Skocz do zawartości

Nowa Insignia - test


bergerac

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, listoor napisał:

@ bergerc

Dziękuję za fajny test.

W końcu to forum motoryzacyjne, zrobiłeś dobry test, porównałeś generacje, dałeś mi pewien obraz.

To że to nie Fiat, Alfa czy VW - każdy to wie.

 

Moim zdaniem, jeśli nie będzie cennikowej przesady, będzie hit !

 

 

Myślę, że klucze do sukcesu będą floty, bo Opel słynie z całkiem rozsądnej polityki rabatowej. Uważam również, że mogą zgarnąć sporo z rynku "fizoli". W cenie 99 tysięcy jest podstawowa konfiguracja, która jest całkiem OK, a biorąc pod uwagę, że i klient indywidualny może liczyć w Opli na kilkuprocentowy rabat, to oferta może być naprawdę konkurencyjna:

PODSUMOWANIE: TWOJA KONFIGURACJA

Nowa Insignia, 
 
Grand Sport Enjoy, 
B 1.5 XFL, 103 kW / 140 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna
99 900 zł
Kolory
 
Biały - Summit
0 zł
Wersje
 
Tapicerka materiałowa Aida - czarna
0 zł
Koła
 
Koła strukturalne 17x7.0J, z kołpakiem 5-ramiennym
0 zł
Suma 99 900 zł

Dane techniczneToggle

Wymiary nadwozia Grand Sport
Rozstaw osi (mm) 2829
Długość całkowita 4897
Wysokość bez ładunku (mm) 1455
Szerokość ze złożonymi / rozłożonymi lusterkami (mm) 1863 / 2093
Średnica zawracania (od ściany do ściany / od krawężnika do krawężnika) (m) 11,74
Wymiary Grand Sport
Grand Sport
Wymiary wnętrza Grand Sport
Pojemność przestrzeni ładunkowej (wg ECIE) (I) 490 - 1450
Wysokość przestrzeni ładunkowej, nad tylną osią (mm) -
Szerokość przestrzeni ładunkowej, pomiędzy nadkolami (mm) 1030
Długość przedziału bagażowego (mm) 1940
Długość przestrzeni ładunkowej, po podłodze (mm) -
Masy i pojemności Grand Sport
Masa pojazdu 1440 - 1649
Pojemność zbiornika paliwa (l) 62
Maksymalny ciężar przyczepy (z hamulcem / bez hamulca) (kg) 1405 - 2200 / 700 - 750
Dopuszczalna masa całkowita (kg) 2015 - 2245
Charakterystyka ogólna B 1.5 XFL, 103 kW / 140 KM Start/Stop, 6-biegowa manualna
Zużycie paliwa, miasto (l/100 km) 7.5
Elastyczność 80-120 km/h (s) 10.6
Norma emisji spalin Euro6
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 9.9
Cykl mieszany (l/100 km) 5.9
Autostrada (l/100 km) 4.9
Maksymalna prędkość (km/h) 210
Liczba cylindrów 4
Pojemność skokowa 1490
Maksymalny moment obrotowy (Nm / obr./min) 250 / 2000-4100
Stopień sprężania -
Moc maksymalna (kW (KM) / obr./min) 103 (140) / 5600

Wyposażenie standardoweToggle

Pakiety opcji

  • Asystent Kierowcy 1 
  • Zestaw Dobrej Widoczności 

Nadwozie

  • Światła tylne w technologii LED 
  • Ręczne poziomowanie reflektorów przednich 
  • Lusterka boczne podgrzewane i elektrycznie sterowane, składane ręcznie 
  • Przednia szyba odbijająca promieniowanie słoneczne 
  • Czarna matowa listwa w linii dachu i czarna matowa listwa pod oknem 
  • Klamki w kolorze nadwozia 
  • Przednie reflektory halogenowe 
  • Światła do jazdy dziennej w technologii LED 
  • Czujnik deszczu 

Wnętrze

  • System Start&Stop 
  • Nawiew powietrza na drugi rząd siedzeń 
  • Asystent świateł drogowych 
  • Elektryczne szyby z tyłu 
  • 2-kierunkowe (góra-dół) pasywne zagłówki w przednich fotelach 
  • Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera 
  • Środkowy zagłówek z tyłu 
  • Osłony przeciwsłoneczne z lusterkami bez podświetlenia 
  • Teleskopowa, regulowana kolumna kierownicy 
  • Fotele przednie komfortowe 
  • 6-kierunkowa regulacja fotela kierowcy (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, manualne) 
  • Kierownica pokryta skórą 
  • Bezkluczykowe uruchomienie silnika 
  • Tylna kanapa składana, dzielona 40/60 
  • 4-kierunkowa regulacja fotela pasażera (przód-tył, pochylenie oparcia, manualne) 
  • Elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne 
  • Dwustrefowa klimatyzacja elektroniczna 
  • Czujnik wilgotności 
  • Filtr zanieczyszczeń i zapachów 

Syst. informacyjne

  • 7 głośników premium 
  • R4.0 Intellilink (podwójny tuner radiowy, 7" kolorowy wyświetlacz dotykowy, Bluetooth, audio-streaming, projekcja telefonu, przekazywanie komend do telefonu, wyświetlanie zdjęć i video) 
  • Antena radiowa w tylnej szybie 
  • Wyświetlacz pomiędzy zegarami - 3.5" komputer pokładowy 
  • Sterowanie systemem multimedialnym w kierownicy 
  • System monitorowania ciśnienia w oponach, samokalibrujący się 
  • Gniazdo USB w podłokietniku do przesyłania danych i ładowania 

Bezpieczeństwo

  • System ESP 
  • Wspomaganie hamowania przy małych prędkościach w celu uniknięcia potencjalnej kolizji (LSCMB - Low Speed Collision Mitigation Braking) 
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości 
  • System OnStar 
  • Aktywny asystent utrzymania jazdy w pasie ruchu (LKA - Lane Keep Assist) 
  • Czujnik odległości od poprzedzającego pojazdu (FDI - Following Distance Indicator) 
  • Ostrzeżenie o potencjalnej kolizji (FCA - Forward Collision Alert) 
  • System wykrywania pieszych z przodu 
  • Elektryczny hamulec postojowy 
  • Bezkluczykowy dostęp do auta 
  • Poduszki przednie, boczne z przodu i kurtynowe 
  • Hamulce tarczowe przednie i tylne, z ABS, 16 cali (dla wybranych silników) 
  • Automatyczne włączenie świateł mijania z czujnikiem tunelu 

Koła

  • Opony 225/55 R17-97W 
  • Zestaw naprawczy do opon 
Koła stalowe strukturalne 17”
  • Koła strukturalne 17x7.0J, z kołpakiem 5-ramiennym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bergerac napisał:

Myślę, że klucze do sukcesu będą floty, bo Opel słynie z całkiem rozsądnej polityki rabatowej. Uważam również, że mogą zgarnąć sporo z rynku "fizoli".

 

Jesli polityka rabatowa bedzie podobna do tej z Asty V to faktycznie moze byc spory sukces :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.06.2017 o 22:58, bergerac napisał:

Passat wychodził ciut drożej. Robiłem konfigurację i z podobnym wyposażeniem i ciut słabszym motorem (150KM) wychodził cennikowo ponad 160 tys zł. Jest blisko, tu już diabeł tkwi w szczegółach, jaka będzie flotowa polityka rabatowa.

 

Jakie Volvo kupiłeś w podobnych pieniądzach ? XC60 ?

 

Edit: SuperB wyszedł 157 kPLN. Ten sam silnik co w Passacie.

 

Superb 2.0TFSI 280KM 4x4 z DSG w wersji najwyższe  (L&K) z wentylowaną tapicerką skórzaną, kolor metalik, gniazdkami 230V, adaptacyjnym tempomatem, czyli wersja full bez haka, szyberdachu i śmietniczki ;) 155 640 po rabacie.

Passat w ten samej +/- cenie był 1.8TFSI 180KM z DSH, Highline z tempomatem i wentylowanym siedzeniami.

Volvo XC70 2.4D 185KM ale z pakietem Polestar na 215KM 4x4, automat, max wersja z pakietem family (foteliki dla dzieci, przyciemnione szyby, blokady elk.), tyle że bez tempomatu adaptacyjnego 170kzł

 

Wtedy pod względem ilości wyposażenia, osiągów wielkości do ceny wszystko bił Superb. Wiem, że MY17 miał być deko droższy ale nie są że na tyle aby wyszedł drożej niż np Insignia. Diesli poza Volvo nei porównywałem, ale AFAIR w Superbie był tańszy niż 2.0 280KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, sherif napisał:

Volvo XC70 2.4D 185KM ale z pakietem Polestar na 215KM 4x4, automat, max wersja z pakietem family (foteliki dla dzieci, przyciemnione szyby, blokady elk.), tyle że bez tempomatu adaptacyjnego 170kzł

 

bardzo dobrą cenę uzyskałeś :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, bergerac napisał:

Myślę, że klucze do sukcesu będą floty, bo Opel słynie z całkiem rozsądnej polityki rabatowej. Uważam również, że mogą zgarnąć sporo z rynku "fizoli". W cenie 99 tysięcy jest podstawowa konfiguracja, która jest całkiem OK, a biorąc pod uwagę, że i klient indywidualny może liczyć w Opli na kilkuprocentowy rabat, to oferta może być naprawdę konkurencyjna:

 

Brakuje tylko świateł i felg, reszta rzeczywiście całkiem ok. Jakby wytargować te światła i jakieś felgi zamiast rabatu to byłaby najlepsza chyba oferta poniżej 100k na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎11 o 20:27, bergerac napisał:

Wnętrze. Tu wg mnie jest największa rewolucja

 

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎11 o 20:27, bergerac napisał:

Dach lekko opada przy drzwiach, ale nie tak mocno jak w poprzedniej wersji.

 

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎11 o 20:27, bergerac napisał:

HUD - fantastyczna sprawa

 

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎11 o 20:27, bergerac napisał:

Asystent pasa ruchu - to jest absolutnie genialne

 

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎11 o 20:27, bergerac napisał:

Mimo, że ma tylko 10 KM więcej od podobnego silnika z poprzedniej Insignii, to osiągi są lepsze

Czy teraz rozumiesz, że jak mówiłem, iż stara Insignia to samochód bez zalet to się nie wygłupiałem?

 

Pozdrawiam.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem wczoraj na żywo, takie jakieś nijakie. Mdłe.
Niby fajne, a jednak coś takie plastusiowate ;]


Sorki, ale za taki off topić, też off topić - ty kandydatkę na nową kochankę oceniasz, czy auto ?

Insignia mi się podobała, nowa jeszcze bardziej mi się podoba. Do starej zniechęcały mnie opinie o jej użytkowaniu.



Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Raku napisał:

 


Sorki, ale za taki off topić, też off topić - ty kandydatkę na nową kochankę oceniasz, czy auto ?

Insignia mi się podobała, nowa jeszcze bardziej mi się podoba. Do starej zniechęcały mnie opinie o jej użytkowaniu.



Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka
 

 

 

Piszę co zobaczyłem.

Mogę czy nie?

 

Tobie się podoba i dobrze, mi się nie podoba. 

Tak jak i pierwsza nie podobała mi się, bo wygląda jak serdel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Widziałem wczoraj na żywo, takie jakieś nijakie. Mdłe.

Niby fajne, a jednak coś takie plastusiowate ;]

o gustach ciężko dyskutować. Wg mnie jest dość elegancka, natomiast pierwsza miała bardziej zadziorny wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, bergerac napisał:

o gustach ciężko dyskutować. Wg mnie jest dość elegancka, natomiast pierwsza miała bardziej zadziorny wygląd.

 

Dokładnie tak.

Dla jednych Octavia w środku wygląda jak kibel, a dla mnie jest jak ma być.

Prawdopodobnie dlatego na ulicach nie jeżdżą same Octavie albo Insignie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎17 o 22:02, bergerac napisał:

o gustach ciężko dyskutować

W żadnym wypadku nie jest ciężko. Dyskutuje się TYLKO i wyłącznie o gustach. Dyskusje o czymś innym są jałowe.

Dnia ‎2017‎-‎06‎-‎17 o 22:02, bergerac napisał:

Wg mnie jest dość elegancka

Naturalnie, że jest, ale nijakość jest oczywista. Design jest wpasowany w trend, brak w nim kontrowersji, zaczepki, odważniejszego pomysłu, a wynika to z tego, że ma trafiać do szerokiego odbiorcy, który pomysł, odwagę, wizję i charakter podsumuje tak: "brzydki". Wygląd Insigni bierze się wprost z chęci upozycjonowania modelu na rynku. Jest to Opel klasy D i nie można wymagać, żeby w imię designerskich ambicji skopać sobie sprzedaż.

Nie ma mowy, żeby za 20 lat ten kształt kojarzył się z Insignią. Dlatego nie ma charakteru, nie jest JAKAŚ i słowa "mdłe", "nijakie" są w pełni uzasadnione. Nie znaczy to, że Insignia symbolizuje gwałt na estetyce, wręcz przeciwnie, ale dopisanie designu do zalet auta, które jest identyczne jak 90% rynku jest jednak nadużyciem.

Gust, o którym nie wolno dyskutować;) jest odczuciem, skojarzeniem, emocją - płytką bo płytką, ale emocją - i z tego powodu musi być szturchany, pobudzany, inspirowany czymś nowym. Insignia natomiast nie ma trafiać w gust, ona ma trafiać w totalnie zimne poczucie estetyki, ale widzę, że niektórzy nie potrafią wskazać czym odbierają ten sygnał z oczu.

Brak umiejętności rozróżnienia gustu od estetyki i do tego brak wiedzy o designie...kończy się obiektywnie krytyczną katastrofą. Więc...lepiej sobie odpuścić szufladkowanie, ale dyskutowanie...nigdy.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, p i p p napisał:

W żadnym wypadku nie jest ciężko. Dyskutuje się TYLKO i wyłącznie o gustach. Dyskusje o czymś innym są jałowe.

Naturalnie, że jest, ale nijakość jest oczywista. Design jest wpasowany w trend, brak w nim kontrowersji, zaczepki, odważniejszego pomysłu, a wynika to z tego, że ma trafiać do szerokiego odbiorcy, który pomysł, odwagę, wizję i charakter podsumuje tak: "brzydki". Wygląd Insigni bierze się wprost z chęci upozycjonowania modelu na rynku. Jest to Opel klasy D i nie można wymagać, żeby w imię designerskich ambicji skopać sobie sprzedaż.

Nie ma mowy, żeby za 20 lat ten kształt kojarzył się z Insignią. Dlatego nie ma charakteru, nie jest JAKAŚ i słowa "mdłe", "nijakie" są w pełni uzasadnione. Nie znaczy to, że Insignia symbolizuje gwałt na estetyce, wręcz przeciwnie, ale dopisanie designu do zalet auta, które jest identyczne jak 90% rynku jest jednak nadużyciem.

Gust, o którym nie wolno dyskutować;) jest odczuciem, skojarzeniem, emocją - płytką bo płytką, ale emocją - i z tego powodu musi być szturchany, pobudzany, inspirowany czymś nowym. Insignia natomiast nie ma trafiać w gust, ona ma trafiać w totalnie zimne poczucie estetyki, ale widzę, że niektórzy nie potrafią wskazać czym odbierają ten sygnał z oczu.

Brak umiejętności rozróżnienia gustu od estetyki i do tego brak wiedzy o designie...kończy się obiektywnie krytyczną katastrofą. Więc...lepiej sobie odpuścić szufladkowanie, ale dyskutowanie...nigdy.

 

Pozdrawiam.

Alez sie czepiles. Po co to ma byc orginalne. 85% sprzedazy do flot wazne, ze wiekszosci sie podoba zreszta nie tylko Opel. Passat czy Mondeo jest takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.06.2017 o 12:16, Ryb napisał:

 

Brakuje tylko świateł i felg, reszta rzeczywiście całkiem ok. Jakby wytargować te światła i jakieś felgi zamiast rabatu to byłaby najlepsza chyba oferta poniżej 100k na rynku.

Dodając światła ,parę drobiazgów i tak wchodzimy w wersję najwyższą, a tu już jest Arteon. Jak będą rabaty jak na Astre będzie zdecydowanie najtańszym autem klasy D, jak ma to miejsce z Astra, przykłada Astra 1.6 200km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujekcybul napisał:

Alez sie czepiles. Po co to ma byc orginalne. 85% sprzedazy do flot wazne, ze wiekszosci sie podoba zreszta nie tylko Opel. Passat czy Mondeo jest takie same

Nie ma być oryginalne i nie jest. Wszystko się zgadza. Ja tylko mówię, żeby nie akcentować, iż auto jest ładne skoro ta cecha jest po pierwsze wymuszona, a po drugie bez znaczenia. Chcemy pięknych, wartościowych projektów? Dajmy projektantom pole do popisu. Ale kasę robi "gust popularny" czyli tak naprawdę naśladowanie, a nie siła wyobraźni.

Gadanie "mnie się bardziej podoba Focus, a mnie Astra" jest mniej wartościowe niż dyskusja o wyższości Wielkanocy nad choinką.

Prawdziwe podobanie, prawdziwe emocje oczami można przeżywać poprzez pewien wstrząs, który funduje nam kreatywność projektanta. To jak w muzyce. Jeden utwór będzie taki, że uda się go przeżyć za dwudziestym razem. Inny wjedzie w ucho od razu...ale nie znaczy, że ta piosenka jest ładna. Ona ma być komercyjna, bezmyślna.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, p i p p napisał:

Nie ma być oryginalne i nie jest. Wszystko się zgadza. Ja tylko mówię, żeby nie akcentować, iż auto jest ładne skoro ta cecha jest po pierwsze wymuszona, a po drugie bez znaczenia. Chcemy pięknych, wartościowych projektów? Dajmy projektantom pole do popisu. Ale kasę robi "gust popularny" czyli tak naprawdę naśladowanie, a nie siła wyobraźni.

Gadanie "mnie się bardziej podoba Focus, a mnie Astra" jest mniej wartościowe niż dyskusja o wyższości Wielkanocy nad choinką.

Prawdziwe podobanie, prawdziwe emocje oczami można przeżywać poprzez pewien wstrząs, który funduje nam kreatywność projektanta. To jak w muzyce. Jeden utwór będzie taki, że uda się go przeżyć za dwudziestym razem. Inny wjedzie w ucho od razu...ale nie znaczy, że ta piosenka jest ładna. Ona ma być komercyjna, bezmyślna.

 

pzdr

 

Niepotrzebnie postawiłeś znak równości między słowami "ładny" a "dzieło sztuki" żeby potem go spektakularnie obalić.  :hehe:

 

Insignia może być ładna ale nie musi być przy tym dziełem sztuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, p i p p napisał:

Nie ma być oryginalne i nie jest. Wszystko się zgadza. Ja tylko mówię, żeby nie akcentować, iż auto jest ładne skoro ta cecha jest po pierwsze wymuszona, a po drugie bez znaczenia. Chcemy pięknych, wartościowych projektów? Dajmy projektantom pole do popisu. Ale kasę robi "gust popularny" czyli tak naprawdę naśladowanie, a nie siła wyobraźni.

Gadanie "mnie się bardziej podoba Focus, a mnie Astra" jest mniej wartościowe niż dyskusja o wyższości Wielkanocy nad choinką.

Prawdziwe podobanie, prawdziwe emocje oczami można przeżywać poprzez pewien wstrząs, który funduje nam kreatywność projektanta. To jak w muzyce. Jeden utwór będzie taki, że uda się go przeżyć za dwudziestym razem. Inny wjedzie w ucho od razu...ale nie znaczy, że ta piosenka jest ładna. Ona ma być komercyjna, bezmyślna.

 

pzdr

 

A Ty dalej, nawet zbytnio konstrukcji zdań nie zmieniasz.

Gadanie że komuś się bardziej podoba Focus a komuś Astra to jest rozmowa i wymiana poglądów, dla Ciebie jak widzę temat obcy.

I jeszcze raz powtórzę - samochód ma prawo komuś się podobać tylko dlatego że mu się podoba i już, nie dorabiaj ideologii, że tylko dlatego że reklamie tak powiedzieli. Innymi słowy masz brzydką Żonę bo jej nie reklamują? :sciana: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, p i p p napisał:

Prawdziwe podobanie, prawdziwe emocje oczami można przeżywać poprzez pewien wstrząs, który funduje nam kreatywność projektanta. To jak w muzyce. Jeden utwór będzie taki, że uda się go przeżyć za dwudziestym razem. Inny wjedzie w ucho od razu...ale nie znaczy, że ta piosenka jest ładna. Ona ma być komercyjna, bezmyślna.

 

To ja już wolę jak mi się coś bezmyślnie podoba niż szokująco nie podoba. Szok przejdzie, niepodobanie się zostanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Ryb napisał:

Niepotrzebnie postawiłeś znak równości między słowami "ładny" a "dzieło sztuki" żeby potem go spektakularnie obalić

Tak zrobiłem?8] Mój błąd. Chodzi o WARTOŚĆ projektu. "Ładny" może być bez wartości i "ładny" może być "gigantem designu".

15 godzin temu, Ryb napisał:

Insignia może być ładna ale nie musi być przy tym dziełem sztuki.

Insignia jest właśnie ładna w sposób bez wartości i nie jest dziełem sztuki. Ja tylko zwracam uwagę, że mówimy o tym jakby była. Ale może ja się mylę? Powiedzcie zatem po co rozmawiać o jej wyglądzie?

15 godzin temu, AstraC napisał:

A Ty dalej, nawet zbytnio konstrukcji zdań nie zmieniasz

Doszedłem do ściany...ale wierzę, że uda się mnie zrozumieć.;]

15 godzin temu, AstraC napisał:

Gadanie że komuś się bardziej podoba Focus a komuś Astra to jest rozmowa i wymiana poglądów

Tak, ale ma to wymiar towarzyski. Nie ma to nic wspólnego z designem czy podziwianiem tego jak projektant obrazuje swoją wyobraźnię. Taka rozmowa niby akcentuje, że wygląd jest ważny, a tak naprawdę nie jest bo ma wyglądać tak, jak wszystko inne. Świetny przykład to kolor. Ileż to skojarzeń, historii, temperatury, wspomnień tkwi w głupim - pozornie - kolorze nadwozia. A na ulicy wszystko białe, wszystko ze srebrno-czarnymi felgami. Więc albo w lewo, albo w prawo.

15 godzin temu, AstraC napisał:

dla Ciebie jak widzę temat obcy

Porozmawiajmy o różnicach między płatkami śniegu...ponoć każdy inny.;]

16 godzin temu, AstraC napisał:

I jeszcze raz powtórzę - samochód ma prawo komuś się podobać tylko dlatego że mu się podoba i już

No i właśnie tu tkwi problem bo takie "prawo" ma swoje, opłakane skutki. Jeśli ktoś przez to "prawo" decyduje o zakupie, a tych "ktosiów" są miliony, produkty są identyczne, na jedno kopyto, a to ogranicza kreatywność i tą naturalnie ludzką emocję, która powstaje z wyjątkowości, oryginalności i niepowtarzalności.

I dotyczy to unifikacji techniki jak i wyglądu pod "gust zbiorowy". Efekt będzie przewrotny...bo ci, którzy niby lubią ładne auta, nigdy ładnych aut nie zobaczą...bo się nie będzie opłacało ich projektować.

16 godzin temu, AstraC napisał:

Innymi słowy masz brzydką Żonę bo jej nie reklamują?

Ależ oczywiście, że jej autopromocja była na poziomie bardzo zaawansowanym! O czym Ty mówisz?

Godzinę temu, grogi napisał:

To ja już wolę jak mi się coś bezmyślnie podoba niż szokująco nie podoba. Szok przejdzie, niepodobanie się zostanie...

I pod takie zdanie jest właśnie 95% rynku więc po co jeszcze o tym gadać? Ciekawsze są różnice w napędzie między Insignią, a np. Giulią.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6/20/2017 o 09:03, p i p p napisał:

Tak zrobiłem?8] Mój błąd. Chodzi o WARTOŚĆ projektu. "Ładny" może być bez wartości i "ładny" może być "gigantem designu".

Insignia jest właśnie ładna w sposób bez wartości i nie jest dziełem sztuki. Ja tylko zwracam uwagę, że mówimy o tym jakby była. Ale może ja się mylę? Powiedzcie zatem po co rozmawiać o jej wyglądzie?

Doszedłem do ściany...ale wierzę, że uda się mnie zrozumieć.;]

Tak, ale ma to wymiar towarzyski. Nie ma to nic wspólnego z designem czy podziwianiem tego jak projektant obrazuje swoją wyobraźnię. Taka rozmowa niby akcentuje, że wygląd jest ważny, a tak naprawdę nie jest bo ma wyglądać tak, jak wszystko inne. Świetny przykład to kolor. Ileż to skojarzeń, historii, temperatury, wspomnień tkwi w głupim - pozornie - kolorze nadwozia. A na ulicy wszystko białe, wszystko ze srebrno-czarnymi felgami. Więc albo w lewo, albo w prawo.

Porozmawiajmy o różnicach między płatkami śniegu...ponoć każdy inny.;]

No i właśnie tu tkwi problem bo takie "prawo" ma swoje, opłakane skutki. Jeśli ktoś przez to "prawo" decyduje o zakupie, a tych "ktosiów" są miliony, produkty są identyczne, na jedno kopyto, a to ogranicza kreatywność i tą naturalnie ludzką emocję, która powstaje z wyjątkowości, oryginalności i niepowtarzalności.

I dotyczy to unifikacji techniki jak i wyglądu pod "gust zbiorowy". Efekt będzie przewrotny...bo ci, którzy niby lubią ładne auta, nigdy ładnych aut nie zobaczą...bo się nie będzie opłacało ich projektować.

Ależ oczywiście, że jej autopromocja była na poziomie bardzo zaawansowanym! O czym Ty mówisz?

I pod takie zdanie jest właśnie 95% rynku więc po co jeszcze o tym gadać? Ciekawsze są różnice w napędzie między Insignią, a np. Giulią.

 

Pozdrawiam.

to jakie wg ciebie obecnie sprzedawane auta mają to COŚ, są extraśne, deisgnerskie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, optiview napisał:

to jakie wg ciebie obecnie sprzedawane auta mają to COŚ, są extraśne, deisgnerskie ??

Przeciez to wiadome, od dawno glosil chwale Dacii, ale ostatnio chyba upal w nim kult tego auta:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Dacia i Pug 301 ;l

Podziwiam, ze chce Wam sie tracic czas na te dyskusje z kolega ;]

 

31 minut temu, ZUBERTO napisał:

Przeciez to wiadome, od dawno glosil chwale Dacii, ale ostatnio chyba upal w nim kult tego auta:hmm:

 

acha, czyli @p i p p to taki autokącikowy James May

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, optiview napisał:

to jakie wg ciebie obecnie sprzedawane auta mają to COŚ, są extraśne, deisgnerskie ??

Pierwszy w pamięci jest Nissan Juke.:ok:

45 minut temu, Maciej__ napisał:

Dacia i Pug 301 ;l

W ogóle w nich nie chodzi o wygląd.

37 minut temu, ZUBERTO napisał:

Przeciez to wiadome, od dawno glosil chwale Dacii, ale ostatnio chyba upal w nim kult tego auta

Absolutnie nie. Dacia była wyjątkowa, jest, a czy będzie...czas pokaże. Tylko nie z wyglądu.

 

Pozdrawiam.

47 minut temu, Maciej__ napisał:

Podziwiam, ze chce Wam sie tracic czas na te dyskusje z kolega ;]

Tracić czas na dyskusję?8] Proponuję popykać se paluszkiem po smartfonie, to nie jest strata czasu.:oki:

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, p i p p napisał:

Pierwszy w pamięci jest Nissan Juke.:ok:

W ogóle w nich nie chodzi o wygląd.

Absolutnie nie. Dacia była wyjątkowa, jest, a czy będzie...czas pokaże. Tylko nie z wyglądu.

 

Pozdrawiam.

Tracić czas na dyskusję?8] Proponuję popykać se paluszkiem po smartfonie, to nie jest strata czasu.:oki:

 

Pozdro.

czyli Pontiac Aztec również należy do tej grupy aut designersko extraśnych?

to jest ten sam poziom co wsponiany przez ciebie Juke ;]

 

A o co chodzi w Dacii, że ma koła dach i silnik - kwintesencja motoryzacji, czysta i surowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, optiview napisał:

czyli Pontiac Aztec również należy do tej grupy aut designersko extraśnych?

Oczywiście, że tak. Tylko ta emocja nie jest łatwa. Oko męczy się oglądając Pontiaca gdyż harmonia linii, jakieś nawiązania są tak nieoczywiste, że zmuszają oglądającego do pracy. A po jakimś czasie i tak pozostają niedopowiedzenia. Podsumowanie nie musi być szczęśliwe jak w hollywoodzikim filmie, nie jest, ale ta emocja - nawet skrajnie negatywna - jest wartościowa i to jest esencja designu.

Natomiast jeśli sprowadzimy to do płytkiego podoba mi się/nie podoba mi się to równie dobrze można zatrudnić głuchego jako krytyka muzycznego.

Dowodem na to jest jednakowość aut na rynku, które właśnie się tak mają po prostu podobać nie wymagając od oglądającego absolutnie nic. To samo dotyczy wrażeń z jazdy. Przednionapędowy kompakt z silnikiem R4 typu Golf, który ma sprawić jazdę lekką, łatwą i "przyjemną" totalnie bez pracy, bez poświęcenia, bez niczego...i w takie coś celują modele tzw. popularne i dla wszystkich. Jeżdżą estetycznie, wyglądają syntetycznie...albo odwrotnie...albo nie...bez znaczenia...

 

Jeśli to ma być ideał motoryzacji, sprowadźmy wszystko do nowego Golfa i używanego Audi A4. Pod każdym względem i skończmy wszystkie dyskusje. Ładne, eleganckie, świetnie jeżdżące...po prostu cudowne.

16 godzin temu, optiview napisał:

to jest ten sam poziom co wsponiany przez ciebie Juke ;]

No właśnie zupełnie nie ten poziom. Juke to odważny nastolatek na zawodach sportowych, które taki Aztec obserwuje. Zupełnie inne emocje, inne skojarzenia, ale odwaga i hak dla oka jak najbardziej. Juke to przede wszystkim bardziej ciekawy, oryginalny pomysł ze względu na rozmiar. Całość - znów podsumowując, choć podsumowania są dobre w przekazach medialnych, a nie przeżywaniu designu - jest bardziej imponująca, czapki z głów za wyobraźnię i miejsce w historii gwarantowane.

 

Ja w najmniejszym stopniu nie chcę krytykować kogoś, kto się na designie nie zna (musiałbym krytykować sam siebie), nie chcę wytykać palcami kogoś, kto nie potrafi przeżyć wyglądu tak głębiej i polecam się skupić na wrażeniach z jazdy, są milion razy intensywniejsze, ale do "działań oporowych" mobilizuje mnie akcentowanie wyglądu - czegoś, co można nazwać "estetyką defaultową" i upieranie się przy tym.

A doznałem też wielu dowodów na to, że bez zająknienia ludzie potrafią oceniać wygląd wg producenta, a nie wg realnego wyglądu. Na zasadzie skojarzeń, że włoska marka to JUŻ JEST ładne, a niemieckie od włoskiego musi być brzydsze na wieki, wieków amen. To za takie przeżywanie designu...przepraszam...dziękuję.

17 godzin temu, optiview napisał:

A o co chodzi w Dacii, że ma koła dach i silnik - kwintesencja motoryzacji, czysta i surowa?

Chodzi o charakter. O to, że Dacia jest JAKAŚ. Nazwijmy to "tania", "surowa", "prymitywna", "prosta". Ale jest JAKAŚ i nie ma w takich produktach wyboru. Przesiadka do Dacii lub z Dacii po prostu budzi emocje. Jasne, że emocje pochodzą z niedoskonałości, ale trzeba lubić jazdę. Jasne, że jeśli nie lubisz jeździć, docenisz bardziej ciszę Octavii niż hałas Logana. Ale cichych Octavii jest na pęczki w katalogu od Giulietty do Golfa (alfabetycznie), a Loganów...

Taka mała rzecz. Logan (MCV, Pickup) ma 2900 mm rozstawu osi. Jest to parametr, który ma bardzo istotny wpływ na zachowanie na drodze. Poszperaj w danych technicznych i sprawdź w jakiej klasie znajdziesz auta z takim rozstawem osi. I znów. Jeśli lubisz jeździć, docenisz. Jeśli nie, zganisz za brak bluetootha i grzanych foteli. Proste.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem insygnia w zeszly weekend... wyglad kwestia gustu moze sie podobac - moze nie .... mistrzostwem jest wdlg mnie wycieraczka ... ktos totalnie w aucie za taka kase zaprojektowal ulep.

 

jezdzilem 1.5Tbenzyna 165KM z AT6 i zbieral sie wmiare. nie wiem jak cenowo do ugrania by bylo bo mysle ze troche za wczesnie na decyzje. Aktualnie mam oferte na 1.5TB w wersji Elite na 118tys zl

 

swietne siedzenia AGR bardzo pewnie i wygodnie sie w nich siedzi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem dziś nową Insignie w salonie oraz specyfikacje. 

 

O ile pierwsze wrażenie jest w miarę fajne, o tyle jak człowiek zacznie chłodno oceniać to auto, to zaczyna widzieć to czego nie widać. 

 

Masakrycznie twarde i badziewne plastiki w dolnej części deski, nawet i wysokiej wersji. Najgorsze, że twarde są na wyskości kolana co jest uciążliwe. 

Teoretycznie ładne czarne połyskujące plastiki (nazwijmy to "piano" ;] ) po kilku zetknięciach wyglądają dramatycznie a jest ich mnóstwo. 

W salonie a aucie świeżo postawionym już popsuło się otwieranie klapy - nie była to kwestia akumulatora ;] jak również zamykanie pokrywki przykrywającej uchwyt na butelki, kubki - usytuowany na tyle fajnie, że zaraz zasłania panel klimy 8-) - oczywiście może nie reguluje się co chwilę ale...

Osiągi - na papierze szału nie robią i konkurencja oferuje jednak sporo więcej. 

Bagażnik - nadal płytki - owszem większy przez inaczej skonstruowana klapę ale nadal pojemość podawana nie do rolety a wysokości szyby 

Kilka nieergonomicznie rozmieszczonych przełączników

Design wymuszający stosowanie dużego rozmiaru ogumienia - co za tym idzie, większe koszty ale to chyba ogólna tendencją

 

PLUSY: 

Ładnie wykończona góra deski,

Sympatyczny design w pierwszym momencie

Dobra widoczność i z AGR-ami momentalnie znalazłem właściwą pozycję za kierownicą. 

Dużo więcej miejsca z tyłu i przodu w porównaniu do poprzednika

 

Genralnie mam wrażenie, że jak typowy Opel - ładnie trzyma się kupy w salonie, rozejdzie się "w szwach" przy 100kkm albo po 3 latach ;] 

Porównując cenniki - oferuje to co konkurencja w podobnych pieniądzach, więc będzie to kwestia "designu", polityki flotowej itd. Poprawne auto, ładnie zapakowane. Design środka z wysoko poproawdzoną konsolą otaczającą kierowcę, nawiązaująca do wielu aut premium, tak że można się poczuć jak w droższym aucie...

 

To moja szybka recenzja tego auta - jestem bardziej na nie, tak jak i w stosunku do Mazdy 6 po jej testach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lubię opla to nawet nie czytam... stylistycznie masakra dla mnie. zwłaszcza wnętrze, które się ogląda na codzień... do tego taka cena za Opla z MANUALEM i byle 170 konnym silnikiem? OPLA? litości....

 

Talisman w przedsprzedaży ze 160 konną benzyną i automatem stał z ładnymi alu <100 tys. za dodatkowe 50 możnaby z niego zrobić samolot :) 

 

tak się doczepię dla sportu:

JAKA 8-kierunkowa regulacja foteli? "góra-dół" - to jeden kierunek (2 wektory ;), przód-tył - drugi, pochylenie siedzenia i oparcia to kolejne 2 :) ma to jakieś łamanie oparcia foteli lub regulacji boczków... ale to też naciągane. nie znoszę marketingowego bełkotu...
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jimbo22 napisał:

nie lubię opla to nawet nie czytam... stylistycznie masakra dla mnie. zwłaszcza wnętrze, które się ogląda na codzień... do tego taka cena za Opla z MANUALEM i byle 170 konnym silnikiem? OPLA? litości....

 

Talisman w przedsprzedaży ze 160 konną benzyną i automatem stał z ładnymi alu <100 tys. za dodatkowe 50 możnaby z niego zrobić samolot :) 

 

tak się doczepię dla sportu:

JAKA 8-kierunkowa regulacja foteli? "góra-dół" - to jeden kierunek (2 wektory ;), przód-tył - drugi, pochylenie siedzenia i oparcia to kolejne 2 :) ma to jakieś łamanie oparcia foteli lub regulacji boczków... ale to też naciągane. nie znoszę marketingowego bełkotu...
 

Sprzedaz

 

Renault 

2016    34.344
Opel

2016    73.161
 

Nie no wez litosci po co tu wyjezdzac z tym talisamen? Dodatkowo jak ogladalem na yt przygody z Renault to nie dziekuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2017 o 20:47, bergerac napisał:

prywatny tor mojego przyjaciela szejka arabskiego :ok: 

fajny test - tym razem jest co pooglądać i poczytać.

 

A moje prozaiczne pytanie, jak już Kolega pokazał otwartą klapę silnika

Jak z wymianą żarówki?

 

bo np kupuje sobie takie cacko, jadę w trasie i przepala mi się żarówka - samemu da radę czy serwis trzeba wołać??? widać że pod maską tradycyjnie ciasno

 

ps. wiem że większość autokącikowiczów sprzedaje wówczas auto albo spycha ze skarpy fingując nieszczęśliwy wypadek i kupuje nówkę sztukę auto, ale ja biedny człowiek i wole naprawiać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, wujekcybul napisał:

Sprzedaz

 

Renault 

2016    34.344
Opel

2016    73.161
 

Nie no wez litosci po co tu wyjezdzac z tym talisamen? Dodatkowo jak ogladalem na yt przygody z Renault to nie dziekuje.

 

No popatrz - poprzednia insignia tez sie sprzedawała znakomicie a to g...niane auto wg wielu względów. I czego to dowodzi?

 

Dla mnie prosta kalkulacja - ile auta dostajesz za kasę... (pomijam ze talisman to masakra jesli chodzi o choroby wieku dzieciecego i obsluge posprzedażną)... ale u opla jeszcze wszystko przed nimi :)

tutaj masz marne 170 KM w manualu za 154 tys... w aucie którym opel chce aspirować do "premium"... narazie tylko cena premium im wychodzi... a Ty mi ze statystykami sprzedaży :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.