kravitz Napisano 10 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2018 1 godzinę temu, MARS napisał: Oczywiście. Ta fiesta nawet sama parkuje prostopadle i równolegle, trzeba tylko włączyć jedynkę lub wsteczny. Jest nawet tempomat adaptacyjny, rozpoznawanie znaków i automatyczne hamowanie w celu uniknięcia kolizji. Super sprawa w sumie za tą kasę. Utrata wartości chyba tylko jest spora Ludzie kupując używkę do wypasu nie są skorzy dużo dopłacać i porównują Fiestę golasa z Twoją Fiestą, byleby rocznik i silnik się zgadzał. A cena nowego była 20k+ PLN zapewne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 Jeśli ktoś kupi nowe i po kilku latach sprzedaje, to straci. W 2013 kupiłem fiestę po lifcie i po 5 latach żona ją przejęła, a ja kupiłem nową. Za 4,5 roku powtórka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 2 godziny temu, MARS napisał: Jeśli ktoś kupi nowe i po kilku latach sprzedaje, to straci. W 2013 kupiłem fiestę po lifcie i po 5 latach żona ją przejęła, a ja kupiłem nową. Za 4,5 roku powtórka. Po ilu latach nie straci? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 Dnia 7.12.2018 o 15:18, kartonik napisał: Nie no. Używać tempomatu i jeszcze dodatkowo trzymać stopę na pedale gazu, to trochę bez sensu. Ja po to używam tempomatu aby odciążyć prawą nogę w dłuższych jednostajnych trasach, a nie mózg. Tempomat mam i uzywam niemal wcale. Moze jakbym mial aktywny to kto wie ale mnie akurat noga nie cierpnie, bo wedruje miedzy gazem a hamulcem i to wlasciwie muskanie. Ale jesli smigalbym po autostradach to mozliwe ze wlaczalbym wczesniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 Na tempomacie to jadę nawet przez wioskę do sklepu. Równa prędkość i nie korci. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 Na tempomacie to jadę nawet przez wioskę do sklepu. Równa prędkość i nie korci. Dokładnie. Tempomat używam non stop. Szkoda że dolna graniczną prędkość to 40km/hWysłane z tel. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 11 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 1 minutę temu, ppmarian napisał: Dokładnie. Tempomat używam non stop. Szkoda że dolna graniczną prędkość to 40km/h Wysłane z tel. To chyba zależy od mocy pojazdu, a może od jego nazwijmy to "charakteru" W normalnym spokojnym Mitsubishi Lancer, po wioskach nie włączam tempomatu. Jadę te 50-60km/h i nie korci mnie żeby dac buta w podłogę. Może używam w jakiś miejscowościach, gdzie jest pomiar prędkości odcinkowy, ale znam taką jedną Jak miałem nieco szybszego Lancera, to dla swojego spokoju jechałem przez wsie właśnie na tempo bo to auto odnajdywało we mnie idiotę W Golfie z silnikiem od Tico tego problemu zupełnie nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 To chyba zależy od mocy pojazdu, a może od jego nazwijmy to "charakteru" W normalnym spokojnym Mitsubishi Lancer, po wioskach nie włączam tempomatu. Jadę te 50-60km/h i nie korci mnie żeby dac buta w podłogę. Może używam w jakiś miejscowościach, gdzie jest pomiar prędkości odcinkowy, ale znam taką jedną Jak miałem nieco szybszego Lancera, to dla swojego spokoju jechałem przez wsie właśnie na tempo bo to auto odnajdywało we mnie idiotę W Golfie z silnikiem od Tico tego problemu zupełnie nie mam.Coś w tym jest. Ale z drugiej strony nie trzeba się rozpraszac i pilnować ograniczeń. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 11 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2018 15 godzin temu, sdss napisał: Po ilu latach nie straci? Jak fiesta żony będzie miała 10 lat, to będzie mi wisiało ile "straciłem". 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Dnia 11.12.2018 o 12:12, ppmarian napisał: Dokładnie. Tempomat używam non stop. Szkoda że dolna graniczną prędkość to 40km/h Wysłane z tel. A gorna 200 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Dnia 10.12.2018 o 15:52, kravitz napisał: Super sprawa w sumie za tą kasę. Utrata wartości chyba tylko jest spora Ludzie kupując używkę do wypasu nie są skorzy dużo dopłacać i porównują Fiestę golasa z Twoją Fiestą, byleby rocznik i silnik się zgadzał. co do zasady tak, aczkolwiek rynek się troch zmienia i ludzie są gotowi do dopłacenia za lepiej wyposażoną używkę. Całej kwoty wydanej na bajery nie odzyskasz, ale część tak. Moja ex-Fiesta miała wszystkie opcje jakie były przy zakupie dostępne, prócz skóry i automatu. Po 7 latach sprzedałem ją za sporo więcej niż ceny wywoławcze gorzej wyposażonych z tego rocznika. Rok temu z BMW było to samo - X3 na portalu pełno, tych z polskiego salonu trochę mniej, ale ja wystawiłem drożej z uwagi na wyposażenie, no i też dość sprawnie poszło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volkov Napisano 12 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2018 Dnia 6.12.2018 o 14:59, kravitz napisał: Zauważ, że piszesz o kilku autach. Jedno miało to, inne tamto, a w Golfie masz to wszystko jednocześnie. Nubirą akurat jeździłem jeszcze w 2017 roku i na pewno automatycznych szyb nie miała wszystkich, teleskopu pod maską, czy wyłożonych czymś miękkim schowków. Sam podłokietnik w Nubirze był o ile pamiętam bardzo twardy i mieścił się na nim tylko łokieć. Wszystkie elementy wnętrza były dosyć umowne spasowane. Tunelem środkowym można ruszac swobodnie na boki, podobnie jak boczkami drzwi Nie nie nie. Źle to zrozumiałeś. Ja to wszystko mam w jednym aucie z 2011 roku choć Twoje jest o 7 lat młodsze. A Nubira z 2001 roku miała tylko część tych rzeczy, którymi się zachwycasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 13 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2018 Jak by ktos pytał, to head up diplay już był w Peugeocie model 2009 r. To nie VW wymyślił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 19 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2018 Chciałem wszystkich przeprosić. Jednak nie wszystkie schowku są wyłożone materiałem Odkrylem jakiś nowy schowek i tam bida jest 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 20 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 I tym optymistycznym akcentem... VW pokazuje powoli swoją "trwałość" Dzisiaj przy wyjeżdżaniu z garażu (ciepłego) tyłem, słychac było głośne jakby metaliczne tarcie. Coś jak hamowanie tramwaju. Moim zdaniem automatyczny ręczny jakby nie odpuścił. Ale to tylko przypuszczenia, bo auto nie miało oporu przy toczeniu. Przy jeździe do przodu bez żadnych odgłosów. Przejechałem kilka kilometrów do przedszkola córki. I tam znowu przy wycofywaniu z parkingu ten sam odgłos Taki charakterystyczny odgłos jakby dwie duże metalowe części o siebie tarły. I znowu, przy jeździe do przodu, zero odgłosów. I kolejną sprawę odkryłem przy przyhamowywaniu w korku. Pedał hamulca jakby złapał luzy i wydaje odgłosy takiej jakby poluzowanej śrubki. Sam tam muszę chyba zerknąć, czy oby coś nie odpada, bo co będzie jak mi noga zostanie na dole z pedałem hamulca, a auto pojedzie dalej? Przejechane 2500km, także ten... Obawiam się, że nie dojadę do przeglądu przy 30tyś, aby dopiero wtedy zgłosić jakieś uwagi. A dodatkowa wizyta w serwisie, to dla mnie już upierdliwość poważniejszej natury. Czy mam wspominac o trwałości Mitsubishi i wymianie tylko 2-3 żarówek przez 6 lat? Czy jeszcze nie zaczynac tematu? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 (edytowane) Godzinę temu, kravitz napisał: I tym optymistycznym akcentem... VW pokazuje powoli swoją "trwałość" Dzisiaj przy wyjeżdżaniu z garażu (ciepłego) tyłem, słychac było głośne jakby metaliczne tarcie. Coś jak hamowanie tramwaju. Moim zdaniem automatyczny ręczny jakby nie odpuścił. Ale to tylko przypuszczenia, bo auto nie miało oporu przy toczeniu. Przy jeździe do przodu bez żadnych odgłosów. Przejechałem kilka kilometrów do przedszkola córki. I tam znowu przy wycofywaniu z parkingu ten sam odgłos Taki charakterystyczny odgłos jakby dwie duże metalowe części o siebie tarły. I znowu, przy jeździe do przodu, zero odgłosów. I kolejną sprawę odkryłem przy przyhamowywaniu w korku. Pedał hamulca jakby złapał luzy i wydaje odgłosy takiej jakby poluzowanej śrubki. Sam tam muszę chyba zerknąć, czy oby coś nie odpada, bo co będzie jak mi noga zostanie na dole z pedałem hamulca, a auto pojedzie dalej? Przejechane 2500km, także ten... Obawiam się, że nie dojadę do przeglądu przy 30tyś, aby dopiero wtedy zgłosić jakieś uwagi. A dodatkowa wizyta w serwisie, to dla mnie już upierdliwość poważniejszej natury. Czy mam wspominac o trwałości Mitsubishi i wymianie tylko 2-3 żarówek przez 6 lat? Czy jeszcze nie zaczynac tematu? Kamyk ci trafil miedzy klockiem (przy zacisku) a tarcza. Zobacz. Czemus w VAGach to sie czesto zdarza. Edytowane 20 Grudnia 2018 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 1 godzinę temu, kravitz napisał: Pedał hamulca jakby złapał luzy i wydaje odgłosy takiej jakby poluzowanej śrubki. za to w mojej Astrze pedał hamulca ma samym końcu taki jakby minimalny "przeskok", luz, coś w tym rodzaju. Zauważyłem coś takiego już w aucie demo na jeździe próbnej, więc zakładam że TTTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 1 godzinę temu, kravitz napisał: Czy mam wspominac o trwałości Mitsubishi i wymianie tylko 2-3 żarówek przez 6 lat? Czy jeszcze nie zaczynac tematu? Jeszcze nie zaczynaj, poczekaj kolejne 2500km i będziesz miał materiału na dłuższy tekst. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 (edytowane) Ja natomiast dostałem wezwanie do serwisu na akcję zwiazaną z możliwą wymiana oparcia tylnej kanapy bo coś może być z nią sknocone. Poza tym 2265km i na razie bez uwag Edytowane 20 Grudnia 2018 przez Mars_wrc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Godzinę temu, Mars_wrc napisał: Ja natomiast dostałem wezwanie do serwisu na akcję zwiazaną z możliwą wymiana oparcia tylnej kanapy bo coś może być z nią sknocone. Poza tym 2265km i na razie bez uwag Czy wypada wspomnieć że mój Mitsu właśnie bezawaryjnie dobija do 120kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 36 minut temu, Ryb napisał: Czy wypada wspomnieć że mój Mitsu właśnie bezawaryjnie dobija do 120kkm? Wypada, ale dajmy temu VW szansę, nie ma jeszcze miesiąca. Z innej beczki, nasza Astra J 1.4T przebiła niedawno 50.000km i jedyna awaria to zablokowany bluetooth. Nie dało się usunąć starych telefonów żeby dodać nowe. Żona z tego i tak nie korzysta, więc przy okazji ostatniego przeglądu zrobili reset kompa i wsio wróciło do normy. Więc można uznać, że pierwsze 50kkm bezawaryjnie. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 1 godzinę temu, Ryb napisał: Czy wypada wspomnieć że mój Mitsu właśnie bezawaryjnie dobija do 120kkm? Nie chcą wymieniać Ci jakiś uszczelek w drzwiach? Kumpel właśnie był na serwisie, zdaje się na 60kkm i dowiedział się, że jest jakaś akcja wymiany uszczelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 5 minut temu, ZUBERTO napisał: Nie chcą wymieniać Ci jakiś uszczelek w drzwiach? Kumpel właśnie był na serwisie, zdaje się na 60kkm i dowiedział się, że jest jakaś akcja wymiany uszczelek. Nie. W ASX coś wymieniali ale Outlander na razie bez akcji serwisowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 1 minutę temu, Ryb napisał: Nie. W ASX coś wymieniali ale Outlander na razie bez akcji serwisowych. To może się jeszcze dowiesz, ten konkretny kupiony był 12.2016, więc produkcję pewnie deko wcześniej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 20 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2018 Dnia 5.12.2018 o 11:57, Cinek napisał: Kolejny VW odkrył powiem Ci coś ciekawego. W rodzinie VW i Audi były "od zawsze". Teraz dopiero zdradziłem VW na rzecz Francuza i też się zdziwiłem, bo ma w standardzie wszystko co wychwalasz w Golfie łącznie z teleskopem maski. Wiesz, odkrycie po wymienionych markach mnie nie dziwi Ja tam już od lat japończyki i francuzy - za VW i pochodne podziękuję grzecznie. Niestety, ostatnio jakieś szaleństwo cenowe opanowało Mazdę i PSA. Przy takiej polityce cenowej (o częstych opiniach, niekoniecznie zgodnych z prawdą) to VW i okolice zgarnia rynek. Smutna rzeczywistość. Dnia 5.12.2018 o 11:57, Cinek napisał: Czyli konkurencja nie śpi, drugi taki nieśmiały wniosek to że nie warto płacić tylko za znaczek VW obecnie. No tak zasadniczo, to cenowo nie wygląda źle ostatnimi czasy. Co to się porobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 17 godzin temu, futrzak napisał: No tak zasadniczo, to cenowo nie wygląda źle ostatnimi czasy. Co to się porobiło Niestety, nie jest to kwestia tego, że VW obniżył ceny, tylko innym się coś "odkleiło" przy konstruowaniu cenników. VW po prostu nie podniósł cen i teraz wychodzi na to, że jest rzeczywiście autem "dla ludu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 (edytowane) Dnia 20.12.2018 o 09:27, kravitz napisał: Dzisiaj przy wyjeżdżaniu z garażu (ciepłego) tyłem, słychac było głośne jakby metaliczne tarcie. Coś jak hamowanie tramwaju. Moim zdaniem automatyczny ręczny jakby nie odpuścił. Ale to tylko przypuszczenia, bo auto nie miało oporu przy toczeniu. Przy jeździe do przodu bez żadnych odgłosów. Też tak miałem na początku, teraz już chyba tego nie słychać. Możliwe, że ma to związek z AUTO HOLDem - spróbuj go wyłączyć i ręcznie zaciągnij ręczny i wtedy spróbuj cofnąć. Zdaje się, że przy AUTO HOLD klocki jakby "podwójnie" zaciskane, raz jak się normalnie zatrzymasz, np. na parkingu, czy skrzyżowaniu, to zauważ, że auto stoi na "hamulcu", a nie musisz trzymać nogi na pedale, świecą się światła stop itp, ale nie słychać, żeby się zaciągał wtedy ręczny, a jak wyłączysz wtedy zapłon, to dodatkowo zaciąga się ręczny. Zdaje się, że u mnie niego dźwięku przy cofaniu po postoju już nie słychać, mam też Renault z automatycznym ręcznym (wcześniej także miałem inne Reno z takim rozwiązaniem) i w nich nie było dźwięku tarcia przy cofaniu, ale (niestety) nie miały też AUTO HOLDa Cytuj I kolejną sprawę odkryłem przy przyhamowywaniu w korku. Pedał hamulca jakby złapał luzy i wydaje odgłosy takiej jakby poluzowanej śrubki. Przejechane 2500km, także ten... Tego u siebie nie zaobserwowałem, ale Golf przejechane ma już 20000 tys km Ogólnie o Golfie - ja mam rocznego już Comfortline'a 1.0 110 KM w manualu i z tempomatem Na podjeździe także Laguna z 2011 i Panda z 2004, wcześniej jeździłem także Oplem, także tego I z tego co pamiętam, to w Oplu też chyba się wyciągało do siebie pokrętło od oświetlenia, ale chyba, żeby włączyć światło w kabinie... Na poważnie, to to pokrętło w VW w ogóle nie jest upierdliwe, choć w Renault i Fiacie są zupełnie inne rozwiązania, we Fiacie jak ktoś już pisał mamy "automatykę manualną", czyli raz włączamy światła mijania i zapominamy o tym, w VW i Renault mam automatykę z czujnikiem i tylko czasem trzeba zerknąć, czy nie potrzeba manualnej interwencji, bo się np. zachmurzyło i w VW wystarczy spojrzeć na ten przełącznik i jak jest podświetlona zielona ikona, to wiadomo, że jedziemy na mijania, a nie jeszcze na dziennych, w Renault niestety w porównaniu z VW system nie przełącza na światła mijania podczas gdy czujnik deszczu wykrywa opady. Są jeszcze dwie irytujące różnice: - jedna na korzyść VW - podgrzewanie foteli włącza się na desce rozdzielczej, więc kierowca ma łatwy dostęp również do regulacji fotela pasażera i działa to na tyle fajnie, że klikając przycisk od razu mamy maks z trzystopniowej regulacji, czyli żeby grzało najprzyjemniej podczas gdy w kabinie jeszcze zimno, każde kolejne kliknięcie powoduje zejście o jeden poziom aż do wyłączenia. W Renaulcie rozwiązali to montując pokrętła na skrajnych narożnikach foteli, czyli od strony drzwi i niby jest pod ręką i niby nie trzeba szukać i niby grzeje dopiero jak czujnik w fotelu (ten sam co od niezapiętych pasów) wyczuje obecność "tylnej części ciała", to irytuje fakt, że jak pasażer zapomni wyłączyć grzania, to kierowca musi się wychylać i kręcić pokrętłem albo patrzeć jak wspólna od obydwóch foteli kontrolka świeci się pod zegarami... - druga na korzyść Renault i zapewne innych marek... otóż tu dopiero można mieć zastrzeżenia co do ergonomii w VW, który z uporem maniaka stosuje to rozwiązanie, a nawet chwali się tym, że ma niezależne włączanie podgrzewanych lusterek... niezależne od tylnej szyby, gdzie z reguły jednocześnie występuje potrzeba podgrzewania tych rzeczy jednocześnie i z reguły jest to spięte w ten sam przycisk od grzania tylnej szyby, często się to także wyłącza po zadanym czasie np. 15 minut, ale VW wymyślił, że lepiej to grzanie lusterek wrzucić w pokrętło sterowania lusterkami, gdzie mamy do wyboru opcje L i P, neutral, ogrzewanie i opuszczające się lusterko przy cofaniu, także możemy sobie wybrać jedną z nich i często zapomnieć wyłączyć ogrzewania pozbawiając się wtedy opcji opuszczania lusterka Dodam, że dość niefortunnym rozwiązaniem jest też opcja włączania grzania kierownicy w wersji bez automatycznej klimy, gdzie mamy dedykowany przycisk na panelu, a w opcji z manualnym A/C trzeba wejść w menu systemu i włączyć opcję na ekranie, ale tu pewnie VW chciał przez to "przekonać" klientów do dopłaty za klimatronik... Poza tym przez ten rok do Golfa nie mam się za co przyczepić, silnik 1.0 110 KM jeździ porównywalnie z 2.0 DCI 150, fakt mniejszy przebieg, inna masa samochodu i po załadownaniu kompletu pasażerów o bagażu nie wspomnę czuć spadek osiągów w 1.0 podczas gdy w Dieslu 2.0 niespecjalnie... w samochodzie jest cicho, zarówno wnętrze bez żadnych odgłosów jak i wyciszenie silnika - z dieslem nie ma co porównywać ale z kilkoma wolnossącymi również z segmentu D z którymi miałem do czynienia spokojnie wygrywa, jak dotąd żadnych usterek, olej... coż biorąc VW TSI miałem pewne obawy pod tym względem, a w żadnym aucie poza od niedawna Pandą, która już swoje przejechała (300 tys km na LPG), jednak nie jest tak źle, 20 tys km, a na bagnecie 3/4 poziomu oleju (przy odbiorze było 4/4), za to spalanie... długodystansowe od samego początku 5,4 l/100, także Laguna diesel z około 7 l/100 jakby troszkę mniej ekonomiczna przy wożeniu 1 lub 2 osób... zwłaszcza przy obecnej różnicy cen paliw noPB vs ON. Z plusów, to jeszcze refletory LEDowe - bajka, nie ma może żadnej automatyki oprócz poziomowania, czyli żadnych segmentów, śledzenia i sterowania światłami drogowymi, ale ilość światła jest znacznie większa i światło znacznie bielsze w porównaniu do xenownów z Renault z niedawno wymienionymi dobrej klasy żarnikami, które to xenony zawsze świetnie świeciły. Podsumowując, może dla niektórych nudny, może niewiele się dzieje, może taki sam od lat, ale jak się tak bliżej przyjrzeć, pojeździć, to naprawdę całkiem udane i sympatyczne auto, z bliska nie wydaje się taki sam jak poprzednie generacje, stylistyka jednak jest nowoczesna, a stonowane linie powodują, że auto nie opatrzy się tak szybko jak bardzie "fikuśnie" zaprojektowane modele, w środku czarno i wszystko poukładane, ale jak ktoś nie lubi udziwnień, to świetnie się odnajdzie w tym wnętrzu, do tego materiały raczej dobrej jakości, przyjemne nowoczesne auto. Sam kiedyś delikatnie mówiąc nie byłem zwolennikiem aut VW, ale rynek zweryfikował postawę patrząc co ma do zaoferowania np. Renault, Kia, Opel, czy Fiat ponad rok temu, kiedy zastanawiałem się co wybrać, finansowo jednak VW wygrał, a dodatkowo liczyłem na brak większych niespodzianek różnych rozwiązań, z którymi mielibyśmy męczyć się na co dzień, pozostawała sprawa awarii, ale to się może zdarzyć wszędzie, ja nauczony doświadczeniem z 2x Renault, że duży wpływ na awarie ma podejście "jak kto dba, tak ma" - odpukać , a tu mam gwarancję na 4 lata / 120 tys km wybrałem Golfa w fajnym kolorze i po roku nie żałuję. Edytowane 27 Grudnia 2018 przez klaudio 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 (edytowane) 4 godziny temu, klaudio napisał: Też tak miałem na początku, teraz już chyba tego nie słychać. U mnie dokonała się samonaprawa. Przypuszczam, że to jednak był jakis kamień, który się wytarł/wypadł Pedal hamulca tez przestał jakos się kolebotać, ale tutaj trudno mi wytłumaczyc tą autonaprawę, więc jeszcze zwracam na to uwagę. Może zwyczajnie miałem błoto na podeszwie i się jakos kleiło. Nie wiem. 4 godziny temu, klaudio napisał: VW wymyślił, że lepiej to grzanie lusterek wrzucić w pokrętło sterowania lusterkami, gdzie mamy do wyboru opcje L i P, neutral, ogrzewanie i opuszczające się lusterko przy cofaniu, Tutaj przyznam, że przeszło mi nawet przez myśl po co tam ta ikonka oznaczająca chyba grzanie pod gałką do zmiany Lewe/prawe lusterko. Pomyslałem, że to takie coś jak napis "Turbo", albo "ABS" na klapie, aby właściciel wiedział że jest grzanie lusterek w tym przypadku Nie miałem potrzeby jeszcze grzania lusterek, więc się tym nie bawiłem. Jeśli grzanie trzeba włączać oddzielnie, to przyznam że jest to jakiś pomysł debilny Co do tej ciszy. Tak, ja na pewno nie mam omamów. W zeszłą środę jechalismy służbowym Focusem Mk3. Tak, wiem, skrzynia 5 biegów i wolnossące 1.6 Ale... Kolega pomykał tym dosyć raźnie po autostradzie i był głośny szum. Ja miałem chore gardło, więc rozmawiałem podniesionym głosem. Do dzisiaj mam przez to chrypę. I pewnie bym tego hałasu nie zauważył gdyby nie to gardło właśnie. Jednak jakieś 10-15km po zjechaniu z autostrady jechaliśmy już 90-100km/h tym Focusem i było nadal głośno. Dojechalismy do kolegi domu gdzie zostawiłem właśnie Golfa i po wjechaniu na ekspresówkę (kolega zaraz przy S8 mieszka) zauważyłem że jest cicho. Tak prawie totalnie cicho. Różnica do tego Focusa była ogromna. Ja bym w Golfie musiał chyba II bieg przy 100km/h wrzucić aby było porównywalnie głośno. Jeździłem tym Focusem juz wcześniej, zanim kupiłem Golfa i nie zauważyłem że jest głośny. Nie był w porównaniu do Mitsubishi którym jeździłem. Teraz Mitsu też mi się głośne wydaje, a ma skrzynie CVT, która przy 100km/h utrzymuje spokojne 2tyś obr/min. Co więcej. Czytalem jakies testy porównujace samochody elektryczne. Ktoś linkował na tym naszym nowym kąciku. I tam tez testujący zauważył, że ten e-Golf jest cichy. Co mi tylko podpowiada, że w innych autach elektrycznych, producent walcząc z masą, pozdejmował tez i wyciszenie. A kierowcom się wydaje, że słyszą szum opon i powietrza, bo nie ma hałasującego silnika spalinowego. Wychodzi jednak na to, że słychac opony i powietrze, bo wyciszenie jest zdjęte Edycja: Aha. Ja tez byłem takim pół-hejterem VAG Nie kupiłem tego auta z miłości, ani z powodu ukrytych pragnień. Okazało się dobrym wyborem. Edytowane 27 Grudnia 2018 przez kravitz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 W focusie Mk3 z ecoboostem 1,0 i skrzynią 6b przy 140 km/h jest dosyć głośno, przy 120 km/h jest zdecydowanie ciszej a przy 90 km/h na hałas narzekać nie można, ale inżynierowie forda wykombinowali uszczelki na drzwiach mocowane na klej. Jak mi się kiedyś poodklejały w dolnej części drzwi to miałem wrażenie, że mam pootwierane szyby z tyłu. Po przyklejeniu wszystko wróciło do normy i hałas się zmniejszył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2018 5 godzin temu, kravitz napisał: U mnie dokonała się samonaprawa. Przypuszczam, że to jednak był jakis kamień, który się wytarł/wypadł Pedal hamulca tez przestał jakos się kolebotać, ale tutaj trudno mi wytłumaczyc tą autonaprawę, więc jeszcze zwracam na to uwagę. Może zwyczajnie miałem błoto na podeszwie i się jakos kleiło. Nie wiem. Tutaj przyznam, że przeszło mi nawet przez myśl po co tam ta ikonka oznaczająca chyba grzanie pod gałką do zmiany Lewe/prawe lusterko. Pomyslałem, że to takie coś jak napis "Turbo", albo "ABS" na klapie, aby właściciel wiedział że jest grzanie lusterek w tym przypadku Nie miałem potrzeby jeszcze grzania lusterek, więc się tym nie bawiłem. Jeśli grzanie trzeba włączać oddzielnie, to przyznam że jest to jakiś pomysł debilny Co do tej ciszy. Tak, ja na pewno nie mam omamów. W zeszłą środę jechalismy służbowym Focusem Mk3. Tak, wiem, skrzynia 5 biegów i wolnossące 1.6 Ale... Kolega pomykał tym dosyć raźnie po autostradzie i był głośny szum. Ja miałem chore gardło, więc rozmawiałem podniesionym głosem. Do dzisiaj mam przez to chrypę. I pewnie bym tego hałasu nie zauważył gdyby nie to gardło właśnie. Jednak jakieś 10-15km po zjechaniu z autostrady jechaliśmy już 90-100km/h tym Focusem i było nadal głośno. Dojechalismy do kolegi domu gdzie zostawiłem właśnie Golfa i po wjechaniu na ekspresówkę (kolega zaraz przy S8 mieszka) zauważyłem że jest cicho. Tak prawie totalnie cicho. Różnica do tego Focusa była ogromna. Ja bym w Golfie musiał chyba II bieg przy 100km/h wrzucić aby było porównywalnie głośno. Jeździłem tym Focusem juz wcześniej, zanim kupiłem Golfa i nie zauważyłem że jest głośny. Nie był w porównaniu do Mitsubishi którym jeździłem. Teraz Mitsu też mi się głośne wydaje, a ma skrzynie CVT, która przy 100km/h utrzymuje spokojne 2tyś obr/min. Co więcej. Czytalem jakies testy porównujace samochody elektryczne. Ktoś linkował na tym naszym nowym kąciku. I tam tez testujący zauważył, że ten e-Golf jest cichy. Co mi tylko podpowiada, że w innych autach elektrycznych, producent walcząc z masą, pozdejmował tez i wyciszenie. A kierowcom się wydaje, że słyszą szum opon i powietrza, bo nie ma hałasującego silnika spalinowego. Wychodzi jednak na to, że słychac opony i powietrze, bo wyciszenie jest zdjęte Edycja: Aha. Ja tez byłem takim pół-hejterem VAG Nie kupiłem tego auta z miłości, ani z powodu ukrytych pragnień. Okazało się dobrym wyborem. Weź pod uwagę, że na razie to auto masz nowe. A takie jest naturalnie cichsze od takiego z większym przebiegiem. Moje wydawało mi się miarę ciche, poza zawieszeniem, które dość wesoło od nowości hałasuje. Po 52tkm słyszę wszystko, wszystko jest dla mnie za głośne. Od szumów opływu powietrza, po hałas opon. Ale jak się ostatnio w trakcie przeglądu przejechalem zastępczym autem, to jednak stwierdziłem, że Firestone to są dopiero głośne opony przy moich Goodyearach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2018 Dnia 20.12.2018 o 20:20, Ryb napisał: Nie. W ASX coś wymieniali ale Outlander na razie bez akcji serwisowych. w moim Outlanderze '15 już miałem 3 akcje serwisowe: - wymiana mechanizmów zamków w przednich drzwiach - wymiana jakiegoś "bezpiecznika" głównego, czy połączenia elektrycznego - sprawdzenie/wymiana czegoś w tylnych zaciskach hamulcowych nie miałeś tego robionego u siebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 28 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2018 17 minut temu, Azbest napisał: w moim Outlanderze '15 już miałem 3 akcje serwisowe: - wymiana mechanizmów zamków w przednich drzwiach - wymiana jakiegoś "bezpiecznika" głównego, czy połączenia elektrycznego - sprawdzenie/wymiana czegoś w tylnych zaciskach hamulcowych nie miałeś tego robionego u siebie? Nie pamiętam dokładnie ale jestem przekonany że nie. Zaciski wymieniali mi w ASX. I coś w tylnej wycieraczce. Ale w Outlanderze nie. Chyba że wymienili i mi nie powiedzieli. W sumie to możliwe bo ja się niespecjalnie tym interesuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2018 Dnia 27.12.2018 o 15:16, kravitz napisał: Co mi tylko podpowiada, że w innych autach elektrycznych, producent walcząc z masą, pozdejmował tez i wyciszenie. A kierowcom się wydaje, że słyszą szum opon i powietrza, bo nie ma hałasującego silnika spalinowego. Wychodzi jednak na to, że słychac opony i powietrze, bo wyciszenie jest zdjęte Dokładnie tak. Bo e-Golf to nie elektryk z krwi i kości, tylko kompakt z pomienionym napędem. I jest w nim bardzo cicho, co potwierdziła mi jazda próbna. Zwykły Golf jest cichy, a e-Golf jest MEGA cichy. Oby w tym NEO utrzymali poziom, choć obawiam się, że jako elektryk z rodowodem, będzie gorzej wyciszony już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2018 Dnia 20.12.2018 o 19:18, Mars_wrc napisał: Z innej beczki, nasza Astra J 1.4T przebiła niedawno 50.000km i jedyna awaria to zablokowany bluetooth. Nie dało się usunąć starych telefonów żeby dodać nowe. Żona z tego i tak nie korzysta, więc przy okazji ostatniego przeglądu zrobili reset kompa i wsio wróciło do normy. Więc można uznać, że pierwsze 50kkm bezawaryjnie. I wykrakałem Wczoraj Żonie zapalił się komunikat "Sprawdź układ ESP" + zapaliła się kontrolka ESP, ABS i "check". Dodatkowo słychać jakieś bzyczenie z prawego przedniego koła. W pon idzie na serwis. Auto ma skończone 3 lata, gwarancja rozszerzona na 4 lata ... sprawdzimy czy zadziała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2018 13 godzin temu, Mars_wrc napisał: "Sprawdź układ ESP" Kolega z takim komunikatem w Insigni walczy już jakiś czas. Coś tam zrobi, komunikat znika i za jakiś czas wraca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 30 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 30 Grudnia 2018 Dnia 27.12.2018 o 15:41, dagie napisał: W focusie Mk3 z ecoboostem 1,0 i skrzynią 6b przy 140 km/h jest dosyć głośno, przy 120 km/h jest zdecydowanie ciszej a przy 90 km/h na hałas narzekać nie można, ale inżynierowie forda wykombinowali uszczelki na drzwiach mocowane na klej. Jak mi się kiedyś poodklejały w dolnej części drzwi to miałem wrażenie, że mam pootwierane szyby z tyłu. Po przyklejeniu wszystko wróciło do normy i hałas się zmniejszył. Klejenie uszczelek to "genialny" wynalazek. Mi w Fieście parę tygodni po zakupie woda się lała do środka, bo w uszczelce po stronie kierowcy puścił klej gdzieś pod i woda leciała na dywanik kierowcy. Generalnie to on ciekł w kilku miejscach w różnych okresach czasu i ironią losu było to, że model zaprojektowano w deszczowej Wielkiej Brytanii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 31 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2018 15 godzin temu, Manx napisał: Klejenie uszczelek to "genialny" wynalazek. Mi w Fieście parę tygodni po zakupie woda się lała do środka, bo w uszczelce po stronie kierowcy puścił klej gdzieś pod i woda leciała na dywanik kierowcy. Generalnie to on ciekł w kilku miejscach w różnych okresach czasu i ironią losu było to, że model zaprojektowano w deszczowej Wielkiej Brytanii W którym miejscu ta uszczelka jest klejona? Ostatnio sciągałem przy.montażu kamery i ciekaw jestem co urwałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 31 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2018 Dnia 27.12.2018 o 15:41, dagie napisał: Po przyklejeniu wszystko wróciło do normy i hałas się zmniejszył. Tego nie wiem czy tam było coś odklejone. Następnym razem będę tym Focusem jechał nie_wiem_kiedy/nigdy Deszcz padał jak jechaliśmy i nie zauważyłem, żeby coś ciekło do środka. Ale może nie musiało wcale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 31 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2018 Jak się odkleją na spodzie drzwi to nic nie musi cieknąć tylko w miarę odklejania uszczelki zaczynają coraz bardziej dyndać na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 1 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2019 Dnia 27.12.2018 o 15:16, kravitz napisał: W zeszłą środę jechalismy służbowym Focusem Mk3. Tak, wiem, skrzynia 5 biegów i wolnossące 1.6 Ale... Kolega pomykał tym dosyć raźnie po autostradzie i był głośny szum. Ja miałem chore gardło, więc rozmawiałem podniesionym głosem. Do dzisiaj mam przez to chrypę. I pewnie bym tego hałasu nie zauważył gdyby nie to gardło właśnie. Ostatnio mam mozliwosc jezdzenia wlasnie takim Focusem, jako ze żona tymczasowo dostała w oczekiwaniu na docelowe auto służbowe. Szczerze mówiąc to jakoś nadmiernego hałasu nie odnotowałem, przy wyższych prędkościach faktycznie słychać troche opony ale auto jest na zimówkach więc pewnie na letnich byłoby ciszej. Ogólnie pomimo ze nie jest to jakaś wybitna wersja wyposażenia (silnik 1.6 wolnossący chyba 100KM i 5 biegowa skrzynia) to jeździ się sympatycznie. Prowadzenie jak na FWD dobre, design i estetyka kabiny / deski rozdzielczej tez mi odpowiada. Silnik wiadomo ze żadna rewelacja, dynamika nie grzeszy, w sumie największy plus ze ma 4 cylindry . Z minusow: i) beznadziejna jak to w Fordzie skrzynia biegow - dlugi skok dzwigni pomiędzy poszczególnymi biegami jak w ciezarowce + kiepskie odczucia zalaczania biegu, ii) konieczność każdorazowego wlaczania i gaszenia swiatel, latwo o tym zapomnieć jak się jeździ samochodami gdzie można zostawić na stale wlaczone, szczególnie ze deska rozdzielcza / zegary zawsze rozświetlone niezależnie czy swiatla wlaczone czy nie, iii) beznadziejne czujniki cofania - choc tu mam wrazenie ze to nie sa fabryczne tylko dolozone przez dealera. Ogolnie samochod calkiem ok jak ktoś nie ma jakiś wielkich wymagan i zwyczajnie chce się przemieszczac, jedyna kwestia ze nawet w tej wersji nie jest wcale taki tani - no ale chyba teraz takie czasy ze 75-80k PLN za zwykłego kompakta to norma, a i za 100k PLN nie kupi się już topowej wersji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 1 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2019 7 godzin temu, mjedruszak napisał: konieczność każdorazowego wlaczania i gaszenia swiatel, latwo o tym zapomnieć jak się jeździ samochodami gdzie można zostawić na stale wlaczone, mam takiego focusa - kompem włącza się tryb skandynawski i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Moim zdaniem to, że podniecasz się takimi pierdołami o których piszesz świadczy nie o tym, jaki to Golf jest dobry, ale o tym, jakimi słabymi samochodami jeździłeś wcześniej 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 12 godzin temu, SorenLorenson napisał: mam takiego focusa - kompem włącza się tryb skandynawski i po problemie Mozesz dac znac jak dokladnie sie to robi tzn. czy moze to zrobic uzytkownik czy wymaga wizyty w serwisie i podlaczenia pod komputer? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 27 minut temu, mjedruszak napisał: wymaga wizyty w serwisie i podlaczenia pod komputer? trzeba podpiąć pod komputer. Auta sprzedawane na rynek PL miały takie ustawienie domyślnie. Myślę, że w ASO mogą to przełączyć nieodpłatnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BOGUS Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 trzeba podpiąć pod komputer. Auta sprzedawane na rynek PL miały takie ustawienie domyślnie. Myślę, że w ASO mogą to przełączyć nieodpłatnieASO ford nieodpłatnie ?Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 1 minutę temu, BOGUS napisał: ASO ford nieodpłatnie ? Wysłane z mojego Redmi 5 Plus przy użyciu Tapatalka tak mi się wydaje - w ramach dostosowania do przepisów w PL czy coś podobnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 (edytowane) 1 godzinę temu, mjedruszak napisał: Mozesz dac znac jak dokladnie sie to robi tzn. czy moze to zrobic uzytkownik Można to zrobić samemu. Potrzebny dobry interfejs np. Viaken i program focccus. Poszukaj na forach Forda to znajdziesz co i jak. Kabel mam ale focccusem się nie bawiłem i się raczej nie podejmę bo jest ryzyko uceglenia samochodu a do postawienia trzeba mieć trochę praktyki. Jesteś z Wawy to mogę dać namiary gdzie Ci to w sensownej cenie mogą zrobić. Edytowane 2 Stycznia 2019 przez shapyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 5 godzin temu, shapyr napisał: Można to zrobić samemu. Potrzebny dobry interfejs np. Viaken i program focccus. Poszukaj na forach Forda to znajdziesz co i jak. Kabel mam ale focccusem się nie bawiłem i się raczej nie podejmę bo jest ryzyko uceglenia samochodu a do postawienia trzeba mieć trochę praktyki. Jesteś z Wawy to mogę dać namiary gdzie Ci to w sensownej cenie mogą zrobić. Dzieki za info - gdyby to byl moj samochod to napewno bym sie tematem zainteresowal, ale majac na uwadze ze to zastepczy, pewnie jeszcze gora na 2 miesiace to nie bede nic przy nim kombinowal. Natomiast w ramach modow nieinwazyjnych na kierownicy nakejona zostala naklejka z napisem 'światła!!!' 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciekCC Napisano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 To ja trochę lekki offtopic ale pozostajemy przy marce i modelu. Golf 7 GTI - w samochodzie za grubo ponad 100 tyś zł nie ma w podstawowym wyposażeniu -??? I tu zagadka dla Was. Dodam dla ułatwienia że nawet w maluch był. Jak to dzisiaj usłyszałem przy okazji przeglądu to mnie po prostu obezwładniło. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 3 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 13 minut temu, maciekCC napisał: To ja trochę lekki offtopic ale pozostajemy przy marce i modelu. Golf 7 GTI - w samochodzie za grubo ponad 100 tyś zł nie ma w podstawowym wyposażeniu -??? I tu zagadka dla Was. Dodam dla ułatwienia że nawet w maluch był. Jak to dzisiaj usłyszałem przy okazji przeglądu to mnie po prostu obezwładniło. Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka koła zapasowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.