Skocz do zawartości

Nowa OCTAVIA


prebek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak donosi Słowacki portal AZET czy tam Adam.sk

została przedstawiona nowa OCTAVIA

od poprzedniego modelu jest dłuższa o 90 mm, szersza o 45 mm, bagażnik jest większy o 5 literków na 590.

Ogólnie przechodzi o klasę wyżej - jak donosi ww portal

kliken do galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak donosi Słowacki portal AZET czy tam Adam.sk

> została przedstawiona nowa OCTAVIA

> od poprzedniego modelu jest dłuższa o 90 mm, szersza o 45 mm, bagażnik jest większy o 5 literków na

> 590.

> Ogólnie przechodzi o klasę wyżej - jak donosi ww portal

> kliken do galerii

Jak to Skoda, nadal brak tego czegos, brak cech wyrozniajacych z tlumu, stylistycznie przypomina klocek tongue.gif, ale IMO i tak krok do przodu na tle poprzednich wersji tego auta wink.gif.

Idac tym tropem jeszcze ze 20 lat i bedzie to ladne auto grinser006.gif

Nie rozumiem, tylko po co chec przeskoczenia oczko wyzej. Chyba lepiej meic jeden z pojemniejszych kompaktow niz przecietna klase srednia i nie pisze tylko o wymiarach ale o tym wszystkim czym sugeruja sie ludzie (wyposazenie, stylizacja, prowadzenie, cena, itd) a wiadomo, wyzsze klasa wyzsze wymagania. IMo szukanie pretekstu do podniesienia ceny, ale zobaczymy jak to bedzie sie sprzedawac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak donosi Słowacki portal AZET czy tam Adam.sk

> została przedstawiona nowa OCTAVIA

> od poprzedniego modelu jest dłuższa o 90 mm, szersza o 45 mm, bagażnik jest większy o 5 literków na

> 590.

> Ogólnie przechodzi o klasę wyżej - jak donosi ww portal

> kliken do galerii

Płyta nadal golfa czy już passata ? Chociaż to auto pewnie zbudowali na nowej płycie podłogowej VAGa a ona daje większą dowolność "tworzenia" aut z różnych segmentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak do II FL nie mogłem się długo przekonać, tak ta nawet mi się podoba. Ciekawe co wyjdzie w realu

> EDYTA:

> Cała linia Skody tak się zanosi chyba, patrząc po rapidzie i octavii III. Ciekawe czy tak będzie

> wyglądała fabia III.

> Fabia III

projekt nowej fabii całkiem niezły w końcu to auto zaczyna jakoś wyglądać

Panowie jedno jest pewne skoda idzie do przodu a nie cofa się w rozwoju, wprowadza nowe modele, zmienia linię nadwozia obecnych modeli to dobrze świadczy o tym koncernie. w dobie kryzysu właśnie tacy przetrwają na rynku.

Najlepiej jest nic nie robić i płakać że ludzi zwalniają z fabryk bo nie ma sprzedaży (PATRZ FIAT !!! angryfire.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od poprzedniego modelu jest dłuższa o 90 mm, szersza o 45 mm, bagażnik jest większy o 5 literków na

> 590.

> Ogólnie przechodzi o klasę wyżej - jak donosi ww portal

Trochę urosła... a na bazie jakiej płyty podłogowej teraz będzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak donosi Słowacki portal AZET czy tam Adam.sk

> została przedstawiona nowa OCTAVIA

> od poprzedniego modelu jest dłuższa o 90 mm, szersza o 45 mm, bagażnik jest większy o 5 literków na

> 590.

> Ogólnie przechodzi o klasę wyżej - jak donosi ww portal

> kliken do galerii

Ładna, może bez wodotrysków, ale spokojna i stonowana ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie jedno jest pewne skoda idzie do przodu a nie cofa się w rozwoju

Nie zgadzam się z tym. Skoda jest przeceniana przez wyniki sprzedaży dwóch(!) modeli. Fabia jest dużą klasą B, a Octavia jest dużym kompaktem i dlatego się sprzedają. Ale już jakiś czas temu VW skrócił Czechom smycz. I teraz Volkswagen goni Skodę. W segmentach alternatywnych Skoda nie walczy. Yeti jest deklasowane przez Qashqai'a, Roomster to totalna egzotyka, która nie jest vanem jakim jest np. Touran. Wprowadzili modele kryzysowe w postaci Citigo i Rapid, ale to nie krok naprzód tylko krok w tył. Skoda choćby chciała to podobnie jak Tychy - może sobie chcieć. Decydują Adolfos i Benitos.

Skoda będzie najlepszą marką świata wśród skrajnie konserwatywnych kierowców, ale możliwości nowoczesnej motoryzacji są o 10 okrążeń równika przed nią. A najgorsze jest to, że nic od nich nie zależy.

> Najlepiej jest nic nie robić i płakać że ludzi zwalniają z fabryk bo nie ma sprzedaży (PATRZ FIAT

> !!! )

Jest taki beznadziejnie niesprawiedliwy stereotyp, że jak ktoś jest ładny to głupi. Dlaczego Fiat to potwierdza? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę urosła... a na bazie jakiej płyty podłogowej teraz będzie ?

"platforma MQB" - nowy wynalazek VW (zastosowany dotychczas w nowym Audi A3, VW Golf VII i Seat Leon).

Platforma MQB to zestaw modułów, który ma być wykorzystywany w samochodach różnych klas - od Polo do Passata zlosnik.gif

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform

http://www.autocar.co.uk/car-news/2013-volkswagen-golf/new-golfs-underpinnings-uncovered

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogólnie przechodzi o klasę wyżej - jak donosi ww portal

szkoda, że nie zauważyli tego, że klasa D tez przeszła o "klasę wyżej" i jest o 10 - 15 cm dłuższa od wydłużonej o 9 cm octavii...

marketingową paplaniną chcą z samochodu klasy C zrobić klasę D, może najpierw niech z D wyrzucą Superba... facepalm%5B1%5D.gif

p.s modele innych marek w klasie C też rosną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> została przedstawiona nowa OCTAVIA

Generalnie jest jedna zaleta tego auta: pomijając, czy jest ładna, czy nie, to pewne elementy (atrapa, tylne światła) pozwalają z daleka dostrzec, że to Skoda.

Inna sprawa... dla kogoś mniej obeznanego, na pierwszy rzut oka stylistycznie jest bardzo podobna do Rapida. Wiem, ta sama marka, ale to w sumie dwa różne auta, Octa jest większa. Można było coś jednak zrobić, żeby ją bardziej wyróżnić od Rapida.

Ale to tylko takie moje dywagacje smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tyłu to bardziej A6

tyłek mi się właśnie podoba ze względu na podobieństwo do a6 ale przód jakoś mi nie podchodzi. W FL były dość spore lampy te wyglądają na połowę mniejsze i w dodatku ten paskudny grill

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoda będzie najlepszą marką świata wśród skrajnie konserwatywnych kierowców, ale możliwości

> nowoczesnej motoryzacji są o 10 okrążeń równika przed nią.

Czytalem wczoraj artykul o najlepiej sprzedajacych sie w PL silnikach w nowych autach i wynikalo z niego, ze wsrod benzyniakow krol jest jeden, benzyna 1,6 102KM z grupy VW.

Zapewne przyczynila sie do tego bardzo Octavia.

Jak widac nie wszystkim w naszym kraju zalezy na super nowoczesnych silnikach, a raczej na sprawdzonej przez lata i pewnej konstrukcji.

Niech se taka Skoda czy Dacia bedzie nawet lata swietlne za innymi, skoro jest na te auta popyt to niech istnieja na rynku jako tansza alternatywa dla biedniejszych (tylko 1 wazna rzecz, stara technologi powinna byc wyraznie tansza od aut z zastosowanymi najnowszymi cudami techniki).

Jak ktos bedzie szukal mozliwosci nowoczesnej motoryzacji kupi se auto innej marki i w ten sposob kazdy znajdzie se cos dla siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od kiedy Octavia to klasa D?

wyrwałeś z kontekstu...

pominąłeś fragment:

Quote:

marketingową paplaniną chcą z samochodu klasy C zrobić klasę D, może najpierw niech z D wyrzucą Superba...


skoro przyjmujemy, że octavia -----> D to cała klasa D ----->E zlosnik.gif, to był jest i będzie "kompakt" bez względu na chciejstwo posiadaczy i wmawiania sobie, że octavia to "takie pomiędzy C a D - ale generalnie to prawie D"... tak jak wmawianie, że skoda to już prawie 93,65% jak VW zlosnik.gif a VW to już prawie audi...czyli audi to w gruncie rzeczy prawie skoda rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wsrod benzyniakow krol jest jeden, benzyna 1,6 102KM z grupy VW.

> Zapewne przyczynila sie do tego bardzo Octavia.

Król bierze się z jednego. Myśli się tylko jaki silnik najtaniej zagazować. Ceny paliw i gazomania wypaczają obraz tego jaką technikę chcemy mieć.

> Jak widac nie wszystkim w naszym kraju zalezy na super nowoczesnych silnikach, a raczej na

> sprawdzonej przez lata i pewnej konstrukcji.

Problem w tym, że dawniej nowe = pewne i niezawodne. Dziś nowe = drogie, awaryjne, niepewne.

> Niech se taka Skoda czy Dacia bedzie nawet lata swietlne za innymi, skoro jest na te auta popyt to

> niech istnieja na rynku jako tansza alternatywa dla biedniejszych (tylko 1 wazna rzecz, stara

> technologi powinna byc wyraznie tansza od aut z zastosowanymi najnowszymi cudami techniki).

Tak. Niestety unifikacja, brak konkurencji i eko-terroryzm sprawiają, że nie chce się nawet marzyć o nowym samochodzie. Może ktoś się odważy, rozbije "zmowę" monopolistów i będzie promował samochód, który nie będzie ładny czy ekologiczny, ale jego części nie będą integrowane tylko separowane, żeby obniżać koszty napraw. Za tym pójdą firmy ubezpieczeniowe, które obniżą stawki na taki model itd.

Musi być jednak świadomość ludzi, że nie chcemy pozorów tylko techniki. Nie chcemy kolejnej generacji modelu Golf tylko chcemy liftingów, których nie widać. Chcemy sprawnych, dobrych, ciekawych maszyn z kołami.

Gdyby Chińczycy nie byli Azjatami, którzy sami nic nie potrafią wymyślić, a tylko "xero technology" to bym głęboko wierzył, że w tym niezmierzonym kraju pojawi się producent, który zmieni filozofię motoryzacji. A tak nie wierzę choć mam nadzieję. Jak nie Chiny to może inna potęga - Polska.

Na razie idziemy w kierunku, że na całym świecie będą 4 firmy: Volkswagen, Facebook, Coca Cola, wędliny Sokołów i jedna organizacja - RRM. wink.gif

> Jak ktos bedzie szukal mozliwosci nowoczesnej motoryzacji kupi se auto innej marki i w ten sposob

> kazdy znajdzie se cos dla siebie.

Mógłbym prosić, żebyś mnie opluł? Chciałbym zarazić się Twym optymizmem. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Dzisiaj czytalem, ze chca odebrac klientow Toyota Camry -

Dobrzy są. hahaha.gif

Ale jak poczytasz ten wątek, to zobaczysz, że w Polsce to może nawet odebrać klientów Mercedesowi klasy S.

hehe.gif

Oczywiście tych klientów, których na klasę S nie stać. hehe.gifhehe.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jak poczytasz ten wątek, to zobaczysz, że w Polsce to może nawet odebrać klientów Mercedesowi

> klasy S.

No bo Skoda to VW. VW to Audi, więc Skoda to też Audi. A Audi to Bentley, więc Skoda to taki tani Bentley. Więc można napisać że Skoda będzie odbierać klientów Benleyowi. Bo to w zasadzie to samo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bo Skoda to VW. VW to Audi, więc Skoda to też Audi. A Audi to Bentley, więc Skoda to taki tani

> Bentley. Więc można napisać że Skoda będzie odbierać klientów Benleyowi. Bo to w zasadzie to

> samo

Owszem. Tyle, że ktoś kto mówi "wolę Skodę od Audi" nigdy klientem Audi nie był.

hehe.gif

O Bentleyu nie wspominając nawet. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owszem. Tyle, że ktoś kto mówi "wolę Skodę od Audi" nigdy klientem Audi nie był.

Rozmawialem ze szfagrem w weekend - zaluje, ze nie kupil Superba zamiast Q7 270751858-jezyk.gif.

I nie, nie jest grzeczny, Superba chcial kupic dawno, ale Q7 trafilo mu sie w bardzo dobrej cenie alien.gif.

I szczerze mowiac poczytaj na briskodzie posty tych, ktorzy z BMW, mercedesa, Audi poprzesiadali sie do Skody Superb - malo ktory z nich placze z powodu "downgrade'u" 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozmawialem ze szfagrem w weekend - zaluje, ze nie kupil Superba zamiast Q7 .

> I nie, nie jest grzeczny, Superba chcial kupic dawno, ale Q7 trafilo mu sie w bardzo dobrej cenie .

> I szczerze mowiac poczytaj na briskodzie posty tych, ktorzy z BMW, mercedesa, Audi poprzesiadali

> sie do Skody Superb - malo ktory z nich placze z powodu "downgrade'u"

Ale że co - wybrał ktoś Skodę dysponując budżetem na nowego Mercedesa czy BMW w przyzwoitej wersji?

Np. Superb zamiast BMW 5 czy Fabia zamiast Mercedesa A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale że co - wybrał ktoś Skodę dysponując budżetem na nowego Mercedesa czy BMW w przyzwoitej wersji?

> Np. Superb zamiast BMW 5 czy Fabia zamiast Mercedesa A?

Superb zamiast Audi A6, i BMW 5 ok.gif

Podobnie wyposazone A6 kosztuje jakies 36k funtow, Superb cos kolo 28k funtow.

Superba nie kupi raczej nikt, kto mierzy w klase S, czy A8, ale ktos chcacy srednio wyposazone BMW5, A6, Klase E, moze i sie interesuje Superbem (oczywiscie pod warunkiem, ze mu wisi kilogramem kitu na agrawce plakietka)...

Oczywiscie tez chcac miec wszelkie mozliwe wypasy szukamy juz Audi, Merc, BMW, ale takie wypasy kosztuja 2-3x tyle, co Superb, i to inna bajka.

Np. moj kolega kupil teraz BMW3 z wszelkimi mozliwymi bajerami. Kasy wydal tyle, ze by pieknie wypasione BMW5 kupil. Ale on mial w tym konkretny cel, podobnie jak ci, ktorzy kupuja A6 w cenie A8 zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Superb zamiast Audi A6, i BMW 5

> Podobnie wyposazone A6 kosztuje jakies 36k funtow, Superb cos kolo 28k funtow.

> Superba nie kupi raczej nikt, kto mierzy w klase S, czy A8, ale ktos chcacy srednio wyposazone

> BMW5, A6, Klase E, moze i sie interesuje Superbem (oczywiscie pod warunkiem, ze mu wisi

> kilogramem kitu na agrawce plakietka)...

> Oczywiscie tez chcac miec wszelkie mozliwe wypasy szukamy juz Audi, Merc, BMW, ale takie wypasy

> kosztuja 2-3x tyle, co Superb, i to inna bajka.

> Np. moj kolega kupil teraz BMW3 z wszelkimi mozliwymi bajerami. Kasy wydal tyle, ze by pieknie

> wypasione BMW5 kupil. Ale on mial w tym konkretny cel, podobnie jak ci, ktorzy kupuja A6 w

> cenie A8

Ale właśnie z powyższych powodów Skoda może co najwyżej lekko nadgryźć rynek na tamte samochody. Poważnie mu nie zagrozi, bo marki premium i tak wolą klientów, którzy biorą tzw. wypas - na tym jest spory zysk przecież.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale właśnie z powyższych powodów Skoda może co najwyżej lekko nadgryźć rynek na tamte samochody.

> Poważnie mu nie zagrozi, bo marki premium i tak wolą klientów, którzy biorą tzw. wypas - na

> tym jest spory zysk przecież.

Poza tym w tej klasie ważny jest tez image marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.