Skocz do zawartości

"Start-stop" - Zalety i wady.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

> Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop". Podobnie jak "strażnik"

> ciśnienia w oponach.

> Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"?

Zalety masz w całym tym marketingu.

Wady: trochę wkurza i wymaga przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"?

"W automacie" nie da się ruszyć pod górkę bez wcześniejszego stoczenia się biglaugh.gif W związku z tym trzeba się doposażyć w asystenta niestaczania się, lub korzystać z hamulca ręcznego grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak rozwiązali kwestie nagłego wyłączenia silnika podczas gdy sprężarka jest rozgrzana?? hmm.gif Bo wg prawidłowego postępowania należy wpierw ostudzić turbinkę.

Jak ostatnio zadałem takie pytanie sprzedawcy w Peugeocie na jeździe próbnej to zostałem poinformowany, że teraz jest studzenie wodą/płynem spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak rozwiązali kwestie nagłego wyłączenia silnika podczas gdy sprężarka jest rozgrzana?? Bo wg

> prawidłowego postępowania należy wpierw ostudzić turbinkę.

> Jak ostatnio zadałem takie pytanie sprzedawcy w Peugeocie na jeździe próbnej to zostałem

> poinformowany, że teraz jest studzenie wodą/płynem

Owsze wiele samochodow ma chlodzenie turbiny, ale glownie dziala to na sama obudowe, a nie na wirnik i os, na ktorej olej sie przypieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Owsze wiele samochodow ma chlodzenie turbiny, ale glownie dziala to na sama obudowe, a nie na

> wirnik i os, na ktorej olej sie przypieka.

Tak, tylko jak obudowa jest na bieżąco chłodzona, to wirnik się nie przypiecze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tylko jak obudowa jest na bieżąco chłodzona, to wirnik się nie przypiecze.

Jasne, watpie. To jest tylko proteza, ktora ma za zadanie zaspokoic dociekliwych klientow. Temperatury spalin masz rzedu 800-900 stopni, woda nie da rady szybko schlodzic tak zagrzanych elementow turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zalety: 0,1 l mniej na setkę. W mieście.

> Wady: Trzeba na pierwszym serwisie poprosić o wyłączenie tego denerwującego dziadostwa.

u mnie jest przycisk do S&S i można to zrobić w każdym momencie ("na stałe" - nie trzeba za każdym razem tego wyłączać)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne, watpie. To jest tylko proteza, ktora ma za zadanie zaspokoic dociekliwych klientow.

> Temperatury spalin masz rzedu 800-900 stopni, woda nie da rady szybko schlodzic tak zagrzanych

> elementow turbo.

W aso wymienia turbinę bez problemu, razem z akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz turbiny są schładzane przez dodatkowe układy, więc nie ma potrzeby w ogóle o tym myśleć czy

> jakoś o to dbać. Co nie zmienia faktu, że start&stop to zło, nie daje nic, a denerwuje.

teraz? chłodzenie wodą turbin to już w latach 80 było, choćby w Uno Turbo. I niewiele to zmienia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne, watpie. To jest tylko proteza, ktora ma za zadanie zaspokoic dociekliwych klientow.

> Temperatury spalin masz rzedu 800-900 stopni, woda nie da rady szybko schlodzic tak zagrzanych

> elementow turbo.

To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Ponad 7 lat mam samochód z turbo, po prostu nim jeżdżę, dojeżdżam, gaszę, nie wykonuję żadnych czarów, czekania ani innych rytuałów i wszystko działa. Tak samo będzie działać ze start-stop ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop". Podobnie jak "strażnik"

> ciśnienia w oponach.

> Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"?

Zalety dla użytkownika - brak (było na to wiele testów i spalanie ze start-stop i bez niego są praktycznie takie same)

Wady dla użytkownika - nawet jeśli jeszcze nic się nie zepsuje, to ten system irytujący jest. Dobry samochód, to taki, w którym można to wyłączyć.

Zalety dla producenta i serwisu:

1. w trakcie badań homologacyjnych podczas pomiaru spalania, można trochę obniżyć spalanie.

2. szybsze zużycie akumulatora.

3. kiedy użytkownikowi padnie akumulator, to nowy, przeznaczony do samochodów z s-s ,jest droższy od standardowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Ponad 7 lat mam samochód z turbo, po prostu nim jeżdżę,

> dojeżdżam, gaszę, nie wykonuję żadnych czarów, czekania ani innych rytuałów i wszystko działa.

Jak nie ciśniesz, to nie trzeba chłodzić. Chłodzi się po ostrzejszej jeździe (przyspieszenia, obroty).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop".

System "start-stop" nie jest obowiązkowy (i na razie nie ma planów aby w przyszłości był obowiązkowy).

System "start-stop" obniża "w papierach" (a klienci na to patrzą) zużycie paliwa oraz emisję CO2 (w niektórych krajach

to istotne z powodów podatkowych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymienię jedną wadę: łatwo siebie i innych zabić, jak chcesz szybko ruszyć na lewoskręcie, a z

> naprzeciwka jadą pojazdy.

Znajomy znajomego, którego znajomy słyszał, że jego znajomy ponoć siedział w takim aucie opowiedział Ci tę rewelację ? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymienię jedną wadę: łatwo siebie i innych zabić, jak chcesz szybko ruszyć na lewoskręcie, a z

> naprzeciwka jadą pojazdy.

Jeśli trzymasz wciśnięte sprzęgło to silnik się nie wyłączy.

A jeśli chciałeś szybko ruszyć to chyba nie trzymasz auta na luzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze łozysko sprzegla sie dodatkowo zuzywa.

> Widząc, ze z naprzeciwka jedzie dłuzsza kolumna pojazdów nie trzymam na sprzegle.

Dokladnie, sprzeglo sluzy do ruszania i zmiany biegow, a nie zeby stac dluzsza chwile z nim wcisnietym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jeszcze łozysko sprzegla sie dodatkowo zuzywa.

> Widząc, ze z naprzeciwka jedzie dłuzsza kolumna pojazdów nie trzymam na sprzegle.

Jak jedzie dłuższa kolumna to nie planujesz gwałtownego ruszania. Jak widzisz w kolumnie dziury i planujesz w którąś się wcisnąć to i tak musisz już mieć wrzucony bieg.

EDIT: A zużywanie się to nie argument. Przy gwałtownym lewoskręcie zużywają się przeguby, sprzęgło, opony i co tam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w automacie to nie. Jedyny start-stop z jakim jeździłem w automacie to było chyba z DSG. Z tego

> co pamiętam startował błyskawicznie.

Ja jeździłem Guliettą ze skrzynią TCT. Start-Stop pracował bardzo dobrze. Nie wiem jak szybko bym musiał próbować ruszyć, żeby nie zdążył uruchomić silnika. Obawiam się, że bym nie umiał tak szybko zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy gwałtownym lewoskręcie zużywają się przeguby, sprzęgło,

> opony i co tam jeszcze.

Nie ruszam gwałtownie.

Wole jeszcze, kiedy latem w rozpalonym żarem miescie klima pracuje bez dodatkowych zabiegów, kiedy stoje w korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ruszam gwałtownie.

> Wole jeszcze, kiedy latem w rozpalonym żarem miescie klima pracuje bez dodatkowych zabiegów, kiedy

> stoje w korku.

widzę, że sami specjaliści od Start-Stop w tym wątku 270751858-jezyk.gif Oczywiście wiesz, że w takiej sytuacji system po prostu nie wyłącza auta? Podobnie dzieje się w przypadku nierozgrzanego silnika lub gdy nie da się np. w zimie utrzymać zadanej temperatury. Ba, potrafi także włączyć silnik mimo trwającego postoju, kiedy czujniki stwierdzą, że w aucie robi się za zimno/za ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Ponad 7 lat mam samochód z turbo, po prostu nim jeżdżę,

> dojeżdżam, gaszę, nie wykonuję żadnych czarów, czekania ani innych rytuałów i wszystko działa.

> Tak samo będzie działać ze start-stop

To nie jest żaden mit, po prostu ludzie dopisują do tego zbędną ideologię. Jak jeżdżę normalnie to też sobie tym głowy nie zawracam bo żeby chłodzić turbo najpierw trzeba je zagrzać, tzn. po grubym pałowaniu, kiedy po otwarciu maski turbo świeci na pomarańczowo nie zgaszę silnika bo na wirniku zrobią się skwarki i wiem co mówię, bo nie jeden miałem już w rękach.

Nie moja wina że ktoś ma hopla i jak tedeikiem wróci z pracy, gdzie przez większość czasu toczył się w korku 'chłodzi' turbo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest żaden mit, po prostu ludzie dopisują do tego zbędną ideologię. Jak jeżdżę normalnie to

> też sobie tym głowy nie zawracam bo żeby chłodzić turbo najpierw trzeba je zagrzać, tzn. po

> grubym pałowaniu kiedy po otwarciu maski turbo świeci na pomarańczowo nie zgaszę silnika bo na

> wirniku zrobią się skwarki i wiem co mówię bo nie jeden miałem już w rękach.

> Nie moja wina że ktoś ma hopla i jak tedeikiem wróci z pracy gdzie przez większość czasu toczył się

> w korku 'chłodzi' turbo

u mnie w pracy jest pacjent-przyjezdza z domu odleglego o 4 km[predkosc maksymalna 60km/h przez miasto] i 2-3 minuty studzi turbo facepalm%5B1%5D.gif i nie tedeik prosze pana-Volvo s40 zlosnik.gif i nie grzyb-chlop 40 lat ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ruszam gwałtownie.

> Wole jeszcze, kiedy latem w rozpalonym żarem miescie klima pracuje bez dodatkowych zabiegów, kiedy

> stoje w korku.

Ta wypowiedź dowodzi, że nie jeździłeś z takim systemem.

Przejedź się, a zauważysz że producenci to nie idioci - przygotowali się na okoliczność utrzymania w samochodzie zarówno temperatury jak też innych parametrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę, że sami specjaliści od Start-Stop w tym wątku Oczywiście wiesz, że w takiej sytuacji system

> po prostu nie wyłącza auta? Podobnie dzieje się w przypadku nierozgrzanego silnika lub gdy nie

> da się np. w zimie utrzymać zadanej temperatury. Ba, potrafi także włączyć silnik mimo

> trwającego postoju, kiedy czujniki stwierdzą, że w aucie robi się za zimno/za ciepło.

Jest milion kryteriów warunkujących działanie systemu. Tak naprawdę to można zrobić autem sporo kilometrów i nie doświadczyć zadziałania systemu, bo ciągle któryś z warunków nie będzie spełniony.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To nie jest żaden mit, po prostu ludzie dopisują do tego zbędną ideologię.

Też. I taką ideologię bardzo dobrze podbudowują ci wszyscy którzy kupili perełkę z po aryjskim oprawcy z licznikowym 198kkm, realnym 600, w którym to nagle wysypuje się sprężara. Wtedy można sobie powiedzieć, uch, solidna laleczka, dała radę, tylko ja się zapomniałem, gdy wracając z osiedlowej biedronki chłodziłem turbo tylko 90, a nie jak radził mój mechanik Bogdan 120 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaje się, że już jest chyba obowiązkowy lub będzie system "start-stop". Podobnie jak "strażnik"

> ciśnienia w oponach.

> Jakie są wady, a jakie zalety układu "start-stop"?

jak przesiadam się do innego auta to mi brakuję tego "klikacza", raz nam się przycisk zaciął ale pomijając ten fakt dla mnie lepsze niż kręcenie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio stałem w korku koło nowego Mercedesa z tym systemem, a że ciepło było to okno miałem otwarte i mam mieszane uczucia co do jego działania. Co 5sekund silnik się włączał i wyłączał, bo gościu co chwilę potrzebował podjechać 30cm i tak przez dobre kilka-kilkanaście minut. Wg mnie powinien być też jakiś włącznik czasowy typu max jedno wyłączenie na minutę żeby w takich sytuacjach nie świrować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio stałem w korku koło nowego Mercedesa z tym systemem, a że ciepło było to okno miałem

> otwarte i mam mieszane uczucia co do jego działania. Co 5sekund silnik się włączał i wyłączał,

> bo gościu co chwilę potrzebował podjechać 30cm i tak przez dobre kilka-kilkanaście minut. Wg

> mnie powinien być też jakiś włącznik czasowy typu max jedno wyłączenie na minutę żeby w takich

> sytuacjach nie świrować.

dziwne ... że merc tak dał ciała ...

w bmw było tak że jeśli nie przekroczyłeś pewnej prędkości ( ni e wiem jakiej) to drugi raz nie gasł. )

nawet KA nie gaśnie co chwila ... ( biedaczek wersja z promo z supermarketu smile.gif )

a co do zalet tego systemu ...

to ZAJEEEEEFAJNA CISZA podczas stania w korku ...

nic nie brzęczy nic nie bucy grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzę, że sami specjaliści od Start-Stop w tym wątku Oczywiście wiesz, że w takiej sytuacji system

> po prostu nie wyłącza auta? Podobnie dzieje się w przypadku nierozgrzanego silnika lub gdy nie

> da się np. w zimie utrzymać zadanej temperatury. Ba, potrafi także włączyć silnik mimo

> trwającego postoju, kiedy czujniki stwierdzą, że w aucie robi się za zimno/za ciepło.

Nie mam zbyt dużego doświadczenie z s-s ale np VW się wyłącza nawet jak silnik nienagrzany panie specjalisto 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To chłodzenie turbo to jest jakiś mit. Ponad 7 lat mam samochód z turbo, po prostu nim jeżdżę,

> dojeżdżam, gaszę, nie wykonuję żadnych czarów, czekania ani innych rytuałów i wszystko działa.

> Tak samo będzie działać ze start-stop

Ale tu jest rozpatrywany wątek aut 17 letnich, tych ledwo dotartych ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tylko jak obudowa jest na bieżąco chłodzona, to wirnik się nie przypiecze.

Wirnik a dokładniej jego łożyskowanie przypiecze się bardzo ładnie bez względu na chłodzenie. Wystarczy odciąć dopływ oleju gasząc silnik kiedy wirnik jeszcze mocno się kręci. Jeśli system nie uwzględni tego czynnika to przyspieszy agonię dmuchawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.