fred77 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Wczoraj jechałem od szwagierki Punto I z benzynowym silnikiem 1.2. Pedał gazu jest tam połączony z przepustnicą tradycyjną linką. Czasami pojadę też Fiatem Idea od żony. Silnik benzynowy 1.4 16V. W tym silniku pedał gazu połączony jest z przepustnicą kabelkami. Wniosek. O wiele lepiej przyspiesza Punto I. Zauważyłem, że samochody, gdzie przepustnica sterowana jest linką, czuje się pod nogą i o wiele lepiej przyśpieszają. Natomiast samochody gdzie zamiast linki są kabelki są jakieś takie opóźnione i mułowate. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Wczoraj jechałem od szwagierki Punto I z benzynowym silnikiem 1.2. Pedał gazu jest tam połączony z > przepustnicą tradycyjną linką. > Czasami pojadę też Fiatem Idea od żony. Silnik benzynowy 1.4 16V. W tym silniku pedał gazu > połączony jest z przepustnicą kabelkami. > Wniosek. > O wiele lepiej przyspiesza Punto I. > Zauważyłem, że samochody, gdzie przepustnica sterowana jest linką, czuje się pod nogą i o wiele > lepiej przyśpieszają. > Natomiast samochody gdzie zamiast linki są kabelki są jakieś takie opóźnione i mułowate. ekologia ekologia Przy lince szybciej zmienia sie ilosc podawanego powietrza a co za tym idzie ilosc paliwa. Przy elektronicznej komputer sam okresla ile dac paliwa i powietrza aby najefektyczniej przyspieszyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 tez mam podobne wnioski, lepsza elektroniczna pewnie bedzie w autach z zacieciem sportowym gdzie o tym pomyslano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Wczoraj jechałem od szwagierki Punto I z benzynowym silnikiem 1.2. Pedał gazu jest tam połączony z > przepustnicą tradycyjną linką. > Czasami pojadę też Fiatem Idea od żony. Silnik benzynowy 1.4 16V. W tym silniku pedał gazu > połączony jest z przepustnicą kabelkami. > Wniosek. > O wiele lepiej przyspiesza Punto I. > Zauważyłem, że samochody, gdzie przepustnica sterowana jest linką, czuje się pod nogą i o wiele > lepiej przyśpieszają. > Natomiast samochody gdzie zamiast linki są kabelki są jakieś takie opóźnione i mułowate. Ale w autach po 2000 roku linki już praktycznie nie znajdziesz.Tak samo jak i sterowanie sprzęgłem ,masz wysprzęglik hydrauliczny który jest drogi i wymiana jego jest problematyczna zamiast linki.W mojej VB dieslu aby wymienić wysprzęglik trzeba było demontować przednie zawieszenie i wyciągać skrzynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Przesiądź się na motocykl klasy 250, 400, 600 z gaźnikiem i linką. Tam jest dopiero reakcja na przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Obalam. Spark MY 2011. Silnik s-tec 2. Gaz na lince, sprzęgło na lince. 68KM a jedzie jak muł. Żona zawsze z diabelnym uśmiechem zabiera mi stilo. Ma 95KM ale waży sporo więcej. W porównaniu z chevi idzie jak burza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Ale w autach po 2000 roku linki już praktycznie nie znajdziesz.Tak samo jak i sterowanie sprzęgłem > ,masz wysprzęglik hydrauliczny który jest drogi i wymiana jego jest problematyczna zamiast > linki.W mojej VB dieslu aby wymienić wysprzęglik trzeba było demontować przednie zawieszenie i > wyciągać skrzynie. Wysprzęglik hydrauliczny nie jest zły, pod warunkiem, że jest na zewnątrz skrzyni i nie jest to też taka nowość, nawet stare fiaty 125 już to miały Dopiero te zintegrowane z łożyskiem oporowym sprzęgła są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Obalam. Spark MY 2011. > Silnik s-tec 2. Gaz na lince, sprzęgło na lince. Ale wiesz to auto to taki Matiz de Lux Dlatego napisałem praktycznie. > Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bart220 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Wysprzęglik hydrauliczny nie jest zły, pod warunkiem, że jest na zewnątrz skrzyni i nie jest to też > taka nowość, nawet stare fiaty 125 już to miały > Dopiero te zintegrowane z łożyskiem oporowym sprzęgła są Ano takie miałem w VB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Ale w autach po 2000 roku linki już praktycznie nie znajdziesz Corolla. I bardzo dobrze. Lepiej działa i nie ma się co zepsuć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Natomiast samochody gdzie zamiast linki są kabelki są jakieś takie opóźnione i mułowate. Niestety elektronika potrzebuje troche czasu aby wszystkie parametry przeanalizować (zwłoka czasowa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Ale w autach po 2000 roku linki już praktycznie nie znajdziesz... Prawie wszystkie Daihatsu mają linkę... Do 2010 to chyba w ogóle wszystkie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Mam to samo u mnie reakcja jest błyskawiczna (cc 899 gaźnik) a w clio 3 którym jeździłem opóźnienie jest zauważalne, szczególnie gdy się go wkręca na obroty na postoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Niestety elektronika potrzebuje troche czasu aby wszystkie parametry przeanalizować (zwłoka > czasowa). nie ma zwloki czasowej sterowania. Jest za to priotytet czystosci spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Prawie wszystkie Daihatsu mają linkę... Do 2010 to chyba w ogóle wszystkie? ... a jest tego zatrzesienie na dogach PL i uwazasz, ze pod "praktycznie wszystkie" sie nie lapie Zaraz zacznie sie obalanie mitow, bo ten ma jeszcze linke i tamten Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > ... a jest tego zatrzesienie na dogach PL i uwazasz, ze pod "praktycznie wszystkie" sie nie lapie > Zaraz zacznie sie obalanie mitow, bo ten ma jeszcze linke i tamten Bart nie pisał nic o PL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > ... a jest tego zatrzesienie na dogach PL i uwazasz, ze pod "praktycznie wszystkie" sie nie lapie > Zaraz zacznie sie obalanie mitow, bo ten ma jeszcze linke i tamten Chyba Lada 2107 tez ma linke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Chyba Lada 2107 tez ma linke Ale ma też hydrauliczny siłownik sprzęgla... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Uwzględnij jeszcze masę własną pojazdu do ilości mocy i MO. Ja w peugeocie mam pedał z linką ale pracą przepustnicy steruje silnik krokowy, na brak mocy i przyspieszenie nie narzekam - przyciskam i jadę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darekpdkp Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Ale ma też hydrauliczny siłownik sprzęgla... Wlasnie i dlatego ma 2 zbiorniczki na plyn ,czy sie myle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Wlasnie i dlatego ma 2 zbiorniczki na plyn ,czy sie myle Nie pamiętam juz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Na lince mogłem praktycznie jednocześnie dodawać gazu i puszczać sprzęgło, auto fajnie ruszało, a na elektronicznym najpierw gaz, sprzęgło gdy wreszcie zaczną rosnąć obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 W 147 żadnego laga nie zanotowałem pomimo braku linki. Na gaz reaguje momentalnie tak jakby była linka. W Stilo 1.6 było ciut gorzej ale też bez żadnej tragedii. Obstawiam że jest to kwestia danej marki i modelu a nie wszystkich aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Obstawiam że jest to kwestia danej marki i modelu a nie wszystkich aut. Ja bym bardziej obstawiał, że to kwestia EURO 4 i 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Ja bym bardziej obstawiał, że to kwestia EURO 4 i 5 A ja bym bardziej obstawiał, że to kwestia naszych zmysłów, że tak się nam tylko wydaje. W Matizie też mi się wydawalo, że ma lepsza reakcję na gaz niż obecny diesel. Dane liczbowe tego nie potwierdzają ;p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > też mi się wydawalo, że ma lepsza reakcję na gaz niż obecny diesel. Dane liczbowe tego nie > potwierdzają ;p Ale tu nie chodzi o realne osiągi tylko o "feeling". W niektórych autach jest wrażenie jakby pedał gazu żył sobie własnym życiem luźno związanym z tym co robi przepustnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > W 147 żadnego laga nie zanotowałem pomimo braku linki. Na gaz reaguje momentalnie tak jakby była > linka. W Stilo 1.6 było ciut gorzej ale też bez żadnej tragedii. Obstawiam że jest to kwestia > danej marki i modelu a nie wszystkich aut. to zależy od oprogramowania kompa. zauważ ze 166 miała nawet przycisk STR - Sport Throtlle Response Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Niestety elektronika potrzebuje troche czasu aby wszystkie parametry przeanalizować (zwłoka > czasowa). Żartujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > Na lince mogłem praktycznie jednocześnie dodawać gazu i puszczać sprzęgło, auto fajnie ruszało, a > na elektronicznym najpierw gaz, sprzęgło gdy wreszcie zaczną rosnąć obroty. dzwine, w u mnie w Hondzie i sprzęgło i gaz sa na kablu i nie ma problemu z tym aby startować niemal dowolną techniką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > dzwine, w u mnie w Hondzie i sprzęgło i gaz sa na kablu i nie ma problemu z tym aby startować > niemal dowolną techniką. masz elektroniczne sprzęgło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > masz elektroniczne sprzęgło Jedyny opor jaki mam na sprzęgle pochodzi ze sprężyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Cóż to za model hondy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 > W 147 żadnego laga nie zanotowałem pomimo braku linki. Na gaz reaguje momentalnie tak jakby była > linka. W Stilo 1.6 było ciut gorzej ale też bez żadnej tragedii. Obstawiam że jest to kwestia > danej marki i modelu a nie wszystkich aut. Zgadza się, jechałem 147 1.6 i była reakcja podobna do przepustnicy z linką, natomiast Stilo 1.6 jest tragiczne pod tym względem. Przy jeździe 0-1 po kilku sekwencjach na pedale gazu potrafi się zgubić i potrzeba chwili, by elektronika się odnalazła. Generalnie bardzo nie lubię tych rozwiązań, na szczęście w BMW mam linkę i słusznych rozmiarów przepustnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 24 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2014 Honda robi trochę więcej z pedałem gazu - stara się, aby komputer "wygładził" proces przyspieszania. Polecam http://asia.vtec.net/Engines/R18A/index.html akapit "Drive-By-Wire" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Wczoraj jechałem od szwagierki Punto I z benzynowym silnikiem 1.2. Pedał gazu jest tam połączony z > przepustnicą tradycyjną linką. > Czasami pojadę też Fiatem Idea od żony. Silnik benzynowy 1.4 16V. W tym silniku pedał gazu > połączony jest z przepustnicą kabelkami. > Wniosek. > O wiele lepiej przyspiesza Punto I. > Zauważyłem, że samochody, gdzie przepustnica sterowana jest linką, czuje się pod nogą i o wiele > lepiej przyśpieszają. > Natomiast samochody gdzie zamiast linki są kabelki są jakieś takie opóźnione i mułowate. Gdyż w samochodzie z pedałem gazu elektronicznym, nie jest to pedał sterowania przepustnicy, ale pedał twojej chęci przyspieszania. I teraz zależnie od programu silnika - może to być albo szybkie przyśpieszanie, albo przyspieszanie bez przekroczenia norm spalin. W tym drugim wypadku przepustnica będzie nadążała za składem mieszanki, stąd odczuwalne opóźnienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 25 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Gdyż w samochodzie z pedałem gazu elektronicznym, nie jest to pedał sterowania przepustnicy, ale > pedał twojej chęci przyspieszania. Tego mi nie musisz tłumaczyć. > I teraz zależnie od programu silnika - może to być albo szybkie przyśpieszanie, albo przyspieszanie > bez przekroczenia norm spalin. > W tym drugim wypadku przepustnica będzie nadążała za składem mieszanki, stąd odczuwalne opóźnienie. I to jest bez sensu. To po kiego grzyba mocniejszy silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Tego mi nie musisz tłumaczyć. > I to jest bez sensu. To po kiego grzyba mocniejszy silnik? przejedz sie 55 konnym autem z linka na przepustnicy i np 150 konnym z elektronicznym pedalem gazu. Zrozumiesz od razu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > przejedz sie 55 konnym autem z linka na przepustnicy i np 150 konnym z elektronicznym pedalem gazu. > Zrozumiesz od razu Chyba lepiej by zrozumiał, gdyby oba samochody miały silnik 55 koni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Tego mi nie musisz tłumaczyć. > I to jest bez sensu. To po kiego grzyba mocniejszy silnik? Gdyż taki silnik i tak będzie lepiej przyśpieszał - ale wystarczy opóźnienie 0,5 sek na reakcję i już czujesz laga. Zwróć uwagę, co się dzieje, gdy wciskasz pedał przyśpieszania - odruchowo napinają się mięśnie szyi, aby skompensować przyśpieszanie. I jak jeździsz jakimś samochodem, to reakcja jest dopasowana do danej bryki. Stąd urywanie łba jak przesiadasz się w lepszą brykę. I lag jak przesiadasz się w taką, która ma opóźnienie przyśpieszania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > przejedz sie 55 konnym autem z linka na przepustnicy i np 150 konnym z elektronicznym pedalem gazu. > Zrozumiesz od razu co ma zrozumieć? mam 54 konną pande na lince i 102 konną skode z elektronicznym pedałem. fiat przyspiesza i reaguje o niebo lepiej od skody. ze juz nie wspomne o szarpaniu w skodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 ten 1.4 16v, to pewnie silnik 843.A1000 95KM (krótko produkowany w 2004-2005, montowany do 2006) on ma rzeczywiście software mocno opóźniający reakcję (był to pierwszy silnik fiata spełniający EURO4 i chyba im niespecjalnie to wyszło), fiat przestał go rozwijać i wrócił do starszej konstrukcji 192.B2 mocno poprawionej, która zachowuje się wyraźnie inaczej. Dodatkowo dochodzi charakterystyka silnika, gdzie max moment obrotowy (128Nm) dostępny jest przy 4500 obr., a tak naprawdę coś się zaczyna dziać przy 3700-5000 obrotów. Rzeczywiście nie czuć w tym silniku odejścia i reakcja na gaz w sprawnym silniku to jakby sekundowe oczekiwanie na moc Plus oczywiście odczucia kierownika i masa tego punta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Zauważyłem, że samochody, gdzie przepustnica sterowana jest linką, czuje się pod nogą i o wiele > lepiej przyśpieszają. > Natomiast samochody gdzie zamiast linki są kabelki są jakieś takie opóźnione i mułowate. w wielu przypadkach tak ale nie zawsze. Mialem okazje jezdzic Suzuki Swift 1.3 w wersji japonskiej (gaz na lince) i wegierskiej (DBW). O wiele bardziej zrywna byla wersja wegierska, przez jakies 3 dni mialem problem z niekontrolowanym ruszaniem z piskiem z kazdego skrzyzowania po przesiadce z japonczyka i generalnie duzo fajniej jezdzilo mi sie "węgrem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Natomiast samochody gdzie zamiast linki są kabelki są jakieś takie opóźnione i mułowate. I na ilu przypadkach cos takiego zaobserwowales? Bo na pewno nie moglbys zobaczyc czegos takiego np w Audi, gdyz oni notorycznie oszukuja w mapowaniu przepustnicy, nawet w najslabszych modelach. Wcisniecie gazu 25% powoduje otwarcia 50% albo i wiecej i odczucie jest jakby auto bylo zdecydowanie mocniejsze niz jest. A potem dociskasz do podlogi i juz niewiele wiecej sie dzieje W systemach drive-by-wire tak naprawde wszystko zalezy od mapowania i jak tam je sobie producent wymyslil. Nie ma generalizacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > jakies 3 dni mialem problem z niekontrolowanym ruszaniem z piskiem z kazdego skrzyzowania no i własnie o to chodzi, że to jest lipa. w aucie z gazem na lince nie ma takiego problemu. o wiele bardziej precyzyjnie mozna ''dobierać'' obroty silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > I na ilu przypadkach cos takiego zaobserwowales? Bo na pewno nie moglbys zobaczyc czegos takiego np > w Audi, gdyz oni notorycznie oszukuja w mapowaniu przepustnicy, nawet w najslabszych modelach. > Wcisniecie gazu 25% powoduje otwarcia 50% albo i wiecej i odczucie jest jakby auto bylo > zdecydowanie mocniejsze niz jest. A potem dociskasz do podlogi i juz niewiele wiecej sie > dzieje > W systemach drive-by-wire tak naprawde wszystko zalezy od mapowania i jak tam je sobie producent > wymyslil. Nie ma generalizacji. dodatkowo mapowania dla każdego biegu mogą być inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > co ma zrozumieć? po co mocniejszy silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Chyba lepiej by zrozumiał, gdyby oba samochody miały silnik 55 koni . Zrzumialby po co mocniejszy silnik? Ty tez jestes pijany? No chyba ze to blat... powinni tego zakazac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > no i własnie o to chodzi, że to jest lipa. w aucie z gazem na lince nie ma takiego problemu. o > wiele bardziej precyzyjnie mozna ''dobierać'' obroty silnika to chyba użytkownicy AK mają taki problem mi by nie wpadło żeby organoleptycznie porównywać te dwie rzeczy to raz a dwa jeździłem dużą ilością aut i jakoś nie miałem problemów z doborem gazu ruszaniem itp ale jak to bywa specjaliści z nudów wskażą wszystko co można na oko i ucho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > Gdyż taki silnik i tak będzie lepiej przyśpieszał - ale wystarczy opóźnienie 0,5 sek na reakcję i > już czujesz laga. > Zwróć uwagę, co się dzieje, gdy wciskasz pedał przyśpieszania - odruchowo napinają się mięśnie > szyi, aby skompensować przyśpieszanie. > I jak jeździsz jakimś samochodem, to reakcja jest dopasowana do danej bryki. Stąd urywanie łba jak > przesiadasz się w lepszą brykę. I lag jak przesiadasz się w taką, która ma opóźnienie > przyśpieszania. 0,5s lega wyczujesz no proszę was to prawie jak historie lucka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 25 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2014 > co ma zrozumieć? > mam 54 konną pande na lince i 102 konną skode z elektronicznym pedałem. fiat przyspiesza i reaguje > o niebo lepiej od skody. ze juz nie wspomne o szarpaniu w skodzie bo to Panda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.