Skocz do zawartości

Klocki hamulcowe. Nowy rekord.


awruK

Rekomendowane odpowiedzi

59 minut temu, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?

 

Jakie auto i naped? :)

W Astrze J wytrzymaly 85kkm i jeszcze chwile mozna bylo pojezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?

U mnie już 3 komplet klocków i tarcz z przodu ;]

2 z tyłu.

125 kkm :)

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marcin79 napisał(a):

W suvach szybciej idzie 

Szczególnie z automatem, który pełza i nie ma automatycznego ręcznego.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, awruK napisał(a):

Corolla 1,8 hybrid. W aso twierdzą że do 150 spokojnie dobiją.8]

Hybryda odzyskuje energię - więc nie zużywa hamulców :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, rwIcIk napisał(a):

Szczególnie z automatem, który pełza i nie ma automatycznego ręcznego.

 

 

To raczej uroki japonskiej/koreanskiej motoryzacji, gdzie hamulce czesto sa za male/slabe do masy.

Albo leci ten sam zestaw niezaleznie od mocy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

 

To raczej uroki japonskiej/koreanskiej motoryzacji, gdzie hamulce czesto sa za male/slabe do masy.

Albo leci ten sam zestaw niezaleznie od mocy.

To zapewne też.

Ale uwierz, hamulce mają co robić przy pełzającej skrzyni ze zwykłym hamulcem ręcznym.

Używam tylko nożnego, więc jazda w mieście to szybko zużywające się klocki i tarcze,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, awruK napisał(a):

Corolla 1,8 hybrid. W aso twierdzą że do 150 spokojnie dobiją.8]

W hybrydach to normalne. W Priusie też tak miałem.

Za to w citigo ev tarcze to prędzej wymienię bo przerdzewieja niż się zużyją :]

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?

43tys km i tarcze trzeba było zmieniać ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

To raczej uroki japonskiej/koreanskiej motoryzacji, gdzie hamulce czesto sa za male/slabe do masy.

Albo leci ten sam zestaw niezaleznie od mocy.

To prawda. Pierwsze co ludzie robią w autach do upalania to swapy zacisków np. z Megane RS czy Clio RS 😁OEM tarcze cienkie bo 25mm. 32mm już by lepiej ogarniały 😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

151 kkm. Z przodu drugie tarcze, trzecie klocki, z tyłu wciąż fabryczne tarcze i klocki. 
189 tkm drugie tarcze założyłem na przód i 3 klocki. Z tyłu cala fabryka. Ale już w kolejce czekają na wymianę
Octavia 3

Wysłane z mojego RMX3393 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?

 

Mam 100kkm w rav4 i klocki miały przy 90kkm 6-7mm, zjechałem przez te 90kkm max 3mm - pierwsze pomiary były 8-9mm 

Więc jest szansa, że przebije twój rekord :skromny:

Też hybryda, staram się max wykorzystywać rekuperację

W klasycznych autach spokojnie 70-80tys robiłem na komplecie 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Marcin79 napisał(a):

Gratuluje emeryckiej jazdy 

W Octavii przy przebiegu 120 kkm miałem jeszcze ponad 50% mięsa na klockach. A mam pewne podstawy, że nazwanie jazdy tym autem emeryckim bym nie nazwał 😌

Płynnie i przewidująco owszem  😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

W Octavii przy przebiegu 120 kkm miałem jeszcze ponad 50% mięsa na klockach. A mam pewne podstawy, że nazwanie jazdy tym autem emeryckim bym nie nazwał 😌

Płynnie i przewidująco owszem  😎

Dużo zależy od auta, ale akurat przód w MQB bardzo wolno się zużywa. W G7 robiłem swap na większe przy 108 kkm i żal było fabryczny zestaw wywalać, bo tarcze idealne, a klocków jeszcze 30% zostało. Teraz mam na drugim zestawie 60 kkm i klocki dalej, jak nowe, choć innej firmy, niż oem. U klientów obserwuję i właśnie Golfy, Octavie, Passaty bardzo wolno się zużywają na przodzie. Z tyłem bywa różnie, mi wytrzymał do 111 kkm i się zacisk zblokował, choć klocki jeszcze grube były.

Osobiście nie oszczędzam i lubię sobie mocniej pohamować, teraz robię swap hamulców u Żony w Alfie, bo czasem nią jeżdżę i tak sobie właśnie policzyłem, że to już mój siódmy samochód, w którym wymieniam heble na większe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?


Sprzedawałem Mitsu Lancer na 99% na ori hamulcach.

Skrzynia automat, pełzająca, brak automatycznego ręcznego.

 

Przebieg chyba był coś około 180kkm.

 

Tak, jeżdżę jeżdżę wolno, mało hamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, kravitz napisał(a):


Sprzedawałem Mitsu Lancer na 99% na ori hamulcach.

Skrzynia automat, pełzająca, brak automatycznego ręcznego.

 

Przebieg chyba był coś około 180kkm.

 

Tak, jeżdżę jeżdżę wolno, mało hamuje.

Wolnossak taki dwulitrowy bardzo fajnie hamuje już silnikiem. Już pomijam jakieś redukcje 😎

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, stig napisał(a):

Wolnossak taki dwulitrowy bardzo fajnie hamuje już silnikiem. Już pomijam jakieś redukcje 😎


W ogóle nie było hamowania silnikiem. To była skrzynia Cvt.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyota Prius z 2012 roku i 167kkm, raczej oryginalne klocki i tarcze bo ja nie zmieniałem jeszcze. Jestem drugim właścicielem, ale pierwszy też raczej nie zmieniał bo przebieg był coś koło 90kkm jeśli dobrze pamiętam. #ToyotaPrius #OldButGold

Wysłane z mojego SM-S928B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, rwIcIk napisał(a):

U mnie już 3 komplet klocków i tarcz z przodu ;]

2 z tyłu.

Zupełnie inaczej jak w Mondeo (też automat). Stosunek hamowania prawie 50/50 + z tyłu mniejsze klocki i na jedną wymianę z przodu przypadają ok. dwie z tyłu. Dzisiaj przy zmianie kół zobaczyłem, że mam właśnie tył po 50 kkm do wymiany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, shapyr napisał(a):

Zupełnie inaczej jak w Mondeo (też automat). Stosunek hamowania prawie 50/50 + z tyłu mniejsze klocki i na jedną wymianę z przodu przypadają ok. dwie z tyłu. Dzisiaj przy zmianie kół zobaczyłem, że mam właśnie tył po 50 kkm do wymiany.

Niektórzy obwiniają ESP

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwałość klocków zależy od tego jak eksploatowany jest samochód. Ile razy naciskasz hamulec na drodze 10 km w mieście, a ile w trasie? W samochodzie eksploatowanym głównie w trasach klocki wytrzymają co najmniej  10 razy dłużej niż w mieście.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2024 o 06:03, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?

Sprzedawałem samochód i dzwonił jakiś typ, pytał o stan techniczny, No i padło pytanie o hamulce. No to mówię mu, że przód spoko, dopiero w połowie są zużyte. Sprawdzam takie rzeczy dość często to wiem. A ten pyta kiedy zmieniane. Dobrze pamiętałem kiedy, bo było to w pierwszym miesiącu po zakupie, kilka lat i 90.000km wcześniej. Gość jak to usłyszał to stwierdził, że to niemożliwe i hamulców na pewno już nie ma ;] Diesel, prawie 1800 kg masy własnej, w tym czasie przejechał jakieś 10.000km z kempingiem. I to wcale nie były jakieś super twarde klocki, po prostu samochód wybitnie kanapowaty plus moje lenistwo skutkujące płynnym toczeniem się kiedy tylko możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2024 o 07:03, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?


 

Przeglad przy 140kkm i od nowości nie było konieczności wymiany a dalej to nie wiem bo wymieniałem na nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2024 o 07:03, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?

 

Przednie czy tylne?

Z przodu w Kii wymieniałem klocki przy 90kkm, a tylne przy około 100 - nawet się nie zużyły, ale jeden się rozkleił.

Tarcze póki co mam ori, ale mają dopiero 127kkm.

 

W Punto tylne klocki wymieniałem coś koło 150-160 kkm, a tylne tarcze były oryginalne do 216kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2024 o 08:29, rwIcIk napisał(a):

Szczególnie z automatem, który pełza i nie ma automatycznego ręcznego. 

 

Mam Corollę taką jak autora wątku i też ma automat z pełzaniem, autoholda nie używam. Klocki się nie zużywają. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.04.2024 o 02:00, Majkiel napisał(a):

 

Przednie czy tylne?

Z przodu w Kii wymieniałem klocki przy 90kkm, a tylne przy około 100 - nawet się nie zużyły, ale jeden się rozkleił.

Tarcze póki co mam ori, ale mają dopiero 127kkm.

 

W Punto tylne klocki wymieniałem coś koło 150-160 kkm, a tylne tarcze były oryginalne do 216kkm.

Przód. Tył to chyba resztę auta przeżyje.;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2024 o 07:03, awruK napisał(a):

U mnie aktualnie 135 kkm i nie chcą się skończyć.8]

A jak tam wasze rekordy?

 

Jeśli na drodze myślisz i przewidujesz to 100kkm+, nawet z dużym plusem, to normalny wynik na komplecie klocków.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Astrze K kombi tylne klocki od nowości zużywały się dosyć szybko, a przednie prawie wcale. Były więc wymienione same klocki tylne przy około 60 tys km. Ostatnio zaczęły piszczeć podczas jazdy i jedno koło mocno się grzało, więc poszła znowu wymiana, tym razem kompletu tarcz i klocków plus regeneracja zacisków. Przebieg 112 tys. km. Przód nadal oryginał, klocki wyglądają na jakieś 2/3 grubości, za to rant na tarczy już się robi spory. W każdym aucie które ma tarcze z tyłu mam problemy z tymi hamulcami, wcześniej czy później zapiekają się, grzeją i piszczą. Za to bębnowe się nie grzały, tylko nie hamowały ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, maro_t napisał(a):

W Astrze K kombi tylne klocki od nowości zużywały się dosyć szybko, a przednie prawie wcale. Były więc wymienione same klocki tylne przy około 60 tys km. Ostatnio zaczęły piszczeć podczas jazdy i jedno koło mocno się grzało, więc poszła znowu wymiana, tym razem kompletu tarcz i klocków plus regeneracja zacisków. Przebieg 112 tys. km. Przód nadal oryginał, klocki wyglądają na jakieś 2/3 grubości, za to rant na tarczy już się robi spory. W każdym aucie które ma tarcze z tyłu mam problemy z tymi hamulcami, wcześniej czy później zapiekają się, grzeją i piszczą. Za to bębnowe się nie grzały, tylko nie hamowały ;]

 

W Astrze J tez byl problem z tylnymi zaciskami po kilku latach i kola sie grzaly...

Ogolnie to powinno sie to rozebrac i przeczyscic co ktorys przeglad.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.03.2024 o 22:23, Ralph78 napisał(a):

Toyota Prius z 2012 roku i 167kkm,

 

Czy Ty jesteś tą jedyną osobą w Polsce, która ma Priusa i nie jeździ na Uberze? ;]

  • Haha 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.