Skocz do zawartości

Diesel vs Benzyna vs Lpg / Fiat Tipo


cypajak

Rekomendowane odpowiedzi

22 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

NIezle, ja w C4 1.6hdi nie bylem w stanie spalic mniej niz 5.5 przy normalnej jezdzie...

 

Pytanie co to normalna jazda ;)

 

Obecny partner srednia 5.3 z 2kkm

Troche ekspresowki 120km/h

troche krajowej dynamicznie

troche kręcenia się wokół komina

 

na krajówkach 4.5l nie jest problemem zrobić 

auto dość ciężkie i aerodynamika kiosku

jadac eko udało się zejść poniżej 4

 

IMG_0560.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

NIezle, ja w C4 1.6hdi nie bylem w stanie spalic mniej niz 5.5 przy normalnej jezdzie...

To u mnie (tzn. teraz żona tym autem jeździ) w c4 1,6 hdi średnie spalanie z 10 000 km 4,6 l/100 km. Normalna jazda, żadne eko. Za to ceed kombi też z dieslem 1,6 pali litr więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze nie do konca w temacie tipo ale :

 

Sa auta gdzie lpg "nie przeszkadza"

Kola 255/55/18 w to miejsce butla lpg 70l (do zatankowania)

Do tego miejsce w bagażniku na kolo zapasowe w miejsce steropianu (przestrzen na 3rzad foteli w wersji 7os) wiec reasimujac butla + kolo zapasowe i podłoga bagaznika płaska. 

Spalanie na trasie proporcjonalne liniowo do prędkości 

100km/h 10l lpg
150km/ 15l lpg
Itp

Zasięg w trasie "500km" (dziecko i tak dłużej nie wytrzyma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, steyr napisał:

Na temat spalania to czasami nie dyskutuje, bo po prostu szkoda rozmawiać. Znam takiego co mu 1.9tdi przy 160km/h pali 4l ON:hehe: 

Jest to możliwe, ale jadąc delikatnie w trasie, gdzie średnia wypadnie 50-60 km/h.

Na autostradzie przy tego typu prędkościach i dynamicznej jeździe potrafi wziąć 2x więcej ;]

Różnica jest taka, że benzyna normalnie weźmie 7-8, a dynamicznie na autostradzie 10-12 :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rwIcIk napisał:

Jest to możliwe, ale jadąc delikatnie w trasie, gdzie średnia wypadnie 50-60 km/h.

Na autostradzie przy tego typu prędkościach i dynamicznej jeździe potrafi wziąć 2x więcej ;]

Różnica jest taka, że benzyna normalnie weźmie 7-8, a dynamicznie na autostradzie 10-12 :hehe:

Są trasy gdzie średnia wychodzi bardzo wysoka mimo że jedziemy stosunkowo wolno.Mnie raz udalo się Touranem[1,9tdi]  zrobić średnią 102km/h spalając 4,8l/100km.Ale na całej trasie [130km]nie przekroczyłem 115km/h-taki akurat mialem fart.Z powrotem było podobnie-średnia 101km/h ale spalanie już wyższe-5,1 bo zabralem 2 osoby na poklad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są trasy gdzie średnia wychodzi bardzo wysoka mimo że jedziemy stosunkowo wolno.Mnie raz udalo się Touranem[1,9tdi]  zrobić średnią 102km/h spalając 4,8l/100km.Ale na całej trasie [130km]nie przekroczyłem 115km/h-taki akurat mialem fart.Z powrotem było podobnie-średnia 101km/h ale spalanie już wyższe-5,1 bo zabralem 2 osoby na poklad.


Dosc regularnie robie srednia ponad 120 na A2-S8 w zasadzie nie przekraczajac 130-135km/h.
Trzeba tylko wybrac odpowinio czas wyjazdu, zeby bylo pusto i leciec na tempomacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Te licytacje miałyby sens gdyby dotyczyły aut wyprodukowanych przez Fiata, a najlepiej wersji silnikowych wymienionych w pierwszym poście przez autora tematu. Generalnie wybór ciężki, ale przy takich przebiegach (30 tys. rocznie) skusiłbym się raczej na diesla, zwłaszcza że frajdy może dostarczyć te 320Nm przy 1750 obr./min. Pamiętajmy, że w przypadku aut z LPG zaleca się przegląd instalacji i wymianę filtrów co 10-15 tys. km, czyli w tym przypadku 2-3 razy do roku. Reduktory i wtryskiwacze też mają swoją żywotność (średnio. 70 tys. km - 2 lata). W przypadku diesla problematyczny może być DPF, który z tego co czytam w silnikach 1.6 lubi się szybko zapełniać jeśli auto robi  typowo miejskie trasy. 

 

Poniżej link na test Tipo z wynikami spalania

http://www.test.auto.pl/testy/test-fiat-tipo-1-6-multijet-120-km-easy/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bochumil napisał:

Reduktory i wtryskiwacze też mają swoją żywotność (średnio. 70 tys. km - 2 lata).

 

w mojej skodzinie reduktor i wtryski podobno są bardzo awaryjne. niby nie dożyją do 100 tys. a popsuły się niedawno, jak wskoczyło 200 na liczniku.

przez 200 tys nie popsuło się w instalacji kompletnie nic, pomimo, ze instalka nie należy do wychwalanych. 

teraz założyłem lepsze graty, u bardzo wychwalanego gazownika i jak narazie odczuwam lepszą prace silnika i niższe spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.03.2017 o 20:10, atlantic napisał:

Jak jedziesz trasa do 120kmh to tjet 120KM pali 7,5l, więc to 7.89średniego to sobie mozna w buty wsadzić. A w mieście to już w ogóle kaplica, bo 11l bez większego problemu wciąga.

 

Czy Ty w ogóle rozumiesz skąd są te statystyki, czego dotyczą i jak je zinterpretować? ;]

Daj mi to Bravo to i 20 spalę, tylko chyba nie o to chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.03.2017 o 17:01, atlantic napisał:

Tylko to założenie jest bardzo optymistyczne, bo trzeba tjetem jeździć jak jajkiem, żeby spalił tylko 2litry więcej niż mjet. Imo bezpieczniej jest założyć około 4 litry różnicy.

Czytając ten wątek można by odnieść wrażenie, że różnica jest mniejsza niż litr ;) a tak na poważnie, zakładam spalanie w dieslu na poziomie 5,5-6 w Tjet około 7-7,5 oczywiście turbo benzyna jest dużo mniej przewidywalna w spalaniu od diesla. Moja Corsa 1.4 T spala średnio poniżej 7 litrów, ale patrząc na dane producenta to powinna spalać co najmniej 1,5 litra mniej ;) Niebawem zrobimy jej nowy soft, zobaczymy co będzie w temacie spalania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, bochumil napisał:

Masz rację. Te licytacje miałyby sens gdyby dotyczyły aut wyprodukowanych przez Fiata, a najlepiej wersji silnikowych wymienionych w pierwszym poście przez autora tematu. Generalnie wybór ciężki, ale przy takich przebiegach (30 tys. rocznie) skusiłbym się raczej na diesla, zwłaszcza że frajdy może dostarczyć te 320Nm przy 1750 obr./min. Pamiętajmy, że w przypadku aut z LPG zaleca się przegląd instalacji i wymianę filtrów co 10-15 tys. km, czyli w tym przypadku 2-3 razy do roku. Reduktory i wtryskiwacze też mają swoją żywotność (średnio. 70 tys. km - 2 lata). W przypadku diesla problematyczny może być DPF, który z tego co czytam w silnikach 1.6 lubi się szybko zapełniać jeśli auto robi  typowo miejskie trasy. 

 

Poniżej link na test Tipo z wynikami spalania

http://www.test.auto.pl/testy/test-fiat-tipo-1-6-multijet-120-km-easy/

Czyli spalanie takie jak przewidywałem - średnio około 5,5-6 l i tyle, da się tym spalić 4 z kawałkiem, ale przy spokojnej trasie w dobrych warunkach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.03.2017 o 17:56, KvM napisał:

Ci schodzą poniżej 3l. Ja też byłem w stanie zejść do takiego wyniku gdy bardzo się starałem w dobrych warunkach na trasie kilkudziesięciu km. Fachowcy od ekodrivgu są w stanie tak jechać niemal cały czas. Wynik poniżej 4l nie wymaga jakiegoś wielkiego cudowania. Normalna jazda w tempie takim jak wszystkich innych na trasie. Tyle że bez durnego siedzenia innym na zderzaku i hamowania przed każdym zakrętem. 

W moich samochodach zawsze spalałem bardzo małe jak dla ,,fachowców z AK'' ilości paliwa i potrafię jeździć oszczędnie, ale to co piszesz z całym szacunkiem to fantastyka naukowa. Spalanie w jakimkolwiek nawet najnowocześniejszym dieslu poniżej 4 litrów to wynik owszem osiągalny, ale za żadne skarby nie można tego nazwać żadną normą. Możliwe , że kierowcy mocno eko potrafią schodzić niżej, ale z pewnością nie w codziennym życiu kiedy człowiek śpieszy się do pracy czy z pracy, kiedy jeździ do niej w godzinach szczytu porannego, a wraca w godzinach szczytu popołudniowego. Pod uwagę trzeba brać wyniki spalania do osiągnięcia w realnym, codziennym życiu, a nie fantazje ;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja napisałem, że to codzienna jazda gdy człowiek się spieszy do pracy? Przecież wprost stoi, że trasa zgodnie z przepisami. Ja tak jeżdżę na co dzień. Do pracy się nie spieszę, a lwia część drogi to podmiejskie krajowki bez korków.  Jeśli ktoś mieszka pod Warszawą i codziennie musi się przez korki przebijać, to wiadomo, że takiego spalania nie osiągnie. 

Ja tez nie osiągnę jeśli są kiepskie warunki na drodze. Czy to atmosferyczne czy inne. 

 

Zresztą już dawno temu uznałem, że spieszenie się nie ma sensu. Można urwać pojedyncze minuty a ryżu jest dużo większe. 

 

Codzienna średnia, gdy niezbyt myślę o drodze i trochę jeżdżę po mieście o okolice 5l. 

No ale nie tymi najnowszymi dieslami. 

 

Natomiast zapewniam Cię, że fachowcy od ekodrivgu spokojnie są w stanie zejść poniżej 3l/100. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, KvM napisał:

Czy ja napisałem, że to codzienna jazda gdy człowiek się spieszy do pracy? Przecież wprost stoi, że trasa zgodnie z przepisami. Ja tak jeżdżę na co dzień. Do pracy się nie spieszę, a lwia część drogi to podmiejskie krajowki bez korków.  Jeśli ktoś mieszka pod Warszawą i codziennie musi się przez korki przebijać, to wiadomo, że takiego spalania nie osiągnie. 

Ja tez nie osiągnę jeśli są kiepskie warunki na drodze. Czy to atmosferyczne czy inne. 

 

Zresztą już dawno temu uznałem, że spieszenie się nie ma sensu. Można urwać pojedyncze minuty a ryżu jest dużo większe. 

 

Codzienna średnia, gdy niezbyt myślę o drodze i trochę jeżdżę po mieście o okolice 5l. 

No ale nie tymi najnowszymi dieslami. 

 

Natomiast zapewniam Cię, że fachowcy od ekodrivgu spokojnie są w stanie zejść poniżej 3l/100. 

No i o to właśnie chodzi cytuję ,,codzienna średnia, gdy niezbyt myślę o drodze i trochę jeżdżę po mieście to okolice 5 l'' , dokładnie takie spalanie w codziennej eksploatacji jest do osiągnięcia z dużą powtarzalnością i o tym ciągle pisze. W tych samych warunkach T-jet spali pewnie około 7 więc mniej więcej 2 l więcej i o tym też pisałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, KvM napisał:

Zakładając, że jednak jakiś postęp się dokonał, to uważam, że t-jeta spalił by mi w codziennej jeździe do 6l. 8 miałem jak nie umiałem jeździć, i często jeździłem jak idiota. 

Póki nie będzie w T jet wtrysku bezpośredniego to nie zejdą ze spalaniem niżej niż do tej pory, fizyki nie oszukamy. TSi palą sporo mniej, ale to dużo nowocześniejsze jednostki. Nowe TSI na pasku potrafią w cyklu mieszanym spalać w okolicach 6 i poniżej, znajomy w Octavi III 1.2 TSi 110 KM spala w cyklu mieszanym około 5,5 i to nawet zimą. Wynik jak najbardziej powtarzalny. Mam w Oplu 1.4 T z wtryskiem pośrednim, w katalogach piszą ....cuda, w rzeczywistości spala średnio około 7 litrów i to kosztem osiągów, bo skrzynia jest tak długa, że na II robię ponad 110 Km/h , a na III prawie 170 .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, bergerac napisał:

Za obrażanie kolegi

Czytamy ze zrozumieniem - autor napisał: "Kolega z pracy przymierza się do zakupu Tipo" - czyli to nie dotyczy AKowicza.

Poza tym jakie trollowanie - ankieta na HP w pełni potwierdziła moją tezę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, noras napisał:

 

Poza tym jakie trollowanie - ankieta na HP w pełni potwierdziła moją tezę.

 

Ale stary, to w ogole nie jest miarodajne. Tam kazdy wpisywal co chcial i jak chcial. Nie bralbym tego na powaznie. Nic z niej nie wynika. Nie mizna na tym bazowac.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu w tym wszystkim wychodzi zaleta lpg. Bo mając gaz nie martwisz się ekodrajwingiem  bo jeździsz tanio. Mnie to lotto czy spali 10 czy 12 litrów. Chce przyspieszyć to wciskam gaz w podłogę i tyle. Nie myślę ile spali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tomata napisał:

I tu w tym wszystkim wychodzi zaleta lpg. Bo mając gaz nie martwisz się ekodrajwingiem  bo jeździsz tanio. Mnie to lotto czy spali 10 czy 12 litrów. Chce przyspieszyć to wciskam gaz w podłogę i tyle. Nie myślę ile spali...

Widzisz ja jadąc autem z gazem teżprzejmuję się spalaniem, bo to nie o to chodzi, że mnie stać na ten gaz i 2 zł więcej na 100 km tylko raz o pewne zasady, a dwa o to, że z czasem to są pewne nawyki. Jazda zgodna z przepisami nie jest dla mnie żadną męczarnią i problemem. Choć czasem sobie pozwalam na więcej, to nie znaczy, że się muszę na co dzień męczyć. Taka jazda jest mniej stresująca i mniej męcząca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.03.2017 o 08:54, mazi napisał:

 

Trzymam kciuki, żeby nic nie wybuchło w silniku zanim nowy właściciel nie wyjedzie za bramę :-)

Koleżanka jak sprzedawała fokę turbo wybuchło w trakcie jazdy testowej... ;l

 

Nic nie wybuchło ;]

Auto obecnie do zobaczenia w Siemiatyczach :bananpapa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, KvM napisał:

Widzisz ja jadąc autem z gazem teżprzejmuję się spalaniem, bo to nie o to chodzi, że mnie stać na ten gaz i 2 zł więcej na 100 km tylko raz o pewne zasady, a dwa o to, że z czasem to są pewne nawyki. Jazda zgodna z przepisami nie jest dla mnie żadną męczarnią i problemem. Choć czasem sobie pozwalam na więcej, to nie znaczy, że się muszę na co dzień męczyć. Taka jazda jest mniej stresująca i mniej męcząca.

 

I tu masz rację :oki:

Ale z perspektywy czasu twierdzę że z każdym rokiem >25 życia wiedze spowolnienie u mnie, już nie muszę jechać na tor. Twardsze auto jest fajnie, ale tylko w trasie, na co dzień wolę komfort rotfl i mi też autem zaczęło się jeździć lepiej na wolno ,,, ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, KvM napisał:

.

Natomiast zapewniam Cię, że fachowcy od ekodrivgu spokojnie są w stanie zejść poniżej 3l/100. 

Owszem mozna, ale czy o to chodzi?

Zalezy jakie kto ma granice męki, kto ile wytrzyma bez radia, nawiewu, o klimie nie wspomne, bez ogrzewania szyby,lusterek i co tam jeszcze sie uzywa.

Aaa..no i  ile kto da rade jechac 60-70kmh.

Wiecie co?

Ja dziś spaliłem ok 400 kcal bo przyjechalem rowerem do pracy. 12 km, rześko o poranku i zamierzam krecic jak tylko bede mogl. To jest eko dopiero :)

A ze to moja pasja to dodatkowa radość.

 

A co do spalania, wystarczy pojemnosc o 20% nizsza i juz 1,5 l sie urywa

Dacia Logan MCV 1.5 85KM, miasto to i 5 mozna, trasa do 110kmh  pewnie podobnie ale zapakowana po dach, srednia V 148kmh  ze 185km dystansu  i spalanie 8,6 :)) ale w d...e mialem eko, celem byla herbata o 21.15

Silniki 1,5-1,6 uwazam, ze spalanie beda mialy podobne, zalezne od producenta silnika

HDI malo pala, dci tez, mjtd...chyba wiecej nieco.

Znajomy w scenicu  z 2005 roku 1,9dCi 120KM zapakowany po dach nad morze wykrecil 4,7  glownie DK, ja gazu w 1,5 mialem 9l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, fanlan napisał:

Owszem mozna, ale czy o to chodzi?

Zalezy jakie kto ma granice męki, kto ile wytrzyma bez radia, nawiewu, o klimie nie wspomne, bez ogrzewania szyby,lusterek i co tam jeszcze sie uzywa.

Aaa..no i  ile kto da rade jechac 60-70kmh.

Wiecie co?

Ja dziś spaliłem ok 400 kcal bo przyjechalem rowerem do pracy. 12 km, rześko o poranku i zamierzam krecic jak tylko bede mogl. To jest eko dopiero :)

A ze to moja pasja to dodatkowa radość.

 

A co do spalania, wystarczy pojemnosc o 20% nizsza i juz 1,5 l sie urywa

Dacia Logan MCV 1.5 85KM, miasto to i 5 mozna, trasa do 110kmh  pewnie podobnie ale zapakowana po dach, srednia V 148kmh  ze 185km dystansu  i spalanie 8,6 :)) ale w d...e mialem eko, celem byla herbata o 21.15

Silniki 1,5-1,6 uwazam, ze spalanie beda mialy podobne, zalezne od producenta silnika

HDI malo pala, dci tez, mjtd...chyba wiecej nieco.

Znajomy w scenicu  z 2005 roku 1,9dCi 120KM zapakowany po dach nad morze wykrecil 4,7  glownie DK, ja gazu w 1,5 mialem 9l

Logan MCV 1.5 Dci 85 KM spokojna autostrada tak do 100-110 km/h około 4,4 l , jadąc 140-150 końcowy wynik 5,2. Twingo II DCi 65 KM, jazda w cyklu mieszanym zwykle poniżej 5 l, autostrada 140-160 km/h ....7,5 l z uwagi na krótką skrzynie. Silnik po sofcie, obecnie 82 KM 189 Nm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.03.2017 o 08:44, mazi napisał:

Jak masz auto z wnęką na pełnowymiarowe koło 17"

co to znaczy pełnowymiarowe kolo 17"?

bo nie wiem czy raczej 215/50/17 czy może 265/65/17 ?

bo w to drugie zgadza się większa butla wejdzie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, delco napisał:

co to znaczy pełnowymiarowe kolo 17"?

bo nie wiem czy raczej 215/50/17 czy może 265/65/17 ?

bo w to drugie zgadza się większa butla wejdzie....

 

Dzizas kurrr... to znaczy, że masz wnękę pod pełne koło, a nie dojazdówkę przy której wnęka jest płytka.

215/50R17 po zewnątrz jest identyko jak 235/45R17 i w taką wnękę wchodzi 72l brutto, a nawet 81l brutto.

W ten walec co wyżej wskazałeś to wejdzie pewnie jeszcze więcej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, mazi napisał:

 

Dzizas kurrr... to znaczy, że masz wnękę pod pełne koło, a nie dojazdówkę przy której wnęka jest płytka.

215/50R17 po zewnątrz jest identyko jak 235/45R17 i w taką wnękę wchodzi 72l brutto, a nawet 81l brutto.

W ten walec co wyżej wskazałeś to wejdzie pewnie jeszcze więcej. 

Ale widzisz róznice pomiędzy rozmiarami które podałem? to 215/50/17 to rozmiar do któregoś Volvo... a ten drugi to jakaś "terenowa" Kia...

czyli mówisz że do wneki przy kole 215/5017 wchodzi nawet 81 brutto ? - tyle ze firma stako chyba o tym nie wie bo upiera sie że zbiornik o sr 650 mm u wysokości 220 mm ma pojemnośc 55 litrów brutto...

a po wpisaniu w "selektor zbiorników" założeń wysokośc 220 mm srodnica 650 mm i minimalna pojemnośc 70 litrów - wyrzuca info  - "brak produktów"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pepcio napisał:

Logan MCV 1.5 Dci 85 KM spokojna autostrada tak do 100-110 km/h około 4,4 l , jadąc 140-150 końcowy wynik 5,2.

jadac 140-150 to srednia czy....raz na 100km kilometr z taka predkoscia??

Bo jesli srednia taka to zartujesz chyba ze 5,2 wynik koncowy?

A 100 kmh na A4...wolne zarty, prawie jak wyscig tirow:) to dopiero nuuuda.

 

Ja na A4 jade 120-130 bo to  w miare spokojne kulanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, delco napisał:

Ale widzisz róznice pomiędzy rozmiarami które podałem? to 215/50/17 to rozmiar do któregoś Volvo... a ten drugi to jakaś "terenowa" Kia...

czyli mówisz że do wneki przy kole 215/5017 wchodzi nawet 81 brutto ? - tyle ze firma stako chyba o tym nie wie bo upiera sie że zbiornik o sr 650 mm u wysokości 220 mm ma pojemnośc 55 litrów brutto...

a po wpisaniu w "selektor zbiorników" założeń wysokośc 220 mm srodnica 650 mm i minimalna pojemnośc 70 litrów - wyrzuca info  - "brak produktów"...

 

81l to ten zbiornik dokładnie:

http://allegro.pl/ztw-polmocon-zbiornik-81l-650-300-stako-650-300-i6757334328.html

Niedawno dowiedziałem się o nim, do tej pory sądziłem, że max co wchodzi to Bormech 72l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, mazi napisał:

 

81l to ten zbiornik dokładnie:

http://allegro.pl/ztw-polmocon-zbiornik-81l-650-300-stako-650-300-i6757334328.html

Niedawno dowiedziałem się o nim, do tej pory sądziłem, że max co wchodzi to Bormech 72l

tak podchodząc to istotnie wejdzie....wybacz zalozyłem ze piszemy zarówno o srednicy jak i o wysokości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fanlan napisał:

jadac 140-150 to srednia czy....raz na 100km kilometr z taka predkoscia??

Bo jesli srednia taka to zartujesz chyba ze 5,2 wynik koncowy?

A 100 kmh na A4...wolne zarty, prawie jak wyscig tirow:) to dopiero nuuuda.

 

Ja na A4 jade 120-130 bo to  w miare spokojne kulanie

Nie no średnia to nie jest, zwyczajnie jechałem około 900 km w jedną stronę z DE , jak jechałem zwykle do 110 ot tak w nocy na spokojnie to sporo poniżej 5 , jak już wracałem i przez dłuższy czas bywało po 140 czasami więcej to końcowe wyszło coś 5,2 o ile pamiętam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Pepcio napisał:

Logan MCV 1.5 Dci 85 KM spokojna autostrada tak do 100-110 km/h około 4,4 l , jadąc 140-150 końcowy wynik 5,2. Twingo II DCi 65 KM, jazda w cyklu mieszanym zwykle poniżej 5 l, autostrada 140-160 km/h ....7,5 l z uwagi na krótką skrzynie. Silnik po sofcie, obecnie 82 KM 189 Nm. 

 

No nie wiem. Kilka razy jechałem Peugeotem TEPEE z 1.6 90KM, to na autostradzie utrzymując prędkość 130-140 średnie wychodziło 7 litrów, więcej niż w OII 2.0 TDI 140KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, kartonik napisał:

 

No nie wiem. Kilka razy jechałem Peugeotem TEPEE z 1.6 90KM, to na autostradzie utrzymując prędkość 130-140 średnie wychodziło 7 litrów, więcej niż w OII 2.0 TDI 140KM.

Bo to nie sa silniki autostradowe.

Owszem miasto, podmiejskie drogi, jakies DK, tak aby 70-100 to wowczas fakt ok 5 spali. Koelga Loganem MCV jechal  wroclaw nowa sol to wyszlo mu 4,2 ale mowil, ze kazde musniecie gazu bylo poprzedzone analiza zasadnosci. No i zero wyprzedzania:) Umeczyl sie ze nigdy wiecej nie chcial tego powtarzac.

No ale jak ktos lubi za TIREM 300km kulac niech kula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Pepcio napisał:

Nie no średnia to nie jest, zwyczajnie jechałem około 900 km w jedną stronę z DE , jak jechałem zwykle do 110 ot tak w nocy na spokojnie to sporo poniżej 5 , jak już wracałem i przez dłuższy czas bywało po 140 czasami więcej to końcowe wyszło coś 5,2 o ile pamiętam. 

To zaden wyczyn. Ja wroclaw-drezno-wioski przy dreznie-wroclaw, tak ok 600km MJTD 1,9 wychodzi mi 5,3-5,4 najczesciej. Jazda 110-130 , miejscami i 170 a srednia wychodzi ok 100kmh.

Jazda wolniejsza croma to niestety meka panska jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, fanlan napisał:

To zaden wyczyn. Ja wroclaw-drezno-wioski przy dreznie-wroclaw, tak ok 600km MJTD 1,9 wychodzi mi 5,3-5,4 najczesciej. Jazda 110-130 , miejscami i 170 a srednia wychodzi ok 100kmh.

Jazda wolniejsza croma to niestety meka panska jak dla mnie.

Dużo niżej Cromą nie zejdziesz z tym silnikiem, ja swoją jadąc spokojnie, ale w miarę ,,normalnie'' czyli bez męczarni tak do 110 km/h zszedłem do 5,1 niżej nigdy. Oczywiście ,,męcząc przysłowiową bułę'' dało by się jeszcze coś urwać bez radia, świateł itp ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, kartonik napisał:

 

No nie wiem. Kilka razy jechałem Peugeotem TEPEE z 1.6 90KM, to na autostradzie utrzymując prędkość 130-140 średnie wychodziło 7 litrów, więcej niż w OII 2.0 TDI 140KM.

Tepee jednak ma aerodynamikę kiosku. 308 na autostradzie robię wynik 5.5 litra z tym samym silnikiem 1.6 HDI.

(średnia na kompie z 9999km: 5.6 litra, 40% 'A', 40% miasto, 20% DK)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo żyje, turbo pije i tyle o uturbionych benzynach :) 

 

U mnie średnia z kompa 10,8l. Poprzedni właściciel uzyskiwał jakiś 8,5l  (przez 84000km) ale latał między Krakowem a innymi większymi miastami.

 

A po mieście od tankowania do tankowania... 11-12l/100km :)

 

Auto spali to co ma spalic w zależności od stylu jazdy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28 marzec 2017 o 12:17, Pepcio napisał:

Dużo niżej Cromą nie zejdziesz z tym silnikiem, ja swoją jadąc spokojnie, ale w miarę ,,normalnie'' czyli bez męczarni tak do 110 km/h zszedłem do 5,1 niżej nigdy. Oczywiście ,,męcząc przysłowiową bułę'' dało by się jeszcze coś urwać bez radia, świateł itp ;) 

Fizyki nie oszukam bo:

1600 kg trzeba wprawic w ruch

Opony 225  to juz troche jest

silnik 1.9 to nie 1.6 czyli jakies 20% wieksza pojemnosc

Aerodynamika....

Ale za to komfort.....wyglad jak dla mnie warte  przepalu:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.03.2017 o 10:47, Pepcio napisał:

Póki nie będzie w T jet wtrysku bezpośredniego to nie zejdą ze spalaniem niżej niż do tej pory, fizyki nie oszukamy. TSi palą sporo mniej, ale to dużo nowocześniejsze jednostki. Nowe TSI na pasku potrafią w cyklu mieszanym spalać w okolicach 6 i poniżej, znajomy w Octavi III 1.2 TSi 110 KM spala w cyklu mieszanym około 5,5 i to nawet zimą. Wynik jak najbardziej powtarzalny. Mam w Oplu 1.4 T z wtryskiem pośrednim, w katalogach piszą ....cuda, w rzeczywistości spala średnio około 7 litrów i to kosztem osiągów, bo skrzynia jest tak długa, że na II robię ponad 110 Km/h , a na III prawie 170 .......

 

Jaki sens porównywać paździerz TSI z T-Jet? Przynajmniej T-Jet i MultiAir mają pośredni wtrysk paliwa, który nie rodzi problemów, które nie są obce TSI/TFSI. Kwestię trwałości i jakości silników pomijam, zorientowani w temacie wiedzą jak to wygląda i nikt zorientowany TSI/TFSI nie weźmie - ogólnie nowoczesne, że aż strach się bać. Do tego żeby uniknąć nagaru na zaworach już są stosowane dodatkowe wtryski pośrednie... Co do "nowoczesnych" rozwiązań, to producent TSI/TFSI może co najwyżej zdmuchiwać z MultiAir (niejako następca T-Jet) kurz, bo gdyby w swoich paździerzach wrzucili moduł MA, to nie wiem jak daleko ten TSI by ujechał. Znając powszechne informacje dotyczące tego nowoczesnego wynalazku TSI różnie mogło by być... :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.03.2017 o 08:45, krowka napisał:

 

Jaki sens porównywać paździerz TSI z T-Jet? Przynajmniej T-Jet i MultiAir mają pośredni wtrysk paliwa, który nie rodzi problemów, które nie są obce TSI/TFSI. Kwestię trwałości i jakości silników pomijam, zorientowani w temacie wiedzą jak to wygląda i nikt zorientowany TSI/TFSI nie weźmie - ogólnie nowoczesne, że aż strach się bać. Do tego żeby uniknąć nagaru na zaworach już są stosowane dodatkowe wtryski pośrednie... Co do "nowoczesnych" rozwiązań, to producent TSI/TFSI może co najwyżej zdmuchiwać z MultiAir (niejako następca T-Jet) kurz, bo gdyby w swoich paździerzach wrzucili moduł MA, to nie wiem jak daleko ten TSI by ujechał. Znając powszechne informacje dotyczące tego nowoczesnego wynalazku TSI różnie mogło by być... :P 

Nie będę się sprzeczał, każdy swoje chwiali. TSi zwłaszcza te nowsze to bardzo udane silniki, jeździ tego pewnie dziesiątki razy więcej niż Fiatowskich T-jet czy Multiair więc i statystycznie problemów jest więcej, generalnie jednak ludzie sobie chwalą. Wydaje mi się, że Twoja wiedza na temat TSI/TFSI zatrzymała się parę lat wstecz, ludzie kupują te silniki ze świadomego wyboru, całe floty na tym jeżdżą i nigdzie jakiś dramatów nie widać. Jakoś patrząc po wynikach sprzedaży to raczej Fiat może ,,zdmuchiwać'' kurz z produktów koncernu VAG-a używanie takich porównań  w drugą stronę przypomina mi bardziej liste pobożnych życzeń ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Pepcio napisał:

Nie będę się sprzeczał, każdy swoje chwiali. TSi zwłaszcza te nowsze to bardzo udane silniki, jeździ tego pewnie dziesiątki razy więcej niż Fiatowskich T-jet czy Multiair więc i statystycznie problemów jest więcej, generalnie jednak ludzie sobie chwalą. Wydaje mi się, że Twoja wiedza na temat TSI/TFSI zatrzymała się parę lat wstecz, ludzie kupują te silniki ze świadomego wyboru, całe floty na tym jeżdżą i nigdzie jakiś dramatów nie widać. Jakoś patrząc po wynikach sprzedaży to raczej Fiat może ,,zdmuchiwać'' kurz z produktów koncernu VAG-a używanie takich porównań  w drugą stronę przypomina mi bardziej liste pobożnych życzeń ;) 

Coś mi się wydaje, że Twoja wiedza na temat fiatów zatrzymała się parę, żeby nie powiedzieć paręnaście lat wstecz ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.