HanYs Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę Większość z tych lat wygląda tak większa fotka HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Patologia z tą rdzą u MB. A Sprintery jak ładnie rdzewieją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Patologia z tą rdzą u MB. > A Sprintery jak ładnie rdzewieją To fakt HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Patologia z tą rdzą u MB. > A Sprintery jak ładnie rdzewieją im młodszy, tym bardziej pordzewiały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę > Większość z tych lat wygląda tak > większa fotka > HanYs nie chciałbyś od spodu tego oglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Toż to nawet moja astra nie jest tak zeżarta. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 > Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę > Większość z tych lat wygląda tak > większa fotka > HanYs Pewnie ściagany z Kanady .. Tez to na kilku egz zauważyłem, a zdaje się że to jeszcze "świeże" auto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Pewnie ściagany z Kanady .. > Tez to na kilku egz zauważyłem, a zdaje się że to jeszcze "świeże" auto U mnie zimy są jak w Kanadzie , sypią solą zanim zacznie padać więc to chyba wystarczy. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 to co tu widzisz to pikuś w porównaniu z tym, co się dzieje na elementach nośnych karoserii - no jak widać kierowca kozak że tym złomem jeździe- bez gwiazdy nie ma jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę > Większość z tych lat wygląda tak > większa fotka > HanYs mało widziales ten wyglada calkiem dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę > Większość z tych lat wygląda tak > większa fotka Ta blacha działa jak klepsydra - odlicza czas do zakupu następnego mercedesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Panie majorze, mercedes to ...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę > Większość z tych lat wygląda tak > większa fotka > HanYs No skoro już temat poruszony. Bo ja sam zawsze chciałem taki zarzucić tu. Czy Mercedes się kiedyś tłumaczył dlaczego oni blachy nie cynkują? To ma jakiś logiczny powód? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Ta blacha działa jak klepsydra - odlicza czas do zakupu następnego mercedesa. genialne podsumowanie A rdza na Mercedesie, to nie jest zwykła, plebejska rdza - to jest prestiżowa rdza ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > No skoro już temat poruszony. Bo ja sam zawsze chciałem taki zarzucić tu. > Czy Mercedes się kiedyś tłumaczył dlaczego oni blachy nie cynkują? > To ma jakiś logiczny powód? Kiedyś zrobili W124, którego ludzie nie chcieli zbyt szybko wymieniać na nowszy model, bo ten dziad się nie psuł. Mercedes miał przez to spadek sprzedaży i zarobił dużo mniej, dlatego teraz od 20 lat nadrabiają to i robią samochody tak, żeby nabywcy Mercedesów szybciej wymieniali je na nowsze. W ten sposób chcą wyprzedzić w statystykach sprzedaży Audi i BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > No skoro już temat poruszony. Bo ja sam zawsze chciałem taki zarzucić tu. > Czy Mercedes się kiedyś tłumaczył dlaczego oni blachy nie cynkują? > To ma jakiś logiczny powód? tak, mieli "problem" z fabryka w Turcji, która klepała blachy do E, ML i chyba S. nie pamietam juz czy był to faktycznie problem czy po prostu chęć przyoszczedzenia kasy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Kiedyś zrobili W124, .... http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-zbankrutowal-dekonstrukcja-mitu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Kiedyś zrobili W124, którego ludzie nie chcieli zbyt szybko wymieniać na nowszy model, bo ten dziad > się nie psuł. Mercedes miał przez to spadek sprzedaży i zarobił dużo mniej, dlatego teraz od > 20 lat nadrabiają to i robią samochody tak, żeby nabywcy Mercedesów szybciej wymieniali je na > nowsze. nie wiem czy to dobra teoria przecież pracują tam ludzie zarabiający kupę kasy i wiedzą, że jak się volksdojcze sparzą na rdzy to już po merca nie przyjdą, jeno inną ichniejszą markę zanabędą tak więc teoria, że merca za merca nie za bardzo pasuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > tak, mieli "problem" z fabryka w Turcji, która klepała blachy do E, ML i chyba S. > nie pamietam juz czy był to faktycznie problem czy po prostu chęć przyoszczedzenia kasy... Ale mieli problem, ze ta fabryka robiła kijowe blachy? Tyle że jak pamiętam to każdy Merc rdzewieje. Nawet stara beczka miała problem taki, że bagaznik potrafił się złamać. Dostawczaki rdzewieją z gwiazdą szybciej chyba niz polski Lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tenenberg Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę > Większość z tych lat wygląda tak > większa fotka > HanYs Poprzednia dwie generacje modeli merców, tak od końca lat 90' zaczynając, chrupie na odległość rdzą a szkoda. Kolega posiadał merca W203 z okolic 2004 roku. Auto sam ściągał, bo się tym zajmuje. Auto sprzedał po roku, mimo że bardzo je lubił, właśnie ze względu na rdzę. Mimo wszystko kupił kolejnego W203 ale już po liftingu, mającego nieco lepsze zabezpieczenie przed rdzą ale też szału nie ma. Miałem okazję widzieć dwie sztuki W21o od spodu... to nie wyglądało nawet na rdzę, tylko jakby to gniło. Podczas zderzenia to się musi mocno rozpadać. Może faktycznie merc nastawił się na klient który pod kilku latach kupuje nowsze auto. W124 będą jeździć nadal, gdy nowsze generacje zostaną doszczętnie utlenione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Ale mieli problem, ze ta fabryka robiła kijowe blachy? > Tyle że jak pamiętam to każdy Merc rdzewieje. > Nawet stara beczka miała problem taki, że bagaznik potrafił się złamać. > Dostawczaki rdzewieją z gwiazdą szybciej chyba niz polski Lublin Jak piszesz problem ma całą gama modeli od A klasy, przez B klasę C, E S aż po dostawcze które po roku potrafią mieć dziury (sprinter) Sąsiad w 5-letniej B-klasie co wiosnę ma w gratisie komplet nowych drzwi powinni dodawać w gratisie taką naklejkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Poprzednia dwie generacje modeli merców, tak od końca lat 90' zaczynając, chrupie na odległość rdzą > a szkoda. Kolega posiadał merca W203 z okolic 2004 roku. Auto sam ściągał, bo się tym zajmuje. > Auto sprzedał po roku, mimo że bardzo je lubił, właśnie ze względu na rdzę. Mimo wszystko > kupił kolejnego W203 ale już po liftingu, mającego nieco lepsze zabezpieczenie przed rdzą ale > też szału nie ma. > Miałem okazję widzieć dwie sztuki W21o od spodu... to nie wyglądało nawet na rdzę, tylko jakby to > gniło. Podczas zderzenia to się musi mocno rozpadać. > Może faktycznie merc nastawił się na klient który pod kilku latach kupuje nowsze auto. W124 będą > jeździć nadal, gdy nowsze generacje zostaną doszczętnie utlenione kuzyn ma taką C-klasę, rocznik 2004, chyba to jest W203 czy jakoś tak. Nie wiem, słabo się znam na tych oznaczeniach. Przebieg pod 300 tys. km. Miałem okazję obejrzeć ten samochód dobrze, również od spodu. Z ciekawości się przyglądałem dokładnie wiedząc o tych problemach z korozją i auto jak na moje oko było naprawdę w idealnym stanie, rdzy zero, nawet wydech jak nowy. Wyglądało dużo lepiej niż mój 3 lata młodszy fiat z przebiegiem niecałych 100 tys. km. Wydaje mi się, że mercedesy miały problemy z rdzą głównie pod koniec lat 90'tych i na początku tego wieku, później to już poprawili. Koleżanka miała C-klasę rocznik 2001 i to była masakra - rdzewiało w oczach już tak z 5 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Nawet stara beczka miała problem taki, że bagaznik potrafił się złamać. Jak była składana z trzech i tyrana z dwutonową przyczepką na haku, to i owszem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 słyszałem, że to wina melanżu daimlera z chryslerem, wymiana myśli technologicznej i ponoć technologia antykorozyjna pochodziła do chryslera. No i tak sie to skończyło. Ile w tym prawdy, nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > nie wiem czy to dobra teoria > przecież pracują tam ludzie zarabiający kupę kasy i wiedzą, że jak się volksdojcze sparzą na rdzy > to już po merca nie przyjdą, jeno inną ichniejszą markę zanabędą > tak więc teoria, że merca za merca nie za bardzo pasuje... pasuje pasuje. chodzi o "potencjał premium". auto wykorzystuje ten potencjał w ciągu 3-5 lat od produkcji. potem odbiorca docelowy - pierwszy właściciel... sprzedaje auto. auto idzie do "biedoty" i pytanie czy to wpisuje się w strategię marki? jeśli ktoś z góry zadecyduje (nie twierdzę czy słusznie lub nie), że to negatywnie wpływa na wizerunek i nie chcą aby ich auta były jezdzone jako 10-15 letnie strucle u Kowalskiego - to mamy na to sposób w postaci załączonego obrazka. jak widać, pomimo ewidentnej i ponadprzeciętnej korozji w całej generacji, marka ma się świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > Większość z tych lat wygląda tak Niestety, normalne... to rdzewiało już w katalogu. Przerażające, że MB pozwolił sobie na takie dziadostwo nawet we flagowym modelu. Prestiż jak cholera, jechać pordzewiałą S-ką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > to co tu widzisz to pikuś w porównaniu z tym, co się dzieje na elementach nośnych karoserii - Słychać aż chrupie > no > jak widać kierowca kozak że tym złomem jeździe- bez gwiazdy nie ma jazdy To jeszcze nie był najgorszy który widziałem. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-zbankrutowal-dekonstrukcja-mitu/ Chyba za mało wyraźnie zaznaczyłem, że moja wypowiedź była żartem Tak wiem, że to mit, a w tym artykule, który zalinkowałeś jest to pięknie wyjaśnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 > kuzyn ma taką C-klasę, rocznik 2004, chyba to jest W203 czy jakoś tak. Nie wiem, słabo się znam na > tych oznaczeniach. Przebieg pod 300 tys. km. W203 po 2004 .. po lifcie...maja lepsze blachy więc nie rdzewieją tak jak te do 2004... ale ogólnie w tamtym okresie mercedes przyoszczędził i rdzewieją wszystkie Myślę że to miało napędzić rynek... miałeś kupić nowego mercedesa a nie całe życie jeździć beczką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 TTTM patrząc na ulice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Ze znaków szczególnych dorzuciłbym drugi - mega kopciuchy!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Ze znaków szczególnych dorzuciłbym drugi - mega kopciuchy!!!! Bo większość ma około 700 tyś km za sobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Teoretycznie. Obecnie wszyscy producenci samochodów budują pojazdy tak by w miarę bezawaryjnie pojeździły 10 lat. W przypadku gdy użytkownik się uprze i po tych około 10 latach naprawi większość zużytych elementów to wóz pojeździ z 15 lat. Po tym czasie, żeby utrzymać samochód w nienagannym stanie technicznym, koszty napraw przestają być opłacalne i wóz przewidziany jest do złomowania, a użytkownik ma iść do salonu po nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Niestety, normalne... to rdzewiało już w katalogu. > Przerażające, że MB pozwolił sobie na takie dziadostwo nawet we flagowym modelu. Prestiż jak > cholera, jechać pordzewiałą S-ką Ten kto kupił ten samochód jako nowy, przejeździł nim trochę bez rdzy i dawno jeździ kolejnym nowiutkim Mercedesem bez rdzy. Dla niego prestiż jest cały czas zachowany, bo co 5 lat kupuje nowego Mercedesa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drkk76 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Ten kto kupił ten samochód jako nowy, przejeździł nim trochę bez rdzy i dawno jeździ kolejnym > nowiutkim Mercedesem bez rdzy. Dla niego prestiż jest cały czas zachowany, bo co 5 lat kupuje > nowego Mercedesa. Niedobrze, bo po 4 latach rdza na tylnej klapie wylazła - nawet 5 lat nie wytrzymała. Wymieniono na nową w ramach gwarancji. Później było już z górki, bo drzwi zaczęło żreć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matigce Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 kiedyś na parkingu widziałem takiego mercedesa, rdza wpierdzielała klapę na wysokości blendy gdzie auto miało może 2 lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > kiedyś na parkingu widziałem takiego mercedesa, rdza wpierdzielała klapę na wysokości blendy gdzie > auto miało może 2 lata... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Dla mnie to jest żenada, że taka marka jak Mercedes-Benz może mieć problem z zabezpieczeniem antykorozyjnym, zwłaszcza że problem występuje ładnych kilka lat. W202 już rdza dobrze zjadała, nie wspomnę oczywiście o W210 To są stare auta ale oglądać pordzewiałą S-klasę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 przecież mercedesy zawsze rdzewiały , to nie audi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę > Większość z tych lat wygląda tak > większa fotka > HanYs Mercedes to jedyna marka jaka rdzewieje na Florydzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Mercedes to jedyna marka jaka rdzewieje na Florydzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
necro Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Dla kontrastu,600SEL 92r z anglii,brak rdzy! Nie wiem jak pod nadkolami ale z zewn i w bagażniku brak nawet najmniejszych śladów rdzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matigce Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Dla kontrastu,600SEL 92r z anglii,brak rdzy! > Nie wiem jak pod nadkolami ale z zewn i w bagażniku brak nawet najmniejszych śladów rdzy to jest jeżdżący czołg jak na swoje lata blachy wyglądają naprawdę dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Dla kontrastu,600SEL 92r z anglii,brak rdzy! > Nie wiem jak pod nadkolami ale z zewn i w bagażniku brak nawet najmniejszych śladów rdzy W USA widziałem taki coupe i również był w idealnym stanie. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
necro Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > W USA widziałem taki coupe i również był w idealnym stanie. > HanYs W polowie tyg zrobie fotki od spodu i progi ale rozbieralem juz kilka takich i blachy idealne,dopiero po 96-97r jest problem Ale np. w tej esce co pokazales gnija tylko blachy zewn,konstrukcja,podluznice,progi sa lepiej zabezpieczone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Ale np. w tej esce co pokazales gnija tylko blachy zewn,konstrukcja,podluznice,progi sa lepiej > zabezpieczone Co nie zmienia faktu, że ruda na tego typu samochodzie to po prostu wstyd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 > Dla kontrastu,600SEL 92r z anglii,brak rdzy! > Nie wiem jak pod nadkolami ale z zewn i w bagażniku brak nawet najmniejszych śladów rdzy o różowy merc BTW może już podłogi nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 > Dla kontrastu,600SEL 92r z anglii,brak rdzy! > Nie wiem jak pod nadkolami ale z zewn i w bagażniku brak nawet najmniejszych śladów rdzy Może jest po naprawie i ma założone nieoryginalne części blacharskie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 W220 i W210 to upadek tej marki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 > W124 będą > jeździć nadal, gdy nowsze generacje zostaną doszczętnie utlenione i już są droższe, w zasadzie niedługo cena ładnego w124 dogoni w211, W210 już dawno przegonione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.