Skocz do zawartości

test głośności w autach


mmaciejosss

Rekomendowane odpowiedzi

a z takim pomiarami miał ktoś z Was do czynienia ?

 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

Zapomniałem dodać link 

 

jak plasuję się Wasze auta ? nie wszystkie wersje silnikowe są dostępne , tak jak moja Vitara  , choć autko przyznaję się , że jest głośne przy wyższych prędkościach  

Edytowane przez mmaciejosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

To jest pojecie bardzo wzgledne i przydalyby sie jednak jakies pomiary ;]

Jak masz porównanie to mniej względne ;)

Nr sportage, kaszkaj, x3, kadjar nopb, kadjar diesel

To auta które używałem w ciągu ostatniego roku

Zaskoczyło reno, słychać silnik cały czas i wiatr przy 130-140 

Wcześniej duster, do 100 jest cichy, potem robi się głośno

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mmaciejosss napisał:

a z takim pomiarami miał ktoś z Was do czynienia ?

 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

Zapomniałem dodać link 

 

jak plasuję się Wasze auta ? nie wszystkie wersje silnikowe są dostępne , tak jak moja Vitara  , choć autko przyznaję się , że jest głośne przy wyższych prędkościach  

Znalazłem swój samochód oraz jego wersję silnikową. Teoretycznie jest wynik. Ale mam otwierany szyberdach i felgi 19 zamiast standardowych 17. Ciekawe jak to ma się do podanego tam wyniku pomiaru? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mmaciejosss napisał:

a z takim pomiarami miał ktoś z Was do czynienia ?

 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

Zapomniałem dodać link 

 

jak plasuję się Wasze auta ? nie wszystkie wersje silnikowe są dostępne , tak jak moja Vitara  , choć autko przyznaję się , że jest głośne przy wyższych prędkościach  

Mojej wersji silnikowe akurat nie ma, ale materiał, nie powiem, ciekawy.

Jak to ze statystyką - wiele rzeczy można udowodnić. Np taka laguna 2,0 dCi przy 140 km/h wygrywa "cichością" z większością tesli :hmm:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Konrad` napisał:

Znalazłem swój samochód oraz jego wersję silnikową. Teoretycznie jest wynik. Ale mam otwierany szyberdach i felgi 19 zamiast standardowych 17. Ciekawe jak to ma się do podanego tam wyniku pomiaru? 

 

Średnio 2.4dB głośniej niż standard, chyba, że dach otwarty przy 140km/h i opony MT? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, mmaciejosss napisał:

a z takim pomiarami miał ktoś z Was do czynienia ?

 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

Zapomniałem dodać link 

 

jak plasuję się Wasze auta ? nie wszystkie wersje silnikowe są dostępne , tak jak moja Vitara  , choć autko przyznaję się , że jest głośne przy wyższych prędkościach  

 

Stare. Zauważ, że tedeiki są cichsze od benzynowych. Co zresztą jest prawdą.

:ok:

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, WBA napisał:

Mojej wersji silnikowe akurat nie ma, ale materiał, nie powiem, ciekawy.

Jak to ze statystyką - wiele rzeczy można udowodnić. Np taka laguna 2,0 dCi przy 140 km/h wygrywa "cichością" z większością tesli :hmm:

 

Co akurat nie powinno dziwić, bo auta benzynowe siłą rzeczy muszą mieć więcej materiałów tłumiących żeby izolować silnik. One później się przydają przy większych prędkościach, izolując też od szumów powietrza. Przy elektrykach nie trzeba tyle tłumić bo silnik nie hałasuje a wygłuszenie swoje waży. No i potem gdy rolę zaczynają grać szumy opływowe to wychodzi. Podobnie zresztą z dieslami - są lepiej wyciszone z uwagi na silnik a procentuje to przy większych prędkościach gdy silnika i tak nie słychać.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Co akurat nie powinno dziwić, bo auta benzynowe siłą rzeczy muszą mieć więcej materiałów tłumiących żeby izolować silnik. One później się przydają przy większych prędkościach, izolując też od szumów powietrza. Przy elektrykach nie trzeba tyle tłumić bo silnik nie hałasuje a wygłuszenie swoje waży. No i potem gdy rolę zaczynają grać szumy opływowe to wychodzi. Podobnie zresztą z dieslami - są lepiej wyciszone z uwagi na silnik a procentuje to przy większych prędkościach gdy silnika i tak nie słychać.

to w koncu niby ktore auta sa lepiej wyciszone: benzyniaki czy diesle? 😉

 

mam bezposrednie porownanie Golfa 7 benz (1.4tsi i 1,5tsi) i diesla (1.6tdi) i zdecydowanie wole jezdzic benzyniakiem wlasnie ze wzgledu na mniejszy halas. Moze i w tabelkach wychodzi tak samo jak diesel ale po trasie dieslem wysiadam z bolem glowy po trasie benzyniakiem bez bolu glowy.

 

 

a tak w ogole to w tej tabelce sa niezle bzdury. MX-5 2012 <70dB przy 140. Yhy, cisza w roadsterze :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, alastair napisał:

to w koncu niby ktore auta sa lepiej wyciszone: benzyniaki czy diesle? 😉

 

Diesle. Zwykle mają więcej materiałów wygłuszających bo silnik jest głośniejszy. Na postoju i przy niewielkich prędkościach benzyna i tak jest cichsza a te dodatkowe materiały w dieslu pozwalają utrzymać jako taki komfort ale wraz ze wzrostem prędkości okazuje się, że silnik diesla pracuje na niższych obrotach a do tego coraz większe znaczenie mają szumy powietrza i odgłosy toczenia. I wtedy właśnie dodatkowe wygłuszenie diesla zaczyna się przydawać.

 

11 minut temu, alastair napisał:

mam bezposrednie porownanie Golfa 7 benz (1.4tsi i 1,5tsi) i diesla (1.6tdi) i zdecydowanie wole jezdzic benzyniakiem wlasnie ze wzgledu na mniejszy halas. Moze i w tabelkach wychodzi tak samo jak diesel ale po trasie dieslem wysiadam z bolem glowy po trasie benzyniakiem bez bolu glowy.

 

No i to jest porządna próba statystyczna, a nie jakieś tam pomiary setek aut jak na zalinkowanej stronie!

:ok:

 

11 minut temu, alastair napisał:

a tak w ogole to w tej tabelce sa niezle bzdury. MX-5 2012 <70dB przy 140. Yhy, cisza w roadsterze :lol:

 

A wiesz, że one mogły mieć hardtop?

 

2012-mazda-mx-5-miata-se-velocity-red-ph

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał:

Który???

 

Mój jest z 17 r. diesel 1,7 dct.

Ja do tej pory jeździłem tanimi markami. W tym jest, jak dla mnie, cicho nawet przy prędkościach rzędu 140 km/h :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, rwIcIk napisał:

Mój jest z 17 r. diesel 1,7 dct.

Ja do tej pory jeździłem tanimi markami. W tym jest, jak dla mnie, cicho nawet przy prędkościach rzędu 140 km/h :ok:

 

 

Masz tak samo cicho jak w BMW X6 35i. Z Hyundaia więc się będą śmiali a nad BMW będą ochy i achy. Wiesz jak to działa.

;]

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
Diesle. Zwykle mają więcej materiałów wygłuszających bo silnik jest głośniejszy.
A wiesz, że one mogły mieć hardtop?
 
2012-mazda-mx-5-miata-se-velocity-red-photo-440874-s-986x603.jpg


Z tym, że mają więcej materiałów wygłuszających i są cichsze, to też nie do końca prawda. Tzn. prawda, ale te materiały zwykle wygłuszają odgłosy od silnika, a nadkola już niekoniecznie. Kwestia głośności (tej odbieranej przez ucho ludzkie) jest też bardziej złożona, bo reagujemy nie tylko na "głośność", ale i częstotliwość (np. obroty silnika) i samochody obiektywnie (na przyrządach pomiarowych) jednakowo głośne, subiektywnie (uchem ludzkim) już nie są jednakowo głośne.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, janusz napisał:

Z tym, że mają więcej materiałów wygłuszających i są cichsze, to też nie do końca prawda. Tzn. prawda, ale te materiały zwykle wygłuszają odgłosy od silnika, a nadkola już niekoniecznie.

 

Oczywiście. Oczywiste jest też, że nie każda marka tak do tego podchodzi i to raczej uogólnienie bo łatwo znaleźć na rynku parę diesel-benzyna w tym samym modelu, gdzie jest przepaść na korzyść tego drugiego. Ale jeśli marka się przyłożyła do wygłuszeń to różnicy nie będzie. Fajny przykład to marki premium, gdzie wyraźnie widać w których modelach producent chciał żeby je było słychać a w których nie.

:ok:

 

 

1 minutę temu, janusz napisał:

Kwestia głośności (tej odbieranej przez ucho ludzkie) jest też bardziej złożona, bo reagujemy nie tylko na "głośność", ale i częstotliwość (np. obroty silnika) i samochody obiektywnie (na przyrządach pomiarowych) jednakowo głośne, subiektywnie (uchem ludzkim) już nie są jednakowo głośne.

 

Też zgoda, może być całkiem cicho ale jeśli dźwięk jest wkurzający to lepsze jest głośniejsze auto, które brzmi fajnie. Miałem przez jakiś czas zastępczego Range Rovera Evoque, w którym silnik na niskich obrotach miał nieprzyjemny dźwięk. Było to tak męczące, że wolałem jeździć dużo głośniejszym Rangerem.

:ok:

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Też zgoda, może być całkiem cicho ale jeśli dźwięk jest wkurzający to lepsze jest głośniejsze auto, które brzmi fajnie. Miałem przez jakiś czas zastępczego Range Rovera Evoque, w którym silnik na niskich obrotach miał nieprzyjemny dźwięk. Było to tak męczące, że wolałem jeździć dużo głośniejszym Rangerem.
:ok:
 
 
 
 
Oczywiście. Dodam jeszcze (pewnie i tak większość to wie), że w autach premium (chyba nie tylko) stosuje się układy aktywnej redukcji szumu (coś jak w słuchawkach ans).

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, janusz napisał:

Oczywiście. Dodam jeszcze (pewnie i tak większość to wie), że w autach premium (chyba nie tylko) stosuje się układy aktywnej redukcji szumu (coś jak w słuchawkach ans).

 

Nie tylko. Miał to chyba też Ford Mondeo w najdroższej wersji. A niektórzy idą w inną stronę i zamiast redukować szum przy pomocy systemu audio puszczają z niego ładniejszy dźwięk silnika niż ten co dochodzi spod maski naprawdę.

Jechałem Jeepem z takim wynalazkiem i w pierwszej chwili o mało nie dałem się nabrać.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat rzeka, bez takich samych warunków brzegowych nie da się określić nawet w przybliżeniu które auta są lepiej/gorzej wyciszone. Przecież dalej są różne rodzaje nawierzchni czy opony, które mają ogromy udział w generowaniu hałasu. Zawsze jak jadę z Irlandii do Polski to po zjechaniu z promu we Francji dziwię się jaka błoga cisza nastała w aucie. Nie wiem dlaczego, ale w Irlandii są stosowane mega twarde odmiany betonu z wtopionymi kamyczkami i jazda po tym to udręka dla uszu :pad:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Ralph78 napisał:

Temat rzeka, bez takich samych warunków brzegowych nie da się określić nawet w przybliżeniu które auta są lepiej/gorzej wyciszone. Przecież dalej są różne rodzaje nawierzchni czy opony, które mają ogromy udział w generowaniu hałasu. Zawsze jak jadę z Irlandii do Polski to po zjechaniu z promu we Francji dziwię się jaka błoga cisza nastała w aucie. Nie wiem dlaczego, ale w Irlandii są stosowane mega twarde odmiany betonu z wtopionymi kamyczkami i jazda po tym to udręka dla uszu :pad:

współczujemy ;]

u nas da sie wyczuć, ze auto jest wyciszone :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

współczujemy ;]
u nas da sie wyczuć, ze auto jest wyciszone :ok:
 
W Irlandii też można wyczuć różnice pomiędzy lepiej a gorzej wyciszonym autem. Natomiast zawsze się dziwię jeśli chodzi o rodzaj nawierzchni której używają na wyspie i na kontynencie.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Nie tylko. Miał to chyba też Ford Mondeo w najdroższej wersji. A niektórzy idą w inną stronę i zamiast redukować szum przy pomocy systemu audio puszczają z niego ładniejszy dźwięk silnika niż ten co dochodzi spod maski naprawdę.
Jechałem Jeepem z takim wynalazkiem i w pierwszej chwili o mało nie dałem się nabrać.
 
No czytałem o fordzie, ale nie chciałem już wnikać, żeby nie powstała za chwilę dyskusja, gdzie się zaczyna "premium". Generalnie chodziło o auta wyższej klasy (nie wszystkie, albo właściwie to mniejszość) z bogatym wyposażeniem.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ralph78 napisał:

Temat rzeka, bez takich samych warunków brzegowych nie da się określić nawet w przybliżeniu które auta są lepiej/gorzej wyciszone. Przecież dalej są różne rodzaje nawierzchni czy opony, które mają ogromy udział w generowaniu hałasu

Dokładnie tak. 

Dlatego te tabelki są bez sensu, bo nie ma możliwości przeprowadzenia pomiaru w identycznych warunkach. 

Rodzaj nawierzchni, opony, kierunek i siła wiatru, opady, samochody obok i już pomiar będzie zupełnie inny.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2022 o 17:57, mmaciejosss napisał:

a z takim pomiarami miał ktoś z Was do czynienia ?

 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

Zapomniałem dodać link 

 

jak plasuję się Wasze auta ? nie wszystkie wersje silnikowe są dostępne , tak jak moja Vitara  , choć autko przyznaję się , że jest głośne przy wyższych prędkościach  


Te dane są jakieś losowe.

Czasem ten sam model, tylko różnica jednego rocznika i kilka dB różnicy.

A z tego co pamietam to 3dB to 2x głośniej

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kravitz napisał:


Te dane są jakieś losowe.

Czasem ten sam model, tylko różnica jednego rocznika i kilka dB różnicy.

A z tego co pamietam to 3dB to 2x głośniej

mondeo mk4 2.5T jest wg tej tabeli dużo głośniejsze od focusa mk3 1.6 - w rzeczywistości jest oczywiście odwrotnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 hours ago, Ralph78 said:

W Irlandii też można wyczuć różnice pomiędzy lepiej a gorzej wyciszonym autem. Natomiast zawsze się dziwię jeśli chodzi o rodzaj nawierzchni której używają na wyspie i na kontynencie.

 

Chodzi o praktyczność i koszt. Porowatą nawierzchnię łatwo zrobić, a przy tym sprawnie odprowadza wodę. Jest za to nietrwała w warunkach zimowych (lód zaraz ją od środka rozsadza), więc nie stosuje się jej gdzie jest jakakolwiek zima. 

Edytowane przez grogi
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, kravitz said:


Te dane są jakieś losowe.

Czasem ten sam model, tylko różnica jednego rocznika i kilka dB różnicy.

A z tego co pamietam to 3dB to 2x głośniej

 

3dB to dwa razy większa energia fali dziękowej. Co nie znaczy, że subiektywnie odbieramy to jako dwa razy głośniej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Chodzi o praktyczność i koszt. Porowatą nawierzchnię łatwo zrobić, a przy tym sprawnie odprowadza wodę. Jest za to nietrwała w warunkach zimowych (lód zaraz ją od środka rozsadza), więc nie stosuje się jej gdzie jest jakakolwiek zima. 
Jeśli dobrze pamiętam to w Anglii też było lepiej niż w Irlandii a raczej klimat podobny.
Wczoraj zmieniłem w Priusie opony, stare z przodu były marki Sava z tyłu Constancy. Auto z takimi kupiłem a że były prawie nowe plus kasą wtedy nie śmierdziałem to je zostawiłem. Natomiast teraz wrzuciłem 4 nowe Michelin Primacy 4 i jest bardzo duża różnica w komforcie i ciszy


Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2022 o 14:00, Dark_Knight napisał:

A wiesz, że one mogły mieć hardtop?

tak, wiem. MX5kami jezdze od bodaj 9 lat, roznymi, w tym NC PRHT jaka pokazales tez. Co jak co ale cicho nie jest w zadnej

 

 

niestety pomiary glosnosci w taki sposob jak sa przeprowadzane nie sa specjalnie wiarygodne. Z uporem maniaka jest uzywana tzw. krzywa wazenia A, tłumiąca niskie tony, ktora to krzywa powinna byc uzywana przy niskich poziomach rzedu 50dB, ale nie przy 70-80, gdzie powinno uzywac sie raczej krzywej C. Nikt tego jednak nie robi, moze daltego ze wyniki wyszlyby wyzsze. A wiadomo wyzszy wynik to glosniejsze auto czyli gorzej. Do tego nie mozna dopuscic :lol:

Edytowane przez alastair
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2022 o 17:57, mmaciejosss napisał:

a z takim pomiarami miał ktoś z Was do czynienia ?

 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

Zapomniałem dodać link 

 

jak plasuję się Wasze auta ? nie wszystkie wersje silnikowe są dostępne , tak jak moja Vitara  , choć autko przyznaję się , że jest głośne przy wyższych prędkościach  

Pytanie skąd są te testy, bo mój np. wypada nieźle, a w praktyce przy 140km/h hałas jest masakryczny ;]

Ps. Przy 140km/h to gps pokazuje ze 126km/h :no:

Edytowane przez bartekm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2022 o 19:30, Ralph78 napisał:

W Irlandii też można wyczuć różnice pomiędzy lepiej a gorzej wyciszonym autem. Natomiast zawsze się dziwię jeśli chodzi o rodzaj nawierzchni której używają na wyspie i na kontynencie.

Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
 

Ta, szczególnie robi się lepiej/gorzej wyciszone jak zmieniasz trasę z betonowej na asfalt ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2022 o 17:57, mmaciejosss napisał:

a z takim pomiarami miał ktoś z Was do czynienia ?

 

https://www.auto-decibel-db.com/index_kmh.html

 

Zapomniałem dodać link 

 

jak plasuję się Wasze auta ? nie wszystkie wersje silnikowe są dostępne , tak jak moja Vitara  , choć autko przyznaję się , że jest głośne przy wyższych prędkościach  

Coś nie bardzo bangla top:

https://www.auto-decibel-db.com/top_10_quietest_cars.html

 

U mnie tj powinno być. Auto na trasy jest bardzo ciche, nawet do ok 200kmph, auto miejskie (EV) jeszcze cichsze w swoim środowisku. Auto weekendowe jest głośne, nawet na wolnych obrotach :phi:.

Od rankingów nt głośności wolę własne odczucia ;).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.02.2022 o 20:47, Azbest napisał:

Ta strona jest stara jak internet, ale widzę że wciąć nie dopisali funkcji "compare"

 

Ciekaw jestem jaka jest metodyka tych pomiarów bo to mocno zależy od opon (ok, zakladam, ze sprawdzają na fabrycznym zestawie) i nawierzchni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Filipfm napisał:

 

Ciekaw jestem jaka jest metodyka tych pomiarów bo to mocno zależy od opon (ok, zakladam, ze sprawdzają na fabrycznym zestawie) i nawierzchni 

Strzelam, że żadna. Ktoś poprzepisywał pewnie z różnych testów aut, ale jak się mylę, to mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.