Skocz do zawartości

Najtrwalsze silniki


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku?

Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis?

Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach, Mercedes 2.5D, Lexus 4.0L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku?

> Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis?

> Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach, Mercedes

> 2.5D, Lexus 4.0L

2.0 8v benz z VW (85 kw)

2.0d z Toyoty (chyba 55 kw)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.7 i 1.9 SDI Vw oraz 1.9 TDI 1Z lub AFN też Vw

AFN już niebardzo bo jest dwumasa oraz zmienna geometria turbiny

owszem jest trwały ale trzeba się umiec posługiwac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku?

> Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis?

> Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach

Ale nie było takiego silnika hmm.gif

> Mercedes

> 2.5D, Lexus 4.0L

2.4 jtd moim zdaniem też jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku?

> Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis?

> Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach, Mercedes

> 2.5D, Lexus 4.0L

Oba Lexusowe 4.0L V8 i 3.0L R6 są znane z tego że wytrzymują spore przebiegi. A 3.0L R6 do tego ma kadłub jak od czołgu i co bardziej sprytni tunerzy robią z niego 1000 KM monstra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taka zagwozdka...które silniki są wg Was najtrwalsze w autach sprzed 2000 roku?

> Który wytrzyma olbrzymie przebiegi zakłądając regularny serwis?

> Moje typy silnikowe to Volvo 3.0L Pb, VW 2.4 TDI lub 2.5 TDI montowany w Transporterach, Mercedes

> 2.5D, Lexus 4.0L

2.0 noPB z Nissana ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oba Lexusowe 4.0L V8 i 3.0L R6 są znane z tego że wytrzymują spore przebiegi. A 3.0L R6 do tego ma

> kadłub jak od czołgu i co bardziej sprytni tunerzy robią z niego 1000 KM monstra.

3.0 to jak rozumiem 2JZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VW 1.4 60km. Osiołek, ale bardzo przyjemnie się tym podróżuje.

Fiatowska rodzina "Fire". Znam SC/CC 1.1 które jeżdzą po dzień dzisiejszy w pizzeriach itd. Od 1km na gazie i nie chcą się popsuć zlosnik.gif

Nie do zabicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> CDTI 3.0 V6 184 PS - regularny serwis zgodny z zaleceniami producenta powoduje, że silnik

> praktycznie się nie starzeje

To w tym 184 PS tuleje cylindrowe już nie opadają hmm.gif

I jeszcze jedno-ten silnik nie był chyba dostępny przed rokiem 2000 (patrz pierwszy post założyciela tematu) grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5D z Transita

Mam na stanie takiego dziadka z 89r. Nalatane jakieś 800k i dalej smiga. Nie kopci, nie bierze oleju ,pali i jedzie ok.gif

Zero elektroniki, może z 5 kabli na krzyż ok.gif

Bez wspomagania i swiec żarowych cfaniaczek.gif

Nawet wstępna pompka paliwa mechaniczna biglaugh.gif

Cudowny jest serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oba Lexusowe 4.0L V8 i 3.0L R6 są znane z tego że wytrzymują spore przebiegi. A 3.0L R6 do tego ma

> kadłub jak od czołgu i co bardziej sprytni tunerzy robią z niego 1000 KM monstra.

No właśnie mam jednego Lex'a na oku, GS 300. Bardzo komfortowe, fajne autko tylko nie chciałbym sie martwić przebiegiem stąd moje pytanie wink.gif

A po 2 to szukam autka na wycieczki za wschodnią granicę wink.gif Musi wytrzymać każe paliwo i nie rozkraczyć się wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VW 1.4 60km. Osiołek, ale bardzo przyjemnie się tym podróżuje.

> Fiatowska rodzina "Fire". Znam SC/CC 1.1 które jeżdzą po dzień dzisiejszy w pizzeriach itd. Od 1km

> na gazie i nie chcą się popsuć

> Nie do zabicia.

Z Fiata jeszcze mocniejsza była rodzina SOHC czyli od 1116cc 8V do 1596cc 16V. Układ korbowo tłokowy wytrzymywał 300 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie mam jednego Lex'a na oku, GS 300. Bardzo komfortowe, fajne autko tylko nie chciałbym sie

> martwić przebiegiem stąd moje pytanie

> A po 2 to szukam autka na wycieczki za wschodnią granicę Musi wytrzymać każe paliwo i nie

> rozkraczyć się

powiem ci tak lexus 450h-cały czas chodzi na noPb 95 ani razu nie wlane 98 i zadnych problemow

juz kilka razy popijalbenzyne bialoruska i litewska i zadnych negatywnych objawow.z kolei w niemczech lalemn to ekologiczne paliwo i tez gnal do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem ci tak lexus 450h-cały czas chodzi na noPb 95 ani razu nie wlane 98 i zadnych problemow

> juz kilka razy popijalbenzyne bialoruska i litewska i zadnych negatywnych objawow.z kolei w

> niemczech lalemn to ekologiczne paliwo i tez gnal do przodu

Ale Lexus ma byc lokalnie jezdzony. A inny niedozajechania motor na wschód popędzę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> VW 1.4 60km. Osiołek, ale bardzo przyjemnie się tym podróżuje.

miałem w Ibizie z 99 APQ, przy 110000km prawdziwego przelotu poszło upg i pierścienie crazy.gif

> Fiatowska rodzina "Fire". Znam SC/CC 1.1 które jeżdzą po dzień dzisiejszy w pizzeriach itd. Od 1km

> na gazie i nie chcą się popsuć

> Nie do zabicia.

tu się zgodzę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.5D z Transita

> Mam na stanie takiego dziadka z 89r. Nalatane jakieś 800k i dalej smiga. Nie kopci, nie bierze

> oleju ,pali i jedzie

> Zero elektroniki, może z 5 kabli na krzyż

> Bez wspomagania i swiec żarowych

> Nawet wstępna pompka paliwa mechaniczna

> Cudowny jest

potwierdzam, mieliśmy takiego w firmie. bez żadnego remontu wytrzymał 800 tys, ale musieliśmy go złomować, bo zgnity był niemiłosiernie. drzwi same odpadły na drodze hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> potwierdzam, mieliśmy takiego w firmie. bez żadnego remontu wytrzymał 800 tys, ale musieliśmy go

> złomować, bo zgnity był niemiłosiernie. drzwi same odpadły na drodze

ten silnik trwały jest w okresie letnim, bo w zimie cięzko pali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z Fiata jeszcze mocniejsza była rodzina SOHC czyli od 1116cc 8V do 1596cc 16V. Układ korbowo

> tłokowy wytrzymywał 300 koni.

fiat robił te silniki ''z górką '' , np już taki zwykły 1,4 8v 75KM w tipo miał np natrysk oleju na denka tłoków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie mam jednego Lex'a na oku, GS 300. Bardzo komfortowe, fajne autko tylko nie chciałbym sie

> martwić przebiegiem stąd moje pytanie

> A po 2 to szukam autka na wycieczki za wschodnią granicę Musi wytrzymać każe paliwo i nie

> rozkraczyć się

jeden z forum Lexus'a jest właśnie na sprzedaż

blachy chyba jakiś Łuków czy coś takiego

za 33k pln

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> fiatowskie 1.1.

> Znam modele które mają nalatane po pół miliona i dalej ten sam silnik. Z tego każdy z tym

> przebiegiem ma lpg

1.1 i ogólnie chyba cała rodzina fire jest dość trwała. Zwłaszcza jak na małe silniki do niewielkich aut, przeznaczonych i projektowanych raczej na krótsze przebiegi.

Przy takim porównaniu trwałych silników, trzeba mieć też na uwadze że 300kkm dla litrowego silnika w maluchu, to więcej 600 czy 800kkm dla dużego diesla w dostawczaku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtrwalsze (w sensie przebiegu) są wolnossące silniki benzynowe (zwłaszcza o niedużym stopniu wysilenia - duża pojemność a mała moc).

Inna sprawa że samochody z takimi silnikami w praktyce wcale nie robią największych przebiegów - z uwagi na koszty paliwa. Jeśli ktoś robi baaardzo duże przebiegi, to jedynym sensownym rozwiązaniem jest diesel.

Dlatego w praktyce auta z największymi przebiegami to diesle - stąd popularny mit o większej trwałości silników Diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po 2 to szukam autka na wycieczki za wschodnią granicę Musi wytrzymać każe paliwo i nie

> rozkraczyć się

a tu mogę polecić Ładę Nivę 1.7 SPI - ma kilka zalet na takie wyprawy:

1) względnie mało pali

2) nie rzuca się w oczy

3) można bez problemu naprawić

4) nie straszne jej dziury w drodze zlosnik.gif

zjeździłęm swego czasu taką całą UA zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.