bielaPL Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Czy kojarzycie, które auta z rocznika 2024 nowe, mają teraz obecnie montowane już jakieś sprawdzone silniki które przez kilka poprzednich lat zostały już przetestowane przez użytkowników i są ok? Czyli -nie ma problemów z gpf -nie ma problemów z wtryskami -nie ma problemów z benzyną w oleju na krótkich odcinkach -rozrządy się nie rozpuszczają wpadając do silnika... itd itp Dla zawężenia zbioru interesują mnie auta typowo europejskie, vagi, francja, włochy. Japonii i korei nie musimy tu wrzucać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 1.0 VAG ma dobre opinie zarówno MPI jak i TSI. 1.5 oprócz kangurów w manualu chyba też nie sypie się jakoś zauważalnie? 0,9TCE Dacia/Renault tez nic nie słychać o wadach. 3 minuty temu, bielaPL napisał(a): Japonii i korei nie musimy tu wrzucać. Szkoda, bo tam tego dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 1 minutę temu, ghost2255 napisał(a): 1.0 VAG ma dobre opinie zarówno MPI jak i TSI. MPI tak, a te TSI to już pisali że teraz jakieś evo weszło czyli jakaś nowość chyba? 2 minuty temu, ghost2255 napisał(a): Szkoda, bo tam tego dużo. dlatego nie ma co o nich pisać, interesuje mnie europa, czy da się znaleźć rodzynka czy jednak ciężko... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 4 minuty temu, ghost2255 napisał(a): 0,9TCE Dacia/Renault tez nic nie słychać o wadach. Jest jeszcze 0,9TCE (możliwe, że w czymś pozostał)? Myślałem, że zastąpił go 1.0TCE, ale ponoć to rozwinięcie 0,9TCE i też bez wtop. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 8 minut temu, ZUBERTO napisał(a): Jest jeszcze 0,9TCE (możliwe, że w czymś pozostał)? Myślałem, że zastąpił go 1.0TCE, ale ponoć to rozwinięcie 0,9TCE i też bez wtop. Być może masz rację. Mogę nie być na bieżąco z produkcją rumuńsko-francuską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 33 minuty temu, bielaPL napisał(a): Czy kojarzycie, które auta z rocznika 2024 nowe, mają teraz obecnie montowane już jakieś sprawdzone silniki które przez kilka poprzednich lat zostały już przetestowane przez użytkowników i są ok? Czyli -nie ma problemów z gpf -nie ma problemów z wtryskami -nie ma problemów z benzyną w oleju na krótkich odcinkach -rozrządy się nie rozpuszczają wpadając do silnika... itd itp Dla zawężenia zbioru interesują mnie auta typowo europejskie, vagi, francja, włochy. Japonii i korei nie musimy tu wrzucać. Jak bym mial kupowac auto z EU, to w tej chwili bralbym pod uwage tylko silniki TSI (1.0, 1.5, 2.0) To czy EVO czy nie to bym nie zwracal uwagi, ale jest szansa ze dodatkowo cos tam poprawili. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 51 minut temu, bielaPL napisał(a): Dla zawężenia zbioru interesują mnie auta typowo europejskie, vagi, francja, włochy. Japonii i korei nie musimy tu wrzucać. 2.0 benzyna od Alfy Romeo? Nie słyszałem o jakichś problemach z samymi silnikami. Może @bergerac coś wie. Konstrukcja jest już spory czas na rynku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca (edytowane) VAG - TSI, Toyota/Lexus (2.0 w wersji niehybrydowej - Corolla, UX200 lub hybrydy z silnikami 2.0/2.5). W przypadku 2.0 turbo Alfy coś czytałem już o problemach z modułami MultiAir. Edytowane 6 Marca przez kadu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 40 minut temu, Maciej__ napisał(a): Jak bym mial kupowac auto z EU, to w tej chwili bralbym pod uwage tylko silniki TSI (1.0, 1.5, 2.0) To czy EVO czy nie to bym nie zwracal uwagi, ale jest szansa ze dodatkowo cos tam poprawili. Albo zepsuli znając VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubek Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Już jest evo2 tak od 09.2022. A różnice to chyba tylko oni wiedzą co robią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vanice Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Te silniki sa aktualnie najmniej awaryjne ze wszystkich montowanych Mazda 2.0 i 2,5 te same od 2012 nie maja nawet filtra gpf a spelniaja normy. Na otomoto jest mazda 2,5 z 2013 z przebiegiem 600 tys km. Lancuch rozrządu nie wymienia sie nawet przy 300 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Popularny post Maciej__ Napisano 6 Marca Popularny post Udostępnij Napisano 6 Marca 9 minut temu, vanice napisał(a): Te silniki sa aktualnie najmniej awaryjne ze wszystkich montowanych Mazda 2.0 i 2,5 te same od 2012 nie maja nawet filtra gpf a spelniaja normy. Na otomoto jest mazda 2,5 z 2013 z przebiegiem 600 tys km. Lancuch rozrządu nie wymienia sie nawet przy 300 tys km. Oho, chyba jakies alter ego kolegi @trex11 2 11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 3 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Oho, chyba jakies alter ego kolegi @trex11 Wczoraj czytałem i widziałem na otomoto nowe mazdy 6 z 2022r za 130 koła - gdybym szukał auta tej klasy to chyba bym kupił - za te pieniądze nie ma nic lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 6 Marca Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 4 minuty temu, goden napisał(a): Wczoraj czytałem i widziałem na otomoto nowe mazdy 6 z 2022r za 130 koła - gdybym szukał auta tej klasy to chyba bym kupił - za te pieniądze nie ma nic lepszego Fajne wyprzedaże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goden Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca Fajne wyprzedaże Niby jakaś firma zamówiła i nie odebrała, dlatego taka cena, ale jest kilka sztuk Wysłane z mojego motorola edge 30 neo przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 15 minut temu, goden napisał(a): Wczoraj czytałem i widziałem na otomoto nowe mazdy 6 z 2022r za 130 koła - gdybym szukał auta tej klasy to chyba bym kupił - za te pieniądze nie ma nic lepszego Faktycznie jest kilka, swietna cena W dodatku z AT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 51 minut temu, vanice napisał(a): Te silniki sa aktualnie najmniej awaryjne ze wszystkich montowanych Mazda 2.0 i 2,5 te same od 2012 nie maja nawet filtra gpf a spelniaja normy. Na otomoto jest mazda 2,5 z 2013 z przebiegiem 600 tys km. Lancuch rozrządu nie wymienia sie nawet przy 300 tys km. Tak, z europejskich aut te są najlepsze 2 5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteq85 Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 10 godzin temu, bielaPL napisał(a): Czy kojarzycie, które auta z rocznika 2024 nowe, mają teraz obecnie montowane już jakieś sprawdzone silniki które przez kilka poprzednich lat zostały już przetestowane przez użytkowników i są ok? Czyli -nie ma problemów z gpf -nie ma problemów z wtryskami -nie ma problemów z benzyną w oleju na krótkich odcinkach -rozrządy się nie rozpuszczają wpadając do silnika... itd itp Dla zawężenia zbioru interesują mnie auta typowo europejskie, vagi, francja, włochy. Japonii i korei nie musimy tu wrzucać. Hyundai elantra może ? Zwykły prosty motor 1.6 ideal pod LPG. Bez gpf i innych cudów na kiju. Euro 6d 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 3 minuty temu, wojteq85 napisał(a): Hyundai elantra może ? Zwykły prosty motor 1.6 ideal pod LPG. Bez gpf i innych cudów na kiju. Euro 6d 10 godzin temu, bielaPL napisał(a): Japonii i korei nie musimy tu wrzucać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mPh Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca (edytowane) 10 godzin temu, kadu napisał(a): VAG - TSI, Toyota/Lexus (2.0 w wersji niehybrydowej - Corolla, UX200 lub hybrydy z silnikami 2.0/2.5). W przypadku 2.0 turbo Alfy coś czytałem już o problemach z modułami MultiAir. 2.0 Toyoty to nowa jednostka więc hgw jak będzie w przyszłości. 1.8 i 2.5 jak najbardziej niezniszczalne. Btw. Jak Europejczyk to 1.5 TSI w automacie albo cała gama silników Volvo. Edytowane 6 Marca przez mPh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Marca Udostępnij Napisano 6 Marca 11 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Jak bym mial kupowac auto z EU, to w tej chwili bralbym pod uwage tylko silniki TSI (1.0, 1.5, 2.0) To czy EVO czy nie to bym nie zwracal uwagi, ale jest szansa ze dodatkowo cos tam poprawili. Ale problem ze skrzyniami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca W dniu 6.03.2024 o 10:50, Maciej__ napisał(a): Jak bym mial kupowac auto z EU, to w tej chwili bralbym pod uwage tylko silniki TSI (1.0, 1.5, 2.0) To czy EVO czy nie to bym nie zwracal uwagi, ale jest szansa ze dodatkowo cos tam poprawili. To się okaże - ponoć do 1.0 wstawili turbo ze zmienną geometrią Ponoć pali jeszcze mniej przy fajnej charakterystyce, ale czy to dobra zmiana zobaczymy za 3-5 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 3 minuty temu, Jaruga napisał(a): To się okaże - ponoć do 1.0 wstawili turbo ze zmienną geometrią A co sie ma niby dziac za 3-5 lat? Nawet jak padnie takie turbo, to sie najwyzej wymieni/zregeneruje i bedzie jezdzic dalej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a): A co sie ma niby dziac za 3-5 lat? Nawet jak padnie takie turbo, to sie najwyzej wymieni/zregeneruje i bedzie jezdzic dalej W starych nie słyszałem o padniętych turbo. Taka różnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a): A co sie ma niby dziac za 3-5 lat? Nawet jak padnie takie turbo, to sie najwyzej wymieni/zregeneruje i bedzie jezdzic dalej Tak, chyba że wpadną na pomysł, żeby zintegrować turbo z kolektorem, albo nawet z głowicą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadu Napisano 8 Marca Udostępnij Napisano 8 Marca 4 godziny temu, Jaruga napisał(a): W starych nie słyszałem o padniętych turbo. Taka różnica A w nowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca Co byś nie kupił z TSI to powinieneś być zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca Fiat, ci raczej silniki niezniszczalne mają Ale jakbym teraz miał kupić nowego spalinowca (oby nigdy to nienastapilo) to bym chyba bral mazde. Ladne, niezawodne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca 22 minuty temu, PawelWaw napisał(a): Ladne, niezawodne ... "ekologiczne", bo się samo-utylizuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca 1 minutę temu, iwik napisał(a): ... "ekologiczne", bo się samo-utylizuje. Nudny sie robisz... Ile miales wspolczesnych Mazd? Daleki jestem od gloryfikowania tej marki, ale moja w wieku 8 lat wyglada pod spodem bardzo dobrze, a zadnej konserwacji nie robilem. Byc moze 30 lat nie wytrzyma, ale jakie to ma znaczenie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca 8 minut temu, iwik napisał(a): ... "ekologiczne", bo się samo-utylizuje. Auta się zmienia co 2 lata na nowe to tylko chyba opel da radę w tym czasie zardzewieć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca 54 minuty temu, PawelWaw napisał(a): Auta się zmienia co 2 lata na nowe to tylko chyba opel da radę w tym czasie zardzewieć. A pomyśl, ile przez te 2 lata będziesz musiał oleju dolewać do Opla. A nie, czekaj, przecież w Oplu już teraz nie ma oplowskich silników, tylko Puretechy. A nie, czekaj... Jak się nie obruci, dupa z tyłu. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca Godzinę temu, PawelWaw napisał(a): Auta się zmienia co 2 lata na nowe Ooo, już co 2? Nie jestem na bieżąco, niedawno "zmieniało się" co 3-4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca Godzinę temu, iwik napisał(a): Ooo, już co 2? Nie jestem na bieżąco, niedawno "zmieniało się" co 3-4. co 3-4 lata to użytkownik AK zmienia konsjerżowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca 12 godzin temu, PawelWaw napisał(a): Auta się zmienia co 2 lata na nowe to tylko chyba opel da radę w tym czasie zardzewieć. Usystematyzuj swą wiedzę. Opel pije olej. Ford i Toyota rdzewieje. Fiat - pekają alternatory. Stellantis - klekają silniki. Tesla płonie. Itd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 9 Marca Udostępnij Napisano 9 Marca 2.0 Toyoty to nowa jednostka więc hgw jak będzie w przyszłości. 1.8 i 2.5 jak najbardziej niezniszczalne. Btw. Jak Europejczyk to 1.5 TSI w automacie albo cała gama silników Volvo.No nie wiem. Kumplowi właśnie wymienili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 10 Marca Udostępnij Napisano 10 Marca 22 godziny temu, Fili_P napisał(a): W dniu 6.03.2024 o 22:01, mPh napisał(a): 2.0 Toyoty to nowa jednostka więc hgw jak będzie w przyszłości. 1.8 i 2.5 jak najbardziej niezniszczalne. Btw. Jak Europejczyk to 1.5 TSI w automacie albo cała gama silników Volvo. No nie wiem. Kumplowi właśnie wymienili Ale co kumplowi wymienili? Silnik toyoty, volvo czy tsi? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr1982 Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca W dniu 9.03.2024 o 21:20, ZUBERTO napisał(a): Usystematyzuj swą wiedzę. Opel pije olej. Ford i Toyota rdzewieje. Fiat - pekają alternatory. Stellantis - klekają silniki. Tesla płonie. Itd. bym dodał BMW - odbiera rozum i zdrowy rozsądek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 13 Marca Udostępnij Napisano 13 Marca Ale co kumplowi wymienili? Silnik toyoty, volvo czy tsi?Silnik Volvo. 4 latek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca W dniu 9.03.2024 o 08:35, PawelWaw napisał(a): Fiat, ci raczej silniki niezniszczalne mają Przed erą MultiAir tak było. Później (czyli juz od dość dawna), to juz nie jest prawda. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca Godzinę temu, kravitz napisał(a): Przed erą MultiAir tak było. Później (czyli juz od dość dawna), to juz nie jest prawda. Ponieważ większość zakończyła swoją przygode z Fiatami na etapie silnika FIRE, to owszem, silnik był jedynym trwałym podzespołem w tamtych Fiatach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca Teraz, wladmar napisał(a): Ponieważ większość zakończyła swoją przygode z Fiatami na etapie silnika FIRE, to owszem, silnik był jedynym trwałym podzespołem w tamtych Fiatach. Chciałem się posprzeczać i podać przykład jeszcze jakiegoś trwałego elementu z Fiata, ale....nie mam przykładu 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca Z ciekawostek Fiata, znajoma miała 1.4 8V (to chyba też seria Fire), olej zmieniany, jak się przypomni, w końcu zabrakło, bo jadąc ze Szczecina w Koszalinie zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. W misce sucho, ale do Gdyni dojechała. Wlałem olej, nowy filtr, auto jeździ. Mija ok rok, pękł króciec na termostacie i cały płyn chłodzący wypompowało w kilka minut. Wskazówka temp wędrowała pod maxa, alarm przegrzania itp, ale auto przyjechało na warsztat bez płynu, termostat wymieniony i jeszcze kolejne lata przed nim. Dalej samochód został w rodzinie i jeździ do dzisiaj, nic mu nie dolega. Inny przykład, przyjeżdża klient seicento 1.1 i mówi, że od jakiegoś czasu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Wykręcam świece, a tam trzy tłoki pracują góra-dół, a jeden stoi w GMP. 7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca 12 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Z ciekawostek Fiata, znajoma miała 1.4 8V (to chyba też seria Fire), olej zmieniany, jak się przypomni, w końcu zabrakło, bo jadąc ze Szczecina w Koszalinie zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. W misce sucho, ale do Gdyni dojechała. Wlałem olej, nowy filtr, auto jeździ. Mija ok rok, pękł króciec na termostacie i cały płyn chłodzący wypompowało w kilka minut. Wskazówka temp wędrowała pod maxa, alarm przegrzania itp, ale auto przyjechało na warsztat bez płynu, termostat wymieniony i jeszcze kolejne lata przed nim. Dalej samochód został w rodzinie i jeździ do dzisiaj, nic mu nie dolega. Inny przykład, przyjeżdża klient seicento 1.1 i mówi, że od jakiegoś czasu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Wykręcam świece, a tam trzy tłoki pracują góra-dół, a jeden stoi w GMP. A dzisiaj drobny paproch z paliwa delikatnie przytka wtryskiwacz walący paliwem pod ciśnieniem kilkuset barów, co powoduje niekontrolowany wzrost temp. w komorze spalania, wypalenie zaworów, stopienie wtryskiwacza, pęknięcie tłoka i szukaj nowego silnika. Ale za to pali litr mniej na setkę niż ten fiatowski FIRE 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca W dniu 6.03.2024 o 11:31, pejus1982 napisał(a): Albo zepsuli znając VW W 2.0 tsi zabrali pośredni wtrysk na wolnych obrotach. To zapobiegało osadzania się nagaru zastąpiło to tańsze rozwiązanie - GPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca 47 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Z ciekawostek Fiata, znajoma miała 1.4 8V (to chyba też seria Fire), olej zmieniany, jak się przypomni, w końcu zabrakło, bo jadąc ze Szczecina w Koszalinie zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. W misce sucho, ale do Gdyni dojechała. Wlałem olej, nowy filtr, auto jeździ. Mija ok rok, pękł króciec na termostacie i cały płyn chłodzący wypompowało w kilka minut. Wskazówka temp wędrowała pod maxa, alarm przegrzania itp, ale auto przyjechało na warsztat bez płynu, termostat wymieniony i jeszcze kolejne lata przed nim. Dalej samochód został w rodzinie i jeździ do dzisiaj, nic mu nie dolega. Inny przykład, przyjeżdża klient seicento 1.1 i mówi, że od jakiegoś czasu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Wykręcam świece, a tam trzy tłoki pracują góra-dół, a jeden stoi w GMP. No tak, jak w żuku. Olej wylewał się sineringiem, płyn leciał z bloku przez brok temperatura rosła, a ten dajej jechał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a): Wskazówka temp wędrowała pod maxa, alarm przegrzania itp, W Fiacie to wcale nie musi być przyczyna przegrzania . U dziadka w Punto2FL, tak się robiło co jakiś czas na zimnym silniku. Winny był rozrusznik Hitachi (wiadomo, że nie Fiat/MM ) oraz oprogramowanie ECU. Rozrusznik powodował zbyt duży spadek napięcia a ECU myślał, że ... się silnik przegrzewa . "Fiat jeszcze nieraz Cię zaskoczy !!" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca W dniu 9.03.2024 o 10:19, iwik napisał(a): Ooo, już co 2? Nie jestem na bieżąco, niedawno "zmieniało się" co 3-4. Ja nadal zmieniam co 3-4. Obecne użytkuję już piąty rok i jestem na tyle zadowolony, że chcę jeszcze ze 2, może 3 je potrzymać. Nowe BMW to niestety kible są i nie ma na co zmieniać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca 42 minuty temu, torelek napisał(a): Ja nadal zmieniam co 3-4. Obecne użytkuję już piąty rok i jestem na tyle zadowolony, że chcę jeszcze ze 2, może 3 je potrzymać Czy tylko ja nie rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 14 Marca Udostępnij Napisano 14 Marca 3 minuty temu, ghost2255 napisał(a): Czy tylko ja nie rozumiem? Fakt, mało zrozumiale. Zwykłem zmieniać auta co 3-4 lata. Wyjątkiem jest obecne, z którego jestem tak zadowolony, że jeżdżę piąty rok i chcę jeszcze 2-3 lata pojeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.