Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> Pierwsza sprawa: czy możesz się połączyć z silnikiem?

> Pozdrawiam BAS

oczywiście bez problemu łączy się z silnikiem. z resztą na pewno też tyle ze do reszty używam VAGA .chciałem ten servis skasować i za nic się nie komunikuje . zrobiłem klape( padł bys ze śmiechu spalony bezpiecznik a juz miałem w instalacji szukać.. chciał bym się też z tym climatroniciem połączyć bo za nic nie moge uruchomic tylnej grzanej szyby osobno . działa tylko gdy włacze odmrarzanie przedniej.. emu już zamówione . furak powoli nabiera uroku kupiony był na handel ale zajebiaszczo mało pali i chyba go zostawiam . może nie jest tak zywy jak te wszystkie vagi ale pali mniej i jakiś taki wypasiony. fajny o ile tam dobrze kumam schemat to trzeba obie linie połączyć z masą poprzez ten rezystor i kondensator?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w stilo lubią się poluzować czasem..

Sprawdziłem przewody, wszystko w porządku. Problem prawdopodobnie wystąpił, bo w KKL zwarte były piny 1-9, a nie powinny na centralkach Marelli. Cały opis jest tu: http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=3&t=1800&p=4802#p4802

Idę kręcić stacyjką, a ze świec żarowych będzie ogrzewanie garażu smile.gif

PS. Próbował ktoś opcji CAN Setup / PROXI Alignment Procedure?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> http://allegro.pl/hit-pakiet-k-can-diagnoza-fiat-alfa-romeo-lancia-i1317488961.html

Panowie mam prośbę czy jest ktoś na forum kto wytłumaczy mi jak to podpiąć do auta i ogólnie jak to działa ( mam kilka pytań a nie chce ich zadawać tutaj bo mnie pewnie ZBICZUJECIE )

Jak ktoś chetny to prosze o kontakt na PW z góry dzięki ... blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie mam prośbę czy jest ktoś na forum kto wytłumaczy mi jak to podpiąć do auta i ogólnie jak to

> działa ( mam kilka pytań a nie chce ich zadawać tutaj bo mnie pewnie ZBICZUJECIE )

> Jak ktoś chetny to prosze o kontakt na PW z góry dzięki ...

Musisz sam się z tym zmierzyć biglaugh.gif

To tylko 705 postów biglaugh.gif

Po drodze spotkasz wiele obrazków i podsumowań.

Jak przebrniesz to zadasz konkretne pytania.

BAS obiecał streszczenie po tysięcznym poście, ja Go trzymam za słowo. 20.GIF

Więc na kilku stronicową ściągę musimy jeszcze zaczekać 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz sam się z tym zmierzyć

> To tylko 705 postów

> Po drodze spotkasz wiele obrazków i podsumowań.

> Jak przebrniesz to zadasz konkretne pytania.

> BAS obiecał streszczenie po tysięcznym poście, ja Go trzymam za słowo.

> Więc na kilku stronicową ściągę musimy jeszcze zaczekać

Pierwsze "koty za płoty" sprawdziłem najpierw ten niebieski kabel vag kkl i śmiga ładnie - połączyło normalnie ale troszke dużo mam tych błędów w silniku , abs , wspomaganiu ... icon_eek.gificon_rolleyes.gif

Jest gdzieś spis tych błędów bo nie wiem którym mam sie martwić najpierw... shocked.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze "koty za płoty" sprawdziłem najpierw ten niebieski kabel vag kkl i śmiga ładnie -

> połączyło normalnie ale troszke dużo mam tych błędów w silniku , abs , wspomaganiu ...

> Jest gdzieś spis tych błędów bo nie wiem którym mam sie martwić najpierw...

martw sie o te ktore nie da sie skasowac , albo ktore wroca "jutro" ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest gdzieś spis tych błędów bo nie wiem którym mam sie martwić najpierw...

Biorąc pod uwagę Twoje początki...............powiem CI domyśl się gdzie szukać

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

No dobra - pamiętasz o podwieszonych wątkach?

20.GIF20.GIF20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Biorąc pod uwagę Twoje początki...............powiem CI domyśl się gdzie szukać

> No dobra - pamiętasz o podwieszonych wątkach?

Dziekuję bardzo ... winner.gif

Psss

Błędów sporo - jutro ide "wyleczyć " stilona i nastepnego dnia pójdę spr który błąd pojawi sie znowu ... screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziekuję bardzo ...

> Psss

> Błędów sporo - jutro ide "wyleczyć " stilona i nastepnego dnia pójdę spr który błąd pojawi sie

> znowu ...

Panowie mam pytanie ostatnio coś mi dziwnie silnik chodzi( Wersja 1.9 JTD 115 K + wirus ) - moim zdaniem za głośno i słychać jakby sie cos ocierało jak przyłoże ucho do obudowy silnika ...

Czy za pomocą kabla vag lub elm moge zrobić + FIAT ECUS SKAN wersja darmowa diagnostykę silnika i wyjdzie czemu chodzi głośniej ( albo po prostu mam juz manie na punkcie Stilonka )

Oraz druga sprawa często wywala mi błąd engine ( nie wiem jak sie to dokładnie pisze ) ponocz to wina OVERBOOST da sie to jakos sparawdzić za pomocą tego zestawu co napsiałem wyżej ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stilomaniacy, tak trochę nieśmiało spytam jak kabel zakupić, żeby bez problemów podpiąć się do P2 JTD 85KM...

Czy jeśli napiszę do VIAKEN'a z zamówieniem na kabel przystosowany do FIAT'a dostanę odpowiedni interface?

http://allegro.pl/interfejs-elm-327-euroscan-2010-usb-elm327-v1-4a-i1364041570.html

Czy trzeba będzie jeszcze pomahać lutownicą?

Swoją drogą przydałby się FAQ na pierwszej stronie :-)

EDIT:

jak przyjrzałem się tematowi to wychodzi na to, że żeby móc skorzystać z większości funkji w FiatES trzeba byłoby zakupić taki zestaw:

http://allegro.pl/hit-pakiet-k-can-diagnoza-fiat-alfa-romeo-lancia-i1393236869.html

Pytanie czy sam ELM obsłuży zczytanie podstawowych danych typu odometer, wykasowanie błędów itp. ...

Rozpiska pokazuje, że OBD potrzebny jest do diagnostyki poniższych elementów:

TRW MY 97 Airbag (2F-2L-I) KL 3OBDKey 3

TRW MY 97 Airbag (2F-I) KL 3OBDKey 3

TRW MY 99 Airbag (2F-2L-2T-I) KL 3OBDKey 3

TRW MY 99 Airbag (2F-2T-I) KL 3OBDKey 3

Tak więc z resztą samym ELMem powinienem połączyć się.

Mam rację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukam kabla do Stilo z możliwością kasowania inspekcji olejowych bo płacić 50-70 zł za robotę

> która trwa 5 min to jest chore moim zdaniem, ktoś może mi pomóc. PS jestem z Białegostoku

ELM 327 od viakena z przeznaczeniem do Fiata, wystarczy parę stron wstecz przejrzeć a nawet tego Ci się nie chciało zrobić zolta.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań odnośnie FES....

1. Czy to oznacza że licznik nie był cofany?

licznike.jpg

2. Czy oprócz 2F-2P-2L-I nie powinno być jeszcze C ? Co one oznaczają? Można sprawdzić czy jakaś poducha była odpalana?

air2a.jpg

3. Na 100% wina maty czyli dołożenie emulatora?

airrn.jpg

Z góry dzięki za odpowiedzi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> brakuje na screenie wartości zapisu, nie pamiętam jak dokładnie sie to zwie, musze zejść do auta

> jest to parametr ile razy komuter był fleszowany

po 9x znika i informacja o nastepnym Service Due tez jest wyswietlana jako "---" , przy czym - co jeszcze nie ustalone DLACZEGO - czasem ten parametr wraca sam do siebie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> po 9x znika i informacja o nastepnym Service Due tez jest wyswietlana jako "---" , przy czym - co

> jeszcze nie ustalone DLACZEGO - czasem ten parametr wraca sam do siebie

u mnie serwisów było 6, tak pokazuje komputer

> max do 3% różnicy z tego co pamiętam moze być

gorzej jeśli sterownik silnika był wymieniany na świeższy i licznik był cofnięty do podobnej ilości co sterownik smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gorzej jeśli sterownik silnika był wymieniany na świeższy i licznik był cofnięty do podobnej ilości

> co sterownik

na cale szczescie zabawa nie jest taka latwa, ze kupisz byle jaki na gieldzie i se wsadzisz.

jeszcze musi z body zagrac, a do tego cza miec wiedze - ja nie mam, wiec sie ciesze, ze dziala. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ktos wytłumaczy, tak na chłopski rozum - czemu wskazania licznika

> km i tego co jest w komputerze silnika się różni?

przez zawilosc systemu i ulomnosc handlarzy.. jak masz spory rozjazd na zegarze w stosunku do kompa = krecony licznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja mam auto od nowości i były już tu takie posty, że nawet pomimo

> tego że ktoś jest 1 właścicielem, to i tak się różni. Są różne kilometry?

Szukajka+hodometr, za dużo do wklejania swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, też się nad tym kiedyś zastanawiałem.

gdzieś później wpadła mi w oko tabelka, w której były opisane rozbieżności pomiędzy wymiarami różnych wielkości felg (zakładając, że obwód koła, pod które projektowane było auto to 100%(15"), a po zmianie na 17" i powiedzmy niski profil opony obwód ulega lekkiej zmianie np. do 103%) - wtedy ilość obrotów, jakie rzeczywiście wykonało koło jest inna, niż gdyby to było koło mniejsze.

tyle że system musiałby na liczniku pokazywać faktyczny dystans, a z BC/silnika przewidywany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogłaszam wszem i wobec - w końcu zmusiłem KKL do współpracy ze stilonem.

Do podwieszenia na pierwszej stronie.

Jeśli ktoś widzi jakieś błędy, chce coś dodać - raportować proszę.

Opis do ELM'a będzie jak wpadną mi w łapy kable - jak na razie nawet ten VAG pożyczony był zlosnik.gif

======================================

Mały manual jak połączyć VAG'a z FES'em z silnikiem *. W Końcu każdy zaczynał i nie wiedział co i jak.

* - za pomocą kabla VAG KKL możemy się połączyć z:

-Silnik

-ABS

-AirBag

-Wspomaganie kierownicy

TYLKO przez interfejs / kabel ELM

-kasowanie przeglądów (Service Due)

-łączenie się z zegarami

-body computer

-czujniki parkowania

-dezaktywacja dźwięku pasów

-sieć CAN

-lampka TEMPOMATU tylko w FES 2.6.0 i wyższej + wersja płatna

-i inne

Dlatego jeśli chce się mieć komplet należy zakupić DWA kable.

UWAGA - Do dezaktywacji brzęczyka nie zapiętych pasów używamy FES'a w wersji 2.3.1. Programem w wersji 2.5.0 oraz 2.6.0 nie udało się tego osiągnąć. Brzęczyk można w każdej chwili włączyć ponownie z poziomu komputera MyCAR (tam gdzie ustawiamy datę czy sprawdzamy czas do przeglądu) samemu, bez użycia jakichkolwiek dodatkowych narzędzi.

ca49d72d3c085102.jpg

Co nam będzie potrzebne:

- fiatecuscan (FES) - najnowsza wersja do pobrania zawsze TUTAJ (w wersji darmowej mamy ograniczenia). Można także pobrać wersję w 100% DARMOWĄ - FES 1.6 - TUTAJ FES 1.6 FREE - brak ograniczeń czasowych i liczby zaznaczonych parametrów (ale brak obsługi PROXI etc.).

- kabel VAG KKL z przełącznikiem (PAMIETAJ aby wybrać odpowiedni tryb przełącznikiem w zależności od połączenia SILNIK/ABS/AIRBAG itd. - listę co obsługuje FES w danym aucie i na jakim PINie mamy do wglądu TUTAJ ) Kabel do kupienia na allegro (pamiętajmy aby miał przełącznik PINów - zwykle w opisie są to kable dedykowane do programu FIAT ECU SCAN) za ok. 50PLN.

- sterownik do w/w kabla - do pobrania tutaj (tutaj dla VAG'a by Viaken)

Opis instalacji STEROWNIKÓW by Viaken - PDF 300KB

UWAGA - w wersji Windows 7 - po podłączeniu kabla do portu USB (będąc online) - system SAM sobie zainstalował sterowniki po naszym potwierdzeniu że mu na to pozwalamy. Ułatwia to sprawę. I na 100% działa bo taki kabel też miałem.

Po zainstalowaniu sterowników pora na na konfigurację. Otwieramy "menedżera urządzeń" (Przycisk [WINDOWS] + [PAUSE/BREAK]).

8c084e56e196fe3f.jpg

Rozwijamy zakładkę [PORTY] i widzimy następujące urządzenia "FiatScan USB Serial Port COM14". Klikamy dwa razy, dalej zakładka "Ustawienia portu", "Zaawansowane" i zmieniamy "Czas opóźnienia" na 1 msek. Patrzymy na jakim porcie COM się zainstalował (tutaj COM14). Zatwierdzamy OK.

ae7d925803f9dde7.jpg

b0b46070e3573989.jpg

59de8bf203b517a1.jpg

a5650e155e7b25e8.jpg

Następny punkt - rozwijamy zakładkę "Kontrolery USB". Widzimy Viaken FiatScan USB interface. Otwieramy i wybieramy zakładkę "Zaawansowane". Powinno być zaznaczone "Załaduj VCP".

8c084e56e196fe3f.jpg

e01e1732ae3835c3.jpg

Po instalacji FES klikamy w "Ustawienia" [F9].

ac14bd630d4c8621.jpg

Wybieramy typ kabla "K-Line VAGCOM" i port szeregowy [COM14] (na takim porcie zainstalował się nam nasz kabel).

89fb6ba07effd9e6.jpg

Pora podłączyć kabel do gniazda diagnostycznego. W stilo jest tutaj (wtyk kabla szeroką częścią wtyczki do góry). Kluczyk musi być w pozycji MAR (silnik odpalony lub zgaszony).

25ddec8418090822.jpg

3fa974eb2ce28a19.jpg

Teraz wybieramy auto (tu przykładowo dla Stilo 1.9JTD 115KM) -> Fiat -> Stilo -> 1.9JTD -> Silnik -> Bosch EDC15C7 i wciskamy [POŁĄCZ] [F10].

96a101d773097973.jpg

Jeśli chcemy się zaznajomić z opcjami którymi dysponuje program, aby poćwiczyć na sucho - wybieramy j/w konkretne auto -> silnik i wciskamy [CTRL] + [F10]. (dotyczy każdej opcji - nie tylko silnika).

Gdy już uzyskamy połączenie widzimy następujące zakładki:

-F2 - info

-F3 - błędy

-F4 - informacje /parametry

-F5 - wykres (tu można LOGować dane w czasie jazdy i zapisać je do pliku *.CSV - otwieramy go Excel'em)

-F6 - Testy (akuratory)

-F7 - a tu można "popsuć" różne rzeczy (np. adaptacja wspomagania etc.)

Aby rozłączyć się wybieramy zakładkę [F2] INFO i [F11] ROZŁĄCZ (lub [F10] w wersji 1.6)

Zakładka z błędami

652b6b5f1aba2888.jpg

Zakładka z parametrami

1a8cd7782f242f25.jpg

Szybka identyfikacja błędu

3c1ca22637af789f.jpg

Lista błędów OBDII - LINK (z FAQ kącikowego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tzn?

iNTER_owi chodziło chyba o to "Number of programmings".

Tutaj taki ciekawy przypadek (w MJTD)

Na liczniku w zegarach było 115kkm

Wg FES'a tylko 2x więcej

Ciekawe też są zapisy z DPF'a (wypalał sie po cofnięciu) i zmiany oleju...

Natomias zastanawiające jest 'Odo last programming' 69kkm

1fc3e5589d4aea25.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natomias zastanawiające jest 'Odo last programming' 69kkm

IMHO to wartość odometru przy, której wgrywany był nowszy soft.

W czasie eksploatacji punta raz czy 2 razy miałem na nowo wgrywany soft. W stilo też tam coś mam, nie pamiętam teraz ile tego było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Quote:

> Brzęczyk można w każdej chwili włączyć ponownie z poziomu komputera MyCAR (tam gdzie ustawiamy

> datę czy sprawdzamy czas do przeglądu) samemu, bez użycia jakichkolwiek dodatkowych narzędzi.

> W barbacie tego nie ma

Działa we wszystkich stilo tak samo, żeby opcja pojawiła się w menu to trzeba najpierw przy pomocy FES lub Examiner'a aktywować tą opcję.

284634636-ak-fes-aba.jpg

284634636-ak-fes-aba1.jpg

Pozdrawiam BAS

post-23749-14352511340076_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Działa we wszystkich stilo tak samo, żeby opcja pojawiła się w menu to trzeba najpierw przy pomocy

> FES lub Examiner'a aktywować tą opcję.

> Pozdrawiam BAS

Z tym, że nie każde ECU pozwala na taką zmianę. Ja w swoim Stilo mam wyłączony alarm pasów, chciałem FES'em z ciekawości go włączyć, ale ECU nie chciał o czymś takim słyszeć smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym, że nie każde ECU pozwala na taką zmianę. Ja w swoim Stilo mam wyłączony alarm pasów,

> chciałem FES'em z ciekawości go włączyć, ale ECU nie chciał o czymś takim słyszeć

A wersją 2.3.1 też próbował? Bo w 2.5 i 2.6 w 4-ech różnych stilo się nie dało... A w 2.3.1 od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A wersją 2.3.1 też próbował? Bo w 2.5 i 2.6 w 4-ech różnych stilo się nie dało... A w 2.3.1 od

> ręki.

Szczerze powiem, że nie pamietam od której wersji próbowałem. Wiem, że najnowsza wersja sobie z tym u mnie nie radzi na 100%

Gdybym chciał sprawdzić to skąd mogę ściągnąć starsze wersje programu? Na stronie Yaniego do ściągnięcia jest tylko najnowsza, aktualna wersja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdybym chciał sprawdzić to skąd mogę ściągnąć starsze wersje programu? Na stronie Yaniego do

> ściągnięcia jest tylko najnowsza, aktualna wersja.

Tutaj jest instalka 2.3.1

fes 2.3.1

Później wrzuce do manuala linki instalek do tej i innych wersji na rapidshare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdybym chciał sprawdzić to skąd mogę ściągnąć starsze wersje programu? Na stronie Yaniego do

> ściągnięcia jest tylko najnowsza, aktualna wersja.

Ścieżka do ściągnięcia dowolnej wersji FES wygląda tak http://www.fiatecuscan.net/files/SetupFiatECUScan261.msi . Jedyne co trzeba zrobić to podmienić numer wersji w nazwie pliku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.