Skocz do zawartości

Spalanie przy 180 km/h?


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

 

Ładne wyniki tego 1.9cdti, już któraś osoba pisze.

Czyli Multijet'a. Ale następca 1.9 czyli 2.0 pali już trochę więcej i mam wrażenie, że jest mniej udany. Natomiast 1.6 16V Multijet spala dużo mniej. Takim Bravo w trasie przy spokojnej jeździe bez problemu można zejść poniżej 5l/100km i zrobić ponad 1000km na zbiorniku.

 

W GP 1.9 średnie spalanie z prawie 94 tyś km mam 7.24l/100km, gdzie ponad 80 procent to jazda miejska ze średnimi prędkościami 25-35km/h, z takiego zakresu pokazuje komputer po wyjeżdżeniu zbiornika paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, katorznik napisał:

nie jest niestety tak różowo po mieście albo jak zaczynasz się wściekać (o ile jest czym, masa własna kombi wg dowodu 1580 w mojej spec)

przy mojej ciężkiej nodze srednio, powtarzalnie robię:

miasto (Warszawa) od 8,5 do uwaga rekord 12,5 :D

trasa od 4,9 (tempomat 90km/h, pusto) do 7,6 (160+ po ekspresówkach, 120 po krajowkach, srednia predkosc 105km/h)

gnieciesz nieco VC  to i palic musi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, PrezesAdam napisał:

Na autostradach przy takich prędkościach, mało pali coś co ma 6 lub 8 cylindrów i skrzynię z długim ostatnim przełożeniem.

 

I aerodynamikę. Najważniejsza przy takich prędkościach jest aerodynamika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał:

 

I aerodynamikę. Najważniejsza przy takich prędkościach jest aerodynamika.

Tak, tutaj słuszna uwaga. :ok:

 

Chodziło mi też o różnice na korzyść większego silnika przy takich prędkościach w tym samym modelu.

Nawet jakiś SUV o aerodynamice cegły - weźmy przykładowo Audi Q5 - 2,0 TDI R4 w tym modelu będzie w takich warunkach bardziej paliwożerne niż 3,0 TDI V6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, PrezesAdam napisał:

Chodziło mi też o różnice na korzyść większego silnika przy takich prędkościach w tym samym modelu.

Nawet jakiś SUV o aerodynamice cegły - weźmy przykładowo Audi Q5 - 2,0 TDI R4 w tym modelu będzie w takich warunkach bardziej paliwożerne niż 3,0 TDI V6.

Jeśli silniki są podobnej klasy i efektywności, a tylko różnią się pojemnością to raczej ciężko będzie, żeby większy spalił mniej przy tej samej prędkości. Pojemność musi swoje wypić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzynios napisał:

Jeśli silniki są podobnej klasy i efektywności, a tylko różnią się pojemnością to raczej ciężko będzie, żeby większy spalił mniej przy tej samej prędkości. Pojemność musi swoje wypić.

Tu wpływ może mieć skrzynia biegów. Prędkość to nie wszystko, liczą się też obroty silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, denus napisał:

Tu wpływ może mieć skrzynia biegów. Prędkość to nie wszystko, liczą się też obroty silnika.

Założyłem (może błędnie), że skrzynia jest zaprojektowana optymalnie do parametrów silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, ze im dalej w las tym coraz ciekawsze odpowiedzi jak to mało pała silniki. Zwłaszcza VW. Dla odmiany napisze o 1.0 w fiescie. Przy bucie w podłodze prędkość powyżej 220 ile nie wiem bo licznik nie pokazuje spalanie chwilowe waha sie od 21 do 26 litrów. Poniżej 200 spada poniżej 20. I tu by wypadało zakończyć i podsumować. Do wysokich prędkości powinna być odpowiednia skrzynia i silnik o dużej pojemności.
9c7820512c627255abab42f7c1d6351b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, wujekcybul napisał:

Do wysokich prędkości powinna być odpowiednia skrzynia i silnik o dużej pojemności.
 

Oczywiście, że tak ale to nie znaczy, że większy silnik przy tych samych prędkościach średnio spaliłby mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.01.2018 o 10:57, ppmarian napisał:

F10 3.0d 8AT na tempomacie bedzie pokazywał chwilowe okolice 9

 

Na chwilowe nie ma co patrzeć, bo przy takich prędkościach pokazuje bzdury. Waha się od 0 do 25. Realnie trzeba przejechać ze 100 km z tempomatem ustawionym na 180 (oczywiście czasem się przyhamuje siłą rzeczy i znowu rozpędzi), żeby zobaczyć ile realnie spala.

 

Dnia 4.01.2018 o 08:18, krzynios napisał:

Założyłem (może błędnie), że skrzynia jest zaprojektowana optymalnie do parametrów silnika

 

Nawet nie chodzi optymalnie czy nie, tylko o przeznaczenie samochodu. Auto miejskie = krótka skrzynia, większe spalanie na autostradzie, auto z długim nadbiegiem = mniejsze obroty przy większej prędkości, mniejsze spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2018 o 12:40, wujekcybul napisał:

Widzę, ze im dalej w las tym coraz ciekawsze odpowiedzi jak to mało pała silniki. Zwłaszcza VW. Dla odmiany napisze o 1.0 w fiescie. Przy bucie w podłodze prędkość powyżej 220 ile nie wiem bo licznik nie pokazuje spalanie chwilowe waha sie od 21 do 26 litrów. Poniżej 200 spada poniżej 20. I tu by wypadało zakończyć i podsumować. Do wysokich prędkości powinna być odpowiednia skrzynia i silnik o dużej pojemności.

 

Benzynowy silnik chla jak smok przy trudnych warunkach.

Ja kiedys robilem test Fiata Punto 2 HGT. Zatankowalem na austostradzie, zresetowalem licznik i dalem ognia. Przez kilkanascie kilometrow Vmax.

Nie wiem jakie bylo spalanie, bo W Punto kom potrafil pokazac najwiekszej spalanie 5km/l (takie smieszne jednostki), czyli 20l/100km. I tyle wlasnie pokazal. Na bank chlal wiecej na tym odcinku.

Predkosc byla pod 220km/h licznikowe.

 punto dodatkowo mialo dosyc krotka skrzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2018 o 14:24, mrBEAN napisał:

 

Czyli podobnie do 2.0 TDI, tylko pewnie trochę ciszej w środku.

Ciszej raczej nie bo przy tej prędkości silnika przecież nie słychać, tylko szum wiatru i opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 04/01/2018 o 11:40, wujekcybul napisał:

Do wysokich prędkości powinna być odpowiednia skrzynia i silnik o dużej pojemności.

 

Silnik, obojętnie czy mały czy duży, marnuje mniej mocy na kręcenie samym sobą jak kręci się powoli. Do tego mały silnik marnuje jej, w wartościach bezwzględnych mniej. A do utrzymania wysokich prędkości potrzeba dużej mocy.

 

Najekonomiczniejszy będzie zatem taki układ napędowy, który będzie potrafił wygenerować moc potrzebną do utrzymania zadanej prędkości przy jak najmniejszych obrotach. I najlepiej z jak najmniejszej pojemności...

 

Oczywiście - i mały silnik z dużą mocą można spierniczyć. Ale mówimy raczej o porównywalnie udanych silnikach, o porównywalnych efektywnościach... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie w Vectrach licznik najbardziej przekłamuje :hehe:.
Licznik zawyzał 2-3km tak do około 140kpmh i 3-4 powyżej.
Tak mi pokazywały 3 różne gpsy w tym samym czasie/pomiarze.

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.01.2018 o 12:28, mrBEAN napisał:

 

Ładne wyniki tego 1.9cdti, już któraś osoba pisze.

Wynika z tego, że muszę zawirusować swojego, bo przecież to ten sam 8 zaworowy fiatowski Multijet. Wiele się naczytałem, że dobrze zrobiony chip to nie tylko większa moc i moment, ale również oszczędności paliwa.

A tak przy okazji, kiedyś na jednym z forów, na którym również poruszany był temat spalania, ktoś pokusił się o pewną zabawną dygresję nt. posiadaczy aut, a mianowicie - inne wartości podają kiedy chwalą się autem, a inne kiedy trzeba się złożyć na paliwo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika z tego, że muszę zawirusować swojego, bo przecież to ten sam 8 zaworowy fiatowski Multijet. Wiele się naczytałem, że dobrze zrobiony chip to nie tylko większa moc i moment, ale również oszczędności paliwa.
A tak przy okazji, kiedyś na jednym z forów, na którym również poruszany był temat spalania, ktoś pokusił się o pewną zabawną dygresję nt. posiadaczy aut, a mianowicie - inne wartości podają kiedy chwalą się autem, a inne kiedy trzeba się złożyć na paliwo
Ja swoją vectra miałem średnie z dystrybutora prawie 6l - ponad 60kkm większość autostrady, komputer przekłamał niecałe 0.2l

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2017 o 20:04, mrBEAN napisał:

Na tempomacie w sensie, żeby zaraz wojny nie było o przelotowych prędkościach itd. :phi:

Jakim autem jechaliście lub znacie, które najmniej paliło przy 180 km/h?

Innymi słowy co na autostradach mało pali?

 

 

 

 

 

 

Wygląda to tak, jazda na benzynie Pb98, żeby wskazania kompa były dokładne, ustawiony tempomat na 180 licznikowe (177 gps), na początku filmu wyzerowane wskazania średniego spalania. Na ekonomizerze pod prędkościomierzem jest chwilowe spalanie (bardzo dokładne, mierzone względem ukrytego menu w zegarach), wahania chwilowego są związane ze zmianą wysokości drogi. Na trasie z dystrybutora wychodzi tak samo, jak z kompa, elektronika zaniża tylko podczas jazd miejskich, ale też nie więcej, jak 0,2-0,3 L/100. Pierwszy film nagrany podczas jazdy z wiatrem, drugi pod wiatr, na tej samej drodze, w tym samym miejscu. Prędkość wiatru podczas nagrania 18 km/h, w porywach do 35 km/h. Pierwszy pomiar 11,4/100, drugi pomiar 13,1/100, średnia z dwóch przejazdów 12,25/100. Podczas jazdy na lpg z tą samą prędkością i bardzo długich przejazdach wychodzi z dystrybutora 14-15,5/100. Przełożenie główne mam nieoryginalne, dyfer założony od silnika M52B25TU też o mocy 170KM, fabryczny dyfer był krótszy i na autostradzie miałem wtedy ok 1 litr większe spalanie.

Sorki za jakość filmów, ale trzymałem telefon w ręku i zapomniałem ustawić stałą ostrość, więc momentami sam zmieniał się autofocus.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 31.12.2017 o 23:40, mrBEAN napisał:

 

Panie! Ile?

pamietam ze is300h przy 200 licznikowych chlał wg kompa 13l benzyny.

a obecne 530d przy chyba 180 pokazuje chwilowego ok 10ciu. pi razy oko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jimbo22 napisał:

pamietam ze is300h przy 200 licznikowych chlał wg kompa 13l benzyny.

a obecne 530d przy chyba 180 pokazuje chwilowego ok 10ciu. pi razy oko :)

 

To dobry wynik by był :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Przełożenie główne mam nieoryginalne, dyfer założony od silnika M52B25TU też o mocy 170KM, fabryczny dyfer był krótszy i na autostradzie miałem wtedy ok 1 litr większe spalanie.

 

U mnie przy 200 km/h jest ok. 4250 obrotów.

 

Przy 180 km/h spalanie podobne, 10-13 zależnie jak wieje. Te 11-12 można przyjąć mniej więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, mrBEAN napisał:

 

U mnie przy 200 km/h jest ok. 4250 obrotów.

 

Przy 180 km/h spalanie podobne, 10-13 zależnie jak wieje. Te 11-12 można przyjąć mniej więcej.

Ja mam przy 200 5300rpm, tylko u mnie skrzynia piątka, a Ty zapewne masz 7b. Na moim kanale YT jest też film z przejazdu przy 140 km/h i średnie pod wiatr 9,0/100

Zmieniłem niedawno dyfer na 3.07 (oryginalnie 3.38) i lepiej mi się jeździ, szczególnie na S i A, chociaż nawet na przyśpieszeniu nie czuję strat, wcześniej 0-100 robił w 8,7 a teraz też w 8,7, tylko że do 100 jedzie na 2b.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.01.2018 o 15:52, kokosz napisał:

Ja swoją vectra miałem średnie z dystrybutora prawie 6l - ponad 60kkm większość autostrady, komputer przekłamał niecałe 0.2l

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
 

 

Ja mam średnią z 10 tyś km równe 7 litrów, ale wersja 150KM i automat. Jazda żony. Jak jeżdżę ja, litr mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.01.2018 o 15:52, kokosz napisał:

Ja swoją vectra miałem średnie z dystrybutora prawie 6l - ponad 60kkm większość autostrady, komputer przekłamał niecałe 0.2l

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
 

ja ostatnio sie zdziwiilem mocno, zazwyczaj nie resetuje BCM,

wg. komputera spalone: 44,4

wg. dystrybutora: 44,43

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.01.2018 o 14:52, bochumil napisał:

Wynika z tego, że muszę zawirusować swojego, bo przecież to ten sam 8 zaworowy fiatowski Multijet. Wiele się naczytałem, że dobrze zrobiony chip to nie tylko większa moc i moment, ale również oszczędności paliwa.

A tak przy okazji, kiedyś na jednym z forów, na którym również poruszany był temat spalania, ktoś pokusił się o pewną zabawną dygresję nt. posiadaczy aut, a mianowicie - inne wartości podają kiedy chwalą się autem, a inne kiedy trzeba się złożyć na paliwo ;)

Polecam do tej operacji Cinsoft. Zrobiłem od [kurza twarz] juz jakies 40kkm i narazie spokoj (przy czym przebieg taczki ponad 200kkm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, bochumil napisał:

To jeszcze dopisz jaki silnik. Póki co, wiadomo że Skoda ;) Z kontrolek na desce wynika, że tempomat ON. 

Wyżej juz pisałem. O3 z 2.0 tdi i dsg na pokladzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ustawiasz na 180, przyspieszasz do 200 I zdejmujesz noge z gazu ;]

Moge zrobic nawet 0.0 :hehe:

Na wyświetlaczu po lewej na dole widać na ile jest ustawiony a zielona kontrolka informuje o tym że jest aktywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ppmarian napisał:


A spalanie na temp jest "zabetonowane"

wysłane z tel.
 

Ja napisałem że to dla fanów wyników chwilowego spalania. O średnim pisałem na pieewszej stronie tego teg wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Lupus napisał:

Na wyświetlaczu po lewej na dole widać na ile jest ustawiony a zielona kontrolka infoemuje o tym że jest aktywny.

 

Ale to nic nie zmania, bo ten sam manewr mozna zrobic rozpedzajac do 220 I puscic gaz ;)

Ja sobie zartuje, mnie spalanie przy takich predkosciach nie interesuje bo tyle nie jezdze nigdy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.