Skocz do zawartości

Ponadprogramowa wymiana oleju a


Rekomendowane odpowiedzi

Auto na gwarancji w leasingu...

Aby utrzymać gwarancję jesteśmy faktycznie uwiązani wyłącznie do ASO?

 

Myślę oczywiście o stosownym rodzaju oleju oraz o oryginalnym filtrze czy korku...

 

Ktoś coś może odpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, DoLeCk napisał(a):

Aby utrzymać gwarancję jesteśmy faktycznie uwiązani wyłącznie do ASO?

 

W Toyocie nawet zachęcają do ponadprogramowej wymiany oleju i nie robią problemu jeśli będzie to wykonane poza ASO. Pytanie tylko co w sytuacji jeśli będzie potrzeba skorzystania z gwarancji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KYRTAP napisał(a):

 

W Toyocie nawet zachęcają do ponadprogramowej wymiany oleju i nie robią problemu jeśli będzie to wykonane poza ASO. Pytanie tylko co w sytuacji jeśli będzie potrzeba skorzystania z gwarancji? 

 

Jak juz ktos koniecznie chce robic poza ASO, to bym sie do tego nie przyznawal...

Kupic oryginalny filtr oleju w serwisie, wymienic i po temacie :ok:

Osobiscie uwazam taka wymiane za calkowicie zbedna, ale to juz temat na inna dyskusje.

 

  • Lubię to 9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KYRTAP napisał(a):

 

W Toyocie nawet zachęcają do ponadprogramowej wymiany oleju i nie robią problemu jeśli będzie to wykonane poza ASO. Pytanie tylko co w sytuacji jeśli będzie potrzeba skorzystania z gwarancji? 

Mam klienta, który kupił nowe Verso w 2010r i nigdy nie pojechał nim na przegląd do ASO. Od początku serwisował u mnie, gdzieś w około 2 roku eksploatacji padła mu pompa paliwa i w ASO wymienili na gwarancji. Auto ma do dzisiaj, przebieg ok 300 kkm, oprócz tej pompy nic więcej się nie popsuło.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Mam klienta, który kupił nowe Verso w 2010r i nigdy nie pojechał nim na przegląd do ASO. Od początku serwisował u mnie, gdzieś w około 2 roku eksploatacji padła mu pompa paliwa i w ASO wymienili na gwarancji. Auto ma do dzisiaj, przebieg ok 300 kkm, oprócz tej pompy nic więcej się nie popsuło.

 

w tej cenie jeszcze wpisy do ksiazki gwarancyjnej robisz ? :totalszok:

gdybym kiedys mial stary 2 letni samochod to na serwis bede do Ciebie jezdzil :jem:

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniana pompa nie była silnikiem - pierwsze spostrzeżenie...

Podobno spisują numery i po tym są wstanie zweryfikować nawet mając oryginalne ale inne elementy... Olej wykluczę gdyż też się da ale nie organoleptycznie 🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, DoLeCk napisał(a):

Wspomniana pompa nie była silnikiem - pierwsze spostrzeżenie...

Podobno spisują numery i po tym są wstanie zweryfikować nawet mając oryginalne ale inne elementy... Olej wykluczę gdyż też się da ale nie organoleptycznie 🙃

 

Skoro masz takie rozkminy, to albo wymien w ASO, albo nie wymieniaj wcale :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniać będę bo chce korzystać a nie się potem bujać...

Zapytałem by rozeznać się czy ktoś miał/słyszał o  problemach z takiego tytułu w utrzymaniu gwarancji oraz jak pierwotnie czy faktycznie gdzieś małym drobnym druczkiem jesteśmy zobligowani wyłącznie do ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, DoLeCk napisał(a):

Wymieniać będę bo chce korzystać a nie się potem bujać...

Zapytałem by rozeznać się czy ktoś miał/słyszał o  problemach z takiego tytułu w utrzymaniu gwarancji oraz jak pierwotnie czy faktycznie gdzieś małym drobnym druczkiem jesteśmy zobligowani wyłącznie do ASO?

 

Lepiej pisz co tam kupiłeś :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, DoLeCk napisał(a):

Wymieniać będę bo chce korzystać a nie się potem bujać...

Zapytałem by rozeznać się czy ktoś miał/słyszał o  problemach z takiego tytułu w utrzymaniu gwarancji oraz jak pierwotnie czy faktycznie gdzieś małym drobnym druczkiem jesteśmy zobligowani wyłącznie do ASO?

 

Unijna dyrektywa GVO mowi, ze nie ma koniecznosci serwisowac w ASO.

Tyle teoria, w praktyce wolalbym tego nie sprawdzac i nie sadze, zeby mozna tutaj bazowac na doswiadczeniach innych.

Pewnie kazdy przypadek jest rozpatrywany indywiudalnie i pozostaje, ewentulanie bujanie sie po sadach w razie W.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, DoLeCk napisał(a):

Auto na gwarancji w leasingu...

Aby utrzymać gwarancję jesteśmy faktycznie uwiązani wyłącznie do ASO?

 

Myślę oczywiście o stosownym rodzaju oleju oraz o oryginalnym filtrze czy korku...

 

Ktoś coś może odpowiedzieć?

Robiłem w skodzie, w ASO powiedzieli mi 800 PLN, kupiłem u nich olej, filtr i korek i wymieniłem sam za niewiele ponad 400

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

Unijna dyrektywa GVO mowi, ze nie ma koniecznosci serwisowac w ASO.

Tyle teoria, w praktyce wolalbym tego nie sprawdzac i nie sadze, zeby mozna tutaj bazowac na doswiadczeniach innych.

Prawda jest taka, że jak padnie pierdoła za kilkaset złotych, to nikt nie będzie robił problemu. A jak padnie coś więcej, to się okaże, że serwis gdzie były robione obowiązkowe przeglądy przypadkiem nie miał specjalistycznego narzędzia ABC1234, które jest wymagane do odkręcenia jakiejś nic nie znaczącej nakrętki i wszystkie przeglądy są nieważne. 

No i nie ma co liczyć na "good will" w przypadku jakiejś awarii po gwarancji oraz jakichkolwiek cichych akcji naprawczych. Zostaje jeszcze kwestia aktualizacji dokumentacji i stosowanych części. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

Lepiej pisz co tam kupiłeś :jem:

Tiguan Allspace

15 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Unijna dyrektywa GVO mowi, ze nie ma koniecznosci serwisowac w ASO.

Tyle teoria, w praktyce wolalbym tego nie sprawdzac i nie sadze, zeby mozna tutaj bazowac na doswiadczeniach innych.

Pewnie kazdy przypadek jest rozpatrywany indywiudalnie i pozostaje, ewentulanie bujanie sie po sadach w razie W.

Dziękuję.

Bazować może nie, ale mieć rozeznanie już tak.

13 minut temu, Jettison napisał(a):

Robiłem w skodzie, w ASO powiedzieli mi 800 PLN, kupiłem u nich olej, filtr i korek i wymieniłem sam za niewiele ponad 400

650 z fv do 1200 w ASO...

 

7 minut temu, Mike_wwl napisał(a):

Prawda jest taka, że jak padnie pierdoła za kilkaset złotych, to nikt nie będzie robił problemu. A jak padnie coś więcej, to się okaże, że serwis gdzie były robione obowiązkowe przeglądy przypadkiem nie miał specjalistycznego narzędzia ABC1234, które jest wymagane do odkręcenia jakiejś nic nie znaczącej nakrętki i wszystkie przeglądy są nieważne. 

No i nie ma co liczyć na "good will" w przypadku jakiejś awarii po gwarancji oraz jakichkolwiek cichych akcji naprawczych. Zostaje jeszcze kwestia aktualizacji dokumentacji i stosowanych części. 

Oni mają więcej papug w stajni 😆

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, DoLeCk napisał(a):

Tiguan Allspace

 

Tak tylko informacyjnie, w VAGu fabryczny filtr oleju jest niedostępny nawet w ASO. W fabryce wkładają filtry o innym numerze i nie kupisz takiego. Nie zmienia to faktu, że i w Audi za pół bańki zmieniałem olej po fabrycznym zalaniu wkładając filtr  nawet nie oryginalny, tylko zamiennik bez znaczka VAG, następnie klient jeździł do ASO na planowaną wymianę po 30 kkm. Nikt się tym nie interesował, bo i nie miał potrzeby, a taką akcję robiliśmy dwa razy w dwóch rożnych Audi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, DoLeCk napisał(a):

Tiguan Allspace

Dziękuję.

Bazować może nie, ale mieć rozeznanie już tak.

650 z fv do 1200 w ASO...

 

Oni mają więcej papug w stajni 😆

Kup swój olej i jedz z nim do ASO. Mi w Nissanie sami to zaproponowali, a sama wymiana oleju kosztowała tylko 180zl.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sadlos napisał(a):

Kup swój olej i jedz z nim do ASO. Mi w Nissanie sami to zaproponowali, a sama wymiana oleju kosztowała tylko 180zl.

180 zeta za filtr oleju i robociznę czy za samą robotę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze nowe auto też tak pieściłem. Kolejne co rok lub 15kkm co nastąpi szybciej. Każde trzymałem do 140/150kkm a teraz nawet krócej i nic się nie działo.

Nie widzę sensu zmieniać oleju jak co niektórzy po 1500-3000km :)

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał(a):

180 zeta za filtr oleju i robociznę czy za samą robotę?

Teraz nie odszukam faktury, zeby dokladnie napisac co i ile kosztowalo. Po płatnościach znalazlem ze za całość zapłaciłem 294zl (filtr oleju, uszczelka korka spustowego i robocizna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

Osobiscie uwazam taka wymiane za calkowicie zbedna, ale to juz temat na inna dyskusje.

 

Nie jest już to tak oczywiste jeśli interwał olejowy producent ustalił na 40 kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, DoLeCk napisał(a):

Tiguan Allspace

Dziękuję.

Bazować może nie, ale mieć rozeznanie już tak.

650 z fv do 1200 w ASO...

 

Oni mają więcej papug w stajni 😆

Olej kup w petrostarze, filtr w ASO, wymień gdzie chcesz i się nie przejmuj. Silnik jest niezniszczalny, pewnie prędzej coś padnie w skrzyni DSG ;]

Ja tak robię w kia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, KYRTAP napisał(a):

 

Nie jest już to tak oczywiste jeśli interwał olejowy producent ustalił na 40 kkm. 

 

Przy takim interwale to lepiej wymienić przy 20kkm niż po 2kkm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

w tej cenie jeszcze wpisy do ksiazki gwarancyjnej robisz ? :totalszok:

gdybym kiedys mial stary 2 letni samochod to na serwis bede do Ciebie jezdzil :jem:


Najpierw to kup sobie dom bo piszesz w innym wątku, że jakieś czynsze płacisz 🙂🙂🙂

 

A co do tematu to zmienić w niezależnym warsztacie i tyle. Zawsze tak robię - oryginalny filtr i nie ma tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A drogo wychodzi ta wymiana w aso, czy im nie ufasz ?

W moim fiacie różnica w cenie to 200 zł, więc robię w aso i przy okazji korzystam z jakiś akcji serwisowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Marcinas napisał(a):

A drogo wychodzi ta wymiana w aso, czy im nie ufasz ?

W moim fiacie różnica w cenie to 200 zł, więc robię w aso i przy okazji korzystam z jakiś akcji serwisowych.


W VW jest jakaś dziwna polityka - pytałem kiedyś o wcześniejszą wymianę oleju w nowym Polo. Powiedzieli, że od 650 do 850zł. Zapytałem dlaczego jest różnica 200zł i dlaczego jakieś widełki jak to wymiana tylko oleju. Pan przez telefon nie odpowiedział. Zaprowadziłem to auto do ASO (auto było siostry i ona się uparła) i policzyli tą oczywiście najwyższą stawkę. Z ciekawości zaznaczyłem delikatnie filtr oleju - tak wymienili 🙂

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, DoLeCk napisał(a):

Aby utrzymać gwarancję jesteśmy faktycznie uwiązani wyłącznie do ASO?

Miałem w VW interwały serwisowe co 30kkm. Przy 15kkm kupiłem w aso skody (mają sprzedaż wysylkową) filtr VAG, bańkę oleju VAG i zmieniłem sam u kumpla na podnośniku. Nikogo to potem nie interesowalo podczas serwisu gwarancyjnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, iwik napisał(a):

Miałem w VW interwały serwisowe co 30kkm. Przy 15kkm kupiłem w aso skody (mają sprzedaż wysylkową) filtr VAG, bańkę oleju VAG i zmieniłem sam u kumpla na podnośniku. Nikogo to potem nie interesowalo podczas serwisu gwarancyjnego. 

:ok: No i słusznie,

Zresztą jeżeli filtr paliwa jest taki jaki stosują w ASO to niby po czym mieliby poznać że olej był wymieniany gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, DoLeCk napisał(a):

Auto na gwarancji w leasingu...

Aby utrzymać gwarancję jesteśmy faktycznie uwiązani wyłącznie do ASO?

 

Myślę oczywiście o stosownym rodzaju oleju oraz o oryginalnym filtrze czy korku...

 

Ktoś coś może odpowiedzieć?

 

Kupić filtr OEM, olej zmienić w mniej autoryzowanym warsztacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, delco napisał(a):

:ok: No i słusznie,

Zresztą jeżeli filtr paliwa jest taki jaki stosują w ASO to niby po czym mieliby poznać że olej był wymieniany gdzie indziej.

U mnie na korku jest jeszcze znacznik namazany flamastrem.

Przypadek czy z premedytacją nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

w tej cenie jeszcze wpisy do ksiazki gwarancyjnej robisz ? :totalszok:

gdybym kiedys mial stary 2 letni samochod to na serwis bede do Ciebie jezdzil :jem:

a co za problem jak się ma książke poprosić o wpis i pieczątkę ?

Inna sprawa, że chyba większość obecnych aut książki papierowej nie ma ..

12 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Tak tylko informacyjnie, w VAGu fabryczny filtr oleju jest niedostępny nawet w ASO. W fabryce wkładają filtry o innym numerze i nie kupisz takiego. Nie zmienia to faktu, że i w Audi za pół bańki zmieniałem olej po fabrycznym zalaniu wkładając filtr  nawet nie oryginalny, tylko zamiennik bez znaczka VAG, następnie klient jeździł do ASO na planowaną wymianę po 30 kkm. Nikt się tym nie interesował, bo i nie miał potrzeby, a taką akcję robiliśmy dwa razy w dwóch rożnych Audi.

Za to swego czasu ASO szanowanej marki Fiat straszyło mnie, że nawet nie mogę oleju dać innego niż u nich bo mają takie labolatorium w Bielsku co to wszystko odkryje, a wtedy jest już po gwarancji ;).

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

Przy takim interwale to lepiej wymienić przy 20kkm niż po 2kkm...

 

U mnie jest co 34kkm i nawet w ASO zalecają zrobić częściej. W pierwszym moim egzemplarzu to olałem bo auto było w wynajmie ale teraz chyba będę zmieniał co 20kkm mniej więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcinas napisał(a):

A drogo wychodzi ta wymiana w aso, czy im nie ufasz ?

W moim fiacie różnica w cenie to 200 zł, więc robię w aso i przy okazji korzystam z jakiś akcji serwisowych.

Mój warsztat ~660zł brutto z olejem Liqui Moly, z oryginalnym filtrem i korkiem do 1200zł w ASO...

 

Czyli stara wypracowana metoda pozostaje niezmiennie - samemu :) :ok:

14 godzin temu, sadlos napisał(a):

Kup swój olej i jedz z nim do ASO. Mi w Nissanie sami to zaproponowali, a sama wymiana oleju kosztowała tylko 180zl.

Zapytam z ciekawości ile sama wymiana z moimi częściami, nie wiem w sumie czemu tego nie uczyniłem już dawno :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DoLeCk napisał(a):

Mój warsztat ~660zł brutto z olejem Liqui Moly, z oryginalnym filtrem i korkiem do 1200zł w ASO...

 

Ja to się może nie znam ale niecałe 600zł róznicy przy maksymalnie sześciu dodatkowych wymianach do przebiegu 100kkm i końca gwarancji daje w sumie niecałe 3600zł. Dodatkowo przejechanie tych 100kkm zajmuje w Polsce prywatnym samochodom jakieś 5 lat, co oznacza 720zł rocznie. Dla auta kosztującego 200k i tracącego w ciągu 5 lat co najmniej 1/3 tej kwoty wiąże się to z dodatkowym kosztem rzędu 5% ogólnych kosztów rocznie, bez ubezpieczenia, paliwa, myjni i czego tam jeszcze. Sumarycznie wyjdą więc jakieś śmieszne ułamki dlatego nie wydaje mi się, żeby przy tej skali warto było dla paru groszy tak kombinować.

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Ja to się może nie znam ale niecałe 600zł róznicy przy maksymalnie sześciu dodatkowych wymianach do przebiegu 100kkm i końca gwarancji daje w sumie niecałe 3600zł. Dodatkowo przejechanie tych 100kkm zajmuje w Polsce prywatnym samochodom jakieś 5 lat, co oznacza 720zł rocznie. Dla auta kosztującego 200k i tracącego w ciągu 5 lat co najmniej 1/3 tej kwoty wiąże się to z dodatkowym kosztem rzędu 5% ogólnych kosztów rocznie, bez ubezpieczenia, paliwa, myjni i czego tam jeszcze. Sumarycznie wyjdą więc jakieś śmieszne ułamki dlatego nie wydaje mi się, żeby przy tej skali warto było dla paru groszy tak kombinować.

 

 

 

Ja to bym nawet poszedł jeszcze dalej, bo jeżeli kupuje samochód za powiedzmy 200000 zł i mam zamiar  nim zrobić w ciągu 5 lat 100000 km to nie widzę absolutnie najmniejszego sensu w robieniu wymiany oleju 2 razy częściej niż przewiduje producent...

Edytowane przez delco
  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, delco napisał(a):

Ja to bym nawet poszedł jeszcze dalej, bo jeżeli kupuje samochód A powiedz mi 200000 zł i mam zamiar z nim zrobić w ciągu 5 lat 100000 km to nie widzę absolutnie najmniejszego sensu w robieniu wymiany oleju 2 razy częściej niż przewiduje producent...

 

Tu się nie czepiam bo nie wiem jak jest w tym konkretnym przypadku. U mnie nawet ASO zaleca zmieniać olej częściej bo producent stanowczo przesadził z interwałami międzyprzeglądowymi. Inna rzecz, że ja nim robię 40kkm rocznie. Z drugiej strony moje auto jest eksploatowane w trasach więc oczywiście liczba motogodzin pomiędzy wymianami oleju jest mniejsza a same warunki eksploatacji dużo łagodniejsze (jeżdżę z tempomatem ustawionym na 130, nie upalam, po prostu podróżuję z A do B) niż np. w aucie eksploatowanym w mieście, co też stawia pod znakiem zapytania sens takich częstszych wymian.

 

 

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok jeszcze nie minął i już jest ponad 18k nalotu.

Słuchajcie, może nie widzicie i macie do tego pełne prawo.

Nawyki, koledzy, opinie, inne warsztaty, materiały ogólnodostępne mówią jednak zupełnie co innego z czym zgadzam się i tak chcę postępować w kwestii wymiany oleju silnikowego czy skrzyni...

 

Ba, proszę porównajcie sobie zalecenia wymian oleju dla nas -EU z tymi dla USA i zobaczycie, że to się pokrywa właśnie z częstszymi wymianami bądź jak w przypadku skrzyń dla nas "lifetime" z nienaszymi "nie dalej jak co 100 000 km". Rożnica diametralna...

Ale ile zadków tylu adoratorów ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DoLeCk napisał(a):

Ba, proszę porównajcie sobie zalecenia wymian oleju dla nas -EU z tymi dla USA

No ale porównanie z USA jest o tyle niemiarodajne że tam paliwo jest zdecydowanie bardziej zasiarczone niż w Europie — i podobno to powoduje że olej Starzeje się w wyraźnie szybszym tempie niż przy zasilaniu silników paliwem w “europejskim “

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę olej skrzyni biegów?

To miałem na myśli porównując brak zaleceń wymiany do nie więcej jak 100k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, DoLeCk napisał(a):

Biorąc pod uwagę olej skrzyni biegów?

To miałem na myśli porównując brak zaleceń wymiany do nie więcej jak 100k km.

Czekaj, bo to chyba i ja i większość odpisujących wątku źle źle ciebie zrozumiało - piszesz on nadprogramowe i, dwa razy częstszy wymianie oleju w skrzyni biegów?

Okej to wycofuję to co pisałem o wymianie oleju silnikowego - bo co prawda jest prawdziwe ale nie ma najmniejszego związku z poruszanym przez ciebie problemem oleju w skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, DoLeCk napisał(a):

Wymieniać będę bo chce korzystać a nie się potem bujać...

Zapytałem by rozeznać się czy ktoś miał/słyszał o  problemach z takiego tytułu w utrzymaniu gwarancji oraz jak pierwotnie czy faktycznie gdzieś małym drobnym druczkiem jesteśmy zobligowani wyłącznie do ASO?

Znam sporo osób, które do ASO jeżdzą co 30 kkm, bo to minimum którego ASO wymaga żeby utrzymać gwarancję, a do tego niektórzy mają to za darmo w jakimś pakiecie serwisowym. W międzyczasie po cichu zmieniają olej u znajomych mechaników co 10 czy 15 kkm. Dają oryginalny olej, oryginalny filtr kupione a hurtowni (bo taniej niż w ASO) i nikt się nie pozna, że coś było robione.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie było ogólne i dotyczyło zarówno silnikowego jak i w skrzyni biegów.

Uszczegóławiając...

W moim przypadku 2.0 TFSI i 4x4:

- EU zaleca wymiany co 30k km oleju silnikowego, w skrzyni nie ma takiej potrzeby;

- USA zaleca co 15k km silnikowy, i nie więcej jak 100k km w skrzyni biegów.

 

Jak wspomniałem wcześniej, zalecenia zaleceniami, deklaracje deklaracjami a życie pokazuje zupełnie co innego z reguły.

O samochody dbam od zawsze i nigdy przez myśl nie przeszło mi aby interwał zmiany oleju silnikowego był dłuższy jak 15k km.

Ba w Lanosie z ponad ćwierć wiekiem na koncie i jeszcze starszym silnikiem taki interwał jest jeszcze mniejszy (dla bycia szczerym do końca, silnikiem starszym ale bardziej wysilonym).

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, DoLeCk napisał(a):

Pytanie było ogólne i dotyczyło zarówno silnikowego jak i w skrzyni biegów.

Uszczegóławiając...

W moim przypadku 2.0 TFSI i 4x4:

- EU zaleca wymiany co 30k km oleju silnikowego, w skrzyni nie ma takiej potrzeby;

- USA zaleca co 15k km silnikowy, i nie więcej jak 100k km w skrzyni biegów.

 

Jak wspomniałem wcześniej, zalecenia zaleceniami, deklaracje deklaracjami a życie pokazuje zupełnie co innego z reguły.

O samochody dbam od zawsze i nigdy przez myśl nie przeszło mi aby interwał zmiany oleju silnikowego był dłuższy jak 15k km.

Ba w Lanosie z ponad ćwierć wiekiem na koncie i jeszcze starszym silnikiem taki interwał jest jeszcze mniejszy (dla bycia szczerym do końca, silnikiem starszym ale bardziej wysilonym).

 

Ja nie wiem czy bym się zdecydował gmerać przy skrzyni gdy producent twierdzi, że nie ma potrzeby. Jeszcze przez niezależnego mechanika, który może co najwyżej coś zepsuć.

 

Co do silnikowego to (jeśli w tym modelu rzeczywiście jest taka potrzeba) bym zmienił w ASO lub poza ASO, w przypadku VW to chyba nie ma znaczenia bo te auta potrafi serwisować prawie każdy a wymiana oleju to nie jest rocket science.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku DSG trzeba mieć pojęcie aby móc wymienić dynamicznie, więc chyba nie każdy się podejmie... Jednak nie weryfikowałem owej tezy.

Samego mechanika się nie obawiam bo w nocy o północy z zamkniętymi oczami i będąc wczorajszym mogę polecić go z czystym sumieniem.

 

Samej wymiany to i na krawężniku szłoby pewnie dokonać...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, DoLeCk napisał(a):

W przypadku DSG trzeba mieć pojęcie aby móc wymienić dynamicznie, więc chyba nie każdy się podejmie... Jednak nie weryfikowałem owej tezy.

Samego mechanika się nie obawiam bo w nocy o północy z zamkniętymi oczami i będąc wczorajszym mogę polecić go z czystym sumieniem.

 

Samej wymiany to i na krawężniku szłoby pewnie dokonać...

 

Temat dynamicznej wymiany w DSG jest chyba dosc dyskusyjny i wiekszosc serwisow odradza...

To formalnie skrzynia manualna z robotem :ok: Statyczna wymiana chyba w zupelnosci wystarczy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał(a):

Temat dynamicznej wymiany w DSG jest chyba dosc dyskusyjny i wiekszosc serwisow odradza...

To formalnie skrzynia manualna z robotem :ok: Statyczna wymiana chyba w zupelnosci wystarczy.

 

Jeśli technicznie to skrzynia manualna to chyba nie ma sensu wymieniać w niej oleju? Może ten VW jednak nie jest taki głupi, że nie zaleca...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Ja nie wiem czy bym się zdecydował gmerać przy skrzyni gdy producent twierdzi, że nie ma potrzeby. Jeszcze przez niezależnego mechanika, który może co najwyżej coś zepsuć.

 

Z tymi skrzyniami niewymagającymi wymian, to jest jak z longlife w silniku ;) Ma w excelu ładnie wyglądać zarządcy floty, a prywatny użytkownik niech sprzeda auto drugiemu właścicielowi nim padnie :) 

Prawdopodobnie mam u siebie taką samą skrzynię co Doleck. Kiedy kupowałem zalecenie było by olej zmieniać co 60 kkm. Kiedy byłem na przeglądzie przy 60 kkm, to powiedzieli że nie trzeba jeszcze, bo teraz producent zaleca co 120 kkm. Doleck ma nowsze auto i z tego co napisał, widać że juz w ogóle nie wymagają wymian :phi:. Jasne - rozumiem- jak padnie, to po gwarancji trzeba wymienić całą skrzynię :phi:  Mój znajomy z ASO, do którego mam zaufanie, mówi że 90 kkm to taki rozsądny przebieg do wymiany.

W BMW 8-biegowa skrzynia ZF zgodnie z informacją serwisu nie wymaga wymian oleju, a serwisy niezależne i doradcy prywatnie zalecają co 60 kkm.  W teściowej aucie organizowałem w zeszłym roku fachowca do remontu xdrive, bo ASO przez okres gwaracyjny twierdziło, że tam nie trzeba nic ruszać, wiec nikt tam nie zaglądał czy olej jeszcze gdziekolwiek w napędzie jest. Niestety po gwarancji ok 120 kkm  auto się zemściło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Ja nie wiem czy bym się zdecydował gmerać przy skrzyni gdy producent twierdzi, że nie ma potrzeby. Jeszcze przez niezależnego mechanika, który może co najwyżej coś zepsuć.

 

Co do silnikowego to (jeśli w tym modelu rzeczywiście jest taka potrzeba) bym zmienił w ASO lub poza ASO, w przypadku VW to chyba nie ma znaczenia bo te auta potrafi serwisować prawie każdy a wymiana oleju to nie jest rocket science.

 

 

 

Ojjj jest mi w Meganie u Zdunka w Gdańsku tak wymienili, że cały silnik miałem w nowym samochodzie w oleju. Nie dokręcili filtra oleju - tylko tak na 2-3 zwoje i sruuuu po odpaleniu cała komora silnika pływała. Jakoś to podmyli, ale nawet nie przeprosili ani nic. Sprawę zgłosiłem na infolinii i nagle zaprosili mnie na mycie dokładne komory silnika i dali kolejną wymianę gratis.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.