fred77 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop". Podobnie jak "strażnik" ciśnienia w oponach. Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drblade Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"? Podejrzewam, że wadą będzie częstszy zakup akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Podejrzewam, że wadą będzie częstszy zakup akumulatora. Rozrusznika, pewnie poduszek silnika w niektorych przypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop". Podobnie jak "strażnik" > ciśnienia w oponach. > Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"? Zalety masz w całym tym marketingu. Wady: trochę wkurza i wymaga przyzwyczajenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 System ma jedną wadę - trzeba poświęcić godzinę czasu, pojechać do ASO żeby wyłączyli to na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"? Zalety: 0,1 l mniej na setkę. W mieście. Wady: Trzeba na pierwszym serwisie poprosić o wyłączenie tego denerwującego dziadostwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"? "W automacie" nie da się ruszyć pod górkę bez wcześniejszego stoczenia się W związku z tym trzeba się doposażyć w asystenta niestaczania się, lub korzystać z hamulca ręcznego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yasq Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 A jak rozwiązali kwestie nagłego wyłączenia silnika podczas gdy sprężarka jest rozgrzana?? Bo wg prawidłowego postępowania należy wpierw ostudzić turbinkę. Jak ostatnio zadałem takie pytanie sprzedawcy w Peugeocie na jeździe próbnej to zostałem poinformowany, że teraz jest studzenie wodą/płynem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Teraz turbiny są schładzane przez dodatkowe układy, więc nie ma potrzeby w ogóle o tym myśleć czy jakoś o to dbać. Co nie zmienia faktu, że start&stop to zło, nie daje nic, a denerwuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > A jak rozwiązali kwestie nagłego wyłączenia silnika podczas gdy sprężarka jest rozgrzana?? Bo wg > prawidłowego postępowania należy wpierw ostudzić turbinkę. > Jak ostatnio zadałem takie pytanie sprzedawcy w Peugeocie na jeździe próbnej to zostałem > poinformowany, że teraz jest studzenie wodą/płynem Owsze wiele samochodow ma chlodzenie turbiny, ale glownie dziala to na sama obudowe, a nie na wirnik i os, na ktorej olej sie przypieka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Owsze wiele samochodow ma chlodzenie turbiny, ale glownie dziala to na sama obudowe, a nie na > wirnik i os, na ktorej olej sie przypieka. Tak, tylko jak obudowa jest na bieżąco chłodzona, to wirnik się nie przypiecze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Tak, tylko jak obudowa jest na bieżąco chłodzona, to wirnik się nie przypiecze. Jasne, watpie. To jest tylko proteza, ktora ma za zadanie zaspokoic dociekliwych klientow. Temperatury spalin masz rzedu 800-900 stopni, woda nie da rady szybko schlodzic tak zagrzanych elementow turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Zalety: 0,1 l mniej na setkę. W mieście. > Wady: Trzeba na pierwszym serwisie poprosić o wyłączenie tego denerwującego dziadostwa. u mnie jest przycisk do S&S i można to zrobić w każdym momencie ("na stałe" - nie trzeba za każdym razem tego wyłączać) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Toost Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Jasne, watpie. To jest tylko proteza, ktora ma za zadanie zaspokoic dociekliwych klientow. > Temperatury spalin masz rzedu 800-900 stopni, woda nie da rady szybko schlodzic tak zagrzanych > elementow turbo. W aso wymienia turbinę bez problemu, razem z akumulatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > System ma jedną wadę - trzeba poświęcić godzinę czasu, pojechać do ASO żeby wyłączyli to na stałe. pierwsze słyszę http://forum.autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=288248414&page=0&vc=1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Teraz turbiny są schładzane przez dodatkowe układy, więc nie ma potrzeby w ogóle o tym myśleć czy > jakoś o to dbać. Co nie zmienia faktu, że start&stop to zło, nie daje nic, a denerwuje. teraz? chłodzenie wodą turbin to już w latach 80 było, choćby w Uno Turbo. I niewiele to zmienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kiziuk Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > pierwsze słyszę Mało ekologiczny pojazd masz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Jasne, watpie. To jest tylko proteza, ktora ma za zadanie zaspokoic dociekliwych klientow. > Temperatury spalin masz rzedu 800-900 stopni, woda nie da rady szybko schlodzic tak zagrzanych > elementow turbo. To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Ponad 7 lat mam samochód z turbo, po prostu nim jeżdżę, dojeżdżam, gaszę, nie wykonuję żadnych czarów, czekania ani innych rytuałów i wszystko działa. Tak samo będzie działać ze start-stop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Oczywiście. No chyba że auto ma 500 kkm przebiegu i wszystko jest już w stanie agonalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop". Podobnie jak "strażnik" > ciśnienia w oponach. > Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"? Zalety dla użytkownika - brak (było na to wiele testów i spalanie ze start-stop i bez niego są praktycznie takie same) Wady dla użytkownika - nawet jeśli jeszcze nic się nie zepsuje, to ten system irytujący jest. Dobry samochód, to taki, w którym można to wyłączyć. Zalety dla producenta i serwisu: 1. w trakcie badań homologacyjnych podczas pomiaru spalania, można trochę obniżyć spalanie. 2. szybsze zużycie akumulatora. 3. kiedy użytkownikowi padnie akumulator, to nowy, przeznaczony do samochodów z s-s ,jest droższy od standardowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Ponad 7 lat mam samochód z turbo, po prostu nim jeżdżę, > dojeżdżam, gaszę, nie wykonuję żadnych czarów, czekania ani innych rytuałów i wszystko działa. Jak nie ciśniesz, to nie trzeba chłodzić. Chłodzi się po ostrzejszej jeździe (przyspieszenia, obroty). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"? Wymienię jedną wadę: łatwo siebie i innych zabić, jak chcesz szybko ruszyć na lewoskręcie, a z naprzeciwka jadą pojazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dziubasek Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > u mnie jest przycisk do S&S i można to zrobić w każdym momencie ("na stałe" - nie trzeba za > każdym razem tego wyłączać) +1 Ja również sobie wyłączyłam przyciskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > System ma jedną wadę - trzeba poświęcić godzinę czasu, pojechać do ASO żeby wyłączyli to na stałe. W Focusie się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > +1 > Ja również sobie wyłączyłam przyciskiem. U mnie po jakimś czasie znów się włączał, dopiero ASO wyłączyło na stałe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop". System "start-stop" nie jest obowiązkowy (i na razie nie ma planów aby w przyszłości był obowiązkowy). System "start-stop" obniża "w papierach" (a klienci na to patrzą) zużycie paliwa oraz emisję CO2 (w niektórych krajach to istotne z powodów podatkowych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dembu Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Wymienię jedną wadę: łatwo siebie i innych zabić, jak chcesz szybko ruszyć na lewoskręcie, a z > naprzeciwka jadą pojazdy. Znajomy znajomego, którego znajomy słyszał, że jego znajomy ponoć siedział w takim aucie opowiedział Ci tę rewelację ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Wymienię jedną wadę: łatwo siebie i innych zabić, jak chcesz szybko ruszyć na lewoskręcie, a z > naprzeciwka jadą pojazdy. Jeśli trzymasz wciśnięte sprzęgło to silnik się nie wyłączy. A jeśli chciałeś szybko ruszyć to chyba nie trzymasz auta na luzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Elephant Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > W Focusie się nie da. W Chewroletach również. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Jeśli trzymasz wciśnięte sprzęgło to silnik się nie wyłączy. To jeszcze łozysko sprzegla sie dodatkowo zuzywa. Widząc, ze z naprzeciwka jedzie dłuzsza kolumna pojazdów nie trzymam na sprzegle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Jeśli trzymasz wciśnięte sprzęgło to silnik się nie wyłączy. > A jeśli chciałeś szybko ruszyć to chyba nie trzymasz auta na luzie? A w automacie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > To jeszcze łozysko sprzegla sie dodatkowo zuzywa. > Widząc, ze z naprzeciwka jedzie dłuzsza kolumna pojazdów nie trzymam na sprzegle. Dokladnie, sprzeglo sluzy do ruszania i zmiany biegow, a nie zeby stac dluzsza chwile z nim wcisnietym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > To jeszcze łozysko sprzegla sie dodatkowo zuzywa. > Widząc, ze z naprzeciwka jedzie dłuzsza kolumna pojazdów nie trzymam na sprzegle. Jak jedzie dłuższa kolumna to nie planujesz gwałtownego ruszania. Jak widzisz w kolumnie dziury i planujesz w którąś się wcisnąć to i tak musisz już mieć wrzucony bieg. EDIT: A zużywanie się to nie argument. Przy gwałtownym lewoskręcie zużywają się przeguby, sprzęgło, opony i co tam jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > A w automacie?? A w automacie to nie. Jedyny start-stop z jakim jeździłem w automacie to było chyba z DSG. Z tego co pamiętam startował błyskawicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
s_krzychu Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > A w automacie?? W automacie którym miałem okazję jeździć (audi), jak hamulec był wciśnięty delikatnie, to system nie gasił silnika. Dopiero po dociśnięciu hamulca silnik był gaszony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > A w automacie to nie. Jedyny start-stop z jakim jeździłem w automacie to było chyba z DSG. Z tego > co pamiętam startował błyskawicznie. Ja jeździłem Guliettą ze skrzynią TCT. Start-Stop pracował bardzo dobrze. Nie wiem jak szybko bym musiał próbować ruszyć, żeby nie zdążył uruchomić silnika. Obawiam się, że bym nie umiał tak szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
resmiki Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Przy gwałtownym lewoskręcie zużywają się przeguby, sprzęgło, > opony i co tam jeszcze. Nie ruszam gwałtownie. Wole jeszcze, kiedy latem w rozpalonym żarem miescie klima pracuje bez dodatkowych zabiegów, kiedy stoje w korku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Nie ruszam gwałtownie. > Wole jeszcze, kiedy latem w rozpalonym żarem miescie klima pracuje bez dodatkowych zabiegów, kiedy > stoje w korku. widzę, że sami specjaliści od Start-Stop w tym wątku Oczywiście wiesz, że w takiej sytuacji system po prostu nie wyłącza auta? Podobnie dzieje się w przypadku nierozgrzanego silnika lub gdy nie da się np. w zimie utrzymać zadanej temperatury. Ba, potrafi także włączyć silnik mimo trwającego postoju, kiedy czujniki stwierdzą, że w aucie robi się za zimno/za ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Ponad 7 lat mam samochód z turbo, po prostu nim jeżdżę, > dojeżdżam, gaszę, nie wykonuję żadnych czarów, czekania ani innych rytuałów i wszystko działa. > Tak samo będzie działać ze start-stop To nie jest żaden mit, po prostu ludzie dopisują do tego zbędną ideologię. Jak jeżdżę normalnie to też sobie tym głowy nie zawracam bo żeby chłodzić turbo najpierw trzeba je zagrzać, tzn. po grubym pałowaniu, kiedy po otwarciu maski turbo świeci na pomarańczowo nie zgaszę silnika bo na wirniku zrobią się skwarki i wiem co mówię, bo nie jeden miałem już w rękach. Nie moja wina że ktoś ma hopla i jak tedeikiem wróci z pracy, gdzie przez większość czasu toczył się w korku 'chłodzi' turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > To nie jest żaden mit, po prostu ludzie dopisują do tego zbędną ideologię. Jak jeżdżę normalnie to > też sobie tym głowy nie zawracam bo żeby chłodzić turbo najpierw trzeba je zagrzać, tzn. po > grubym pałowaniu kiedy po otwarciu maski turbo świeci na pomarańczowo nie zgaszę silnika bo na > wirniku zrobią się skwarki i wiem co mówię bo nie jeden miałem już w rękach. > Nie moja wina że ktoś ma hopla i jak tedeikiem wróci z pracy gdzie przez większość czasu toczył się > w korku 'chłodzi' turbo u mnie w pracy jest pacjent-przyjezdza z domu odleglego o 4 km[predkosc maksymalna 60km/h przez miasto] i 2-3 minuty studzi turbo i nie tedeik prosze pana-Volvo s40 i nie grzyb-chlop 40 lat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Nie ruszam gwałtownie. > Wole jeszcze, kiedy latem w rozpalonym żarem miescie klima pracuje bez dodatkowych zabiegów, kiedy > stoje w korku. Ta wypowiedź dowodzi, że nie jeździłeś z takim systemem. Przejedź się, a zauważysz że producenci to nie idioci - przygotowali się na okoliczność utrzymania w samochodzie zarówno temperatury jak też innych parametrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > widzę, że sami specjaliści od Start-Stop w tym wątku Oczywiście wiesz, że w takiej sytuacji system > po prostu nie wyłącza auta? Podobnie dzieje się w przypadku nierozgrzanego silnika lub gdy nie > da się np. w zimie utrzymać zadanej temperatury. Ba, potrafi także włączyć silnik mimo > trwającego postoju, kiedy czujniki stwierdzą, że w aucie robi się za zimno/za ciepło. Jest milion kryteriów warunkujących działanie systemu. Tak naprawdę to można zrobić autem sporo kilometrów i nie doświadczyć zadziałania systemu, bo ciągle któryś z warunków nie będzie spełniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > To nie jest żaden mit, po prostu ludzie dopisują do tego zbędną ideologię. Też. I taką ideologię bardzo dobrze podbudowują ci wszyscy którzy kupili perełkę z po aryjskim oprawcy z licznikowym 198kkm, realnym 600, w którym to nagle wysypuje się sprężara. Wtedy można sobie powiedzieć, uch, solidna laleczka, dała radę, tylko ja się zapomniałem, gdy wracając z osiedlowej biedronki chłodziłem turbo tylko 90, a nie jak radził mój mechanik Bogdan 120 sekund. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PannaDzika Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop". Podobnie jak "strażnik" > ciśnienia w oponach. > Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"? jak przesiadam się do innego auta to mi brakuję tego "klikacza", raz nam się przycisk zaciął ale pomijając ten fakt dla mnie lepsze niż kręcenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 jak dla mnie mazdowy silnik 2.0 startuje w start-stopie w sam raz szybko i ... nie ma turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Ostatnio stałem w korku koło nowego Mercedesa z tym systemem, a że ciepło było to okno miałem otwarte i mam mieszane uczucia co do jego działania. Co 5sekund silnik się włączał i wyłączał, bo gościu co chwilę potrzebował podjechać 30cm i tak przez dobre kilka-kilkanaście minut. Wg mnie powinien być też jakiś włącznik czasowy typu max jedno wyłączenie na minutę żeby w takich sytuacjach nie świrować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Ostatnio stałem w korku koło nowego Mercedesa z tym systemem, a że ciepło było to okno miałem > otwarte i mam mieszane uczucia co do jego działania. Co 5sekund silnik się włączał i wyłączał, > bo gościu co chwilę potrzebował podjechać 30cm i tak przez dobre kilka-kilkanaście minut. Wg > mnie powinien być też jakiś włącznik czasowy typu max jedno wyłączenie na minutę żeby w takich > sytuacjach nie świrować. dziwne ... że merc tak dał ciała ... w bmw było tak że jeśli nie przekroczyłeś pewnej prędkości ( ni e wiem jakiej) to drugi raz nie gasł. ) nawet KA nie gaśnie co chwila ... ( biedaczek wersja z promo z supermarketu ) a co do zalet tego systemu ... to ZAJEEEEEFAJNA CISZA podczas stania w korku ... nic nie brzęczy nic nie bucy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ElBombino Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > widzę, że sami specjaliści od Start-Stop w tym wątku Oczywiście wiesz, że w takiej sytuacji system > po prostu nie wyłącza auta? Podobnie dzieje się w przypadku nierozgrzanego silnika lub gdy nie > da się np. w zimie utrzymać zadanej temperatury. Ba, potrafi także włączyć silnik mimo > trwającego postoju, kiedy czujniki stwierdzą, że w aucie robi się za zimno/za ciepło. Nie mam zbyt dużego doświadczenie z s-s ale np VW się wyłącza nawet jak silnik nienagrzany panie specjalisto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Ponad 7 lat mam samochód z turbo, po prostu nim jeżdżę, > dojeżdżam, gaszę, nie wykonuję żadnych czarów, czekania ani innych rytuałów i wszystko działa. > Tak samo będzie działać ze start-stop Ale tu jest rozpatrywany wątek aut 17 letnich, tych ledwo dotartych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 > Tak, tylko jak obudowa jest na bieżąco chłodzona, to wirnik się nie przypiecze. Wirnik a dokładniej jego łożyskowanie przypiecze się bardzo ładnie bez względu na chłodzenie. Wystarczy odciąć dopływ oleju gasząc silnik kiedy wirnik jeszcze mocno się kręci. Jeśli system nie uwzględni tego czynnika to przyspieszy agonię dmuchawki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.