AkuQ Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > w sumie to skad wiesz, ze litr, zrobiles nia 15 tysiecy? Przeczytaj watek to się dowiesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > A z czym? > Ktoś, kto posiada odrobinę wiedzy motoryzacyjnej, nie używa tego określenia . > Czyli kupując na przykład wspomniane w wątku "obok" nowe Megane RS do upalania mam się liczyć z > dolewkami oleju między wymianami i w serwisie powiedzą mi, że to jest "normalka"? proszę Ciebie, bo wyciągnę Twoje posty z FL-a o tym jak Twój silnik ledwo zipał przy przebiegu ledwo wyżej 100 tyś km Z tego wniosek, że Twój silnik to musiał być kibel na maxa wyeksploatowany, a są tacy ktorym pukło i 400 tyś. km i 1/2 problemów Twoich z silnikiem nie zaznali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > W sumie to żaden Fiat mi nigdy nie brał litra na 15k ale nawet jakby to to jest chyba rozsądne > spalanie i bym się nie przejmował. Przecież teraźniejsze wynalazki to i litra na 1000 potrafią > wziąć. To sobie kup 1.4 16v od Fiata, ale nie t-jeta to na 10tkm zobaczysz i 2. litry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > W tradycyjnych pojazdach ludzie też nie sprawdzają i większość jeździ na minimum lub poniżej. Nie > da się zrobić zabezpieczenia na ludzką ignorancję U mnie w robocie koleś jeździ starym polo, takie niby kombi 3D (swoją drogą zawsze mi się bardzo podobał ). Odpala i jedzie, słyszę truuu... i myślę "dolej oleju do silnika!". I wiesz, że od czasu do czasu jedzie gładko . To jest taka akustyczna sygnalizacja za niskiego poziomu oleju w silniku i kierowca od razu wie, że musi dolać . To jest chyba nawet lepsze od kontrolki na desce, bo tą póki auto jedzie większość ignoruje , tym bardziej, że tylko pomarańczowa . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KA_pl Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Pany, powiedzcie mi bo ze mnie handlarz przebrzydły i mogę być nieobiektywny...Mam w posiadaniu > octavię, no i przyjechali potencjalni kupujący, rodzinka, ale zwołali sobie pomagiera w > postaci "znawcy-doradzacza" no i samochód mu się spodobał, ale nie podobało mu się 3 > rzeczy-zabezpieczenie szwów pod tapicerką w bagażniku, wysoko biorące sprzęgło i > najważniejsze-powiedziałem, że samochód bierze litr oleju na 15000km. Samochód wylądował u > lakiernika i potem u mechanika, lakiernik potwierdził moje słowa (pokazałem co i gdzie było > malowane, żadnego kitu na samochodzie), i zaśmiał się na to zabezpieczenie, bo powiedział, że > należy się cieszyć że takie jest, o jest to ori zabezpieczenie VAGa. > No ale doradzaczowi nie pasowało branie oleju, bo jego samochód nie bierze i zna skodę co też nie > bierze, no i teraz weźcie mnie poprawcie jeśli się mylę, litr na 15 tyś km w samochodzie co > większość jeździł po mieście to wg mnie znak równości można postawić, że praktycznie nie > bierze, a z pewnością nie jest to dużo. Co Wy na to?Samochód ma 14 lat i prawie 190 tys oryg > przebiegu. > Jak słyszę takie akcje, że to dużo itd, to mam wrażenie, że tacy ludzie z kosmosu przylatują...a > może sam jestem kosmitą? > Lakiernik zapytał się który rok i jaka cena, podsumował, że ciężko by samochód lepiej wyglądał i > nakazał brać i się nie zastanawiać. > Ile Wasze wozidła biorą? 1l na 15 tys. to jeszcze nic, różnica między minimum a maksimum na bagnecie jest pewnie większa. Część osób mogłaby powiedzieć, że silnik nie bierze go wcale, jeżeli nie mają nawyku otwierania maski i sprawdzania stanu oleju a komputer nie wizualizuje ubytków oleju w silniku, tylko np. alarmuje przy spadku poniżej minimum. Nawet gdyby brał go 2x tyle to jeszcze też jakiejś tragedii by nie było - piszcząc na ogólnie. Ale zgłębiając bardziej temat można ustalić, że np. 2-3l na 15 tys. km dla silnika x to już dużo i coś się pewnie zaczyna z nim źle dziać a dla y to jeszcze jest norma i naprawa niewiele na tym polu zmieni oprócz zmiany stanu portfela. Na zużycie oleju będzie też miał pewien wpływ styl jazdy, warunki, w których auto będzie użytkowane, poziom odparowalności oleju, jego lepkość, użyte komponenty/technologia do jego produkcji, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Trzeba im było w komplecie jakiego diesla w DPF sprzedać i zalecić jadę w mieście na krótkich odcinkach nie zważając na wypalanie. Bilans by im się zrównał a może jeszcze by zarobili na oleju Opel Z18XE brał olej mniej więcej od 1 do 2 L pomiędzy wymianami czyli 15kkm. Uzależnione to było od tego jak bardzo się uważam to za normę. Silnik jeździ dalej w rodzinie i nie chce się zepsuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Trzeba im było w komplecie jakiego diesla w DPF sprzedać i zalecić jadę w mieście na krótkich > odcinkach nie zważając na wypalanie. Bilans by im się zrównał a może jeszcze by zarobili na > oleju > Opel Z18XE brał olej mniej więcej od 1 do 2 L pomiędzy wymianami czyli 15kkm. Uzależnione to było > od tego jak bardzo się uważam to za normę. Silnik jeździ dalej w rodzinie i nie chce się > zepsuć To doradzaczowi nie pasowało, klientom się samochód podobał, tym bardziej, że przesiadka dotyczy z Mazdy 5 w dieslu, gdzie poszły wtryski, dwumasa i problemy z dpfem, jak się podliczyli, to usunięcie usterek wyniosłoby tyle co ten samochód teraz. Wyleczyli się z diesli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Brata 1.6 8v również nic nie bierze. Mój 1.6 8v w tamtym roku przed sylwestrem potrafił wziąć na trasie KTW-WRO i z powrotem tak na oko jakieś 0,8L . Po wymianie pierścieni i paru innych niedrogich dupereli przez ostatnie 30kkm dolałem z 1,5L, a może nawet mniej . Swoją drogą nie wiem nawet czy pytałbym sprzedającego handlarza czy auto które sprzedaje bierze olej- przecież on może wiedzieć w tym temacie tyle co ja jako kupujący i trzeba samemu szukać przesłanek co do brania oliwy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Nawet w nowym aucie, może się zdarzyć, że trzeba dolać oleju. Jak dla mnie normalna sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Swoją drogą nie wiem nawet czy pytałbym sprzedającego > handlarza czy auto które sprzedaje bierze olej- przecież on może wiedzieć w tym temacie tyle > co ja jako kupujący i trzeba samemu szukać przesłanek co do brania oliwy . Ale wiesz co, to chyba potwierdza się to jak mocno klienci lubią być robieni w wała, pytają i oczekują pewnej, zdecydowanej odpowiedzi, ze nic nie bierze i nagle ktoś słyszy, że jednak ten egzemplarz bierze. Robi i stwierdza, że silnik jest bee bo on zna ten tego, że nie bierze. Tacy ludzie jadąc oglądać już chyba mają pakiet pytań i gotowych odpowiedzi na nie, które chcą usłyszeć i teraz jak większość ich usłyszą, to kupują towar, nieważne czy są prawdziwe czy nie taka abstrakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 dlatego wolę opędzić auto handlarzowi niż z idiotami się użerać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > To doradzaczowi nie pasowało, klientom się samochód podobał, tym bardziej, że przesiadka dotyczy z > Mazdy 5 w dieslu, gdzie poszły wtryski, dwumasa i problemy z dpfem, jak się podliczyli, to > usunięcie usterek wyniosłoby tyle co ten samochód teraz. Wyleczyli się z diesli. No to trafili na kumulację... Octa z 1,6 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 1.8 TSI 2011, 44 kkm - bierze ok 0,2l na 1000 km ... pogon tego speca w cholere Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > 1.8 TSI 2011, 44 kkm - bierze ok 0,2l na 1000 km ... pogon tego speca w cholere Nie irytuje Cie takie spalanie w praktycznie nowym aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > 1.8 TSI 2011, 44 kkm - bierze ok 0,2l na 1000 km ... pogon tego speca w cholere Praktycznie nowe Gofry i Pastuszki z 1.4TSI zjadają w granicach 1-2l na 15kkm... zależnie jak są poganiane. Także ten 1l/15kkm w starym autku to praktycznie żadne zużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Nie irytuje Cie takie spalanie w praktycznie nowym aucie? przed naprawa gwarancyjna bral nawet 1l na 1000 .... denerwowalo ale juz przestalo, raz na dwa miesiace moge dolac, mnie mam z tym problemy ... rywalizacja na wydluzone okresy miedzyprzegladowe robi swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Octavia z przebiegiem 390 000, olej 5w50, nie caly litr na 10 000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > No to trafili na kumulację... No niestety > Octa z 1,6 ? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Kompresja spada, osiągi też. Luzy się powiększają, konsumpcja oleju rośnie - koniec zbliża się > nieubłaganie... U mnie branie oleju - jak depnę - osiąga 1l na 1000km Poniżej 1l / 2000km nie schodzę. Kompresja jest książkowa. Osiągi w normie. Praca silnika bez zastrzeżeń. Zrobiłem tak już jakieś 35.000km przez 2,5 roku. Jedyną przyczyną tego brania są wadliwe pierścienie zgarniające. Branie oleju bynajmniej nie musi oznaczać rychłego końca silnika. PS. Pierścieni nie wymieniam, bo za koszt remontu kupię oleju na kolejne 400.000 km przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wicia Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > No niestety > Tak ja już się rozglądam za jakimś wolnossakiem. Diesle są fajne ale za duże ryzyko fackupu Takim 1,6 to eksploatacja bezproblemowa - tego oleju mogliby cysternę kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 12 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Takim 1,6 to eksploatacja bezproblemowa - tego oleju mogliby cysternę kupić No chcieli benzynę, tanią i żeby tanie naprawy były, budżet do 10k, lepiej chyba się nie da...Tym bardziej, że wyposażenie też niczego sobie bo nawet grzane zydle ma, więc funkcjonalności nowoczesnych samochodów im nie zabraknie. Samochód wrzucony na giełdzie, można popatrzeć, tu nie linkuję bo Liwek mnie nie lubi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > U mnie branie oleju - jak depnę - osiąga 1l na 1000km > Poniżej 1l / 2000km nie schodzę. > Kompresja jest książkowa. Osiągi w normie. Praca silnika bez zastrzeżeń. > Zrobiłem tak już jakieś 35.000km przez 2,5 roku. > Jedyną przyczyną tego brania są wadliwe pierścienie zgarniające. > Branie oleju bynajmniej nie musi oznaczać rychłego końca silnika. > PS. > Pierścieni nie wymieniam, bo za koszt remontu kupię oleju na kolejne 400.000 km przebiegu Toyota? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Od 10 lat w żadnym z trzech turbodiesli nie zastanawiałem się czy samochód bierze olej czy nie bierze. Astra II - wymiany co 30 kkm, Fordy co 20 kkm. Czerwona lampka się nie zapalała, a silniki do dziś bezawaryjnie jeżdżą (auta poszły do rodziny). Więc po co sobie zawracac głowę ? Jak byłem młodszy to się bawiłem w takie rzeczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
moonwalker Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Ile Wasze wozidła biorą? empirycznie: Pug 2.2 benzyna: wymiana co 15 tys km: dolewka ok. 0.5L przy c. 14tys. Oleju zaczyna ubywać po 10tys od wymiany. Fiat 2.0 benzyna: przy spokojnej jeździe 0.5L na 5tys, przy deptaniu 1L na 1tys. km Civic 1.8S: zużycie niezauważalne mimo ostrzeżenia na osłonie słonecznej kierowcy: Micra 1.4 benz. j.w. Astra II 1.7 CDTI: 1L na 15tys.km więcej grzechów nie pamiętam FIAT 126p: po awarii pompy paliwa przybyło 2 litry w układzie smarowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > W przypadku Alfy gość padłby na zawał, instrukcja podaje dopuszczalne zużycie 1l/1000km u mnie podaje jeszcze większe. a dolewam średnio litr pełnego syntetyka na 3 - 4 tys km w zależności od warunków jazdy. Tyle paliła odkąd ją kupiłem z tym że w miarę upływu km coraz mniej pali. Licznik pokazuje teraz 275000km ale kto wie czy nie powinno 2x tyle...... Tylko ja pamietam ze mam turbobenzynę bardzo luźno spasowaną (co nie sprzyja małemu spalaniu oleju za to zapobiega kłopotom przy wyciskaniu ponad2x tyle co przewidział producent w serii. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > oczywiście bo zaczyna produkować OK, to narazie śpię spokojnie, jak zacznie produkować to wtedy będę sie martwił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zdeniu Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 Miałem klienta - Mondeo 2.0 PB. Od wymiany do wymiany jakieś 5 czy 6 litrów. Wymieniany miał 3 razy katalizator. Przebieg. Ok 300.000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > Ile Wasze wozidła biorą? Nigdy nie wymieniałem oleju po 15k km zawsze co 10k. Żaden samochód poza Stilo 1.8 nie brał oleju. Fiacik wciągał 0.5l na 1000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 12 Października 2014 Udostępnij Napisano 12 Października 2014 > bierze, a z pewnością nie jest to dużo. Co Wy na to?Samochód ma 14 lat i prawie 190 tys oryg > przebiegu. > Jak słyszę takie akcje, że to dużo itd, to mam wrażenie, że tacy ludzie z kosmosu przylatują...a > może sam jestem kosmitą? > Lakiernik zapytał się który rok i jaka cena, podsumował, że ciężko by samochód lepiej wyglądał i > nakazał brać i się nie zastanawiać. > Ile Wasze wozidła biorą? Nie pokazałeś instrukcji? Tam są podane ilości oleju ile dany silnik może zużywać, zapewne ten litr się mieści. Dla mnie 1-2 jak najbardziej jest akceptowalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Trzy moje samochody nie brały oleju (nie było potrzeby dolewać przez cały okres między wymianami) i sprzedałem je za bezcen. Dwa brały i też sprzedałem je za bezcen. A co do normy. Uważam, że rozsądne jest jeśli przez 15 tys. ubywa około 1-1.5 l. ...chyba, że ktoś jeździ "ostro". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Kurde, ten mój Opel to jakiś dziwny jest. Astra II 98' z X18XE1 z przebiegiem lekko ponad 260tys i > od wymiany do wymiany (co 15tys) dolewam może z 0,5L. Mam zacząć się martwić? Miałem astrę z 97go z silnikiem X15XEL, piła olej wiadrami. Przy przebiegu 1000tyś. wlewałem do niej 3/4 litra na każde 1000km. Następna astra z 2004go z silnikiem Z16XE od wymiany do wymiany nie ubywało na bagnecie do przebiegu 65tyś, potem sprzedałem. Obecna avensis do 55 tyś nie ubywało na bagnecie (olej mobil 5W50). potem zmieniłem na 5W30 i przez 15 tyś upiła jakieś 1.5L. Teraz przy przebiegu 77 tyś zużycie jest podobne, ok 100ml na 1000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Tak zwane "branie oleju" jest podstawowym > czynnikiem świadczącym o zużyciu silnika w samochodzie, więc nie ma się co dziwić, że > kupujących najbardziej to interesuje! Tym bardziej, że nie widać tego gołym okiem przy > zakupie. Taa a limit producenta jaki? Jak bierze 1L pomiedzy wymiananmi w 14 letnim samochodzie to zle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 ee tam...moje v40 T4 brało litr na 1kkm dopóki nie wymieniłem odmy...i nagle jak ręką odjął... generalnie 1l między wymianami to jest nic... powiem więcej...jakbym musiał dolać między wymianami więcej niż 1l (jedną butelkę) to bym szukał przyczyny...a to oznacza, że mógłby w sumie zeżreć nawet i 3l oleju między wymianami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Kompresja spada, osiągi też. Luzy się powiększają, konsumpcja oleju rośnie - koniec zbliża się > nieubłaganie... W astrze ubywało 4/3 litra na tysiąc a kompresja była książkowa, i co powiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > A jak kupią, to co ile mają sprawdzać stan oleju? Albo inaczej - mam teraz dwa nowe samochody i > nawet nie wiem gdzie jest bagnet od oleju . No to sprawdź, bo może okazać się, że od wymiany do wymiany zużywa od max do min, a Ty nawet nie wiesz A biorac pod uwagę apetyt na olej nowych FSI i TFSI to co? Są zużyte już w fabryce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Kompresja spada, osiągi też. Luzy się powiększają, konsumpcja oleju rośnie - koniec zbliża się > nieubłaganie... Guzik prawda. W Toyotach VVTI kompresja jest wzorcowa, a silnik potrafi brać 1 lub 2 l oleju / 1000 km. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 jak w volvo mi uciekał 1l/1kkm to nie mogłem znaleźć gdzie...nie dymił, kompresja idealna, na hamowni wypluł tyle ile miał wypluć...ale na pewno to już padło było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > jak w volvo mi uciekał 1l/1kkm to nie mogłem znaleźć gdzie...nie dymił, kompresja idealna, na > hamowni wypluł tyle ile miał wypluć...ale na pewno to już padło było No wg tego znawcy od skody to padaka i paździerz był. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Miałem astrę z 97go z silnikiem X15XEL, piła olej wiadrami. Przy przebiegu 1000tyś. wlewałem do > niej 3/4 litra na każde 1000km. Ojciec miał Renówkę 19, która piła 1 litr na 250 km. Skończyło się na wymianie silnika. Następna astra z 2004go z silnikiem Z16XE od wymiany do > wymiany nie ubywało na bagnecie do przebiegu 65tyś, potem sprzedałem. > Obecna avensis do 55 tyś nie ubywało na bagnecie (olej mobil 5W50). potem zmieniłem na 5W30 i przez > 15 tyś upiła jakieś 1.5L. Teraz przy przebiegu 77 tyś zużycie jest podobne, ok 100ml na > 1000km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 jakbym wiedział to bym nie męczył się przez 3 lata tylko szybko sprzedał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > ee tam...moje v40 T4 brało litr na 1kkm > dopóki nie wymieniłem odmy...i nagle jak ręką odjął... > generalnie 1l między wymianami to jest nic... > powiem więcej...jakbym musiał dolać między wymianami więcej niż 1l (jedną butelkę) to bym szukał > przyczyny...a to oznacza, że mógłby w sumie zeżreć nawet i 3l oleju między wymianami... Teściu ma ave I z 2.0 vvti d4 - łyka 0,5L na 600 - 700 km ale on w tym nie widzi problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > jak w volvo mi uciekał 1l/1kkm to nie mogłem znaleźć gdzie...nie dymił, kompresja idealna, na > hamowni wypluł tyle ile miał wypluć...ale na pewno to już padło było Przy takim ubytku to musiał kopcić, może nie stale, ale cudów nie ma Chyba, że były wycieki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Przy takim ubytku to musiał kopcić, może nie stale, ale cudów nie ma > Chyba, że były wycieki... Nie musi byc wyciekow i kopcil nie bedzie. Sa cuda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Nie musi byc wyciekow i kopcil nie bedzie. Sa cuda. Kierowca tego auta to akurat widzieć tego nie musi, ale wystarczy stanąć za takim na światłach Przypominam, że mówię o zużyciu 1 litr na 1000km więc zużycie porównywalne z dwusuwami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 13 Października 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Kierowca tego auta to akurat widzieć tego nie musi, ale wystarczy stanąć za takim na światłach > Przypominam, że mówię o zużyciu 1 litr na 1000km więc zużycie porównywalne z dwusuwami. Wiem co mowisz i wiem co ja mowie, kolega mial honde acc VI, brala dokladnie tyle i nie kopcila nawet przy odpale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Nie musi byc wyciekow i kopcil nie bedzie. Sa cuda. moze nie tyle cuda co katalizatory. Bylem (na szczescie krotko) posiadaczem auta ktoremu 2L oleju na 500km to bylo malo i przy normalnej jezdzie kopcilo minimalnie. Co innego jak sie pare przygazowek zrobilo na postoju, 1-2 razy jeszcze bylo ok ale z kazda kolejna tuman dymu spowijal okolice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 no patrz...a ja nie raz jeździłem z kimś na ogonie i poza symbolicznym małym bączkiem nic nigdy nikt nie widział...a i nie mówię tylko o spokojnym przemieszczaniu się ale również o dawaniu w palnik... ja jednak obstaje przy swoim, że cuda się zdarzają...dopóki sam nie miałem takiego samochodu też byłem podobnego zdania, że to niemożliwe...a jednak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 Dwa ostatnie przypadki. 1. Mondeo Mk3 1.8l między wymianami (co 15kkm) pochłaniał około 6l. Tak było od 140 do 200kkm bez zmian na lepsze, ani na gorsze. Brak kopcenia, problemów z przechodzeniem rygorystycznych norm spalin czy temu podobnych. 2. Bravo 1.4 T-Jet. Między wymianami (co 15kkm) brak zauważalnego na bagnecie zużycia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > Dwa ostatnie przypadki. > 1. Mondeo Mk3 1.8l między wymianami (co 15kkm) pochłaniał około 6l. Tak było od 140 do 200kkm bez > zmian na lepsze, ani na gorsze. Brak kopcenia, problemów z przechodzeniem rygorystycznych norm > spalin czy temu podobnych. hmm mój też zaczyna podpijać, do 100kkm wystarczało co zostało z wymiany (niecały litr) teraz muszę dolać 2-3L na 20kkm, z tym że zmienił się sposób użytkowania z miejskiego na trasy berlingo 1.6HDI - 20kkm nie dolewam fiesta 1.4 noPB, musiałem dolać ok 1L (co 20kkm wymiana) astra 1,4 60KM, od początku do 240kkm ok 1L/15kkm vitara 1.6 97KM, nie dolewam (wymiana co 15kkm) najlepszy był stary MB 2400D, na trasę palił ponad 1L na 1000km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 13 Października 2014 Udostępnij Napisano 13 Października 2014 > najlepszy był stary MB 2400D, na trasę palił ponad 1L na 1000km przy przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.