Cinos Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie? Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km. I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD). Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara. 7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć. Targać do domu i naładować w opór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Na pewno nie zaszkodzi spróbować przed wymianą, być może jest po prostu rozładowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Jak nie zasiarczony to się naładuje ale po napięciu spoczynkowym i wieku widac, ze cudów nie będzie 16 minut temu, Cinos napisał: 7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć. Targać do domu i naładować w opór? I jeszcze zależy czym to będziesz ładował, przydałoby się dłuższe ładowanie ograniczonym, niedużym prądem (1-2A). Lidlowa ładowarka tego nie zrobi... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Spajdi Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie? Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km. I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD). Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara. 7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć. Targać do domu i naładować w opór?7 lat akumulator aftermarketowy to już bardzo dobry wynik - spodziewaj się, że padnie tej albo następnej zimy. Możesz gdzieś poprosić o sprawdzenie testerem to też z grubszą powinno potwierdzić jego stan.Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 2 godziny temu, Cinos napisał: Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara. Ładowanie masz eleganckie. Ja w swoim nie przekraczam 14V. Co do akumulatora, raczej szykuj się na wymianę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Pierwszy raz nie odpali i aku do wymiany. ' 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 @Cinos nie masz co się napalać i dziadowac. Jeżeli nie odpali na większym.mrozie. wymień baterie. Dizle mają to do tego że Aku zabijaja świeczki. Może ci trzymać 12v a nie będzie mieć mocy grzania i co? I lipa. Miałem.tak z Aku Magneti Marelli ładnie trzymał 12v a co z tego że nie miał siły nagrzać świec? Wymieniłem na jenoxa gold. Aku.ma 4 zimę. Jeszcze max 1 i będzie zmiana. Znajomy ze sklepu mówi że teraz Aku jak wytrzyma 3-5 lat(dizle) to będzie dobrze... W necie krąży dużo informacji że te rusko ukraińskie są jakieś pancerne. Ale jak to ma.sie do reala? Nie wiem.moze bym zaryzykowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 4 minuty temu, HARDTECHNO napisał: W necie krąży dużo informacji że te rusko ukraińskie są jakieś pancerne. Ale jak to ma.sie do reala? Nie wiem.moze bym zaryzykowal Posiadam od 3 lat ukraiński akumulator Westa Forse 74Ah 720A i na razie nie narzekam. Tyle, że ja z racji krótkich odcinków doładowuję akumulator w okresie zimowym (listopad-marzec) przynajmniej raz w miesiącu. Słyszałem dużo dobrego o w miarę tanich akumulatorach firmy o dość zagadkowej nazwie Kozak. Jest temat na forum elektroda.pl im poświęcony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 @bochumil możliwe że te Aku są jak te z lat 90 w pl. Spróbuję jeżeli cena jest dobra? Jak cię to.kosztowal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 7 minut temu, HARDTECHNO napisał: @bochumil możliwe że te Aku są jak te z lat 90 w pl. Spróbuję jeżeli cena jest dobra? Jak cię to.kosztowal? 300 zł. Co do jakości... Czytałem że przenosili fabrykę w inne miejsce na Ukrainie i że mogło się to odbić na jakości. Jak jest naprawdę nie wiem, nie mam porównania. Zapytaj chłopaków z akubiz co teraz warto zamontować. https://akubiz.biz/filmy/9-Testy-akumulatorow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 30 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 wtargałem go na górę, okazało się w domu ze ma 12.5V mimo że już auto stało z 3-4h, a jeździłem tylko 30 minut jakoś... raczej by się nie naładował do pełna w 30 minut, po podpięciu dostał 3.5A a po godzinie ma już 14V i ładuje się 2.5A nie ma zbyt dużo pojemności :/ naładuję go do pełna i potem 1A do rana, jak przy następnych mrozach będą takie cuda to idę po nową i tyle co ciekawe, poprzednią Centrę(2012r.) kupiłem za 270zł, teraz widzę że ok. 300 na allegro trzeba dać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 @bochumil @Cinos u.mnie w Oświęcimiu Jenoxa Gold 77/ 770 cena 240zl. Zwykły 210 zł. Więc cena tych ruskich dla mnie nie opłacalna. Stilo katuje nie oszczędzam jak dziadek w niedzielę. Auto ma jeździć a nie stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 21 minut temu, HARDTECHNO napisał: u.mnie w Oświęcimiu Jenoxa Gold 77/ 770 cena 240zl To ciekawe, ponieważ jego najniższa cena na allegro to 254 zł. Uważaj żeby Ci "leżaka" magazynowego nie opchnęli. Jak kupowałem swój to cena w sklepie była wyższa niż w internecie (u tego samego sprzedawcy), ale się dogadaliśmy i kupiłem po cenie internetowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 4 godziny temu, Cinos napisał: Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara. Pojeździj trochę żeby się doładował i zdejmij klemę na noc. Bo może to nie aku, tylko coś kradnie prąd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 1 minutę temu, swienty napisał: Pojeździj trochę żeby się doładował i zdejmij klemę na noc. Bo może to nie aku, tylko coś kradnie prąd. Warto zmierzyć prąd, gdy już wszystko w aucie powinno być wyłączone. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 3 minuty temu, rwIcIk napisał: Warto zmierzyć prąd, gdy już wszystko w aucie powinno być wyłączone. Tak, ale wtedy trzeba zmierzyć pobór prądu a nie napięcie akumulatora. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Teraz, swienty napisał: Tak, ale wtedy trzeba zmierzyć pobór prądu a nie napięcie akumulatora. Oczywiście - prąd Ale wcześniej odczekać, by w aucie powyłączały się wszystkie odbiorniki. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kokosz Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Taki aku padnie z dnia na dzień bo już pada. Odpalisz rano, pojedziesz do sklepu a po 20 minutach nie odpalisz.Wysłane z mojego moto e5 plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 Dokładnie taki pad zaliczyłem w czerwcu, czyli ogólnie ciepłe dni. Przejechałem jednym ciągiem trase Kraków-Warszawa, w południe wsiadam do auta i nawet nie zakrecił. Problem duży, małe dziecko na pokładzie, na szczęście jakiś gość na parkingu pod szpitalem miał kable w aucie i pomógł odpalic, ale i tak 2 godziny z glowy nim załatwiłem temat. BTW, tez od jakiegoś czasu resetował mi się zegarek, ale nie skojarzylem faktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2019 4 godziny temu, HARDTECHNO napisał: nie masz co się napalać i dziadowac. Jeżeli nie odpali na większym.mrozie. wymień baterie. Dizle mają to do tego że Aku zabijaja świeczki. Może ci trzymać 12v a nie będzie mieć mocy grzania i co? I lipa. Miałem.tak z Aku Magneti Marelli ładnie trzymał 12v a co z tego że nie miał siły nagrzać świec? Nie miał siły nagrzać świec a miał siłę kręcić rozrusznikiem Zresztą przy wtrysku bezpośrednim to grzanie świec w temperaturach powyżej 5°C nie jest konieczne dla uruchomienia silnika. Co do trzymania ładnie 12 V to chyba niezbyt precyzyjnie się wyraziłeś, napięcie spoczynkowe powinno wynosić minimum 12.4~12.5 V Przy równych 12 V spoczynkowego to aku jest już porządnie rozładowany 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawcio Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 (edytowane) jak to na AK ludzie same mądrości piszą to i może to zobaczą tak tak wiem oni to wszystko źle zrobili AK by to lepiej zrobiło Edytowane 31 Grudnia 2019 przez Slawcio 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 15 godzin temu, Cinos napisał: Targać do domu i naładować w opór? Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 16 godzin temu, Cinos napisał: 7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć. Albo VW wsadza jakies kijowe aku albo to tak system Start/Stop kończy szybko baterie. Mój Golf ma rok, a już czuję że wolniej zapala silnik przy Start/Stop. Jeszcze z rok i tak zwolni, że to juz będzie upierdliwe, bo będę chciał ruszyć a tu jeszcze rozrusznik kręci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akir Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 Wyłącz start stop na stałe Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 2 godziny temu, Smigiel napisał: Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł. może zależny te ładowanie od auta bo ntp. chrysler voyager nie ma regulatora napięcia w alternatorze tylko jest umiejscowiony w komputerze silnika i to on steruje ładowaniem akumulatora , a napięcie ładowania nieraz dochodzi nawet do prawie 15V @ bochumil mam taki akumulator koloru żółtego, już 7 rok działa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 2 godziny temu, Smigiel napisał: Nie zaszkodzi, ale sprawny akumulator w sprawnym aucie nie wymaga doładowania. Nie wiem na ile masz poprawny miernik napięcia, bo 14,5 V ładowania to już jest ponad zalecane maksymalne 14,4 V. Ja bym podjechał do sprzedawców akumulatorów i przetestował baterię i ładowanie przystosowanym do tego miernikiem. Koszt pewnie 10 - 20 zł. Gdy akumulator jest niedoładowany, w nowszych autach będzie to wykryte i napięcie ładowania na początku może być wyższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dymny Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 17 godzin temu, Cinos napisał: Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie? Moim zdaniem samo patrzenie na napięcie to jest wróżeniem z fusuów. Dopiero po sprawdzeniu gęstości elektrolitu można coś wiedzieć więcej, ale korków już nie uświadczysz. Objawy wskazują, że najbliższym czasie w ogóle nie odpali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 Mnie dzisiaj to samo spotkalo w Merivie.10 minut do wizyty u dentysty i rozrusznik ani ani.... Przy okazji okazalo sie ze elektryczny reczny ma jeden minus-Meriva stoi przed garazem,w garazu Giulietta i co zrobisz jak napiecie na aku za male aby zwolnic reczny Obydwa auta niezdatne do uzytku Na szczescie na szybko podlaczylem prostownik i udalo sie [po zwolnieniu hamulca] zepchnac Hopla z podjazdu. Po powrocie do domu udalo sie odpalic dziada ale aku ma juz 9 lat[jeszcze fabryczny] wiec nie ma sie co zastanawiac. Az dziw ze przy tylu krotkich trasach dal rade tyle wytrzymac. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 21 godzin temu, Slawcio napisał: jak to na AK ludzie same mądrości piszą to i może to zobaczą tak tak wiem oni to wszystko źle zrobili AK by to lepiej zrobiło Zwroc uwagę, ze w tym samochodzie konfiguruje sie model akumulatora w sterowniku. Wiec ma zapewne dokladne charakterystyki konkretnego modelu i moze sobie pozwolic na tak dokładne zarzadzanie napięciem. W starszych samochodach też są kontrolery ładowania, ale przy 10 letnich samochodach maja jedną wadę - są przystosowane do akumulatora sb/ca a teraz kupuje sie ca/ca. A to spora różnica, bo mają dość inne napięcia ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 Idzie zima, akumulatory umierają. Ja dzisiaj też zakupiłem nowy. Stary miał ok. 12V po postoju i już wczoraj ledwo odpalił po 2 dniach stania. Od kilku miesięcy wiedziałem, że to już jego koniec blisko, ale nie czekam aż mnie uziemi i pierwszy poważny objaw i pod maskę wpadł nowy. Jak będziesz czekał, to któregoś dnia nie odpalisz i wtedy będziesz już pewien, że akumulator się skończył. Doładowywanie prostownikiem tylko lekko wydłuży agonię. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 Czy powoli umierający akumulator się doładuje do spoczynkowego 12.5V na lekkim mrozie? Ostatnio mniej jeździłem, a jak jeżdżę to zwykle ostatnio po 3-4km. I wczoraj po lekkim mrozie zauważyłem że zaczęły przygasać kontrolki i na chwilę zeruje się termometr - ale auto zapala, dalej za drugim obrotem wału (1.9 JTD). Dziś schodzę z miernikiem 12.05V po nocy, ale odpalił od strzała i od razu ładowanie wskoczyło na 14.5V więc gitara. 7-letnia Centra Futura, więc powinna jeszcze z dwa sezony ogarnąć. Targać do domu i naładować w opór?Napięcie na akumulatorze bez obciążenia zupełnie nic nie mówi. Nie idź tą drogą.tapatalked Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 11 godzin temu, ⠀ napisał: Napięcie na akumulatorze bez obciążenia zupełnie nic nie mówi. Nie idź tą drogą. Dokładnie, kiedyś poradniki warsztatowe (m.in. Haynes) pisały, że aby szybko ocenić stan aku w aucie osobowym należy go obciążyć ~20A przez minutę i wtedy zmierzyć napięcie czyli np. włączyć światła mijania bez odpalania silnika i po minucie mierzyć napięcie Jeśli dobrze pamiętam, to poniżej 12,5V należało się baterią zająć - doładować, sprawdzić gęstość elektrolitu, itd. ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post Spajdi Napisano 1 Stycznia 2020 Popularny post Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 32 odpowiedzi na temat o 7 letnim akumulatorze, który nadaje się tylko na śmietnik, świat oszalał. Jakikolwiek aftermarketowy akumulator używany 7 lat w samochodzie to tykającą bomba, jak ktoś chce mieć pewność rozruchu to w zasadzie każdy aftermarketowy można w ciemno po 5 latach wymieniać bez mierzenia, cudowania i doktoratów. Przy tak niskich cenach akumulatorów obecnie szkoda czasu na filozofię. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 1 godzinę temu, Spajdi napisał: 32 odpowiedzi na temat o 7 letnim akumulatorze, który nadaje się tylko na śmietnik, świat oszalał. Jakikolwiek aftermarketowy akumulator używany 7 lat w samochodzie to tykającą bomba, jak ktoś chce mieć pewność rozruchu to w zasadzie każdy aftermarketowy można w ciemno po 5 latach wymieniać bez mierzenia, cudowania i doktoratów. Przy tak niskich cenach akumulatorów obecnie szkoda czasu na filozofię. Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka Dokładnie. Ja też Centrę Futurę wymieniłem po 7 latach. To był już jej koniec, o ile latem jeszcze dawała radę, o tyle pierwsze przymrozki ujawniły jej słabości. I tak długo wytrzymała, jak na opinie w sieci na jej temat. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 3 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2020 Dnia 31.12.2019 o 01:26, Slawcio napisał: jak to na AK ludzie same mądrości piszą to i może to zobaczą tak tak wiem oni to wszystko źle zrobili AK by to lepiej zrobiło Jest to alternator z regulatorem napiecia sterowanym przez body komp jednozylowym sygnalem LIN w bardzo szerokim zakresie napiec(10,7-16v), tą sama szyna sygnalowa jest odczytywany prad plynacy z i do aku na klemie. Dlatego proces ladowania jest bardziej skomplikowany. Łatwo poznać taką instalacjie po alternatorze, jest tylko jeden cieniutko kabelek oznaczony LIN lub COM oraz klema z cewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 5 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2020 jeśli podczas odpalania napięcie spadnie poniżej 9-9,5V ,aku do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2020 Dnia 30.12.2019 o 19:26, bochumil napisał: Posiadam od 3 lat ukraiński akumulator Westa Forse 74Ah 720A i na razie nie narzekam. Tyle, że ja z racji krótkich odcinków doładowuję akumulator w okresie zimowym (listopad-marzec) przynajmniej raz w miesiącu. Przerobiłem dwie westy, zwykłą (niebieską) i forse (żółta). Wytrzymały ok 6lat z czego żółta jeździła mało i zabiło ją wewnętrzne zwarcie cel latem, niebieska początkowo jeździła dużo, później mniej, ale mało krótkich dystansów. W niebieskiej też padła cela, ale tam przegapiłem kontrolę stanu elektrolitu w celach i górę płyt powyginało. Generalnie Westy z lat 2010-2012 bdb się trzymały. Dnia 30.12.2019 o 19:26, bochumil napisał: Słyszałem dużo dobrego o w miarę tanich akumulatorach firmy o dość zagadkowej nazwie Kozak. Mam obecnie w jednym aucie właśnie Kozak'a, - tani, dostępny, od 1,5 roku w aucie które więcej stoi jak jeździ. Narazie bez uwag. Dnia 5.01.2020 o 19:44, mmaciejosss napisał: jeśli podczas odpalania napięcie spadnie poniżej 9-9,5V ,aku do wymiany bez przesady, napierw wypada taki aku porządnie doładować. Z zachowaniem właściwego cyklu i napięć dla danego rodzaju/konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.