Marko33 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Co sądzicie o stosowaniu dodatków do oleju napędowego na zimę ? Czy naprawdę pomagają w rozruchu ? Czy zapobiegają wytrącaniu się parafiny ? Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? od wrzesnia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Rozumiem że niezależnie od temeteratury ? Pamiętam wrześniowe dni kieyd było z 25 stopni, nie ma co czekać trzeba lać dodatek ? A jakieś rozsądne odpowiedzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Nigdy nie stosowałem o nie widzę sensu, ktoś tu nawet wrzucał fotki jak toto zadziałało i się skawaliło. Proponuję natomiast tankować na stacjach które mają duży przerób bo wtedy paliwo świeże i raczej bez kombinacji, a paliwa i tak idą z jednego ze składów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Nigdy nie stosowałem o nie widzę sensu, ktoś tu nawet wrzucał fotki jak toto zadziałało i się > skawaliło. > Proponuję natomiast tankować na stacjach które mają duży przerób bo wtedy paliwo świeże i raczej > bez kombinacji, a paliwa i tak idą z jednego ze składów Z racji kart paliwowych tankuję tylko Orlen, Shell. Mimo to w zesżłym roku paliwo zamarzło ( w nocy było - 27 stopni ). Laweta zabrała samochód, warsztat rozmroził. Wlałem dodatek STP i pomimo takich samych temperatur samochód odpalał. Pytanie przy jakiej temetraturze warto już profilaktycznie dolewać dodatku ( minus 10, minus 15 a może dopiero minus 20 ) Nie mogę takiej informacji znaleźć na stronie STP w opisie ich preparatów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Co sądzicie o stosowaniu dodatków do oleju napędowego na zimę ? Strata kasy, potencjalne problemy z roszczeniami gwarancyjnymi. > Czy naprawdę pomagają w rozruchu ? Nie. Sprawny dizel pali od kopa. SPRAWNY (podkreślam). > Czy zapobiegają wytrącaniu się parafiny ? Nie. Powodują obniżenie CFPP, ale nie powodują obniżenie temperatury mętnienia i ilości parafiny w oleju napędowym. A to te dwa ostatnie warunki powodują "stop maszyna". 99% problemów z dieslem w zimie wynika z niesprawności akumulatora i/lub świec żarowych i/lub gównianych oszczędności na filtrze paliwa. > Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? W ogóle nie stosować. Wyjeździć to co sie ma w zbiorniku, pojechać na stację, gdzie jest DUŻY OBRÓT (obojętnie jaką, byle "markową" - oszą, kerfur, tesko itp też się liczą jako markowe i one to mają duuuuży obrót), zalać pod korek ZWYKŁEGO DIZLA (żadnych "goldów", żadnych "altimejtów", "werwów" i innych syfów i pilnować, żeby było powyżej 3/4 zbiornika cały czas (żeby się woda nie wykraplała i żeby w masie paliwo mniej chętnie gęstniało). Gwarantowana skuteczność, pod warunkiem posiadania SPRAWNEGO dizla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Co sądzicie o stosowaniu dodatków do oleju napędowego na zimę ? > Czy naprawdę pomagają w rozruchu ? > Czy zapobiegają wytrącaniu się parafiny ? > Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? Ja patrzę na prognozę pogody i jeśli przychodzą mrozy poniżej 10 stopni to dolewam coś w stylu Skydd'a, Liqui Moly a ostatnio Castrol TDA. Jak wiem że ma przyjść poniżej -20 to dodatkowo 10% benzyny (obydwaj pacjenci to stare klekoty i bez problemu to przepalają, do HDI bym nie dolewał) Czy działa - nie wiem, ale nigdy nie miałem problemu z parafiną stosując tą metodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Z racji kart paliwowych tankuję tylko Orlen, Shell. > Mimo to w zesżłym roku paliwo zamarzło ( w nocy było - 27 stopni ). > Laweta zabrała samochód, warsztat rozmroził. ... i wymienił filtr paliwa. > Wlałem dodatek STP i pomimo takich samych temperatur samochód odpalał. ... co poprawiło Ci nastrój, aczkolwiek z racji punktu wyżej - było całkiem niepotrzebne. Raz (słownie - raz) miałem problem z odpaleniem dizla wynikający stricte z paliwa. Był to fabrycznie nowy samochód (przebieg SIEDEM kilometrów), zdjęty z lawety. W fabryce zalany był letnim napędem, a na zewnątrz tak z -15 było. Fura na halę, zrobiło się ciepło, dolałem parę litrów zimowego, odpaliłem, chwilę pochodził żeby paliwo złapało temperatury, lufa na stację, do pełna - koniec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 najczesciel ludziska uzywaja tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > najczesciel ludziska uzywaja tego Używam dla świętego spokoju, choć w zeszłą zimę dolałem również do zaprzyjaźnionego P406 a paliwo i tak zamarzło. Pomimo wymiany filtra paliwa nie obeszło się bez postoju w ogrzewanej hali. Paliwo zamarzło prawdopodobnie w przewodach pod podwoziem lub w smoku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marko33 Napisano 10 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > ... i wymienił filtr paliwa. > ... co poprawiło Ci nastrój, aczkolwiek z racji punktu wyżej - było całkiem niepotrzebne. > Raz (słownie - raz) miałem problem z odpaleniem dizla wynikający stricte z paliwa. > Był to fabrycznie nowy samochód (przebieg SIEDEM kilometrów), zdjęty z lawety. > W fabryce zalany był letnim napędem, a na zewnątrz tak z -15 było. > Fura na halę, zrobiło się ciepło, dolałem parę litrów zimowego, odpaliłem, chwilę pochodził żeby > paliwo złapało temperatury, lufa na stację, do pełna - koniec. Uwierz mi że mój "dizel" jest sprawny. W zeszłym roku miał niecałe 60 tys. Jak pisałem tankuję tylko na markowych stacjach któe maja duży obrót. Mimo to paliwo zamarzło. Po dolaniu dodatku przy tych samych temperaturach potem normalnie odpalało. Może taki dodatek obniża temperaturę gęstnienia ropy o kilka stopni i o te kilka stopni właśnie chodziło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Niestety z każdym rokiem ON jest coraz gorszy ze względu na coraz większą ilość biododatków. Kiedyś dobrej jakości paliwo wytrzymywało -20C a dzisiaj już lekko poniżej -10C zdarzają się problemy. Nawet najlepszy dodatek do ON jest w stanie obniżyć temp. blokady zimnego filtra jedynie o 2-3 stopnie C. Najważniejsze jest dobre paliwo, jego wysoki poziom w zbiorniku i najlepiej regularne codzienne jazdy. Nie bez znaczenia jest również świeży i dobrej jakości filtr paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 jak zaczynają się mrozy, to zawsze dolewam tego Taniutkie 10zł/ 500 litrów paliwa, a auta i traktory odpalają zawsze, nawet jak było w zeszłym roku kilka nocy z temperaturą dochodzącą do -30 Raz mi się skończyło przy dużych mrozach i w porę nie kupiłem nowej butelki, to po kilku minutach pracy silik stanął i uruchomić się już nie dał. Trzeba było wymienic najpierw filtr paliwa. oto jak wyglądał Wiec jestem w zupełnosci pewien, że preparat działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Uwierz mi że mój "dizel" jest sprawny. > W zeszłym roku miał niecałe 60 tys. Nie warunkuje to sprawności samochodu. Zależnie od planu serwisowego mając 60k powinien mieć przynajmniej 2x wymieniony filtr paliwa... > Jak pisałem tankuję tylko na markowych stacjach któe maja duży obrót. > Mimo to paliwo zamarzło. > Po dolaniu dodatku przy tych samych temperaturach potem normalnie odpalało. Patrz wcześniej - jak miało nowy filtr.... > Może taki dodatek obniża temperaturę gęstnienia ropy o kilka stopni i o te kilka stopni właśnie > chodziło. No właśnie nie obniża GĘSTNIENIA, przez co g.. daje (poza dobrym samopoczuciem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Co sądzicie o stosowaniu dodatków do oleju napędowego na zimę ? > Czy naprawdę pomagają w rozruchu ? > Czy zapobiegają wytrącaniu się parafiny ? > Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? Nigdy niczego nie dolewałem. Nigdy nie miałem żadnych problemów z dieslami. Wniosek: nie używanie dodatków prowadzi do braku problemów z autem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Niestety z każdym rokiem ON jest coraz gorszy ze względu na coraz większą ilość biododatków. A to normy dla ON uległy zmianie w przeciągu ostatnich kilku lat?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > najczesciel ludziska uzywaja tego Leje SKYDD i latem i zima ... nic mnie nie zaskoczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Tak, dozwolony udział bio-dodatków się zwiększał, ale powiem szczerze, że o problemach z zamarzaniem paliwa w związku z tym nie słyszałem. U mnie na stacji Bliska prosiłem o kartę charakterystyki paliwa i jak byk stoi, że ON wytrzyma do -29*C. Dostawy mają średnio co 2 dni. Sam raz z ciekawości wlałem do butelki ON i wsadziłem na noc do zamrażalnika (-20*C) i żadnych problemów nie stwierdziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Nie warunkuje to sprawności samochodu. > Zależnie od planu serwisowego mając 60k powinien mieć przynajmniej 2x wymieniony filtr paliwa... A to zalezy. Taki ford zaleca wymiane filtra paliwa co 60tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 Przy bardzo niskich temperaturach nie ma lepszego dodatku jak benzyna. Na 20l ON 0,5l benzyny. To stary niezawodny przepis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Przy bardzo niskich temperaturach nie ma lepszego dodatku jak benzyna. Na 20l ON 0,5l benzyny. To > stary niezawodny przepis. Powodzenia w dieslach z commonrailem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2012 > Powodzenia w dieslach z commonrailem. 2,5% stężenie to nawet common railowi nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Co sądzicie o stosowaniu dodatków do oleju napędowego na zimę ? Placebo. Używałem STP, Skydd i jeszcze jakieś dwa. > Czy naprawdę pomagają w rozruchu ? U mnie nic nie dawały. > Czy zapobiegają wytrącaniu się parafiny ? Nie wiem, ale silnik dCi 2.0 nowego X-Trail-a tak samo zdychał w czasie jazdy jak bez dodatków. > Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? Wlewałem właściwie przy każdym utrzymującym się przez całą dobę mrozie. Paliwo tylko z popularnego StatOil. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > A to zalezy. > Taki ford zaleca wymiane filtra paliwa co 60tys km. To wtedy miałby nówkę-nieśmigankę i nie miałby problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > (...) W ogóle nie stosować. > Wyjeździć to co sie ma w zbiorniku, pojechać na stację, gdzie jest DUŻY OBRÓT (obojętnie jaką, byle > "markową" - oszą, kerfur, tesko itp też się liczą jako markowe i one to mają duuuuży obrót), > zalać pod korek ZWYKŁEGO DIZLA (żadnych "goldów", żadnych "altimejtów", "werwów" i innych > syfów i pilnować, żeby było powyżej 3/4 zbiornika cały czas (żeby się woda nie wykraplała i > żeby w masie paliwo mniej chętnie gęstniało). > Gwarantowana skuteczność, pod warunkiem posiadania SPRAWNEGO dizla. A widzisz, wychodzi że nie znasz się. W obecnie dostępnym w kioskach Poradniku Auto Świata (takie comiesięczne wydawnictwo do wpięcia w segregator) ostrzegają przy pomocy sugestywnych zdjęć przed tankowanie zwykłego ON zimą, bo tylko PREMIUM poradzi sobie z mrozami, nie zamarznie, jest wyższej jakości a reszta to chłam. Piszą redachtorzy, a redachtor to przynajmniej ktoś. Lektura powyższego wzbudziła we mnie wielkie wyrzuty sumienia wobec moich wynalazków pana Rudolfa, ale jak na złość jeżdżą dalej na zwykłym ON z Lotosu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > A widzisz, wychodzi że nie znasz się. W obecnie dostępnym w kioskach Poradniku Auto Świata (takie > comiesięczne wydawnictwo do wpięcia w segregator) ostrzegają przy pomocy sugestywnych zdjęć > przed tankowanie zwykłego ON zimą, bo tylko PREMIUM poradzi sobie z mrozami, nie zamarznie, > jest wyższej jakości a reszta to chłam. Piszą redachtorzy, a redachtor to przynajmniej ktoś. > Lektura powyższego wzbudziła we mnie wielkie wyrzuty sumienia wobec moich wynalazków pana Rudolfa, > ale jak na złość jeżdżą dalej na zwykłym ON z Lotosu. popros o karte charakterystki na orlenie temp metnienia ON verva jest o 4st nizsza niz zwyklego. na stacje przychodzi tego paliwa tyle by nie bylo "stare" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Powodzenia w dieslach z commonrailem. d4d sobie chwali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dodomela Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Przy bardzo niskich temperaturach nie ma lepszego dodatku jak benzyna. Na 20l ON 0,5l benzyny. To > stary niezawodny przepis. benzin+dykta to jest to o co walczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Co sądzicie o stosowaniu dodatków do oleju napędowego na zimę ? > Czy naprawdę pomagają w rozruchu ? > Czy zapobiegają wytrącaniu się parafiny ? > Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? O ile się orientuję, stacje benzynowe mają 3 "sezony" paliw: letnie, przejściowe i zimowe. Jeśli się dużo jeździ to problemu nie ma, jeśli ktoś jeździ bardzo mało to warto tak rozplanować tankowanie żeby na zimę było wlane zimowe paliwo. Podstawa to tankowanie na markowych stacjach które mają duży obrót. Wystarczy wziąć pod uwagę powyższe, a sprawny diesel ze sprawnym aku powinien odpalić bez problemu, bez żadnych dodatków. Odkąd mam Bravo jeżdżę na zwykłym ON z BP. Najniższa temperatura przy której odpalałem auto to -24*. Odpaliło bez problemu, na szczęście za pierwszym podejściem bo ówczesny akumulator drugiemu podejściu by mógł nie podołać Wcześniej Astrę 2.0 DTI z nalotem ponad 200kkm odpalałem przy - 27*. Tam lałem Shell V-power Diesel. Auto też odpaliło bez problemu, jednak przy tej temperaturze części sąsiadów ropa po prostu zamarzła, również tym którzy po bożemu tankowali na markowych stacjach. I tutaj nie zgodzę się z Sibujem co do tzw. paliw premium. Być może faktycznie należy się ich wystrzegać tam gdzie jest mały ruch (w zbiornikach na stacji może zalegać paliwo letnie lub przejściowe), ale ja osobiście doświadczyłem sytuacji w której ja pojechałem na ropie premium, a innym zwykły ON zamarzł. O innych korzyściach jaki zaobserwowałem nie będę pisał, bo nie tego dotyczy temat. Reasumując - sprawny aku, sprawny silnik, zimowe paliwo ze sprawdzonej stacji i do minus dwudziestu paru stopni możesz być spokojny bez żadnych dodatków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Reasumując - sprawny aku, sprawny silnik, zimowe paliwo ze sprawdzonej stacji i do minus dwudziestu > paru stopni możesz być spokojny bez żadnych dodatków Są auta, że sprawne aku jest nie potrzebne. Fabia 1,9 SDI, którą jeździ syn ma tak kiepski aku, że rano ( w mrozy ) jest w stanie wykonać maks. 2 pełne obroty wałem na co potrzebuje ok. 2-3 sekund. Zapala przy 4 - 5 suwie tłoka Amazing! Dziś jednak kupiłem nowy,... na większe mrozy będzie potrzebny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 1.9dci Auto tankowane na Bliskiej, normalny ON Sprawny akumulator Przed zima wymieniony filtr paliwa Nie stosowalem zadnych dodatkow Auto odpalalo przy -28 (dane z termometra w samochodzie), co prawda nie za pierwszym razem, trzeba bylo troche podgrzac swiece ale odpalalo i odjezdzalo z miejsca parkingowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Fabia 1,9 SDI, którą jeździ syn ma tak kiepski aku, że > rano ( w mrozy ) jest w stanie wykonać maks. 2 pełne obroty wałem na co potrzebuje ok. 2-3 > sekund. Zapala przy 4 - 5 suwie tłoka Amazing! Syn musi mieć nerwy ze stali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 ciekawostka tego sprawnego diesla nie mogę pojąć co ma silnik wspólnego z wytrącaniem się parafiny w zbiorniku i zalepianiem się filtra paliwa U mnie w robocie mimo stosowania oleju "zimowego" do aut bez podgrzewanego filtra dolewany jest co tankowanie odpowiedni dodatek. Nie było jeszcze tak, żeby cokolwiek stało się i któreś z aut nie ruszyło- chyba, że aku padło ale to z "wózka" odpalany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Syn musi mieć nerwy ze stali A cóż to za nerwy zapali pojadę do sql, nie zapali mam dzień wolnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2012 > Syn musi mieć nerwy ze stali Syn jest "tegorocznym" kierowcą, a sprawy techniczne ( w tym motoryzacyjne ) to dla niego obca rzeczywistość. Jak go zapytałem: " a Ty nie słyszysz, że Ci akumulator padł?". To on mi na to: " jak to? ... przecież zapala" On nie wiedział, że ma akumulator na złom więc nie miał stresa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Placebo. Używałem Skydd > U mnie nic nie dawały. Niezależne testy mówią coś zgoła innego ... Ja stosuje latem i zima, różnicy również nie czuję ale czy to znaczy, ze nie działa TEST SKAYDD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawekw Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Co sądzicie o stosowaniu dodatków do oleju napędowego na zimę ? > Czy naprawdę pomagają w rozruchu ? > Czy zapobiegają wytrącaniu się parafiny ? > Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? Pisałem kilka razy o problemach z silnikiem CR. Odpalał dobrze, ale po przekroczeniu 2kRPM gasł - filtr paliwa zapchany glutami parafiny. Auto tankowane na Neste. Wymiana filtra paliwa pomogła na... 1 dzień. Skuteczne okazało się uzupełnienie paliwa ON Verva z Orlenu (pewnie każde inne dobre jakościowo paliwo też się sprawdzi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Pisałem kilka razy o problemach z silnikiem CR. > Odpalał dobrze, ale po przekroczeniu 2kRPM gasł - filtr paliwa zapchany glutami parafiny. > Auto tankowane na Neste. > Wymiana filtra paliwa pomogła na... 1 dzień. > Skuteczne okazało się uzupełnienie paliwa ON Verva z Orlenu (pewnie każde inne dobre jakościowo > paliwo też się sprawdzi). Ja od jakiegoś czasu tankuję tylko na Orlenie - zwykłe paliwa i auta śmigają aż miło i mało palą - jeden benzynowy, drugi diesel. Na paliwie z Neste silniki jakoś opornie wkręcały się na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Na paliwie z Neste silniki jakoś opornie wkręcały się na obroty. A czy te paliwa nie są z orlenu? W tamtym roku kolega zatankował na markowym Orlenie o dużym natężeniu ruchu no i odpalił z rana, przejechał 300m i dziękuję. Filtr paliwa w środku cały w "maśle". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > A czy te paliwa nie są z orlenu? Źródłowo zapewne z którejś naszej rafinerii, ale ostatecznie każde jest inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Syn jest "tegorocznym" kierowcą, a sprawy techniczne ( w tym motoryzacyjne ) to dla niego obca > rzeczywistość. Jak go zapytałem: " a Ty nie słyszysz, że Ci akumulator padł?". To on mi na to: > " jak to? ... przecież zapala" > On nie wiedział, że ma akumulator na złom więc nie miał stresa Niech się tu zarejestruje, bo to trochę obciach żeby facet wiedział o samochodach tyle co pierwsza lepsza blondynka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Raz (słownie - raz) miałem problem z odpaleniem dizla wynikający stricte z paliwa. > Był to fabrycznie nowy samochód (przebieg SIEDEM kilometrów), zdjęty z lawety. > W fabryce zalany był letnim napędem, a na zewnątrz tak z -15 było. > Fura na halę, zrobiło się ciepło, dolałem parę litrów zimowego, odpaliłem, chwilę pochodził żeby > paliwo złapało temperatury, lufa na stację, do pełna - koniec. Raz piszesz, że lać tylko zwykłe' żadnych verv itp' a tutaj dolewasz wzbogaconego z dodatkami do auta z przebiegiem 7km... więc jak to jest, że działa skoro nie działa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Raz piszesz, że lać tylko zwykłe' żadnych verv itp' a tutaj dolewasz wzbogaconego z dodatkami do > auta z przebiegiem 7km... > więc jak to jest, że działa skoro nie działa ? A gdzie mowa o dolewaniu wzbogacanego z dodatkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Raz piszesz, że lać tylko zwykłe' żadnych verv itp' a tutaj dolewasz wzbogaconego z dodatkami do > auta z przebiegiem 7km... > więc jak to jest, że działa skoro nie działa ? Mistrzu... Przywróć mi wiarę w potęgę umysłu ludzkiego. Przeczytaj DOKŁADNIE co napisałem. Ale tak NAPRAWDĘ dokładnie. I ze zrozumieniem. PLISSSSSSSSSSS... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Ja od jakiegoś czasu tankuję tylko na Orlenie - zwykłe paliwa i auta śmigają aż miło i mało palą - > jeden benzynowy, drugi diesel. > Na paliwie z Neste silniki jakoś opornie wkręcały się na obroty. A Astra moja jeździ od gdzieś 12kkm tylko na BP Ultimate 98, i tak samo bez problemów, a pali tego paliwa mniej o 1l (10.5 vs 11.5) niż noPb 95. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > A Astra moja jeździ od gdzieś 12kkm tylko na BP Ultimate 98, i tak samo bez problemów, a pali tego > paliwa mniej o 1l (10.5 vs 11.5) niż noPb 95. Ale co to ma wnosić do dyskusji na temat dodatków do ON? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2012 > Co sądzicie o stosowaniu dodatków do oleju napędowego na zimę ? > Czy naprawdę pomagają w rozruchu ? > Czy zapobiegają wytrącaniu się parafiny ? > Od jakiej temperatury zewnętrznej stosować ? skydda zalewam czasem , jak sobie przypomnę , bez względu na porę roku średnio wychodzi mi pół butelki na kwartał (bo zalewam zawsze pół butelki przed tankowaniem) do tego czasem trochę benzyny profilaktycznie w zimie (2-5 litrów na bak 80 l ) nie wiem czy to coś daje , ale nie pogarsza nic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > A Astra moja jeździ od gdzieś 12kkm tylko na BP Ultimate 98, i tak samo bez problemów, a pali tego > paliwa mniej o 1l (10.5 vs 11.5) niż noPb 95. Ja zraziłem się do "lepszych" paliw, bo gdy tylko zdarzyło mi się takowe zatankować, moje auto jeździło gorzej i paliło więcej. Może dlatego, że to skośnooka konstrukcja. Dlatego tankuję zwykłe paliwa na dobrych stacjach - ostatnio praktycznie tylko na Orlenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebademode Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > Ja zraziłem się do "lepszych" paliw, bo gdy tylko zdarzyło mi się takowe zatankować, moje auto > jeździło gorzej i paliło więcej. Może dlatego, że to skośnooka konstrukcja. Dlatego tankuję > zwykłe paliwa na dobrych stacjach - ostatnio praktycznie tylko na Orlenie. raczej jest to problem mniejszej popularnosci paliw "premium" w dzisiejszej "terazniejszosci finansowej"- dluzej stoja w zbiorniku, wiecej wody itp, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2012 > raczej jest to problem mniejszej popularnosci paliw "premium" w dzisiejszej "terazniejszosci > finansowej"- dluzej stoja w zbiorniku, wiecej wody itp, itd. Niestety tak.... z 3 lata temu złapały w 3-wsi mrozy do -26C i jadąc na ON ( a przejecałem z 30 km ) z Auchanu postanowiłem zatankować Super V-Power z Shella no i tak jak zatankowałem tego Superowego ON tak po 150-300 metrach juz dalej nie pojechałem Od tego czasu leje zawsze dodatek SKAYDD czy to zima czy wiosna czy lato ... bo nie tylko zmniejsza temp krzepnięcia ON ale i konserwuje/smaruje układ CR... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.