Skocz do zawartości

Spalanie-wskazania komputerka pokładowego a rzeczywistość...


volf6

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Oczywiście chodzi o średnie spalanie-komputer wskazuje 4,7 a przy dystrybutorze wychodzi prawie 68]

Trasy takie wokół komina-średnia prędkość na komputerku w granicach 45km/h.

 

Rozumiem gdyby to było 10% ale aż tyle?

Sprawdzone na przebiegu kilku tysięcy km, po prosu zapisuje zawsze przebieg i litry przy tankowaniu. Silnik 1.9jtd 8V 100KM. Auto stare i używane a w moich rękach od kilku miesięcy.

Ciekawe czy tak było od początku czy coś się zepsuło/zużyło/rozregulowało/moze jakiś tuning:hmm: choć jeździ jak trzeba...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, volf6 napisał(a):

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Nie sprawdzam, sprawdzałem przez jakiś czas na początku i spalanie pokrywało się dokładnie (czasami wychodziła 0,1 różnicy) z tym co pokazywał komputer. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, volf6 napisał(a):

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Oczywiście chodzi o średnie spalanie-komputer wskazuje 4,7 a przy dystrybutorze wychodzi prawie 68]

Trasy takie wokół komina-średnia prędkość na komputerku w granicach 45km/h.

 

Rozumiem gdyby to było 10% ale aż tyle?

Sprawdzone na przebiegu kilku tysięcy km, po prosu zapisuje zawsze przebieg i litry przy tankowaniu. Silnik 1.9jtd 8V 100KM. Auto stare i używane a w moich rękach od kilku miesięcy.

Ciekawe czy tak było od początku czy coś się zepsuło/zużyło/rozregulowało/moze jakiś tuning:hmm: choć jeździ jak trzeba...

 

We wszystkich autach jakie mialem, roznice nie przekraczaly 0,2-0,3 litra na 100km.

Kasuje po kazdym tankowaniu i zawsze leje do pelna w okolicach rezerwy, wiec warunki pomiarowe stabilne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nieodpowiednie opony założone.

Albo wtryski leją ;]

Mój wskazuje najczęściej więcej niż wychodzi po przeliczeniu - też w okolicy 6 :ok:

.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał(a):

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Oczywiście chodzi o średnie spalanie-komputer wskazuje 4,7 a przy dystrybutorze wychodzi prawie 68]

Trasy takie wokół komina-średnia prędkość na komputerku w granicach 45km/h.

 

Rozumiem gdyby to było 10% ale aż tyle?

Sprawdzone na przebiegu kilku tysięcy km, po prosu zapisuje zawsze przebieg i litry przy tankowaniu. Silnik 1.9jtd 8V 100KM. Auto stare i używane a w moich rękach od kilku miesięcy.

Ciekawe czy tak było od początku czy coś się zepsuło/zużyło/rozregulowało/moze jakiś tuning:hmm: choć jeździ jak trzeba...

Kiedyś spotkałem się z opinią za czasów Fiata, że spalanie liczy z liczby i czasów wtrysków. Przy mocnej korekcie to się może rozjechać. Jak masz kabel to sprawdź.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sherif napisał(a):

Kiedyś spotkałem się z opinią za czasów Fiata, że spalanie liczy z liczby i czasów wtrysków. Przy mocnej korekcie to się może rozjechać. Jak masz kabel to sprawdź.

 

Wszystko zależy od sterownika, stare (czyli np takie 1.9tdi na pompie) miały mapkę z której brane było spalanie. Pamiętam jak po którejś modyfikacji miałem spalanie wg kompa poniżej 3l a fizycznie szło ponad 6.

 

Współczesne sterowniki liczą z czasów otwarcia i powinny pokazywać precyzyjnie ale tu też mogą być rozbieżności, szczególnie po modyfikacji.

 

W BMW mam możliwość korekty wskazań +/-10%, o dziwo na 0 komputer pokazuje więcej niż w rzeczywistości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, volf6 napisał(a):

Ciekawe czy tak było od początku czy coś się zepsuło/zużyło/rozregulowało/moze jakiś tuning:hmm: choć jeździ jak trzeba...

 

Skoro nie masz od nowości to ja bym obstawiał jakąś modyfikację w sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, delco napisał(a):

A tak zupełnie z innej beczki — czy komukolwiek komputer zawyżał spalanie — A auto w rzeczywistości paliło mniej?

MI :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, delco napisał(a):

A tak zupełnie z innej beczki — czy komukolwiek komputer zawyżał spalanie — A auto w rzeczywistości paliło mniej?

 

Mam u Ciebie ignora? ;]

 

 

Tak, mi.

 

Aktualnie mam wbite w sterowniku chyba -7% żeby wskazania pokrywały się z rzeczywistością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, delco napisał(a):

A tak zupełnie z innej beczki — czy komukolwiek komputer zawyżał spalanie — A auto w rzeczywistości paliło mniej?

 

W Nissanie Primera P12, komputer potrafil mocno zawyzac, szczegolnie jak sie jezdzilo po miescie.

Jak auto stalo w miejscu, to komp nie przestawial spalania na litry/h tylko pokazywal chwilowe jako "nieskonczonosc" ;]

I srednia mocno szla w gore wtedy :hehe:

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Piotrus napisał(a):

 

Mam u Ciebie ignora? ;]

 

 

Tak, mi.

 

Aktualnie mam wbite w sterowniku chyba -7% żeby wskazania pokrywały się z rzeczywistością.

Widzisz jak się czyta to czasami łatwo coś przeoczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, delco napisał(a):

A tak zupełnie z innej beczki — czy komukolwiek komputer zawyżał spalanie — A auto w rzeczywistości paliło mniej?

 

Tak. Starsze Peugeoty tak mają - np. 307-ka przed liftem (z magistralą VAN, a nie pełnym CAN). Regularnie komp zawyżał - przy krótkich odcinkach w mieście różnica cyklicznie występująca to tak do 0,5L. A zdarzyło się i 1,5L rozbieżności. Z kolei już poliftowe 307, z reguły zaniżały spalanie względem rzeczywistego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

W Nissanie Primera P12, komputer potrafil mocno zawyzac, szczegolnie jak sie jezdzilo po miescie.

Jak auto stalo w miejscu, to komp nie przestawial spalania na litry/h tylko pokazywal chwilowe jako "nieskonczonosc" ;]

I srednia mocno szla w gore wtedy :hehe:

 

 

Dokładnie tak samo było w 307.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał(a):

Kiedyś spotkałem się z opinią za czasów Fiata, że spalanie liczy z liczby i czasów wtrysków. Przy mocnej korekcie to się może rozjechać. Jak masz kabel to sprawdź.

 

W JTD nie sprawdzi korekt, bo sterownik nie pozwala. Dopiero JTDm dawały taką możliwość. 

Albo leją wtryskiwacze, albo masz do wymiany przepływomierz. Ten akurat możesz sobie zlogować zaznaczając odpowiednie opcje w Multiecuscan albo AlfaOBD. Oczekiwana i zmierzona masa powietrza.

 

667.JPG.29467c0d19c8d360898b6a6f9e15963d.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
19 minut temu, bochumil napisał(a):

Albo leją wtryskiwacze, albo masz do wymiany przepływomierz. Ten akurat możesz sobie zlogować zaznaczając odpowiednie opcje w Multiecuscan albo AlfaOBD. Oczekiwana i zmierzona masa powietrza.

Tylko wtedy by chyba gorzej chodził a on pali dobrze i równiutko pracuje, ciąg też ma taki jak trzeba a moze i lepszy, bo trochę przykopca ale tylko przy pełnym bucie.:phi:

Przy padniętej przepływce to chyba by słabiej się zbierał?

Normę spalin ma niby Euro4 więc nie ma żadnego dpfa...

 

Te masy mają być podobne-mierzona vs docelowa?

Edytowane przez volf6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie raczej sie zgadzały wyliczenia z komputerem

a tak poza tematem

były też auta bez komputra i tam sie tylko liczyło, a w niektórych ( Trabant) to był przymus, bo wskaźnik paliwa to plastikowy bagnecik wkładany do baku.

Stare Škody ( 105/120) to miały takie pływaki w baku że w zależności od nachylenia wehikułu pokazywało albo pełny bak albo sie zapalała kontrolka od rezerwy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, volf6 napisał(a):

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Oczywiście chodzi o średnie spalanie-komputer wskazuje 4,7 a przy dystrybutorze wychodzi prawie 68]

Trasy takie wokół komina-średnia prędkość na komputerku w granicach 45km/h.

 

Rozumiem gdyby to było 10% ale aż tyle?

Sprawdzone na przebiegu kilku tysięcy km, po prosu zapisuje zawsze przebieg i litry przy tankowaniu. Silnik 1.9jtd 8V 100KM. Auto stare i używane a w moich rękach od kilku miesięcy.

Ciekawe czy tak było od początku czy coś się zepsuło/zużyło/rozregulowało/moze jakiś tuning:hmm: choć jeździ jak trzeba...

W Maździe Cx30 jest praktycznie idealnie, ale w Nissanie, to był jakiś kabaret. Co ciekawe po naprawie silnika mu się odwidziało i zamiast zaniżać zaczął zawyżać 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, volf6 napisał(a):

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Oczywiście chodzi o średnie spalanie-komputer wskazuje 4,7 a przy dystrybutorze wychodzi prawie 68]

Trasy takie wokół komina-średnia prędkość na komputerku w granicach 45km/h.

 

Rozumiem gdyby to było 10% ale aż tyle?

Sprawdzone na przebiegu kilku tysięcy km, po prosu zapisuje zawsze przebieg i litry przy tankowaniu. Silnik 1.9jtd 8V 100KM. Auto stare i używane a w moich rękach od kilku miesięcy.

Ciekawe czy tak było od początku czy coś się zepsuło/zużyło/rozregulowało/moze jakiś tuning:hmm: choć jeździ jak trzeba...

0.9tce benzyna 0.3 więcej niż komputer, LPG 1l więcej niż komputer benzyny, honda 2.0 benzyna 0.2 więcej niż komputer, LPG 1.4l więcej niż komputer. I tu w 2 sztukach, 4.4 w xc90 benzyna 0.6 więcej niż komputer, LPG 3l więcej niż komputer benzyny. Opony w rozmiarach homologowanych dla danego modelu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał(a):

W JTD nie sprawdzi korekt, bo sterownik nie pozwala. Dopiero JTDm dawały taką możliwość. 

Albo leją wtryskiwacze, albo masz do wymiany przepływomierz. Ten akurat możesz sobie zlogować zaznaczając odpowiednie opcje w Multiecuscan albo AlfaOBD. Oczekiwana i zmierzona masa powietrza.

Spoko, ale ja nie ma wtryskiwaczy ani przepływomierza :phi:.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe auto paliło tyle ile ma komputerze, po około 100kkm paliło realnie około 5% więcej, teraz przy 380kkm około 15% więcej.

Miałem Vectrę C 1.9, z ponad 60kkm spaliła niecałe 0.15l więcej jak na komputerze.

Wysłane z mojego moto g23 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój stary grat nigdy dobrze nie pokazywał. Ani na trasie ani w mieście. 

Onegdaj w trybie kapelusz mode pokazał 3,9 l a z tankowania wyszło 4,3 (trasa 350 km). W mieście pokazał 6,5 litra a wyszło 8 litrów (cały zbiornik wyjeżdżony w mieście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer mojego Mondeo pokazuje 0,5 l/100 km mniej niż w rzeczywistości. Zawsze tak było - podobno ten typ tak ma i nic z tym się nie zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, volf6 napisał(a):

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Oczywiście chodzi o średnie spalanie-komputer wskazuje 4,7 a przy dystrybutorze wychodzi prawie 68]

Trasy takie wokół komina-średnia prędkość na komputerku w granicach 45km/h.

 

Rozumiem gdyby to było 10% ale aż tyle?

Sprawdzone na przebiegu kilku tysięcy km, po prosu zapisuje zawsze przebieg i litry przy tankowaniu. Silnik 1.9jtd 8V 100KM. Auto stare i używane a w moich rękach od kilku miesięcy.

Ciekawe czy tak było od początku czy coś się zepsuło/zużyło/rozregulowało/moze jakiś tuning:hmm: choć jeździ jak trzeba...

W każdym samochodzie jaki miałem i był wyposażony w komputer pokazujący spalanie, pokazywane wyniki były średnio o 0.5 litra przyjaźniejsze niż rzeczywistość.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, torelek napisał(a):

W BMW serii E90 i F30 to jest ok. 2-4% różnicy, przy czym podobno można to "wyregulować" modyfikując jakiś tam parametr przy pomocy interfejsu diagnostycznego.

W VAGach tez mozna-sam robilem to w Yeti za pomoca OBD11 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, volf6 napisał(a):

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Oczywiście chodzi o średnie spalanie-komputer wskazuje 4,7 a przy dystrybutorze wychodzi prawie 68]

 

Civic z 2009 roku rzeczywiste spalanie większe o ok. 9% (średnia z 200 pozycji).

Yaris z 2012 roku rzeczywiste spalanie większe o ok. 6% (średnia z 50 pozycji).

Yaris z 2016 roku rzeczywiste spalanie większe o ok. 4% (średnia ze 100 pozycji).

RAV4 z 2023 roku rzeczywiste spalanie większe o ok. 1% (średnia z 15 pozycji).

 

Pomiary na podstawie tankowań od rezerwy do pełna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Artur_W_wa napisał(a):

Do tych wskazań należało by też wziąć pod uwagę na ile dokładnie jest liczony pokonany dystans. bo tu też może być mniej cukierkowo niż w rzeczywistości.

No i jeszcze na ile dokładny jest dystrybutor ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, janusz napisał(a):

No i jeszcze na ile dokładny jest dystrybutor ;]

Eee, tu to chyba są jakieś certyfikaty/wymagania :]

Kiedyś mi się nudziło i na długiej trasie porównałem wskazania licznika ze słupkami. Było podobnie co przełamanie prędkosci - 6 albo 8 %

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Artur_W_wa napisał(a):

Eee, tu to chyba są jakieś certyfikaty/wymagania :]

Kiedyś mi się nudziło i na długiej trasie porównałem wskazania licznika ze słupkami. Było podobnie co przełamanie prędkosci - 6 albo 8 %

To dziwne, bo auta pomimo zawyżonego wskazywania prędkości, dystans zwykle podają poprawny. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, janusz napisał(a):

To dziwne, bo auta pomimo zawyżonego wskazywania prędkości, dystans zwykle podają poprawny. 

Wiele aut ma homologacje na różne rozmiary kół/opon.

Przy dopasowaniu ustawień komputera do konkretnych rozmiarów kół/opon aż takiej różnicy nie powinno być, ale wystarczy, że komp ma wklepane inne, a na aucie są inne (już nie mówiąc o samym, zużyciu bieżnika).

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2024 o 12:05, delco napisał(a):

A tak zupełnie z innej beczki — czy komukolwiek komputer zawyżał spalanie — A auto w rzeczywistości paliło mniej?

i30 1.0 tgdi, średnio 0,5 L więcej niż wychodzi w Fuelio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.05.2024 o 10:25, volf6 napisał(a):

Sprawdzanie czy są duże przekłamania, bo u mnie to jakaś masakra:chory:

Oczywiście chodzi o średnie spalanie-komputer wskazuje 4,7 a przy dystrybutorze wychodzi prawie 68]

Trasy takie wokół komina-średnia prędkość na komputerku w granicach 45km/h.

 

Rozumiem gdyby to było 10% ale aż tyle?

Sprawdzone na przebiegu kilku tysięcy km, po prosu zapisuje zawsze przebieg i litry przy tankowaniu. Silnik 1.9jtd 8V 100KM. Auto stare i używane a w moich rękach od kilku miesięcy.

Ciekawe czy tak było od początku czy coś się zepsuło/zużyło/rozregulowało/moze jakiś tuning:hmm: choć jeździ jak trzeba...

 

Ja mam odwrotnie. Pokazuje 7.5, z dystrybutora wychodzi 6.5, a czasami nawet 6.0.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Wiele aut ma homologacje na różne rozmiary kół/opon.

Przy dopasowaniu ustawień komputera do konkretnych rozmiarów kół/opon aż takiej różnicy nie powinno być, ale wystarczy, że komp ma wklepane inne, a na aucie są inne (już nie mówiąc o samym, zużyciu bieżnika).

 

Różnice między homologowanymi rozmiarami to max 3%. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, grogi napisał(a):

Różnice między homologowanymi rozmiarami to max 3%. 

Ok, dodać do tego pozostałe składniki wpływające na błąd i myślę, że spokojnie 3% x2 idzie uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, grogi napisał(a):

 

Ja mam odwrotnie. Pokazuje 7.5, z dystrybutora wychodzi 6.5, a czasami nawet 6.0.. 

w dystrybutorze musiałbyś wlać pod sam korek żeby się wylewało. Takto za każdym razem inna ilość paliwa w baku będzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wujek napisał(a):

w dystrybutorze musiałbyś wlać pod sam korek żeby się wylewało. Takto za każdym razem inna ilość paliwa w baku będzie. 

 

Po każdym tankowaniu auto pokazuje identyczny zasięg. Dla mojego ględzenia powtarzalność wystarczająca.

 

 

 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wujek napisał(a):

w dystrybutorze musiałbyś wlać pod sam korek żeby się wylewało. Takto za każdym razem inna ilość paliwa w baku będzie. 

I za każdym razem będzie mu wychodzić niższe spalanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.