Skocz do zawartości

Reuters: koniec Diesel w EU-2020 Renault wywala Diesel na smietnik historii


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Reuters: http://uk.mobile.reuters.com/article/idUKKCN11C1MF

Renault wywala silniki Diesel z wiekszosci swoich aut. Wraz z Euro 6 od 2018 koszt vs. produkcja/to.co.klient placi staje sie dla Diesel nieoplacalna.

2019 prowadza w Eu test na realna emisje podczas jazdy...

Najpierw Twingo, Diesel już w Eu brak.

Nowe Clio z Diesel tez już Eu nie zobaczy.

Potem Megane 2018 I tyle...

Romans z Diesel w Eu minal... Podziekujcie Vag.

Czyli ci Co przez lata pisali Ze Diesel zdechnie mieli racje

Czyli ci Co przez lata pisali Ze Diesel dla traktora też

9fa2df2460fcaba2876644d7552fe7ae.jpg

Sent from my iCrap using Tapatalk

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reuters: http://uk.mobile.reuters.com/article/idUKKCN11C1MF

Renault wywala silniki Diesel z wiekszosci swoich aut. Wraz z Euro 6 od 2018 koszt vs. produkcja/to.co.klient placi staje sie dla Diesel nieoplacalna.

2019 prowadza w Eu test na realna emisje podczas jazdy...

Najpierw Twingo, Diesel już w Eu brak.

Nowe Clio z Diesel tez już Eu nie zobaczy.

Potem Megane 2018 I tyle...

Romans z Diesel w Eu minal... Podziekujcie Vag.

Czyli ci Co przez lata pisali Ze Diesel zdechnie mieli racje

Czyli ci Co przez lata pisali Ze Diesel dla traktora też

9fa2df2460fcaba2876644d7552fe7ae.jpg

Sent from my iCrap using Tapatalk

no i filozofia Toy wins! czyli hybrydy zamiast kopciuchów... będzie się działo...

 

generalnie dobre wieści - będzie ciszej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to bardzo zła wiadomość. Polskę zaleje import używanych aut z zachodu. Janusze usuną dpf i będą truly.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Pl jest specyficzna... zajmie pewnie z nastepna decade zanim w PL umra - no chyba Ze wasz rzad cos wymysli

Mnie zaciekawilo jedno 52% aut Dzis sprzedawanych w Eu to Diesel.

Tylko ?

Artukul wydaje sie.miec dobrze sprawdzone zrodla I byc dobrze zawetowany.

Sent from my iCrap using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i filozofia Toy wins! czyli hybrydy zamiast kopciuchów... będzie się działo...

generalnie dobre wieści - będzie ciszej :)

Imvho glowna przyczyna Bedzie koszt. Dlatego wypad z klasy wozkow do sklepu najpierw a potem Eu compact.

Pozostaje pytanie na Ile klient Bedzie chcial zaplacic extra w innych klasach.

To nie NL zbanowalo wszystkie auta spalinowe od 2025? Przeszlo to czy nie, na wakacjach nie sledzilem...

Może sie okazac Ze @ ostatniego Diesel kupil

Sent from my iCrap using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pl jest specyficzna... zajmie pewnie z nastepna decade zanim w PL umra - no chyba Ze wasz rzad cos wymysli

Mnie zaciekawilo jedno 52% aut Dzis sprzedawanych w Eu to Diesel.

Tylko ?

 

Nasz rząd niczego nie wymyśli, bo jesteśmy w EU, a homologacje obecnie są wspólne na cały rynek.

Diesle się sprzedają, bo paliwo jest tańsze (ze względu na niższą akcyzę) i do tej pory te silniki mniej spalały, ale kopciły (rygorystyczne normy czystości powodują wzrost spalania).

Auto z dieslem jest sporo droższe w zakupie, więc nawet teraz opłaca się tym, którzy dużo jeżdżą.

W przyszłości mogą być jeszcze droższe, więc i ich udział spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz rząd niczego nie wymyśli, bo jesteśmy w EU, a homologacje obecnie są wspólne na cały rynek.

Diesle się sprzedają, bo paliwo jest tańsze (ze względu na niższą akcyzę) i do tej pory te silniki mniej spalały, ale kopciły (rygorystyczne normy czystości powodują wzrost spalania).

Auto z dieslem jest sporo droższe w zakupie, więc nawet teraz opłaca się tym, którzy dużo jeżdżą.

W przyszłości mogą być jeszcze droższe, więc i ich udział spadnie.

Oczywiście.

Kończy się era sprzedawania NOWYCH samochodów z dieslem. Ale ich udział na drogach będzie się jeszcze przez pewien czas sukcesywnie zwiększał, by dopiero za jakieś 5 lat się ustabilizować, a za 10 spadać.

Nawet w krajach zamożnej unii europejskiej.

I nie wiem, czy diesel zostanie wyparty przez hybrydy. Chyba nie. Za rok-dwa na masowy rynek wejdą EV z zasięgiem ~300km - ma wyjść nowy Leaf, Chevy Bolt, Tesla3 itd.

To w zupełności wystarczający zasięg dla większości ludzi, a jeśli nie - to będą programy krótkotrwałego wynajmu aut spalinowych, tak jak robi to np. BMW dla klientów z i3.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek obstawiałbym hybrydy - są oszczędne i nie potrzebują ładowania.

Gdy w garażach i na parkingach pojawią się gniazda do ładowania, to wtedy rozwinie się rynek elektryków.

IMVHO @@grogi Ma racje. EV beda coraz tansze a Diesel coraz drozsze.

Gniazdka masz Juz de facto wszedzie - Nie wiem jak w PL... ale duzo. 15A jest jeszcze jakas przeszkoda ale dlatego ladowania idzie Teraz na 10A, czyli normalne gniazdko...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przeskoczyłem erę diesli :)

Ja się połaszczyłem na jednego i to był najgorszy zakup (używany oczywiście, przysparzający mnóstwa problemów...)

Jak teraz ruszy fala importu kopciuchów to będą ludzie płakać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się połaszczyłem na jednego i to był najgorszy zakup (używany oczywiście, przysparzający mnóstwa problemów...)

Jak teraz ruszy fala importu kopciuchów to będą ludzie płakać...

Nie, nie ruszy. Bo te co są na drogach będą dalej jeździć - nikt nie zamierza strzelić sobie samobója politycznego i ich zabronić na drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się połaszczyłem na jednego i to był najgorszy zakup (używany oczywiście, przysparzający mnóstwa problemów...)

Jak teraz ruszy fala importu kopciuchów to będą ludzie płakać...

 

Juz teraz ludzie coraz mniej chetnie kupuja uzywane diesel I czesto sa one tansze niz te same modele z noPB.

Diesel w aucie osobowym to nieporozumienie, wiec predzej czy pozniej musialo sie tak skonczyc.

Jeszcze w Vanach czy wiekszych autach segment D czy E to moze czasami miec sens ze wzgledu na zasieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pod blokiem we wspólnym garażu na kilkadziesiąt aut jest jedno gniazdko ;]

Trzeba byłoby zainwestować w instalację i pewnie liczniki poboru prądu dla każdego miejsca parkingowego.

Podobna inwestycja wymagana byłaby na parkingu przy fabryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Gdy w garażach i na parkingach pojawią się gniazda do ładowania, to wtedy rozwinie się rynek elektryków.

 

I gdy zbudują drugie tyle elektrowni. Na chwilę obecną gdyby tylko 10% aut było elektrykami, to mielibiśmy OLBRZYMI problem z energią. Po prostu w ciągu 20-25 lat (i to pod warunkiem gwałtownej budowy elektrowni) ani Europa, ani Polska, ani nawet Rosja ani żaden inny kraj nie jest w stanie przejść na auta elektryczne z powodu braku mocy.   

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są szacunki, ile trzeba by dołożyć mocy z elektrowni, gdyby auta jeździły na prąd?

 

Tak, gdzieś czytałem całkiem poważnie opracowanie. To są potężne kwoty, zupełnie nieosiągalne przy dzisiejszej produkcji energii. Zresztą wystarczy sobie policzyć, ile kW ma auto razy godziny jazdy (uwzględniając, że nie zawsze wykorzystując pełną moc) razy ilość samochodów. 

Tak z grubsza: taka sobie Tesla w wersji bida ma 60 kWh. Przeciętnie jeździ przez 3 godziny dziennie. Czyli 180 kW dziennie. I teraz razy 10 milionów samochodów w Polsce.  Czyli 180 GW. Łęg ma 160 MW... 

Czyli ile trzeba zbudować dodatkowo takich Łęgów?   8]  Jaki to będzie koszt?   8]   Absolutnie nierealne...

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są szacunki, ile trzeba by dołożyć mocy z elektrowni, gdyby auta jeździły na prąd?

Auta na prąd podpięte to właściwej infrastruktury są świetnym sposobem do wyrównania obciążenia sieci i konsumpcji nadwyżek energii ze źródeł odnawialnych...

Tak jak konsumpcja urządzeń domowych raczej się nie zmienia, to auto może ładować się szybciej lub wolniej. Jeśli przez chwilę słonko świeci mocniej czy wiatr wieje mocniej, albo ludzie oglądają mecz zamiast wychodzić świecić żarówkami w kibelku, to zamiast pompować wodę do góry w elektrowniach szczytowych czy co tam się robi - @@Toost, pomocy - to można ją po prostu nadwyżkę wepchać do aut...

Krótkoterminowo nawet jeśli całodobowe zapotrzebowanie na moc będzie większe, to zapotrzebowanie na moc chwilową nie będzie aż tak różne.

Oczywiście, sieć trzeba rozwijać i w energetykę inwestować - bez prądu nie da rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie aż tyle. Wciąż byłoby zdecydowanie za mało.

Uporządkuj wpierw jednostki, to możemy porozmawiać :)

A tak na serio:

* na przejechanie 100km potrzeba ok. 18kWh energii.

* średni roczny przebieg pojazdu w PL załóżmy 15kkm.

* pojazdów jest 10mln

* godzin w roku jest średnio 8766

Potrzeba zatem średnio mocy 10Mauto * 15000km/rok*auto * 18kWh/100km = 1E+7 * 1.5E+7m/rok * 1.8E-1Wh/m = 2.7E+13Wh/rok = 2.7E+13Wh/8.8E+3h = 3.1E+9W = 3.1GW średniodobowej mocy.

Jeśli oczywiście dobrze przesuwałem przecinki... Ale policzyłem to drugi raz, wygląda na dobrze...

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja też poprawiłem. 2GW mocy to nie jest jakiś kosmos...

 

Nadal jest to aż 15 Łęgów, pracujących na pełnej mocy! To jest kosmos...

 

 

BTW - to twoje zdanie nie ma sensu ;)

 

"A tak na serio - to na przejechanie 100km potrzeba ok. 10kWh energii.". Przejechanie czegokolwiek wymaga x kW (w zależności od wielu czynników), kWh to zużycie energii w czasie. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BTW - to twoje zdanie nie ma sensu ;)

 

"A tak na serio - to na przejechanie 100km potrzeba ok. 10kWh energii.". Przejechanie czegokolwiek wymaga x kW (w zależności od wielu czynników), kWh to zużycie energii w czasie.

Nie wiem - uśmiechnąć się z politowaniem czy płakać nad poziomem wiedzy ścisłej?

Przyznaję się też niniejszym do błędu - mój szacunek zapotrzebowania na energię był nieco zbyt optymistyczny. Wg EPA - która podaje wyniku dużo bardziej do rzeczy niż europejskie agencje - potrzeba ok. 18kWh na przejechanie 100km.

https://pluginamerica.org/how-much-does-it-cost-charge-electric-car

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie aż tyle. Wciąż byłoby zdecydowanie za mało.

 

Dopóki nie wpadną na to żeby wymieniać całe zestawy baterii na stacjach benzynowych w ciągu kilku sekund, dopóty auta spalinowe są niezagrożone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są szacunki, ile trzeba by dołożyć mocy z elektrowni, gdyby auta jeździły na prąd?

Samochod to taka lokalna elektrownia.

Aby napedzic transport pradem trzeba wszystkie silniki zamienic na moc w bloku energetycznym. Z tym, ze samochod ma większą sprawność termodynamiczną od elektowni wraz z przesylem pradu i akumulatorami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod to taka lokalna elektrownia.

Aby napedzic transport pradem trzeba wszystkie silniki zamienic na moc w bloku energetycznym. Z tym, ze samochod ma większą sprawność termodynamiczną od elektowni wraz z przesylem pradu i akumulatorami.

 

Sprawność najnowszych bloków węglowych sięga 60%, straty w sieci to góra 10%, akumulatory ... pewnie z 20%

Razem daje sprawność ponad 40%.

Sprawność silników spalinowych to 25-40%. Wliczając w to jeszcze transport paliwa elektryki wygrywają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, gdzieś czytałem całkiem poważnie opracowanie. To są potężne kwoty, zupełnie nieosiągalne przy dzisiejszej produkcji energii. Zresztą wystarczy sobie policzyć, ile kW ma auto razy godziny jazdy (uwzględniając, że nie zawsze wykorzystując pełną moc) razy ilość samochodów.

Tak z grubsza: taka sobie Tesla w wersji bida ma 60 kWh. Przeciętnie jeździ przez 3 godziny dziennie. Czyli 180 kW dziennie. I teraz razy 10 milionów samochodów w Polsce. Czyli 180 GW. Łęg ma 160 MW...

Czyli ile trzeba zbudować dodatkowo takich Łęgów? 8] Jaki to będzie koszt? 8] Absolutnie nierealne...

3h dziennie? Masz jakiś źródło?

Bo ja pogooglalem i to raczej 1h do 1h 15min.

Jak reszta Twoich obliczeń i założeń jest podobnej jakości to ja przepraszam... ;-)

Edytowane przez Cezh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reuters: http://uk.mobile.reuters.com/article/idUKKCN11C1MF

Renault wywala silniki Diesel z wiekszosci swoich aut. Wraz z Euro 6 od 2018 koszt vs. produkcja/to.co.klient placi staje sie dla Diesel nieoplacalna.

2019 prowadza w Eu test na realna emisje podczas jazdy...

Najpierw Twingo, Diesel już w Eu brak.

Nowe Clio z Diesel tez już Eu nie zobaczy.

Potem Megane 2018 I tyle...

Romans z Diesel w Eu minal... Podziekujcie Vag.

Czyli ci Co przez lata pisali Ze Diesel zdechnie mieli racje

Czyli ci Co przez lata pisali Ze Diesel dla traktora też

9fa2df2460fcaba2876644d7552fe7ae.jpg

Sent from my iCrap using Tapatalk

 

bo miejsce diesla jest w ciężarówce i taktorze :old:;] 

 

Ciekawe jak idą dalej niemieckie projekty hybryd w oparciu o diesla :phi::hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy w ogóle diesel nie ma sensu w osobówce czy może nie ma sensu mocny diesel? Pierwszy krok w erę diesli to początek lat 90-tych i silnik TDI, a drugi to koniec XX wieku i Common-Rail. Moc + zużycie paliwa.

Dawniej palety silników były zdominowane przez 4, 5, 6 jednostek benzynowych i do tego był 1 diesel dla specyficznego klienta.

Czy teraz nie powinno być podobnie? Ludzie, którzy używają aut jako dojazd do pracy oraz na wakacje mogą mieć szeroki wybór benzyniaków. Ale wciąż pozostają flotowozy, które jeżdżą bardzo dużo. Niska moc, dynamika podporządkowana spalaniu, zasięgowi, a więc wydajności to chyba wciąż ma sens.

 

Być może myślę za bardzo "po naszemu", mało globalnie, ale dla mnie małe, oszczędne klekoty o mocy poniżej 100 KM wciąż mają sens. Sensu nie ma np. silnik, który miałem w Ravce - 2.2 177 KM. Ale małe klekoty we flotowozach, które będą paliły 4 litry i rozwoziły katalogi desek sedesowych po Lidlach i Biedrach są OK. Więc z punktu widzenia ekologii Unii powinno zależeć, żeby zwykli ludzie się odstosunkowali od diesli, ale wciąż będzie grupa firm, dla których ten rodzaj zasilania jest lepszy. Może nie należy wprowadzać kolejnej normy nie do spełnienia (VW gate), a po prostu wytłumaczyć ludziom co jest dla kogo.

 

Weźmy przykład.

Golf "dwójka" była oferowana z benzyną 1.3, 1.6, 1.8 w wielu wersjach i dieslem 1.6 (n/a i turbo).

Golf "siódemka" ma tyle samo benzyn, ale diesle są 1.6 słaby, 1.6 mocny, 2.0 słaby, 2.0 GTD. Po co? Wystarczy zostawić 90-konnego 1.6 TDI.

Opel stosuje diesle biturbo. Po co?

Niech znikają głupie silniki diesla, a nie wszystkie. Np. 1.5 dCi 75 KM. Czy w normalnym przemieszczaniu się jakiego wymaga praca brakuje mocy? Absolutnie nie. Mocy brakuje przy osiągach, które nie są legalne. Więc po kija 110-konna odmiana?

Diesle powinny być w mniejszości, ale powinny być. Tak, jak dawniej.

 

Chociaż mechanizm zachwytu nad elektryką (Tesla) jest taki sam jak wyglądało to z dieslami. Tanie mega osiągi i ludzie bez analiz, bez myślenia, bez wyobraźni lecą w tym kierunku jak do Biedry na promocję.

 

Pozdrawiam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawność najnowszych bloków węglowych sięga 60%, straty w sieci to góra 10%, akumulatory ... pewnie z 20%

Razem daje sprawność ponad 40%.

Sprawność silników spalinowych to 25-40%. Wliczając w to jeszcze transport paliwa elektryki wygrywają.

Wskaz elektrownię cieplna o sprawnosci 60%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal to nie rozwiązuje problemu braku energii. 

 

W ciągu ostatnich kilku dekad praktycznie każde gospodarstwo domowe zamieniło stare TV, radio i pralkę zamieniło na kilka TV, komputery, pralki, zmywarki i multum innego sprzętu. Wszystko to jest zasilane prądem. Teoretycznie powinno szybko braknąć energii. Brakło? Zastanów się dlaczego nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.