Skocz do zawartości

Akumulator - marka


el_guapo

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że oryginalna Varta z 01.2008 powoli dogorywa, noszę się z zamiarem wymiany jej na coś nowego.

I teraz pytanie: co w okolicach 70 Ah i prądzie rozruchowym >500 A jest teraz na topie?

Kryterium: auto ma posłużyć jeszcze ze 2 sezony zimowe, zatem wyposażanie go w kosmiczny akumulator nie ma ekonomicznego uzasadnienia.

Pod uwagę brana jest marka Kager z jakimś tam dopiskiem "by Bosch", choć ja akurat do marki z dopisku zaufania nie mam. A może swoje zainteresowanie skupić na najnormalniejszej Centrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod uwagę brana jest marka Kager z jakimś tam dopiskiem "by Bosch", choć ja akurat do marki z

> dopisku zaufania nie mam. A może swoje zainteresowanie skupić na najnormalniejszej Centrze?

Mój mechanik ostatnio zapodał nowe aku w Yarku żony z dieslem - Bosch silver - kręci jak głupi ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako że oryginalna Varta z 01.2008 powoli dogorywa, noszę się z zamiarem wymiany jej na coś nowego.

> I teraz pytanie: co w okolicach 70 Ah i prądzie rozruchowym

> Kryterium: auto ma posłużyć jeszcze ze 2 sezony zimowe, zatem wyposażanie go w kosmiczny akumulator

> nie ma ekonomicznego uzasadnienia.

> Pod uwagę brana jest marka Kager z jakimś tam dopiskiem "by Bosch", choć ja akurat do marki z

> dopisku zaufania nie mam. A może swoje zainteresowanie skupić na najnormalniejszej Centrze?

Centra to syf ok.gif bierz znowu VARTE ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie raz słyszałem opinie, że kupować akumulator z największą gwarancją. Eksploatacja po gwarancji

> jest gratisem.

Gwarancja obejmuje praktycznie trzy usterki :

-zwarcie w obwodzie

-przerwę w obwodzie

-wyciek z obudowy

Wszystkie praktycznie występują w pierwszych miesiącach uzytkowania - akumulator dostanie wibracji i ujawniają się niedoróbki na taśmie produkcyjnej, akumulatory które trafiają do reklamacji przed upływem końca gwarancji mają inne usterki które najczęściej nie podlegają gwarancji (np opad masy z powodu intensywnej eksploatacji).

Z mojego punktu widzenia nie ma co patrzeć na to czy gwarancja jest na 2 czy na 5 lat, jak ma coś wyjść to i tak wyjdzie w pierwszym roku.

>Najdłużej wytrzymują akumulatory, które były wstawiane do auta w fabryce.

Zgadza się - jest to spowodowane tym że te baterie różnią się konfiguracją płyt (nie ma potrzeby napinać się na najwyższy prąd rozruchu), do tego auto jest nowe to i jego kondycja jest dużo lepsza niż po 5 latach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pod uwagę brana jest marka Kager z jakimś tam dopiskiem "by Bosch", choć ja akurat do marki z

> dopisku zaufania nie mam. A może swoje zainteresowanie skupić na najnormalniejszej Centrze?

Do roznych aut kilka aku Akcell (lub przez jedno l) wsadzilem i najstarsze juz z 5 lat smigaja.

Produkuje to Centra, cene maja smieszna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w piątek wziłąłem Vartę Black 70 Ah. Oryginalna Varta oplowska miała 400A wg DIN. Nowa ma 640A wg normy EN czyli 395 A wg DIN. Zapłaciłem 263,50 złociszy zdawszy starą baterię. W Centry sie nie bawię bo jedna mi padła po 3 latach. A oplowskie Varty dawały radę 6 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić Moll-a z serii Kamina Start (tradycyjny z korkami ok.gif)

Dobre są też aku Norauto czyli Varta bo są w dobrej cenie i mają 3 lata gwarancji, w razie W wymieniają lub oddają kasę ok.gif

Kącikowicze polecają też Autokrafta ale tego jeszcze nie testowałem

Na pewno odradzam zakup Centry, niestety mimo iż wyrób Polski ale z jakością spadli na ryj no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w piątek wziłąłem Vartę Black 70 Ah. Oryginalna Varta oplowska miała 400A wg DIN. Nowa ma 640A

> wg normy EN czyli 395 A wg DIN. Zapłaciłem 263,50 złociszy zdawszy starą baterię. W Centry sie

> nie bawię bo jedna mi padła po 3 latach. A oplowskie Varty dawały radę 6 lat.

No właśnie oryginalna GM owa Varta już pada - zrzucam to na krótkie przebiegi, bo w II giej AH starszej o 4mce śmiga dalej.

Nie ma to jak Delcor z DU - 9 zim przepracował zanim wyzionął ducha icon_eek.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie oryginalna GM owa Varta już pada - zrzucam to na krótkie przebiegi, bo w II giej AH

> starszej o 4mce śmiga dalej.

> ...

Od samego początku robiłem krótkie przebiegi i oryginalny akumulator wytrzymał 8 lat. Teraz już mam trzeci akumulator i te ostatnie dwa, to masakra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do marek sprawdzonych przeze mnie:

1. Banner - fiat Punto 4 lata - rewelacja

2. FIAMM - Nissan Almera - 2 lata - słabo, już w drugim roku przy minus 10 słabo kręcił, auto sprzedałem

3. Topla czerwona - Seicento 900 - 4 lata, ciorany niemiłosiernie, nigdy nie ładowany, czasem na mrozie -20 cały tydzień, zawsze silnikiem kręci jak wściekły - rewelacja

4. Centra Futura - Audi A4 - 3 lata, słabo kręci, zimą trzeba podładować, od 2 roku magiczne oczko jest czarne mimo ładowania na maksa, oddany na gwarancji której nie uznano, pewnie tej zimy ten szrot nie wytrzyma ... - wcześniej był 5 letni Eurobatt i dawał radę lepiej niż centra

Same teraz będę wymieniał i kupię pewnie Autocrafta lub LOXę- tak na próbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja 2 lata temu kupiłem Bergen-a w Alcor-ze. Cena przyzwoita,

bezpośrednio z hurtowni więc świeży ...

Przeżył dwie awarie alternatora (raz ładowanie 20V -

pad regulatora, a raz brak ładowania do praktycznie całego

rozładowania) ...

Sprzedałem w dobrym stanie ...

Wg mnie najgorsze jest kilkukrotne głębokie rozładowanie.

Ponieważ w poprzednim aucie miałem wciąż jazdę z alternatorem,

to super Banner wytrzymał 3 lata (2 głębokie rozładowania),

extra Moll wytrzymał 3.5 roku (padł zimą przy -30*C)...

Tego trzeba pilnować ... No i przebiegi nie za krótkie między odpaleniami

(też długie postoje np 2 tygodnie bez odpalania)

AL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupiłem Polski Autocrafta bo miał bardzo dobre opinie i jestem zadowolony... a kosztował 1/3 tego

> co Varta Blue ....

To raczej niemożliwe jeżeli porównujesz oba akumulatory o identycznych lub bardzo zbliżonych parametrach, cen surowców nie przeskoczysz...

Varta Silver - póki co jestem zadowolony.

Jeden w JTD drugi rok jeździ, drugi niedawno kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZAP Piastów wytrzymał 8 lat bez doładowan.Produkują je jeszcze bo w sklepach nie widzę.

Sorry, ale ja już nie będę "chwalił" ZAP'a. Fabryczny faktycznie wytrzymał 8 lat. Kolejne dwa, to szroty. Nie polecam no.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ilu kierowców, tyle akumulatorów będzie.

Do tego wszystkiego dodać mogę to co mam u siebie zamontowane - BOSCH S4 60Ah 540A. Kupiony w tamtym roku jesienią.

Żadna rewelacja w sumie. Do VARTY jaką miałem wcześniej, a była to 60Ah, 600A, nawet się nie umywa.

Następnym jaki bym miał kupić, byłby JENOX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tzn. co sie z nimi dzieje?

Padają jak muchy, nie trzymają mocy, są krótkożywotne, w racie padu próbują zwalić winę na użytkownika (dobrze że miałem gwarancję i wydruk z maszynki Boscha że półroczny aku jest trupem) po mocnym ciśnięciu wymienili na nowy z tej samej serii a ten po pół roku zaczął się "pocić".

Ogólnie rzecz biorąc Centra dziś to nie jest ta Centra co była kiedyś, tak samo z ZAP Piastów.

A po za tym ja jestem zwolennikiem aku z korkami w przeźroczystych obudowach, w tej chwili takowe robi chyba hmm.gif tylko Moll z serii Kamina Start

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w lublinie miałem jenox i banner to lipa i tyle

teraz lata autopart i sie zobaczy a w osobówkach varta bo zaoszczędzić na aku można jeżeli wiadomo że sie go sprzeda ale jeżeli ma jeździć to lepiej dać jakiś z wyższej półki

znajomy ze sklepu na 12 sprzedanych centr miał 8 zwrotów z czego 7 nie uznano ze względu złego użytkowania akumulatora smile.gif

jak był maluch to aku centry w nim wytrzymał 12 lat tylko że był w ciepełku garażowym i zero elektroniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja w piątek wziłąłem Vartę Black 70 Ah. Oryginalna Varta oplowska miała 400A wg DIN. Nowa ma 640A

> wg normy EN czyli 395 A wg DIN. Zapłaciłem 263,50 złociszy zdawszy starą baterię. W Centry sie

> nie bawię bo jedna mi padła po 3 latach. A oplowskie Varty dawały radę 6 lat.

moja wchodzi już w 8 zimę auto zawsze pod chmurką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.