Skocz do zawartości

Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Teraz, kadu napisał(a):

 

Europejscy producenci mają tam swoje fabryki, w których koszty pracy są niższe. Są więc w stanie sprzedawać tam samochody taniej. Na nasz rynek mamy samochody z europejskich fabryk, gdzie ludzie zarabiają więcej, ale też samochody są droższe. Nie widzę w tym nic złego.

 

Nie, poza fabrykami w Chinach jest potężny eksport gotowych samochodów z Europy. I sprzedają tam taniej, niż u nas. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Truecolor napisał(a):

cały ten zielony ład itp

Najwięcej o zielonym ładzie mówią ci, którzy ani słowa o tym nie przeczytali.

(Jak ci na traktorach z transparentami "Putin zrób porządek"). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, śmiałem się z czajników i nie traktowałem poważnie, bo nawet Hongqui nie zrobił na mnie wrażenia. Ale teraz trochę się to zmieniło, bo zobaczyłem to:

 

Yangwang-U8_1.jpg

 

:O :O :O

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Ryb napisał(a):

Dobra, śmiałem się z czajników i nie traktowałem poważnie, bo nawet Hongqui nie zrobił na mnie wrażenia. Ale teraz trochę się to zmieniło, bo zobaczyłem to:

 

Yangwang-U8_1.jpg

 

:O :O :O

 

 

Ultraluksusowy SUV BYD-a jest najdroższym seryjnie produkowanym autem w Chinach. Przy tym, co potrafi, cena na poziomie 645 tys. zł wydaje się wręcz okazją

 

Ważące prawie 3,5 t auto rozpędza się do 100 km/h w 3,6 s i zawraca "w miejscu". Ma silnik spalinowy i cztery elektryczne motory, dzięki którym generuje aż 1200 KM!

 

no no kto zaryzykuje 600k za chinola ? :)

w sumie umie plywac wiec moze byc tez zamiast lodki :)

 

Edytowane przez PawelWaw
  • Lubię to 1
  • zszokowany 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, PawelWaw napisał(a):

 

 

Ultraluksusowy SUV BYD-a jest najdroższym seryjnie produkowanym autem w Chinach. Przy tym, co potrafi, cena na poziomie 645 tys. zł wydaje się wręcz okazją

 

Ważące prawie 3,5 t auto rozpędza się do 100 km/h w 3,6 s i zawraca "w miejscu". Ma silnik spalinowy i cztery elektryczne motory, dzięki którym generuje aż 1200 KM!

 

no no kto zaryzykuje 600k za chinola ? :)

w sumie umie plywac wiec moze byc tez zamiast lodki :)

 

 

Jak dołożą cło to będzie u nas kosztował tyle co Range Rover czy Maybach GLS. A wtedy to bez sensu oczywiście bo po co komu chiński kloc w cenie Maybacha?

Ale wrażenie robi pokaż ich możliwości. Oczywiście trzeba by to jeszcze pomacać bo Hongqui też na zdjęciach robi lepsze wrażenie niż po dotknięciu materiałów wewnątrz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 22:08, Ryb napisał(a):

 

Jak dołożą cło to będzie u nas kosztował tyle co Range Rover czy Maybach GLS. A wtedy to bez sensu oczywiście bo po co komu chiński kloc w cenie Maybacha?

Ale wrażenie robi pokaż ich możliwości. Oczywiście trzeba by to jeszcze pomacać bo Hongqui też na zdjęciach robi lepsze wrażenie niż po dotknięciu materiałów wewnątrz. 

 

To pokazuje tylko że dobre rzeczy są drogie. Niezależnie gdzie są produkowane. A jeśli są dużo tańsze to zawsze jest jakiś hak.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 13:32, Ryb napisał(a):

Dobra, śmiałem się z czajników i nie traktowałem poważnie, bo nawet Hongqui nie zrobił na mnie wrażenia. Ale teraz trochę się to zmieniło, bo zobaczyłem to:

 

Yangwang-U8_1.jpg

 

:O :O :O

 

Widać, że stereotypy o tym, że Azjaci mają małe przyrodzenia nie są bezzasadne.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jeden się poddał ;)

 

Od jakiegoś czasu straszy się Europę i Polskę ekspansją chińskich producentów samochodów. Niestety rzeczywistość okazuje się dla przybyszy ze wschodu dość brutalna i już pierwszy producent – Seres – wycofuje się z Polski.

Jedynym, dostępnym w Polsce modelem marki był elektryczny crossover segmentu B o niezbyt wymyślnej nazwie 3. Jest to eksportowa wersja modelu Fengon 500, produkowanego przez koncern DFSK. Importer planował na rok 2023 osiągnięcie sprzedaży na poziomie tysiąca egzemplarzy. Jednak sprzedaż Seresów 3 w ubiegłym osiągnęła wynik nie czterocyfrowy, nie trzycyfrowy, a zaledwie dwucyfrowy. Sprzedano 15 (słownie: piętnaście) egzemplarzy. Ogółem, od rozpoczęcia sprzedaży nabywców znalazło jedynie 171 chińskich crossoverów.

 

https://spidersweb.pl/autoblog/seres-wycofuje-sie-z-polski/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zazdroszczę sytuacji tym 15 osobom. Utopili kasę w coś, co jest teraz niesprzedawalne i nienaprawialne. Może na Aliexpress znajdą jakieś części z wysyłką trwającą 2 miesiące ;]. Jeszcze gorzej będzie ze znalezieniem mechanika, który będą chciał to przyjąć na warsztat.

Edytowane przez kadu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, kadu napisał(a):

Nie zazdroszczę sytuacji tym 15 osobom. Utopili kasę w coś, co jest teraz niesprzedawalne i nienaprawialne. Może na Aliexpress znajdą jakieś części z wysyłką trwającą 2 miesiące ;].

 

to były pewnie jakieś sztuki zarejestrowane na dealera do jazd próbnych. Kilka pewnie dziennikarze i testujący rozbili, a resztę może zabrali ze sobą do Chin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, maro_t napisał(a):

 

to były pewnie jakieś sztuki zarejestrowane na dealera do jazd próbnych. Kilka pewnie dziennikarze i testujący rozbili, a resztę może zabrali ze sobą do Chin.

 

Sześć zarejestrowanych jest na Otomoto. Ciekawe gdzie jest pozostałe 9 sztuk rotfl.

 

EDIT: Ok, w 2023 sprzedali 15, ale ogółem 171. To na pewno w ręce prywatne coś trafiło.

Edytowane przez kadu
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maro_t napisał(a):

 

to były pewnie jakieś sztuki zarejestrowane na dealera do jazd próbnych. Kilka pewnie dziennikarze i testujący rozbili, a resztę może zabrali ze sobą do Chin.

 

@koNik, to ten co Twoja siostra kupila? ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał(a):

Już jeden się poddał ;)

 

Od jakiegoś czasu straszy się Europę i Polskę ekspansją chińskich producentów samochodów. Niestety rzeczywistość okazuje się dla przybyszy ze wschodu dość brutalna i już pierwszy producent – Seres – wycofuje się z Polski.

Jedynym, dostępnym w Polsce modelem marki był elektryczny crossover segmentu B o niezbyt wymyślnej nazwie 3. Jest to eksportowa wersja modelu Fengon 500, produkowanego przez koncern DFSK. Importer planował na rok 2023 osiągnięcie sprzedaży na poziomie tysiąca egzemplarzy. Jednak sprzedaż Seresów 3 w ubiegłym osiągnęła wynik nie czterocyfrowy, nie trzycyfrowy, a zaledwie dwucyfrowy. Sprzedano 15 (słownie: piętnaście) egzemplarzy. Ogółem, od rozpoczęcia sprzedaży nabywców znalazło jedynie 171 chińskich crossoverów.

 

https://spidersweb.pl/autoblog/seres-wycofuje-sie-z-polski/

 

te ich wyjscia z rynku sa niesamowite.

podobnie jak Shopee, z dnia na dzien zamkniete.

podobnie jak widac z autami, wyjscie z dnia na dzien.

zapraszam do zakupu aut MG :jem:

a tutaj cos w temacie, utrzelony wczoraj na ulicach ursynowa :) ciekawe gdzie pan bedzie w tym olej w silniku wymienial teraz :totalszok:

 

image.png.81633294990556bf4128d53b5af53a01.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, sherif napisał(a):

Sprzedano 15 (słownie: piętnaście) egzemplarzy. Ogółem, od rozpoczęcia sprzedaży nabywców znalazło jedynie 171 chińskich crossoverów.

 

https://spidersweb.pl/autoblog/seres-wycofuje-sie-z-polski/

To ten co rodzina @koNik kupiła?

Coś o heblach pisał.

@koNik mógłbyś się poświęcić :phi: i na potrzeby AK walnąć ze szwagrem :pub:i wypytać się jak ten chińczyk się sprawuje?

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

ciekawe gdzie pan bedzie w tym olej w silniku wymienial teraz

 

W jakimś warsztacie? No chyba, że ma kanał w garażu, to sam wymieni. Nie wszyscy są tacy nieogarnięci jak kierowcy elektryków.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kadu napisał(a):

Nie zazdroszczę sytuacji tym 15 osobom. Utopili kasę w coś, co jest teraz niesprzedawalne i nienaprawialne. Może na Aliexpress znajdą jakieś części z wysyłką trwającą 2 miesiące ;]. Jeszcze gorzej będzie ze znalezieniem mechanika, który będą chciał to przyjąć na warsztat.

 

Paczki z aliexpres idą 2tyg :palacz:

Z PL wyszli, ale może gdzieś w EU zostali 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sporo chodziłem po salonach samochodowych i z ciekawości zaszedłem do MG. Tam właśnie było najwięcej ludzi... czuję że tych samochodów coraz więcej będzie na drogach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

To ten co rodzina @koNik kupiła?

Coś o heblach pisał.

@koNik mógłbyś się poświęcić :phi: i na potrzeby AK walnąć ze szwagrem :pub:i wypytać się jak ten chińczyk się sprawuje?

 

Bylemu szwagrowi to ja bym chetnie walnął ale w ryj, ale poobstawiany kamerami i mikrofonami 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

@koNik, to ten co Twoja siostra kupila? ;]

 

 

Nie kupiła tylko wzięła w jakieś finansowanie które na szczęście niedługo się kończy i ktoś sobie to auto zabiera. Zresztą uczciwie mowiac to poza tarczami hamulcowymi, tragicznymi seryjnymi oponami no I tym ze ogolnie jest to elektryk to nie ma problemow z tym autem.

 

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, koNik napisał(a):

Bylemu szwagrowi to ja bym chetnie walnął ale w ryj, ale poobstawiany kamerami i mikrofonami 

Jak tak to grzecznie przepraszam, że się z buciorami wpie..... :ooniee:

Edytowane przez ZUBERTO
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sadlos napisał(a):

Ostatnio sporo chodziłem po salonach samochodowych i z ciekawości zaszedłem do MG. Tam właśnie było najwięcej ludzi... czuję że tych samochodów coraz więcej będzie na drogach. 

 

Tak, tylko że wszyscy tam byli jak Ty.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

a tutaj cos w temacie, utrzelony wczoraj na ulicach ursynowa :) ciekawe gdzie pan bedzie w tym olej w silniku wymienial teraz :totalszok:

 

Polecam ASO Skody, w dwóch różnych chcieli mi olej w elektryku wymieniać :jem:.

 

14 godzin temu, Koonrad napisał(a):

Paczki z aliexpres idą 2tyg :palacz:

Z PL wyszli, ale może gdzieś w EU zostali 

Jak na cło nie trafią. Widzisz też, że okoliczny blacharz po małej stłuczce szuka zderzaka i błotnika na Ali ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sherif napisał(a):

Jak na cło nie trafią. Widzisz też, że okoliczny blacharz po małej stłuczce szuka zderzaka i błotnika na Ali ;) ?

 

od dawna nic mi na cle nie zatrzymali, fakt że zamawiam głównie drobnicę do 100zł 

pytanie jak w w ogóle z wysyłką np zderzaka :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

od dawna nic mi na cle nie zatrzymali, fakt że zamawiam głównie drobnicę do 100zł 

pytanie jak w w ogóle z wysyłką np zderzaka :hmm:

Widzisz, a mi podłużnice zatrzymali ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

od dawna nic mi na cle nie zatrzymali, fakt że zamawiam głównie drobnicę do 100zł 

pytanie jak w w ogóle z wysyłką np zderzaka :hmm:

 

Do 150 € (a moze dolarow, nie pamietam) clo (a bardziej VAT) masz wliczone w cene towaru. Dla towarow powyzej tej kwoty przy zakupie oplaty sa odejmowane od ceny i placisz je przy odbiorze. I tu mocno zalezy kto jest operatorem logistycznym. FedEx kazal pokazac potwierdzenie zakupu i zaplaty, "bo nie ufaja deklaracji od Chinczyka". W moim przypadku musialem poprosic sprzedawce o nr dokumentu potwierdzajacego, ze oplaty sa uiszczone (zakręcona sytuacja bo towar byl powyzej kwoty o ktorej wspomnialem, ale kupowalem z kuponami i dzieki temu zszedlem ponizej) - po przekazaniu do FedEx zwolnili paczke i kurier przyniosl nastepnego dnia.

Natomiast tam gdzie operatorem jest Nardodowy Dostarczyciel Przesylek, naliczaja oplaty od deklaracji na paczce :swinka: przynajmniej do tej pory o nic nie pytali. A, ze Majfriend z rozpedu zaniza deklaracje to wychodzi to korzystnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.03.2024 o 22:08, Ryb napisał(a):

 

Jak dołożą cło to będzie u nas kosztował tyle co Range Rover czy Maybach GLS. A wtedy to bez sensu oczywiście bo po co komu chiński kloc w cenie Maybacha?

Ale wrażenie robi pokaż ich możliwości. Oczywiście trzeba by to jeszcze pomacać bo Hongqui też na zdjęciach robi lepsze wrażenie niż po dotknięciu materiałów wewnątrz. 

 

 

Jaki to maybach, znaczek z chin inny doczepili a ludzie się niezdrowo podniecają ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.03.2024 o 14:06, kadu napisał(a):

 

Sześć zarejestrowanych jest na Otomoto. Ciekawe gdzie jest pozostałe 9 sztuk rotfl.

 

EDIT: Ok, w 2023 sprzedali 15, ale ogółem 171. To na pewno w ręce prywatne coś trafiło.

jeden jest w posiadaniu siostry  @koNik ;] szukamy pozostałych ? 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, rwIcIk napisał(a):

Szkoda tylko, że wygląda na to, że tylko jako dostawca siły roboczej.

Już wolałbym by się rządowa Izera powiodła i chińczycy wjechali na naszych plecach niż Francuzów (choć plecy jednak i tak będą nasze).

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Szkoda tylko, że wygląda na to, że tylko jako dostawca siły roboczej.

Już wolałbym by się rządowa Izera powiodła i chińczycy wjechali na naszych plecach niż Francuzów (choć plecy jednak i tak będą nasze).

Tamten układ raczej nie ma szans na powodzenie.

A tu jest porozumienie z Stallantis :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał(a):

Tamten układ raczej nie ma szans na powodzenie.

A tu jest porozumienie z Stallantis :ok:

Wiem, że nie ma.

Z reguły wolę to co nierealne. :pad:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ZUBERTO napisał(a):

Wiem, że nie ma.

Z reguły wolę to co nierealne. :pad:

Polska nie ma żadnej wiedzy o biznesie i technice w tej dziedzinie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ZUBERTO napisał(a):

Szkoda tylko, że wygląda na to, że tylko jako dostawca siły roboczej.

 

Bardziej sposob na made in europe.  Chociaz to nie bedzie produkcja tylko montaz SKD.

Tańsza od Chinczykow sila robocza nie jestesmy.

Inna sprawa, ze jakis koszmarek jest

 

S1-essai-video-leapmotor-t03-a-19-990-eu

 

Ciekawe jak cena. W Chinach 9-12k€, co do Europy widzialem naglowki z hipoteza o cenie na poziomie 20k€

 

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Filipfm napisał(a):

 

Bardziej sposob na made in europe.  Chociaz to nie bedzie produkcja tylko montaz SKD.

Tańsza od Chinczykow sila robocza nie jestesmy.

Inna sprawa, ze jakis koszmarek jest

 

S1-essai-video-leapmotor-t03-a-19-990-eu

 

Ciekawe jak cena. W Chinach 9-12k€, co do Europy widzialem naglowki z hipoteza o cenie na poziomie 20k€

 

 

 

80k - 27k = może ktoś kupi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Filipfm napisał(a):

 

Bardziej sposob na made in europe.  Chociaz to nie bedzie produkcja tylko montaz SKD.

Tańsza od Chinczykow sila robocza nie jestesmy.

Inna sprawa, ze jakis koszmarek jest

 

S1-essai-video-leapmotor-t03-a-19-990-eu

 

Ciekawe jak cena. W Chinach 9-12k€, co do Europy widzialem naglowki z hipoteza o cenie na poziomie 20k€

 

 

 

Urodziwe to to nie jest :phi:

Dacia przy tym to inna liga

okladkaDacia-Spring.jpg&w=1680&q=95

 

Ale mają w ofercie też takie 

Leapmotor-C10-MIIT.jpg

Leapmotor-C10.jpg

 

Edytowane przez Koonrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Filipfm napisał(a):

 

Bardziej sposob na made in europe.  Chociaz to nie bedzie produkcja tylko montaz SKD.

Tańsza od Chinczykow sila robocza nie jestesmy.

Inna sprawa, ze jakis koszmarek jest

 

S1-essai-video-leapmotor-t03-a-19-990-eu

 

Ciekawe jak cena. W Chinach 9-12k€, co do Europy widzialem naglowki z hipoteza o cenie na poziomie 20k€

 

 

Żeby się nie okazało, że razem z podzespołami do montażu przyjedzie też skośnooka załoga do obsługi linii montażowej. W imporcie pracowników i "pracowników" mamy już sporo doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, vanice napisał(a):

Pod koniec testu na kanale, firmowe zawieszenie i fabtycznie lepiej zabezpieczony antyrokozyjnie jak wiekrzosc europejskich.

 

https://youtu.be/mjd3LOodVt0?si=7jsFe-zKACKyGCTQ

w porównaniu do toyki to przepaść.

Ostatnio u kolegi yarisie na podnośniku 2022 zauważyliśmy, że nie na "farbie" a pod spodem - można powiedzieć podkładu wychodzą "kropki" - i to są prawdopodobnie kropki z korozją, także żadne woskowanie na zewnątrz i tak nic nie da, ale może się okazać że rozwijanie tej korozji potrwa z 10 lat albo i dłużej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, gondoljerzy napisał(a):

Żeby się nie okazało, że razem z podzespołami do montażu przyjedzie też skośnooka załoga do obsługi linii montażowej. W imporcie pracowników i "pracowników" mamy już sporo doświadczenia.

Może tak być, że kadra powyżej przykładowej sprzątaczki (nic nie mam do ludzi wykonujących tą ciężką pracę) przyjedzie z zagranicy lub innej części PL (choć nasi to chyba na miejscu są dostępni).

To tak jak Ikea w Orli. Miejscowi cieszyli się, że będzie praca. Potem okazało się, że miejscowi to praktycznie tylko ochrona i sprzątanie, a to tylko coś w rodzaju większego tartaku.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał(a):

Może tak być, że kadra powyżej przykładowej sprzątaczki (nic nie mam do ludzi wykonujących tą ciężką pracę) przyjedzie z zagranicy lub innej części PL (choć nasi to chyba na miejscu są dostępni).

Pytanie jak zautomatyzuja produkcję :hmm:

Nie wiem czy przywiezienie tu Chińczyka, danie mu zakwaterowania, jakiś przelot itd będzie tańsze niż zatrudnienie Polaków do skręcania 

Kadra kierownicza pewnie od nich 

Tak swoją drogą, na Netflix był film jak China kupiła fabrykę szyb w Detroit 😉

 

1 godzinę temu, ZUBERTO napisał(a):

To tak jak Ikea w Orli. Miejscowi cieszyli się, że będzie praca. Potem okazało się, że miejscowi to praktycznie tylko ochrona i sprzątanie, a to tylko coś w rodzaju większego tartaku.

 

A sprzedawcy, restauracja, kasjerzy i reszta obsługi to skąd są ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Koonrad napisał(a):

A sprzedawcy, restauracja, kasjerzy i reszta obsługi to skąd są ?

W tartaku Ikei, takim większym, zautomatyzowanym, nie kupujesz w kasie desek na sztuki. Towar idzie na ich potrzeby.

Nie wiem czy pracownicy mają tam jakąś stołówkę, a o restauracji to na pewno zapomnij.

To nie sklep Ikea, Casto czy LM, mowa o małej fabryce przetwórstwa drewna.

 

Co do chińczyków, oni pewnie dadzą półprodukt, batem poganiać będą francuzi.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

W tartaku Ikei, takim większym, zautomatyzowanym, nie kupujesz w kasie desek na sztuki. Towar idzie na ich potrzeby.

Nie wiem czy pracownicy mają tam jakąś stołówkę, a o restauracji to na pewno zapomnij.

To nie sklep Ikea, Casto czy LM, mowa o małej fabryce przetwórstwa drewna.

A ok myślałem że chodzi o sklep

Niestety takie czasy, najtańszy jest robot

Ale tego robota trzeba zaprogramować, serwisować i nawet jak robi to ktoś z zewnątrz, to zatankuje na miejscu, może się prześpi w hotelu, zje w knajpie 

Obok na wiosce jest zakład gdzie składają auta, na produkcji miało pracować 800osob, ale 2x tyle przy fabryce :hmm:

 

12 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Co do chińczyków, oni pewnie dadzą półprodukt, batem poganiać będą francuzi.

 

:ok:

Przy samej logistyce będzie pracy dla masy ludzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Filipfm napisał(a):

W Chinach 9-12k€, co do Europy widzialem naglowki z hipoteza o cenie na poziomie 20k€

Przy cenie 12k EUR - dopłata to ma jakiś sens, za 20k żadnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.03.2024 o 16:45, Koonrad napisał(a):

 

od dawna nic mi na cle nie zatrzymali, fakt że zamawiam głównie drobnicę do 100zł 

pytanie jak w w ogóle z wysyłką np zderzaka :hmm:

Paczek do 150euro nie zatrzymują bo VAT jest już wliczony w cenę a cła w 99% nie ma. A przy droższych odprawa celna trwa 1-2dni więc w czym problem?

Co do zderzaka to koszt transportu będzie 20 razy wyższy niż zderzaka.

Edytowane przez Truecolor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Niektore marki wejdą i jeszcze szybciej wyjdą z Europy, tak jak przykłąd wyżej. Ale inne już raczej nie. Takie MG sprzedaje już bardzo dużo i budują się kolejne salony. Ja mieszkam w srednim mieście (200tyś ludzi) i praktycznie codziennie widzę nowego MG na drodze, albo tego BEIJING. Dostajemy za 80k porządnego crossovera, nie ma w tej cenie żadnej konkurencji oprócz Dustera który w PL kojarzy się z wiochą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Truecolor napisał(a):


Niektore marki wejdą i jeszcze szybciej wyjdą z Europy, tak jak przykłąd wyżej. Ale inne już raczej nie. Takie MG sprzedaje już bardzo dużo i budują się kolejne salony. Ja mieszkam w srednim mieście (200tyś ludzi) i praktycznie codziennie widzę nowego MG na drodze, albo tego BEIJING. Dostajemy za 80k porządnego crossovera, nie ma w tej cenie żadnej konkurencji oprócz Dustera który w PL kojarzy się z wiochą.

 

nie no Dacia wiocha a MG powazne auto ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

nie no Dacia wiocha a MG powazne auto ;]

 

Chińskie auto z brytyjskimi korzeniami vs rumuńskie auto z francuskimi korzeniami. I jedno i drugie wizerunkowo to dno, więc decyduje value for money. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, PawelWaw napisał(a):

nie no Dacia wiocha a MG powazne auto

 

Ja staram się nie kierować uprzedzeniami i samochód to samochód. Ma spełniać moje wymagania w danym budżecie i już. Bawi mnie postrzeganie chińskich aut jako jakieś inne, gorsze w czasach gdy większość rzeczy, sprzętu agd, rtv, zabawek dla dzieci, narzędzi, wyposażenia domu które każdy na codzień używa jest wyprodukowane w Chinach.

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maro_t napisał(a):

Ja staram się nie kierować uprzedzeniami i samochód to samochód.

Ja też. Tylko jak coś jest tanie to jest jakiś tego powód. Nie dlatego że ktoś nam chce zrobić prezent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.