Skocz do zawartości

Nowe silniki benzynowe w autach europejskich


Rekomendowane odpowiedzi

Czy kojarzycie, które auta z rocznika 2024 nowe, mają teraz obecnie montowane już jakieś sprawdzone silniki które przez kilka poprzednich lat zostały już przetestowane przez użytkowników i są ok?

Czyli

-nie ma problemów z gpf

-nie ma problemów z wtryskami

-nie ma problemów z benzyną w oleju na krótkich odcinkach

-rozrządy się nie rozpuszczają wpadając do silnika...

itd itp

 

Dla zawężenia zbioru interesują mnie auta typowo europejskie, vagi, francja, włochy. Japonii i korei nie musimy tu wrzucać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.0 VAG ma dobre opinie zarówno MPI jak i TSI.

1.5 oprócz kangurów w manualu  chyba też nie sypie się jakoś zauważalnie?

 

0,9TCE Dacia/Renault tez nic nie słychać o wadach.

 

3 minuty temu, bielaPL napisał(a):

Japonii i korei nie musimy tu wrzucać.

Szkoda, bo tam tego dużo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ghost2255 napisał(a):

1.0 VAG ma dobre opinie zarówno MPI jak i TSI.

MPI tak, a te TSI to już pisali że teraz jakieś evo weszło czyli jakaś nowość chyba?

2 minuty temu, ghost2255 napisał(a):

Szkoda, bo tam tego dużo.

 

dlatego nie ma co o nich pisać, interesuje mnie europa, czy da się znaleźć rodzynka czy jednak ciężko...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ghost2255 napisał(a):

0,9TCE Dacia/Renault tez nic nie słychać o wadach.

Jest jeszcze 0,9TCE (możliwe, że w czymś pozostał)?

Myślałem, że zastąpił go 1.0TCE, ale ponoć to rozwinięcie 0,9TCE i też bez wtop.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ZUBERTO napisał(a):

Jest jeszcze 0,9TCE (możliwe, że w czymś pozostał)?

Myślałem, że zastąpił go 1.0TCE, ale ponoć to rozwinięcie 0,9TCE i też bez wtop.

Być może masz rację.

Mogę nie być na bieżąco z produkcją rumuńsko-francuską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, bielaPL napisał(a):

Czy kojarzycie, które auta z rocznika 2024 nowe, mają teraz obecnie montowane już jakieś sprawdzone silniki które przez kilka poprzednich lat zostały już przetestowane przez użytkowników i są ok?

Czyli

-nie ma problemów z gpf

-nie ma problemów z wtryskami

-nie ma problemów z benzyną w oleju na krótkich odcinkach

-rozrządy się nie rozpuszczają wpadając do silnika...

itd itp

 

Dla zawężenia zbioru interesują mnie auta typowo europejskie, vagi, francja, włochy. Japonii i korei nie musimy tu wrzucać.

 

Jak bym mial kupowac auto z EU, to w tej chwili bralbym pod uwage tylko silniki TSI (1.0, 1.5, 2.0) :ok:

To czy EVO czy nie to bym nie zwracal uwagi, ale jest szansa ze dodatkowo cos tam poprawili.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, bielaPL napisał(a):

Dla zawężenia zbioru interesują mnie auta typowo europejskie, vagi, francja, włochy. Japonii i korei nie musimy tu wrzucać.

 

2.0 benzyna od Alfy Romeo? Nie słyszałem o jakichś problemach z samymi silnikami. Może @bergerac coś wie. Konstrukcja jest już spory czas na rynku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG - TSI, Toyota/Lexus (2.0 w wersji niehybrydowej - Corolla, UX200 lub hybrydy z silnikami 2.0/2.5).

 

W przypadku 2.0 turbo Alfy coś czytałem już o problemach z modułami MultiAir.

Edytowane przez kadu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Jak bym mial kupowac auto z EU, to w tej chwili bralbym pod uwage tylko silniki TSI (1.0, 1.5, 2.0) :ok:

To czy EVO czy nie to bym nie zwracal uwagi, ale jest szansa ze dodatkowo cos tam poprawili.


Albo zepsuli znając VW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki sa aktualnie najmniej awaryjne ze wszystkich montowanych

Mazda 2.0 i 2,5 te same od 2012 nie maja nawet filtra gpf a spelniaja normy.

Na otomoto jest mazda 2,5 z 2013 z przebiegiem 600 tys km.

Lancuch rozrządu nie wymienia sie nawet przy 300 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Oho, chyba jakies alter ego kolegi @trex11 ;l

 

Wczoraj czytałem i widziałem na otomoto nowe mazdy 6 z 2022r za 130 koła - gdybym szukał auta tej klasy to chyba bym kupił - za te pieniądze nie ma nic lepszego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, goden napisał(a):

Wczoraj czytałem i widziałem na otomoto nowe mazdy 6 z 2022r za 130 koła - gdybym szukał auta tej klasy to chyba bym kupił - za te pieniądze nie ma nic lepszego

Fajne wyprzedaże :jem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne wyprzedaże :jem:
Niby jakaś firma zamówiła i nie odebrała, dlatego taka cena, ale jest kilka sztuk

Wysłane z mojego motorola edge 30 neo przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, goden napisał(a):

Wczoraj czytałem i widziałem na otomoto nowe mazdy 6 z 2022r za 130 koła - gdybym szukał auta tej klasy to chyba bym kupił - za te pieniądze nie ma nic lepszego

 

Faktycznie jest kilka, swietna cena :ok: W dodatku z AT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, vanice napisał(a):

Te silniki sa aktualnie najmniej awaryjne ze wszystkich montowanych

Mazda 2.0 i 2,5 te same od 2012 nie maja nawet filtra gpf a spelniaja normy.

Na otomoto jest mazda 2,5 z 2013 z przebiegiem 600 tys km.

Lancuch rozrządu nie wymienia sie nawet przy 300 tys km.

 

Tak, z europejskich aut te są najlepsze :hehe:

  • Lubię to 2
  • Haha 5
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, bielaPL napisał(a):

Czy kojarzycie, które auta z rocznika 2024 nowe, mają teraz obecnie montowane już jakieś sprawdzone silniki które przez kilka poprzednich lat zostały już przetestowane przez użytkowników i są ok?

Czyli

-nie ma problemów z gpf

-nie ma problemów z wtryskami

-nie ma problemów z benzyną w oleju na krótkich odcinkach

-rozrządy się nie rozpuszczają wpadając do silnika...

itd itp

 

Dla zawężenia zbioru interesują mnie auta typowo europejskie, vagi, francja, włochy. Japonii i korei nie musimy tu wrzucać.

Hyundai elantra może ? Zwykły prosty motor 1.6 ideal pod LPG. Bez gpf i innych cudów na kiju. Euro 6d

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wojteq85 napisał(a):

Hyundai elantra może ? Zwykły prosty motor 1.6 ideal pod LPG. Bez gpf i innych cudów na kiju. Euro 6d

 

10 godzin temu, bielaPL napisał(a):

Japonii i korei nie musimy tu wrzucać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kadu napisał(a):

VAG - TSI, Toyota/Lexus (2.0 w wersji niehybrydowej - Corolla, UX200 lub hybrydy z silnikami 2.0/2.5).

 

W przypadku 2.0 turbo Alfy coś czytałem już o problemach z modułami MultiAir.

2.0 Toyoty to nowa jednostka więc hgw jak będzie w przyszłości. 1.8 i 2.5 jak najbardziej niezniszczalne.

 

Btw. Jak Europejczyk to 1.5 TSI w automacie albo cała gama silników Volvo.

Edytowane przez mPh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2024 o 10:50, Maciej__ napisał(a):

 

Jak bym mial kupowac auto z EU, to w tej chwili bralbym pod uwage tylko silniki TSI (1.0, 1.5, 2.0) :ok:

To czy EVO czy nie to bym nie zwracal uwagi, ale jest szansa ze dodatkowo cos tam poprawili.

To się okaże - ponoć do 1.0 wstawili turbo ze zmienną geometrią ;) Ponoć pali jeszcze mniej przy fajnej charakterystyce, ale czy to dobra zmiana zobaczymy za 3-5 lat ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jaruga napisał(a):

To się okaże - ponoć do 1.0 wstawili turbo ze zmienną geometrią ;) 

 

A co sie ma niby dziac za 3-5 lat?

Nawet jak padnie takie turbo, to sie najwyzej wymieni/zregeneruje i bedzie jezdzic dalej :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

A co sie ma niby dziac za 3-5 lat?

Nawet jak padnie takie turbo, to sie najwyzej wymieni/zregeneruje i bedzie jezdzic dalej :ok:

 

W starych nie słyszałem o padniętych turbo. Taka różnica 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

A co sie ma niby dziac za 3-5 lat?

Nawet jak padnie takie turbo, to sie najwyzej wymieni/zregeneruje i bedzie jezdzic dalej :ok:

 

Tak, chyba że wpadną na pomysł, żeby zintegrować turbo z kolektorem, albo nawet z głowicą :hehe:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, iwik napisał(a):

... "ekologiczne", bo się samo-utylizuje. 

 

Nudny sie robisz... Ile miales wspolczesnych Mazd?

Daleki jestem od gloryfikowania tej marki, ale moja w wieku 8 lat wyglada pod spodem bardzo dobrze, a zadnej konserwacji nie robilem.

Byc moze 30 lat nie wytrzyma, ale jakie to ma znaczenie?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, PawelWaw napisał(a):

 

Auta się zmienia co 2 lata na nowe to tylko chyba opel da radę w tym czasie zardzewieć.

A pomyśl, ile przez te 2 lata będziesz musiał oleju dolewać do Opla. A nie, czekaj, przecież w Oplu już teraz nie ma oplowskich silników, tylko Puretechy. A nie, czekaj... ;l

Jak się nie obruci, dupa z tyłu.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, iwik napisał(a):

Ooo, już co 2? Nie jestem na bieżąco, niedawno "zmieniało się" co 3-4. ;]

co 3-4 lata to użytkownik AK zmienia konsjerżowi ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, PawelWaw napisał(a):

 

Auta się zmienia co 2 lata na nowe to tylko chyba opel da radę w tym czasie zardzewieć.

Usystematyzuj swą wiedzę.

Opel pije olej.

Ford i Toyota rdzewieje.

Fiat - pekają alternatory.

Stellantis - klekają silniki.

Tesla płonie.

Itd.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 Toyoty to nowa jednostka więc hgw jak będzie w przyszłości. 1.8 i 2.5 jak najbardziej niezniszczalne.
 
Btw. Jak Europejczyk to 1.5 TSI w automacie albo cała gama silników Volvo.
No nie wiem. Kumplowi właśnie wymienili
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Fili_P napisał(a):
W dniu 6.03.2024 o 22:01, mPh napisał(a):
2.0 Toyoty to nowa jednostka więc hgw jak będzie w przyszłości. 1.8 i 2.5 jak najbardziej niezniszczalne.
 
Btw. Jak Europejczyk to 1.5 TSI w automacie albo cała gama silników Volvo.

No nie wiem. Kumplowi właśnie wymienili

Ale co kumplowi wymienili? Silnik toyoty, volvo czy tsi?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2024 o 21:20, ZUBERTO napisał(a):

Usystematyzuj swą wiedzę.

Opel pije olej.

Ford i Toyota rdzewieje.

Fiat - pekają alternatory.

Stellantis - klekają silniki.

Tesla płonie.

Itd.

bym dodał

BMW - odbiera rozum i zdrowy rozsądek 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2024 o 08:35, PawelWaw napisał(a):

Fiat, ci raczej silniki niezniszczalne mają :jem:

 

Przed erą MultiAir tak było. Później (czyli juz od dość dawna), to juz nie jest prawda.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

Przed erą MultiAir tak było. Później (czyli juz od dość dawna), to juz nie jest prawda.

 

Ponieważ większość zakończyła swoją przygode z Fiatami na etapie silnika FIRE, to owszem, silnik był jedynym trwałym podzespołem w tamtych Fiatach. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał(a):

 

Ponieważ większość zakończyła swoją przygode z Fiatami na etapie silnika FIRE, to owszem, silnik był jedynym trwałym podzespołem w tamtych Fiatach. 

 

Chciałem się posprzeczać i podać przykład jeszcze jakiegoś trwałego elementu z Fiata, ale....nie mam przykładu ;]

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawostek Fiata, znajoma miała 1.4 8V (to chyba też seria Fire), olej zmieniany, jak się przypomni, w końcu zabrakło, bo jadąc ze Szczecina w Koszalinie zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. W misce sucho, ale do Gdyni dojechała. Wlałem olej, nowy filtr, auto jeździ. Mija ok rok, pękł króciec na termostacie i cały płyn chłodzący wypompowało w kilka minut. Wskazówka temp wędrowała pod maxa, alarm przegrzania itp, ale auto przyjechało na warsztat bez płynu, termostat wymieniony i jeszcze kolejne lata przed nim. Dalej samochód został w rodzinie i jeździ do dzisiaj, nic mu nie dolega.

Inny przykład, przyjeżdża klient seicento 1.1 i mówi, że od jakiegoś czasu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Wykręcam świece, a tam trzy tłoki pracują góra-dół, a jeden stoi w GMP. 

  • Haha 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Z ciekawostek Fiata, znajoma miała 1.4 8V (to chyba też seria Fire), olej zmieniany, jak się przypomni, w końcu zabrakło, bo jadąc ze Szczecina w Koszalinie zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. W misce sucho, ale do Gdyni dojechała. Wlałem olej, nowy filtr, auto jeździ. Mija ok rok, pękł króciec na termostacie i cały płyn chłodzący wypompowało w kilka minut. Wskazówka temp wędrowała pod maxa, alarm przegrzania itp, ale auto przyjechało na warsztat bez płynu, termostat wymieniony i jeszcze kolejne lata przed nim. Dalej samochód został w rodzinie i jeździ do dzisiaj, nic mu nie dolega.

Inny przykład, przyjeżdża klient seicento 1.1 i mówi, że od jakiegoś czasu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Wykręcam świece, a tam trzy tłoki pracują góra-dół, a jeden stoi w GMP. 

 

A dzisiaj drobny paproch z paliwa delikatnie przytka wtryskiwacz walący paliwem pod ciśnieniem kilkuset barów, co powoduje niekontrolowany wzrost temp. w komorze spalania, wypalenie zaworów, stopienie wtryskiwacza, pęknięcie tłoka i szukaj nowego silnika. Ale za to pali litr mniej na setkę niż ten fiatowski FIRE ;]

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.03.2024 o 11:31, pejus1982 napisał(a):


Albo zepsuli znając VW 🙂

W 2.0 tsi zabrali pośredni wtrysk na wolnych obrotach. To zapobiegało osadzania się nagaru :phi: zastąpiło to tańsze rozwiązanie - GPF. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Z ciekawostek Fiata, znajoma miała 1.4 8V (to chyba też seria Fire), olej zmieniany, jak się przypomni, w końcu zabrakło, bo jadąc ze Szczecina w Koszalinie zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia oleju. W misce sucho, ale do Gdyni dojechała. Wlałem olej, nowy filtr, auto jeździ. Mija ok rok, pękł króciec na termostacie i cały płyn chłodzący wypompowało w kilka minut. Wskazówka temp wędrowała pod maxa, alarm przegrzania itp, ale auto przyjechało na warsztat bez płynu, termostat wymieniony i jeszcze kolejne lata przed nim. Dalej samochód został w rodzinie i jeździ do dzisiaj, nic mu nie dolega.

Inny przykład, przyjeżdża klient seicento 1.1 i mówi, że od jakiegoś czasu silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach. Wykręcam świece, a tam trzy tłoki pracują góra-dół, a jeden stoi w GMP. 

No tak, jak w żuku. Olej wylewał się sineringiem, płyn leciał z bloku przez brok  temperatura rosła, a ten dajej jechał 💪

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Wskazówka temp wędrowała pod maxa, alarm przegrzania itp,

W Fiacie to wcale nie musi być przyczyna przegrzania :phi:. U dziadka w Punto2FL, tak się robiło co jakiś czas na zimnym silniku. Winny był rozrusznik Hitachi (wiadomo, że nie Fiat/MM :skromny:) oraz oprogramowanie ECU. Rozrusznik powodował zbyt duży spadek napięcia a ECU myślał, że ... się silnik przegrzewa :bzik:.

"Fiat jeszcze nieraz Cię zaskoczy !!"

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.03.2024 o 10:19, iwik napisał(a):

Ooo, już co 2? Nie jestem na bieżąco, niedawno "zmieniało się" co 3-4. ;]

 

Ja nadal zmieniam co 3-4. Obecne użytkuję już piąty rok i jestem na tyle zadowolony, że chcę jeszcze ze 2, może 3 je potrzymać. Nowe BMW to niestety kible są i nie ma na co zmieniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, torelek napisał(a):

Ja nadal zmieniam co 3-4. Obecne użytkuję już piąty rok i jestem na tyle zadowolony, że chcę jeszcze ze 2, może 3 je potrzymać

Czy tylko ja nie rozumiem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ghost2255 napisał(a):

Czy tylko ja nie rozumiem?

 

 

Fakt, mało zrozumiale. :ok: Zwykłem zmieniać auta co 3-4 lata. Wyjątkiem jest obecne, z którego jestem tak zadowolony, że jeżdżę piąty rok i chcę jeszcze 2-3 lata pojeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.