AxiT Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Z racji niskich temperatur fura mojej zony niestety nie odpaliła. Stwierdziłem więc że wspomogę aku z drugiego samochodu. Niestety kable które mam od dobrych 15 lat ( niemieckie potrafiące odpalić bez problemu V6 i V8 ) podziękowały ( zaciski na klemy pękły bo byly z plastiku) zatem dobyłem kabli z Hipermarketa. Wspomogły aku z Civica, ale zrobiły sie od razu miękkie. Civic nie odpalił ale stwierdziłem ze z hipermarketowych pożyczę zaciski do Niemieckich. Poniżej widać różnicę w grubości przewodu. Komentarz chyba zbędny - aha ten cieńszy to hipermarketowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 ....cieńszy to hipermarketowy. Co się czepiasz!!! Przecież widać, że średnice przewodów (zewnętrzne) są prawie takie same. Pewnie źle podłączałeś te przewody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Dokładnie takie same mam obserwacje. W tamtym roku marketowymi nie odpaliłem auta, pojechałem do elektrycznego, kupiłem 6m kabla jak na zdjęciu poniżej (czarny) i zrobiłem porządne kable, żabki poszły z markeciaka. Różnica kolosalna, nie trzeba czekać na odpalenie i przede wszystkim samochód odpala. koszt kabla niespełna 50zł i pełne zadowolenie z produktu, który po prostu działa tak jak powinien, a nie na zasadzie może się uda może nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Ojcu Octa dzisiaj tez nie odpaliła.. Podjechałem poratować prądem i się prawie udało. Silnik odpalił ale po 10 minutach zaczęła palić się instalacja elektryczna. Poszedł dymek ze skrzynki rozdzielczej koło akumulatora. Przewód masowy który w niej jest (czarny) opisany 200A tak się na zacisku zaczął grzać ze plastikowa obudowa skrzynki zaczęła się topić. Zacisk nie jest luźny, wiec nie wiemy co jest grane. Odlaczylismy akumulator i wezwali assistance. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Poniżej widać różnicę w grubości przewodu. Komentarz chyba zbędny - aha ten cieńszy to hipermarketowy. Bo to są, proszę Pana, kable do podładowywania akumulatora, a nie do pędzenia rozrusznika W wersji ekstremum były takie do podłączania przez zapalniczkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Od dawna wiadomo, ze marketowki takie sa, duzo izolacji, malo przewodu, na dodatek izolacja z reguly peka i odpada przy takich temperaturach jak teraz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Takimi cienkimi trzeba z 10 minut podładować aku biorcy i dopiero próbować odpalać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 dlatego zawsze powtarzam kable najlepiej zrobić samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 W wersji ekstremum były takie do podłączania przez zapalniczkę I to się sprawdza pod warunkiem że ma się pojęcie do czego to służy. Mam takie ori Forda w wersji na Kanadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 I to się sprawdza pod warunkiem że ma się pojęcie do czego to służy. Mam takie ori Forda w wersji na Kanadę Teoria mówi, że powinno, tylko że ja nigdy nie miałem na to czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brydzia123321 Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Dokładnie takie same mam obserwacje. W tamtym roku marketowymi nie odpaliłem auta, pojechałem do elektrycznego, kupiłem 6m kabla jak na zdjęciu poniżej (czarny) i zrobiłem porządne kable, żabki poszły z markeciaka. Różnica kolosalna, nie trzeba czekać na odpalenie i przede wszystkim samochód odpala. koszt kabla niespełna 50zł i pełne zadowolenie z produktu, który po prostu działa tak jak powinien, a nie na zasadzie może się uda może nie. Zrobił bym sobie takie kable tylko jak mam to wytłumaczyć w sklepie o jakie kable mi chodzi -jakaś nazwa czy moc tych kabli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Zrobił bym sobie takie kable tylko jak mam to wytłumaczyć w sklepie o jakie kable mi chodzi -jakaś nazwa czy moc tych kabli? Miedziana linka 6-10mm2, a jak sprzedawca z branży, a nie blondynka to na hasło do czego potrzebujesz da co trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AxiT Napisano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Miedziana linka 6-10mm2, a jak sprzedawca z branży, a nie blondynka to na hasło do czego potrzebujesz da co trzeba. A jak blondynka to powiedz że ma być gruby , a na oko to niewiele mniejszy od najmniejszego palca u reki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Zrobił bym sobie takie kable tylko jak mam to wytłumaczyć w sklepie o jakie kable mi chodzi -jakaś nazwa czy moc tych kabli? Przede wszystkim kable powinny miedziane, a nie miedziowane przekrój przewodów 25 mm² lub 35 mm² Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Przede wszystkim kable powinny miedziane, a nie miedziowane przekrój przewodów 25 mm² lub 35 mm² Zaraz ktoś napisze, że 120 lub 240mm2 trzeba, tylko jak to zwinie w bagażniku nie wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2017 Zrobił bym sobie takie kable tylko jak mam to wytłumaczyć w sklepie o jakie kable mi chodzi -jakaś nazwa czy moc tych kabli? W sklepach z artykułami spawalniczymi dostaniesz kable o dużym przekroju, ja mam 16mm2 i to jest moim zdaniem najlepsza opcja. ale nie bierz mniej jak 6 m (po 3 metry na kabel), do tego porządne żabki i do 100 zł masz pierwszy i najprawdopodobniej ostatnie w swoim życiu kable, bo innych juz potrzebować nigdy nie będziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 W sklepach z artykułami spawalniczymi dostaniesz kable o dużym przekroju, ja mam 16mm2 i to jest moim zdaniem najlepsza opcja. ale nie bierz mniej jak 6 m (po 3 metry na kabel), do tego porządne żabki i do 100 zł masz pierwszy i najprawdopodobniej ostatnie w swoim życiu kable, bo innych juz potrzebować nigdy nie będziesz. skłaniam się do wypowiedzi tak jak kolega proponuje 16-18mm2 i jak kupisz przewód spawalniczy to będziesz miał go w izolacji gumowej a nie jak inne przewody z tworzywa które to sztywnieją na mrozie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 skłaniam się do wypowiedzi tak jak kolega proponuje 16-18mm2 i jak kupisz przewód spawalniczy to będziesz miał go w izolacji gumowej a nie jak inne przewody z tworzywa które to sztywnieją na mrozie Szczerze wątpię by w typoszeregu były 18mm2, ale na spawalniczych się nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Zrobił bym sobie takie kable tylko jak mam to wytłumaczyć w sklepie o jakie kable mi chodzi -jakaś nazwa czy moc tych kabli? Powiedziałem, że chcę splotkę na kable rozruchowe, zaproponowane ten i grubszy, grubszy to chyba 16tka była, ten do moich potrzeb jest aż nadto. Dostaniesz w każdym sklepie elektrycznym. Miedziana linka 6-10mm2, a jak sprzedawca z branży, a nie blondynka to na hasło do czego potrzebujesz da co trzeba. Dokładnie, trzeba powiedzieć do czego i zaproponują Grube nieporęczne. Ja mam 2x3m żeby bez względu z której strony aku u dawcy można było podpiąć. Szwagier ma 2x6m, które trzyma w garażu, po to, by jak wjedzie przodem i auto nie odpali można było pociągnąć do dawcy przez całe auto. Zależy co kto potrzebuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Z racji niskich temperatur fura mojej zony niestety nie odpaliła. Stwierdziłem więc że wspomogę aku z drugiego samochodu. Niestety kable które mam od dobrych 15 lat ( niemieckie potrafiące odpalić bez problemu V6 i V8 ) podziękowały ( zaciski na klemy pękły bo byly z plastiku) zatem dobyłem kabli z Hipermarketa. Wspomogły aku z Civica, ale zrobiły sie od razu miękkie. Civic nie odpalił ale stwierdziłem ze z hipermarketowych pożyczę zaciski do Niemieckich. Poniżej widać różnicę w grubości przewodu. Komentarz chyba zbędny - aha ten cieńszy to hipermarketowy. Dokładnie tak. Ja polecam zainwestować raz w coś takiego : http://narzedzia.moto-profil.pl/articles/index/1532 I mamy spokój na lata ( może na zawsze ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Kable można "liczyć" na 10A/mm2 przy stałym poborze i 20A/mm2 przy krótkotrwałym więc do osobówki 16-25mm2 a do ciężkiego sprzętu 50 mm2 Nie ma tez co przesadzać, bo klemy też daja straty i do takich grubych kabli ciężko je dobrać i potem podłączyć A poza tym wiadomo że jak ma się dobre kable, to nie są Ci potrzebne - ja użyłem do swojego auta ostatni raz w 2006 roku (przy -28 stilo nie odpaliło), potem tylko pożyczałem innym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Kable można "liczyć" na 10A/mm2 przy stałym poborze i 20A/mm2 przy krótkotrwałym więc do osobówki 16-25mm2 a do ciężkiego sprzętu 50 mm2 Nie ma tez co przesadzać, bo klemy też daja straty i do takich grubych kabli ciężko je dobrać i potem podłączyć A poza tym wiadomo że jak ma się dobre kable, to nie są Ci potrzebne - ja użyłem do swojego auta ostatni raz w 2006 roku (przy -28 stilo nie odpaliło), potem tylko pożyczałem innym 50mm2??? Ty naprawdę liczysz że żabki przeniosą 500-1000A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Z racji niskich temperatur fura mojej zony niestety nie odpaliła. Stwierdziłem więc że wspomogę aku z drugiego samochodu. Niestety kable które mam od dobrych 15 lat ( niemieckie potrafiące odpalić bez problemu V6 i V8 ) podziękowały ( zaciski na klemy pękły bo byly z plastiku) zatem dobyłem kabli z Hipermarketa. Wspomogły aku z Civica, ale zrobiły sie od razu miękkie. Civic nie odpalił ale stwierdziłem ze z hipermarketowych pożyczę zaciski do Niemieckich. Poniżej widać różnicę w grubości przewodu. Komentarz chyba zbędny - aha ten cieńszy to hipermarketowy. Jak kupowałem kable to było do wyboru - 4 cylindry, 6 cylindrów i 8 cylindrów. Grubość kabla + cena proporcjonalna. Na 4 cylindrowym V8 nie drgnie. Na 8 odpalało jak z własnego akumulatora. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 @@kovic kilka lat temu przewody na kable rozruchowe kupowałem w sklepie spawalniczym, zaciski też tam dobierałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 50mm2??? Ty naprawdę liczysz że żabki przeniosą 500-1000A? Do robionych kabli kupuje się porządne żaby a nie jakieś żabki mini mini. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Do robionych kabli kupuje się porządne żaby a nie jakieś żabki mini mini. Co nie zmienia faktu o którym pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 @@kovic kilka lat temu przewody na kable rozruchowe kupowałem w sklepie spawalniczym, zaciski też tam dobierałem Znajomi na warsztatach mają takie porobione, długie po kilka metrów. Nie wiem jednak jak jest z izolacją tych przewodów, tzn. czy nie robią się bardzo sztywne na mrozie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 50mm2??? Ty naprawdę liczysz że żabki przeniosą 500-1000A? Zobacz na końcówki tych tutaj http://narzedzia.moto-profil.pl/articles/details/64282/kable-rozruchowe-500a Wydają się dużo porządniejsze niż "blaszane" krokodylki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Znajomi na warsztatach mają takie porobione, długie po kilka metrów. Nie wiem jednak jak jest z izolacją tych przewodów, tzn. czy nie robią się bardzo sztywne na mrozie ? leżą okrągły rok w bagazniku i nie zrobiły się sztywniejsze, wiadomo nie to samo co latem ale bez tragedii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kovic Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 leżą okrągły rok w bagazniku i nie zrobiły się sztywniejsze, wiadomo nie to samo co latem ale bez tragedii W bagażniku żony woziłem najtańsze chińczyki, zimą były tak sztywne że ciężko było jest rozprostować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 50mm2??? Ty naprawdę liczysz że żabki przeniosą 500-1000A? wszystko kwestia spadków napięcia - chodzi o to aby były jak najmniejsze, więc długie kable muszą być grube, a krokodyle jak największe lub przykręcane oczka a 50 mm2 jak pisałem używa się do ciężkiego sprzętu - diesle >10l pojemności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Zobacz na końcówki tych tutaj http://narzedzia.moto-profil.pl/articles/details/64282/kable-rozruchowe-500a Wydają się dużo porządniejsze niż "blaszane" krokodylki. Tylko problemem jest raczej jakość połączenia krokodyl a dawca/biorca. Raczej ciężko jest pewnie połączyć krokodyla z klemą akumulatora, bo jest mała powierzchnia przylegania. Najlepiej, z punktu elektrycznego, byłoby użyć połączeń skręcanych śrubką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 wszystko kwestia spadków napięcia - chodzi o to aby były jak najmniejsze, więc długie kable muszą być grube, a krokodyle jak największe lub przykręcane oczka a 50 mm2 jak pisałem używa się do ciężkiego sprzętu - diesle >10l pojemności Odpalam w mrozy moje koparki i wywrotki przewodami 16mm2. Ja piszę to z praktyki. Głupota jest podłączyć kable od spawarki i na siłę odpalać diesla. Jak się jest w temacie i ma się rozum to nikt takiego błędu nie popełnia Żadne żabki/żaby czy inne krokodyle nie przeniosą 0,5-1kA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Zobacz na końcówki tych tutaj http://narzedzia.moto-profil.pl/articles/details/64282/kable-rozruchowe-500a Wydają się dużo porządniejsze niż "blaszane" krokodylki. To oczywiste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Kable można "liczyć" na 10A/mm2 przy stałym poborze i 20A/mm2 przy krótkotrwałym więc do osobówki 16-25mm2 a do ciężkiego sprzętu 50 mm2 zdradź mi proszę która osobówka ma 3kW, a ciężarówka rozrusznik 10kW? a 50 mm2 jak pisałem używa się do ciężkiego sprzętu - diesle >10l pojemności chłopie 30l silnik z CAT'a D10 ma rozrusznik 9kW... 30l, a nie 10l... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Przede wszystkim kable powinny miedziane, a nie miedziowane przekrój przewodów 25 mm² lub 35 mm² 16 wystarczy, max to 25 ale to do odpalania koparek raczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Do robionych kabli kupuje się porządne żaby a nie jakieś żabki mini mini. do robionych kabli to kupuje sie porządne zaciski, żabki to dobre są do wieszania majtek na sznurku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 16 wystarczy, max to 25 ale to do odpalania koparek raczej Na kable 3 do 5m wystarczy 10 kwadrat! Jak ma odpalić, to odpali . Dzisiaj z okna polewałem jak goście odpalali A6 (przewaga dzięki technice) pół godziny kręcił rozrusznikiem, a silnik jak zabity . To nie była wina kabli . Aaa... zapomniałem - sąsiad wyszedł z czajnikiem i lał wrzątek po dolocie za filtrem powietrza . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Przede wszystkim kable powinny miedziane, a nie miedziowane przekrój przewodów 25 mm² lub 35 mm² 35mm2 Czołgi chcesz odpalać? 16 mm2 odpalałem starego Stara 200 z silnikiem w katastrofalnym stanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob96 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Teraz takie czasy że nigdy nie wiadomo, fakt trochę przesadziłem z tym 35 mm² Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Teraz takie czasy że nigdy nie wiadomo, fakt trochę przesadziłem z tym 35 mm² Patrząc na rządy w naszej armii to raczej do rowerów i furmanek wrócimy No chyba, że Hamerykańskie Abramsy mają takie cienkie akumulatory! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 mam robione kable ze starych spawalniczych (2x25mm2 albo więcej....), 6m długości na żabkach z marketowych skręconych i zlutowanych... osobowe zapalam z drugiego akku bez zapalania dawcy :D diesle powyżej 5 litrów też bez problemu :D poleca.... i nigdy nie są sztywne... i wożę je zawsze w aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 złącze http://allegro.pl/kable-rozruchowe-krokodylki-zaciski-600a-czarny-i6579690358.html#thumb/3 plus przewody BMW które idą od akumulatora do silnika dotychczas nie miałem problemu w warsztacie z odpaleniem żadnego sprzętu jaki potrzebował odpalenia pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Na kable 3 do 5m wystarczy 10 kwadrat! Jak ma odpalić, to odpali . Dzisiaj z okna polewałem jak goście odpalali A6 (przewaga dzięki technice) pół godziny kręcił rozrusznikiem, a silnik jak zabity . To nie była wina kabli . Aaa... zapomniałem - sąsiad wyszedł z czajnikiem i lał wrzątek po dolocie za filtrem powietrza . Zakładam że kopciuch... filtr stoi a może i przewody od filtra do wtrysków. Swoją droga za jakość diesla w Polsce ktoś powinien wisieć. Krawiec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 złącze http://allegro.pl/kable-rozruchowe-krokodylki-zaciski-600a-czarny-i6579690358.html#thumb/3 plus przewody BMW które idą od akumulatora do silnika dotychczas nie miałem problemu w warsztacie z odpaleniem żadnego sprzętu jaki potrzebował odpalenia pomocy @ rozumiem że masz to zrobione z dwóch przewodów plusowych ? Te przewody są w miarę elastyczne w niskich temperaturach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 z plusowego. Niestety przy obecnych temp. są sztywne jak cholera ale izolacja nie pęka widać niemiecka . Z drugiej strony one maja robić robotę a nie wyglądać i dawać się ugniatać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Z racji niskich temperatur fura mojej zony niestety nie odpaliła. Stwierdziłem więc że wspomogę aku z drugiego samochodu. Niestety kable które mam od dobrych 15 lat ( niemieckie potrafiące odpalić bez problemu V6 i V8 ) podziękowały ( zaciski na klemy pękły bo byly z plastiku) zatem dobyłem kabli z Hipermarketa. Wspomogły aku z Civica, ale zrobiły sie od razu miękkie. Civic nie odpalił ale stwierdziłem ze z hipermarketowych pożyczę zaciski do Niemieckich. Poniżej widać różnicę w grubości przewodu. Komentarz chyba zbędny - aha ten cieńszy to hipermarketowy. To jak to jest - boosterem USB da radę odpalić, a tutaj kabel jest ograniczeniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 To jak to jest - boosterem USB da radę odpalić, a tutaj kabel jest ograniczeniem? W boosterze przewody chyba nie są aż takie cienkie do tego są dużo krótsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Z racji niskich temperatur fura mojej zony niestety nie odpaliła. Stwierdziłem więc że wspomogę aku z drugiego samochodu. Niestety kable które mam od dobrych 15 lat ( niemieckie potrafiące odpalić bez problemu V6 i V8 ) podziękowały ( zaciski na klemy pękły bo byly z plastiku) zatem dobyłem kabli z Hipermarketa. Wspomogły aku z Civica, ale zrobiły sie od razu miękkie. Civic nie odpalił ale stwierdziłem ze z hipermarketowych pożyczę zaciski do Niemieckich. Poniżej widać różnicę w grubości przewodu. Komentarz chyba zbędny - aha ten cieńszy to hipermarketowy. Czy te "marketowe" kable są firmy Car Commerce (coś jak te)? Taka sytuacja. Wczoraj klient oglądał (a raczej zwracał) takie w osiedlowym sklepie moto, do którego zaszedłem w innej sprawie. Sprzedawca analizował multimetrem kable, jak te z linku powyżej - nawet spytał mnie, jak je sprawdzić, jaki opór mają mieć itp. Popatrzyłem (izolacja na cieniuteńkiej lince była naprawdę gruba), pocmokałem i orzekłem, że te kable na pewno nie przepuszczą 600A i na pewno nie odpalą mojego diesla (prąd rozruchu akumulatora to u mnie nominalnie prawie 800A). Zreferowałem też panu informacje z tego wątku, w szczególności to, jak zrobić sobie dobre kable rozruchowe. Po tym wszystkim odniosłem jednak wrażenie, że pan ten (w dziadkowym już wieku) odporny jest na wiedzę współczesną, a w szczególności na wiedzę z Internetu, jak chociażby na AK. Zacytuję tu pana: na opakowaniu napisali 600A a to przecież oznacza, że kable mają takie parametry. Jakże żal mi konsumentów we współczesnym świecie, w który chińskie dobra nie spełniają parametrów, norm itp. nadrykowanych na opakowaniu. Aha, jeszcze pan ten napomknął, że kable te są "drogie", bo kosztują prawie 50 złotych. Dziś rzuciłem okiem na allegro i widzę ceny z przedziału 32-35zł (w Wawie). Myślę, że to trochę drogo, jak za produkt chińskiej myśli handlowej, bo przecież nie technicznej. A co do kabli, które "dadzą radę". Kiedyś padł mi aku pod markietem. Nie miałem kabli, podobnie ci, którzy oferowali mi "prąd". Zmuszony byłem zakupić kable rozruchowe w pobliskim "supermarkecie motoryzacyjnym". Kable owe mają na opakowaniu informację "600A" - ile faktycznie mają nie wiem, ale mojego diesla potrafią odpalić. Potrafią też pożyczyć prądu komuś innemu. Jak ktoś chce, to sprawdzić mogę producenta moich przewodów rozruchowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Zreferowałem też panu informacje z tego wątku, w szczególności to, jak zrobić sobie dobre kable rozruchowe. Po tym wszystkim odniosłem jednak wrażenie, że pan ten (w dziadkowym już wieku) odporny jest na wiedzę współczesną, a w szczególności na wiedzę z Internetu, jak chociażby na AK. Zacytuję tu pana: na opakowaniu napisali 600A a to przecież oznacza, że kable mają takie parametry. Jakże żal mi konsumentów we współczesnym świecie, w który chińskie dobra nie spełniają parametrów, norm itp. nadrykowanych na opakowaniu. Myślę, że to trochę drogo, jak za produkt chińskiej myśli handlowej, bo przecież nie technicznej. Ale co się dziwisz: tak kiedyś było, że parametry na opakowaniu raczej pokrywały się z zawartością opakowania... może dodatkowo dziadek - humanista, technicznie upośledzony, ślepo wierzy w opis... to jest takie (odchodzące powoli) pokolenie: zamiast ujarzmić kompa i konto w banku, to dymają na pocztę z wszelkimi płatnościami, bo "bez stempla się nie liczy"... Jak ktoś chce, to sprawdzić mogę producenta moich przewodów rozruchowych. Bydgoska Fabryka Kabli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.