stig Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Tyle, że ten fiatowski Tjet to słaby przykład down sizingu, nie jest to zbyt nowoczesny silnik i > nie ta liga co TSi lub Ecoboost w Fordzie. I całe szczęście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > No mój spali w takich warunkach podobnie, podobna masa, podobna moc. Swoją drogą - dlaczego 1.8 TSI > ma tylko 160 KM? Mój N/A ma 143, róznica raptem 17 KM, spalanie podobne, masa aut podobna. > Przyspieszenie Superb ma lepsze, ale jakoś nadal nie widzę sensu turbo w tym silniku dodajmy że 1.8 w Golfie 2 też miał 140KM 30 lat temu i też palił podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Owszem, wiadomo Ale różnica w cenie jest masakrująca, ja bym osobiście nie kupił turbobenzyny 1.8 > o mocy zaledwie 160 KM W katalogu jest zaledwie 160 KM, w rzeczywistości na hamowniach wychodzi ok. 180-185 KM, a jak będzie mało to chipsem robia się bez problemu na ok. 220 KM. Teraz 1.8 TSI w katalogu będzie miał 180 KM. Dużo i mało. Czyli jak chcemy dużo może, a jak chcemy mało pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 no wlasnie to też jest ważne w tych silnikach. one nie palą mało bo mało palą - one MOGĄ mało palić jak się postarasz jak będziesz cisnął, bo będzie żarł, ale będzie też jechał. Ale jak będziesz dla niego delikatny, to potrafi naprawdę mało spalić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > no wlasnie to też jest ważne w tych silnikach. one nie palą mało bo mało palą - one MOGĄ mało palić > jak się postarasz jak będziesz cisnął, bo będzie żarł, ale będzie też jechał. Ale jak > będziesz dla niego delikatny, to potrafi naprawdę mało spalić. No i ja tak rozumiem ten "downsizing". Mam do dyspozycji 180 KM (hamownia ponoć 190 KM). Jedzie to już naprawdę bardzo! dobrze, 7 s. 0-100, a 80-120 ok 4 s. A jak potrzebuję ekonomicznie to jadąc w trasie do 120 km/h pali ok. 6-6,5l (zależy jaka trasa i ile tego 120 km/h). Jak jadę do 90-100 km/h to pali ok. 5-5,5l. Jak autostradą jadę 130-140 km/h to pali 7,0-7,8, w zależności od blebleble. A jak lecę 180 km/h non stop po niemieckiej autostradzie to pali ok. 12-13l Jakaś jazda o kropelce, turlanie się 70-75 km/h ok. 4,5-4,7 można uzyskać i tyle. A na ciasnym torze (1-2-3-2-1 bieg) po 20 km i nie gaszeniu silnika przez ok. 1,5 h wyszło ok. 40 l /100 km W mieście za mało jeździłem więc się nie wypowiadam, ale spali tyle ile będzie korków. Teraz proszę wskazać silnik N/A o zbliżonych osiągach i zbliżonym spalaniu w jednym aucie ? Aha. Elastyczność IMHO też jest rewelacyjna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > nie przesadzaj z tym 10 - mialem też ten motorek w tym aucie i spalanie oscylowało między 7.5-8.5 > nigdy ponad 9 nie spalił, mimo że się starałem. A z kolei ci z Warszawy się dziwią jak mi to > poniżej 10 pali A jaka miales srednia predkosc w miescie? Bo jak ostatnio popadal snieg to z calego tygodnia na dojazdy do roboty mialem 16km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > dodajmy że 1.8 w Golfie 2 też miał 140KM 30 lat temu i też palił podobnie Bo te cale cyrki ze spalaniem sa smieszne jak sie robi 10-15 tys km rocznie... Wystarczy to przeliczyc na zlotowki i sie okaze, ze wychodzi ze 100PLN oszczednosci na miesiac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Bo te cale cyrki ze spalaniem sa smieszne jak sie robi 10-15 tys km rocznie... > Wystarczy to przeliczyc na zlotowki i sie okaze, ze wychodzi ze 100PLN oszczednosci na miesiac nooo nie do końca sie z tym zgodzę, np jeżdżąc do pracy E12 w sezonie wydawałem na benzynę jakieś 1500zł/ miesiąc a nie mam zbyt daleko małe tbenzyny mają sens, ale w naszych warunkach - w warunkach USA czy OZI już nie aż taki kosmiczny, bo duże N/A jadąc równo ze stałą dozwoloną tam prędkością spali na tyle mało - niewiele więcej - że nie ma sensu zawracać sobie tym głowy, a jazda jest przyjemniejsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > I całe szczęście Taa, dlatego działa i nie słychać o problemach z nimi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > nooo nie do końca sie z tym zgodzę, np jeżdżąc do pracy E12 w sezonie wydawałem na benzynę jakieś > 1500zł/ miesiąc a nie mam zbyt daleko > małe tbenzyny mają sens, ale w naszych warunkach - w warunkach USA czy OZI już nie aż taki > kosmiczny, bo duże N/A jadąc równo ze stałą dozwoloną tam prędkością spali na tyle mało - > niewiele więcej - że nie ma sensu zawracać sobie tym głowy, a jazda jest przyjemniejsza. Ja sie odnioslem do roznic spalania rzedy 1-2litry na 100km Jak Ci to E12 palilo 20 to troche inna historia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Widzisz, w artykule stoi - dopłata z 1.6T do porządnego 2.5 to 795 dolarów. Ale my żyjemy w państwie prawa, ładu i porządku gdzie każdy kto ma silnik pow. 2.0 to złodziej, obszarnik, wyzyskiwacz ludu pracującego miast i wsi więc musi zapłacić 13% akcyzy - i tak dobrze, bo mogliby go rozstrzelać za stodołą swojego domu. Hip hip hurrraaaaaaaaaaaaaa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Turbo benzyna ma być kompromisem między spalaniem a osiągami niedostępnymi w "alternatywnych" jednostkach n/a. No i tak jest. Pamiętam jak był wątek odnośnie spalania kompaktów i właściciele 1.6 pisali, że w terenie zabudowanym muszą się liczyć z 10l. No to tyle to ja mam w 2.0T, oczywiście przy delikatnej jeździe. Gdyby było nas na to stać to wszyscy byśmy jeździli 5-cio litrowymi n/a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Nie wiem czy dobrze pojmuję turbodziurę, ale ja mam wycięty EGR oraz program. Nic takiego nie odczuwam? Chyba że ktoś wsiądzie zamiast mnie i pokaże kiedy to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
creek Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > A jaka miales srednia predkosc w miescie? > Bo jak ostatnio popadal snieg to z calego tygodnia na dojazdy do roboty mialem 16km/h Ja mam przeważnie 28 / 30 km/h. I ostatnie spalanie 8.14 . (całe moje średnie 7.7) Ciekawe czy 1.0 Ecoboost spalił by mi przynajmniej 2 litry mniej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Konkurencja nie miała > szans. Tylko, że po wynikach sprzedaży wcale tych zalet nie widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > (...) > 1.4 tsi przy normalnym użytkowaniu pali niewiele więcej od 1.2 16v w punto. To jest jakiś żart. Moja żonamiała takie Punto. Jeden z najekonomiczniejszych samochodów jakimi jeździłem. Bez specjalnego wysiłku można było w trasie spalić poniżej pięciu litrów. Pokaż mi to w 1.4TSI. Nawet w 1.2TSI trzeba by się pilnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > no wlasnie to też jest ważne w tych silnikach. one nie palą mało bo mało palą - one MOGĄ mało palić > jak się postarasz jak będziesz cisnął, bo będzie żarł, ale będzie też jechał. Ale jak > będziesz dla niego delikatny, to potrafi naprawdę mało spalić. Nareszcie ktoś to napisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > ... - one MOGĄ mało palić .... Absolutna racja - jak stoją. Bo jak już ruszysz to trudno jest zejść poniżej 10 w mieście. I wiem to nie z teorii ale z praktyki (vw 1.4 160.KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Ja juz pisałem ze w GSie pomimo 350 KM i 4.6L V8 potrafię jadąc delikatnie spalić 7 z kawalkiem litrów na setkę. A jak potrzebuje to do tej setki poniżej 6 sekund dobijam. Ale nowy GS z 3.5L V6 i 305 KM ma praktycznie identyczne osiągi a pali mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Turbo lag był, jest i będzie, fizyki nie oszukasz. Ale o ile w przypadku większych silników da się > to zjawisko zmniejszyć z racji tego, że silnik i tak ma sporo mocy z racji pojemności, to w > przypadku turbobenzyn o pojemności poniżej 2 litrów jest to, niestety, bardzo odczuwalne. ... Takie bzdury piszesz, że aż wstyd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Mnie to bardzo denerwuje. Odczuwałem to w każdym uturbionym aucie. Przy dynamicznej jeździe, jak > odejmę i wcisnę gaz, to ma jechać od razu, a nie po chwili namysłu. Jedni tego nigdy nie > poczują, a dla mnie to zjawisko praktycznie dyskwalifikuje auto. Może najpierw przejedź się autem z nowoczesnym silnikiem z turbo, a potem wypowiadaj? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Aaa, no i np. ludzie narzekają w > Lancerze na brak regulacji kierownicy "na siebie, od siebie". tego nie ma nawet w evo co ciekawe w evo nie ma tez regulacji wysokosci siedziska i co jeszcze ciekawsze po zajeciu miejsca i ustaleniu odleglosci nic nie musialem robic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > No mój spali w takich warunkach podobnie, podobna masa, podobna moc. Swoją drogą - dlaczego 1.8 TSI > ma tylko 160 KM? Mój N/A ma 143, róznica raptem 17 KM, spalanie podobne, masa aut podobna. > Przyspieszenie Superb ma lepsze, ale jakoś nadal nie widzę sensu turbo w tym silniku Moja Vectra ma 10.5s do 100km/h, Superb 2s mniej. Vectra ma 140KM, Superb 160KM. Vectra wazy o 100kg mniej od Superba. Czyli teoretycznie Superb powinien sie zbierac podobnie do Vectry . A praktycznie to podobno te auta wychodza z gratisem i maja 170-180KM. I ma to sens patrzac wlasnie na przyspieszenia. Bede w Polsce w wakacje to sprawdze, czy moje auto ma jakies gratisy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > To jest jakiś żart. Moja żonamiała takie Punto. Jeden z najekonomiczniejszych samochodów jakimi > jeździłem. Bez specjalnego wysiłku można było w trasie spalić poniżej pięciu litrów. > Pokaż mi to w 1.4TSI. Nawet w 1.2TSI trzeba by się pilnować. A co powiesz na Volvo V40 2.0T 163KM '04 automat które w trasie spaliło bez wysiłku 5.9l/100km? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Może najpierw przejedź się autem z nowoczesnym silnikiem z turbo, a potem wypowiadaj? Mam nowoczesne auto i czuje. Ba, benzna na bezposrednim wtrysku. A do 1500rpm auto nie jedzie... zwlaszcza czuc to na II biegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Mam nowoczesne auto i czuje. Ba, benzna na bezposrednim wtrysku. A do 1500rpm auto nie jedzie... > zwlaszcza czuc to na II biegu Bo to za niskie obroty do jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Bo to za niskie obroty do jazdy. Vectra jedzie. Na dwojce rusze bez problemu, Superbem jak nie wkrece ostro na obroty, bedzie bol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Vectra jedzie. Na dwojce rusze bez problemu, Superbem jak nie wkrece ostro na obroty, bedzie bol Niech zgadnę - Vectra była starsza a Superb nowszy i ma wyższą normę czystości spalin? Moje 1,8 mimo 141 koni też nie jedzie ... tak do 4000 obr. nie jedzie A jazdę zalecają od 1800 obr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > A nie zauważyłeś różnicy w cenie? Dwukrotnej? Gdybym miał coś kupić za 100 kzł (nie mam takiej > potrzeby, ale załóżmy) i chciał mieć coś szybkiego, to wziąłbym Rallyarta. A jak coś większego > - pewnie Accorda. Ale nie Superba Znajdz mi auto za 120-130k pln, nowe, dobrze wyposazone (ksenony, skora, navi, itp.), ktore bedzie mialo tyle miejsca z tylu (z przodu fotele ustawione dla mnie, 120kg zyewj wagi przy 193cm wzrostu Dla porownania Vectra... W Vectrze norma bylo kopanie w fotel i trzymanie nog na gornym oparciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Niech zgadnę - Vectra była starsza a Superb nowszy i ma wyższą normę czystości spalin? > Moje 1,8 mimo 141 koni też nie jedzie ... tak do 4000 obr. nie jedzie > A jazdę zalecają od 1800 obr. A Ty nie masz tego samego silnika co ja - 1.8 VVT? 140KM... Norma spalin - pewnie tak. Superb chyba ma Euro5 Po prostu - trzeba sie tego auta nauczyc, i da sie z tym zyc. Ale jak czytam forum briskoda, to sporo osob skarzy sie, ze na poczatku jazdy ruszanie sprawia problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > A Ty nie masz tego samego silnika co ja - 1.8 VVT? 140KM... Pewnie ten sam,a le już z Euro 5 Czuć zmulenie na niskich obr. - szczególnie w okolicy 3000 obr. Potem dostaje kopa (zmienny kolektor dolotowy). > Norma spalin - pewnie tak. Superb chyba ma Euro5 > Po prostu - trzeba sie tego auta nauczyc, i da sie z tym zyc. Ale jak czytam forum briskoda, to > sporo osob skarzy sie, ze na poczatku jazdy ruszanie sprawia problem Znaczy trza wciskać pedał gazu mocniej - ja mam już przyzwyczajenie, bo wcześniej jeździłem 1,6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Tyle, że ten fiatowski Tjet to słaby przykład down sizingu, nie jest to zbyt nowoczesny silnik i > nie ta liga co TSi lub Ecoboost w Fordzie. Równie dobrze można by napisać down sizing o 1,4 T > z Punto I GT Rozwiń swoją myśl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 Mamy w firmie starego superba tyle miejsca co on ma w środku nie widziałem jeszcze, nie mówię tutaj o mercu S klasie, bmw 7. Naprawdę jest potwornie dużo miejsca, a w dodatku ja lubię jeździć nisko i daleko od kierownicy a za mną jeszcze siedzieli pasażerowie i nie dotykali kolanami siedzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Ja juz pisałem ze w GSie pomimo 350 KM i 4.6L V8 potrafię jadąc delikatnie spalić 7 z kawalkiem > litrów na setkę. A jak potrzebuje to do tej setki poniżej 6 sekund dobijam. Ale nowy GS z 3.5L > V6 i 305 KM ma praktycznie identyczne osiągi a pali mniej. Niby OK, ale 5 z kawałkiem do 7 z kawałkiem to jest jakieś 40% więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > No i ja tak rozumiem ten "downsizing". > Mam do dyspozycji 180 KM (hamownia ponoć 190 KM). > Jedzie to już naprawdę bardzo! dobrze, 7 s. 0-100, a 80-120 ok 4 s. > A jak potrzebuję ekonomicznie to jadąc w trasie do 120 km/h pali ok. 6-6,5l (zależy jaka trasa i > ile tego 120 km/h). > Jak jadę do 90-100 km/h to pali ok. 5-5,5l. > Jak autostradą jadę 130-140 km/h to pali 7,0-7,8, w zależności od blebleble. > A jak lecę 180 km/h non stop po niemieckiej autostradzie to pali ok. 12-13l > Jakaś jazda o kropelce, turlanie się 70-75 km/h ok. 4,5-4,7 można uzyskać i tyle. > A na ciasnym torze (1-2-3-2-1 bieg) po 20 km i nie gaszeniu silnika przez ok. 1,5 h wyszło ok. 40 l > /100 km > W mieście za mało jeździłem więc się nie wypowiadam, ale spali tyle ile będzie korków. > Teraz proszę wskazać silnik N/A o zbliżonych osiągach i zbliżonym spalaniu w jednym aucie ? TypeR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Niby OK, ale 5 z kawałkiem do 7 z kawałkiem to jest jakieś 40% więcej. 350KM to ile % wiecej od 180KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > TypeR Też o tym pomyślałem, ale domyślam się że jednak trochę więcej spali chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Też o tym pomyślałem, ale domyślam się że jednak trochę więcej spali chyba. I da tez troche wiecej radosci z jazdy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Nie wiem czy dobrze pojmuję turbodziurę, ale ja mam wycięty EGR > oraz program. Nic takiego nie odczuwam? Chyba że ktoś wsiądzie > zamiast mnie i pokaże kiedy to jest. Turbo dziura to co innego niż turbo lag. Mogą być silniki bez "dziury", ale bez laga już jest gorzej. Dziurę przeważnie likwiduje bi-turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > 350KM to ile % wiecej od 180KM? A cena 70.000 za Fabię do ceny xxx.xxx za Lexa to ile jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > I da tez troche wiecej radosci z jazdy.... Aha. Wygrałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > A co do TSi, mam akurat 1,2 i spala w mieście 6,5-7 l więc tyle co Punto, ale przy jakiej różnicy > masy i osiągów ..... Ojcu 1.6 122 KM w C4 tak samo pali po mieście, z naciskiem na 6,5. Więc nie mówmy o rewelacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Też o tym pomyślałem, ale domyślam się że jednak trochę więcej spali chyba. Sprawdziłem z ciekawości: Type R: 9,84 l Fabia 7,90 l 25 % różnicy czyli w sumie mało nie jest, a osiągi te same. Chyba ciężko o lepszego konkurenta będzie więc downsizing to 20-25% różnicy w spalaniu. W skali makro to bardzo dużo, dla jednostki zależy jak kto patrzy i co potrzebuje. Ja najchętniej chciałbym oba i jeszcze kilka innych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > 350KM to ile % wiecej od 180KM? Do tego dwulitrowy Focus RS z 350 KM tez poniżej 7 nie zejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Wyjątkiem był 1.4 160KM VAG, ale wycofali go z powodu dużej awaryjności (kompresor + turbina). Nie wycofali. W zeszłym miesiącu o mały włos nie kupiłem auta z 1.4tsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Nie wiem czy dobrze pojmuję turbodziurę, ale ja mam wycięty EGR > oraz program. Nic takiego nie odczuwam? Chyba że ktoś wsiądzie > zamiast mnie i pokaże kiedy to jest. Przypomnij się przed następnym pijaństwem. Brak dziury jest sprzeczny z fizyką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Nie wycofali. W zeszłym miesiącu o mały włos nie kupiłem auta z 1.4tsi W wersji 160 koni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > W wersji 160 koni? No teraz to samo ma 180 koni, a różnic konstrukcyjnych niewiele. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > To jest jakiś żart. Moja żonamiała takie Punto. Jeden z najekonomiczniejszych samochodów jakimi > jeździłem. Bez specjalnego wysiłku można było w trasie spalić poniżej pięciu litrów. > Pokaż mi to w 1.4TSI. Nawet w 1.2TSI trzeba by się pilnować. W cyklu mieszanym cykliczne spalanie tego 1,2 16 v to 6-7 litrów, poniżej 5 to na trasie, uwierz mi, że 1,4 TSi jak się postarać też zejdzie w okolice 5. Trochę obiektywizmu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 9 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2013 > Może najpierw przejedź się autem z nowoczesnym silnikiem z turbo, a potem wypowiadaj? czy 1.2TSI 105 to jest juz nowoczesny czy jeszcze nie? Bo jak przyjechalem (ciezkim Lancerem z niedobrym 1.6 NA 98KM ) na jazde probna Rapida z tym motorem to mialem duuuuuuzy problem z ruszaniem - ja Rapidowi na gaz (tyle co z Lancerze wystarcza w zupelnosci) a un nic. Dopiero jak wdusilem naprawde mocno (w Lancerze dawno bym juz gumy palil) to ruszylo. Jak juz jechalo to bylo dobrze ale to ruszanie... Skonczylem jazde probna, wsiadlem do swojego auta i poczulem ulge - lekkie dotkniecie gazu i ruszam. Dla mnie to jest normalne zachowanie. Co jak co ale jesli gumowy gaz podczas jazdy i niechec do ruszania z miejsca to oznaka nowoczesnosci to ja dziekuje, postoje. chetnie natomiast bym pojezdzil twinchargerem ... p.s. niedobry wolnossacy Lancer 1.6 pali w miescie 8-8.5, a w trasie 120-140 jakies 6.8 (testowane Lodz-Chorwacja-Lodz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.