Skocz do zawartości

Ogrzewanie w samochodzie


MalibooWLKP

Rekomendowane odpowiedzi

Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy.

Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze "przelewało" się w kabinie.

Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach?

A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko! hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy.

> Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a

> nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze

> "przelewało" się w kabinie.

> Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach?

> A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko!

Nic takiego nie zaobserwowalem, w zadnym z dotychczasowych aut...

Temperatura przeciez nie zmienia sie tak szybko.

Jedyne co mi przychodzi na mysl, to nieszczelne okno grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie zaobserwowałem takiego czegoś może masz nagrzewnice zapchaną i na zakrętach się w niej przelewa

> płyn i spada wydajność ogrzewania.

W nowych autach a konkretnie octaviach II i roomsterach raczej nagrzewnicy nie mam zapchanej, a również mam czasami takie zjawisko. hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest takie zjawisko. Zimą jakoś tego specjalnie nie czuję, chociaż na ostrzejszych zakrętach czuć nagle, że "ciepło się gdzieś przesunęło", ale bardzo czuć to latem przy włączonej klimie. Jadę prosto, ładnie chłodno, ostro skręcam - robi się ciepło albo nagle dostaję w pysk lodowatym powietrzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to obserwowałem u siebie we wszystkich autach.

Nie ma się w sumie czemu dziwić, przecież z kratek płynie cały czas struga (czyli pewna masa) powietrza. Z reguły znajdujemy się w niej (przynajmniej częściowo). Na zakręcie struga powietrza się odchyla się na skutek działania sił odśrodkowych, więc nagle zmienia się rozpływ powietrza w aucie - zapewne ciepłe powietrze płynące na nas odchyla się tak, że już się w nim nie znajdujemy.

Spróbujcie wziąć ze sobą pasażera i sikawkę z wodą. Niech zacznie sikać (oczywiście za oknem smile.gif) w stronę tyłu pojazdu, tak jak powietrze z kratek, Wy w tym czasie wykonajcie mocniejszy skręt. Strumień się odchyli zgodnie z siłą odśrodkową. To samo dzieje się z powietrzem, ktorego nie widzimy.

Może piszę trochę niefachowo, ale tak to działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest takie zjawisko. Zimą jakoś tego specjalnie nie czuję, chociaż na ostrzejszych zakrętach czuć

> nagle, że "ciepło się gdzieś przesunęło", ale bardzo czuć to latem przy włączonej klimie. Jadę

> prosto, ładnie chłodno, ostro skręcam - robi się ciepło albo nagle dostaję w pysk lodowatym

> powietrzem.

zimne powietrze jest cięższe i dochodzi do jakiś zawirowań które odczuwamy jako "ochłodzenie" ?

w każdym razie u mnie też to czuć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a

> nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze

> "przelewało" się w kabinie.

> Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach?

U mnie po zakręcie czuć, że wieje cieplejsze powietrze z nawiewów smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej płynu chłodzącego.

Nie, bo z nawiewów cały czas leci ciepło. A czuć przez moment takie uderzenie zima, w mnie u Fabii z boku. Jakby gdzieś zaraz przy drzwiach była zebrana pewna ilość zimnego powietrza, które na zakręcie się przemieszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaobserwowałem dziwną rzecz,

Ja Nie ale...

Może to wynikać z układu wentylacji danego auta ( brak nawiewu na stopy pasażerów i na tył kabiny lub wyłączony/słabszy nawiew na tył ) oraz tunele na środku kabiny odgradzające kierowce i pasażera.

Powstawała by wtedy różnica temperatur między przodem kabiny i tyłem auta i w konsekwencji podczas zmiany kierunku jazdy bezwładność masy powietrza powoduje jego mieszanie.

Pamiętajmy, że:

1 m3 powietrza waży w przybliżeniu 1,2 kg a w kombi jest kilka m3 powietrza w kabinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele razy zaobserwowane i nic w tym dziwnego. Zapewne masa powietrza zimnego i ciepłego i jego bezwładność ma z tym sporo wspólnego. Ważne także jest chyba to, że ciepłe powietrze zawsze wędruje ku górze. Do tego dodajmy przechyły auta i mamy rozwiązanie problemu.

To tak jakby próbować zagrzać sobie nogi wyłącznie nadmuchem na szybę. Ciężko to zrobić. W czachę gorąco, a byty zimne. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy.

> Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a

> nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze

> "przelewało" się w kabinie.

> Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach?

> A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko!

hmm.gif Czytając te odpowiedzi (wypociny) pytam czy nikt nie wpadł na to że podczas pokonywania zakrętu zazwyczaj mamy minimalne obroty silnika ok.gif, stad chłodniejsze powietrze ok.gifpompa po prostu wolniej podaje płyn do nagrzewnicy i stąd uczucie chłodniejszego powietrza waytogo.gif,a jak chcecie mieć ciepło na zakręcie to pilnujcie obrotomierza tak w granicach 2gi bieg i minimum 3tyś obr.Ot cała prawda o chłodzie na zakrętach zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytając te odpowiedzi (wypociny) pytam czy nikt nie wpadł na to że podczas pokonywania zakrętu

> zazwyczaj mamy minimalne obroty silnika , stad chłodniejsze powietrze pompa po prostu wolniej

> podaje płyn do nagrzewnicy i stąd uczucie chłodniejszego powietrza

Ty chyba dieslem jeździsz, albo z kapeluszem, skoro w zakręcie masz minimalne obroty. shocked.gif

Twoje wypociny wcale nie lepsze. smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytając te odpowiedzi (wypociny) pytam czy nikt nie wpadł na to że podczas pokonywania zakrętu

> zazwyczaj mamy minimalne obroty silnika , stad chłodniejsze powietrze pompa po prostu wolniej

> podaje płyn do nagrzewnicy i stąd uczucie chłodniejszego powietrza ,a jak chcecie mieć ciepło

> na zakręcie to pilnujcie obrotomierza tak w granicach 2gi bieg i minimum 3tyś obr.Ot cała

> prawda o chłodzie na zakrętach

To jest niezależne od obrotów! nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby doprecyzować, ustawiam ogrzewanie zawsze na szybę przednią, boczne z kratek i nogi. Nigdy w twarz mi nie dmucha!

Jakoś najbardziej przemawia do mnie ta bezwładność nagrzanego powietrza.

Ale co dziwne w e36 gdzie tunel środkowy był zdecydowanie wyższy, takiego zjawiska nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy.

> Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a

> nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze

> "przelewało" się w kabinie.

> Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach?

> A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko!

zaobserwowałem to w każdym samochodzie którym jeździłem... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy.

> Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a

> nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze

> "przelewało" się w kabinie.

> Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach?

> A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko!

tez takie cos zaobserwowalem i caly czas mi sie zdawalo ze mi sie wydaje 270751858-jezyk.gif ale widze ze wiecej osob tak ma smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zaobserwowałem dziwną rzecz, w dwóch samochodach. Oba kombi jeśli ma to coś do rzeczy.

> Otóż gdy jedziemy prosto po normalnej drodze, jest ciepło, fajnie i ok. Ale gdy pokonamy zakręt, a

> nawet w samym zakręcie, przez moment czuć zmianę temperatury. Tak jakby to ciepłe powietrze

> "przelewało" się w kabinie.

> Czy wyczuliście takie zmiany w swoich autach?

> A jak który mądrzejszy niech wytłumaczy to zjawisko!

Też to zauważyłem, ale przy klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.