rwIcIk Napisano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 1 godzinę temu, fred77 napisał: Weź samochód, przejedź się po autostradzie kilkadziesiąt kilometrów z duża prędkością i samo zniknie. Jeśli w oleju jest sporo wody, to nie jest dobry pomysł, gdyż silnik dostanie w kość bez dobrego smarowania. Po prostu trzeba pojechać w dłuższą trasę, bez katowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 Godzinę temu, janusz napisał: Nie wiem, ale piszemy o tym samym silniku, o którym pisze kolega @Tomo? Pad UPG może objawiać się masłem pod korkiem, ale nie musi. Tak samo jest w drugą stronę, masło może być przyczyną padu UPG, ale nie musi. Jasne? przedewszystkim należałoby wykluczyć temat niedogrzania silnika, padu termostatu..... jeśli to zostanie wyeliminowane to wtedy można dywagować na temat dalszych przyczyn. w każdym razie, przyznacie panowie, że to co kolega nam pokazał to nie jest to normalne zjawisko - prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 29 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2017 Godzinę temu, 4thelement napisał: przedewszystkim należałoby wykluczyć temat niedogrzania silnika, padu termostatu..... jeśli to zostanie wyeliminowane to wtedy można dywagować na temat dalszych przyczyn. w każdym razie, przyznacie panowie, że to co kolega nam pokazał to nie jest to normalne zjawisko - prawda? Ze sprawdzeniem termostatu dobry pomysł. Ale kolega w pierwszym poście wspomniał, że auto jeździ wyłącznie po mieście i robi krótkie trasy, więc można założyć, że jeździ cały czas nie osiągając właściwej temperatury pracy. Jeśli chodzi o to, czy to normalne zjawisko, czy też nie to tutaj odpowiedź nie jest jednoznaczna. Teoretycznie nie normalne, ale w praktyce spotyka się silniki o konstrukcji podatnej na powstawanie "masła" (ten z postu @Tomo do takich należy) i takie w których nigdy, nawet przy bardzo krótkich odcinkach, ta maź nie powstanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2017 Znalazłem ten wątek dotyczący tego samego problemu, tylko pytałem na kąciku Opla. W temacie jest zdjęcie samej pokrywy rozrządu po ściągnięciu jej w celu usunięcia masła: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2017 w jednym z aut przerabiałem olej w układzie chłodzenia. Objawy jak przy UPG miałem, na koniec w układzie chłodzenia takie ciśnienie było, że węże zrzucało albo rozrywało. Czapka wek, do obróbki, nowa uszczelka, nowe śruby. Po tygodniu znów syf w zbiorniczku wyrównawczym. Głowica do sprawdzenia, szczelna, bez pęknięc, uszczelka cała, niewypalona ani innych uszkodzeń. Do sprawdzenia poszedł blok silnika. Kilka dni gość się nad nim pastwił aż znalazł peknięcie w kanale olejowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2017 ostatnio mam w pracy sporo blokow z VAGA z peknietymi kanalami olejowymi - nagminnie i to nowe modele Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2017 2 godziny temu, SebeKK napisał: ostatnio mam w pracy sporo blokow z VAGA z peknietymi kanalami olejowymi - nagminnie i to nowe modele Czasami przeraża mnie fakt jak będę musiał swojego dziadka wymienić na coś nowszego. Mam nadzieję że jak już dokonam wyboru to auto będzie tak bezproblemowe jak obecne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2017 Jak miałem starą fiestę to tez mi się robiło takie masło pod korkiem przy jeździe po mieście. Jeżeli nic innego się nie dzieje z płynem, olej w misce jest normalny, samochód normalnie się nagrzewa to olałbym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 30 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2017 Niestety co nowsze to bardziej skomplikowane i mniej wytrzymale. Ale na szczescie sa jeszcze marki bezawaryjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 4 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Dnia 2017-04-29 o 23:07, janusz napisał: Ze sprawdzeniem termostatu dobry pomysł. Ale kolega w pierwszym poście wspomniał, że auto jeździ wyłącznie po mieście i robi krótkie trasy, więc można założyć, że jeździ cały czas nie osiągając właściwej temperatury pracy. Jeśli chodzi o to, czy to normalne zjawisko, czy też nie to tutaj odpowiedź nie jest jednoznaczna. Teoretycznie nie normalne, ale w praktyce spotyka się silniki o konstrukcji podatnej na powstawanie "masła" (ten z postu @Tomo do takich należy) i takie w których nigdy, nawet przy bardzo krótkich odcinkach, ta maź nie powstanie. Auto nagrzewa się prawidłowo (tzn. szybko) więc zakładam, że termostat jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Dnia 4/30/2017 o 09:09, SebeKK napisał: ostatnio mam w pracy sporo blokow z VAGA z peknietymi kanalami olejowymi - nagminnie i to nowe modele Jakie silniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 10 minut temu, Swiko napisał: Jakie silniki? 1.6TDI CR 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 4 godziny temu, SebeKK napisał: 1.6TDI CR Dodaj do tego dramatycznie rozwiązany EGR, którego wymiana idzie w tysiące... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Niestety EGR jest zintegrowany z chlodnica koszt cos okolo 1300-1500PLN nie ma to jak ekologia phi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Ten post mnie zmotywowal żeby zobaczyć co się dzieje w mojej Renii 1.6 z lpg, 250kkm przebiegu. Olej elf 5w40. Mazi brak.Napaćkane telefonem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Maja 2017 Udostępnij Napisano 6 Maja 2017 Dodaj do tego dramatycznie rozwiązany EGR, którego wymiana idzie w tysiące... Bez.przesady...Jakies 1,5k PLN I wymiana co 120-150kkm to az taki dramat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek0211 Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Astra g x16szr LPG ,od 8 lat do roboty 4km.masło zawsze jest.wymiana uszczelki,remont głowicy,egr zaślepiony-masło jest.niestety zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 1 godzinę temu, slawek0211 napisał: Astra g x16szr LPG ,od 8 lat do roboty 4km.masło zawsze jest.wymiana uszczelki,remont głowicy,egr zaślepiony-masło jest.niestety zawsze. ależ chłopie odkopał wątek przy niskim przebiegu np.4 kilometry będzie przeważnie maź pod korkiem oleju z racji niedogrzania silnika ,oleju, dłuższa trasa rozwiąże problem mazi pod korkiem 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 22 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2019 Dnia 27.04.2017 o 20:23, rwIcIk napisał: W Astrze II 1,6 miałem tak od nowości Moja z X16SZR przez 8 lat i 160kkm również. Wystarczyła niższa temperatura i robiło się masło. Czasem nawet po dłuższej trasie nie znikało. Z chwilą gdy temperatura zewnętrzna się podnosiła znikała maź. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 23 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 U mnie w blizniaczym A15SMS mazi nie mialem. Dopiero w X18XE tego uswiadczylem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 23 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 To chyba przypadłość Opli- Corsa C z silnikiem 1.0 3 cyl- maź obecna jak tylko zaczyna się jesień. Auto robi dziennie 2x 4km, pon-pt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2019 To chyba przypadłość Opli- Corsa C z silnikiem 1.0 3 cyl- maź obecna jak tylko zaczyna się jesień. Auto robi dziennie 2x 4km, pon-pt.1.6 bse od VW w niskich temperaturach i krótkich dystansach też robi masło na korku. Tam korek olejowy jest dość mocno odsunięty ponad pokrywę zaworów i przez to ma niższa temperaturę co skutkuje skraplaniem się wody.Wysłane z mojego moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 Dnia 27.04.2017 o 20:42, lukaszek1207 napisał: U mojej żony w Corsie 14XEP jest tak samo - jeździ 1,5km w jedną stronę i za 8 godzin 1,5km w drugą stronę i to bez żadnych korków a jedynie z 1 skrzyżowaniem. Spróbuj wytłumaczyć kobiecie że powinniśmy się zamienić co jakiś czas na parę dni (robię 50km dziennie) to zazwyczaj opadną ręce a sam zostaniesz największym wrogiem, zwłaszcza że na podmiankę proponuję Seicento Jak mialbym tylko 1.5 km w te i 1.5 km wewte robic to jesli nie mialbym 20kg siatek do targania szedlbym pieszo. Raz ze zdrowo, dwa ze milo taki rozruch poranny w 15-20minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 27 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2019 Dnia 23.11.2019 o 07:23, sowik85 napisał: To chyba przypadłość Opli- Corsa C z silnikiem 1.0 3 cyl- maź obecna jak tylko zaczyna się jesień. Auto robi dziennie 2x 4km, pon-pt. Nie tylko. To dotyczy większości aut, gdzie plastikowa pokrywa zaworów zintegrowana jest z filtrem powietrza. Zimne powietrze schładza pokrywę stąd skropliny wodne na pokrywie wewnątrz stąd maź. I nic nie da jeżdżenie w trasę bo wtedy chłodzi jeszcze bardziej. Problem znika latem bo wpadające do filtra powietrze jest na tyle ciepłe, że nie powoduje skraplania wody wewnątrz pokrywy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 28 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2019 Dnia 27.04.2017 o 17:47, Tomo napisał: Panowie - szybkie pytanko. Przejmować się tym czy nie ? Nie mam pojęcia od jakiego czasu się to zbierało - ostatnio jak to odkryłem to wytarłem i dziś sprawdzę ile się przez miesiąc zebrało. Generalnie samochód zapala, jeździ (wyłącznie miasto, krótkie trasy), pali jakieś 6,5 litra (1.4 90 KM) - nic się nie dzieje. Przebieg oryginalny 122 kkm. Wyprostować mu rurę w trasie, żeby się wygrzał i zniknie. Pod korkiem zbiera się wytrącona wilgoć zmieszana z olejem. Zjawisko szczególnie nasila sie właśnie przy krótkich odcinkach, kiedy silnik nie ma szans na porządne zagrzanie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 1 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2019 Dnia 29.11.2019 o 00:26, Zuraw napisał: Wyprostować mu rurę w trasie, żeby się wygrzał i zniknie. Pod korkiem zbiera się wytrącona wilgoć zmieszana z olejem. Zjawisko szczególnie nasila sie właśnie przy krótkich odcinkach, kiedy silnik nie ma szans na porządne zagrzanie się. Wiesz - minęło już 2,5 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 1 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2019 1 minutę temu, Tomo napisał: Wiesz - minęło już 2,5 roku Patrz - zasugerowałem się postem Jokiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.