzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > 300kkm?Chyba raczysz żartować,ostatnie silniki tdi na pompie przestali kłaść chyba w okolicach > 2000r. więc obecnie znalezienie egzemplarza mającego mniej niż 500kkm graniczy z cudem. Eeee, pozniej, przynajmniej w Skodach i Seatach. W szwagra Octavii I 2004 jest stare dobre TDI 110KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Klapy, EGRy, koła dwumasowe, alternatory, DPFy, skrzynie 6-biegowe. W wersji 8V nie ma klap, EGR raczej bezproblemowy w tej odmianie, ewentualnie wymaga czyszczenia, dpf nie w kazdym, a za skrzynie M32 trzeba podziekowac GM, bo to jego wynalazek, ktory wielu osobom sni sie po nocach. Sam silnik 1.9 jtd/mj 8V jest raczej bezproblemowy i zywotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > a co się w nim dzieje? mój kolega wlasnie kupil e60 2.0D i jak na razie jest zadowolony jedyny > minus tego auta to brak poduszek powietrznych , nie ma ani jednej Jakby kupił Fiata to pewnie miałby 6 poduszek ale lansu na dzielni brak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misi3k Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 Pomyśl o Citroenie C4 1.6 hdi 90 km ew. 110 tak samo o Peugeocie 307, z tym samym silnikiem. Zaleta tego 90 konnego jest brak dwumasy, turbina o stałej geometrii i brak FAP. Z minusów - brak szmocy. 110 koni ma już dwumasę i zmienną geometrię FAP w opcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiniO Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > jestem na etapie poszukiwania samochodu. > ma być trwałe, dobre i tanie > przebiegi roczne myślę, że ok 20 tysi > do tej pory brałem pod uwagę benzynę > diesla jakoś się...boję wiadomo serwisowanie droższe, ewentualne awarie również, natomiast > spalanie jakie jest to wiadomo i to właśnie spowodowało moje wahania... > budżet to ok 25 tysi, więc rocznikowo wychodzi to ok 2006 - 2008, auto klasy kompakt. > z moich typów wymieniłbym (kolejność przypadkowa): > - Opel Astra (1.7, 1,9) > - BMW 1 (o ile się udałoby coś trafić w tej cenie 118) > - Ford Focus (1.6, 1.8) > - Civic (2.2) > - Seat Leon (1.9, 2.0) > - Toyota Auris (2.0) > - Volvo (S40/V50 - 1.6, 2.0) > - Kia Ceed/Pro Ceed (1.6, 2.0) > wiadomo, że ciężko uogólniać, wiadomo, że wiele zależy od tego jak wcześniej samochód był > użytkowany, ale czy z powyższych można wybrać taki, o którym można powiedzieć trwały, dobry i > nie zabiją w razie awarii? albo czy z powyższych można któreś od razu skreślić, z powodu > niezbyt udanej konstrukcji? > spotkałem się kilkukrotnie z opinią (również w Auto Świecie) że współczesne diesle a właściwie ich > turbiny zaprojektowane są na przebiegi rzędu 150 - 200 tysięcy, później pojawia sie > problem...poza tym dochodzi jeszcze kwestia wtrysków, wrażliwości na paliwo, itp... > czy moje obawy są uzasadnione? czy raczej olać to i szukać jakieś zdrowej sztuki? > z powyższych użytkuję Skodę Octavię z silnikiem 2.0 TDI i sama charakterystyka silnika mi > odpowiada, co do kosztów...firma płaci wiec tych nie znam, przy przebiegu 140 tysięcy (głównie > trasa) jest wszystko ok (rocznik 2009), ale w kilku innych firmowych wysypała się już > turbina... > wcześniej użytkowałem Yarisa 1.4 D-4d do przebiegu 155 tysięcy, później go oddałem wiec nie wiem > czy się wysypał czy nie > poza tym doświadczeń z dieslami więcej nie mam dlatego będę wdzięczny za Wasze opinie Ten civic 2.2 by byl dobry, tylko ciezko bedzie sie zmiescic w budzecie 25k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 diesla bym kupil do auta max 3 letniego. Przy takich rocznikach szukaj malej turbobenzyny albo standardowe 1.6-2.0 i do gazu z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Pomyśl o Citroenie C4 1.6 hdi 90 km ew. 110 > tak samo o Peugeocie 307, z tym samym silnikiem. > Zaleta tego 90 konnego jest brak dwumasy, turbina o stałej geometrii i brak FAP. > Z minusów - brak szmocy. > 110 koni ma już dwumasę i zmienną geometrię FAP w opcji. a ja bym 1.6 hdi citd nie polecił! kłopoty z turbo w wersji 109 ps to norma w Cytrynie i pugu. do tego egr którego nie da się zaślepić i cieknące połówki głowicy... wiem bo miałem 1.6 hdi z mazdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > a ja bym 1.6 hdi citd nie polecił! > kłopoty z turbo w wersji 109 ps to norma w Cytrynie i pugu. do tego egr którego nie da się zaślepić > i cieknące połówki głowicy... wiem bo miałem 1.6 hdi z mazdzie I do tego przepustnica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vqsoft Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > I do tego przepustnica... tak ale w wersji po 2004 roku ja miałem to szczęscie że oprócz wycieków nie miałem żadnych problemów. noo raz robiłem podkładki pod wtryskami.. moja 3jka nie miała fapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 A może, Fiata? Przy tym co piszecie, to z 1.9 Multijet nie miałem problemu NIGDY, a mam do od 2006 roku. Fiat jak to Fiat, głównie problemy z zawieszeniem, ale nigdy przenigdy nie muisiałem robić nic z samą jednostką. RAZ termostat. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 30 Października 2013 Udostępnij Napisano 30 Października 2013 > Sporadycznie zdazaja sie rozciagniecia lancucha rozrzadu (niby po 2006roku mialo byc poprawione,ale > zglaszaja sie przypadki chyba i po tym terminie). Duzo wlasnie zalezy od rocznik i lepiej unikac z pierwszych lat. Kolega wlasnie cos walczyl,z rozrzadem, wymienial oczywiscie sprzeglo, turbina byla juz regenerowana ( te pierwsze mialy jakas wade i byly modyfikowane), pekajacy kolektor oraz padly wtryski. No i jest jeszcze nieszczesna dwumasa. > Co do sprzegla z wersji 180KM,to trzeba trochu rzezbic.P&P nie podchodzi. Czyli ta od nowszego modelu ? > Mozna z UK sciagnac sobie sprzeglo z firmy,ktora ogarnela temat wzmacnianych sprzegiel do 2.2 (dosc > sporo wersji w zaleznosci od potrzeb). > Poza tym chyba jeden z lepszych diesli na rynku. Hmm jak to uzywany diesle jest kilka drogich rzeczy, ktore moga sie wysypac. Oczywiscie pod wzgledem kultury i osiagow to pelna zgoda. > Bynajmniej mam taka nadzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > Sporadycznie zdazaja sie rozciagniecia lancucha rozrzadu (niby po 2006roku mialo byc poprawione,ale > zglaszaja sie przypadki chyba i po tym terminie). True, do tego przedlift miał problemy z kolektorem > Co do sprzegla z wersji 180KM,to trzeba trochu rzezbic.P&P nie podchodzi. Zgadza się, ale przeróbka jest kosmetyczna. Natomiast z trwałością jednak nie ma rewelacji - znajomy już zaliczył pierwsze uślizgi (przy programie na 180KM) i szykuje się do wymiany ... > Mozna z UK sciagnac sobie sprzeglo z firmy,ktora ogarnela temat wzmacnianych sprzegiel do 2.2 (dosc > sporo wersji w zaleznosci od potrzeb). CG Motorsport. Chociaz oni pisza asekuracyjnie o mozliwosci przeniesienia duzej mocy a nie trwalosci jezdzi w PL jeden egzemplarz z ich 8-pad i kołem jednomasowym, ale to duży worek dukatów. Natomiast opcją jest nowy Sachs - jest w wersji wzmocnionej ale i standardowa ma taką budowę, że wg Pana Radzikowskiego będzie można go wzmocnić - bo przy OEM i zamienniku LUK rozkładał ręce. > Poza tym chyba jeden z lepszych diesli na rynku. > Bynajmniej mam taka nadzieje Mi sie tez jezdzi calkiem OK, hamownia pokazala jakies tam gratisy, a wkrotce zawita FMIC i program Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > (...) zawieszenie, (...), nie muszę pisac ile te graty kosztują do dizla. Do aut z silnikiem diesla montuje się inne zawieszenie niż do wersji benzynowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 Ponad 3 lata temu kupiłem Kia Rio 1,5 CRDI Żadnych problemów z silnikiem (i w ogóle z autem) . Nie ma dwumasy, za to jest łańcuch rozrządu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > Do aut z silnikiem diesla montuje się inne zawieszenie niż do wersji benzynowej? Z przodu inne amortyzatory i sprężyny na początek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > Czyli ta od nowszego modelu ? Od wersji type s czy type r. Na forum civic-a jest temat.LInka niestety nie pamietam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OlekBartek Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > CG Motorsport. Chociaz oni pisza asekuracyjnie o mozliwosci przeniesienia duzej mocy a nie > trwalosci jezdzi w PL jeden egzemplarz z ich 8-pad i kołem jednomasowym, ale to duży worek > dukatów. No z tego co kiedys przeliczalem to chyba znosna byla ta cena.Bo cos chyba ok 1600zl bez wysylki i nie pamietam czy z lozyskiem. Na accord forum,temat sprzegla sie pokaznie rozrosl. Z tego co pisali,to duzo ludzi na sprzeglach z CG jezdzi w accordzie civicu i crv i podobno daje rade. BTW cena sprzegla z wrrsji 180kucy tez oscyluje w przedziale 1500-1700zl. > Natomiast opcją jest nowy Sachs - jest w wersji wzmocnionej ale i standardowa ma taką budowę, że wg A znasz jakis numer tego sachsa? > Pana Radzikowskiego będzie można go wzmocnić - bo przy OEM i zamienniku LUK rozkładał ręce. > Mi sie tez jezdzi calkiem OK, hamownia pokazala jakies tam gratisy, a wkrotce zawita FMIC i program Chetnie sam bym zrobil program w swojej crv,TYlko to sprzeglo mnie blokuje (a crv ciezka krowa,bedzie pewnie ponad 200kg ciezsza niz accord),Narazie do2.5tys obrotow na wyzszych biegach jezdze mega delikatnie.Bym wrecz powiedzial,ze do 2.5tys obrotow szybciej rozpedzam sie lanosem.Dopiero pozniej jest Odnosnie pytania ogolnego o ten silnik,to trzeba zdac sobie sprawe,ze ma inna charakterystyke niz typowe tdi,bardziej rownomiernie rozwija moc w zakresie obrotow niz vw diesel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafaltd Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > 300kkm?Chyba raczysz żartować,ostatnie silniki tdi na pompie przestali kłaść chyba w okolicach > 2000r. więc obecnie znalezienie egzemplarza mającego mniej niż 500kkm graniczy z cudem. U mojego ojca Octavia I z 2004 r. 1,9 TDI 90 KM od nowości ma nakręcone 130kkm. tak więc można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > Z przodu inne amortyzatory i sprężyny na początek Nie zawsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 31 Października 2013 Udostępnij Napisano 31 Października 2013 > Wtryski, co z nimi? moje mają 243 kkm oryginalne i wszystko z nimi w porządku > zawieszenie, co z nim? wymieniłem komplet amoryzatorów i daw miesiace temu dwa wahacze > pompa, nie muszę pisac ile te graty kosztują do dizla. jaka pompa? nie słyszałem, żeby z jakąś pompą był problem > fajny ulep musi być > btw: 2.0 w BMW to podobno najgorszy dizel. pierwsze słysze, poza tym, że BMW ma generalnie tylko dwa diesele, 4 i 6 cylindrowe, różnią się tylko osprzętem, bolączki takie same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.