pakuu1 Napisano 12 Września 2017 Udostępnij Napisano 12 Września 2017 Cześć, Jaki dobry olej syntetyczny polecicie o parametrach 5W30 i z normą L0-44. Olej będzie jeździł w mini cooper s R56 (1.6T) obecnie zalany jest czymś takim: http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5373-Castrol-Edge-Titanium-FST-5W30-C3-5L.html Ostatnio w swoich autach stosowałem oleje Valvoline i Motul, może wyszło coś nowego czym warto się zainteresować. Przed wymianą polecacie płukankę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Września 2017 Udostępnij Napisano 12 Września 2017 (edytowane) Serwis zalewa do tych aut Shell Helix Ultra C3 5W30. Jeżeli nie chcesz pchać się w super hiper oleje, to tego Shella możesz lać spokojnie. Będzie lepszy od Edge C3. Równie dobry i nie drogi jest Mobil 1 ESP 5W30, ale ma niższy TBN i bardziej nadaje się do diesla. Motula odpuść, Valvo masz do dyspozycji X-treme C3, ale mniej dodatków przeciwzatarciowych niż w Shellu. Rozważyłbym też oleje z normą LL01 zamiast LL04. Płukanka jak najbardziej. Edytowane 12 Września 2017 przez kaczorek79 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 12 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2017 Co masz na myśli super hiper? Nie chce kupić jak najtańszego, raczej coś sprawdzonego co będzie w rzeczywistości syntetykiem a nie jakąś ściemą. Wymiana będzie oczywiście co 10kkm lub rok więc na LL mi nie zależy. Myślałem o takim oleju http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5036-Valvoline-SynPower-XL-III-C3-5W30-5L.html lub o jakimś Millersie. Czemu nie polecasz Motula? Płukana jaka konkretnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 12 Września 2017 Udostępnij Napisano 12 Września 2017 10 minut temu, pakuu1 napisał: Co masz na myśli super hiper? Nie chce kupić jak najtańszego, raczej coś sprawdzonego co będzie w rzeczywistości syntetykiem a nie jakąś ściemą. Wymiana będzie oczywiście co 10kkm lub rok więc na LL mi nie zależy. Myślałem o takim oleju http://www.kolegaberlin.pl/product-pol-5036-Valvoline-SynPower-XL-III-C3-5W30-5L.html lub o jakimś Millersie. Czemu nie polecasz Motula? Płukana jaka konkretnie? Ten olej, co podałeś, to właśnie X-treme C3. On nie jest prawdziwym syntetykiem, tak samo, jak nie jest nim Castrol Edge C3, czy wspomniany przeze mnie Shell Helix Ultra. To nie znaczy, że są jakąś ściemą, bo to też dobre olej, tylko trzeba wiedzieć, który wybrać. Valvoline XL-III (Xtreme) ma bardzo mało dodatków, bardzo niskie TBN i wysoki noack w przeciwieństwie do Shella 5W30 C3, który ma lepiej oczyszczoną bazę dzięki GTL i dosypane trochę dodatków. Motul ma dobre oleje, ale nie 5W30 do benzyny. Oleje super hiper mam na myśli te, które naprawdę są syntetyczne, ale umówmy się, litr poniżej 50zł jest ciężki do zdobycia. Jeśli chodzi o płukankę, to napisz, jakie wcześniej interwały były na olejach i ile przebiegu obecnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 12 Września 2017 Udostępnij Napisano 12 Września 2017 a oleje Primerol? Czy mieliście z nimi doświadczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2017 Udostępnij Napisano 12 Września 2017 lotos, polecam bardzo, lałem już LM po 200 parę za 4L i ten jest lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 12 Września 2017 Udostępnij Napisano 12 Września 2017 ROWE HIGHTEC MULTI SYNT DPF SAE 5W-30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 13 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2017 10 godzin temu, kaczorek79 napisał: Ten olej, co podałeś, to właśnie X-treme C3. On nie jest prawdziwym syntetykiem, tak samo, jak nie jest nim Castrol Edge C3, czy wspomniany przeze mnie Shell Helix Ultra. To nie znaczy, że są jakąś ściemą, bo to też dobre olej, tylko trzeba wiedzieć, który wybrać. Valvoline XL-III (Xtreme) ma bardzo mało dodatków, bardzo niskie TBN i wysoki noack w przeciwieństwie do Shella 5W30 C3, który ma lepiej oczyszczoną bazę dzięki GTL i dosypane trochę dodatków. Motul ma dobre oleje, ale nie 5W30 do benzyny. Oleje super hiper mam na myśli te, które naprawdę są syntetyczne, ale umówmy się, litr poniżej 50zł jest ciężki do zdobycia. Jeśli chodzi o płukankę, to napisz, jakie wcześniej interwały były na olejach i ile przebiegu obecnie. Olej zmieniany był co rok, lub 10kkm. Obecny przebieg to 81000km. Podobno olej, którym był zalewany (ten Castrol) jest zalecany przez BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 13 godzin temu, pakuu1 napisał: Nie chce kupić jak najtańszego, raczej coś sprawdzonego co będzie w rzeczywistości syntetykiem a nie jakąś ściemą. to Ci mocno ogranicza wybór, ale masz np Penrite ENVIRO+ EU 5W30 albo NESTE CITY PRO W Longlife III 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 15 godzin temu, pakuu1 napisał: z normą L0-44 a co to za norma ? pewnie chodziło o LL04, a takich olejów jest wiele jak ma byc tanio, to bym wziął GULF ULE 5W30 jak lepiej, to RAVENOL VMP 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Od 4lat jedze na gulfie 5w30 ule. Brak uwagwysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 A może ktoś się wypowiedzieć na temat Motula 8100 x-clean 5230 c3? Sent from my SM-G900F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 10 godzin temu, pakuu1 napisał: Olej zmieniany był co rok, lub 10kkm. Obecny przebieg to 81000km. Podobno olej, którym był zalewany (ten Castrol) jest zalecany przez BMW. Silnik powinien być czysty w środku, wystarczy jakakolwiek płukanka. Możesz wlać Wynns Profesional Oil System Cleaner, LM Engine Flush itp. W serwisie BMW leją Shella i taki jest rekomendowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 22 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Dnia 13.09.2017 o 19:22, kaczorek79 napisał: Silnik powinien być czysty w środku, wystarczy jakakolwiek płukanka. Możesz wlać Wynns Profesional Oil System Cleaner, LM Engine Flush itp. W serwisie BMW leją Shella i taki jest rekomendowany. To jeszcze jedno pytanie BMW i Mini zaleca olej z normą C3, natomiast ten silnik w autach francuskich ma zalecany olej normą C2... Na jakie parametry patrzeć, aby porównać olej różnych producentów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Dnia 9/13/2017 o 19:22, kaczorek79 napisał: Silnik powinien być czysty w środku, wystarczy jakakolwiek płukanka. Możesz wlać Wynns Profesional Oil System Cleaner, LM Engine Flush itp. W serwisie BMW leją Shella i taki jest rekomendowany. Dobra, to się podepnę. Do silnika benzynowego z hydrauliką luzu zaworowego zamiast GM 5w-30 wziąć Shella 0w-40, czy Totala 0 lub 5w-40 ? Wydumki za ponad 200zł bańka mnie nie interesują (muszę zalać ponad 7 litrów), tylko standardowy dobrej jakości olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 13 minut temu, iwik napisał: Do silnika benzynowego z hydrauliką luzu zaworowego zamiast GM 5w-30 wziąć Shella 0w-40, czy Totala 0 lub 5w-40 ? Wydumki za ponad 200zł bańka mnie nie interesują (muszę zalać ponad 7 litrów), tylko standardowy dobrej jakości olej. Zawory stukają? Ja kiedyś lałem i 5W40 i 5W50 Mobila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Teraz, rwIcIk napisał: Zawory stukają? Ja kiedyś lałem i 5W40 i 5W50 Mobila Nic nie stuka, po prostu cena Shella i Totala teraz jest zbliżona do GM (kiedyś było ze 2x drożej) a prawią tutaj, że te oleje lepsze niż GM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 1 minutę temu, iwik napisał: Nic nie stuka, po prostu cena Shella i Totala teraz jest zbliżona do GM (kiedyś było ze 2x drożej) a prawią tutaj, że te oleje lepsze niż GM. Lej, byle nie podróbki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 7 godzin temu, iwik napisał: Dobra, to się podepnę. Do silnika benzynowego z hydrauliką luzu zaworowego zamiast GM 5w-30 wziąć Shella 0w-40, czy Totala 0 lub 5w-40 ? Wydumki za ponad 200zł bańka mnie nie interesują (muszę zalać ponad 7 litrów), tylko standardowy dobrej jakości olej. Total 5W40 ma dość wysoką lepkość po rozgrzaniu, ale w niczym to nie przeszkadza hydraulicznym popychaczom. Niższa lepkość jest np w Shellu 5W40, a jeszcze niższa w Shellu 0W40. Za Totalem zdecydowanie przemawia cena, to obecnie najtańszy markowy olej na rynku. Nie jest zły, zważywszy, że posiada normę LL01 BMW i 229.5 MB, a te aprobaty stawiają dość wyśrubowane parametry. Shell może być lepiej oczyszczonym olejem od Totala, co może wydłużyć interwał o jakieś 2-3 kkm. Jeśli auto stoi pod chmurką i zimą jest często palone na krótkich odcinkach, to polecam 0W40. Ja u siebie mam 24 hydrauliczne popychacze, plus dwa tłoki na hydraulice do zmiennych faz rozrządu i silnik pięknie chodził nawet na 5W50 w zimie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 9 godzin temu, pakuu1 napisał: To jeszcze jedno pytanie BMW i Mini zaleca olej z normą C3, natomiast ten silnik w autach francuskich ma zalecany olej normą C2... Na jakie parametry patrzeć, aby porównać olej różnych producentów? C3 ma niską zawartość popiołu siarczanowego, C2 jeszcze niższą. To sprzyja katalizatorom, filtrom dpf, ale zostawia więcej depozytów w silniku. Do benzyny, nawet z nowoczesnym katalizatorem, można lać oleje z normą A3/B4, ewentualnie C3, który trzeba częściej wymienić od oleju A3/B4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 7 godzin temu, rwIcIk napisał: Lej, byle nie podróbki. Są podróbki na allegro. Zostawiłem sobie na półce bańkę po Totalu kupionym przez klienta. Różnica widoczna gołym okiem przez laika, a Total rozlewa wszystko w jednej fabryce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 (edytowane) 9 godzin temu, iwik napisał: Nic nie stuka, po prostu cena Shella i Totala teraz jest zbliżona do GM (kiedyś było ze 2x drożej) a prawią tutaj, że te oleje lepsze niż GM. Generalnie trudno porównać oleje o różnych lepkościach i tego się nie robi, ale z tego co wymieniłeś ,,najbardziej syntetyczny'' będzie schell 0w40 z Polskiej dystrybucji z bazą GTL >60% /niemiecki 70% vs. baza Totala HC i to już jest różnica zasadnicza. Schell 5w40 ze starej partii ma >50 GTL, oba mają mocne wiskozatory i bardzo dużo dodatków czyszczących i antypiennych. Tylko schell Rosyjski ma mnie kosztem dyspresanta czyli takiego zwiąku wielopierwiasktowego na mocno zasiarczone paliwo. Jeżeli silnik ekploatowany normalnie nie pobiera oleju 5w30 na zimno śmiało możesz z pewnego źródła lać 0w40/5w40 schell'a-olej jest dużo lepszy zarówno bazą jak i dodatkami niż Total w każdej lepkości.(Total to HC) Jest jeszcze Neste 60% GTL-jakościowo ciut lepsze GTL+ lekko bogatszy pakiet ZDDP vs. schell ale cenowo droższy. Pewny schell 5w40/0w40 (Galon oleje),lejolej.pl + jak zawsze podpowiadam Archoil 9100 i masz olej na poziomie wyższym niż neste.To jest średnia półka olei. Do GM5w30 trudno znaleść chemicznie gorszy odpowiednik tej samej lepkości o jeszcze słabszej bazie HC i mniejszej liczbie dodatków- lotos, orlen platinum są lepsze w skrócie. Edytowane 22 Września 2017 przez Pawel1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 3 godziny temu, kaczorek79 napisał: C3 ma niską zawartość popiołu siarczanowego, C2 jeszcze niższą. To sprzyja katalizatorom, filtrom dpf, ale zostawia więcej depozytów w silniku. Do benzyny, nawet z nowoczesnym katalizatorem, można lać oleje z normą A3/B4, ewentualnie C3, który trzeba częściej wymienić od oleju A3/B4. C2 i C3 mają taką samą zawartość popiołów, różnią się zasadniczo HTHS... C1 ma mniej sieraczanów niż C2 i C3. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 8 godzin temu, kaczorek79 napisał: Są podróbki na allegro. Zostawiłem sobie na półce bańkę po Totalu kupionym przez klienta. Różnica widoczna gołym okiem przez laika, a Total rozlewa wszystko w jednej fabryce. Nawet olej GM ma swoją cenę, jeśli jest z oficjalnej dystrybucji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 5 godzin temu, grogi napisał: C2 i C3 mają taką samą zawartość popiołów, różnią się zasadniczo HTHS... C1 ma mniej sieraczanów niż C2 i C3. Możesz rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 (edytowane) Lepkością dynamiczna na ciepło w temp.150stopni przez 60sekund metoda A-czyli w skrócie teoretycznie ciut mniejsze opory/czyli dalej tzw. ekologia i w labolatorium wychodzi 1,2% zużycia paliwa mniej.....czyli czysta teoretyczna ekologia ze szkodą dla silnika jeżeli HTHS we współczesnym silniku benzynowym N/A ma <3-mietek by Ci powiedział woda-HTHS jej w temp 0*-ok.1,8.Tzw.eko olej. Edytowane 23 Września 2017 przez Pawel1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 9 godzin temu, rwIcIk napisał: Nawet olej GM ma swoją cenę, jeśli jest z oficjalnej dystrybucji Jeśli uważasz, że oficjalna dystrybucja, to ASO Opla, to się mylisz. Z oficjalnej dystrybucji 5L. GM 5W30 Dexos2 kosztuje 100zł. Nadwyżka ceny w ASO, to zwykła marża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 15 godzin temu, grogi napisał: C2 i C3 mają taką samą zawartość popiołów, różnią się zasadniczo HTHS... C1 ma mniej sieraczanów niż C2 i C3. Zgadza się, mój błąd. Dawno nie czytałem o normach ACEA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 23 Września 2017 Udostępnij Napisano 23 Września 2017 Jeśli uważasz, że oficjalna dystrybucja, to ASO Opla, to się mylisz. Z oficjalnej dystrybucji 5L. GM 5W30 Dexos2 kosztuje 100zł. Nadwyżka ceny w ASO, to zwykła marża.Płaciłem 90 zł w znanym sklepie moto, nie przez allegro, wiec to jest normalna cena z oficjalnej dystrybucji tylko z marżą uczciwą a nie ASOwą.Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 28 Września 2017 Udostępnij Napisano 28 Września 2017 Bo dobra, a coś wiadomo nt. Shell HX8 5W-40? PARAMETRY PRODUKTU WARTOŚĆ Nazwa produktu Shell Helix HX8 Synthetic 5W-40 Poprzednia nazwa produktu Zastosowanie olej silnikowy Klasa lepkości SAE 5W-40 Gęstość w temp. 15°C kg/m3 843 Temp.zapłonu COC°C minimum 242 Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C 8742 Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C 1445 Wskaźnik lepkości 172 Spełnione wymagania i posiadane aprobaty API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; MB 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710; Fiat 9.55535-N2 i 9.55535-M2 Pewnie gorszy od Helix Ultra, ale nie mogę znaleźć karty produktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 12 godzin temu, iwik napisał: Pewnie gorszy od Helix Ultra, ale nie mogę znaleźć karty produktu. http://www.epc.shell.com/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 29 Września 2017 Udostępnij Napisano 29 Września 2017 Dnia 28.09.2017 o 22:18, iwik napisał: Bo dobra, a coś wiadomo nt. Shell HX8 5W-40? PARAMETRY PRODUKTU WARTOŚĆ Nazwa produktu Shell Helix HX8 Synthetic 5W-40 Poprzednia nazwa produktu Zastosowanie olej silnikowy Klasa lepkości SAE 5W-40 Gęstość w temp. 15°C kg/m3 843 Temp.zapłonu COC°C minimum 242 Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 40°C 8742 Lepkość kinematyczna mm2/s (cSt)w temp. 100°C 1445 Wskaźnik lepkości 172 Spełnione wymagania i posiadane aprobaty API SN/CF; ACEA A3/B3, A3/B4; MB 229.3; VW 502.00/505.00; Renault RN0700, RN0710; Fiat 9.55535-N2 i 9.55535-M2 Pewnie gorszy od Helix Ultra, ale nie mogę znaleźć karty produktu. HX8 jest produktem słabszym jakościowo od serii ultra, zawiera 45% bazy GTL+ HC i mniej dodatków. Ma tylko lekko większą lepkość w 100stopniach i 40, za sprawą większej ilości wiskozatora. 5w40 Ultra jest bazowo i dodatkowo lepsz, HX8 jak już masz lekki pobór oleju, ale w żadnym wypadku nie jest to high millage, taki pomiędzy ultra a półsyntetycznym HX7. Miałem w podkręconym sc 1.1spi i nie sprawdzał się przy większych obciążeniach termicznych typu 180km/h A2 50km i wałek rozrządu było słychać głoścnie ciśnienie spadło, po 5 tys ciemny-padł wiskozator-do normalnej jazdy niewysilonym n/a ok,z tendencją do lekkiego brania oleju, tak to ultra 5w40/0w40 jakościowo dużo lepsze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robox Napisano 1 Października 2017 Udostępnij Napisano 1 Października 2017 Dobry i prawdziwy olej syntetyczny to Ravenol VMP : http://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1242-RAVENOL-VMP-SAE-5W-30-CleanSynto.html a do tego przepłukać AR 2820 i będzie ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 12 Września 2022 Udostępnij Napisano 12 Września 2022 Odgrzewam wątek. Lałem do tej pory Castrol Edge 5w30. Pora na coś tańszego, bo trzeba robić cięcia budżetowe. Zastanawiam się nad ORLEN PLATINUM MAXEXPERT V 5W-30. Stosował ktoś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 12 Września 2022 Udostępnij Napisano 12 Września 2022 Lej i się nie zastanawiaj Lotos 5w30 obecnie na allegro 4L - 92 zł Uwaga Zaraz po zmianie, zauważalne wycisza się silnik ( bez względu czy ma hydraulikę czy nie) i auto mniej pali. Stosuję już od ok. 6 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 13 Września 2022 Udostępnij Napisano 13 Września 2022 też szukam dobrego oleju: 1. C3 2. 229.5 Co teraz polecacie "kompromisowego" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 13 Września 2022 Udostępnij Napisano 13 Września 2022 Godzinę temu, Camel napisał: też szukam dobrego oleju: 1. C3 2. 229.5 Co teraz polecacie "kompromisowego" ? Jedno wyklucza drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 13 Września 2022 Udostępnij Napisano 13 Września 2022 (edytowane) 10 minut temu, kaczorek79 napisał: Jedno wyklucza drugie. bo to do 2 różnych aut mogłem napisać "olejów" Edytowane 13 Września 2022 przez Camel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Września 2022 Udostępnij Napisano 13 Września 2022 20 godzin temu, mati_lecha napisał: Zastanawiam się nad ORLEN PLATINUM MAXEXPERT V 5W-30. Stosował ktoś Ja lałem na pierwszy rozruch. Silnik nie wybuchł, ciśnienie dobre . Jak auto nie wymagające to można lać, ludzie na tym jeżdżą. Teraz szukam 10w30 z ZDDP, ale głównie to widzę do jakiś kosiarek oleje. Jakby ktoś coś takiego stosował byłby wdzięczny za info. Ten co ostatnio zalałem trochę drogawy 250zł/5l a znów trzeba by zmienić .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 14 Września 2022 Udostępnij Napisano 14 Września 2022 W dniu 12.09.2017 o 21:03, kaczorek79 napisał: Motula odpuść Why? Co złego jest z Motulem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 14 Września 2022 Udostępnij Napisano 14 Września 2022 2 godziny temu, lucash napisał: Why? Co złego jest z Motulem? Chyba tylko to, że trzeba mieć sprawdzone i zaufane źródło pozyskania Motula. W przeciwnym razie jest duża szansa trafienia na podróbkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 14 Września 2022 Udostępnij Napisano 14 Września 2022 3 godziny temu, kenickie napisał: Chyba tylko to, że trzeba mieć sprawdzone i zaufane źródło pozyskania Motula. W przeciwnym razie jest duża szansa trafienia na podróbkę. Wszystkie auta mam tym zalane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 14 Września 2022 Udostępnij Napisano 14 Września 2022 10 minut temu, lucash napisał: Wszystkie auta mam tym zalane... Spoko, do dupowozów Lotos czy Orlen to też dobre oleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Września 2022 Udostępnij Napisano 14 Września 2022 11 godzin temu, lucash napisał: Why? Co złego jest z Motulem? 1. Dużo podróbek Motula na rynku. 2. W tym konkretnym przypadku chodziło zapewne o Xclean+, który nie wyróżnia się niczym w porównaniu do np Lotosa z tą samą normą, czy Orlenu, ale ceną bije je na głowę. 3. Tamten post pisałem 4 lata temu, oleje ewoluują, dzisiaj są często inne pakiety dodatków, a sam Motul też robi dobre oleje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati_lecha Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 A czy jest szansa na zakup podrobionego oleju Orlen lub Lotos? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 23 minuty temu, mati_lecha napisał: A czy jest szansa na zakup podrobionego oleju Orlen lub Lotos? Raczej nie. To dość tanie oleje, więc to raczej one są używane jako podróbki tych droższych. Jakby miały być podrabiane, to co by trzeba było wlać do bańki? Kujawski? Trochę za drogi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 Na forum olejowym, gdzie użytkownicy wysyłają próbki zarówno nowego jak i zużytego oleju do analiz, można poczytać że Orlenowskie i Lotosa oleje nie odbiegają jakością od Motula. Wręcz w niektórych parametrach wypadają lepiej. Od tej pory zacząłem zalewać oleje Orlen i nie mam uwag. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 15 Września 2022 Udostępnij Napisano 15 Września 2022 1 godzinę temu, PAWELwaw84 napisał: Na forum olejowym, gdzie użytkownicy wysyłają próbki zarówno nowego jak i zużytego oleju do analiz, można poczytać że Orlenowskie i Lotosa oleje nie odbiegają jakością od Motula. Wręcz w niektórych parametrach wypadają lepiej. Od tej pory zacząłem zalewać oleje Orlen i nie mam uwag. A ja Specola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 23 godziny temu, Camel napisał: A ja Specola ja go leje już kilka lat, teraz w obu autach Premium C3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 16 Września 2022 Udostępnij Napisano 16 Września 2022 5 minut temu, Ozarek napisał: ja go leje już kilka lat, teraz w obu autach Premium C3 ja do jednego leje właśnie C3, a do drugiego Golda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.