Jettison Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 na liście głownie diesle i sporo VW. Co jeszcze byście dopisali? A o silnikach smarta nie miałem zdania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 zabrakło 2.2 dCi te same problemy, co w 1,5 i 1,9 dCi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 wg tego zestawienia, silniki benzynowe (poza TSI) są bezproblemowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pers Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 z starszych konstrukcji dopisałbym silnik 1,4 12V z fiata brava/bravo na szczęście silnika z mojego sadzomiotacza nie ma na liście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > wg tego zestawienia, silniki benzynowe (poza TSI) są bezproblemowe Nie do końca - jest 2.0 TS z AlfaRomeo. Ciekawszym jest: - brak 1.6 i 2.0 hdi z PSA (lub TDCi - jak nazywa Ford): w takim razie to muszą być udane silniki diesla - brak 1.8 TDCi z FORDa: tutaj wiele osób narzeka na nietrwałe koło zamachowe, a w FF1 silnik miał ogólnie słabą opinię Jak ktoś patrzy na rynek aut używanych to od razu zauważy, że rynek CFM kupuje to, czego nie ma na tej liście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teyo Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > na liście głownie diesle i sporo VW. Co jeszcze byście dopisali? > A o silnikach smarta nie miałem zdania dziwnym trafem większość to kopciuchy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teyo Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Ciekawszym jest: > - brak 1.6 i 2.0 hdi z PSA (lub TDCi - jak nazywa Ford): w takim razie to muszą być udane silniki diesla ja wiem czy "ciekawsze" te motory są naprawde udane > - brak 1.8 TDCi z FORDa: tutaj wiele osób narzeka na nietrwałe koło zamachowe, a w FF1 silnik miał > ogólnie słabą opinię no tak ale samo koło zamachowe to nie powód aby wpisać je na taką listę gdzie silniki mają powazne problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > na liście głownie diesle i sporo VW. Co jeszcze byście dopisali? Silniki VVTI Toyoty - szczególnie 1,8 i 1,6 do 2005 - 2006 r. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > no tak ale samo koło zamachowe to nie powód aby wpisać je na taką listę gdzie silniki mają powazne > problemy Tak jak we Fordach te 2- litrówki . To że pompa się łuszczy nie dyskwalifikuje silnika. W odmianie TDDI przebiegi dochodziły do okole 700 tyś i było ok. Wiem że patrze przez pryzmat Tranzola ale ale te silniki są p&p. W TDCi po prostu często mechanicy ograniczali się do naprawy vel wymiany wtryskiwaczy a tu faktycznie pompa była piętą achillesową. Podobno najbardziej awaryjny był system zasilania Delphi , bo jescze był Boscha ale tu już moja wiedza się kończy. P.S. Co do dwu-masówek to też zależy od stylu jazdy. Ja narzekam na kółko dwumasowe ..................napędu altka Po dwukrotnej wymianie zespawałem do kupy i czekam co następnego sie urwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > dziwnym trafem większość to kopciuchy Przy czym dwa z nich, nigdy by się na tej liście nie znalazły, gdyby nie durny pomysł ich użycia w osobówkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Przy czym dwa z nich, nigdy by się na tej liście nie znalazły, gdyby nie durny pomysł ich użycia w > osobówkach. Czyli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Czyli? silniki vm motori Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > silniki vm motori To jeden. Drugi to ten wynalazek Isuzu, znany jako 3.0 dci czy 3.0 TiD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 brakuje jeszcze 2,7 hdi grupy PSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Silniki VVTI Toyoty - szczególnie 1,8 i 1,6 do 2005 - 2006 r. > dranio dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > na liście głownie diesle i sporo VW. Co jeszcze byście dopisali? > A o silnikach smarta nie miałem zdania Czyli jednak 1.9 tdi były nieśmiertelne ( pomijając jakąś wersje bxe co korby wylatywaly) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
enhu Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > na liście głownie diesle i sporo VW. Co jeszcze byście dopisali? > A o silnikach smarta nie miałem zdania Fiat 899cc znany z uno i seicento Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > brakuje jeszcze 2,7 hdi grupy PSA A co z nim nie tak? Bo w 407 coupe fajnie to jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Czyli jednak 1.9 tdi były nieśmiertelne ( pomijając jakąś wersje bxe co korby wylatywaly) Urban legend z BXE. Zdarzały się przypadki, jednak w większości nikt nie wiedział jakie mają przebiegi. Poza tym awarie w większości tyczyły się bodajże grubszych wadliwej serii silnika (usterka w trakcie montażu jakiejś partii silników). Miałem BXE, jeździ dalej na osiedlu ma sporo ponad 200 tyś już, a od przebiegu 140 tyś ma chip. Z wymian-2mas w okolicach 180 tyś, żadnych usterek PD czy nawet osprzętu. Mało tego-zawias cały w oryginale (oprócz 1 końcówki drążka). Do do listy-wszystko zależy od tego jakie kryteria były brane pod uwagę i kto sponsorował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Babinicz Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > na liście głownie diesle i sporo VW. Co jeszcze byście dopisali? Dopisalbym silnik z VW Garbusa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > dlaczego? Brały olej na potęgę z powodu zapiekających się pierścieni olejowych. Niektóre 1,8 VVTI spalały olej w ilości 2-3 l/1000 km. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > zabrakło 2.2 dCi te same problemy, co w 1,5 i 1,9 dCi pytanie czyje 2,2dCi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Fiat 899cc znany z uno i seicento Chyba żarujesz, przecież to pancerna jednostka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bb_maciek Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Brały olej na potęgę z powodu zapiekających się pierścieni olejowych. Niektóre 1,8 VVTI spalały > olej w ilości 2-3 l/1000 km. > dranio nie wiem czy to jest powód, żeby zaliczać je przez to do najbardziej zawodnych silników poza tym ja w swoim 1.6 takiego problemu nie zaobserwowałem, a sprawdzam stan oleju w miarę systematycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Brały olej na potęgę z powodu zapiekających się pierścieni olejowych. Niektóre 1,8 VVTI spalały > olej w ilości 2-3 l/1000 km. Ale to chyba 1.4 VVT-i (ZZ4-FE) z lat 2001-2002, z E11 po lifcie i pierwszych E12? Jakoś o narzekaniach na 1.6 i 1.8 nie slyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Fiat 899cc znany z uno i seicento Jedyna wada tych silników to hydrauliczne popychacze zaworów które lubią z czasem głośniej pracować zwłaszcza zimą poza tym to nie do zajechania silnik jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Ale to chyba 1.4 VVT-i (ZZ4-FE) z lat 2001-2002, z E11 po lifcie i pierwszych E12? Jakoś o > narzekaniach na 1.6 i 1.8 nie slyszałem. Toyota wymieniała shortblocki w 1,6. Nie wiem, czy podobnie było z 1,8; ale właściciele narzekają na bardzo duże zużycie oleju i związane z tym awarie katalizatora czy wręcz zatarcia silników. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Fiat 899cc znany z uno i seicento jeden z lepszych silników fiata, defakto bardzo długo stosowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Fiat 899cc znany z uno i seicento Niby dlaczego ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Fiat 899cc znany z uno i seicento co z nim nie tak kiedyś zrobiłem takiego na ponad 60km i jezdzi do dziś , ta się nie ma co zepsuć , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Może autor tamtego posta trafił na wredny egzemplarz. Osobiście uważam że fiatowskie silniki 0,7/0,9/1,1 nie należą do awaryjnych jednostek. Nie wiem czy na liście nie powinien się znaleźć 2.0 IDE od Renault Chociaż tu chyba osprzęt zawiódł a nie silnik sam w sobie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Może autor tamtego posta trafił na wredny egzemplarz. Osobiście uważam że fiatowskie silniki > 0,7/0,9/1,1 nie należą do awaryjnych jednostek. 0,7 znany z Bisa czy CC700 nie byl udana konstrukcja, natomiast 0,9/1,0/1,1 to udane, proste i wytrzymale konstrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 bo ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 a gdzie 1.3 MJET FIATA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Jakoś miałem 2xCC700 (gaźnik AISAN) i ni chu chu nie chciały się zepsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > a gdzie 1.3 MJET FIATA W Oplach śmiga więc nie wypada żeby się psuł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Tak do 120-150tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Jeszcze przypomniał mi się Renesis z RX8, nie wiem czy był, z pewnością motor nie jest bezawaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Generalnie na tej liscie powinny znalezc sie wszystkie silniki z pierwszej fazy bezposredniego wtrysku IDE, GDI troche ich bylo, wszystkie z takim samym skutkiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Generalnie na tej liscie powinny znalezc sie wszystkie silniki z pierwszej fazy bezposredniego > wtrysku IDE, GDI troche ich bylo, wszystkie z takim samym skutkiem... GDI też się sypało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Jakoś miałem 2xCC700 (gaźnik AISAN) i ni chu chu nie chciały się zepsuć Tam chyba byly dwa rodzaje gaznikow i tego drugiego malo kto potrafil ogarnac . W Bisie ten silnik krecil sie w prawo, a w CC700 w lewo Taki 1/2 boxer'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Tak do 120-150tyś km Jak ktos po okolo 120kkm zmieni rozrzad to smiga dalej. Ale chyba glownie Ople mialy z nim problem, moze inny osprzet To i tak lepiej niz trafiony lancuch w VAGach po 20kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 GP też mają ten problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > GP też mają ten problem Dlatego lepiej wymienic lancuch przy okolo 100kkm . Ja mam pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 Był FOS i AISAN z kilkoma podciśnieniowymi przewodami. Tak mówią, że mało kto to potrafił ustawić. Brat rozbierał te gaźniki, potem je składaliśmy i auta chodziły wzorowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Fiat 899cc znany z uno i seicento Ale miałeś, zrobiłeś minimum 200 000 km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bfk Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Był FOS i AISAN z kilkoma podciśnieniowymi przewodami. Tak mówią, że mało kto to potrafił ustawić. > Brat rozbierał te gaźniki, potem je składaliśmy i auta chodziły wzorowo Był jeszcze WEBER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Ale miałeś, zrobiłeś minimum 200 000 km? Ja mialem, ale w starszej jego odmianie, 903cm. Zrobilem 220kkm, a lekko nie mial. CC kupil znajomy, samochod w tym roku skonczyl 20 lat i jezdzi dalej. Rdza zjada bude, a silnik smiga bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bfk Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Fiat 899cc znany z uno i seicento Bzdura, swojego sprzedałem z przebiegiem ponad 250tys. i dalej jeździł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 3 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2013 > Może autor tamtego posta trafił na wredny egzemplarz. Osobiście uważam że fiatowskie silniki > 0,7/0,9/1,1 nie należą do awaryjnych jednostek. 0.7 mniej ale 0,9/1,1 w zasadzie bezawaryjne jednostki a na 1,1 ~150 KM nie robi wrażenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.