Jump to content
Marcin79

Jazda o kropelce bmw 5 ,2.0d

Recommended Posts

Musialem skoczyc do Skierniewic ,  jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic  do rogatek łodzi. 

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Teraz, Marcin79 napisał:

Musialem skoczyc do Skierniewic ,  jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic  do rogatek łodzi. 

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

Normalny jak na kopciucha. Czyli dobry.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, Marcin79 napisał:

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

 

Jak jedziemy elektrykiem równo 100km to silnik elektryczny pokazuje zużycie energii 9-10kW

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Marcin79 napisał:

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

 

Moc max nie ma tu nic do rzeczy, bo korzystałeś może z 50-60 KM w porywach. Do turlania się po autostradzie wystarczy 40 KM. Wynik oczywiście dobry, ale do bardzo dobrego mu daleko, zważywszy, że poruszałeś się z prędkością najbardziej ekonomiczną. 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, Marcin79 napisał:

Musialem skoczyc do Skierniewic ,  jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic  do rogatek łodzi. 

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

Ja dziś bez problemu zszedlem do spalania 5.2l/100km w astrze 1.6. W clio z silnikiem o tej samej pojemności nie potrafiłem zejść poniżej 8  ;]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Marcin79 napisał:

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

 

6.2/100 z 3500km przy prędkości średniej z tego dystansu na poziomie 87 km/h - więc wiesz...

Aha diesel 198@450 i 1.7tony do poruszenia.

 

Pomimo oczywistych ułomności Opla i sporego już przebiegu, ten samochód miałby u mnie dożywocie.

Edited by el_guapo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak skasuje tripa podczas jazdy to cuda panie będą na komputerze 🤣

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kolejny wątek ile kto spalił i zaoszczedzil:facepalm:

  • Like 3
  • I love it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minut temu, Maxit napisał:

zużycie energii 9-10kW

Ale to moc. Chyba pobór mocy?

:hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

 

Moc max nie ma tu nic do rzeczy, bo korzystałeś może z 50-60 KM w porywach. Do turlania się po autostradzie wystarczy 40 KM. Wynik oczywiście dobry, ale do bardzo dobrego mu daleko, zważywszy, że poruszałeś się z prędkością najbardziej ekonomiczną. 

Chyba nawet mniej

Moja panda 1.1 ma mocy max. 54KM, a jadąc jak autor ledwie muskam pedał przyspieszenia.

A auto pali wówczas 5,5l/100km LPG ...

Edited by technix
  • I love it 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Marcin79 napisał:

Musialem skoczyc do Skierniewic ,  jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic  do rogatek łodzi. 

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

 

znajomy w volvo s60 T5 250KM (benzyna) w spokojnej trasie robi 6.3

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Maxit napisał:

 

Jak jedziemy elektrykiem równo 100km to silnik elektryczny pokazuje zużycie energii 9-10kW

Ze z klima, radyjkiem i ladowaniem tel i w nocy? Ma

 

18 minut temu, bielaPL napisał:

 

znajomy w volvo s60 T5 250KM (benzyna) w spokojnej trasie robi 6.3

To ja poprosze taka benzyne. A jak definiowac spokojna trasa?

jakie obciazenie na pokladzie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, Marcin79 napisał:

Musialem skoczyc do Skierniewic ,  jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic  do rogatek łodzi. 

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

Ja w multijecie najmniej mialem 5,1 z 400km . Znajomy w HDI 2.0 w C5 jadac z DE uzyskal 4,4 ale to  juz mega januszowanie . Stwierzil ze sprawdzil ale tak sie jezdzic nie da wiec ogolnie spalal ok 5,7-6,2

Share this post


Link to post
Share on other sites

To u mnie tak jadąc byłoby gdzieś 6,2 i tak wygląda koszt dodatkowy suv'a - ta sama marka, chyba trochę starszy silnik X3 2,0d Xdrive 184km.

BTW sprawdzałeś wskazania komputerka? Mój zaniżał ok. 0,5L. W ukrytym menu jest możliwość wprowadzenia poprawki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Harp napisał:

To u mnie tak jadąc byłoby gdzieś 6,2 i tak wygląda koszt dodatkowy suv'a - ta sama marka, chyba trochę starszy silnik X3 2,0d Xdrive 184km.

BTW sprawdzałeś wskazania komputerka? Mój zaniżał ok. 0,5L. W ukrytym menu jest możliwość wprowadzenia poprawki.

Nie sprawdzałem,  zazwyczaj nie jeżdżę o kropelce ponieważ przedział prędkości od 140 do 180 ma spalanie okolo 7.5 litra wiec jazda o kropelce jest bezensu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Marcin79 napisał:

Nie sprawdzałem,  zazwyczaj nie jeżdżę o kropelce ponieważ przedział prędkości od 140 do 180 ma spalanie okolo 7.5 litra wiec jazda o kropelce jest bezensu :)

Nie trzeba jeździć o kropelce by sobie sprawdzić prawidłowość wskazań ;) Ja miałem motywację, oprócz czysto poznawczej, rozrachunkową z firmą. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, fanlan napisał:

Ze z klima, radyjkiem i ladowaniem tel i w nocy? Ma

 

To ja poprosze taka benzyne. A jak definiowac spokojna trasa?

jakie obciazenie na pokladzie?

 

Zapewne do ok 100km/h. U mnie tak spalił T4, 6.2l przy 5os i niemal 5m bryle. Duża zasługa to skrzynia A8, obroty potrafią być niższe niż w dieslu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od maja mam pierwszego diesla.

 

Dopiero w ostatnią niedzielę udało mi się pojechać 'oszczędnie', z Wawy do Gdyni 7ką.... W wielkich potach zszedłem do 5,5. Ogólnie dałbym radę niżej, ale to nie na moje nerwy ;]

 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, tomecki napisał:

Ja od maja mam pierwszego diesla.

 

Dopiero w ostatnią niedzielę udało mi się pojechać 'oszczędnie', z Wawy do Gdyni 7ką.... W wielkich potach zszedłem do 5,5. Ogólnie dałbym radę niżej, ale to nie na moje nerwy ;]

 

Ja swoim schodzę poniżej 6. Ale normalnie jest średnio 6.5. a bywa, że wyjdzie ponad 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Marcin79 napisał:

Musialem skoczyc do Skierniewic ,  jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic  do rogatek łodzi. 

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

 

Jak chcesz, to mogę poszukać zdjęcia z kompa BENZYNOWEGO Golfa ;)

 

Sam ocenisz czy 4,8 to dobry wynik ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Marcin79 napisał:

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Podziwiam cierpliwość ludzi jeżdżących w trybie ECO PRO w BMW. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Piotrus napisał:

 

Podziwiam cierpliwość ludzi jeżdżących w trybie ECO PRO w BMW. 

Ja używam trybu ECO PRO tylko w gęstym ruchu, czy to w mieście, czy na trasie, jak wiem, że i tak nic nie zyskam mocą silnika. Czuć, że jest słabszy, ale to niewielka różnica (według hamowni 5-10 KM). Przedwczoraj zrobiłem trasę w trybie Sport i spalanie wyszło 5,8/100, tą samą trasę robiłem kilka razy w sierpniu w trybie Comfort i zawsze było w przedziale 5,4-5,6. To większe spalanie w trybie Sport to też efekt wysokiej temperatury (32 stopnie) i wyprzedzania wszystkiego po drodze. Odcinek długości 220 km, DK91 50%, A1/S6 50%. Oczywiście silnik benzynowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Ja używam trybu ECO PRO tylko w gęstym ruchu, czy to w mieście, czy na trasie, jak wiem, że i tak nic nie zyskam mocą silnika. Czuć, że jest słabszy, ale to niewielka różnica (według hamowni 5-10 KM). 

Masz manuala czy automat?

 

W 3 z AT ECO PRO masakrycznie wydłuża reakcje na wciśnięcie gazu, skrzynia biegów niechętnie redukuje biegi i z uporem maniaka wrzuca 8kę przy 1500 obr na co silnik odwdzięcza się dużymi wibracjami.

 

Jedyne zastosowanie u mnie to jazda w korku z ACC- w zwyklym trybie auto dość dynamicznie rusza gdy zrobi się miejsce i ECO sprawia że staje się grzeczniejsze. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Piotrus napisał:

Masz manuala czy automat?

 

W 3 z AT ECO PRO masakrycznie wydłuża reakcje na wciśnięcie gazu, skrzynia biegów niechętnie redukuje biegi i z uporem maniaka wrzuca 8kę przy 1500 obr na co silnik odwdzięcza się dużymi wibracjami.

 

Jedyne zastosowanie u mnie to jazda w korku z ACC- w zwyklym trybie auto dość dynamicznie rusza gdy zrobi się miejsce i ECO sprawia że staje się grzeczniejsze. 

Manual. Przy ECO komputer każe mi jeździć na 6 biegu przy 1300 rpm, ale jakoś sobie radzi, bo 1er jest lekka. Na tym trybie też mam długą reakcję na pedał gazu i mam wrażenie, że wciśnięcie do 30-40% nic nie zmienia. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.09.2019 o 21:06, tomata napisał:

Ja dziś bez problemu zszedlem do spalania 5.2l/100km w astrze 1.6. W clio z silnikiem o tej samej pojemności nie potrafiłem zejść poniżej 8  ;]

Ale On pisał o paliwie a nie o oleju ;]

  • Thanks 1
  • Haha 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, rozzz napisał:

Ale On pisał o paliwie a nie o oleju ;]

Akurat ten opel od wymiany do wymiany nie potrzebuje dolewek.  I interwał nie jest co 1000km  ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phi, a mój zastępczak pali 13-20 benzyny po mieście teraz, na szczęście nie jest mój, ale tankować niestety muszę :P  Na 100% przelewa i jest popsuty w koncu japońska konstrukcja V6 z prawie 200k na blacie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

normalne spalanie jak na 1700kg masy i 3l v6 ;)

w trasie za to potrafi być mega oszczędne to twoje zastępcze...

jadąc zgodnie z ograniczeniami na s i dk (nie wyprzedzając za dużo) można zejść spokojnie do 8l... :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie tak, każde auto przy stałej prędkości ma już wartości normalne, ale w mieście częste ruszanie, stanie itd powoduje szybkie spadanie zasięgu po tankowaniu :)  Nie ma co się dziwić, że gaz zakładają do tej fury namiętnie (lepsze 13 w gazie niż w benzynie) :P

Poza tym skrzynia poszarpuje, reszta bajerów działa... 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, kanu napisał:

Pewnie tak, każde auto przy stałej prędkości ma już wartości normalne, ale w mieście częste ruszanie, stanie itd powoduje szybkie spadanie zasięgu po tankowaniu :)  Nie ma co się dziwić, że gaz zakładają do tej fury namiętnie (lepsze 13 w gazie niż w benzynie) :P

Poza tym skrzynia poszarpuje, reszta bajerów działa... 

 

do tego zastępczaka to już ciężko z instalacją, znaczy w sensie drogo bo to wtrysk bezpośredni...

mój ojciec przesiadł się z is200 w automacie na gs300 mk3 i spalanie na trasie ma niższe a w mieście porównywalne, może ciut większe ;)

niestety, ruszenie z miejsca i rozpędzenie prawie 2 ton wymaga odpowiedniego spalania ;) 

co do skrzyni trzeba byłoby pewnie olej powoli zmieniać statycznie i jest duża szansa, że przestanie szarpać (olej to pewnie czarna smoła) ale to nie Twój problem ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, kanu napisał:

Pewnie tak, każde auto przy stałej prędkości ma już wartości normalne, ale w mieście częste ruszanie, stanie itd powoduje szybkie spadanie zasięgu po tankowaniu :)  Nie ma co się dziwić, że gaz zakładają do tej fury namiętnie (lepsze 13 w gazie niż w benzynie) :P

Poza tym skrzynia poszarpuje, reszta bajerów działa... 

 

13 benzyny to będzie min 16 gazu.

Nie płacz, moje 1,4 bez zbytniego pałowania w mieście wciąga 14 LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Manual. Przy ECO komputer każe mi jeździć na 6 biegu przy 1300 rpm, ale jakoś sobie radzi, bo 1er jest lekka. Na tym trybie też mam długą reakcję na pedał gazu i mam wrażenie, że wciśnięcie do 30-40% nic nie zmienia. 

 

Przy manualu masz przynajmniej kontrole nad skrzynią i odpowiednio wcześniej przygotowujesz się do manewru, u mnie skrzynia żyje swoim życiem i jazda w ruchu z innymi autami to masakra- od momentu decyzji o manewrze do momentu gdy coś się zacznie dziać mija wieczność.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minut temu, Piotrus napisał:

 

Przy manualu masz przynajmniej kontrole nad skrzynią i odpowiednio wcześniej przygotowujesz się do manewru, u mnie skrzynia żyje swoim życiem i jazda w ruchu z innymi autami to masakra- od momentu decyzji o manewrze do momentu gdy coś się zacznie dziać mija wieczność.

Ja przed manewrami włączam tryb sport.

  • Like 1
  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, ZUBERTO napisał:

13 benzyny to będzie min 16 gazu.

Nie płacz, moje 1,4 bez zbytniego pałowania w mieście wciąga 14 LPG.

 

Ja nie płaczę, może max tydzień z tym autem mi został... Wygodne to, pewnie jak było świeższe to i przyjemniejsze w obsłudze, ale że słabo dbają o nie to jeździ byle jeździć. W kompie nie ma żadnych wpisów odnośnie serwisów, wymian olejów itd... jednym słowem, póki jeździ to jest dobrze :) Dodatkowo to auto mają przy salonie wystawione na sprzedaż, qrcze chyba nie chciałbym kupować "zastępczaka" z wielką historią użytkowników ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Piotrus napisał:

 

Przy manualu masz przynajmniej kontrole nad skrzynią i odpowiednio wcześniej przygotowujesz się do manewru, u mnie skrzynia żyje swoim życiem i jazda w ruchu z innymi autami to masakra- od momentu decyzji o manewrze do momentu gdy coś się zacznie dziać mija wieczność.

Czy ta wiecznosc to np 3x dluzej niz   zwykly manual?

Nie mialem nigdy AT a czytajac o wiecznosci przy zmianie biegow to nie wiem czy chce miec.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jeździłem starym clio z 3 biegowym automatem, trzema lexami z 2003-2005 r. z automatami i focusem mk2 z automatem i nigdy większego problemu nie miałem...

oczywiście starsze automaty jadąc na wysokim biegu z niską prędkością jak chce się gwałtownie przyśpieszyć potrzebują chwili na redukcję o kilka biegów ale wystarczy wziąć małą poprawkę na to i problem znika...inna sprawa, że jak się jeździ +/- zgodnie z przepisami to jest się najwolniejszym i takie sytuacje gdzie trzeba nagle i szybko odjechać zdarzają się o wiele rzadziej ;) 

poza tym w analogicznej sytuacji w manualu też trzeba zrzucić jeden, dwa, trzy biegi w dół tyle, że jadąc po mieście w manualu 50-60km/h mało kto chyba jedzie na najwyższym biegu dlatego nie musi może redukować a automat sam wrzuca często w takim przypadku 5-6 bieg i potrzebuje redukcji do szybkiego odjechania...

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, fanlan napisał:

Czy ta wiecznosc to np 3x dluzej niz   zwykly manual?

Nie mialem nigdy AT a czytajac o wiecznosci przy zmianie biegow to nie wiem czy chce miec.

 

Po pierwsze to piszę o trybie ECO w BMW, który celowo opóźnia reakcje układu napędowego. W trybie standard 8 biegowy zf zmienia biegi bardzo szybko i jest przewidywalny. Zmiana biegów trwa zdecydowanie krócej niż w manualu  i można ją wywołać pedałem gazu.

 

Jako ciekawostka- Bmw oferuje za dopłatą tzw sportową skrzynię biegów która ma skrócone czasy zmian biegów 200 ms w stosunku do standardowego 500ms. IMO nie ma opcji żeby w manualu zmieniać na codzień biegi w 0,2 s.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale czy bieg zmienia się dłużej czy komputer raczej inaczej steruje przepustnicą?

nie chce mi się wierzyć, że wydłużony jest czas zmiany biegu...

u mnie w starym GSie jest opcja zimowa, która działa podobnie jak Wasze eco ;) 

nie powoduje niczego innego niż to, że przepustnica jest mniej uchylana niż w trybie normalnym przy takim samym wciśnięciu pedału gazu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.09.2019 o 20:26, Marcin79 napisał:

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

Skrzynia automatyczna czy ręczna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, muzz napisał:

ale czy bieg zmienia się dłużej czy komputer raczej inaczej steruje przepustnicą?

nie chce mi się wierzyć, że wydłużony jest czas zmiany biegu...

u mnie w starym GSie jest opcja zimowa, która działa podobnie jak Wasze eco ;) 

nie powoduje niczego innego niż to, że przepustnica jest mniej uchylana niż w trybie normalnym przy takim samym wciśnięciu pedału gazu...

 

W zależności od trybów pracy ECO/COMFORT/SPORT/SPORT+ oraz dodatkowo położenia lewarka zmiany biegó w trybie S zmienia się mapowanie silnika, szybkość zmiany biegów, punkty zmiany biegów, do tego dochodzi adaptacja skrzyni do stylu jazdy użytkownika. Ten 8 biegowy ZF jest sterowany w 100% elektroniczne więc wszystko jest możliwe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, w takim razie możliwe...

ale o ile w SPORT rozumiem, że przyspiesza zmianę to nie za bardzo widzę powód do spowolnienia zmiany w ECO...

chyba, że chodzi o sam efekt ślimaka :P 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.09.2019 o 20:26, Marcin79 napisał:

Musialem skoczyc do Skierniewic ,  jak wracałem to sie nie spieszylo więc włączyłem tryb eco i uzyskałem spalanie 4.8 od rogatek Skierniewic  do rogatek łodzi. 

Po autostradzie jechalem tak 100 jak wyprzedzilem tiry to do 120 i wtedy już tryb eko sie wylaczal.

 

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla.

jak jadę "ekostyle" to "5" - 518 D [150 kuni] pokazuje 4,5 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.09.2019 o 20:26, Marcin79 napisał:

Chyba dobry wynik jak na prawie 200 konnego diesla

Wynik pewnie, że dobry - o tyle, że w mieście, szczególnie na krótkich odcinkach jest zawsze dwa razy tyle.

 

Tutaj z 10 lat temu mój MB E220 Cdi po "czipie" - ok 160 ps, opony 245/40/17. Spokojnie można było wynik w okolicach 5 litrów osiągnąć nie goniąc, nie wyprzedzając wszystkiego co się rusza, chyba, że rowery itp.😁

 

 

 

IMG240.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Piotrus napisał:

Po pierwsze to piszę o trybie ECO w BMW, który celowo opóźnia reakcje układu napędowego. W trybie standard 8 biegowy zf zmienia biegi bardzo szybko i jest przewidywalny. Zmiana biegów trwa zdecydowanie krócej niż w manualu  i można ją wywołać pedałem gazu.

 

Jako ciekawostka- Bmw oferuje za dopłatą tzw sportową skrzynię biegów która ma skrócone czasy zmian biegów 200 ms w stosunku do standardowego 500ms. IMO nie ma opcji żeby w manualu zmieniać na codzień biegi w 0,2 s.

eee to jaka to wiecznosc. Czym jest 0,5s w miescie w korkach gdzie traci sie godziny miesiecznie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, jacob24 napisał:

Wynik pewnie, że dobry - o tyle, że w mieście, szczególnie na krótkich odcinkach jest zawsze dwa razy tyle.

 

Tutaj z 10 lat temu mój MB E220 Cdi po "czipie" - ok 160 ps, opony 245/40/17. Spokojnie można było wynik w okolicach 5 litrów osiągnąć nie goniąc, nie wyprzedzając wszystkiego co się rusza, chyba, że rowery itp.😁

 

 

 

IMG240.jpg

To ja mam cos popsute bo mi fiacior nigdy nie spalil srednio mniej niz 5,1, trasa 400km

nie mierzylem z dystansu 50km

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, fanlan napisał:

To ja mam cos popsute bo mi fiacior nigdy nie spalil srednio mniej niz 5,1, trasa 400km

nie mierzylem z dystansu 50km

Raz czy dwa w życiu zrobiłem taki eksperyment. Co to za różnica czy 4.9 czy 5.1:-) to mogą być granice tzw. błędu komputera. Poza tym każdy ma inne warunki i to wszystko jest niemiarodajne do końca. Twój Fiacior jest wyższy od BMW stąd może być parę procent. Ja bym się nie przejmował i nie podniecał cyferkami. Megane 1.4 potrafiło w trasie przy 100 km/h spalić mniej niż Panda 1.1. Cx, długość przełożeń itd itd 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, jacob24 napisał:

Cx,

 

Tyle, ze podawanie samego Cx nic nie znaczy, musisz znać jeszcze powierzchnię czołową...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Insignia A 2.0 CDTI 130 KM 
spalanie na trasie wakacyjnej z dystansu ponad 3kkm --> 4.4l/100km

Prędkości autostradowe  zwykle 130-135 kph, czyli żadne rajdy o kropelce 😁 klima, tempomat.
I duże europejskie aglomeracje.
Więc to była oszczędna bestia :)

Edited by CiastekD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.