Skocz do zawartości

silnik 1,2 TSI 105 KM


1Marek1

Rekomendowane odpowiedzi

Minął pierwszy miesiąc jazdy Skadą rapid 1.2 TSI 105 KM. I mam takie spostrzeżenia. Chociaż silnik jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100. Koledze, który korzysta z identycznego auta zużycie wyszło 9,2 l/100. To jest tyle ile pali mi przy podobnej jezdzie znacznie wieksza Laguna z opluwanym za rzekomo wysokie spalanie z silnikiem 2.0 140 KM. Dodam że dynamika tych dwóch aut jest dosyć podobna. Elastyczności nie biore pod uwagę bo Laguna to raj przy rapidzie z tym silnikiem.Dodatkowo w TSI po przebiegu 2.5 tys km na bagnecie ubyło 1/2 oleju. Powtarzam-zaledwie na dystansie 2,5 tys km. Laguna nie zużywa nic oleju. To gdzie ten miód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo w TSI po przebiegu

> 2.5 tys km na bagnecie ubyło 1/2 oleju.

Przypuszczam że służbówka i pałujesz na zimno. AFAIK każdy silnik z T pałowany na zimno będzie zjadał olej.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minął pierwszy miesiąc jazdy Skadą rapid 1.2 TSI 105 KM. I mam takie spostrzeżenia. Chociaż silnik

> jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100.

> Koledze, który korzysta z identycznego auta zużycie wpl/100. To jest tyle ile pali mi

> przy podobnej jezdzie znacznie wieksza Laguna z opluwanym za rzekomo wysokie spalanie z

> silnikiem 2.0 140 KM. Dodam że dynamika tych dwóch aut jest dosyć podobna. Elastyczności nie

> biore pod uwagę bo Laguna to raj przy rapidzie z tym silnikiem.Dodatkowo w TSI po przebiegu

> 2.5 tys km na bagnecie ubyło 1/2 oleju. Powtarzam-zaledwie na dystansie 2,5 tys km. Laguna nie

> zużywa nic oleju. To gdzie ten miód?

silnik sie układa po kilku tys spalanie spad nie i bedzie brał mniej oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minął pierwszy miesiąc jazdy Skadą rapid 1.2 TSI 105 KM. I mam takie spostrzeżenia. Chociaż silnik

> jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100.

Silnik 2.4 - spalanie po pierwszym tysiącu około 9L/100km grinser006.gif Masa auta 1700kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przypuszczam że służbówka i pałujesz na zimno. AFAIK każdy silnik z T pałowany na zimno będzie

> zjadał olej

Auto garażuje w centrum Kraka (Kazimierz)- zanim nim wyjadę na wylotówkę jest już rozgrzany. Poza tym autem jeździ też kobieta. Prowadzi spokojnie ale nie jest zawalidrogą. Po trzecie- to auto wymusza zmianę biegów 3-3,5 tys obr/min - więcej rzadko sie kreci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak tsi ale tjet ma taka zasade ze jak juz sie napedzisz to zeby utrzymac v to pedal gazu tylko muskasz

Jak masz kompa to sobie pojezdzij z wlaczonym spalaniem chwilowym i obserwuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie ciekaw jestem elastycznosci dajmy na to 80-120 vs jakas benzyna 1.6 okolo 120KM.

To zależy, czy test będzie "tylko na konkretnym biegu" czy "na dowolnym biegu".

Jeśli "na dowolnym biegu", to wygra samochód o większej mocy (niezależnie czy wolnossący czy doładowany).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minął pierwszy miesiąc jazdy Skadą rapid 1.2 TSI 105 KM. I mam takie spostrzeżenia. Chociaż silnik

> jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100.

> Koledze, który korzysta z identycznego auta zużycie wyszło 9,2 l/100. To jest tyle ile pali mi

> przy podobnej jezdzie znacznie wieksza Laguna z opluwanym za rzekomo wysokie spalanie z

> silnikiem 2.0 140 KM.

Niektórzy żartują, że downsizing to technologia dzięki której mały silnik może palić tyle co duży zlosnik.gif

A mówiąc poważnie, to przesiadając się na downsize'owany silnik, to należy odrzucić przyzwyczajenia z wolnossących silników - inaczej nie będzie obiecywanego niskiego zużycia paliwa.

Trzeba mocniej (ale krócej!) dusić gaz przy przyspieszaniu, nie pozwalać wkręcać się na obroty czyli bardzo wcześnie przechodzić na wyższy bieg.

Silnik 1.2T + styl jazdy jak wolnossącym 2.0 = bardzo wysokie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie ciekaw jestem elastycznosci dajmy na to 80-120 vs jakas benzyna 1.6 okolo 120KM.

Zasymulowałem w Excelu...

287088744-TSIvsNA.png

Wychodzi, że w zakresie 1200-3000 rpm 1.2TSI jest żwawszy, ma w porywach ~30% więcej mocy (przy ~1800rpm).

-- edit - poprawiłem wykres, teraz jest 120KM

post-86305-14352521256944_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...]AFAIK każdy silnik z T pałowany na zimno będzie

> zjadał olej.

[...]

Rozwin, plshmm.gifconfused.gif.

To co kazdy T jest jak Mazda RX8, gdzie w bagazniku akurat miescil sie kontener 5l olejuzlosnik.gif?

k-bigpic.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik sie układa po kilku tys spalanie spad nie i bedzie brał mniej oleju

2.5 tys i nadal sie uklada?

ja rozumiem, praktycznie kazde nowe auto ktore znam, przez pierwszy bak/dwa paliło nieco wiecej. komp uczy sie paliwa. ale nie brały oleju (bo nowoczesne silniki są ciasno spasowane (zwlaszcza TSI)) i nie trwało to >1000 km co podaje producent jako "dotarcie"...

takze, jest tylko jedno wyjasnienie.

wszystkie wymienione tu spalania 1.2 TSI wynikają z ich fabrycznego popsucia. całe AK wie, że TSI pali 4l przy 160 km/h. czyli w mieście góra 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym braniem oleju to u mnie w robocie wszystkie TSI i TDI biorą olej w trasach, podczas jazdy w mieście nie biorą nic

czyli po prostu wysokie obroty na autostradzie = branie oleju

jak dla mnie masakra w nowych autach, nikt dzisiaj oleju w aucie nie sprawdza i pracownicy jeżdżą do czasu zapalenia się kontrolki, dobrze przynajmniej że w skodzie jest najpierw ta pierwsza kontrolka o małym poziomie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minął pierwszy miesiąc jazdy Skadą rapid 1.2 TSI 105 KM. I mam takie spostrzeżenia. Chociaż silnik

> jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100.

> Koledze, który korzysta z identycznego auta zużycie wyszło 9,2 l/100. To jest tyle ile pali mi

> przy podobnej jezdzie znacznie wieksza Laguna z opluwanym za rzekomo wysokie spalanie z

> silnikiem 2.0 140 KM. Dodam że dynamika tych dwóch aut jest dosyć podobna. Elastyczności nie

> biore pod uwagę bo Laguna to raj przy rapidzie z tym silnikiem.Dodatkowo w TSI po przebiegu

> 2.5 tys km na bagnecie ubyło 1/2 oleju. Powtarzam-zaledwie na dystansie 2,5 tys km. Laguna nie

> zużywa nic oleju. To gdzie ten miód?

Zrobiłem Octavią z tym silnikiem 18 tys km, średnie spalanie z tego dystansu 6,5-6,7 maksymalne zanotowane 7,1 minimalne 4,7 - nie rozumie o czym piszesz.

Owszem jak zapinałem autostradą po 180-200 pokazywał i ponad 10 , ale nigdy nie wyszło z pełnego zbiornika więcej niż 7,1 l/100. Te silniki są bardzo ekonomiczne, tylko trzeba jeździć z głową. Być może większość czasu stoisz w korkach lub pałujesz pod odcięcie, kto to wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na papierze, u eko-terrorystów i w marketingu.

G..... prawda, te silnik są bardzo ekonomiczne, wystarczy poczytać jakie średnie spalanie notują ludzie na autocentrum czy podobnych portalach. Średnia w samochodach takich jak Golf, Fabia, Octavia itp wychodzi zwykle w okolicy 6,5 l/100 w cyklu mieszanym, a nie 8-9 jak podaje autor wątku. Zawsze znajdzie się fascynat który ma albo pecha, albo zwyczajnie nie jeździ ekonomicznie i każe wyrabiać innym pogląd na spalanie modelu poprzez własne doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minął pierwszy miesiąc jazdy Skadą rapid 1.2 TSI 105 KM. I mam takie spostrzeżenia. Chociaż silnik

> jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100.

> Koledze, który korzysta z identycznego auta zużycie wyszło 9,2 l/100. To jest tyle ile pali mi

> przy podobnej jezdzie znacznie wieksza Laguna z opluwanym za rzekomo wysokie spalanie z

> silnikiem 2.0 140 KM. Dodam że dynamika tych dwóch aut jest dosyć podobna. Elastyczności nie

> biore pod uwagę bo Laguna to raj przy rapidzie z tym silnikiem.Dodatkowo w TSI po przebiegu

> 2.5 tys km na bagnecie ubyło 1/2 oleju. Powtarzam-zaledwie na dystansie 2,5 tys km. Laguna nie

> zużywa nic oleju. To gdzie ten miód?

A i jeszcze jedno - u mnie od wymiany do wymiany nie ubywa praktycznie grama oleju, więc albo masz pecha i jakiś felerny egzemplarz, albo pałujesz od zimnego ile wlezie i katujesz silnik.

Problem z braniem oleju mają niektóre 1,4 tsi i 1,8 tsi w 1,2 to marginalne przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem Octavią z tym silnikiem 18 tys km,

Kupiłeś tak duży samochód z takim silnikiem ? W PL chyba nie ma granicy rozsądku do pakowania do kolosów coraz słabszych silników. Tymbardziej że ludzie to dalej kupują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, bo podawanie spalanie to takie dziwne coś, co powoduje tylko kłótnie - wsiadłbyś do auta 1Marka i okazałoby się że nie pali ani grama oleju i da sie spalić 6. On wsiądzie do twojego i udowodni że pali 9 zlosnik.gif Nie pomoże żadna technologia jak się jeździć nie umie.

Przykład - ja w focusie 1.5 100KM miałem spalanie powtarzalne 7.5. ludzie z wawy krzyczeli że się nie da tym autem spalić mniej jak 10 w mieście. Próbowałem - nie dało rady ponad 8.5 przy max nieumiejętnej jeździe i pałowaniu pod odcinkę osiągnąc tego spalania. Może musiałbym do wawki sie przenieść, albo zobaczyć jak to jeżdżą ci z wawki wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent dla 2.0 16V w Lagunie podaje średnie katalogowe ok. 7,5 l

Użytkownikom wychodzi średnio ok. 9.0 l Czyli ok. 20% więcej od katalogowego.

(Dałem Octavię, bo za mało jest Rapidów)

Producent dla 1.2 TSI w Octavii podaje średnie katalogowe ok. 5,7 l

Użytkownikom wychodzi średnio ok. 6,5 l Czyli ok. 15% więcej od katalogowego.

Między 9,0 l, a 6,5 l jest 2,5 l różnicy.

Czyli prawie 40% ! różnicy.

Skoro Tobie przy tym samym stylu, warunkach itd. spaliły te auta tyle samo to wnioski zostawiam do indywidualnej interpretacji IThankYou.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...Chociaż silnik

> jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100.

Normalne. Turbo żyje, turbo pije. Ekoterroryści wciskają kit, że jest inaczej. Musiałby jeździć lekko tylko muskając gaz aby spalał mniej. Dynamika byłaby wtedy niezbyt zaskakująca ale podobna do większości aut i spalanie spadłoby.

Mam doświadczenie z takim samym silnikiem wolnossącym i doładowanym zamontowanych w takich samych autach. Te z wolnossącym spalało 5,5-6,5 a takie same doładowane 7,5-8,5l/100km. Ale jechało jak rakieta. Żeby uzyskać takie same spalanie jak auta wolnossącego trzeba było tylko muskać pedał gazu. Wtedy dynamika i spalanie były jak w aucie wolnossącym.

Tylko, że to baaardzo trudne tak się hamować kiedy ma się taki zapas mocy.

Normalnie jak stosunek przerywany.

zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, bo podawanie spalanie to takie dziwne coś, co powoduje tylko kłótnie - wsiadłbyś do auta

> 1Marka i okazałoby się że nie pali ani grama oleju i da sie spalić 6. On wsiądzie do twojego i

> udowodni że pali 9 Nie pomoże żadna technologia jak się jeździć nie umie.

> Przykład - ja w focusie 1.5 100KM miałem spalanie powtarzalne 7.5. ludzie z wawy krzyczeli że się

> nie da tym autem spalić mniej jak 10 w mieście. Próbowałem - nie dało rady ponad 8.5 przy max

> nieumiejętnej jeździe i pałowaniu pod odcinkę osiągnąc tego spalania. Może musiałbym do wawki

> sie przenieść, albo zobaczyć jak to jeżdżą ci z wawki

jeżdżą w przerwach pomiędzy kolejnymi korkami, czyli niezbyt dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.5 tys i nadal sie uklada?

> ja rozumiem, praktycznie kazde nowe auto ktore znam, przez pierwszy bak/dwa paliło nieco wiecej.

> komp uczy sie paliwa. ale nie brały oleju (bo nowoczesne silniki są ciasno spasowane

> (zwlaszcza TSI)) i nie trwało to

> takze, jest tylko jedno wyjasnienie.

> wszystkie wymienione tu spalania 1.2 TSI wynikają z ich fabrycznego popsucia. całe AK wie, że TSI

> pali 4l przy 160 km/h. czyli w mieście góra 5.

mój ułożył się po ok 10 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, bo podawanie spalanie to takie dziwne coś, co powoduje tylko kłótnie - wsiadłbyś do auta

> 1Marka i okazałoby się że nie pali ani grama oleju i da sie spalić 6. On wsiądzie do twojego i

> udowodni że pali 9 Nie pomoże żadna technologia jak się jeździć nie umie.

> Przykład - ja w focusie 1.5 100KM miałem spalanie powtarzalne 7.5. ludzie z wawy krzyczeli że się

> nie da tym autem spalić mniej jak 10 w mieście. Próbowałem - nie dało rady ponad 8.5 przy max

> nieumiejętnej jeździe i pałowaniu pod odcinkę osiągnąc tego spalania. Może musiałbym do wawki

> sie przenieść, albo zobaczyć jak to jeżdżą ci z wawki

a tu Ci muszę przyznać rację zlosnik.gif

Jak jeździłem po wawie, w stylu warszawskim to spalanie z 11 skakało do 14-15 spineyes.gif ale to maksymalnie szalony styl jazdy. Przy wmiarę normalnej różnica była połowę mniejsza (12-13) ale i tak zauważalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Boze jak slysze o tymdownsizingu to az mnie na wymioty bierze, co za idiota to wymyslil? Ja rozumiem maly silnik do malego auta i mamy male spalanie mam colta 1.3 - 900kg masy i w miesci przy ciezkiej nodze wychodzi mi 7,5 bez spinania sie i to uwazam za ekonomiczne auto. Nie da sie oszukac fizyki duze auto musi duzo spalic. Mam tez saaba 9-5 2.0turbo - 1700kg, ktory ma jedynie 150km i pali w tych samych warunkach okolo 11l a turbo sluzy do tego by wyprostowac i polepszyc przebieg i wysokosc momentu obr., zreszta porownujac dwa bardzo podobne silniki, opel 2.0 bez turbo 150km i 200nm a tu jest ponad 240nm w pelnym zakresie (wykres nm jest jak w dizlu). Do czego zmierzam, ano do tego ze turbo moze jedynie sluzyc za pomoc w osiagnieciu odpowiedniej mocy w samochodzie a nie glownie za jej tworzenie bo to bez sensu, bedzie i ta palil tyle samo a jego elastycznosc i trwalosc beda na drastycznie niskim poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zmieniaj biegi okolo 2-2.5tys obrotow, spalanie spadnie

Dokładnie- ja tak robię w fieście. Mam ecoboosta 1,0 l; 100 KM i 170 Nm dostępnych od 1400 obr/min- spalanie niziutkie ok.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te silniki są bardzo ekonomiczne, tylko trzeba jeździć z

> głową. Być może większość czasu stoisz w korkach lub pałujesz pod odcięcie, kto to wie?

Silnik albo jest ekonomiczny, albo nie jest.

jak się jeździ" z głową" jak to napisałeś, to i 1.8 w moim Punto jest ekonomiczne i zejdę do wartości które opisujesz bez problemu.

Przecież po to się robi silnik 1.2T, żeby jeżdżąc podobnym stylem co swoim poprzednim 1.6 o tej samej mocy, mieć oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Normalne. Turbo żyje, turbo pije. Ekoterroryści wciskają kit, że jest inaczej. Musiałby jeździć

> lekko tylko muskając gaz aby spalał mniej. Dynamika byłaby wtedy niezbyt zaskakująca ale

> podobna do większości aut i spalanie spadłoby.

> Mam doświadczenie z takim samym silnikiem wolnossącym i doładowanym zamontowanych w takich samych

> autach. Te z wolnossącym spalało 5,5-6,5 a takie same doładowane 7,5-8,5l/100km. Ale jechało

> jak rakieta. Żeby uzyskać takie same spalanie jak auta wolnossącego trzeba było tylko muskać

> pedał gazu. Wtedy dynamika i spalanie były jak w aucie wolnossącym.

Wiec sam masz potwierdzenie o co w tym chodzi. Małe turbo oferuje dwa tryby jazdy, które dosyć mocno widać właśnie w zużyciu paliwa. Jest duża rozpiętość min-max i jeszcze bardziej na wyniki wpływa tutaj styl i miejsce jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minął pierwszy miesiąc jazdy Skadą rapid 1.2 TSI 105 KM. I mam takie spostrzeżenia. Chociaż silnik

> jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100.

> Koledze, który korzysta z identycznego auta zużycie wyszło 9,2 l/100. To jest tyle ile pali mi

> przy podobnej jezdzie znacznie wieksza Laguna z opluwanym za rzekomo wysokie spalanie z

> silnikiem 2.0 140 KM. Dodam że dynamika tych dwóch aut jest dosyć podobna. Elastyczności nie

> biore pod uwagę bo Laguna to raj przy rapidzie z tym silnikiem.Dodatkowo w TSI po przebiegu

> 2.5 tys km na bagnecie ubyło 1/2 oleju. Powtarzam-zaledwie na dystansie 2,5 tys km. Laguna nie

> zużywa nic oleju. To gdzie ten miód?

Miód powinien płynąć z turbinki i nisko położonego momentu obrotowego.

Dla porównania moje wolnossące 1,8 140KM w aucie ważącym ponad 1400kg pali średnio 8 l/100km.

Z tym, że ostatnio w trasie 3500 km spalił 7,5 l/100km fly.gif gdzie były i autostrady i sporo krętych serpentyn górskich. W tym aucie jest też 140KM 1,4 turbo - ten ma większy moment obrotowy i lepsze przyspieszenie do 100 km/h - niektórzy specjalnie czekali na tę wersję. Ale ile pali, nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> G..... prawda, te silnik są bardzo ekonomiczne, wystarczy poczytać jakie średnie spalanie notują

> ludzie na autocentrum czy podobnych portalach. Średnia w samochodach takich jak Golf, Fabia,

> Octavia itp wychodzi zwykle w okolicy 6,5 l/100 w cyklu mieszanym, a nie 8-9 jak podaje autor

> wątku. Zawsze znajdzie się fascynat który ma albo pecha, albo zwyczajnie nie jeździ

> ekonomicznie i każe wyrabiać innym pogląd na spalanie modelu poprzez własne doświadczenia.

Wynik średni 6,5 nie jest jakimś mega osiągnięciem, nawet dla zwykłych silników.

A tu chodzi o to, że producenci t.benzyn obiecują dużo niższe zużycie niż w tradycyjnych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież po to się robi silnik 1.2T, żeby jeżdżąc podobnym stylem co swoim poprzednim 1.6 o tej

> samej mocy, mieć oszczędności.

że tak wtrącę odnośnie tego zdania - nie da się jeździć "tym samym stylem" autem N/A i turbo jak dla mnie - bo to dwa zupełnie różne światy, zupełnie różne reakcje na gaz itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik 1.2T + styl jazdy jak wolnossącym 2.0 = bardzo wysokie spalanie.

hmmmmm.... zawsze myslalem ze maszyna jest dla czlowieka a nie czlowiek dla maszyny tongue.gif

jezdzilem krociutko 1.2TSI (Rapidem i Jetta) i uwazam ze to calkiem fajny silnik do dupowozu, pomijajac koszmarna mulowatosc na niskich obrotach zanim turbina popchnie cylindry do pracy. I z tego powodu ja bym go do jazdy po miescie nie chcial za zadne skarby, na trasy moze byc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bajki o niskim spalaniu oraz super silnikach 1.0 Turbo smile.gif palących po 6 litrów Pb są przeznaczone dla eurokomuny oraz coraz bardziej biedniejących społeczeństw alien.gif.

W USA i Australia, Chiny nikt nie patrzy czy auto pali 8 pb czy 9,3 pb bo przy kosztach codziennego życia taka różnica w spalaniu dla obywatela powinna być nieodczuwalna

moje e34 z silnikiem 2,5 i automatem ( v8 4litrowe mają takie same spalanie ) w mieście z klimą pali 15 litrów a w trasie przy 140 potrafi spalić 9 litrów . Dzisiaj 1,4 tsi z klimą w mieście pala 10 a w trasie prawie tyle samo co 20 letnie bmw...tylko bmw było projektowane w zupełnie innych czasach...gospodarki były zdrowe, ludzie zarabiali pieniądze a UE pomagała a nie przeszkadzała i wysysała PKB państw członkowskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> G..... prawda, te silnik są bardzo ekonomiczne, wystarczy poczytać jakie średnie spalanie notują

> ludzie na autocentrum czy podobnych portalach. Średnia w samochodach takich jak Golf, Fabia,

> Octavia itp wychodzi zwykle w okolicy 6,5 l/100 w cyklu mieszanym, a nie 8-9 jak podaje autor

> wątku. Zawsze znajdzie się fascynat który ma albo pecha, albo zwyczajnie nie jeździ

> ekonomicznie i każe wyrabiać innym pogląd na spalanie modelu poprzez własne doświadczenia.

trochę pojeździłem octą 1.4tsi i spalanie właśnie pod 7L, ale przy dość dynamicznej jeździe na trasie (sporo wyprzedzań, miejscami jazda 140km/h, średnia pod 90km/h)

IMO wynik całkiem znośny, jak na osiągi

fiesta 1.4 spala niewiele mniej, przy delikatniejszym operowaniu gazem

sądzę że octavia spaliła by też te 6-6.5L gdyby zmniejszyć prędkość i liczbę wyprzedzań grinser006.gif

oleju też chyba nie bierze hmm.gif (auto ma 40kkm)

mnie sie bardzo fajnie tym autem jeździ, na pewno lepiej ciągnie jak mój c-max 1.8 skromny.gif

a spalanie 9L w octavi ... ostatnio w upały fieścina wypiła też pod 9L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> biore pod uwagę bo Laguna to raj przy rapidzie z tym silnikiem.Dodatkowo w TSI po przebiegu

> 2.5 tys km na bagnecie ubyło 1/2 oleju. Powtarzam-zaledwie na dystansie 2,5 tys km. Laguna nie

> zużywa nic oleju. To gdzie ten miód?

Dlatego przy zakupie Roomstera po długich przemyśleniach zdecydowałem sie na stary sprawdzony 1,4 wolnossący . Co mi po tym że na autobanie spali 4l a po mieście ponad 10. Może mam auto mułowate ale przynajmniej w skali roku mniej wydam na noPb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Minął pierwszy miesiąc jazdy Skadą rapid 1.2 TSI 105 KM. I mam takie spostrzeżenia. Chociaż silnik

> jest zaskakująco żwawy, to jednak po przebiegu 2,5 tys km średnie zużycie wyszło 9,3 l/100.

Zgłoś to jako awarię. Mi 1.4 tsi w mieście i jeździe na trasie ok. 120-140 spalił 6,8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.