bergerac Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 34 minuty temu, listoor napisał: @ bergerc Dziękuję za fajny test. W końcu to forum motoryzacyjne, zrobiłeś dobry test, porównałeś generacje, dałeś mi pewien obraz. To że to nie Fiat, Alfa czy VW - każdy to wie. Moim zdaniem, jeśli nie będzie cennikowej przesady, będzie hit ! Myślę, że klucze do sukcesu będą floty, bo Opel słynie z całkiem rozsądnej polityki rabatowej. Uważam również, że mogą zgarnąć sporo z rynku "fizoli". W cenie 99 tysięcy jest podstawowa konfiguracja, która jest całkiem OK, a biorąc pod uwagę, że i klient indywidualny może liczyć w Opli na kilkuprocentowy rabat, to oferta może być naprawdę konkurencyjna: PODSUMOWANIE: TWOJA KONFIGURACJA Nowa Insignia, Grand Sport Enjoy, B 1.5 XFL, 103 kW / 140 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna 99 900 zł Kolory Biały - Summit 0 zł Wersje Tapicerka materiałowa Aida - czarna 0 zł Koła Koła strukturalne 17x7.0J, z kołpakiem 5-ramiennym 0 zł Suma 99 900 zł Dane techniczneToggle Wymiary nadwozia Grand Sport Rozstaw osi (mm) 2829 Długość całkowita 4897 Wysokość bez ładunku (mm) 1455 Szerokość ze złożonymi / rozłożonymi lusterkami (mm) 1863 / 2093 Średnica zawracania (od ściany do ściany / od krawężnika do krawężnika) (m) 11,74 Wymiary Grand Sport Wymiary wnętrza Grand Sport Pojemność przestrzeni ładunkowej (wg ECIE) (I) 490 - 1450 Wysokość przestrzeni ładunkowej, nad tylną osią (mm) - Szerokość przestrzeni ładunkowej, pomiędzy nadkolami (mm) 1030 Długość przedziału bagażowego (mm) 1940 Długość przestrzeni ładunkowej, po podłodze (mm) - Masy i pojemności Grand Sport Masa pojazdu 1440 - 1649 Pojemność zbiornika paliwa (l) 62 Maksymalny ciężar przyczepy (z hamulcem / bez hamulca) (kg) 1405 - 2200 / 700 - 750 Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2015 - 2245 Charakterystyka ogólna B 1.5 XFL, 103 kW / 140 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna Zużycie paliwa, miasto (l/100 km) 7.5 Elastyczność 80-120 km/h (s) 10.6 Norma emisji spalin Euro6 Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9.9 Cykl mieszany (l/100 km) 5.9 Autostrada (l/100 km) 4.9 Maksymalna prędkość (km/h) 210 Liczba cylindrów 4 Pojemność skokowa 1490 Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 250 / 2000-4100 Stopień sprężania - Moc maksymalna (kW (KM) / obr./min) 103 (140) / 5600 Wyposażenie standardoweToggle Pakiety opcji Asystent Kierowcy 1 Zestaw Dobrej Widoczności Nadwozie Światła tylne w technologii LED Ręczne poziomowanie reflektorów przednich Lusterka boczne podgrzewane i elektrycznie sterowane, składane ręcznie Przednia szyba odbijająca promieniowanie słoneczne Czarna matowa listwa w linii dachu i czarna matowa listwa pod oknem Klamki w kolorze nadwozia Przednie reflektory halogenowe Światła do jazdy dziennej w technologii LED Czujnik deszczu Wnętrze System Start&Stop Nawiew powietrza na drugi rząd siedzeń Asystent świateł drogowych Elektryczne szyby z tyłu 2-kierunkowe (góra-dół) pasywne zagłówki w przednich fotelach Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera Środkowy zagłówek z tyłu Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami bez podświetlenia Teleskopowa, regulowana kolumna kierownicy Fotele przednie komfortowe 6-kierunkowa regulacja fotela kierowcy (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, manualne) Kierownica pokryta skórą Bezkluczykowe uruchomienie silnika Tylna kanapa składana, dzielona 40/60 4-kierunkowa regulacja fotela pasażera (przód-tył, pochylenie oparcia, manualne) Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne Dwustrefowa klimatyzacja elektroniczna Czujnik wilgotności Filtr zanieczyszczeń i zapachów Syst. informacyjne 7 głośników premium R4.0 Intellilink (podwójny tuner radiowy, 7" kolorowy wyświetlacz dotykowy, Bluetooth, audio-streaming, projekcja telefonu, przekazywanie komend do telefonu, wyświetlanie zdjęć i video) Antena radiowa w tylnej szybie Wyświetlacz pomiędzy zegarami - 3.5" komputer pokładowy Sterowanie systemem multimedialnym w kierownicy System monitorowania ciśnienia w oponach, samokalibrujący się Gniazdo USB w podłokietniku do przesyłania danych i ładowania Bezpieczeństwo System ESP Wspomaganie hamowania przy małych prędkościach w celu uniknięcia potencjalnej kolizji (LSCMB - Low Speed Collision Mitigation Braking) Tempomat z ogranicznikiem prędkości System OnStar Aktywny asystent utrzymania jazdy w pasie ruchu (LKA - Lane Keep Assist) Czujnik odległości od poprzedzającego pojazdu (FDI - Following Distance Indicator) Ostrzeżenie o potencjalnej kolizji (FCA - Forward Collision Alert) System wykrywania pieszych z przodu Elektryczny hamulec postojowy Bezkluczykowy dostęp do auta Poduszki przednie, boczne z przodu i kurtynowe Hamulce tarczowe przednie i tylne, z ABS, 16 cali (dla wybranych silników) Automatyczne włączenie świateł mijania z czujnikiem tunelu Koła Opony 225/55 R17-97W Zestaw naprawczy do opon Koła stalowe strukturalne 17” Koła strukturalne 17x7.0J, z kołpakiem 5-ramiennym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 2 minuty temu, bergerac napisał: Myślę, że klucze do sukcesu będą floty, bo Opel słynie z całkiem rozsądnej polityki rabatowej. Uważam również, że mogą zgarnąć sporo z rynku "fizoli". Jesli polityka rabatowa bedzie podobna do tej z Asty V to faktycznie moze byc spory sukces Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
listoor Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 @ bergerc Po jeździe, zdecydowałeś się że to będzie Twój następny bolid ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 10 minut temu, listoor napisał: @ bergerc Po jeździe, zdecydowałeś się że to będzie Twój następny bolid ? raczej tak. Byłem już przekonany do Passata, ale po jazdach Insignia mnie bardziej przekonała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Dnia 12.06.2017 o 22:58, bergerac napisał: Passat wychodził ciut drożej. Robiłem konfigurację i z podobnym wyposażeniem i ciut słabszym motorem (150KM) wychodził cennikowo ponad 160 tys zł. Jest blisko, tu już diabeł tkwi w szczegółach, jaka będzie flotowa polityka rabatowa. Jakie Volvo kupiłeś w podobnych pieniądzach ? XC60 ? Edit: SuperB wyszedł 157 kPLN. Ten sam silnik co w Passacie. Superb 2.0TFSI 280KM 4x4 z DSG w wersji najwyższe (L&K) z wentylowaną tapicerką skórzaną, kolor metalik, gniazdkami 230V, adaptacyjnym tempomatem, czyli wersja full bez haka, szyberdachu i śmietniczki 155 640 po rabacie. Passat w ten samej +/- cenie był 1.8TFSI 180KM z DSH, Highline z tempomatem i wentylowanym siedzeniami. Volvo XC70 2.4D 185KM ale z pakietem Polestar na 215KM 4x4, automat, max wersja z pakietem family (foteliki dla dzieci, przyciemnione szyby, blokady elk.), tyle że bez tempomatu adaptacyjnego 170kzł Wtedy pod względem ilości wyposażenia, osiągów wielkości do ceny wszystko bił Superb. Wiem, że MY17 miał być deko droższy ale nie są że na tyle aby wyszedł drożej niż np Insignia. Diesli poza Volvo nei porównywałem, ale AFAIR w Superbie był tańszy niż 2.0 280KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 9 minut temu, sherif napisał: Volvo XC70 2.4D 185KM ale z pakietem Polestar na 215KM 4x4, automat, max wersja z pakietem family (foteliki dla dzieci, przyciemnione szyby, blokady elk.), tyle że bez tempomatu adaptacyjnego 170kzł bardzo dobrą cenę uzyskałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 9 minut temu, bergerac napisał: bardzo dobrą cenę uzyskałeś była promocja dobra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 To normalnie taniej niż w USA. Tutaj Insignia to Buick Regal: http://m.buick.com/sedans/regal-mid-size-luxury-sedan/build-your-own.html Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 7 minut temu, Florydziak napisał: To normalnie taniej niż w USA. Tutaj Insignia to Buick Regal: http://m.buick.com/sedans/regal-mid-size-luxury-sedan/build-your-own.html Sent from my iPhone using Tapatalk No i jeszcze starą macie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Bardzo sensowna sprawa - 140 koni w podstawie, 17 cali koła i kupa rzeczy z wyposażenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 14 godzin temu, bergerac napisał: Myślę, że klucze do sukcesu będą floty, bo Opel słynie z całkiem rozsądnej polityki rabatowej. Uważam również, że mogą zgarnąć sporo z rynku "fizoli". W cenie 99 tysięcy jest podstawowa konfiguracja, która jest całkiem OK, a biorąc pod uwagę, że i klient indywidualny może liczyć w Opli na kilkuprocentowy rabat, to oferta może być naprawdę konkurencyjna: Brakuje tylko świateł i felg, reszta rzeczywiście całkiem ok. Jakby wytargować te światła i jakieś felgi zamiast rabatu to byłaby najlepsza chyba oferta poniżej 100k na rynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Dnia 2017-06-11 o 20:27, bergerac napisał: Wnętrze. Tu wg mnie jest największa rewolucja Dnia 2017-06-11 o 20:27, bergerac napisał: Dach lekko opada przy drzwiach, ale nie tak mocno jak w poprzedniej wersji. Dnia 2017-06-11 o 20:27, bergerac napisał: HUD - fantastyczna sprawa Dnia 2017-06-11 o 20:27, bergerac napisał: Asystent pasa ruchu - to jest absolutnie genialne Dnia 2017-06-11 o 20:27, bergerac napisał: Mimo, że ma tylko 10 KM więcej od podobnego silnika z poprzedniej Insignii, to osiągi są lepsze Czy teraz rozumiesz, że jak mówiłem, iż stara Insignia to samochód bez zalet to się nie wygłupiałem? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 5 godzin temu, p i p p napisał: Czy teraz rozumiesz, że jak mówiłem, iż stara Insignia to samochód bez zalet to się nie wygłupiałem? Pozdrawiam. wygłupiałeś się. I dalej się wygłupiasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIDA Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 jakby mi tapicer tak obszył fotel w samochodzie, to bym mu nie zapłacił Miejsca tyle co w octavii 3Wysłane z otwieracza do konserw... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Dzisiaj siedziałem tak samo u siebie. Kwestia jak z przodu fotel ustawiony. W OIII sam za sobą (197cm) kolanami nie dotykałem do fotela. Luzu było może z 1cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Widziałem wczoraj na żywo, takie jakieś nijakie. Mdłe. Niby fajne, a jednak coś takie plastusiowate Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Widziałem wczoraj na żywo, takie jakieś nijakie. Mdłe. Niby fajne, a jednak coś takie plastusiowate Sorki, ale za taki off topić, też off topić - ty kandydatkę na nową kochankę oceniasz, czy auto ?Insignia mi się podobała, nowa jeszcze bardziej mi się podoba. Do starej zniechęcały mnie opinie o jej użytkowaniu. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Teraz, Raku napisał: Sorki, ale za taki off topić, też off topić - ty kandydatkę na nową kochankę oceniasz, czy auto ? Insignia mi się podobała, nowa jeszcze bardziej mi się podoba. Do starej zniechęcały mnie opinie o jej użytkowaniu. Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka Piszę co zobaczyłem. Mogę czy nie? Tobie się podoba i dobrze, mi się nie podoba. Tak jak i pierwsza nie podobała mi się, bo wygląda jak serdel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 17 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 Godzinę temu, mrBEAN napisał: Widziałem wczoraj na żywo, takie jakieś nijakie. Mdłe. Niby fajne, a jednak coś takie plastusiowate o gustach ciężko dyskutować. Wg mnie jest dość elegancka, natomiast pierwsza miała bardziej zadziorny wygląd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2017 14 minut temu, bergerac napisał: o gustach ciężko dyskutować. Wg mnie jest dość elegancka, natomiast pierwsza miała bardziej zadziorny wygląd. Dokładnie tak. Dla jednych Octavia w środku wygląda jak kibel, a dla mnie jest jak ma być. Prawdopodobnie dlatego na ulicach nie jeżdżą same Octavie albo Insignie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Dnia 2017-06-17 o 22:02, bergerac napisał: o gustach ciężko dyskutować W żadnym wypadku nie jest ciężko. Dyskutuje się TYLKO i wyłącznie o gustach. Dyskusje o czymś innym są jałowe. Dnia 2017-06-17 o 22:02, bergerac napisał: Wg mnie jest dość elegancka Naturalnie, że jest, ale nijakość jest oczywista. Design jest wpasowany w trend, brak w nim kontrowersji, zaczepki, odważniejszego pomysłu, a wynika to z tego, że ma trafiać do szerokiego odbiorcy, który pomysł, odwagę, wizję i charakter podsumuje tak: "brzydki". Wygląd Insigni bierze się wprost z chęci upozycjonowania modelu na rynku. Jest to Opel klasy D i nie można wymagać, żeby w imię designerskich ambicji skopać sobie sprzedaż. Nie ma mowy, żeby za 20 lat ten kształt kojarzył się z Insignią. Dlatego nie ma charakteru, nie jest JAKAŚ i słowa "mdłe", "nijakie" są w pełni uzasadnione. Nie znaczy to, że Insignia symbolizuje gwałt na estetyce, wręcz przeciwnie, ale dopisanie designu do zalet auta, które jest identyczne jak 90% rynku jest jednak nadużyciem. Gust, o którym nie wolno dyskutować jest odczuciem, skojarzeniem, emocją - płytką bo płytką, ale emocją - i z tego powodu musi być szturchany, pobudzany, inspirowany czymś nowym. Insignia natomiast nie ma trafiać w gust, ona ma trafiać w totalnie zimne poczucie estetyki, ale widzę, że niektórzy nie potrafią wskazać czym odbierają ten sygnał z oczu. Brak umiejętności rozróżnienia gustu od estetyki i do tego brak wiedzy o designie...kończy się obiektywnie krytyczną katastrofą. Więc...lepiej sobie odpuścić szufladkowanie, ale dyskutowanie...nigdy. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 1 godzinę temu, p i p p napisał: W żadnym wypadku nie jest ciężko. Dyskutuje się TYLKO i wyłącznie o gustach. Dyskusje o czymś innym są jałowe. Naturalnie, że jest, ale nijakość jest oczywista. Design jest wpasowany w trend, brak w nim kontrowersji, zaczepki, odważniejszego pomysłu, a wynika to z tego, że ma trafiać do szerokiego odbiorcy, który pomysł, odwagę, wizję i charakter podsumuje tak: "brzydki". Wygląd Insigni bierze się wprost z chęci upozycjonowania modelu na rynku. Jest to Opel klasy D i nie można wymagać, żeby w imię designerskich ambicji skopać sobie sprzedaż. Nie ma mowy, żeby za 20 lat ten kształt kojarzył się z Insignią. Dlatego nie ma charakteru, nie jest JAKAŚ i słowa "mdłe", "nijakie" są w pełni uzasadnione. Nie znaczy to, że Insignia symbolizuje gwałt na estetyce, wręcz przeciwnie, ale dopisanie designu do zalet auta, które jest identyczne jak 90% rynku jest jednak nadużyciem. Gust, o którym nie wolno dyskutować jest odczuciem, skojarzeniem, emocją - płytką bo płytką, ale emocją - i z tego powodu musi być szturchany, pobudzany, inspirowany czymś nowym. Insignia natomiast nie ma trafiać w gust, ona ma trafiać w totalnie zimne poczucie estetyki, ale widzę, że niektórzy nie potrafią wskazać czym odbierają ten sygnał z oczu. Brak umiejętności rozróżnienia gustu od estetyki i do tego brak wiedzy o designie...kończy się obiektywnie krytyczną katastrofą. Więc...lepiej sobie odpuścić szufladkowanie, ale dyskutowanie...nigdy. Pozdrawiam. Alez sie czepiles. Po co to ma byc orginalne. 85% sprzedazy do flot wazne, ze wiekszosci sie podoba zreszta nie tylko Opel. Passat czy Mondeo jest takie same. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Dnia 14.06.2017 o 12:16, Ryb napisał: Brakuje tylko świateł i felg, reszta rzeczywiście całkiem ok. Jakby wytargować te światła i jakieś felgi zamiast rabatu to byłaby najlepsza chyba oferta poniżej 100k na rynku. Dodając światła ,parę drobiazgów i tak wchodzimy w wersję najwyższą, a tu już jest Arteon. Jak będą rabaty jak na Astre będzie zdecydowanie najtańszym autem klasy D, jak ma to miejsce z Astra, przykłada Astra 1.6 200km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 2 godziny temu, wujekcybul napisał: Alez sie czepiles. Po co to ma byc orginalne. 85% sprzedazy do flot wazne, ze wiekszosci sie podoba zreszta nie tylko Opel. Passat czy Mondeo jest takie same Nie ma być oryginalne i nie jest. Wszystko się zgadza. Ja tylko mówię, żeby nie akcentować, iż auto jest ładne skoro ta cecha jest po pierwsze wymuszona, a po drugie bez znaczenia. Chcemy pięknych, wartościowych projektów? Dajmy projektantom pole do popisu. Ale kasę robi "gust popularny" czyli tak naprawdę naśladowanie, a nie siła wyobraźni. Gadanie "mnie się bardziej podoba Focus, a mnie Astra" jest mniej wartościowe niż dyskusja o wyższości Wielkanocy nad choinką. Prawdziwe podobanie, prawdziwe emocje oczami można przeżywać poprzez pewien wstrząs, który funduje nam kreatywność projektanta. To jak w muzyce. Jeden utwór będzie taki, że uda się go przeżyć za dwudziestym razem. Inny wjedzie w ucho od razu...ale nie znaczy, że ta piosenka jest ładna. Ona ma być komercyjna, bezmyślna. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 42 minuty temu, p i p p napisał: Nie ma być oryginalne i nie jest. Wszystko się zgadza. Ja tylko mówię, żeby nie akcentować, iż auto jest ładne skoro ta cecha jest po pierwsze wymuszona, a po drugie bez znaczenia. Chcemy pięknych, wartościowych projektów? Dajmy projektantom pole do popisu. Ale kasę robi "gust popularny" czyli tak naprawdę naśladowanie, a nie siła wyobraźni. Gadanie "mnie się bardziej podoba Focus, a mnie Astra" jest mniej wartościowe niż dyskusja o wyższości Wielkanocy nad choinką. Prawdziwe podobanie, prawdziwe emocje oczami można przeżywać poprzez pewien wstrząs, który funduje nam kreatywność projektanta. To jak w muzyce. Jeden utwór będzie taki, że uda się go przeżyć za dwudziestym razem. Inny wjedzie w ucho od razu...ale nie znaczy, że ta piosenka jest ładna. Ona ma być komercyjna, bezmyślna. pzdr Niepotrzebnie postawiłeś znak równości między słowami "ładny" a "dzieło sztuki" żeby potem go spektakularnie obalić. Insignia może być ładna ale nie musi być przy tym dziełem sztuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 48 minut temu, p i p p napisał: Nie ma być oryginalne i nie jest. Wszystko się zgadza. Ja tylko mówię, żeby nie akcentować, iż auto jest ładne skoro ta cecha jest po pierwsze wymuszona, a po drugie bez znaczenia. Chcemy pięknych, wartościowych projektów? Dajmy projektantom pole do popisu. Ale kasę robi "gust popularny" czyli tak naprawdę naśladowanie, a nie siła wyobraźni. Gadanie "mnie się bardziej podoba Focus, a mnie Astra" jest mniej wartościowe niż dyskusja o wyższości Wielkanocy nad choinką. Prawdziwe podobanie, prawdziwe emocje oczami można przeżywać poprzez pewien wstrząs, który funduje nam kreatywność projektanta. To jak w muzyce. Jeden utwór będzie taki, że uda się go przeżyć za dwudziestym razem. Inny wjedzie w ucho od razu...ale nie znaczy, że ta piosenka jest ładna. Ona ma być komercyjna, bezmyślna. pzdr A Ty dalej, nawet zbytnio konstrukcji zdań nie zmieniasz. Gadanie że komuś się bardziej podoba Focus a komuś Astra to jest rozmowa i wymiana poglądów, dla Ciebie jak widzę temat obcy. I jeszcze raz powtórzę - samochód ma prawo komuś się podobać tylko dlatego że mu się podoba i już, nie dorabiaj ideologii, że tylko dlatego że reklamie tak powiedzieli. Innymi słowy masz brzydką Żonę bo jej nie reklamują? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 15 godzin temu, p i p p napisał: Prawdziwe podobanie, prawdziwe emocje oczami można przeżywać poprzez pewien wstrząs, który funduje nam kreatywność projektanta. To jak w muzyce. Jeden utwór będzie taki, że uda się go przeżyć za dwudziestym razem. Inny wjedzie w ucho od razu...ale nie znaczy, że ta piosenka jest ładna. Ona ma być komercyjna, bezmyślna. To ja już wolę jak mi się coś bezmyślnie podoba niż szokująco nie podoba. Szok przejdzie, niepodobanie się zostanie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 15 godzin temu, Ryb napisał: Niepotrzebnie postawiłeś znak równości między słowami "ładny" a "dzieło sztuki" żeby potem go spektakularnie obalić Tak zrobiłem? Mój błąd. Chodzi o WARTOŚĆ projektu. "Ładny" może być bez wartości i "ładny" może być "gigantem designu". 15 godzin temu, Ryb napisał: Insignia może być ładna ale nie musi być przy tym dziełem sztuki. Insignia jest właśnie ładna w sposób bez wartości i nie jest dziełem sztuki. Ja tylko zwracam uwagę, że mówimy o tym jakby była. Ale może ja się mylę? Powiedzcie zatem po co rozmawiać o jej wyglądzie? 15 godzin temu, AstraC napisał: A Ty dalej, nawet zbytnio konstrukcji zdań nie zmieniasz Doszedłem do ściany...ale wierzę, że uda się mnie zrozumieć. 15 godzin temu, AstraC napisał: Gadanie że komuś się bardziej podoba Focus a komuś Astra to jest rozmowa i wymiana poglądów Tak, ale ma to wymiar towarzyski. Nie ma to nic wspólnego z designem czy podziwianiem tego jak projektant obrazuje swoją wyobraźnię. Taka rozmowa niby akcentuje, że wygląd jest ważny, a tak naprawdę nie jest bo ma wyglądać tak, jak wszystko inne. Świetny przykład to kolor. Ileż to skojarzeń, historii, temperatury, wspomnień tkwi w głupim - pozornie - kolorze nadwozia. A na ulicy wszystko białe, wszystko ze srebrno-czarnymi felgami. Więc albo w lewo, albo w prawo. 15 godzin temu, AstraC napisał: dla Ciebie jak widzę temat obcy Porozmawiajmy o różnicach między płatkami śniegu...ponoć każdy inny. 16 godzin temu, AstraC napisał: I jeszcze raz powtórzę - samochód ma prawo komuś się podobać tylko dlatego że mu się podoba i już No i właśnie tu tkwi problem bo takie "prawo" ma swoje, opłakane skutki. Jeśli ktoś przez to "prawo" decyduje o zakupie, a tych "ktosiów" są miliony, produkty są identyczne, na jedno kopyto, a to ogranicza kreatywność i tą naturalnie ludzką emocję, która powstaje z wyjątkowości, oryginalności i niepowtarzalności. I dotyczy to unifikacji techniki jak i wyglądu pod "gust zbiorowy". Efekt będzie przewrotny...bo ci, którzy niby lubią ładne auta, nigdy ładnych aut nie zobaczą...bo się nie będzie opłacało ich projektować. 16 godzin temu, AstraC napisał: Innymi słowy masz brzydką Żonę bo jej nie reklamują? Ależ oczywiście, że jej autopromocja była na poziomie bardzo zaawansowanym! O czym Ty mówisz? Godzinę temu, grogi napisał: To ja już wolę jak mi się coś bezmyślnie podoba niż szokująco nie podoba. Szok przejdzie, niepodobanie się zostanie... I pod takie zdanie jest właśnie 95% rynku więc po co jeszcze o tym gadać? Ciekawsze są różnice w napędzie między Insignią, a np. Giulią. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 Dnia 6/20/2017 o 09:03, p i p p napisał: Tak zrobiłem? Mój błąd. Chodzi o WARTOŚĆ projektu. "Ładny" może być bez wartości i "ładny" może być "gigantem designu". Insignia jest właśnie ładna w sposób bez wartości i nie jest dziełem sztuki. Ja tylko zwracam uwagę, że mówimy o tym jakby była. Ale może ja się mylę? Powiedzcie zatem po co rozmawiać o jej wyglądzie? Doszedłem do ściany...ale wierzę, że uda się mnie zrozumieć. Tak, ale ma to wymiar towarzyski. Nie ma to nic wspólnego z designem czy podziwianiem tego jak projektant obrazuje swoją wyobraźnię. Taka rozmowa niby akcentuje, że wygląd jest ważny, a tak naprawdę nie jest bo ma wyglądać tak, jak wszystko inne. Świetny przykład to kolor. Ileż to skojarzeń, historii, temperatury, wspomnień tkwi w głupim - pozornie - kolorze nadwozia. A na ulicy wszystko białe, wszystko ze srebrno-czarnymi felgami. Więc albo w lewo, albo w prawo. Porozmawiajmy o różnicach między płatkami śniegu...ponoć każdy inny. No i właśnie tu tkwi problem bo takie "prawo" ma swoje, opłakane skutki. Jeśli ktoś przez to "prawo" decyduje o zakupie, a tych "ktosiów" są miliony, produkty są identyczne, na jedno kopyto, a to ogranicza kreatywność i tą naturalnie ludzką emocję, która powstaje z wyjątkowości, oryginalności i niepowtarzalności. I dotyczy to unifikacji techniki jak i wyglądu pod "gust zbiorowy". Efekt będzie przewrotny...bo ci, którzy niby lubią ładne auta, nigdy ładnych aut nie zobaczą...bo się nie będzie opłacało ich projektować. Ależ oczywiście, że jej autopromocja była na poziomie bardzo zaawansowanym! O czym Ty mówisz? I pod takie zdanie jest właśnie 95% rynku więc po co jeszcze o tym gadać? Ciekawsze są różnice w napędzie między Insignią, a np. Giulią. Pozdrawiam. to jakie wg ciebie obecnie sprzedawane auta mają to COŚ, są extraśne, deisgnerskie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 4 minuty temu, optiview napisał: to jakie wg ciebie obecnie sprzedawane auta mają to COŚ, są extraśne, deisgnerskie ?? Dacia i Pug 301 Podziwiam, ze chce Wam sie tracic czas na te dyskusje z kolega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 12 minut temu, optiview napisał: to jakie wg ciebie obecnie sprzedawane auta mają to COŚ, są extraśne, deisgnerskie ?? Przeciez to wiadome, od dawno glosil chwale Dacii, ale ostatnio chyba upal w nim kult tego auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 39 minut temu, Maciej__ napisał: Dacia i Pug 301 Podziwiam, ze chce Wam sie tracic czas na te dyskusje z kolega 31 minut temu, ZUBERTO napisał: Przeciez to wiadome, od dawno glosil chwale Dacii, ale ostatnio chyba upal w nim kult tego auta acha, czyli @p i p p to taki autokącikowy James May Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 47 minut temu, optiview napisał: to jakie wg ciebie obecnie sprzedawane auta mają to COŚ, są extraśne, deisgnerskie ?? Pierwszy w pamięci jest Nissan Juke. 45 minut temu, Maciej__ napisał: Dacia i Pug 301 W ogóle w nich nie chodzi o wygląd. 37 minut temu, ZUBERTO napisał: Przeciez to wiadome, od dawno glosil chwale Dacii, ale ostatnio chyba upal w nim kult tego auta Absolutnie nie. Dacia była wyjątkowa, jest, a czy będzie...czas pokaże. Tylko nie z wyglądu. Pozdrawiam. 47 minut temu, Maciej__ napisał: Podziwiam, ze chce Wam sie tracic czas na te dyskusje z kolega Tracić czas na dyskusję? Proponuję popykać se paluszkiem po smartfonie, to nie jest strata czasu. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
optiview Napisano 22 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 1 minutę temu, p i p p napisał: Pierwszy w pamięci jest Nissan Juke. W ogóle w nich nie chodzi o wygląd. Absolutnie nie. Dacia była wyjątkowa, jest, a czy będzie...czas pokaże. Tylko nie z wyglądu. Pozdrawiam. Tracić czas na dyskusję? Proponuję popykać se paluszkiem po smartfonie, to nie jest strata czasu. Pozdro. czyli Pontiac Aztec również należy do tej grupy aut designersko extraśnych? to jest ten sam poziom co wsponiany przez ciebie Juke A o co chodzi w Dacii, że ma koła dach i silnik - kwintesencja motoryzacji, czysta i surowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2017 16 godzin temu, optiview napisał: czyli Pontiac Aztec również należy do tej grupy aut designersko extraśnych? Oczywiście, że tak. Tylko ta emocja nie jest łatwa. Oko męczy się oglądając Pontiaca gdyż harmonia linii, jakieś nawiązania są tak nieoczywiste, że zmuszają oglądającego do pracy. A po jakimś czasie i tak pozostają niedopowiedzenia. Podsumowanie nie musi być szczęśliwe jak w hollywoodzikim filmie, nie jest, ale ta emocja - nawet skrajnie negatywna - jest wartościowa i to jest esencja designu. Natomiast jeśli sprowadzimy to do płytkiego podoba mi się/nie podoba mi się to równie dobrze można zatrudnić głuchego jako krytyka muzycznego. Dowodem na to jest jednakowość aut na rynku, które właśnie się tak mają po prostu podobać nie wymagając od oglądającego absolutnie nic. To samo dotyczy wrażeń z jazdy. Przednionapędowy kompakt z silnikiem R4 typu Golf, który ma sprawić jazdę lekką, łatwą i "przyjemną" totalnie bez pracy, bez poświęcenia, bez niczego...i w takie coś celują modele tzw. popularne i dla wszystkich. Jeżdżą estetycznie, wyglądają syntetycznie...albo odwrotnie...albo nie...bez znaczenia... Jeśli to ma być ideał motoryzacji, sprowadźmy wszystko do nowego Golfa i używanego Audi A4. Pod każdym względem i skończmy wszystkie dyskusje. Ładne, eleganckie, świetnie jeżdżące...po prostu cudowne. 16 godzin temu, optiview napisał: to jest ten sam poziom co wsponiany przez ciebie Juke No właśnie zupełnie nie ten poziom. Juke to odważny nastolatek na zawodach sportowych, które taki Aztec obserwuje. Zupełnie inne emocje, inne skojarzenia, ale odwaga i hak dla oka jak najbardziej. Juke to przede wszystkim bardziej ciekawy, oryginalny pomysł ze względu na rozmiar. Całość - znów podsumowując, choć podsumowania są dobre w przekazach medialnych, a nie przeżywaniu designu - jest bardziej imponująca, czapki z głów za wyobraźnię i miejsce w historii gwarantowane. Ja w najmniejszym stopniu nie chcę krytykować kogoś, kto się na designie nie zna (musiałbym krytykować sam siebie), nie chcę wytykać palcami kogoś, kto nie potrafi przeżyć wyglądu tak głębiej i polecam się skupić na wrażeniach z jazdy, są milion razy intensywniejsze, ale do "działań oporowych" mobilizuje mnie akcentowanie wyglądu - czegoś, co można nazwać "estetyką defaultową" i upieranie się przy tym. A doznałem też wielu dowodów na to, że bez zająknienia ludzie potrafią oceniać wygląd wg producenta, a nie wg realnego wyglądu. Na zasadzie skojarzeń, że włoska marka to JUŻ JEST ładne, a niemieckie od włoskiego musi być brzydsze na wieki, wieków amen. To za takie przeżywanie designu...przepraszam...dziękuję. 17 godzin temu, optiview napisał: A o co chodzi w Dacii, że ma koła dach i silnik - kwintesencja motoryzacji, czysta i surowa? Chodzi o charakter. O to, że Dacia jest JAKAŚ. Nazwijmy to "tania", "surowa", "prymitywna", "prosta". Ale jest JAKAŚ i nie ma w takich produktach wyboru. Przesiadka do Dacii lub z Dacii po prostu budzi emocje. Jasne, że emocje pochodzą z niedoskonałości, ale trzeba lubić jazdę. Jasne, że jeśli nie lubisz jeździć, docenisz bardziej ciszę Octavii niż hałas Logana. Ale cichych Octavii jest na pęczki w katalogu od Giulietty do Golfa (alfabetycznie), a Loganów... Taka mała rzecz. Logan (MCV, Pickup) ma 2900 mm rozstawu osi. Jest to parametr, który ma bardzo istotny wpływ na zachowanie na drodze. Poszperaj w danych technicznych i sprawdź w jakiej klasie znajdziesz auta z takim rozstawem osi. I znów. Jeśli lubisz jeździć, docenisz. Jeśli nie, zganisz za brak bluetootha i grzanych foteli. Proste. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2017 jezdzilem insygnia w zeszly weekend... wyglad kwestia gustu moze sie podobac - moze nie .... mistrzostwem jest wdlg mnie wycieraczka ... ktos totalnie w aucie za taka kase zaprojektowal ulep. jezdzilem 1.5Tbenzyna 165KM z AT6 i zbieral sie wmiare. nie wiem jak cenowo do ugrania by bylo bo mysle ze troche za wczesnie na decyzje. Aktualnie mam oferte na 1.5TB w wersji Elite na 118tys zl swietne siedzenia AGR bardzo pewnie i wygodnie sie w nich siedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2017 Dnia 12.06.2017 o 12:29, Ryb napisał: Oczywiście że przepłacam. Tak jak pozostali właściciele tych samochodów. Przegląd benzyny w Outlanderze to koszt poniżej 1kPLN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2017 Oglądałem dziś nową Insignie w salonie oraz specyfikacje. O ile pierwsze wrażenie jest w miarę fajne, o tyle jak człowiek zacznie chłodno oceniać to auto, to zaczyna widzieć to czego nie widać. Masakrycznie twarde i badziewne plastiki w dolnej części deski, nawet i wysokiej wersji. Najgorsze, że twarde są na wyskości kolana co jest uciążliwe. Teoretycznie ładne czarne połyskujące plastiki (nazwijmy to "piano" ) po kilku zetknięciach wyglądają dramatycznie a jest ich mnóstwo. W salonie a aucie świeżo postawionym już popsuło się otwieranie klapy - nie była to kwestia akumulatora jak również zamykanie pokrywki przykrywającej uchwyt na butelki, kubki - usytuowany na tyle fajnie, że zaraz zasłania panel klimy - oczywiście może nie reguluje się co chwilę ale... Osiągi - na papierze szału nie robią i konkurencja oferuje jednak sporo więcej. Bagażnik - nadal płytki - owszem większy przez inaczej skonstruowana klapę ale nadal pojemość podawana nie do rolety a wysokości szyby Kilka nieergonomicznie rozmieszczonych przełączników Design wymuszający stosowanie dużego rozmiaru ogumienia - co za tym idzie, większe koszty ale to chyba ogólna tendencją PLUSY: Ładnie wykończona góra deski, Sympatyczny design w pierwszym momencie Dobra widoczność i z AGR-ami momentalnie znalazłem właściwą pozycję za kierownicą. Dużo więcej miejsca z tyłu i przodu w porównaniu do poprzednika Genralnie mam wrażenie, że jak typowy Opel - ładnie trzyma się kupy w salonie, rozejdzie się "w szwach" przy 100kkm albo po 3 latach Porównując cenniki - oferuje to co konkurencja w podobnych pieniądzach, więc będzie to kwestia "designu", polityki flotowej itd. Poprawne auto, ładnie zapakowane. Design środka z wysoko poproawdzoną konsolą otaczającą kierowcę, nawiązaująca do wielu aut premium, tak że można się poczuć jak w droższym aucie... To moja szybka recenzja tego auta - jestem bardziej na nie, tak jak i w stosunku do Mazdy 6 po jej testach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 nie lubię opla to nawet nie czytam... stylistycznie masakra dla mnie. zwłaszcza wnętrze, które się ogląda na codzień... do tego taka cena za Opla z MANUALEM i byle 170 konnym silnikiem? OPLA? litości.... Talisman w przedsprzedaży ze 160 konną benzyną i automatem stał z ładnymi alu <100 tys. za dodatkowe 50 możnaby z niego zrobić samolot tak się doczepię dla sportu: JAKA 8-kierunkowa regulacja foteli? "góra-dół" - to jeden kierunek (2 wektory ;), przód-tył - drugi, pochylenie siedzenia i oparcia to kolejne 2 ma to jakieś łamanie oparcia foteli lub regulacji boczków... ale to też naciągane. nie znoszę marketingowego bełkotu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 2 godziny temu, jimbo22 napisał: Talisman w przedsprzedaży ze 160 konną benzyną Nie ma takiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 Nie wiem czy ktoś zauważył, ale auto za takie pieniądze nie powinno wg mnie wyświetlać "Chw. zuż. pal." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 14 minut temu, Rado_ napisał: Nie ma takiej Ale jest 150 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 9 minut temu, Maciej__ napisał: Ale jest 150 no i 200 tyż ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 4 minuty temu, Rado_ napisał: no i 200 tyż ! I zbiornik paliwa wystrugany chyba z bańki po oranżadzie... miałem takiego do testu to nie nadążałem stacji benzynowych szukać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 9 minut temu, Chorzyn napisał: I zbiornik paliwa wystrugany chyba z bańki po oranżadzie... miałem takiego do testu to nie nadążałem stacji benzynowych szukać Taka moda teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 Godzinę temu, Rado_ napisał: Nie ma takiej 150 miało być nie zeby to robiło jakąś różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 7 godzin temu, jimbo22 napisał: nie lubię opla to nawet nie czytam... stylistycznie masakra dla mnie. zwłaszcza wnętrze, które się ogląda na codzień... do tego taka cena za Opla z MANUALEM i byle 170 konnym silnikiem? OPLA? litości.... Talisman w przedsprzedaży ze 160 konną benzyną i automatem stał z ładnymi alu <100 tys. za dodatkowe 50 możnaby z niego zrobić samolot tak się doczepię dla sportu: JAKA 8-kierunkowa regulacja foteli? "góra-dół" - to jeden kierunek (2 wektory ;), przód-tył - drugi, pochylenie siedzenia i oparcia to kolejne 2 ma to jakieś łamanie oparcia foteli lub regulacji boczków... ale to też naciągane. nie znoszę marketingowego bełkotu... Sprzedaz Renault 2016 34.344 Opel 2016 73.161 Nie no wez litosci po co tu wyjezdzac z tym talisamen? Dodatkowo jak ogladalem na yt przygody z Renault to nie dziekuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2017 6 godzin temu, Rado_ napisał: Taka moda teraz celowe zaniżanie wagi aut do homologacji i chwalenie się jakie to postępy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2017 Dnia 11.06.2017 o 20:47, bergerac napisał: prywatny tor mojego przyjaciela szejka arabskiego fajny test - tym razem jest co pooglądać i poczytać. A moje prozaiczne pytanie, jak już Kolega pokazał otwartą klapę silnika Jak z wymianą żarówki? bo np kupuje sobie takie cacko, jadę w trasie i przepala mi się żarówka - samemu da radę czy serwis trzeba wołać??? widać że pod maską tradycyjnie ciasno ps. wiem że większość autokącikowiczów sprzedaje wówczas auto albo spycha ze skarpy fingując nieszczęśliwy wypadek i kupuje nówkę sztukę auto, ale ja biedny człowiek i wole naprawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2017 14 godzin temu, wujekcybul napisał: Sprzedaz Renault 2016 34.344 Opel 2016 73.161 Nie no wez litosci po co tu wyjezdzac z tym talisamen? Dodatkowo jak ogladalem na yt przygody z Renault to nie dziekuje. No popatrz - poprzednia insignia tez sie sprzedawała znakomicie a to g...niane auto wg wielu względów. I czego to dowodzi? Dla mnie prosta kalkulacja - ile auta dostajesz za kasę... (pomijam ze talisman to masakra jesli chodzi o choroby wieku dzieciecego i obsluge posprzedażną)... ale u opla jeszcze wszystko przed nimi tutaj masz marne 170 KM w manualu za 154 tys... w aucie którym opel chce aspirować do "premium"... narazie tylko cena premium im wychodzi... a Ty mi ze statystykami sprzedaży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.