fantomasz Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tommy__ Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? smar grafitowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? a po co , jak nie zaciśniesz na granicy zerwania gwintu to nic się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? niczym. dokręcić właściwym momentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Bez jaj smar grafitowy wyparuje w wysokiej temperaturze od razu zresztą temperatura stosowanie grafitowego jest od -20 do +60C Do świec, hamulców i innych części silnika miedziany i inne odporne na temperaturę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Bez jaj smar grafitowy wyparuje w wysokiej temperaturze od razu zresztą temperatura stosowanie > grafitowego jest od -20 do +60C > Do świec, hamulców i innych części silnika miedziany i inne odporne na temperaturę. smar się wytopi wypali ale grafit pozostanie, ale tak czy inaczej świec się nie smaruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Do świec, hamulców i innych części silnika miedziany i inne odporne na temperaturę. Jak zastosujesz miedziany smar do świecy a głowica jest aluminiowa to wywołasz elektrokorozję. Nie stosuje się pasty miedzianej do łączeń metali kolorowych - zwłaszcza aluminium. Można pożegnać się z gwintem Jeżeli już musimy użyć pasty przy wkręcaniu świecy to tylko pastę ceramiczną 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 O ile wogóle Ci to potrzebne, to: smar ceramiczny. Ten albo jemu podobny. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Jaka najlepsza pasta na gwint? Tylko na sucho! Nie kombinuj . Wykręć stare świece, wkręć nowe do zgniecenia podkładki i zapomnij o sprawie na kolejne 30 tys. km. Jak już chcesz zrobić to bardzo profesjonalnie , to użyj klucza dynamometrycznego i dokręć momentem wskazanym przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > jakiś tekst Quote: *** Z A L E T Y *** - zapobiega wypadaniu zapłonu i przebiciom wysokiego napięcia - zapobiega zapiekaniu się wtyczek przewodów zapłonowych co ułatwia ich ściąganie i zażegnuje niebezpieczeństwu ich urwania - do optymalnej izolacji elektrycznej jesteś pewien, że tym powinien posmarować też gwint świecy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? niczym co najwyzej oczyscic gwint na sucho z syfu jezeli taki sie znalazl na gwincie po wykreceniu starych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > niczym. dokręcić właściwym momentem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Np: taki. Ale musisz pamiętać, że momenty dokręcania podawane są zwykle dla suchych gwintów. Dlatego jeśli coś dajesz, to na prawdę symbolicznie. Wycisnąć pastę na równo z tubą i dotknąć gwintu na środku jego długości. I tyle styknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > niczym. dokręcić właściwym momentem. zgadza się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 > Bez jaj smar grafitowy wyparuje w wysokiej temperaturze od razu zresztą temperatura stosowanie > grafitowego jest od -20 do +60C > Do świec, hamulców i innych części silnika miedziany i inne odporne na temperaturę. Stosuje się smar grafitowy do wysokich temperatur KLIK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2014 Nie stosuje się nic, chyba że wymaga tego producent silnika albo świec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? Niczym. Ci, co cokolwiek zalecają znają się jak żaba na deskorolce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? Masełko łaciate.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 > Jak zastosujesz miedziany smar do świecy a głowica jest aluminiowa to wywołasz elektrokorozję. Nie > stosuje się pasty miedzianej do łączeń metali kolorowych - zwłaszcza aluminium. > Można pożegnać się z gwintem > Jeżeli już musimy użyć pasty przy wkręcaniu świecy to tylko pastę ceramiczną W moim aucie od 20 lat gwinty świec smarowane są smarem miedzianym i mają się dobrze. Auto ma 212kkm a świece wymieniane średnio co 15-20kkm, więc raczej korozji smar miedziany nie wywołuje. Nie zauważyłem, żeby gwinty w głowicy były w jakikolwiek sposób uszkodzone, choć być może jakiś smar "ceramiczny" byłby lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Toyota w instrukcji nawet pisze, żeby nie smarować niczym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mayster_tcz Napisano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2014 Niczym. Jak nie możesz odkręcić, to za mocno dokręcasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 rozumiem, że świece wymieniamy na zimnym silniku, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > W moim aucie od 20 lat gwinty świec smarowane są smarem miedzianym i mają się dobrze. Jak żyję w żadnym aucie nie smarowałem świec. Gwinty miały się dobrze. Jaki jest cel takiego smarowania? Moim - może niesłusznym - zdaniem to może przynieść prędzej szkodę niż pożytek. Podobne zdanie mam o smarowaniu zamków (w sensie dziurki od klucza) w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Podobne zdanie mam o smarowaniu zamków (w sensie dziurki od klucza) w aucie. Jeśli już to proszkiem grafitowym, żeby się do smaru syf nie lepił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Nie stosuje się nic, chyba że wymaga tego producent silnika albo świec. Sam sobie przeczysz w zdaniu, które napisałeś i widać nigdy nie miałeś problemu z wykręceniem śruby, bądź świecy - bo o to pewnie ciężko zza ekranu monitora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 Kto Ci powiedział żeby smarować czymkolwiek?? Nigdy się gwintów nie smaruje, w świecy żarowej zresztą podobnie, nie ma to wielkiego sensu (choć jest czasem zalecane). Natomiast w iskrowej NIGDY Pamiętaj o odpowiednim momencie dokręcania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? Zadaj sobie pytanie po co świeca ma mieć kontakt z głowicą, masą pojazdu i gdzie ma wytworzyć się iskra... w świecy czy między świecą a głowicą Każdy smar to izolator i nawet te miedziane to również nie przewodzą prądu .. sami sobie zmierzcie jak nie wierzycie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Nigdy się gwintów nie smaruje,..... Ojojoj. Byłbym ostrożny z tak kategorycznymi stwierdzeniami. Krótki cytat bez nazwy specyfiku, by nie reklamować "jest produktem aerozolowym przeznaczonym dla połączeń gwintowych, poddawanych wysokim temperaturom; zapobiega zapieczeniom i korozji." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Ojojoj. Byłbym ostrożny z tak kategorycznymi stwierdzeniami. Krótki cytat bez nazwy specyfiku, by > nie reklamować > "jest produktem aerozolowym przeznaczonym dla połączeń gwintowych, poddawanych wysokim > temperaturom; zapobiega zapieczeniom i korozji." Ojojoj, przecież to można zastosować do sondy lambda czy innych gwintowych połączeń układu wydechowego, np. szpilki kolektora czy inne łączenie rury z rurą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 > Ojojoj. Byłbym ostrożny z tak kategorycznymi stwierdzeniami. Krótki cytat bez nazwy specyfiku, by > nie reklamować > "jest produktem aerozolowym przeznaczonym dla połączeń gwintowych, poddawanych wysokim > temperaturom; zapobiega zapieczeniom i korozji." Gwintów w świecy iskrowej, o tym rozmawiamy, nie o gwintach w ogóle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 lekko ponad dwa lata temu miałem zmieniane świece i na bank chopek posmarował pastą miedziową. zrobiłem od tego czasu jakieś 63 kkm. odkręcać i czyścić czy zostawić? a może sprawdzić tylko, czy się nie zapiekły? rozumiem, że w razie czego odkręcać na zimnym silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > rozumiem, że świece wymieniamy na zimnym silniku, tak? tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > tak. Mam poważne pytanie. Jakie jest uzasadnienie tezy, że świece wymieniamy na zimnym? Jedno jest oczywiste - nie poparzymy się. Ale czy jeszcze coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Mam poważne pytanie. > Jakie jest uzasadnienie tezy, że świece wymieniamy na zimnym? > Jedno jest oczywiste - nie poparzymy się. > Ale czy jeszcze coś? Wynika to z tego, że głowice są aluminiowe i wykręcając na ciepłym łatwo uszkodzić gwint. Na ciepłym można tylko, gdy na zimnym ciężko jest wykręcić daną świecę. Wtedy też trzeba ostrożnie i po poluzowaniu należy wykręcać ręką by nie uszkodzić gniazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Wtedy też trzeba ostrożnie i po poluzowaniu należy wykręcać ręką by nie uszkodzić gniazda. A co zrobić jak u mnie ręka nie wejdzie.Ręka,dwa palce nie wejdą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > A co zrobić jak u mnie ręka nie wejdzie.Ręka,dwa palce nie wejdą. Kluczem, ale delikatnie z czuciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > A co zrobić jak u mnie ręka nie wejdzie.Ręka,dwa palce nie wejdą. Wtedy idziesz do sąsiadki która ma zgrabne ręce i prosisz o pomoc... Chyba dość oczywiste jest, że stwierdzenie "ręką" w tym wypadku oznacza brak przedłużenia które zwiększa siłę jaką operujesz, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Kluczem, ale delikatnie z czuciem Nie bardzo się na tym znam ale zawsze tak robiłem tylko wcześniej smarowałem masełkiem/łaciatym/. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Nie bardzo się na tym znam ale zawsze tak robiłem tylko wcześniej smarowałem masełkiem/łaciatym/. Ja ostatni raz wymieniałem świece jakieś 7 lat temu i obyło się bez masełka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Mam poważne pytanie. > Jakie jest uzasadnienie tezy, że świece wymieniamy na zimnym? > Jedno jest oczywiste - nie poparzymy się. > Ale czy jeszcze coś? Tak - rozszerzalność cieplna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > A co zrobić jak u mnie ręka nie wejdzie.Ręka,dwa palce nie wejdą. dobrać odpowiednie klucze (jakieś przedłużki, przeguby do nasadek etc) Serio nie wiesz czy to jest jakiś trollwątek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2014 > Serio nie wiesz czy to jest jakiś trollwątek? Zgadłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Zadaj sobie pytanie po co świeca ma mieć kontakt z głowicą, masą pojazdu i gdzie ma wytworzyć się > iskra... w świecy czy między świecą a głowicą > Każdy smar to izolator i nawet te miedziane to również nie przewodzą prądu .. sami sobie zmierzcie > jak nie wierzycie No dobra zgoda, smar to izolator itp. nie smarujemy gwintów świec. Idąc tym tokiem myślenia, gdy wymieniamy sondę lambdę, to też nie powinno się smarować jej gwintu, bo się zapiecze, bo smar izoluje przejście masy itd. Dlaczego więc nowe sondy Boscha, mają fabrycznie smar na gwincie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Idąc tym tokiem myślenia, gdy wymieniamy sondę lambdę, to też nie powinno się smarować jej gwintu, > bo się zapiecze, bo smar izoluje przejście masy itd. > Dlaczego więc nowe sondy Boscha, mają fabrycznie smar na gwincie? A jesteś pewny, że sonda wykorzystuje do pracy "masę" tak, jak świeca? W czteroprzewodowej masz dwa druty do grzałki i dwa do "pracy"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Benjamin Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? Stosowałem od zawsze stary patent - zwykły grafit i nigdy nie było problemów z wykręcaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Wymiana świec zapłonowych.Jaka najlepsza pasta na gwint? Niczym. Jak dokręcisz kluczem dynamometrycznym z odpowiednim momentem to i odkręcisz potem bez problemu. Po co chcesz poprawiać fabrykę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > Po co chcesz poprawiać fabrykę? bo w fabryce sie nie znają... a na AK tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > bo w fabryce sie nie znają... a na AK tak W fabryce nie smarują żadnych śrub, guano ich obchodzi, czy to odkręcisz zwykłym kluczem, czy musisz zwiercać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2014 > W fabryce nie smarują żadnych śrub, guano ich obchodzi, czy to odkręcisz zwykłym kluczem, czy > musisz zwiercać. przestań... nigdy ale to nigdy nie smarowałem świec... i nigdy nie miałem kłopotu z ich odkreceniem... wiec po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.