Pepcio Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > odpowiadasz na mój post, chyba nie uważasz go za ostry? No i nie używam "Chłopcze" Wiem wiem, w sumie w Twoim poście był cytat , nie zauważyłem niestety, że gdy ja na niego odpowiadałem to już go nie było. Wiadomo o kogo chodzi Nie gniewaj się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matadorRS Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 Moje zdanie jest takie. Dla laika który nie ma pojęcia o poslizgach, który jak jedzie bokiem to juz ma kisiel w majtkach zalecił bym lepsze na tył. Dla kogos kto ogarnia auta i wie co i jak się robi z gazem i hamulcem to lepsze na przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 A ja zawsze lepsze opony zakładam na przód. Bez względu na to czy to zimowe czy letnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Tylko, że ta teoria ma się nijak do czterokanałowego ABS, a chyba obecnie większość aut taki układ > właśnie posiada chciałeś napisać "większość aut w salonie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > chciałeś napisać "większość aut w salonie" bez przesady, to już 10lat temu było std Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > bez przesady, to już 10lat temu było std obrażam się i wychodzę, ja nie mam na ten przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Wiem wiem, w sumie w Twoim poście był cytat , nie zauważyłem niestety, że gdy ja na niego > odpowiadałem to już go nie było. Wiadomo o kogo chodzi > Nie gniewaj się spok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiz1 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 "... była rozmowa z facetem od bezpiecznej jazdy czy coś > podobnego, zalecił on zakładanie lepszych zimówek na tył, chciałbym poznać wasze zdanie na ten > temat..." Od wielu lat, prywatnie i służbowo jeżdżę autami przednionapędowymi. Zawsze daję te mniej zużyte na przednią oś. Na początku "sezonu zimowego" różnica między oponami mniej lub bardziej zużytymi wynosi zwykle nie więcej jak ~1-1.5 mm. Przez następnych klika miesięcy opony na przodzie się ścierają bardziej niż te na tylnej osi (to chyba oczywiste). Czasem się zrównają wysokością bieżnika a czasem na wiosnę okazuje się, że przód jest już bardziej zużyty niż tył. W kolejnym sezonie zimowym te z przodu wędrują na tył. I tak przez kilka sezonów, aż "zimówki:" zbliżą się do granicznych - w mojej ocenie - około 4mm. Wtedy wszystkie lądują w koszu i cieszę się nowym nabytkiem. Myślę, że nie można bezkrytycznie przyjmować - i trzymać się kurczowo tezy - "lepsze zimówki na tył". Gdyby tego się trzymać od momentu zakupu kompletu nowych opon zimowych, to przecież bez przerwy jeździlibyśmy na tym samym ustawieniu opon i ścierały by się wyłącznie gumy z przedniej osi. To by rodziło skrajne sytuacje np. Z przodu 5mm a na tyle ("od nowości") 8-9mm. I co kupować potem tylko 2 sztuki i dojeżdżać te stare? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Od wielu lat, prywatnie i służbowo jeżdżę autami przednionapędowymi. > Zawsze daję te mniej zużyte na przednią oś. Na początku "sezonu zimowego" różnica między oponami > mniej lub bardziej zużytymi wynosi zwykle nie więcej jak ~1-1.5 mm. Myślę, że różnica 1mm między przodem a tyłem jest pomijalna. Tu chodzi o sytuację, gdy z przodu zamontujemy nówki a z tyłu stare i łyse "kartofle". k. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiz1 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Myślę, że różnica 1mm między przodem a tyłem jest pomijalna. Tu chodzi o sytuację, gdy z przodu > zamontujemy nówki a z tyłu stare i łyse "kartofle". > k. Jest dokładnie tak jak piszesz, ale jak np. czytam wiszący na ścianie , w zakładzie wulkanizacyjnym plakat "Michelin" a w nim min. taka właśnie sugestia "Lepsze opony na tył", to nikt w nim nie tłumaczy, że nie chodzi o te 1-2 mm różnicy, tylko o jakieś skrajne różnice, których w takiej sytuacji w ogóle nie powinno się rozpatrywać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > ztcw każdy abs jest i był tylo kanałowy ile kół miał pojazd w którym był zamontowany. > Nie wyobrażam sobie absu który kontrolowałby tylko jedną oś...imo było by to bez sensu. > W moim zabytkowym fiacie abs działa bardzo sprawnie i nigdy by mi nie przyszło na myśl aby go > wyłanczać..zwłaszcza w zimie. tipo tempra - dwukanałowy ABS działający tylko na oś przednią starsze W124 - 3 kanalowy ABS - dwa czujniki z przodu i jeden na wale napędowym. to tak na szybko z pamięci.... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > A wszystko to pokazano na jakimś (chyba niemieckim) filmiku. Gość wziął mały model samochodu. > Zablokował przednie kółka (że niby gorsze przenie opony wpadną w poślizg) i puścił po stole - > autko jechało prosto. Zablokował tylne kółka (że niby gorsze tylne opony wpadną w poślizg) i > puścił po stole - autko zatańczyło oberka. I tyle w tym temacie. Podalem ten przyklad chyba na 8 - mej stronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 jak to zwykle bywa jest szkola Falenicka i Otwocka w FWD: lepsze z przodu = lepsze hamowanie lepsze z tylu = mniejsza tendencja do "wyjechania tylu" ja zawsze zakladam lepsze na przod dlatego, ze zalezy mi bardziej na hamowaniu (w miescie kazdy metr moze miec znaczenie) no i opony wtedy rownomierniej sie zuzywaja i komplet starcza na dluzej dodatkowo w FWD naprawde trzeba sie starac aby tyl wyjechal, IMO bardziej niebezpieczna jest podsterownosc do ktorej FWD ma spora tendencje natomiast do RWD zalozylem lepsze na tyl ze wzgledu na docieranie i nadsterownosc zreszta moje opony maja zwykle do 1mm roznicy pomiedzy tymi lepszymi a gorszymi i zawsze sporo poza znacznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > Dla kogos kto ogarnia auta i wie co i jak się > robi z gazem i hamulcem to lepsze na przód. Zapomniales dodac, ze ten ktos musi nazywac sie HARRY POTTER Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > A ja zawsze lepsze opony zakładam na przód. Bez względu na to czy to zimowe czy letnie. O jednego POTTER'a juz mamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > to nikt w nim nie tłumaczy, że nie chodzi o te 1-2 mm różnicy, tylko o jakieś skrajne różnice, > których w takiej sytuacji w ogóle nie powinno się rozpatrywać. To moze jako expert podaj jaka bedzie roznica w wypieraniu wody opony o 8 mm bieznika a opony o wysokosci 7 mm bieznika ? JAka bedzie roznica miedzy opona 8 a 6 mm bieznika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 15 Października 2012 Udostępnij Napisano 15 Października 2012 > I co kupować potem tylko > 2 sztuki i dojeżdżać te stare? ja kupuję po dwie i zakładam na tył a tył na przód... można też zamieniać co sezon... to nie jest trudne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > ja kupuję po dwie i zakładam na tył a tył na przód... można też zamieniać co sezon... to nie jest > trudne. A ja kupuję trzy, dwie zakładam po przekątnej czyli jedna na lewy przód bo częściej w prawo skręcam, a jedna na lewy tył bo najczęściej pod blokiem z lewej strony mam zaspy. Trzecią wkładam na zapas i używam do zjazdów na ,,doopie'' z górki w zimę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > To moze jako expert podaj jaka bedzie roznica w wypieraniu wody opony o 8 mm bieznika a opony o > wysokosci 7 mm bieznika ? > JAka bedzie roznica miedzy opona 8 a 6 mm bieznika ? Nie jestem ekspertem ale się wypowiem: przy normalnej, cywilnej jeździe nieistotna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Jest dokładnie tak jak piszesz, ale jak np. czytam wiszący na ścianie , w zakładzie > wulkanizacyjnym plakat "Michelin" a w nim min. taka właśnie sugestia "Lepsze opony na tył", > to nikt w nim nie tłumaczy, że nie chodzi o te 1-2 mm różnicy, tylko o jakieś skrajne różnice, > których w takiej sytuacji w ogóle nie powinno się rozpatrywać. Widzisz, społeczeństwo jest coraz głupsze, władza musi myśleć za ludzi, bo sami nie umieją. Więc zasady muszą być proste. Lepsze na tył i kropka. Tak ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czlowiek Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Zawsze lepsze opony na tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Zawsze lepsze opony na tył Upieram się przy swoim, zawsze lepsze opony po przekątnej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiz1 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 Poniżej link do krótkiego, ale przekonującego wg mnie artykułu, w temacie "lepsze na tył" . http://beta.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-na-tyl Powinno się wszystko wyjaśnić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > O jednego POTTER'a juz mamy A co dokładniej masz na myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > O jednego POTTER'a juz mamy A nie Snapa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luterq Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Poniżej link do krótkiego, ale przekonującego wg mnie artykułu, w temacie "lepsze na tył" . > http://beta.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-na-tyl > Powinno się wszystko wyjaśnić... taa, wyjaśniło się, że nie tylko polskie ośrodki szkolenia to opcja "ziemia jest płaska" ale także producenci opon michelin, goodyear, niemiecki ADAC i inne... a nagrodę nobla z dziedziny nauk wszelakich otrzymuje .... autokącik... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Upieram się przy swoim, zawsze lepsze opony po przekątnej Żebym ja się przy swoim nie uparł. mar00ha Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Nie jestem ekspertem ale się wypowiem: przy normalnej, cywilnej jeździe nieistotna No wlasnie, tak jak powiedziales, nie jestes expertem, Rownanie jest proste, 8 l wody w ciagu jednej sekundy przy 8 mm bieznika. Kazdy milimetr to lit wody. Teraz przeksztalc soibie to na predkowc, boirac pod uwage, ze srednio przy oponie o szerokosci 185 mm aquaplaning zaczyna sie przy 80 km /h ( im szersza opona tym mniejsza predkosc potrzebna aby wjechac na wodny klin ) Wychodzi wiec, ze kiepski kierowca jestes skoro nie jest to dla Ciebie istotne ! cbdo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Wychodzi wiec, ze kiepski kierowca jestes skoro nie jest to dla Ciebie istotne ! > cbdo. często sobie to liczysz w trakcie jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Poniżej link do krótkiego, ale przekonującego wg mnie artykułu, w temacie "lepsze na tył" . > http://beta.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-na-tyl > Powinno się wszystko wyjaśnić... Nie trudz sie, do niektorych nie dochodzilo, nie dochodzi a no gorsze nigdy nie dojdzie, to taka cecha narodowa ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > często sobie to liczysz w trakcie jazdy? Nie licze po prostu raz, ze wiem a dwa, ze czuje ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Nie trudz sie, do niektorych nie dochodzilo, nie dochodzi a no gorsze nigdy nie dojdzie, to taka > cecha narodowa ! Którego narodu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Żebym ja się przy swoim nie uparł. > mar00ha Proszę Cię, nie strasz. Jako mod powinieneś wiedzieć, że ,,jaja sobie robę'' bo tych niektórych teorii nie da się na trzeźwo znieść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Poniżej link do krótkiego, ale przekonującego wg mnie artykułu, w temacie "lepsze na tył" . > http://beta.oponeo.pl/artykul/lepsze-opony-na-tyl > Powinno się wszystko wyjaśnić... Quote: Jazdy odbywały się na na torze, na przyczepnej suchej nawierzchni oraz śliskiej jezdni, w tym opryskiwanej wodą, a przedmiotem testu było porównanie zachowania się pojazdów z napędem na przednią oś w różnych konfiguracjach ogumienia : z nowymi oponami na przedniej osi i prawie zużytymi na tylnej, prawie zużytymi z przodu i nowymi z tyłu, a także z czterema jednakowymi nowymi oponami Wyjaśniło jak robi się ludziom wodę z mózgów. Zakłada się opony nadające się do śmieci na jedną oś i nowe na drugą. Potem porównuje, które lepiej się zachowają na której osi. Na jakiej konfiguracji, o ile km/h można jechać szybciej. Wszystko to bzdura i namawianie do samobójstwa, ewentualnie zabójstwa na drodze. Jak przychodzi jesień, zima i robi się ślisko na drodze wystarczy jechać wolniej. Przed zakrętami powinno się zwalniać a nie liczyć na lepsze opony z tyłu i jechać na granicy przyczepności. Takiego zachowania uczono na kursach nauki jazdy kiedy jeszcze dostępne były tylko opony wielosezonowe. Przydało by się by każdy przeczytał co napisane jest w instrukcji obsługi jego samochodu na temat opon. W każdej jaką czytałem zaleca się sezonową zamianę opon między osiami w celu zapewnienia ich równomiernego zużycia. W czasach przed wprowadzeniem na rynek opon sezonowych opisana była nawet rotacja wszystkich pięciu kół z zapasowym włącznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Tak ale to było odsniezone miasto z pechowo usytuowaną drogą od wschodu z drzewami...... na górce > świeciło lutowe słońce i topiło snieg - a spływajaca woda zamarzała na spadku... > Gośc to zobaczył i chyba depnął asekuracyjnie - bo droga była pusta a 50 metrów dalej był czysty > asfalt.. To faktycznie gość miał pecha. Jednakże różnica przyczepności opon kolcowanych jest tak ogromna, że lepiej jest mieć wszystkie 4 z kolcami albo żadnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > To faktycznie gość miał pecha. Jednakże różnica przyczepności opon kolcowanych jest tak ogromna, że > lepiej jest mieć wszystkie 4 z kolcami albo żadnej. hmm, a jak z łańcuchami w takim razie ? zakładać na tył ? na przód ? na cztery ? a może wcale, bo przecież lepiej zostać na parkingu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > hmm, a jak z łańcuchami w takim razie ? > zakładać na tył ? na przód ? na cztery ? > a może wcale, bo przecież lepiej zostać na parkingu Dobre pytanie. Łańcuchy najlepiej na koło zapasowe zakładać i Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > hmm, a jak z łańcuchami w takim razie ? > zakładać na tył ? na przód ? na cztery ? > a może wcale, bo przecież lepiej zostać na parkingu Z jaką prędkością jeździsz z założonymi łańcuchami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Z jaką prędkością jeździsz z założonymi łańcuchami? A jest jakoś odgórnie ograniczona? Pewnie są i tacy, którzy jeżdżą 140 km/h, no bo czemu nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > A jest jakoś odgórnie ograniczona? Pewnie są i tacy, którzy jeżdżą 140 km/h, no bo czemu nie? Właśnie chciałem napisać, że latałem powyżej 100, w ramach testów przyczepności Ale z kolcami mniejszy problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > A jest jakoś odgórnie ograniczona? Pewnie są i tacy, którzy jeżdżą 140 km/h, no bo czemu nie? Miałeś kiedyś w ręce instrukcję obsługi samochodu? Polecam lekturę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kjk Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > No wlasnie, tak jak powiedziales, nie jestes expertem, > Rownanie jest proste, 8 l wody w ciagu jednej sekundy przy 8 mm bieznika. Kazdy milimetr to lit > wody. > Teraz przeksztalc soibie to na predkowc, boirac pod uwage, ze srednio przy oponie o szerokosci 185 > mm aquaplaning zaczyna sie przy 80 km /h ( im szersza opona tym mniejsza predkosc potrzebna > aby wjechac na wodny klin ) > Wychodzi wiec, ze kiepski kierowca jestes skoro nie jest to dla Ciebie istotne ! > cbdo. Jasne. Poza tym na tym forum są sami mistrzowie. Ciekawe jaki procent z nich pilnuje prawidłowego ciśnienia i geometrii. Zapewne w niejednym samochodzie jest więcej niż 1 mm różnicy między bieżnikiem lewej i prawej strony tej samej osi, albo między środkiem a brzegiem tej samej opony. Jak jest ślisko, zwalniam. Proste :-) K. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > hmm, a jak z łańcuchami w takim razie ? > zakładać na tył ? na przód ? na cztery ? > a może wcale, bo przecież lepiej zostać na parkingu Masz racje, zostan na parkingu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Którego narodu? Tego jedynego wybranego - czytaj z AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Miałeś kiedyś w ręce instrukcję obsługi samochodu? Polecam lekturę. Dawid, chyba tym razem nie wylapales ironi. Potwierdzenie mas w wypowiedzi kolegi mrBEAN mrBean a zapiecia Ci przy tej stowie trzymaja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Miałeś kiedyś w ręce instrukcję obsługi samochodu? Polecam lekturę. W instrukcji o łańcuchach nie mam ani słowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andy7 Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > W instrukcji o łańcuchach nie mam ani słowa Jest tylko musisz miec niemieckojezyczna, Polacy nie porzykladaja do drobnostek uwagi Dlatego moze nie byc. Pomijam juz, ze w niemieckie przrepisy podaja dozwolona predkosc opon uzbrojonych w lancuchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 ja tam jestem ze starej szkoły jazdy i zakładam lesze na przód. Wolę latać bokami i mieć kontrolę nad autem niż jechać jak po sznurku ale prosto bo słabszy przód nie skręcił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 16 Października 2012 Udostępnij Napisano 16 Października 2012 > Z jaką prędkością jeździsz z założonymi łańcuchami? w sumie z podobnymi jak na ośnieżonej jezdni jadąc bez było 60, 40 ... zależy od warunków ale prawa fizyki działają takie same hamując na łuku przy 60km/h wywinę lepszego pirueta niż robiąc to samo przy 80km/h na mokrym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 17 Października 2012 Udostępnij Napisano 17 Października 2012 > Wyjaśniło jak robi się ludziom wodę z mózgów. > Zakłada się opony nadające się do śmieci na jedną oś i nowe na drugą. Potem porównuje, które lepiej > się zachowają na której osi. Na jakiej konfiguracji, o ile km/h można jechać szybciej. > Wszystko to bzdura i namawianie do samobójstwa, ewentualnie zabójstwa na drodze. Jak przychodzi > jesień, zima i robi się ślisko na drodze wystarczy jechać wolniej. Przed zakrętami powinno się > zwalniać a nie liczyć na lepsze opony z tyłu i jechać na granicy przyczepności. Brawo. Wreszcie trzeźwe podejście do tematu. Bo zakładanie opon o drastycznie różnej przyczepności to proszenie się o kłopoty. Niezależnie od konfiguracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.