Skocz do zawartości

Mercedes i rdza


HanYs

Rekomendowane odpowiedzi

> Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę

> Większość z tych lat wygląda tak

> większa fotka

> HanYs

Pewnie ściagany z Kanady .. grinser006.gif

Tez to na kilku egz zauważyłem, a zdaje się że to jeszcze "świeże" auto tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie ściagany z Kanady ..

> Tez to na kilku egz zauważyłem, a zdaje się że to jeszcze "świeże" auto

U mnie zimy są jak w Kanadzie , sypią solą zanim zacznie padać więc to chyba wystarczy.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę

> Większość z tych lat wygląda tak

> większa fotka

> HanYs

mało widziales zlosnik.gif

ten wyglada calkiem dobrze sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę

> Większość z tych lat wygląda tak

> większa fotka

> HanYs

No skoro już temat poruszony. Bo ja sam zawsze chciałem taki zarzucić tu.

Czy Mercedes się kiedyś tłumaczył dlaczego oni blachy nie cynkują?

To ma jakiś logiczny powód? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No skoro już temat poruszony. Bo ja sam zawsze chciałem taki zarzucić tu.

> Czy Mercedes się kiedyś tłumaczył dlaczego oni blachy nie cynkują?

> To ma jakiś logiczny powód?

Kiedyś zrobili W124, którego ludzie nie chcieli zbyt szybko wymieniać na nowszy model, bo ten dziad się nie psuł. Mercedes miał przez to spadek sprzedaży i zarobił dużo mniej, dlatego teraz od 20 lat nadrabiają to i robią samochody tak, żeby nabywcy Mercedesów szybciej wymieniali je na nowsze. W ten sposób chcą wyprzedzić w statystykach sprzedaży Audi i BMW.

grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No skoro już temat poruszony. Bo ja sam zawsze chciałem taki zarzucić tu.

> Czy Mercedes się kiedyś tłumaczył dlaczego oni blachy nie cynkują?

> To ma jakiś logiczny powód?

tak, mieli "problem" z fabryka w Turcji, która klepała blachy do E, ML i chyba S.

nie pamietam juz czy był to faktycznie problem czy po prostu chęć przyoszczedzenia kasy... hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś zrobili W124, którego ludzie nie chcieli zbyt szybko wymieniać na nowszy model, bo ten dziad

> się nie psuł. Mercedes miał przez to spadek sprzedaży i zarobił dużo mniej, dlatego teraz od

> 20 lat nadrabiają to i robią samochody tak, żeby nabywcy Mercedesów szybciej wymieniali je na

> nowsze.

nie wiem czy to dobra teoria smile.gif

przecież pracują tam ludzie zarabiający kupę kasy i wiedzą, że jak się volksdojcze sparzą na rdzy to już po merca nie przyjdą, jeno inną ichniejszą markę zanabędą ok.gif

tak więc teoria, że merca za merca nie za bardzo pasuje... 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, mieli "problem" z fabryka w Turcji, która klepała blachy do E, ML i chyba S.

> nie pamietam juz czy był to faktycznie problem czy po prostu chęć przyoszczedzenia kasy...

Ale mieli problem, ze ta fabryka robiła kijowe blachy?

Tyle że jak pamiętam to każdy Merc rdzewieje.

Nawet stara beczka miała problem taki, że bagaznik potrafił się złamać.

Dostawczaki rdzewieją z gwiazdą szybciej chyba niz polski Lublin zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od jakiegoś czasu przyglądam się na przysklepowych parkingach tej marce i oczom nie wierzę

> Większość z tych lat wygląda tak

> większa fotka

> HanYs

Poprzednia dwie generacje modeli merców, tak od końca lat 90' zaczynając, chrupie na odległość rdzą a szkoda. Kolega posiadał merca W203 z okolic 2004 roku. Auto sam ściągał, bo się tym zajmuje. Auto sprzedał po roku, mimo że bardzo je lubił, właśnie ze względu na rdzę. Mimo wszystko kupił kolejnego W203 ale już po liftingu, mającego nieco lepsze zabezpieczenie przed rdzą ale też szału nie ma.

Miałem okazję widzieć dwie sztuki W21o od spodu... to nie wyglądało nawet na rdzę, tylko jakby to gniło. Podczas zderzenia to się musi mocno rozpadać.

Może faktycznie merc nastawił się na klient który pod kilku latach kupuje nowsze auto. W124 będą jeździć nadal, gdy nowsze generacje zostaną doszczętnie utlenione wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale mieli problem, ze ta fabryka robiła kijowe blachy?

> Tyle że jak pamiętam to każdy Merc rdzewieje.

> Nawet stara beczka miała problem taki, że bagaznik potrafił się złamać.

> Dostawczaki rdzewieją z gwiazdą szybciej chyba niz polski Lublin

Jak piszesz problem ma całą gama modeli od A klasy, przez B klasę C, E S aż po dostawcze które po roku potrafią mieć dziury (sprinter)

Sąsiad w 5-letniej B-klasie co wiosnę ma w gratisie komplet nowych drzwi hehe.gif

powinni dodawać w gratisie taką naklejkę spineyes.gifgrinser006.gif

287743645-rdza.jpg

post-33228-14352524280977_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprzednia dwie generacje modeli merców, tak od końca lat 90' zaczynając, chrupie na odległość rdzą

> a szkoda. Kolega posiadał merca W203 z okolic 2004 roku. Auto sam ściągał, bo się tym zajmuje.

> Auto sprzedał po roku, mimo że bardzo je lubił, właśnie ze względu na rdzę. Mimo wszystko

> kupił kolejnego W203 ale już po liftingu, mającego nieco lepsze zabezpieczenie przed rdzą ale

> też szału nie ma.

> Miałem okazję widzieć dwie sztuki W21o od spodu... to nie wyglądało nawet na rdzę, tylko jakby to

> gniło. Podczas zderzenia to się musi mocno rozpadać.

> Może faktycznie merc nastawił się na klient który pod kilku latach kupuje nowsze auto. W124 będą

> jeździć nadal, gdy nowsze generacje zostaną doszczętnie utlenione

kuzyn ma taką C-klasę, rocznik 2004, chyba to jest W203 czy jakoś tak. Nie wiem, słabo się znam na tych oznaczeniach. Przebieg pod 300 tys. km. Miałem okazję obejrzeć ten samochód dobrze, również od spodu. Z ciekawości się przyglądałem dokładnie wiedząc o tych problemach z korozją i auto jak na moje oko było naprawdę w idealnym stanie, rdzy zero, nawet wydech jak nowy. Wyglądało dużo lepiej niż mój 3 lata młodszy fiat z przebiegiem niecałych 100 tys. km.

Wydaje mi się, że mercedesy miały problemy z rdzą głównie pod koniec lat 90'tych i na początku tego wieku, później to już poprawili. Koleżanka miała C-klasę rocznik 2001 i to była masakra - rdzewiało w oczach już tak z 5 lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiem czy to dobra teoria

> przecież pracują tam ludzie zarabiający kupę kasy i wiedzą, że jak się volksdojcze sparzą na rdzy

> to już po merca nie przyjdą, jeno inną ichniejszą markę zanabędą

> tak więc teoria, że merca za merca nie za bardzo pasuje...

pasuje pasuje. chodzi o "potencjał premium". auto wykorzystuje ten potencjał w ciągu 3-5 lat od produkcji. potem odbiorca docelowy - pierwszy właściciel... sprzedaje auto. auto idzie do "biedoty" i pytanie czy to wpisuje się w strategię marki? jeśli ktoś z góry zadecyduje (nie twierdzę czy słusznie lub nie), że to negatywnie wpływa na wizerunek i nie chcą aby ich auta były jezdzone jako 10-15 letnie strucle u Kowalskiego - to mamy na to sposób w postaci załączonego obrazka.

jak widać, pomimo ewidentnej i ponadprzeciętnej korozji w całej generacji, marka ma się świetnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Większość z tych lat wygląda tak

Niestety, normalne... to rdzewiało już w katalogu.

Przerażające, że MB pozwolił sobie na takie dziadostwo nawet we flagowym modelu. Prestiż jak cholera, jechać pordzewiałą S-ką hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to co tu widzisz to pikuś w porównaniu z tym, co się dzieje na elementach nośnych karoserii -

Słychać aż chrupie zlosnik.gif

> no

> jak widać kierowca kozak że tym złomem jeździe- bez gwiazdy nie ma jazdy

To jeszcze nie był najgorszy który widziałem. grinser006.gif

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kuzyn ma taką C-klasę, rocznik 2004, chyba to jest W203 czy jakoś tak. Nie wiem, słabo się znam na

> tych oznaczeniach. Przebieg pod 300 tys. km.

W203 po 2004 .. po lifcie...maja lepsze blachy więc nie rdzewieją tak jak te do 2004... ale ogólnie w tamtym okresie mercedes przyoszczędził i rdzewieją wszystkie sick.gif

Myślę że to miało napędzić rynek... miałeś kupić nowego mercedesa a nie całe życie jeździć beczką zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie.

Obecnie wszyscy producenci samochodów budują pojazdy tak by w miarę bezawaryjnie pojeździły 10 lat.

W przypadku gdy użytkownik się uprze i po tych około 10 latach naprawi większość zużytych elementów to wóz pojeździ z 15 lat.

Po tym czasie, żeby utrzymać samochód w nienagannym stanie technicznym, koszty napraw przestają być opłacalne i wóz przewidziany jest do złomowania, a użytkownik ma iść do salonu po nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, normalne... to rdzewiało już w katalogu.

> Przerażające, że MB pozwolił sobie na takie dziadostwo nawet we flagowym modelu. Prestiż jak

> cholera, jechać pordzewiałą S-ką

Ten kto kupił ten samochód jako nowy, przejeździł nim trochę bez rdzy i dawno jeździ kolejnym nowiutkim Mercedesem bez rdzy. Dla niego prestiż jest cały czas zachowany, bo co 5 lat kupuje nowego Mercedesa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten kto kupił ten samochód jako nowy, przejeździł nim trochę bez rdzy i dawno jeździ kolejnym

> nowiutkim Mercedesem bez rdzy. Dla niego prestiż jest cały czas zachowany, bo co 5 lat kupuje

> nowego Mercedesa.

Niedobrze, bo po 4 latach rdza na tylnej klapie wylazła - nawet 5 lat nie wytrzymała. Wymieniono na nową w ramach gwarancji.

Później było już z górki, bo drzwi zaczęło żreć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to jest żenada, że taka marka jak Mercedes-Benz może mieć problem z zabezpieczeniem antykorozyjnym, zwłaszcza że problem występuje ładnych kilka lat. W202 już rdza dobrze zjadała, nie wspomnę oczywiście o W210 smile.gif To są stare auta ale oglądać pordzewiałą S-klasę? facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dla kontrastu,600SEL 92r z anglii,brak rdzy!

> Nie wiem jak pod nadkolami ale z zewn i w bagażniku brak nawet najmniejszych śladów rdzy

W USA widziałem taki coupe i również był w idealnym stanie.

HanYs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W USA widziałem taki coupe i również był w idealnym stanie.

> HanYs

W polowie tyg zrobie fotki od spodu i progi ale rozbieralem juz kilka takich i blachy idealne,dopiero po 96-97r jest problem

Ale np. w tej esce co pokazales gnija tylko blachy zewn,konstrukcja,podluznice,progi sa lepiej zabezpieczone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.