Skocz do zawartości

Dylemat wyboru auta służbowego Toyota Corolla/Hyundai I30


slon

Rekomendowane odpowiedzi

Hej co byście wybrali jako służbowe...czyli względy awaryjności, paliwa nie mają tu znaczenia dla użytkownika.

 

Auta z 2022 roku oba na alusach, android auto  :

 

Toyota Corolla Sedan 125 KM (silnik chyba 1.5) GAZ w kole kolor biały

Hyundai I30 KOMBI 110 KM, Benzyna kolor srebny

 

 

 

Z tego co ja widzę...a mi pewnie pomożecie :

 

Hyundai  PLUSY :

 

- kolor

- kombi

- bez gazu (większy zasięg)

- grzane fotele

- grzana kierownica

- reflektory skrętne

- kamera cofania z czujnikami

- składane elektrycznie lusterka

 

Hynudai minusy :

 

- wolniejszy

- wkurzający asystent pasa

- brak aktywnego tempomatu

- brak nawiewu na tył dla pasażerów

- mniejsze bezpieczeństwo

 

Toyota plusy :

 

- poduszka kolanowa

- aktywny tempomat

- rozpoznawanie znaków

- większe bezpieczeństwo (bazuje na NCAP )

- nawiew na tył

- ładniej wykonane wnętrze

- przycisk SOS :)

 

Toyota minusy :

 

- kolor biały kojarzy się w Wawie w Corollach z Uberem bez licencji 😉

- mało miejsca w bagażniku bo jest gaz w kole...a wyżej wala się kompresor i gaśnica...

- brak grzania

- kamera cofania, ale bez czujników

 

Poruszam się głownie po Warszawie, 2 osoby dorosłe dziecko z tyłu jeszcze z 2 miesiące w foteliku...plus 2 małe psy 😉

 

Jutro jadę się przejechać bo to też ważne..ale może Wy macie jakieś spostrzeżenia?

 

Z góry dziękuję i jak zawsze nie zawiedziecie.... żadnego z aut nie mogę odkupić po końcu wynajmu.

 

 

 

 

Edytowane przez slon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, G.O.A.T. napisał(a):

Toyota. 

Ja wiem ogólnie, że to ten sam segment...ale ogólnie patrząc na NCAP jeśli to jakiś wyznacznik to I30 testowane było ostatnio tylko w 2017 roku....a Corolla 2019.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, slon napisał(a):

Poruszam się głownie po Warszawie, 2 osoby dorosłe dziecko z tyłu jeszcze z 2 miesiące w foteliku...plus 2 małe psy 😉

 

Hyundai.

Kombi w tej konfiguracji jest lepsze. No i jak bez czujników parkowania? To są jeszcze takie auta? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, kravitz napisał(a):

 

Hyundai.

Kombi w tej konfiguracji jest lepsze. No i jak bez czujników parkowania? To są jeszcze takie auta? ;]

Właśnie się zdziwiłem. W corolli jest w tej wersji tylko kamera bez czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, slon napisał(a):

Ja wiem ogólnie, że to ten sam segment...ale ogólnie patrząc na NCAP jeśli to jakiś wyznacznik to I30 testowane było ostatnio tylko w 2017 roku....a Corolla 2019.

 


 

Jeździłem w wypożyczalniach jednym i drugim. Toyota przynajmniej coś jedzie i nie chce Cię zabić. 

Edytowane przez G.O.A.T.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten hujdaj to prędzej 1.0 z T. Czas 0-100 będzie miał jak Toytoy.

Jak dla mnie to oba auta są słabe. Wybierz co dla Ciebie ma mniej wad.

 

Z racji, że Toytoy jest z LPG osobiście nie mając innych opcji wybrałbym Hujdaja.

Edytowane przez nikt-znany
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, nikt-znany napisał(a):

Ten hujdaj to prędzej 1.0 z T. Czas 0-100 będzie miał jak Toytoy.

Jak dla mnie to oba auta są słabe. Wybierz co dla Ciebie ma mniej wad.

 

Z racji, że Toytoy jest z LPG osobiście nie mając innych opcji wybrałbym Hujdaja.

silnik z turbo będzie bardziej elastyczny na niższych obrotach

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, slon napisał(a):

Hej co byście wybrali jako służbowe...czyli względy awaryjności, paliwa nie mają tu znaczenia dla użytkownika.

 

Auta z 2022 roku oba na alusach, android auto  :

 

 

Służbowy do użytku prywatnego? Która firma taka fajna, gdyż coraz trudniej z tym.

 

Toyota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, slon napisał(a):

Jeszcze taka różnica :

 

Hyundai ma koło dojazdowe i ręczny ręczny

 

Corolla spray i automatyczny ręczny

 

 

Co tobie za różnica co tam jest czy czego nie ma jako zapas?

Jak coś to wzywasz assistance. W moich 3-ostatnich autach firmowych nawet nie wnikałem co tam jest ;). Nigdy nie używałem.

Na ręcznym tym też za bardzo nie pojeździsz.

Bierz co Ci się bardziej podoba i ma lepsze wyposażenie :ok:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hultaj bo kombi

jak służbowy to gaz zbędny, a na benzynie jak zauważyłeś rzadziej tankujesz

jedyne co brakuje w hultaju ws do toyoty to aktywny tempomat

z drugiej strony jak jeździsz głównie po mieście to właściwie nie ma znaczenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, slon napisał(a):

Hej co byście wybrali jako służbowe..

 

 

Z Toyotą jestem totalnie niekompatybilny. Bez wahania brałbym Hyundaya. Jeździłem parę razy Kią Ceed z wypożyczalni (bliźniak i30) i bardzo dobrze mi się jechało. Niekoniecznie 110 konny i30 będzie wolniejszy od 125 konnej Corolli, bo Corolle mają gówniane skrzynie CVT (ale może tylko hybrydy), które tylko wyją, a nie jadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Corolla dojeździe do 200 bez wizyty w serwisie.

(patrzę co prawda na segment B z nauki jazdy: rio/i20 sprzęgło 60-70, amory tył tak samo. Yarisy do 170 i więcej to tylko klocki 😇)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Camel napisał(a):

Moim zdaniem Corolla dojeździe do 200 bez wizyty w serwisie.

 

To faktycznie kluczowy argument w przypadku sluzbowki w najmie ;]

Osobiscie bym bral Hyundaia, ma duzo przyjemniejsze wnetrze i pewnie bedzie lepiej wyciszony.

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

To faktycznie kluczowy argument w przypadku sluzbowki w najmie ;]

Osobiscie bym bral Hyundaia, ma duzo przyjemniejsze wnetrze i pewnie bedzie lepiej wyciszony.

 

Zależy czy furakaa odstawia  do serwisu w godzinach pracy czy tez nie. Tu widać po przebiegu, że fura nie zarabia więc masz racje 👍

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, OPAL napisał(a):

Przy takim przebiegu to wszystko jedno, ale ja brałbym Hyundaia z turbiną.

plus minus 1200 miesięcznie tak średnio.  Dlatego też analizuje zasieg gazu.  Oddzielna kwestia to niby zakaz parkowania w garażu auta z LPG.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2023 o 13:48, slon napisał(a):

Hej co byście wybrali jako służbowe...czyli względy awaryjności, paliwa nie mają tu znaczenia dla użytkownika.

 

Auta z 2022 roku oba na alusach, android auto  :

 

Toyota Corolla Sedan 125 KM (silnik chyba 1.5) GAZ w kole kolor biały

Hyundai I30 KOMBI 110 KM, Benzyna kolor srebny

 

 

 

Z tego co ja widzę...a mi pewnie pomożecie :

 

Hyundai  PLUSY :

 

- kolor

- kombi

- bez gazu (większy zasięg)

- grzane fotele

- grzana kierownica

- reflektory skrętne

- kamera cofania z czujnikami

- składane elektrycznie lusterka

 

Hynudai minusy :

 

- wolniejszy

- wkurzający asystent pasa

- brak aktywnego tempomatu

- brak nawiewu na tył dla pasażerów

- mniejsze bezpieczeństwo

 

Toyota plusy :

 

- poduszka kolanowa

- aktywny tempomat

- rozpoznawanie znaków

- większe bezpieczeństwo (bazuje na NCAP )

- nawiew na tył

- ładniej wykonane wnętrze

- przycisk SOS :)

 

Toyota minusy :

 

- kolor biały kojarzy się w Wawie w Corollach z Uberem bez licencji 😉

- mało miejsca w bagażniku bo jest gaz w kole...a wyżej wala się kompresor i gaśnica...

- brak grzania

- kamera cofania, ale bez czujników

 

Poruszam się głownie po Warszawie, 2 osoby dorosłe dziecko z tyłu jeszcze z 2 miesiące w foteliku...plus 2 małe psy 😉

 

Jutro jadę się przejechać bo to też ważne..ale może Wy macie jakieś spostrzeżenia?

 

Z góry dziękuję i jak zawsze nie zawiedziecie.... żadnego z aut nie mogę odkupić po końcu wynajmu.

 

 

 

 

 

Jeżdżę służbowym Ceed`em, sporo pojeździłem Corollą. Wziąłbym Corollę tylko przy dwóch spełnionych warunkach - nie jeździsz w trasach i ma automatyczną skrzynię. W każdym innym przypadku Hyundai.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wujek napisał(a):

No bez jak użerać się z latającym kołem lewarkiem jak w lanosie 23 lata temu. Bierz hyundaja i nie wydziwiaj.

 

Używałem 2 Lanosy i w żadnym nie latało koło ani lewarek.

Edytowane przez Citric
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2023 o 13:48, slon napisał(a):

Hej co byście wybrali jako służbowe...czyli względy awaryjności, paliwa nie mają tu znaczenia dla użytkownika.

 

Auta z 2022 roku oba na alusach, android auto  :

 

Toyota Corolla Sedan 125 KM (silnik chyba 1.5) GAZ w kole kolor biały

Hyundai I30 KOMBI 110 KM, Benzyna kolor srebny

 

 

Z góry dziękuję i jak zawsze nie zawiedziecie.... żadnego z aut nie mogę odkupić po końcu wynajmu.

 

Teść Corollę opisał krótko - "drzwi zamykają się jak w Trabancie".

I z tego co wiem, nie jest to odosobniona opinia - Toyoty mają kiepskie wygłuszenie.

Jeśli w Hultaju jest tak jak w bliźniaczej Kii - to tutaj chyba punkt dla "koreańca"

 

Najlepiej by było, jakbyś miał możliwość przejechania się obydwoma.

 

A z drugiej strony - auto służbowe, jakie by nie było jest najlepsze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Majkiel napisał(a):

 

Teść Corollę opisał krótko - "drzwi zamykają się jak w Trabancie".

 

Dokładnie takie samo wrażenie miałem w Avensis 2016r. Cisza podczas jazdy dosyć była, ale jednak dźwięk zamykanych drzwi to jak w stodole...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2023 o 13:48, slon napisał(a):

Hej co byście wybrali jako służbowe...czyli względy awaryjności, paliwa nie mają tu znaczenia dla użytkownika.

 

Auta z 2022 roku oba na alusach, android auto  :

 

Toyota Corolla Sedan 125 KM (silnik chyba 1.5) GAZ w kole kolor biały

Hyundai I30 KOMBI 110 KM, Benzyna kolor srebny

 

 

 

Z tego co ja widzę...a mi pewnie pomożecie :

 

Hyundai  PLUSY :

 

- kolor

- kombi

- bez gazu (większy zasięg)

- grzane fotele

- grzana kierownica

- reflektory skrętne

- kamera cofania z czujnikami

- składane elektrycznie lusterka

 

Hynudai minusy :

 

- wolniejszy

- wkurzający asystent pasa

- brak aktywnego tempomatu

- brak nawiewu na tył dla pasażerów

- mniejsze bezpieczeństwo

 

Toyota plusy :

 

- poduszka kolanowa

- aktywny tempomat

- rozpoznawanie znaków

- większe bezpieczeństwo (bazuje na NCAP )

- nawiew na tył

- ładniej wykonane wnętrze

- przycisk SOS :)

 

Toyota minusy :

 

- kolor biały kojarzy się w Wawie w Corollach z Uberem bez licencji 😉

- mało miejsca w bagażniku bo jest gaz w kole...a wyżej wala się kompresor i gaśnica...

- brak grzania

- kamera cofania, ale bez czujników

 

Poruszam się głownie po Warszawie, 2 osoby dorosłe dziecko z tyłu jeszcze z 2 miesiące w foteliku...plus 2 małe psy 😉

Jutro jadę się przejechać bo to też ważne..ale może Wy macie jakieś spostrzeżenia?

 

Z góry dziękuję i jak zawsze nie zawiedziecie.... żadnego z aut nie mogę odkupić po końcu wynajmu.

A jak wrażenia po przejażdżce? Nie wiem czy w Hultaju ale w Toyce jest front assist (PCS) i raz nam dupkę uratowało. Przy tym grzanie kiery jest wydumką. Częściej korzysta się z  grzanych foteli chyba. Jakaś informacja czy manual czy automat? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, lucash napisał(a):

A jak wrażenia po przejażdżce? Nie wiem czy w Hultaju ale w Toyce jest front assist (PCS) i raz nam dupkę uratowało. Przy tym grzanie kiery jest wydumką. Częściej korzysta się z  grzanych foteli chyba. Jakaś informacja czy manual czy automat? 

Hej manual jeden i drugi. Wczoraj się przejechałem Corolla. Dla mnie ciaśniejsza jest ..dziwne. Może dlatego, że te drzwi są grube. Nie odczułem na gazie tych 15 KM jakoś rewelacyjnie. Na pewno auto głosniejsze niż i30 na trasie. Aktywny tempomat spoko..ale ja w sumie nie korzystam z tego (roczniki które nie są w stanie zaufać systemom ;). Zapomniałem jeszcze o dwóch aspektach. I30 ma regulacje "lędźwiowego" w fotelu kierowcy i start stop. Dla mnie to fajna opcja, mniej się męcze na trasie, a lubię ciszę na światłach...

 

Reasumując wybrałem i30 również ze względu na brak zabawy z gazem. Analizując jednak zakup dla siebie, pewnie bym wybrał Corolle ze względu na niezawodność oraz ekonomiczność (gaz). Kwestie bezpieczeństwa ciężko omówić - I30 ma NCAP z 2017 i nie powatarzał...Corolla 2019.... nie ma jak się odnieść realnie. Corolla ma na pewno więcej funkcji regulacji systemów bezpieczeństwa niż i30. I30 też ma automatyczne hamowanie, ale nie reguluje się czułości. Corolla ma puduszkę kolanową i30 za dopłatą no i na SOS, którego i30 niema. To trochę dziwne bo auto z 2022, ale to chyba weszło zgodnie z hologacją produkcji danego rocznika czy jakoś tak.

 

 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, slon napisał(a):

Hej manual jeden i drugi. Wczoraj się przejechałem Corolla. Dla mnie ciaśniejsza jest ..dziwne. Może dlatego, że te drzwi są grube. Nie odczułem na gazie tych 15 KM jakoś rewelacyjnie. Na pewno auto głosniejsze niż i30 na trasie. Aktywny tempomat spoko..ale ja w sumie nie korzystam z tego (roczniki które nie są w stanie zaufać systemom ;). Zapomniałem jeszcze o dwóch aspektach. I30 ma regulacje "lędźwiowego" w fotelu kierowcy i start stop. Dla mnie to fajna opcja, mniej się męcze na trasie, a lubię ciszę na światłach...

 

Reasumując wybrałem i30 również ze względu na brak zabawy z gazem. Analizując jednak zakup dla siebie, pewnie bym wybrał Corolle ze względu na niezawodność oraz ekonomiczność (gaz). Kwestie bezpieczeństwa ciężko omówić - I30 ma NCAP z 2017 i nie powatarzał...Corolla 2019.... nie ma jak się odnieść realnie. Corolla ma na pewno więcej funkcji regulacji systemów bezpieczeństwa niż i30. I30 też ma automatyczne hamowanie, ale nie reguluje się czułości. Corolla ma puduszkę kolanową i30 za dopłatą no i na SOS, którego i30 niema. To trochę dziwne bo auto z 2022, ale to chyba weszło zgodnie z hologacją produkcji danego rocznika czy jakoś tak.

Skoro nie automat i nie hybryda to dobrze wybrałeś. Autostop to jest w sytuacjach awaryjnych i nie reguluje się czułości. SOS - nie korzystaj lepiej ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od paru generacji odnosilem wrazenie, ze corolla sedan jest o oczko nizej jezeli chodzi o wykonczenie od hatcha i kombi. Sedan to mało praktyczna buda. Tez bym brał Hultaja, tymbardziej jezeli to turbobenzyna. Dychawiczny wolnossak to juz nie te czasy. W codziennym uzytkowaniu silnik z T będzie o niebo przyjemniejszy w jezdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Filipfm napisał(a):

od paru generacji odnosilem wrazenie, ze corolla sedan jest o oczko nizej jezeli chodzi o wykonczenie od hatcha i kombi. Sedan to mało praktyczna buda. Tez bym brał Hultaja, tymbardziej jezeli to turbobenzyna. Dychawiczny wolnossak to juz nie te czasy. W codziennym uzytkowaniu silnik z T będzie o niebo przyjemniejszy w jezdzie

I30 wydaje mi sie, ze ten 1.5 benzyna 110KM jest wolnossący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, slon napisał(a):

I30 wydaje mi sie, ze ten 1.5 benzyna 110KM jest wolnossący.

 

ktoś wspomniał w wątku turbo. Czyli w kategorii silnika nie ma faworyta 😄 faktycznie w roczniku 2022 był jeszcze 1.5 NA 110KM

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Filipfm napisał(a):

 

ktoś wspomniał w wątku turbo. Czyli w kategorii silnika nie ma faworyta 😄 faktycznie w roczniku 2022 był jeszcze 1.5 NA 110KM

Jeden i drugi wolnossący benzyna. Jeden i drugi dziura jak wdepniesz :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, slon napisał(a):

Jeden i drugi wolnossący benzyna. Jeden i drugi dziura jak wdepniesz :)

 

 

trzeba miec swiadomosc co sie ma pod nogą i jezdzic tak jak tego charakterystyka wymaga. Najgorzej jest jak na codzien smigasz czymś ze swistakiem i sie zapomnisz w wolnossaku 😄 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, OPAL napisał(a):

Rozkminki jakbyś wybierał auto na całe życie.

Wsiądź do obydwóch, może będzie opcja przejechać się.

Na takie przebiegi po mieście to szkoda czasu na doktoryzowanie się. Oba są po prostu... biedne.

 

może i biedne, ale jeden z nich jest bardziej praktyczny i nie marznie w nim tyłek i ręce ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@slon nie wiem czy jeszcze aktualne, ale dziś przejechałem sie Corollą z tym silnikiem i przebiegiem 25 000km. Dźwięk silnika i hałas panujący w środku od razu daje się we znaki. Helikopter w ogniu. Hyundaiem nie jechałem, ale Octavia 1.0 TSI przy tym to wzór ciszy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OPAL napisał(a):

@slon nie wiem czy jeszcze aktualne, ale dziś przejechałem sie Corollą z tym silnikiem i przebiegiem 25 000km. Dźwięk silnika i hałas panujący w środku od razu daje się we znaki. Helikopter w ogniu. Hyundaiem nie jechałem, ale Octavia 1.0 TSI przy tym to wzór ciszy.

 

Tak jest jakoś dziwnie głośny, Inaczej wszystko działa niż w i30 w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Tre-Bor napisał(a):

Corolla, dlaczego?

Miałem różne auta combi, hatchback, sedan.

W sedanie w kabinie jest naj ciszej ale jest naj mniej praktyczny.

Pewnie jest ciszej niż w Corolli combi lub htb z tym samym silnikiem, ale w Corolli sedan 1.5 125KM jest głośniej niż w mojej Megane 1.5 dci combi z 2011 roku czy w Octavii combi 3fl z 1.0TSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.