Skocz do zawartości

Obrotomierz w nowym Peugeot 308


czajnior

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy taki obrotomierz będzie wygodny ?

Nie. Ponieważ wszelkie urządzenia wskazujące charakteryzują się przyrostem wartości w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara to ten pomysł powoduje konieczność zmiany odruchowego przyzwyczajenia mózgu. Nie twierdzę że się nie da, ale to bezsensowne i nieintuicyjne rozwiązanie. Ergonomia poległa w starciu z (wątpliwą) estetyką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to będzie twój samochód to przecież nie będziesz na niego patrzył.

> Kto patrzy na obrotomierz podczas jazdy? Słychać i czuć kiedy trzeba zmienić bieg

Lubię patrzeć na obrotmierz

latałem przez weekend nowym IS`em i tam jest genialny obrotomierz.

BTW można go sobie dowolnie konfigurować i przesuwać smile.gif

2014_lexus_is_25.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taki obrotomierz będzie wygodny ?

Podobają mi się wygięte wskazówki, nie podoba mi się, że obrotara kręci się w odwrotną stronę. W ogóle mi się ta deska nie podoba. Jechałem tym jakieś 3km nawet w zeszły piątek wieczorem, z zewnątrz dość ładne, środek jak dla mnie ciężkostrawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest wzór zegarów

Przepraszam Cię, ale nie ma miejsca na gusta, wymagania i prawo do własnego zdania. Wzór jest jeden i to od nastu lat. Klasycznie, wyraźnie i praktycznie wszystko co trzeba.

Prędkość, obroty, temp. wody, temp. oleju, ładowanie, paliwo, godzina, data, termometr zewn., komputer pokł., jednoczesny ODO i dzienny.

Nie ma nic za dużo, nic za mało, nic za brzydko, nic za ładnie. Po prostu ideał. Inne pomysły to fanaberie.

Audi:

ce955a2824c92c1a.jpg

claps.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taki obrotomierz będzie wygodny ?

nie... nie byłem w stanie się do tego przyzwyczaić w ciągu kilku godzina jazdy... totalny bezsens, wiadomo, że pewnie po kilku dniach, tygodniach to olejesz, ale jeżdżę w ciągu tygodniu nieraz i 10 różnymi autami i po prostu do nich wsiadasz i mało co Cię irytuje, tak w tym 308 myślałem, że mnie skręci, jak zerkałem na obrotomierz. Auto jest bardzo ciche i nauczenie się jazdy na słuch chwile musi trwać, więc obrotomierz bardzo się na początku przydaje... i naprzeklinałem się jak mało kiedy hehe.gif

Są zasady których łamać się nie powinno, np. obrotek kręci się jak wskazówki zegara, a nie odstawia takie szopki biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie... nie byłem w stanie się do tego przyzwyczaić w ciągu kilku godzina jazdy... totalny bezsens,

> wiadomo, że pewnie po kilku dniach, tygodniach to olejesz, ale jeżdżę w ciągu tygodniu nieraz

> i 10 różnymi autami i po prostu do nich wsiadasz i mało co Cię irytuje, tak w tym 308

> myślałem, że mnie skręci, jak zerkałem na obrotomierz. Auto jest bardzo ciche i nauczenie się

> jazdy na słuch chwile musi trwać, więc obrotomierz bardzo się na początku przydaje... i

> naprzeklinałem się jak mało kiedy

> Są zasady których łamać się nie powinno, np. obrotek kręci się jak wskazówki zegara, a nie odstawia

> takie szopki

Nie kupuj nigdy Astona. Po cholerę ma Cię skręcać. Jeszcze zapaskudzisz całe, przepiękne wnętrze, gdy tylko ruszysz. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie najbardziej odpowiadałby obrotomierz cyfrowy.

Od paru lat jeżdżę samochodem z cyfrowym prędkościomierzem (obrotomierz jest quasi-analogowy):

gdy przesiadam się na inne samochody, analogowe prędkościomierze wydają mi się zupełną pomyłką:

są nieczytelne i nieprzyjazne w użyciu.

Dla mnie odczyt cyfrowych wartości (np. zegarek czy prędkościomierz) jest wielokrotnie szybszy

niż wartości "zakodowanych" w postaci analogowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...Ergonomia poległa w starciu z (wątpliwą) estetyką.

Słyszałem nawet kilkakrotnie pewne określenie tej estetyki.

Jak to szło? Symetria estetyką inaczej myślących, idących na skróty, idiokratów?

Nie pamiętam.

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fantastyczne zegary są jeszcze tu:

> Jeśli teraz producenci chcą być nowocześni to niech szukają inspiracji tu:

> I jeszcze takie...z których widać ktoś dobrze korzysta

Niestety teraz kierownice są mniejsze, a do tego w środku jest poduszka, więc tak duże i czytelne zegary ciężko wpasować, by były widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest chaos, nie do ogarnięcia jednym rzutem oka.

Zgadza się, ale samochód nie jest urządzeniem, które się ogarnia jednym rzutem oka. To ma być ciekawe urządzenie, którym się interesujesz, a nie Ford Ka dla paniusi, która nie ogarnie więcej niż prędkość i paliwo.

> Patrzaj tu:

Brakuje temp. oleju, która była nawet w Peugeocie 206.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zarówno wzór zegarów jak całej deski rozdzielczej imho jest tu:

Mercedes? Nie żartuj. Za mały obrotomierz potraktowany jak mało istotny dodatek do prędkościomierza.

Mercedes mówi tą deską "nie interesuj się", a już regulacja fotela to klasyczne, niemieckie "hande hoch". biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma nic za dużo, nic za mało, nic za brzydko, nic za ładnie. Po prostu ideał. Inne pomysły to

> fanaberie.

kolorystyka do poprawy

wtedy moze bym sie z Toba zgodzil

a w tej chwili to juz wole zegary z focusa, chociaz wcale idealne nie sa

http://imageshack.us/photo/my-images/34/5npv.JPG/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie najbardziej odpowiadałby obrotomierz cyfrowy.

> Od paru lat jeżdżę samochodem z cyfrowym prędkościomierzem (obrotomierz jest quasi-analogowy):

> gdy przesiadam się na inne samochody, analogowe prędkościomierze wydają mi się zupełną pomyłką:

> są nieczytelne i nieprzyjazne w użyciu.

> Dla mnie odczyt cyfrowych wartości (np. zegarek czy prędkościomierz) jest wielokrotnie szybszy

> niż wartości "zakodowanych" w postaci analogowej.

To spróbuj jeszcze odczytać nie bieżącą prędkość tylko jej zmianę (np. podczas przyspieszania lub hamowania) oraz skalę tej zmiany (czy mocno czy lekko). Musisz się chwilę na ten cyfrowy ekranik pogapić.

Na analogowym z ruchu wskazówki odczytujesz wszystkie informacje natychmiast.

I uprzedzając pytania - tak, jeździłem z cyfrowym prędkościomierzem. I tak, uważam to za kompletną pomyłkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy taki obrotomierz będzie wygodny ?

Pytanie jaki to ma sens jak kierowca w trakcie jazdy nigdy nie zobaczy zegarów w takim układzie, wskazówki są na różnych poziomach, ta od temperatury wyżej, od paliwa jeszcze gdzie indziej, obroty choćby minimalne to też są, prędkościomierz jeszcze gdzieś indziej. Narobić się przy zegarach tylko po to żeby przy wyłączonym silniku wskazówki leżały symetrycznie to sensu nie ma większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To spróbuj jeszcze odczytać nie bieżącą prędkość tylko jej zmianę (np. podczas przyspieszania lub

> hamowania) oraz skalę tej zmiany (czy mocno czy lekko). Musisz się chwilę na ten cyfrowy

> ekranik pogapić.

> Na analogowym z ruchu wskazówki odczytujesz wszystkie informacje natychmiast.

ale po co Ci ta informacja? chyba każdy kto zrobil pare km wie jak szybko jedzie i jak mocno hamuje bez gapienia się w zegary...

> I uprzedzając pytania - tak, jeździłem z cyfrowym prędkościomierzem. I tak, uważam to za kompletną

> pomyłkę.

mi to dynda smile.gif w pewnym momencie nie potrafiłem odczytac ze wskazówki, bo musiałem sie od nowa uczyc podziałki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przepraszam Cię, ale nie ma miejsca na gusta, wymagania i prawo do własnego zdania. Wzór jest jeden

> i to od nastu lat. Klasycznie, wyraźnie i praktycznie wszystko co trzeba.

> Prędkość, obroty, temp. wody, temp. oleju, ładowanie, paliwo, godzina, data, termometr zewn.,

> komputer pokł., jednoczesny ODO i dzienny.

> Nie ma nic za dużo, nic za mało, nic za brzydko, nic za ładnie. Po prostu ideał. Inne pomysły to

> fanaberie.

> Audi:

Złym rozwiązaniem jest umieszczanie ikonek w miejscu gdzie latają wskazówki.

Złym rozwiązaniem jest zagęszczanie wartości prędkości wraz z jej wzrostem.

No i za dużo tu wskaźników.

Mi się podobają takie jak u mnie. Skopiowali z Lexusa IS ale wyszło im bardzo dobrze.

287266676-C29414345_9.jpg

post-30426-14352522108053_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale po co Ci ta informacja? chyba każdy kto zrobil pare km wie jak szybko jedzie i jak mocno hamuje

> bez gapienia się w zegary...

Jeśli jeździsz różnymi autami to nie wiesz. Spoglądając na zegar analogowy natychmiast wiesz do jakiej prędkości auto się zbliża i jak bardzo.

Cyfrowy może się nadaje do monitorowania bieżącej prędkości ale nie do jej zmian.

> mi to dynda w pewnym momencie nie potrafiłem odczytac ze wskazówki, bo musiałem sie od nowa uczyc

> podziałki.

W pewnym momencie podziałka Ci niepotrzebna bo pamiętasz położenie wskazówki przy poszczególnych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli jeździsz różnymi autami to nie wiesz. Spoglądając na zegar analogowy natychmiast wiesz do

> jakiej prędkości auto się zbliża i jak bardzo.

nie wiesz do końca, bo są różne podziałki i pozycja startowa wskazówki.

> Cyfrowy może się nadaje do monitorowania bieżącej prędkości ale nie do jej zmian.

eee tam.

> W pewnym momencie podziałka Ci niepotrzebna bo pamiętasz położenie wskazówki przy poszczególnych

> prędkościach.

no ale w swoim aucie tylko. i po przesiadce z cyfraka tak samo trudno się przyzwyczaić jak w drugą stronę.

poza tym 1 rzecz. cyfrowy możesz umieścić wszędzie. jest mniejszy niż analogowy.w Pugu mam na HUD też cyfrowy, to nie używam praktycznie analoga, który mam w "klasycznym" miejscu.

takze cały ten temat to detal, ale w sumie dostrzegam wiecej plusów digitala niż analoga w tym kontekście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale po co Ci ta informacja? chyba każdy kto zrobil pare km wie jak szybko jedzie i jak mocno hamuje

> bez gapienia się w zegary...

Pomijając przyjemność z kręcenia analogowego obrotka, to jest on niezastąpiony podczas jazdy w górach, gdzie np hamując silnikiem można za bardzo rozkręcić silnik. Poza tym przy jezdzie pod górę też inne obroty się trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomijając przyjemność z kręcenia analogowego obrotka, to jest on niezastąpiony podczas jazdy w

> górach, gdzie np hamując silnikiem można za bardzo rozkręcić silnik. Poza tym przy jezdzie pod

> górę też inne obroty się trzyma.

mówimy o prędkościomierzu i "zmianie prędkości" nie obrotku. co do obrotka to się zgadzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie wiesz do końca, bo są różne podziałki i pozycja startowa wskazówki.

Chcąc się np. rozpędzić szybko do 100km/h po jednym rzucie oka wiesz już gdzie jest 100 i jak szybko wskazówka tam podąża.

Patrząc na zegar cyfrowy wiesz tylko że jedziesz np. 40km/h. Ten odczyt nie ma żadnej wartości.

> eee tam.

> no ale w swoim aucie tylko. i po przesiadce z cyfraka tak samo trudno się przyzwyczaić jak w drugą

> stronę.

Ja jakoś dawałem radę, ale i tak cyfrowych nie lubię.

> poza tym 1 rzecz. cyfrowy możesz umieścić wszędzie.

To fakt. I może pokazać więcej. Chociaż ostatnio stosuje się ekrany, które Ci wyświetlają analogowy licznik. To jest dopiero perwersja.

hehe.gif

> jest mniejszy niż analogowy.w Pugu mam na HUD

> też cyfrowy, to nie używam praktycznie analoga, który mam w "klasycznym" miejscu.

HUD to co innego. Używasz go bo jest o niebo wygodniejszy. IMO idealny byłby HUD analogowy. zlosnik.gif

> takze cały ten temat to detal, ale w sumie dostrzegam wiecej plusów digitala niż analoga w tym

> kontekście.

Przyszłość to ekrany gdzie każdy sobie wybierze jak lubi. Ma tak wiele nowych aut i nawet niekoniecznie drogich, np. nowa Kia Proceed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chcąc się np. rozpędzić szybko do 100km/h po jednym rzucie oka wiesz już gdzie jest 100 i jak

> szybko wskazówka tam podąża.

> Patrząc na zegar cyfrowy wiesz tylko że jedziesz np. 40km/h. Ten odczyt nie ma żadnej wartości.

przesadzasz.

1. dupohamownia też wie jak szybko ta wskazówka tam podąża smile.gif to wszystko dzieje sie IMHO bez zegarów... oczy widzą świat, uszy słyszą, błędnik czuje smile.gif

2. sytuacja hipotetyczna i mało potrzebna na codzień.

> To fakt. I może pokazać więcej. Chociaż ostatnio stosuje się ekrany, które Ci wyświetlają analogowy

> licznik. To jest dopiero perwersja.

> HUD to co innego. Używasz go bo jest o niebo wygodniejszy. IMO idealny byłby HUD analogowy.

> Przyszłość to ekrany gdzie każdy sobie wybierze jak lubi. Ma tak wiele nowych aut i nawet

> niekoniecznie drogich, np. nowa Kia Proceed.

ale analogowy hud wymaga wiecej przestrzeni, bo zmiescic 3 cyfry predkosciomierza jest łatwiej niz "tarczę elektroniczną". obok tych cyfr u mnie np wtykają dane z tempomatu i piktogramy nawigacji smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.