lucash Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku? Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis? Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach, Mercedes 2.5D, Lexus 4.0L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku? > Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis? > Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach, Mercedes > 2.5D, Lexus 4.0L 2.0 8v benz z VW (85 kw) 2.0d z Toyoty (chyba 55 kw) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 dobry producent + duża pojemność + mała moc czyli wszelkie diesle merca i toyoty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 1.7 i 1.9 SDI Vw oraz 1.9 TDI 1Z lub AFN też Vw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daryka Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 SR20DE montowany w Nissanach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 1.7 i 1.9 SDI Vw oraz 1.9 TDI 1Z lub AFN też Vw AFN już niebardzo bo jest dwumasa oraz zmienna geometria turbiny owszem jest trwały ale trzeba się umiec posługiwac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku? > Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis? > Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach Ale nie było takiego silnika > Mercedes > 2.5D, Lexus 4.0L 2.4 jtd moim zdaniem też jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Ale nie było takiego silnika > 2.4 jtd moim zdaniem też jest ok 2.4 diesel był chyba w Volviakach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Wszelakie mało wysilone benzynowe N/A V6 i V8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku? > Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis? > Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach, Mercedes > 2.5D, Lexus 4.0L Oba Lexusowe 4.0L V8 i 3.0L R6 są znane z tego że wytrzymują spore przebiegi. A 3.0L R6 do tego ma kadłub jak od czołgu i co bardziej sprytni tunerzy robią z niego 1000 KM monstra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 2.4 diesel był chyba w Volviakach VW D24 faktycznie jako turbo tylko w Volvo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 2.4 diesel był chyba w Volviakach Był 2.4 TD intercooler 122KM, ale to taki "przeciętniak". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 2.4 diesel był chyba w Volviakach Ale to nie był silnik VW TDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku? > Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis? > Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach, Mercedes > 2.5D, Lexus 4.0L 2.0 noPB z Nissana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku? 200D ...i pozamiatane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 OM616/617 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 2.0 8v benz z VW (85 kw) z tego co pamiętam miał tendencję do przegrzewania się i puszczania UPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Ale to nie był silnik VW TDI No nie, VWgenowski 2.5 140KM D5252T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > VW D24 faktycznie jako turbo tylko w Volvo Toc to silnik od LT VW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 fiatowskie 1.1. Znam modele które mają nalatane po pół miliona i dalej ten sam silnik. Z tego każdy z tym przebiegiem ma lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis? ja podam ze znanych mi fiatowskich , oczywiście 1,9 8v JTD , dosłownie wszystko jest w nim wytrzymałe , od mechaniki po ukł wtryskowy ; a także 2.0 TD 90KM , 1600 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 300D .kolega po 800kkm wymienil panewki i...to wszystko. 1.9D PSA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Oba Lexusowe 4.0L V8 i 3.0L R6 są znane z tego że wytrzymują spore przebiegi. A 3.0L R6 do tego ma > kadłub jak od czołgu i co bardziej sprytni tunerzy robią z niego 1000 KM monstra. 3.0 to jak rozumiem 2JZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 3.0 to jak rozumiem 2JZ 2JZ-GE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Owcen Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 VW 1.4 60km. Osiołek, ale bardzo przyjemnie się tym podróżuje. Fiatowska rodzina "Fire". Znam SC/CC 1.1 które jeżdzą po dzień dzisiejszy w pizzeriach itd. Od 1km na gazie i nie chcą się popsuć Nie do zabicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 CDTI 3.0 V6 184 PS - regularny serwis zgodny z zaleceniami producenta powoduje, że silnik praktycznie się nie starzeje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > CDTI 3.0 V6 184 PS - regularny serwis zgodny z zaleceniami producenta powoduje, że silnik > praktycznie się nie starzeje To w tym 184 PS tuleje cylindrowe już nie opadają I jeszcze jedno-ten silnik nie był chyba dostępny przed rokiem 2000 (patrz pierwszy post założyciela tematu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3025 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 2.5D z Transita Mam na stanie takiego dziadka z 89r. Nalatane jakieś 800k i dalej smiga. Nie kopci, nie bierze oleju ,pali i jedzie Zero elektroniki, może z 5 kabli na krzyż Bez wspomagania i swiec żarowych Nawet wstępna pompka paliwa mechaniczna Cudowny jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Oba Lexusowe 4.0L V8 i 3.0L R6 są znane z tego że wytrzymują spore przebiegi. A 3.0L R6 do tego ma > kadłub jak od czołgu i co bardziej sprytni tunerzy robią z niego 1000 KM monstra. No właśnie mam jednego Lex'a na oku, GS 300. Bardzo komfortowe, fajne autko tylko nie chciałbym sie martwić przebiegiem stąd moje pytanie A po 2 to szukam autka na wycieczki za wschodnią granicę Musi wytrzymać każe paliwo i nie rozkraczyć się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Rzędowy Diesel pięciocylindrowy grupy VAG o poj. 2.5 Turbo montowany w Audi 100 i VW T4 i LT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > VW 1.4 60km. Osiołek, ale bardzo przyjemnie się tym podróżuje. > Fiatowska rodzina "Fire". Znam SC/CC 1.1 które jeżdzą po dzień dzisiejszy w pizzeriach itd. Od 1km > na gazie i nie chcą się popsuć > Nie do zabicia. Z Fiata jeszcze mocniejsza była rodzina SOHC czyli od 1116cc 8V do 1596cc 16V. Układ korbowo tłokowy wytrzymywał 300 koni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAMIR Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > No właśnie mam jednego Lex'a na oku, GS 300. Bardzo komfortowe, fajne autko tylko nie chciałbym sie > martwić przebiegiem stąd moje pytanie > A po 2 to szukam autka na wycieczki za wschodnią granicę Musi wytrzymać każe paliwo i nie > rozkraczyć się powiem ci tak lexus 450h-cały czas chodzi na noPb 95 ani razu nie wlane 98 i zadnych problemow juz kilka razy popijalbenzyne bialoruska i litewska i zadnych negatywnych objawow.z kolei w niemczech lalemn to ekologiczne paliwo i tez gnal do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 26 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > powiem ci tak lexus 450h-cały czas chodzi na noPb 95 ani razu nie wlane 98 i zadnych problemow > juz kilka razy popijalbenzyne bialoruska i litewska i zadnych negatywnych objawow.z kolei w > niemczech lalemn to ekologiczne paliwo i tez gnal do przodu Ale Lexus ma byc lokalnie jezdzony. A inny niedozajechania motor na wschód popędzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > VW 1.4 60km. Osiołek, ale bardzo przyjemnie się tym podróżuje. miałem w Ibizie z 99 APQ, przy 110000km prawdziwego przelotu poszło upg i pierścienie > Fiatowska rodzina "Fire". Znam SC/CC 1.1 które jeżdzą po dzień dzisiejszy w pizzeriach itd. Od 1km > na gazie i nie chcą się popsuć > Nie do zabicia. tu się zgodzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SAMIR Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Ale Lexus ma byc lokalnie jezdzony. A inny niedozajechania motor na wschód popędzę pisze tylko ze lexus jest rowniez dobry na wschod-pamietaj ze bialorus dla osobowych wprowadzila viatoll:) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 To mój typ. Miałem avensisa z przebiegiem 250 kkm na LPG bez śladów zmęczenia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Benzynowy to Fiata 1.1spi , a diesel MB 2.5D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Jak dla mnie jedne z trwalszych, to 1.4 i 1.6 sohc z opla, lub tez ten z nexii 1.5 8V. W sumie c20ne i c20seh też byly trwale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 2.5D z Transita > Mam na stanie takiego dziadka z 89r. Nalatane jakieś 800k i dalej smiga. Nie kopci, nie bierze > oleju ,pali i jedzie > Zero elektroniki, może z 5 kabli na krzyż > Bez wspomagania i swiec żarowych > Nawet wstępna pompka paliwa mechaniczna > Cudowny jest potwierdzam, mieliśmy takiego w firmie. bez żadnego remontu wytrzymał 800 tys, ale musieliśmy go złomować, bo zgnity był niemiłosiernie. drzwi same odpadły na drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > potwierdzam, mieliśmy takiego w firmie. bez żadnego remontu wytrzymał 800 tys, ale musieliśmy go > złomować, bo zgnity był niemiłosiernie. drzwi same odpadły na drodze ten silnik trwały jest w okresie letnim, bo w zimie cięzko pali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 tego akurat potwierdzić nie mogę, bo latem stał, a w zimie był intensywnie użytkowany i problemów nie było, co prawda w największe mrozy stał na hali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > Z Fiata jeszcze mocniejsza była rodzina SOHC czyli od 1116cc 8V do 1596cc 16V. Układ korbowo > tłokowy wytrzymywał 300 koni. fiat robił te silniki ''z górką '' , np już taki zwykły 1,4 8v 75KM w tipo miał np natrysk oleju na denka tłoków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemmist Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 CD20 i CD20T Nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 1.6 8V (C16NZ) z Opla i 1.9 TD (XUD9) z PSA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 1,7 CDTI 80km ISUZU 350 000 i nawet nie dymił, nie brał oleju, turbina dymała - jeździł dalej jak szatan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > 1,7 CDTI 80km ISUZU 350 000 i nawet nie dymił, nie brał oleju, turbina dymała - jeździł dalej jak > szatan Quote: najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > No właśnie mam jednego Lex'a na oku, GS 300. Bardzo komfortowe, fajne autko tylko nie chciałbym sie > martwić przebiegiem stąd moje pytanie > A po 2 to szukam autka na wycieczki za wschodnią granicę Musi wytrzymać każe paliwo i nie > rozkraczyć się jeden z forum Lexus'a jest właśnie na sprzedaż blachy chyba jakiś Łuków czy coś takiego za 33k pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > fiatowskie 1.1. > Znam modele które mają nalatane po pół miliona i dalej ten sam silnik. Z tego każdy z tym > przebiegiem ma lpg 1.1 i ogólnie chyba cała rodzina fire jest dość trwała. Zwłaszcza jak na małe silniki do niewielkich aut, przeznaczonych i projektowanych raczej na krótsze przebiegi. Przy takim porównaniu trwałych silników, trzeba mieć też na uwadze że 300kkm dla litrowego silnika w maluchu, to więcej 600 czy 800kkm dla dużego diesla w dostawczaku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 Najtrwalsze (w sensie przebiegu) są wolnossące silniki benzynowe (zwłaszcza o niedużym stopniu wysilenia - duża pojemność a mała moc). Inna sprawa że samochody z takimi silnikami w praktyce wcale nie robią największych przebiegów - z uwagi na koszty paliwa. Jeśli ktoś robi baaardzo duże przebiegi, to jedynym sensownym rozwiązaniem jest diesel. Dlatego w praktyce auta z największymi przebiegami to diesle - stąd popularny mit o większej trwałości silników Diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 26 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2013 > A po 2 to szukam autka na wycieczki za wschodnią granicę Musi wytrzymać każe paliwo i nie > rozkraczyć się a tu mogę polecić Ładę Nivę 1.7 SPI - ma kilka zalet na takie wyprawy: 1) względnie mało pali 2) nie rzuca się w oczy 3) można bez problemu naprawić 4) nie straszne jej dziury w drodze zjeździłęm swego czasu taką całą UA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.