Marcin79 Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Musialem skoczyc do Skierniewic , jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic do rogatek łodzi. Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Teraz, Marcin79 napisał: Musialem skoczyc do Skierniewic , jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic do rogatek łodzi. Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. Normalny jak na kopciucha. Czyli dobry. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 32 minuty temu, Marcin79 napisał: Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. Jak jedziemy elektrykiem równo 100km to silnik elektryczny pokazuje zużycie energii 9-10kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 27 minut temu, Marcin79 napisał: Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. Moc max nie ma tu nic do rzeczy, bo korzystałeś może z 50-60 KM w porywach. Do turlania się po autostradzie wystarczy 40 KM. Wynik oczywiście dobry, ale do bardzo dobrego mu daleko, zważywszy, że poruszałeś się z prędkością najbardziej ekonomiczną. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 38 minut temu, Marcin79 napisał: Musialem skoczyc do Skierniewic , jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic do rogatek łodzi. Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. Ja dziś bez problemu zszedlem do spalania 5.2l/100km w astrze 1.6. W clio z silnikiem o tej samej pojemności nie potrafiłem zejść poniżej 8 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 (edytowane) 56 minut temu, Marcin79 napisał: Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. 6.2/100 z 3500km przy prędkości średniej z tego dystansu na poziomie 87 km/h - więc wiesz... Aha diesel 198@450 i 1.7tony do poruszenia. Pomimo oczywistych ułomności Opla i sporego już przebiegu, ten samochód miałby u mnie dożywocie. Edytowane 2 Września 2019 przez el_guapo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 Jak skasuje tripa podczas jazdy to cuda panie będą na komputerze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 I kolejny wątek ile kto spalił i zaoszczedzil 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 36 minut temu, Maxit napisał: zużycie energii 9-10kW Ale to moc. Chyba pobór mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 2 Września 2019 Udostępnij Napisano 2 Września 2019 (edytowane) 2 godziny temu, kaczorek79 napisał: Moc max nie ma tu nic do rzeczy, bo korzystałeś może z 50-60 KM w porywach. Do turlania się po autostradzie wystarczy 40 KM. Wynik oczywiście dobry, ale do bardzo dobrego mu daleko, zważywszy, że poruszałeś się z prędkością najbardziej ekonomiczną. Chyba nawet mniej Moja panda 1.1 ma mocy max. 54KM, a jadąc jak autor ledwie muskam pedał przyspieszenia. A auto pali wówczas 5,5l/100km LPG ... Edytowane 2 Września 2019 przez technix 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 11 godzin temu, Marcin79 napisał: Musialem skoczyc do Skierniewic , jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic do rogatek łodzi. Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. znajomy w volvo s60 T5 250KM (benzyna) w spokojnej trasie robi 6.3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 11 godzin temu, Maxit napisał: Jak jedziemy elektrykiem równo 100km to silnik elektryczny pokazuje zużycie energii 9-10kW Ze z klima, radyjkiem i ladowaniem tel i w nocy? Ma 18 minut temu, bielaPL napisał: znajomy w volvo s60 T5 250KM (benzyna) w spokojnej trasie robi 6.3 To ja poprosze taka benzyne. A jak definiowac spokojna trasa? jakie obciazenie na pokladzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 11 godzin temu, Marcin79 napisał: Musialem skoczyc do Skierniewic , jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic do rogatek łodzi. Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. Ja w multijecie najmniej mialem 5,1 z 400km . Znajomy w HDI 2.0 w C5 jadac z DE uzyskal 4,4 ale to juz mega januszowanie . Stwierzil ze sprawdzil ale tak sie jezdzic nie da wiec ogolnie spalal ok 5,7-6,2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 To u mnie tak jadąc byłoby gdzieś 6,2 i tak wygląda koszt dodatkowy suv'a - ta sama marka, chyba trochę starszy silnik X3 2,0d Xdrive 184km. BTW sprawdzałeś wskazania komputerka? Mój zaniżał ok. 0,5L. W ukrytym menu jest możliwość wprowadzenia poprawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin79 Napisano 3 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Godzinę temu, Harp napisał: To u mnie tak jadąc byłoby gdzieś 6,2 i tak wygląda koszt dodatkowy suv'a - ta sama marka, chyba trochę starszy silnik X3 2,0d Xdrive 184km. BTW sprawdzałeś wskazania komputerka? Mój zaniżał ok. 0,5L. W ukrytym menu jest możliwość wprowadzenia poprawki. Nie sprawdzałem, zazwyczaj nie jeżdżę o kropelce ponieważ przedział prędkości od 140 do 180 ma spalanie okolo 7.5 litra wiec jazda o kropelce jest bezensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Harp Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 27 minut temu, Marcin79 napisał: Nie sprawdzałem, zazwyczaj nie jeżdżę o kropelce ponieważ przedział prędkości od 140 do 180 ma spalanie okolo 7.5 litra wiec jazda o kropelce jest bezensu Nie trzeba jeździć o kropelce by sobie sprawdzić prawidłowość wskazań Ja miałem motywację, oprócz czysto poznawczej, rozrachunkową z firmą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 2 godziny temu, fanlan napisał: Ze z klima, radyjkiem i ladowaniem tel i w nocy? Ma To ja poprosze taka benzyne. A jak definiowac spokojna trasa? jakie obciazenie na pokladzie? Zapewne do ok 100km/h. U mnie tak spalił T4, 6.2l przy 5os i niemal 5m bryle. Duża zasługa to skrzynia A8, obroty potrafią być niższe niż w dieslu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Ja od maja mam pierwszego diesla. Dopiero w ostatnią niedzielę udało mi się pojechać 'oszczędnie', z Wawy do Gdyni 7ką.... W wielkich potach zszedłem do 5,5. Ogólnie dałbym radę niżej, ale to nie na moje nerwy 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 2 godziny temu, tomecki napisał: Ja od maja mam pierwszego diesla. Dopiero w ostatnią niedzielę udało mi się pojechać 'oszczędnie', z Wawy do Gdyni 7ką.... W wielkich potach zszedłem do 5,5. Ogólnie dałbym radę niżej, ale to nie na moje nerwy Ja swoim schodzę poniżej 6. Ale normalnie jest średnio 6.5. a bywa, że wyjdzie ponad 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 19 godzin temu, Marcin79 napisał: Musialem skoczyc do Skierniewic , jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic do rogatek łodzi. Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. Jak chcesz, to mogę poszukać zdjęcia z kompa BENZYNOWEGO Golfa Sam ocenisz czy 4,8 to dobry wynik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 20 godzin temu, Marcin79 napisał: Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Podziwiam cierpliwość ludzi jeżdżących w trybie ECO PRO w BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 2 godziny temu, Piotrus napisał: Podziwiam cierpliwość ludzi jeżdżących w trybie ECO PRO w BMW. Ja używam trybu ECO PRO tylko w gęstym ruchu, czy to w mieście, czy na trasie, jak wiem, że i tak nic nie zyskam mocą silnika. Czuć, że jest słabszy, ale to niewielka różnica (według hamowni 5-10 KM). Przedwczoraj zrobiłem trasę w trybie Sport i spalanie wyszło 5,8/100, tą samą trasę robiłem kilka razy w sierpniu w trybie Comfort i zawsze było w przedziale 5,4-5,6. To większe spalanie w trybie Sport to też efekt wysokiej temperatury (32 stopnie) i wyprzedzania wszystkiego po drodze. Odcinek długości 220 km, DK91 50%, A1/S6 50%. Oczywiście silnik benzynowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 2 godziny temu, kaczorek79 napisał: Ja używam trybu ECO PRO tylko w gęstym ruchu, czy to w mieście, czy na trasie, jak wiem, że i tak nic nie zyskam mocą silnika. Czuć, że jest słabszy, ale to niewielka różnica (według hamowni 5-10 KM). Masz manuala czy automat? W 3 z AT ECO PRO masakrycznie wydłuża reakcje na wciśnięcie gazu, skrzynia biegów niechętnie redukuje biegi i z uporem maniaka wrzuca 8kę przy 1500 obr na co silnik odwdzięcza się dużymi wibracjami. Jedyne zastosowanie u mnie to jazda w korku z ACC- w zwyklym trybie auto dość dynamicznie rusza gdy zrobi się miejsce i ECO sprawia że staje się grzeczniejsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 42 minuty temu, Piotrus napisał: Masz manuala czy automat? W 3 z AT ECO PRO masakrycznie wydłuża reakcje na wciśnięcie gazu, skrzynia biegów niechętnie redukuje biegi i z uporem maniaka wrzuca 8kę przy 1500 obr na co silnik odwdzięcza się dużymi wibracjami. Jedyne zastosowanie u mnie to jazda w korku z ACC- w zwyklym trybie auto dość dynamicznie rusza gdy zrobi się miejsce i ECO sprawia że staje się grzeczniejsze. Manual. Przy ECO komputer każe mi jeździć na 6 biegu przy 1300 rpm, ale jakoś sobie radzi, bo 1er jest lekka. Na tym trybie też mam długą reakcję na pedał gazu i mam wrażenie, że wciśnięcie do 30-40% nic nie zmienia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozzz Napisano 3 Września 2019 Udostępnij Napisano 3 Września 2019 Dnia 2.09.2019 o 21:06, tomata napisał: Ja dziś bez problemu zszedlem do spalania 5.2l/100km w astrze 1.6. W clio z silnikiem o tej samej pojemności nie potrafiłem zejść poniżej 8 Ale On pisał o paliwie a nie o oleju 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 9 godzin temu, rozzz napisał: Ale On pisał o paliwie a nie o oleju Akurat ten opel od wymiany do wymiany nie potrzebuje dolewek. I interwał nie jest co 1000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Phi, a mój zastępczak pali 13-20 benzyny po mieście teraz, na szczęście nie jest mój, ale tankować niestety muszę Na 100% przelewa i jest popsuty w koncu japońska konstrukcja V6 z prawie 200k na blacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 normalne spalanie jak na 1700kg masy i 3l v6 w trasie za to potrafi być mega oszczędne to twoje zastępcze... jadąc zgodnie z ograniczeniami na s i dk (nie wyprzedzając za dużo) można zejść spokojnie do 8l... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 Pewnie tak, każde auto przy stałej prędkości ma już wartości normalne, ale w mieście częste ruszanie, stanie itd powoduje szybkie spadanie zasięgu po tankowaniu Nie ma co się dziwić, że gaz zakładają do tej fury namiętnie (lepsze 13 w gazie niż w benzynie) Poza tym skrzynia poszarpuje, reszta bajerów działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 3 godziny temu, kanu napisał: Pewnie tak, każde auto przy stałej prędkości ma już wartości normalne, ale w mieście częste ruszanie, stanie itd powoduje szybkie spadanie zasięgu po tankowaniu Nie ma co się dziwić, że gaz zakładają do tej fury namiętnie (lepsze 13 w gazie niż w benzynie) Poza tym skrzynia poszarpuje, reszta bajerów działa... do tego zastępczaka to już ciężko z instalacją, znaczy w sensie drogo bo to wtrysk bezpośredni... mój ojciec przesiadł się z is200 w automacie na gs300 mk3 i spalanie na trasie ma niższe a w mieście porównywalne, może ciut większe niestety, ruszenie z miejsca i rozpędzenie prawie 2 ton wymaga odpowiedniego spalania co do skrzyni trzeba byłoby pewnie olej powoli zmieniać statycznie i jest duża szansa, że przestanie szarpać (olej to pewnie czarna smoła) ale to nie Twój problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 5 godzin temu, kanu napisał: Pewnie tak, każde auto przy stałej prędkości ma już wartości normalne, ale w mieście częste ruszanie, stanie itd powoduje szybkie spadanie zasięgu po tankowaniu Nie ma co się dziwić, że gaz zakładają do tej fury namiętnie (lepsze 13 w gazie niż w benzynie) Poza tym skrzynia poszarpuje, reszta bajerów działa... 13 benzyny to będzie min 16 gazu. Nie płacz, moje 1,4 bez zbytniego pałowania w mieście wciąga 14 LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 20 godzin temu, kaczorek79 napisał: Manual. Przy ECO komputer każe mi jeździć na 6 biegu przy 1300 rpm, ale jakoś sobie radzi, bo 1er jest lekka. Na tym trybie też mam długą reakcję na pedał gazu i mam wrażenie, że wciśnięcie do 30-40% nic nie zmienia. Przy manualu masz przynajmniej kontrole nad skrzynią i odpowiednio wcześniej przygotowujesz się do manewru, u mnie skrzynia żyje swoim życiem i jazda w ruchu z innymi autami to masakra- od momentu decyzji o manewrze do momentu gdy coś się zacznie dziać mija wieczność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Września 2019 Udostępnij Napisano 4 Września 2019 8 minut temu, Piotrus napisał: Przy manualu masz przynajmniej kontrole nad skrzynią i odpowiednio wcześniej przygotowujesz się do manewru, u mnie skrzynia żyje swoim życiem i jazda w ruchu z innymi autami to masakra- od momentu decyzji o manewrze do momentu gdy coś się zacznie dziać mija wieczność. Ja przed manewrami włączam tryb sport. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kanu Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 14 godzin temu, ZUBERTO napisał: 13 benzyny to będzie min 16 gazu. Nie płacz, moje 1,4 bez zbytniego pałowania w mieście wciąga 14 LPG. Ja nie płaczę, może max tydzień z tym autem mi został... Wygodne to, pewnie jak było świeższe to i przyjemniejsze w obsłudze, ale że słabo dbają o nie to jeździ byle jeździć. W kompie nie ma żadnych wpisów odnośnie serwisów, wymian olejów itd... jednym słowem, póki jeździ to jest dobrze Dodatkowo to auto mają przy salonie wystawione na sprzedaż, qrcze chyba nie chciałbym kupować "zastępczaka" z wielką historią użytkowników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 13 godzin temu, Piotrus napisał: Przy manualu masz przynajmniej kontrole nad skrzynią i odpowiednio wcześniej przygotowujesz się do manewru, u mnie skrzynia żyje swoim życiem i jazda w ruchu z innymi autami to masakra- od momentu decyzji o manewrze do momentu gdy coś się zacznie dziać mija wieczność. Czy ta wiecznosc to np 3x dluzej niz zwykly manual? Nie mialem nigdy AT a czytajac o wiecznosci przy zmianie biegow to nie wiem czy chce miec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 ja jeździłem starym clio z 3 biegowym automatem, trzema lexami z 2003-2005 r. z automatami i focusem mk2 z automatem i nigdy większego problemu nie miałem... oczywiście starsze automaty jadąc na wysokim biegu z niską prędkością jak chce się gwałtownie przyśpieszyć potrzebują chwili na redukcję o kilka biegów ale wystarczy wziąć małą poprawkę na to i problem znika...inna sprawa, że jak się jeździ +/- zgodnie z przepisami to jest się najwolniejszym i takie sytuacje gdzie trzeba nagle i szybko odjechać zdarzają się o wiele rzadziej poza tym w analogicznej sytuacji w manualu też trzeba zrzucić jeden, dwa, trzy biegi w dół tyle, że jadąc po mieście w manualu 50-60km/h mało kto chyba jedzie na najwyższym biegu dlatego nie musi może redukować a automat sam wrzuca często w takim przypadku 5-6 bieg i potrzebuje redukcji do szybkiego odjechania... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 2 godziny temu, fanlan napisał: Czy ta wiecznosc to np 3x dluzej niz zwykly manual? Nie mialem nigdy AT a czytajac o wiecznosci przy zmianie biegow to nie wiem czy chce miec. Po pierwsze to piszę o trybie ECO w BMW, który celowo opóźnia reakcje układu napędowego. W trybie standard 8 biegowy zf zmienia biegi bardzo szybko i jest przewidywalny. Zmiana biegów trwa zdecydowanie krócej niż w manualu i można ją wywołać pedałem gazu. Jako ciekawostka- Bmw oferuje za dopłatą tzw sportową skrzynię biegów która ma skrócone czasy zmian biegów 200 ms w stosunku do standardowego 500ms. IMO nie ma opcji żeby w manualu zmieniać na codzień biegi w 0,2 s. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 ale czy bieg zmienia się dłużej czy komputer raczej inaczej steruje przepustnicą? nie chce mi się wierzyć, że wydłużony jest czas zmiany biegu... u mnie w starym GSie jest opcja zimowa, która działa podobnie jak Wasze eco nie powoduje niczego innego niż to, że przepustnica jest mniej uchylana niż w trybie normalnym przy takim samym wciśnięciu pedału gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 Dnia 2.09.2019 o 20:26, Marcin79 napisał: Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. Skrzynia automatyczna czy ręczna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 Godzinę temu, muzz napisał: ale czy bieg zmienia się dłużej czy komputer raczej inaczej steruje przepustnicą? nie chce mi się wierzyć, że wydłużony jest czas zmiany biegu... u mnie w starym GSie jest opcja zimowa, która działa podobnie jak Wasze eco nie powoduje niczego innego niż to, że przepustnica jest mniej uchylana niż w trybie normalnym przy takim samym wciśnięciu pedału gazu... W zależności od trybów pracy ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+ oraz dodatkowo położenia lewarka zmiany biegó w trybie S zmienia się mapowanie silnika, szybkość zmiany biegów, punkty zmiany biegów, do tego dochodzi adaptacja skrzyni do stylu jazdy użytkownika. Ten 8 biegowy ZF jest sterowany w 100% elektroniczne więc wszystko jest możliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 ok, w takim razie możliwe... ale o ile w SPORT rozumiem, że przyspiesza zmianę to nie za bardzo widzę powód do spowolnienia zmiany w ECO... chyba, że chodzi o sam efekt ślimaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 Dnia 2.09.2019 o 20:26, Marcin79 napisał: Musialem skoczyc do Skierniewic , jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic do rogatek łodzi. Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal. Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla. jak jadę "ekostyle" to "5" - 518 D [150 kuni] pokazuje 4,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 5 Września 2019 Udostępnij Napisano 5 Września 2019 Dnia 2.09.2019 o 20:26, Marcin79 napisał: Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla Wynik pewnie, że dobry - o tyle, że w mieście, szczególnie na krótkich odcinkach jest zawsze dwa razy tyle. Tutaj z 10 lat temu mój MB E220 Cdi po "czipie" - ok 160 ps, opony 245/40/17. Spokojnie można było wynik w okolicach 5 litrów osiągnąć nie goniąc, nie wyprzedzając wszystkiego co się rusza, chyba, że rowery itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 20 godzin temu, Piotrus napisał: Po pierwsze to piszę o trybie ECO w BMW, który celowo opóźnia reakcje układu napędowego. W trybie standard 8 biegowy zf zmienia biegi bardzo szybko i jest przewidywalny. Zmiana biegów trwa zdecydowanie krócej niż w manualu i można ją wywołać pedałem gazu. Jako ciekawostka- Bmw oferuje za dopłatą tzw sportową skrzynię biegów która ma skrócone czasy zmian biegów 200 ms w stosunku do standardowego 500ms. IMO nie ma opcji żeby w manualu zmieniać na codzień biegi w 0,2 s. eee to jaka to wiecznosc. Czym jest 0,5s w miescie w korkach gdzie traci sie godziny miesiecznie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 10 godzin temu, jacob24 napisał: Wynik pewnie, że dobry - o tyle, że w mieście, szczególnie na krótkich odcinkach jest zawsze dwa razy tyle. Tutaj z 10 lat temu mój MB E220 Cdi po "czipie" - ok 160 ps, opony 245/40/17. Spokojnie można było wynik w okolicach 5 litrów osiągnąć nie goniąc, nie wyprzedzając wszystkiego co się rusza, chyba, że rowery itp. To ja mam cos popsute bo mi fiacior nigdy nie spalil srednio mniej niz 5,1, trasa 400km nie mierzylem z dystansu 50km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacob24 Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 3 godziny temu, fanlan napisał: To ja mam cos popsute bo mi fiacior nigdy nie spalil srednio mniej niz 5,1, trasa 400km nie mierzylem z dystansu 50km Raz czy dwa w życiu zrobiłem taki eksperyment. Co to za różnica czy 4.9 czy 5.1:-) to mogą być granice tzw. błędu komputera. Poza tym każdy ma inne warunki i to wszystko jest niemiarodajne do końca. Twój Fiacior jest wyższy od BMW stąd może być parę procent. Ja bym się nie przejmował i nie podniecał cyferkami. Megane 1.4 potrafiło w trasie przy 100 km/h spalić mniej niż Panda 1.1. Cx, długość przełożeń itd itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 Godzinę temu, jacob24 napisał: Cx, Tyle, ze podawanie samego Cx nic nie znaczy, musisz znać jeszcze powierzchnię czołową... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 18 Września 2019 Udostępnij Napisano 18 Września 2019 (edytowane) Insignia A 2.0 CDTI 130 KM spalanie na trasie wakacyjnej z dystansu ponad 3kkm --> 4.4l/100km Prędkości autostradowe zwykle 130-135 kph, czyli żadne rajdy o kropelce klima, tempomat. I duże europejskie aglomeracje. Więc to była oszczędna bestia Edytowane 18 Września 2019 przez CiastekD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.