MalibooWLKP Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy. Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze "przelewało" się w kabinie. Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach? A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Nie zaobserwowałem takiego czegoś może masz nagrzewnice zapchaną i na zakrętach się w niej przelewa płyn i spada wydajność ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Może jestem dziwny, ale też to zauważyłem w "heczbeku" Fizyka, ale nie wytłumaczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy. > Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a > nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze > "przelewało" się w kabinie. > Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach? > A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko! Nic takiego nie zaobserwowalem, w zadnym z dotychczasowych aut... Temperatura przeciez nie zmienia sie tak szybko. Jedyne co mi przychodzi na mysl, to nieszczelne okno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Nie zaobserwowałem takiego czegoś może masz nagrzewnice zapchaną i na zakrętach się w niej przelewa > płyn i spada wydajność ogrzewania. W nowych autach a konkretnie octaviach II i roomsterach raczej nagrzewnicy nie mam zapchanej, a również mam czasami takie zjawisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Normalne, w zależności od budowy/położenia nagrzewnicy przy pokonywaniu zakrętu nagrzewnica się "odpowietrza" i stąd mamy "uderzenie" ciepła ma kratkach przez chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Temperatura spada na moment! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Temperatura spada na moment! Też zauwazyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Temperatura spada na moment! Miałem tak w astrze gie, golfie 4 i teraz w borze też ale w tico tego nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Temperatura spada na moment! potwierdzam, ale za cholerę nie wiem czemu. w htb i mniejszych gabarytach wnętrz tego nigdy nie zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BRYNDZKI Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 To samo mam w xsarze, takie dziwne uderzenie zimna i tez nie wiem dlaczego tak się dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Fizyka na salę proszę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Mi na zakrętach wieje zimnym między gałką zmiany biegów a konsolą środkową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Mi na zakrętach wieje zimnym między gałką zmiany biegów a konsolą środkową. W Astrze F, ze srodkowych zawsze wialo zimnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Uhm... też coś takiego obserwuję czasami w firmowym mondku... ale dlaczego tak się dzieje to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Jest takie zjawisko. Zimą jakoś tego specjalnie nie czuję, chociaż na ostrzejszych zakrętach czuć nagle, że "ciepło się gdzieś przesunęło", ale bardzo czuć to latem przy włączonej klimie. Jadę prosto, ładnie chłodno, ostro skręcam - robi się ciepło albo nagle dostaję w pysk lodowatym powietrzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narat Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Też to obserwowałem u siebie we wszystkich autach. Nie ma się w sumie czemu dziwić, przecież z kratek płynie cały czas struga (czyli pewna masa) powietrza. Z reguły znajdujemy się w niej (przynajmniej częściowo). Na zakręcie struga powietrza się odchyla się na skutek działania sił odśrodkowych, więc nagle zmienia się rozpływ powietrza w aucie - zapewne ciepłe powietrze płynące na nas odchyla się tak, że już się w nim nie znajdujemy. Spróbujcie wziąć ze sobą pasażera i sikawkę z wodą. Niech zacznie sikać (oczywiście za oknem ) w stronę tyłu pojazdu, tak jak powietrze z kratek, Wy w tym czasie wykonajcie mocniejszy skręt. Strumień się odchyli zgodnie z siłą odśrodkową. To samo dzieje się z powietrzem, ktorego nie widzimy. Może piszę trochę niefachowo, ale tak to działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Jest takie zjawisko. Zimą jakoś tego specjalnie nie czuję, chociaż na ostrzejszych zakrętach czuć > nagle, że "ciepło się gdzieś przesunęło", ale bardzo czuć to latem przy włączonej klimie. Jadę > prosto, ładnie chłodno, ostro skręcam - robi się ciepło albo nagle dostaję w pysk lodowatym > powietrzem. zimne powietrze jest cięższe i dochodzi do jakiś zawirowań które odczuwamy jako "ochłodzenie" ? w każdym razie u mnie też to czuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Temperatura spada na moment! No to u mnie rośnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > No to u mnie rośnie Może masz przekładkę z anglika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a > nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze > "przelewało" się w kabinie. > Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach? U mnie po zakręcie czuć, że wieje cieplejsze powietrze z nawiewów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Normalne zjawisko. Różnica gęstości zimnego i ciepłego powietrza. Zimne zachowuje się jak płyn, ma też swoją masę i działa na nie przyśpieszenie jak na każde inne ciało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Mam tak w obecnych dwóch autach i miałem w trzecim poprzednim. Zawsze jak pokonuję długi łuk w prawo, to dmucha chłodne i na odwrót. Nie ma znaczenia położenie nagrzewnicy. W BMW mam rurki do grzejnika z lewej, w Fiacie są z prawej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach? Zauważyłem, praktycznie w każdym. Pewnie kwestia bezwładności masy powietrza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Zauważyłem, praktycznie w każdym. Pewnie kwestia bezwładności masy powietrza... Raczej płynu chłodzącego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdude Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Raczej płynu chłodzącego. Nie, bo z nawiewów cały czas leci ciepło. A czuć przez moment takie uderzenie zima, w mnie u Fabii z boku. Jakby gdzieś zaraz przy drzwiach była zebrana pewna ilość zimnego powietrza, które na zakręcie się przemieszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Astra G hatchback ma to w standardzie. Przy ostrym zakręcie z kratek na moment dmucha zimnym powietrzem mimo włączonego ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Zaobserwowałem dziwną rzecz, Ja Nie ale... Może to wynikać z układu wentylacji danego auta ( brak nawiewu na stopy pasażerów i na tył kabiny lub wyłączony/słabszy nawiew na tył ) oraz tunele na środku kabiny odgradzające kierowce i pasażera. Powstawała by wtedy różnica temperatur między przodem kabiny i tyłem auta i w konsekwencji podczas zmiany kierunku jazdy bezwładność masy powietrza powoduje jego mieszanie. Pamiętajmy, że: 1 m3 powietrza waży w przybliżeniu 1,2 kg a w kombi jest kilka m3 powietrza w kabinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Wiele razy zaobserwowane i nic w tym dziwnego. Zapewne masa powietrza zimnego i ciepłego i jego bezwładność ma z tym sporo wspólnego. Ważne także jest chyba to, że ciepłe powietrze zawsze wędruje ku górze. Do tego dodajmy przechyły auta i mamy rozwiązanie problemu. To tak jakby próbować zagrzać sobie nogi wyłącznie nadmuchem na szybę. Ciężko to zrobić. W czachę gorąco, a byty zimne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Jest rozwiązanie zeby się auto tak nie bujało na zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Jest rozwiązanie zeby się auto tak nie bujało na zakrętach Ten by Ci sie spodobal tdi, udawane 4x4 i air A co do tematu W mondeo czulem jak zimne powietrze na zakrecie lecialo gdzies z okolicy radia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Nie zaobserwowałem takiego czegoś może masz nagrzewnice zapchaną i na zakrętach się w niej przelewa > płyn i spada wydajność ogrzewania. Ale ile niby kolega w tym zakręcie jest, że odczuwa spadek temperatury? 5 minut? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 ja wiem że kabreiolety są fajne, ale chyba czas założyć dach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Ten by Ci sie spodobal > tdi, udawane 4x4 i air > A co do tematu > W mondeo czulem jak zimne powietrze na zakrecie lecialo gdzies z okolicy radia sam jesteś udawany. Akurat B5 ma pełne 4x4 nawet lepsze od subaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy. > Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a > nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze > "przelewało" się w kabinie. > Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach? > A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko! Czytając te odpowiedzi (wypociny) pytam czy nikt nie wpadł na to że podczas pokonywania zakrętu zazwyczaj mamy minimalne obroty silnika , stad chłodniejsze powietrze pompa po prostu wolniej podaje płyn do nagrzewnicy i stąd uczucie chłodniejszego powietrza ,a jak chcecie mieć ciepło na zakręcie to pilnujcie obrotomierza tak w granicach 2gi bieg i minimum 3tyś obr.Ot cała prawda o chłodzie na zakrętach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Czytając te odpowiedzi (wypociny) pytam czy nikt nie wpadł na to że podczas pokonywania zakrętu > zazwyczaj mamy minimalne obroty silnika , stad chłodniejsze powietrze pompa po prostu wolniej > podaje płyn do nagrzewnicy i stąd uczucie chłodniejszego powietrza Ty chyba dieslem jeździsz, albo z kapeluszem, skoro w zakręcie masz minimalne obroty. Twoje wypociny wcale nie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > sam jesteś udawany. > Akurat B5 ma pełne 4x4 nawet lepsze od subaru W czym to 4x4 z Passata jest lepsze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Czytając te odpowiedzi (wypociny) pytam czy nikt nie wpadł na to że podczas pokonywania zakrętu > zazwyczaj mamy minimalne obroty silnika , stad chłodniejsze powietrze pompa po prostu wolniej > podaje płyn do nagrzewnicy i stąd uczucie chłodniejszego powietrza ,a jak chcecie mieć ciepło > na zakręcie to pilnujcie obrotomierza tak w granicach 2gi bieg i minimum 3tyś obr.Ot cała > prawda o chłodzie na zakrętach To jest niezależne od obrotów! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > sam jesteś udawany. > Akurat B5 ma pełne 4x4 nawet lepsze od subaru w polaczeniu z tdi na pewno hehe wlasciciel mowil, ze boka mozna zapiac na mokrym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MalibooWLKP Napisano 7 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 Żeby doprecyzować, ustawiam ogrzewanie zawsze na szybę przednią, boczne z kratek i nogi. Nigdy w twarz mi nie dmucha! Jakoś najbardziej przemawia do mnie ta bezwładność nagrzanego powietrza. Ale co dziwne w e36 gdzie tunel środkowy był zdecydowanie wyższy, takiego zjawiska nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_Carlsson Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy. > Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a > nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze > "przelewało" się w kabinie. > Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach? > A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko! zaobserwowałem to w każdym samochodzie którym jeździłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Ale co dziwne w e36 gdzie tunel środkowy był zdecydowanie wyższy, takiego zjawiska nie było. U mnie w e36 tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Codename47 Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy. > Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a > nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze > "przelewało" się w kabinie. > Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach? > A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko! tez takie cos zaobserwowalem i caly czas mi sie zdawalo ze mi sie wydaje ale widze ze wiecej osob tak ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy. > Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a > nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze > "przelewało" się w kabinie. > Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach? > A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko! Też to zauważyłem, ale przy klimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > tez takie cos zaobserwowalem i caly czas mi sie zdawalo ze mi sie wydaje ale widze ze wiecej osob > tak ma to podobno z wiekiem przychodzi ...tylko to bardziej uderzenia gorąca powinny być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 7 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2012 > Może masz przekładkę z anglika? 4 całkiem różne auta i w każdym to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > W czym to 4x4 z Passata jest lepsze? w pełni mechaniczne, bez sterowania elektronicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2012 > w pełni mechaniczne, bez sterowania elektronicznego. A czasem nie jakis haldex? I tak watpie aby bylo lepsze do mechanicznego AWD chociazby w starszej Imprezie czy Lancerze EVO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.